Senin, 07 Mei 2012

Zrozumienie Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah


Zrozumienie Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah

Przez Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

A. Definicji "Aqeedah "Aqeedah (العقيدة) w zależności od języka arabskiego (etymologia) pochodzi od słowa al-'aqdu ust العقد) co oznacza, obligacji, na-tautsiiqu (التوثيق), ​​co oznacza silną wiarę czy przekonania, al-ihkaamu (الإحكام) co oznacza, potwierdzając (ustawienie ) i ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) co oznacza, że ​​moc wiążącą. [1]
Tymczasem, zgodnie z warunkami (terminologia): "aqeedah jest mocną wiarę i pewność, że nie ma wątpliwości, dla tych, którzy wierzą w niego.
Tak więc, "islamski Aqeedah jest wiara mocna i na pewno Allah Subhanahu wa Ta'ala ze wszystkimi realizacji zobowiązań, bertauhid [2] i są Mu posłuszne, wierzą w Jego aniołów, Jego posłańców, Book- Jego książka, koniec dnia, dobrych i złych los i wiara w to wszystko nie ma nic prawdziwego o zasadach religii (Ushuluddin), sprawy z niewidzialnego, wiary w to, co ijma "(konsensus) z Salafush Salih, jak również wszystkie wiadomości qath'i (zdecydowanie), zarówno naukowo i amaliyah ustawiony zgodnie z Al-Qur-i autentycznej Sunny i ijma To Salafush Salih. [3]
B. Aqeedah Do studiów inżynierskich Obiekt '[4] "Aqeedah patrząc z punktu widzenia nauki, zgodnie z koncepcją Ahlus Sunna Wal Jama'ah, obejmującego tematy: Jedność, Wiara, islam, kwestie ghaibiyyaat (rzeczy niewidzialnych), proroctwo, przeznaczenie, wiadomości (około rzeczy przeszłość i przyszłość), podstawę prawną qath'i (zdecydowanie), wszystkie podstawy religii i przekonań, w tym zastrzeżeń do Ahl-ul-ahwa To Wal Bidy "(zwolennicy pasją i ekspert innowacji) , wszystkie szkoły i sekt menyempal ponownie mylące i postaw wobec nich.
Dyscyplin To aqeedah to ma inną nazwę, współmierne, a nazwy są różne pomiędzy Ahlus Sunny z firqah-firqah ust frakcje) innych.
• Nazywanie The 'Aqeedah z Ahlus Sunny zgodnie z: Wśród nazwisk The 'Aqeedah z Ahlus Sunny według uczonych są:
A. Al-Iman "Aqeedah jest również nazywany al-Iman, jak wspomniano w Al-Koran i Hadiths Proroka sal allahu` alejhi ła sallam, jako "aqeedah omawiania sześciu filarach wiary i spraw z nim związanych. Jako wspomnienie al-Iman w słynnym hadis znany jako hadisu z Jibreel Alaihissallam. A uczeni Ahlus Sunna jest często nazywany pojęcie Aqeedah al-Iman w swoich książkach. [5]
2. "Aqeedah (I'tiqaad i" Aqaa-id) Uczeni Ahlus Sunna jest często nazywany naukę "aqeedah jako" Aqeedah Salaf: ". Aqeedah Ahl al-I'tiqaad Atsar i w swoich książkach [6]
3. TAWHEED "Aqeedah TAWHEED wskazanym przez dyskusji toczyła się wokół Tauhid lub pengesaan do Boga w Rububiyyah i Uluhiyyah i Asma To wa Shifat. Więc TAWHEED jest badanie Aqeedah nauki "z najszlachetniejszych i główny cel. Dlatego nauka nazywa naukę monoteizmu w ogóle według Salaf. [7]
4. As-Sunna Sunna oznacza drogę. "Aqeedah Jak-Sunnah Salaf zwane, ponieważ jej wyznawcy śledzić drogę podjętą przez Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i Towarzyszy Allaha anhum w kwestia "aqeedah. A ten termin jest znany termin (popularne) w pierwszych trzech pokoleń. [8]
5. Ushuluddin i Ushuluddiyanah Usul oznacza filary wiary, filarów islamu oraz problemy, jakie qath'i i rzeczy, która stała się zgoda z badaczy. [9]
6. Al-Akbar Fiqhul Jest to kolejny Ushuluddin nazwa i przeciwieństwem al-Fiqhul Ashghar, zbiór ijtihadi prawa. [10]
7. Ash-szariatu Chodzi o to, że wszystko zostało ustalone przez Boga Wszechmogącego i Jego Posłańca ulicach wskazówek, zwłaszcza najbardziej podstawowych i jest Ushuluddin (problemy z "aqeedah). [11]
To są jakieś inne nazwy z 'Aqeedah z najbardziej znanych, a czasem oprócz grupy zwanej Ahlus Sunny To naukach aqeedah ich z nazw używanych przez Ahlus Sunny, tak jak większość przepływu Asyaa'irah ust Asha'ira), szczególnie wśród uczonych hadisu im.
• Nazywanie "aqeedah firqah według ust sekta) są: Istnieje kilka innych określeń używanych przez firqah ust sekta) oprócz Ahlus Sunna jako nazwy aqeedah nauki ", a najbardziej znany z nich to:
A. Kalam Nauka Nazewnictwo jest znany na całym teologicznym strumienia mutakallimin ust pengagung nauka Kalam), takich jak przepływ Mu'tazilah i Asyaa'irah [12] i grupa, która idzie razem z nimi. Nazwa ta nie należy stosować, bo sama nauka Kalam merupa się nowej rzeczy już, i zawarły diada zasada taqawwul (powiedzenie czegoś) imię Boga nie opiera się na nauce.
A nie zakaz bolehnya zostać przyjęte, ponieważ są one niezgodne z Salaf metodologii określania aqeedah problematyce spacerem.
2. Filozofia Termin ten jest używany przez filozofów i tych, którzy dostosowane do nich. Jest to nazwa, która nie należy stosować w 'aqeedah, bo podstawowe założenie to jest fantazja, racjonalność, fikcyjne i przesąd poglądy na temat rzeczy niewidzialnych.
3. Tashawwuf Termin ten jest używany przez większość Shufi, filozof, orientalista i tych, którzy dostosowane do nich. Jest to nazwa, która nie należy stosować w 'aqeedah, ponieważ jest to nowy nazywanie Invent diada ponownie. Zawiera Shufi delirium, roszczeń i wyznań ich przesądów wykorzystywane jako punkt odniesienia w 'Aqeedah.
Naming Tashawwuf i Shufi nie wiadomo na początku islamu.Nazywanie tego słynnego (nie) po tym lub dostać się do islamu z nauk religijnych i przekonań innych niż islam.
Dr Shabir Tha'imah skomentował w swojej książce, wa popiołu Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Jest oczywiste, że Tashawwuf wpływem życiu chrześcijańskich kapłanów, lubią nosić ubrania z wełny i mieszkać w klasztorach, a to dużo. Islam postanowił ten zwyczaj, kiedy wydany każdy kraj do monoteizmu. Islam daje dobry wpływ na życie i poprawić sposób niewłaściwy sposób czczenia ludzi przed islamem ". [13]
Szejk dr Ihsan Boska Zahir (. Zm. H 1407) rahimahullah powiedział w Mashaadir Wal jego książka-at-Tashawwuful Mansya ":" Jeśli spojrzymy uważnie o nauczaniu w pierwszym i ostatnim Shufi (później), jak również opinie są cytowane i uznawane przez ich w książkach Shufi zarówno starych i nowych, wtedy widać wyraźnie, że dużej różnicy między Shufi z naukami Koranu i Al-Sunna. Tak też nigdy nie widziałem żadnych Shufi nasiona w sposób życia alejhi Proroka sal allahu sallam i Towarzyszy Allaha he anhum, którzy są (jak najlepsza) Allah opcja z Jego sług (po Prorocy i apostołowie).Zamiast tego widzimy, że nauka Tashawwuf pochodzi z chrześcijańskich kapłanów, bramińskiej, hinduskie, żydowskie, buddyjskie i wszystko zuhudan, jesion-Syu'ubi koncepcja zoroastryzmu w Iranie, który jest na początek okresu Shufi, Ghanusiyah, Grecji i myśli Neo -platonizm, która jest wykonywana przez ludzi Shufi później ". [14]
Shaykh Abd al-Vice rahimahullah mówi w swojej książce Mashra'ut Tashawwuf: "Z pewnością jest to Tashawwuf mistyfikacja (zdrada) najbardziej podły i nikczemny. Shaytan dokonał Sługa Boży oszukał go i walczą przeciwko Allaha Wszechmocnego i Jego Posłańca sal allahu `alejhi ła sallam. Rzeczywiście Tashawwuf jest (jak) Zoroastriańskiej Pokrywa że przechodzi on jako usługa ekspertów, nawet pod przykrywką tych wszystkich wrogów islamu. Kiedy badane bardziej szczegółowe, będzie można znaleźć, że w nauczaniu doktryny zawarte Shufi braminizm, Buddyzm, Zoroasterisme i Platoisme, judaizm, chrześcijaństwo i pogaństwa. "[15]
4. Ilaahiyyat (teologia) Illahiyat jest badanie "aqeedah z metodologią filozofii. Jest to nazwa używana przez mutakallimin, filozofowie i orientalistów i ich zwolenników. Jest to również nazewnictwo źle, że ta nazwa nie powinna być używana, ponieważ oznacza to filozofia filozofów i objaśnienie AllahSubhanahu mutakallimin wa Ta'alal według ich percepcji.
5. Za siłę Naturalnych Metafizyki Termin ten jest używany przez filozofów i pisarzy zachodnich, jak i te, które są w zgodzie z nimi. Nazwa ta nie powinna być stosowana, ponieważ tylko na podstawie zwykłego ludzkiego myślenia, w przeciwieństwie do Al-Koran i Sunna.
Wielu ludzi, którzy nazywają co wierzą i zasad lub pomysły, które oni posiadać w przekonaniu, nawet jeśli jest to false (fałsz) lub nie mają podstaw (argumenty) "aqli i naqli r. Rzeczywiście "aqeedah które mają prawidłowe zrozumienie The 'Aqeedah z Ahlus Sunna Wal Jama'ah Al-pochodzi z Koranu i Hadiths Proroka sal allahu` alejhi ła sallam jest autentyczny i Ijma To Salafush Salih.
C. Definicja Salaf (السلف) W zależności od języka (etymologia), Salaf (السلف) oznacza, że ​​poprzednia (przodkowie), starszy i bardziej powszechne [16]. Salaf oznacza poprzedników. Jeśli mówi się (سلف الرجل) ktoś Salaf, czyli oboje rodziców, którzy go poprzedzili. [17]
Zgodnie z warunkami (terminologia), Salaf słowo oznacza pierwszą generację i najlepszy z Ummy (Islamska), który składa się z Sahaba i Tabi'in i Tabi'ut Tabi'in i kapłanów, niosących z instrukcjami na trzy-lata (tworzenie / przyszłość) pierwszego są honorowane przez Allaha Subhanahu wa Ta'ala, jak słowa alejhi Proroka sal allahu sallam:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.
"Najlepszy człowiek był w swoim czasie (tj. czas Towarzyszy), a następnie next (Tabi'in), a następnie next (Tabi'ut Tabi'in)". [18]
Według al-Qalsyani: "Salafush Salih to pierwsza generacja tego Ummah są bardzo głębokie rozumienie nauki, co wynika z instrukcjami alejhi Proroka sal allahu sallam i zachować Sunny. Bóg wybrał ich do towarzyszenia swojego proroka sal allahu `alejhi ła sallam i podtrzymywać swoją religię ..." [19]
Shaikh Mahmud Ahmad Khafaji powiedział w swojej książce, al-'Aqiidatul Islamiyyah Salafiyyah bainas wal Mu'tazilah: "Określenie terminu Salaf nie wystarczy tylko ograniczony czas, nawet powinni być zgodnie z Al-Qur-i Sunny według rozumienia Salafush Salih (o 'aqeedah i manhaj, moralności i mistycyzm-rzeszowskiego.). Każda osoba, której opinia zgodnie z Al-Qur-i Sunny z 'aqeedah, zgodnie z rozumieniem prawa i suluknya Salaf i salafickie chociaż nazwał miejsce dużo i inny czas. Zamiast tego, kto naruszy opinii Al-Koranu i Sunny, to nie salafickie jest choć mieszkał długoletni przyjaciel, TA-bi'in i Tabi'ut Tabi'in. [20]
Penisbatan słowo Salaf lub-Salafiyyuun nie obejmuje przypadków herezji, ale to penisbatan penisbatan syar'i ponieważ przypisuje się do pierwszej generacji tego Umma, że ​​Sahaba i Tabi'ut Tabi'in Tabi'in.
Ahlus Sunna wal Jama'ah powiedział również as-Salafiyyuun ponieważ podążają one manhaj Salafush Saliha od przyjaciół i Tabi'in Tabi'ut. Wtedy wszyscy, którzy poszli w ich ślady i chodzenie na ich manhaj-in-wszech czasów, są one nazywane salafickie, jak przypisać Salaf. Salaf nie grupa lub klasa, jak rozumiane przez większość ludzi, ale to jest manhaj (mieszkam w systemie ber'aqidah, kultem, rozstrzygać, a drugi pewna postać), który jest obowiązkowy dla każdego muzułmanina. Tak więc, rozumiejąc Salaf przypisane do osób, które utrzymują bezpieczeństwo "aqeedah i manhaj realizowany zgodnie z tym co Proroka sal allahu alejhi ła sallam i Towarzysze Allaha anhum przed walki i niezgody.[21]
Rahimahullah Szejk al-Islam Ibn Taymiyah (. Zm. 728 H) [22] powiedział: "To nie jest hańba dla osoby, która pojawiła się manhaj przypisuje się do Salaf i Salaf, tak musi go zaakceptować, ponieważ manhaj Salaf jest tylko prawdą". [23 ]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M]
Definicja Ahlus Sunna Wal Jama'ah. Historia powstania Ahlus Wal Sunny kadencji Jama'ah

Przez Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

D. Ahlus Sunna wal Jama'ah definicja Ahlus Sunna wal Jama'ah są: Ci, którzy co kiedykolwiek podjęte przez alejhi Proroka sal allahu sallam i Towarzyszy Allaha anhum. Powołani Ahlus Sunna, ze względu na silny (oni) utrzymywać i berittiba "(poniżej) Sunna z Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i Towarzysze Allaha anhum.
As-Sunna w zależności od języka (etymologia) jest ścieżka / droga, czy dobry czy zły sposób. [1]
Tymczasem, według uczonych aqeedah (terminologia), Sunna jest przypomnienie, że zostało zrobione przez Proroka sal allahu `alejhi ła sallam i jego towarzysze, zarówno o naukę, i'tiqad (wiara), słowem i uczynkiem. I to jest Sunna, których należy przestrzegać, którzy szli za Nim będzie chwalony i potępił tych, którzy menyalahinya. [2]
Zrozumienie Sunny Ibn al-radżaba Hanbali rahimahullah (zm. 795 H): "As-Sunna jest podjąć drogowego, włączając do niego przylgnąć do tego, co jest realizowane Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i Kalifa, który prowadził i prosty formularz I już tiqad (wiara), słowa i czyny. To doskonały Sunna. Dlatego poprzednia generacja Salaf As-Sunna nie nazywam niczego poza obejmować wszystkie trzy aspekty. Jest to opowiedziana z Imam Hasan al-Basri ust zm.. 110 H), Imam al-Auza'i ust zm.. 157 H) i imama Fudhail bin 'Iyadh ust zm.. 187 H). "[3]
Zwany al-Jama'ah, ponieważ są zjednoczeni w prawdzie, nie złamany to-strony w sprawach religijnych, zebranych pod wodzą Imama (który przestrzega) al-haqq (prawda), nie wysiadając z ich zgromadzenia i po co była sprawa Ummah Salaful. [4]
Jama'ah według aqeedah uczonych "(terminologia) jest pierwszą generacją tego Umma, która jest wśród towarzyszy, Tabi'ut Tabi'in jak i tych, którzy idą w dobroci, aż do Dnia Zmartwychwstania, jak zebrane w prawdzie. [5]
Imam Abu Szamma rahimahullah Shafi'i (. Zm. 665 H) powiedział: "aby trzymać się zgromadzenia, intencją jest, aby trzymać się prawdy i przestrzegania. Chociaż trochę noszenia i Sunna, że ​​menyalahinya dużo. Bo prawda jest taka, co jest realizowane przez pierwszego zgromadzenia, które odbyło się Proroka sal allahu `alejhi ła sallam i jego towarzyszy, nie patrząc na ludzi, którzy odchodzą (zrobić baatil) po nich."
Jak stwierdzono Ibn Mas'ud Allaha anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah podąża za prawdę, nawet jeśli jesteś sam." [7]
Więc Ahlus Sunna wal Jama'ah jest jeden, który ma naturę i charakter śledzenia Sunny z alejhi Proroka sal allahu sallam i od nowych spraw i innowacji w religii.
Bo oni są tymi, którzy ittiba "(iść) do Sunny Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i postępuj Atsar ust ślad Salaful Umma), następnie są one również nazywane Ahlul hadisów i Ahlul Atsar i Ahlul Ittiba strony '.Ponadto, również mówi się, że ATH-Ta-ifatul Manshuurah (grupy, którzy mają Bożej pomocy), al-Firqatun Naajiyah (Saved Sect), ghurabaa "(cudzoziemcy).
Z ATH-Ta-ifatul Manshuurah, Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Nie zawsze była stroną mojej Ummy zawsze przestrzegać przykazań Bożych, nie zaszkodzi ci, którzy nie pomoże im i ich ludzie przyjdą menyelisihi przykazań Boga i pozostać na szczycie tego rodzaju." [8]
O al-ghurabaa "Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"Islam był początkowo zagranicznych, a cudzoziemcy powrócą jeden dzień jako początek, a potem szczęście dla al-ghurabaa" (cudzoziemcy) ". [9]
Choć sens al-ghurabaa "jest jak opowiadane przez" Abdullah bin Amr ibn al-`Allah anhuma kiedy jeden dzień Proroka sal allahu alejhi ła sallam wyjaśnił znaczenie al-ghurabaa", on sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Ludzie, którzy czczą w centrum wielu biednych ludzi, ludzi, którzy łamią im więcej niż oni posłuszni". [10]
Proroka sal allahu alejhi ła sallam powiedział także o znaczeniu al-ghurabaa 'Widok:
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Oznacza to, że ludzie są coraz lepsza (Umma) w środku zniszczenia ludzkości". [11]
W historii innych wymienić:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"To ludzie, którzy ustalają Sunnahku ust Sunna z alejhi Proroka sal allahu sallam) po zniszczeniu przez człowieka". [12]
Ahlus Sunna, ATH-Tha-IFAH al-Mansurah i al-Firqatun Najiyah jest on także nazywany Ahlul hadisów. Wzmianka Ahlus Sunny, al-ATH-Thaifah Mansurah i al-Firqatun Najiyah Ahlul coś hadis sławny i znany od pokolenia Salaf, bo wzmianki o nim są żądania tekstów i zgodnie z warunkami i realiami. Jest to opowiedziana z sanad Sahih z imamów takie jak: "Abdullah Ibn al-Mubarak zamiast:" Ali Ibn Madini, Ahmad bin Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan [13] i innych, رحمهم الله.
Imam Shafi'i [14] (. Zm. 204 H) rahimahullah powiedział: "Kiedy widzę eksperta hadis, jakbym widział jeden z Towarzyszy alejhi Proroka sal allahu sallam Mam nadzieję, że Bóg daje najlepsze nagrody do nich. Muszą zachować punkty dla naszej religii i musimy podziękować za ich wysiłek ". [15]
Imam Ibn Hazm azh-Zhahiri (. Zm. 456 H) opisuje Ahlus Sunny rahimahullah: "Ahlus Sunnah wspomnieliśmy, że Ahl-ul-haqq, a dodatkowo są one Ahlul Bid'ah. Na pewno jest to Ahlus Sunna z Towarzyszy anhum Allaha i wszystkich, którzy następnie je z Tabi'in manhaj wybrany, to hadis popiołu haabul i kto za nimi z prawników z każdego pokolenia, aż do naszych czasów, a także ludzi świeckichkto za nimi zarówno na wschodzie i na zachodzie. "[16]
E. Historia powstania Ahlus Wal Sunny kadencji Jama'ah Nazywanie termin Ahlus Sunny była tam od pierwszej generacji Islamu w przeszłości, chwalił Boga, czyli generację towarzyszy, Tabi'in i Tabiut Tabi'in.
"Abdullah bin 'Abbas Allah anhuma [17] powiedział podczas interpretowania słowa Allah Subhanahu wa Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"W dniu, gdy istnieje biała twarz pojaśniała, i nie jest też czarny twarz ponura. Dla tych, którzy przeżywają ponury czarny (można powiedzieć): "Dlaczego nie wierzą po twoja wiara? Spróbować Allah spowodowane niewiary "" [Ali 'Imran: 106].
"Białe ludzie, którzy stoją przed nimi są Ahlus Sunna wal Jama'ah, jego twarz czarna jak dla osoby, są one Ahlul Bid'ah i błędne". [18]
Następnie termin Ahlus Sunnah następuje przez większość badaczy رحمهم الله Salaf, a wśród nich:
1.Ayyub as-Sikhtiyani rahimahullah (. Zm. 131 H) powiedział: "Kiedy poinformował o śmierci jednego z Ahlus Sunny jakby stracił jedną ze swoich kończyn."
2. Sufyan ATH-Tsaury rahimahullah (. Zm. 161 H) powiedział: "Ja wasiatkan Ci trzymać się Ahlus Sunny dobrze, bo są al-ghurabaa".Byłoby co najmniej Ahlus Sunna wal Jama'ah ". [19]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. Zm. 187 H) powiedział: "... Powiedz Ahlus Sunny: Wiara jest wiara, słowa i czyny".
4. Abu 'Ubaid al-Kasim ibn sallam rahimahullah (. Życie th 157-224 H) mówi w swojej książce Muqaddimah al-Iimaan [21]: "... A w rzeczywistości, jeśli pytasz mnie o wiarę, kwestionuje ludzi o doskonałości wiary, aby rosnąć i redukcja wiary i mówisz, jakbyś chciał wiedzieć, o wierze w ogóle na drodze Ahlus Sunny ... "
5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. Życie th 164-241 H), mówi w swojej książce Muqaddimah, As-Sunna: "To jest dziedzictwo szkół Ahl-ul-'ilmi, Ash-haabul atsar i Ahlus Sunna, są one znane jako zwolenników Sunna sal allahu alejhi ła sallam i jego towarzysze, od czasów Towarzyszy Allaha anhum aż do chwili obecnej ... "
6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. Zm. 310 H) powiedział: "... Jeśli chodzi o prawa słów na przekonaniu, że wierni będą widzieć Boga w Dniu Sądu, to jest nasza religia religią, i wiemy, że Ahlus Sunna wal Jama'ah twierdzi, że mieszkańcy nieba Boga oglądać będą zgodnie z autentycznej historii alejhi Proroka Shaallallahu To sallaam. "[23]
7. Imam Abu Ahmad ibn Muhammad Ja'far ATH-Thahawi rahimahullah (życie cz. 239-321 H). Mówi, że w 'aqidahnya słynnej książki Muqaddimah (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... To jest wyjaśnienie strony 'Aqeedah z Ahlus Sunna Wal Jama'ah".
Z penukilan, to jest dla nas jasne, że Ahlus Sunnah lafazh już znane Salaf ust wczesne generacje tej Ummy) i uczonych później. Termin Ahlus Sunna jest absolutnym termin, w przeciwieństwie do słowa Ahlul Bid'ah. Uczeni Ahlus pisemnej Sunny wyjaśnienia strony 'Aqeedah z Ahlus Sunny Ummah zrozumieć o "aqeedah jest poprawna i ich odróżnić i Bid'ah Ahlul. Jak już zostało zrobione przez imama Ahmada bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi i innych.
A także jako obalenia dla tych, którzy twierdzą, że termin Ahlus Sunnah raz pierwszy została użyta przez grupę Asha'ira, ale Asha'ira powstać w 3. wieku do 4 Hijriyyah. [24]
W istocie, Asha'ira nie można przypisać do Ahlus Sunna, ponieważ niektóre podstawowe różnice w zasadach, a wśród nich:
A. Asha'ira menta' klasy atrybuty Wil Boga Wszechmogącego, a Ahlus Sunnah zdefiniować atrybuty Boga ustanowione przez Boga i Jego Posłańca, takich jak istiwa natury ", twarz, ręka, Al-Qur-Kalamullah i inne.
2. Asha'ira grupa zajmowała się z nauki o Kalama, podczas gdy uczeni Ahlus Sunny zamiast krytykować naukę Kalam, jako wyjaśnienie Imam Shafi'i rahimahullah wypowiedzieć nauki jako Kalam.
3. Grupy Asha'ira odrzucać autentyczne wiadomości o atrybutach Boga, odrzuca ją rozumem i qiyas (analogia) im. [25]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M]
Aqeedah Imam Four


Przez Duchowny muzułmański Al Atsari


"Podziel między naszymi meczetów z Hanafiyah [1] Si tak i tak, jeden z tych prawników, myślą o nas jak dhimma ekspertów! [2] "Wniosek został złożony przez kilku wybitnych Syafi'iyyah [3] do Muftiego Sham pod koniec 13 wieku AH.
Ponadto, wielu prawników Hanafiyah anulowanie memfatwakan modlitwy za Hanafi Imam Shafi'i Å. Odwrotnie, niektóre prawnicy Syafi'iyah anulowanie memfatwakan modlitwy za imama Shafi'i Hanafi r.
Jest jednym z wielu przykładów przypadków fanatyzm, który doprowadził do sporów i szkół muzułmańskich rozłamów [4].Rzeczywistość jest bardzo nieszczęśliwy, a nawet zabronione w islamie. Bóg Wszechmogący mówi:
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا
I trzymać was wszystkich pasków (religia) Allaha i nie rozpadły się i pamiętaj, przychylność Allaha do was, gdy pierwszy (okres ignorancji) wrogi wrogość, Bóg jednoczy serca, a następnie staje się dla was o łaskę braci Boga. [Ali 'Imran: 103].
Dlaczego ludzie, którzy twierdzili jako zwolenników Four imama przed sobą? Czy oni mają inny aqeedah? Co o Aqeedah Imam Four?
To prawda, okazuje się wielu zwolenników imama Four mają Aqeedah Aqeedah odbiegające od swoich kapłanów.Orzecznictwo chociaż twierdzą podążać za wzór do naśladowania ks. Wielu wyznawców, których aqidah Ash'arite lub Maturidiyah lub Shufiyah lub drugiej strony, że menyelisihi aqidah-Aqeedah Aqeedah Ahlus Sunna wal Jama'ah. Jednak ich kapłani mają taką samą aqeedah, tj. Aqeedah Ahlus Sunna wal Jama'ah, hadis aqeedah Expert.
PRIEST FOUR Cztery użył terminu Imama muzułmanów w tym wieku, są to: A. Imam Abu Hanifa Nu'man bin Thabit rahimahullah z Kufa, Irak (80 l. życie H - 150 H). 2. Imam Malik bin Anas, może Allah zmiłuje, Medina (93 l. życie H - 179 H) 3. Imam Muhammad bin Idris Shafii rahimahullah, urodzony w Ghazza "Asqalan, a następnie przeniósł się do Mekki. On bersafar do Medyny, Jemenu i Iraku, i osiedlił się i umarł w Egipcie (na żywo th 150 H - 204 H). 4. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah z Bagdadu ", Irak (164 th życie H - 241 H).
Cztery uczeni są bardzo popularne wśród muzułmanów. Oto do czterech kapłanów, cztery szkoły prawoznawstwa przypisane.
PRIEST Aqidah FOUR Każdy, kto bada uczonych Salafush aqidah Saliha, wtedy okaże się, że ich aqeedah jest jeden sposób, w jaki są one również jedno.Uczeni Salafush Salih nie odwrócili się od tekstów Księgi i Sunny, a nie przeciwko nim z powodu poczucia, lub słowo ludzkie.
Mają jasną wizję, że wiara, nawet nie podjąć z 'pewnym Alim, jednak dużą jego stanowiska.
Rahimahullah Szejk al-Islam Ibn Taymiyyah powiedział: "i'tiqad (aqeedah, przekonania), nie jest pobierana ze mną, lub osoby, on jest większy ode mnie. Ale wziąć od Boga i Jego Posłańca, i zaufanie, które zostało uzgodnione salaful Ummah ust społeczność muzułmańska, która ma przeszłość, towarzysze alejhi Proroka sal allahu `wa sallam). Więc co jest w Koranie, musi uwierzyć.Podobnie Sahih ahaadeeth które były niepewne, takich jak Sahih Bukhari i Sahih Muslim "[5]. Imam Al Ashfahani rahimahullah powiedział: "Jeśli zbadać wszystkie ich książki ust Ahlu Sunna), co zostało napisane, od ich powstania aż do końca z nich, pierwszy z nich, a teraz z nimi, z ich różnicy wieku i miasta, z dala ich ziemie, każdy mieszkający na obszarze regionów (islam), możesz je znaleźć w wyjaśnianiu aqeedah na drodze, że jeden, formularz jeden. Ich opinia w tej sprawie (Aqeedah) jeden. Penukilan im jedno. Nie widzisz sporów i różnic w danej kwestii, choć trochę.Nawet jeśli zebrać wszystkie, które przeszły na ich język i co nukilkan z Salaf (starożytni) im, znajdziesz go tak, jakby pochodziły z serca i przez język ". [6]
W tym czterech imamów, są na szczycie prawników. Słynnych uczonych z różnych szkół Aqeedah Imama napisał te cztery, a wszystkie one mają ten sam aqeedah.
W szczególności, te cztery Aqeedah Imam, między innymi, można zobaczyć w Inda książki Ushuluddin To Aimmatil Arba'ah Wahidah, dzieło dr Nasir bin 'Abdillah Al Qifari, wykładowca Aqeedah Imam Muhammad bin Sa'ud University i książka Mujmal I'tiqad Qashim Aimmatis Salaf, praca dr Abdullah bin Abdul-Muhsin W Turcji, Rektor Imam Muhammad bin Sa'ud.
Imam Abu Hanifah Imam Abu Hanifa t powiedział: "przylgnąć do Księgi Allaha. Wtedy nie dostaniesz (w Księdze Allaha, trzymam) do Sunna z Proroka n.Jeśli nie dostanę go w książce Allaha i Sunny z Wysłannikiem Allaha, trzymam się do mów z towarzyszami niego. Będę trzymać się słów ludzi, którzy mnie chcą, a ja w lewo słowa, które chcę, żeby ludzie wśród nich. I nie opuścić swoje słowa (i) podejmowanie słowa od siebie (z) ich ". [Historia Ibn Ma'in w jego Tarikh, nie.4219. Cyt. z Inda na salafickie Manhaj To Szejka al-Albani Nashiruddin, s.. 36, dzieło 'Amr Salima Abdula Mun'im].
Imam Abu Ja'far Ath Thahawi (zm. 321 H), jeden z badaczy Hanafiyah, napisał traktat o aqeedah, który stał się znany pod nazwą "BAAS Aqidah Thahawiyah". Otworzył mówiąc: "To jest ostrzeżenie i wyjaśnieniem Sunna wal Jama'ah Ahlis aqeedah na drodze prawnik religijny prawnicy: Abu Hanifa Nu'man bin Thabit Al Kufi, Abu Yusuf Ya'qub ibn Ibrahim Al Ansari, Muhammad Abu Abdillah bin Al Hasan Asy Syaibani g, i wierzą w Ushuluddin formularza (tematów religijnych), a sposób ich beragamanya (go) do Pana "Alamin". [Księga Ath Aqidah Thahawiyah]
Jako Subki rahimahullah skomentować "Ath Kradzież Thahawiyah" ze słowami: "Te szkoły są cztery-wszystko chwała Bogu, jednej w Aqeedah, z wyjątkiem wśród tych, którzy podążają Mu'tazilah i ludzi, którzy myślą, że Bóg berjisim [7], jednak większość (wyznawcy) tych czterech szkół, znajdujących się w al Haq. Uznają aqeedah Abu Ja'far Ath Thahawi otrzymał w całości przez uczonych przeszłych i przyszłych pokoleń ". [Ushuluddin To Inda Aimmatil Arba'ah Wahidah, s.. 28, przez Dr. Nasir bin 'Abdillah Al Qifari].
Akceptacja uczonych Aqeedah jest generalnie Thahawiyah Ath.Ponieważ istnieje kilka tematów, które powinny zostać usunięte, jak zostało to zrobione przez komentatorów (opis plakat) Aqidah Thahawiyah Ath, (czyli) Imama Ibn Abi'l To Izzi Al Hanafi. Podobnie, przez późniejszych uczonych, takich jak Aziz Szejka Abdul 'bin Baz w ta'liq (komentarze) Szejka Muhammada al-Albani w Sharh Nashiruddin i ta'liq niego i Sheikh Stephenem Muhammad bin Abd Al Khumais w Sharh al-'Aqeedah al Muyassar Thahawiyah Ath. Ale w ogóle, uczeni akceptują aqeedah prawdę.
Imam Malik bin Anas Imam Malik bin Anas t duchowny znany jako przedsiębiorstwo do czynienia z herezją. Wśród jego słynnych powiedzeń było: "Kto czyni innowacji (nowych przypadków) w islamie (i) uważa za dobry, to myślał, że (Proroka) Muhammad zdradził n traktat. Ponieważ Bóg Ta'ala mówi:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
Ten dzień nie udoskonaliłem dla was waszą religię i mają Kucukupkan przysługę tobie, i to być religia islamu Kuridhai. [Al Maidah: 3]
Więc co dzień nie jest to religia, w tym dniu nie była religia. " [8]
Imam Ibn Abi Zaid Al Qairawani rahimahullah, (zm. 386 H), jeden Malikiyah uczony, napisał traktat o aqeedah i zawiera aqeedah Ahlu Sunny, wraz z innymi aqeedah uczonych.
Imam ash-Shafi'i Imam Shafi'i t powiedział: "Tak długo jak istnieje Książka i Sunna, a następnie (wszystkie) odrzucił powody każdego, kto usłyszał, z wyjątkiem ich przestrzegać. Jeśli to nie istnieje, możemy powrócić do powiedzeń Proroka n kompanów, lub jeden z nich ". Historia [al-Bayhaqi w Sunan al-Kubra Madkhal ILAS, nie. 35. Cyt. z Inda na salafickie Manhaj To Szejka al-Albani Nashiruddin, s.. 36].
I został słynne słowa imama Shafi'i rahimahullah: "Wierzę w Boga i tego co pochodzi od Boga (tj. Koran, Pen), zgodnie z wolą Bożą.Wierzę w Boga i posłańcem co pochodzi z Wysłannik Allaha (tj. Prorok Muhammad n, Pen), "odpowiadającą żądanej posłańca Bożego [9]. Imam Abu Bakr al-Isma'ili Al Jurjani rahimahullah, (zm. 371 H), jeden Syafi'iyah uczony, napisał traktat o aqeedah. Otworzył mówiąc: "Wiedz, niech Allah zmiłuj się nad nami i ty, droga eksperci Hadisy, Sunna wal Jama'ah ekspert, został przyjęty do Boga, anioły, anioły, ich książki, jego apostołów, i przyjąć to, co Księga Allaha Ta'ala mówi i co ma autentyczną historię alejhi Proroka sal allahu sallam "[10].
Imam Ahmad bin Hanbal Imam Ahmad bin Hambal t powiedział: "Zasady Sunny w naszej opinii jest, trzymaj się tego co towarzysze Wysłannika n znajdują się w nim i naśladować je ..." [Al Historia Lalikai]
Imam Abu Muhammad al-Hasan ibn 'Ali ibn Khalaf Al Barbahari rahimahullah (zm. 329 H), jeden Hanbaliyah uczony, napisał traktat na aqeedah; Sunna wal Jama'ah aqidah eksperta, który został nazwany Syarhus Sunna. Wśród który powiedział na początku tej książki brzmi: "Wiedz, niech Bóg da ci łaskę. To jedyna religia, która pochodzi od Allaha wa Ta'ala Tabaraka ust Wiele Błogosławieństwo i Giving Najwyższego), nie został umieszczony na zdroworozsądkowej człowieka i umysł-umysł je. I wiedzy (religia) Allaha i Jego Posłańca na stronie. Nie będziesz śledzić coś z powietrzem zwodnicze, więc zostanie oddzielone od religii i z islamu. Z pewnością nie jest żaden argument dla Ciebie, ponieważ Bóg jasno n Sunna (nauczanie religii / aqeedah) do swego ludu, musiał wyjaśniać znajomym on, i są one al-Jama'ah. Ponieważ są one Sawadul A'zham (większość). I jak Sawadul A'zham (zamierzone) jest al Haq i jego zwolennicy. Kto towarzysze Proroka n menyelisihi w czymś w sprawy religijne, (wtedy), że jest niewierny ". [11]
BŁĘDY, KTÓRE MUSI być wyprostowany Istnieją pewne błędy, które należy poprawić o jedności aqeedah duchowieństwa. Wśród nich:
A. Założenie, że różne szkoły myślenia (opinia do naśladowania) w ciągu kilku Fiqh, aqeedah oznacza różnorodność kapłanów.
Założenie to jest marność, jak już powiedzieliśmy o jedności duchowieństwa Ahlu Sunnah aqeedah. Wydaje się to pojęcie istnieje od dawna. W czasie Szejka al-Islam Ibn Taymiyyah może Allah zmiłuj zagrał sunnici salafickie aqeedah wal Jama'ah, (ale) został oskarżony o szerzenie Aqeedah Imama Ahmada bin Hanbal ton. Wtedy on odpowiedział: "To była wiara wszyscy kapłani i Salaf (poprzedników) z tego ludu, który zabrali z proroków n. To aqeedah Muhammada n ". Zobacz Aqeedah Munazharah Al Wasithiyah.
2. Założenie, że różnica Ahlu Sunna z firqah szyickich i taki eksperckiego herezji, jak różnica pomiędzy czterema szkołami.
Nawet jeśli obecny, egipski stan pojawiły instytucję o nazwie Darut Taqrib, z blisko motto od sześciu szkół. Tj. szkoły Hanafiyah, szkoły Malikiyah, szkoły Syafi'iyah, szkoły Hanbaliyah, szkoły myślenia (szyici) Zaydiyyah i szkół myślenia (szyici) Al-Ithna'' Asyariyah r.Agencje te uważają, że cztery szkoły, które beraqidah Ahlu Sunna, tak jak szyickiej herezji. Jednak widzieliśmy, jak mówimy powyżej, że wszystko aqeedah kapłani jest jednym, a mianowicie Ahlu Sunna wal Jama'ah aqeedah. Jak dla szyitów, Rafidhah, to uczeni zgadzają się, że są panami o herezję.
Gdy wiemy, że Aqeedah Imama Cztery równe, tj. Aqeedah Ahlu Sunna wal Jama'ah nie aqidah Ash'arite, ani Maturidiyah aqeedah, a następnie odpowiednie ludzie, którzy twierdzą, postępuj zgodnie z kapłanów w sprawie Fiqh, również po swoich księży w kwestią wiary. W ten sposób będą one łączyć się w al Haq. Musta'an Allah.
[Skopiowane z As-Sunna magazynu X/1427H/2006M 03/Tahun Edition. Fundacja opublikowała Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl.Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel.0271-761016] _______


Ahlus Sunna Wal Jama'ah Al-Definiowanie Właściwości 'uluw (wysokość) dla Allaha Azza Wa Jalla

Dwunasta: Ahlus Sunna Wal Jama'ah Al-uluw Ustaw właściwości (LEVEL) NA Alla Wszechmogącego
Przez Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

Charakter al-'uluw jest jednym z Dzatiyah Atrybuty Allaha Wszechmocnego nie jest oddzielony od Niego. Charakter Allah Subhanahu wa Ta'ala jest natura Boga-as-otrzymane przez innych pełną wiarą i usprawiedliwienia przez Ahlus Sunna Wal Jama'ah.
Natura jest wskazany przez tego samego Boga "(Al-Qur-i Sunna), rozumu i natury. Czy argumenty mutawatir, które pochodzą z Al-Koranu i Sunny, odnośnie do określenia wysokości Allaha przede wszystkim jego stworzeń.
Wśród dowodów Al-Qur-As-Sunna o naturze al-'uluw są:
A. Słowo Allah Wszechmogący:
نتم من في السماء أن يخسف بكم الأرض فإذا هي تمور
"Czy czujesz się bezpieczny przed Bogiem w niebie, że chciał obalić ziemię z tobą, tak nagle ziemia się trzęsie." [Al-Mulk: 16]
2. Słowo Allah Wszechmogący:
يخافون ربهم من فوقهم ويفعلون ما يؤمرون
". Ci, którzy się boją swego Pana nad nimi i kazał im robić to, co (dla nich)" [-Nahl: 50]
3. Słowo Allah Wszechmogący:
سبح اسم ربك الأعلى
"Chwalcie imię twego Pana Najwyższego." [Al-A'laa: 1]
4. Słowo Allah Wszechmogący:
من كان يريد العزة فلله العزة جميعا إليه يصعد الكلم الطيب والعمل الصالح يرفعه والذين يمكرون السيئات لهم عذاب شديد ومكر أولئك هو يبور
"Ci, którzy chcą chwałę, chwałę z tego wszystkiego dla Boga. Jemu się słowami dobre i charytatywne czyny Go wskrzesił. A ci, którzy opracowują zła dla tych Allaha jest trudne, a ich złe plany zostaną zrujnowane "[Fatir: 10].
5.Pertanyaan Prorok sal allahu alejhi ła sallam do niewolnicy:
أين الله? قالت: في السماء, قال: من أنا? قالت: أنت رسول الله, قال: أعتقها, فإنها مؤمنة.
"Gdzie jest Bóg" On odpowiedział: "Bóg jest w niebie." Wtedy Prorok sal allahu alejhi ła sallam powiedział: "Kim jestem" Ty jesteś Wysłannik Allaha ", powiedział. Prorok sal allahu alejhi ła sallam, powiedział: "Merdekakanlah, bo rzeczywiście był Mukminah". [1]
Istnieją dwa pytania zawarte w tym hadis:
Po pierwsze: Disyari'atkan zapytać muzułmanin: "Gdzie jest Bóg?"
Po drugie: odpowiedź jest pytanie brzmi: "W () niebo"
Tak więc ci, którzy zaprzeczają te dwa zagadnienia, jest zaprzeczanie al-Mustafa (Prorok Muhammad sal allahu alejhi wa sallam). [2]
6. Hadis o historii Isra "i Mi'raj. To jest hadis który mutawatir, jak wspomniano przez wielu uczonych, takich jak Szejka al-Islam Ibn al-Qayyim rahimahulla.Powiedział [3]: "W niektórych hadisów redaktorów pokazać wysokość Boga nad" tronie, w tym zdaniu:
فحملت عليه فانطلق بي جبريل حتى أتى السماء الدنيا فاستفتح.
"Potem podniósł na niego, a następnie udał się z Gabrielem, aby dostać się do najniższego nieba (sky świat), on poprosił o zgodę na otwarcie (drzwi nieba)". [4]
Następnie wzrost Proroka sal allahu alejhi ła sallam przejść przez siedem niebios i kończy się po stronie swego Pana, a następnie bliscy przez Pana do niego i modlić się difardhukan go. "
7. Odpowiedź Wysłannik Allaha alejhi ła sallam do Dhul Khuwasyirah:
ألا تأمنوني وأنا أمين من في السماء?
"Nie wierzysz mi, gdy byłem powierzone przez Boga w niebie?" [5]
Abi'l ibn 'Izz rahimahullah powiedział: "wysokość jest ustalana przez Boga oprócz Al-Koran i Sunna również siedzibę za pomocą rozumu i natury. Stała wysokość mealui poczucie Bóg może być wyświetlana od doskonałości Jego natury. Choć stała wysokość Boga w przyrodzie, a następnie spójrz na każdego, kto modlił się do Boga Wszechmogącego musi doprowadziły go i ręce do góry, a może nawet zapatrzony na wysokim poziomie. Ta sprawa się zdarzyć każdemu, duży czy mały, z uczonym i niewiedzy, do tego stopnia, że ​​każda osoba w dziobie dostaje jej skłonność w tym kierunku. Nikt nie może temu zaprzeczyć, mówiąc, że jego serce było zwrócone w lewo iw prawo lub w dół. "[6]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M] _______ Przypis [1]. Sahih Muslim (nr 537), Abu 'Awaanah (II/141-142), Abu Dawood (nr 930), NASA-i (III/14-16), ad-Darimi (I/353- 354), Ibn al-Muntaqaa Jarud w "(nr 212), al-Bayhaqi (II/249-250) i Ahmad (V/447-448), Towarzystwa Przyjaciół Mu'awiyah ibn al-Hakam Sulami anhu Allaha. [2]. Zobacz Mukhtasharul To uluw (str. 81) przez imama ADH-Dzahabi, tahqiq Szejka Muhammada al-Albani Nashiruddin. [3]. Zobacz Ijtimaa'ul Juyuusy al-Islaamiyyah (s. 55) przez Imam Ibn al-Qayyim Jauziyyah, Uyun tahqiq Bashir Muhammad. [4]. HR. Al-Bukhari (nr trzech tysiąc osiemset osiemdziesiąt siedem) i muzułmanie (nr 164 (264)) z Przyjaciół Malik bin Sha'sha'ah z.. Zobacz więcej w tej dyskusji lafazh hadis do 25: Isra "i Mi'raj w 254 stronach. [5]. HR. Al-Bukhari (nr 4351), muzułmanie (nr 1064) od Towarzyszy Abu Sa'id al-Khudri. [6]. Zebrała od Syarhul 'ATH-Thahaawiyyah Aqiidah (s. 389-390), a ta'liq Syu'aib takhrij Arnauth i al-Abdullah bin Abdul Muhsin at-Turki, patrz również książka Imama ash-Shafi'i Manhajul FII Itsbaatil"Aqiidah (II/347).

Trzynasta: "Tron (Tron) Bóg Wszechmogący

Ahlus Sunna wal Jama'ah wierzą, że "Tron Boga i Jego siedziba jest poprawna. Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
فتعالى الله الملك الحق لا إله إلا هو رب العرش الكريم
"Tak, Bóg Najwyższy, król prawdzie nie ma prawa być czczony oprócz Niego poprawnie, Rabb (który) tronie pełnym chwały". "[Al-Mu'-minuun: 116]
Jego słowa również:
ذو العرش المجيد
"Co ma strony 'Tron, bardziej wzniosłego." [Al-Buruuj: 15]
Jeżeli osoba mająca trudności muzułmański prorok sal allahu alejhi ła sallam uczy się czytać:
لا إله إلا الله العظيم الحليم, لا إله إلا الله رب العرش العظيم, لا إله إلا الله رب السماوات, ورب الأرض, ورب العرش الكريم.
"Nie ma boga, ma prawo być czczony oprócz Allaha poprawnie, Sublime, najbardziej znosząc. Nie ma boga, ma prawo być czczony oprócz Allaha poprawnie, Rabb (właściciel) Potężny tron. Nie ma boga, ma prawo być czczony oprócz Allaha poprawnie, Tron Pana nieba i ziemi Rabb And Rabb własne "jest wspaniały." [1]
Prorok sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
... فإذا سألتم الله فاسألوه الفردوس, فإنه أوسط الجنة, وأعلى الجنة وفوقه عرش الرحمن ...
"... Jeśli prosić Boga, a następnie zadać mu Raj Niebo. Na pewno (jest) Niebo jest pierwszym i najbardziej na wysokim poziomie. Na nim są "Tron Boga Miłosiernego ..." [2]
"Tron Tron, który ma kilka Polakom, że prowadzone przez Aniołów.Przypomina kopuła wszechświata. "Tron jest także dach wszystkich stworzeń. [3]
"Tron Boga ponoszone przez aniołów, a odległość między anioła ramię z uszami latających ptaków podróży o ile 700 lat. Prorok sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
أذن لي أن أحدث عن ملك من ملائكة الله من حملة العرش إن ما بين شحمة أذنه إلى عاتقه مسيرة سبع مائة عام.
"To pozwoliło mi powiedzieć o figurze Anioł Angel-Anioł Allaha Wszechmocnego, który służył jako okaziciela Tronu, że odległość między uszami w dół do ramion podróżują w miarę 700 lat." [4]
Prorok sal allahu alejhi ła sallam powiedział także:
ما السماوات السبع في الكرسي إلا كحلقة ملقاة بأرض فلاة, وفضل العرش على الكرسي كفضل تلك الفلاة على تلك الحلقة.
"Przypowieść o siedmiu niebios w porównaniu z krzesła jak pierścień wrzucony na pustyni Sahara i doskonałości 'Krzesło tron ​​jako korzyść Sahary ogromnej się na ringu." [5]
Co do miejsc, Allah Subhanahu wa Ta'ala mówi:
وسع كرسيه السماوات والأرض
"I Podnóżek obejmuje niebo i ziemię". [Al-Baqarah: 255]
Sa'id bin Jubair od kiedy Towarzyszy spacerem Abdullah bin 'Abbas Allah anhuma interpretowania słowa Bożego: وسع كرسيه السماوات والأرض "Podnóżek obejmuje niebo i ziemię", powiedział:
الكرسي موضع القدمين والعرش لا يقدر قدره إلا الله تعالى.
"Krzesło jest miejsce na umieszczenie stóp Boga, zaś" Tron nikt nie może znać wielkość nim jest tylko Bóg Ta'ala ". [6]
Imam ath-Thahawi (zm. 321). Rahimahullah powiedział: "Bóg nie potrzebuje The 'tron i tego, co jest pod nią. Bóg kontroluje wszystkie rzeczy i co na nim. I nie dał mu możliwość stworzenia wiedzieć wszystko. "
Potem rahimahullah wyjaśnił: "To Bóg stworzył The 'Tron, a mieszka na niej, nie dlatego, że potrzebuje Boga spacerem Throne, ale Bóg ma swoją mądrość na ten temat." [7]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M]
Ahlus Sunnah Ustawienie istiwa "(miejsce zamieszkania). Ahlus Sunnah Ma'iyyah Set (Wzajemne Boga)

Czternasta: USTAWIANIE istiwa Ahlus Sunny "(mieszkania)
Przez Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

W tym wiary w Boga jest wiara w to, co Bóg Wszechmogący objawił w Al-Qur-które zostało przekazane od Wysłannika Allaha mutawatir alejhi ła sallam i uzgodnione przez pierwszej generacji tego Ummah ust Towarzysze Allaha anhum), że Bóg Subhanahu wa Ta'ala jest ponad wszystkie niebiosa [1], były nad "Tronu [3], Najwyższego nad wszystkimi Jego stworzeniami, Bóg jest z nimi, gdziekolwiek oni są, że Allah jest świadomy tego, co robią. Jak wspomniano w Jego Słowie:
ثم استوى على العرش
"Then She mieszka na tronie". "[Al-A'raaf: 54]
Al-Hafiz Ibn Katheer, może Allah zmiłuj powiedział: "... pogląd, że podążamy w odniesieniu do tego problemu jest widok Salafush Salih jako Imam Malik al-Auza'i, ATS-Tsauri al-Layth ibn Sa'ad, Imam ash-Syafi "Ja, imam Ahmad, Ishaq bin Rahawaih i innych imamów z przeszłości do teraźniejszości, to niech to jak jest, bez takyif ust kwestionowanie kaifiyahnya / Nature), bez tasybih ust podobieństwo) i bez ta'thil (odrzucenie). Zahir i oznacza, że ​​przychodzi do każdego umysłu tych, którzy objąć musyabbihah ideologia (porównując Boga do stworzeń), a następnie ich znaczenie jest bardzo daleko od Boga, bo nie ma nic Bożego stworzenia przypomina Go. Jak powiedział jego:
ليس كمثله شيء وهو السميع البصير
"Nie ma nic podobnego do Niego. Bóg jest Słyszący, Widzący "[Ash-Syuuraa: 11].
Ale problem jest, jak wyrażone przez imama, wśród których są Nu'aim bin Hammad al-Khuza'i-nauczyciel-Imam al-Bukhari, powiedział: "Ci, którzy utożsamiają Boga z Jego stworzeń, więc nie uwierzyli. A każdy, kto neguje naturę Bóg dał samego siebie, jest on również niewierny. "To nie jest coś, co zostało fałszywie przypisane do samego Boga i Jego Posłańca jest formą podobieństwa. Kto ustawiony na Allaha Wszechmocnego wymienione w każdym z co wersety Al-Qur-oczywiste i na Sahih hadisów, z założeniem, że w zależności od wielkości Boga, i wyklucza jakąkolwiek niedobór siebie, jest nempuh droga do poradnictwa (poradnictwo) ". [3]
Słowo Boże al-Aziiz:
الرحمن على العرش استوى
"(To) Miłosiernego, który mieszka w 'tronu." [Ta-Ha: 5]
Kiedy imam Malik (. Zm. 179 H) rahimahullah istiwa poprosił o "Boga, odpowiedział:
الإستواء غير مجهول, والكيف غير معقول, والإيمان به واجب, والسؤال عنه بدعة, وما أراك إلا ضالا.
"Bóg był Istiwa To ma'lum (już wiadomo, znaczenie), a nie mogą zostać osiągnięte powód kaifiyatnya (nieznane), i wierzę w niego, zapytaj o to kwestia herezji, a nie widziałem chyba w jego apostazji".
Następnie imam Malik został wysłany rahimahullah z dala od jego stowarzyszenia. [4]
Imam Abu Hanifah (mieszkam w 80-150 H) rahimahullah powiedział:
من انكر أن الله عز وجل في السماء فقد كفر.
"Ci, którzy zaprzeczają, że Bóg Wszechmogący jest ponad niebiosa, to on nie uwierzyli". [5]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M] _______ Przypis [1]. Postulaty Bóg jest nad niebiosa: QS. Al-Mulk: 16-17, al-An'am: 18, 61,-Nahl: 50, al-Mu'min: 36-37 i Fatir: 10. [2]. Argumenty Istiwa o "Bóg nad" Jego tronu nazywany w siedmiu miejscach: QS. Al-A'raaf: 54, Jonasz, 3, ar-Ra'd: 2, Ta-Ha: 5, al-Furqaan: 59, AS-Sajdah: 4 i al-Hadiid: 4. [3]. Zobacz Tafsiir Ibni Katsiir ust II/246-247), CET. Salaam Daarus, cz. 1413 H. [4]. Zobacz lil Syarhus Sunny imama al-Baghawi ust I/171) i Mukhtasharul To lil uluw Imama ADH-Dzahabi (str. 141), CET. Al-Maktab al-Islami, szejk al-Albani tahqiq. [5]. Zobacz Mukhtasar al-'uluw Lil' Aliyyil Ghaffaar (str. 137, nr. 119) Szajch al-Albani tahqiq i Syarhul BAAS-Thahaawiyyah Aqiidah (str. 386-387) i ta'liq takhrij Syu'aib al-Arnauth i "Abdullah bin Abd al-Muhsin at-Turki.

Piętnasta: USTAWIANIE MA'IYYAH Ahlus Sunna (razem GOD)

Jak Allaha Wszechmocnego:
ما يكون من نجوى ثلاثة إلا هو رابعهم ولا خمسة إلا هو سادسهم ولا أدنى من ذلك ولا أكثر إلا هو معهم أين ما كانوا
"I nie jest tajemnicą rozmowa między trzema osobami, ale z czwartym, a nie rozmowa między pięć osób, ale z szóstego, ani rozmów kwoty, która jest mniejsza niż, ani więcej, ale On jest z nimi, gdziekolwiek są one ... "[Al-Mujaadilah: 7]
Bóg Subhanahu wa Ta'ala aby zostać z nimi, gdziekolwiek oni są, że Bóg jest świadomy tego, co robią.
Ma'iyyah istnieją dwa rodzaje:
Po pierwsze: Ma'iyyah specjalnego. Że jedność Boga z niektóre z Jego stworzeń, że nie wiemy o kaifiyatnya, oprócz Boga, podobnie jak wszystkie Jego atrybuty.Ma'iyyah Oznacza to, że Bóg obejmuje swoją ukochaną sługę, aby mu pomóc, dać taufiq, chronić je przed zniszczeniem i innych działań wynikających z jego sług którzy się Go boją i czynić dobro.
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
"Zaprawdę, Bóg jest z tymi, którzy się Go boją i tych, którzy czynią dobro." [-Nahl: 128]
Po drugie: Ma'iyyah publicznej. Że jedność Boga z wszystkich Jego stworzeń, które Bóg zna stan swoich sług i Bóg zna wszystkie okoliczności, znając ich działania rodzą, a także duchowy, a to nie oznacza Boga w jedności ze swymi sługami, bo Bóg nie może diqiyaskan jego sługi. I wysoki Bóg nad Jego stworzenie nie zaprzecza (neguje) jedność Boga z Jego sług, w przeciwieństwie do swoich stworzeń, ze względu na istnienie istot w jednym miejscu (droga), z pewnością nie wie, gdzie () innych. Bóg nie jest takie samo jak każdej rzeczy jak doskonałość Jego wiedzy i mocy.
هو الذي خلق السماوات والأرض في ستة أيام ثم استوى على العرش يعلم ما يلج في الأرض وما يخرج منها وما ينزل من السماء وما يعرج فيها وهو معكم أين ما كنتم والله بما تعملون بصير
"On jest Tym, który stworzył niebiosa i ziemię w ciągu sześciu dni, a następnie On istiwa" (mieszkanie) na tronie. On wie, co dzieje się na ziemi i to, co wychodzi z niego i co spadł z nieba i co idzie do niego. On jest z tobą, gdziekolwiek jesteś. A Bóg widzi dobrze, co czynicie "[Al-Hadiid: 4].
Zrozumienie هو معكم "Bóg z tobą", nie oznacza Subhanahu Allah wa Ta'ala zjednoczeni, zmieszanego lub połączone z Jego stworzeń, ponieważ nie jest uzasadnione przez język i naruszają ijma To Salafush Saliha, a to jest sprzeczne z ludzką naturą. Nawet księżyc jako znak znaków (z wielkości i wysokości), Boską, który był wśród najmniejszych Jego stworzeń znajduje się w niebie, on (księżyc) powiedział podróżnik z podróżnika, gdziekolwiek się znajduje, mimo że był na wysokości tam.
Bóg mieszka w 'tronu Boga i Jego stworzeń czuwają, obserwować (gesty), jak również stalking (take) ich uczynki.
Wliczone w to jest wiara, że ​​Bóg jest blisko i On odpowiada (każda modlitwa o Jego sługi).
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
وإذا سألك عبادي عني فإني قريب أجيب دعوة الداع إذا دعان
"A gdy moi słudzy poprosić o Mnie, a następnie (odpowiedź), że byłem blisko, przyznano mi osobę, która modli się do Mnie." [Al-Baqarah: 186]
Co zostało powiedziane przez Al-Qur-i Sunna, że ​​Bóg jest blisko, a wraz z Jego stworzeń, nie są niezgodne z Bóg mówi, że Bóg Najwyższy, i były nad "Tronu, bo nie ma nic podobnego do Allaha Subhanahu wa Ta'ala we wszystkich swoich atrybutów. On Najwyższego w Jego bliskości, ale jego bliski wysokości. [1]
Jest on wymieniony w słowach Jego Posłaniec sal allahu alejhi ła sallam:
... إن الذي تدعونه أقرب إلى أحدكم من عنق راحلته.
"... Z pewnością Bóg będziecie się modlić do Niego, bliżej Ciebie niż kogoś w szyjce zwierząt konia ". [2]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M]
Wierząc O Ahlus Sunny-Nuzul (spadek w World Sky Bożego)

Szesnasty: Ahl wierza Wahdatul Wujood
Przez Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

Zaufanie Wahdatul forma [1] (wierzę, że to wszystko jest tylko jeden) i i'tiqad że wcielony Bóg (hulul) w Jego stworzeniu, to wszystkie tego przekonania jest kufr i usunięcie kogoś z islamu. [2]
Przekonania Hululiyyah [3] i ittihadiyyah [4] jest najgorszy rodzaj zdrady. Podobnie, szczególną formą jak ludzie, którzy wierzą, że Bóg Wszechmogący wcielony do "Isa Alaihissallam do 'Ali bin Abi Talib Allaha i jego wnuka anhu w części, do niektórych królów lub Sheikh-Sheikh, a ludzie, którzy mają formy fizycznego piękna, lub innych wyrazów wystąpienia poważnego za-kataan backslidings chrześcijan.
Ludzie, którzy wierzą, że błędne przekonanie, że hulul i ittihadnya Bóg jest we wszystkich postaciach, aby to psy, świnie, i zabrudzenia przedmiotów. Jest takie zaufanie ludzi Jahmiyah i tych, którzy idą te przekonania, takich jak Ibn 'Arabi, Ibn Sab'in, Ibn Faridh i Tilmisani i Balyani, aw innych. -Chwała Bogu z tego, co przypisują-.
Choć droga Proroka i tych, którzy poszli za Nim z wierzących, wierzą, że Bóg jest Tym, który stworzył wszechświat, Pan Panie nieba i ziemi i to, co jest między nimi, właściciel Rabb potężny Throne, a wszystkie stworzenia są Jego słudzy i muszą go.
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
يا أيها الناس أنتم الفقراء إلى الله والله هو الغني الحميد
"O ludzie, jesteś w potrzebie Allaha: Bóg jest All-Rich (nie trzeba nic więcej), chwalony." [Al-Fatir: 15]
Jego słowa również Subhanahu wa Ta'la ceny:
الله الصمد
"Allah jest Bogiem, który polega na jego sprawy." [Al-Ikhlash: 2]
Allah jest ponad niebiosa, siedzi w "tronie, oddzielonych od swoich stworzeń. Jednak Bóg jest nadal z Jego stworzeń gdziekolwiek się znajdują. Jak Allah mówi w piśmie z al-Hadiid powyżej. [5]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M] _______ Przypis [1]. To jest bardziej odpowiednie nazewnictwo (z literą Wawu difat-hah) zgodnie z zasadami języka arabskiego, choć bardziej znany lafazh jest wihdatul forma. [2]. Zobacz Mujmal Ushuul Ahlis Sunna Wal Jamaa'ah Fila To Aqiidah (str. 10). [3]. Hululiyyah Tashawwuf wiara jest ten, kto uważa, że ​​wcielony Boga z Jego stworzeń. [4]. Ittihadiyyah przekonanie, że Bóg jest jeden z Jego stworzenia. [5]. Zobacz Majmuu To Syaikhil Fataawaa Islamu Ibni Taymiyah ust III/393).

Siedemnasty: Ahlus Sunnah uwierzyć O AN-Nuzul (objętych Boga światu SKY) [1]
Ahlus Sunna wal Jama'ah zgodne co do konieczności wiary o upadku Allah Subhanahu wa Ta'ala ust-Nuzul) do świata na nocnym niebie. النزول (-Nuzul) wśród Khabariyah Właściwości Fi'liyyah.Istnieje wiele zdań, które stwierdzają, że Bóg Subhanahu wa Ta'ala do najniższego nieba (Świat niebo) na każdą noc. Abu Hurayrah że Wysłannik Allaha sal allahu alejhi anhu sallam, powiedział:
ينزل ربنا تبارك وتعالى كل ليلة إلى السماء الدنيا حين يبقى ثلث الليل الآخر, فيقول: من يدعوني فأستجيب له, ومن يسألني فأعطيه, ومن يستغفرني فأغفر له.
"Nasz Pan wa Ta'ala Tabaraka w świecie na niebie każdej nocy podczas pobytu jedna trzecia noc, jak nazywał:" Kto modli się do mnie, to mogę pozwolić modlitwy, którzy prosili mnie, więc dałem mu i którzy błagali o przebaczenie mnie, to ja mu wybaczyć. "[2]
Abu 'Osman al-Shabuni (. Zm. 449 H) rahimahullah powiedział: "Uczeni hadisów ekspertów ustawić Rabb Wszechmogący należących do najniższego nieba co noc bez porównując go z kroplą stworzeń Boga (tasybih), bez konieczności Przypuszczam (tamtsil) i nie pytając, jak się nim ust takyif). Ale ustawić je według tego, co ustalone przez Proroka sal allahu alejhi ła sallam z gotowych powiedzenie go (bez komentarza ponownie), który obejmuje leczenie autentyczne wiadomości, że zgodnie z zhahirnya i dał swoją wiedzę do Boga ". [3]
Ibn Khuzaimah rahimahullah (. Zm. 311 H) powiedział: "Dyskusja na temat plotek wspornika sanadnya prawdziwym i autentycznym została opowiedziana przez uczonych Hijaz i Iraku, od Proroka sal allahu alejhi ła sallam o spadku Wszechmocnego Boga do nieba świata (najniższy niebo ) na każdą noc, którą przyznaje się do uznania roszczenia ze swoim językiem, potwierdzonej przez jego sercu i wierzy, że informacje zawarte w wiadomościach upadku Allaha Wszechmocnego bez opisu kaifiyahnya ust bagaimananya), ponieważ Prorok sal allahu alejhi ła sallam nie kaifiyah opisane nam o (jak) mamy Khaliq upadek w świat nieba i on sal allahu alejhi ła sallam powiedział nam, że tylko nasz Pan w dół. W międzyczasie, Bóg Wszechmogący i Prorok sal allahu alejhi ła sallam nie wyjaśnił w jaki sposób Bóg przyszedł na świat nieba. Dlatego możemy powiedzieć i uzasadnić wszystko zawarte w tej wiadomości o upadku Rabb, bez zmuszania się rozmowy na temat natury i kaifiyatnya, ponieważ Prorok sal allahu alejhi ła sallam nie mówią nam o kaifiyah mensifatkan go. [5 ]
Następnie po tym Ibn Khuzaimah wspomniano również wiele hadisów, który zawiera informacje o tym, że jest hadis Abu Hurayrah Allaha anhu powyżej.
Hadiths, które zawierają takie pojęcia jak to jest wiele, nawet Szejk al-Islam Ibn Taymiyah o tym pisać szczegółowo wymienione w książce jego Sharh Hadiitsin Nuzuul. A wśród których mówi się w swojej książce: "Na pewno propozycja Boga spadają na każdej nocy rozprzestrzenił się przez Sunna Proroka sal allahu alejhi ła sallam i jego Salafush Imam Salih i uczonych hadisów i eksperci zgodzili się je uzasadnić i zaakceptować. Kto powiedział, co zostało powiedziane przez Proroka sal allahu alejhi ła sallam, to powiedzenie, że jest Haq i poprawna, chociaż nie wiedział na temat charakteru i treści i ich znaczenie, ponieważ ludzie, którzy czytają Al-Qur-nie rozumie znaczenia wersetów czytać. Bo prawda słowo prawdy jest Słowo Boże (Al-Qur-) oraz najlepszego z wytycznych jest Wysłannik Allaha prowadzącej alejhi ła sallam (AS-Sunna).
Prorok sal allahu alejhi ła sallam powiedział te słowa i semisalnya w ogóle, nie uprzywilejowanie jednego nad drugim, ani ukrywa się przed kimś. Co do Towarzyszy i wzmianki Tabi'in i menukilnya, dostarczamy i narratorem w specjalnych zespołów i opinii publicznej, jak również, które następnie zawartych w księgach islamu były odczytywane w specjalnych zespołów i publicznych, jak Shahiihul Bukhari, Muslim Shahiih, Muwatta "Imam Malik, Musnad Imam Ahmad, Sunan Abi Dawud, Sunan at-Tirmidhi, Sunan-NASA-i, semisalnya". [5]
Rahimahullah Imam Shafi'i powiedział:
وأنه يهبط كل ليلة إلى سماء الدنيا لخبر رسول الله.
"Oto Bóg przyszedł w każdej nocy w świat nieba w oparciu o słowa Allaha. Sal allahu alejhi ła sallam "[6]
Imam Ibn al-Qayyim w swojej książce Jauziyah rahimahullah cytując słowa imama Shafi'i rahimahullah, powiedział:
أن الله على عرشه في سمائه يقرب من خلقه كيف شاء وينزل إلى السماء الدنيا كيف شاء.
"Zaprawdę, Bóg Wszechmogący w" Jego tron ​​jest w niebie, a następnie zbliżyć się do Jego stworzeń według tego, co On chce, i Bóg wziął do nieba świata według to co chce. "[7]
Ahlus Sunnah zestaw downa wa Allah Ta'ala świecie Subhanhu do nieba co noc, jak ustawić wszystkie atrybuty Boga w Al-Qur-i Sunna.Dlatego sprawiedliwi ludzie zawsze znajdą czas, aby ten cenny dar Boga i Jego miłosierdzie k, wykonują czci Bogu z pokorą ", prosząc o przebaczenie i prosił go dobra na świecie iw zyciu ostatecznym.Łączą khauf (strach) i króla "(poczucie nadziei) w czczeniu Go.
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M]
Ru'-yatullaah (patrz Boga w Dniu Sądu Ostatecznego). Wiara w anioły

XVIII: RU'YATULLAAH (widzieć Boga w modlitwie)
Przez Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

Ahlus Sunna wal Jama'ah uwierzyć, że muzułmanie nie zobaczy AllahSubhanahu wa Ta'ala w Dniu Zmartwychwstania to jasno z ich oczu, aby zobaczyć jasne słońce, zasłonięte przez chmury, jak widzieli księżyc w pełni nocy księżyca. Oni nie są zatłoczone, by go zobaczyć.
Rasulullahu sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
إنكم سترون ربكم كما ترون هذا القمر ليلة البدر لا تضامون في رؤيته, فإن استطعتم أن لا تغلبوا على صلاة قبل طلوع الشمس وقبل غروبها فافعلوا.
"Na pewno pojawi się Panu jak widać księżyc w noc pełni księżyca, nie są zablokowane (nie zatłoczone), kiedy go zobaczyłem. A jeśli nie są w stanie go pokonać (przez szatana może gonić), aby wykonać modlitwę przed Sunrise (Fajr) oraz przed jej ustawieniem (Pray "ASR), to zrób to". [1]
Wierni będą widzieć Allaha w Mahsyar pola, a następnie zobaczymy go ponownie po wprowadzeniu nieba, jak pożądane przez Allaha Subhanahu wa Ta'ala. [2]
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
وجوه يومئذ ناضرة إلى ربها ناظرة
"The Faces (wierzących) w tym dniu promienna. Do swego Pana widzieli "[Al-Qiyaamah: 22-23].
Widząc Allah jest korzystanie z najbardziej ukochany z mieszkańcami nieba.
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
للذين أحسنوا الحسنى وزيادة
"Dla ludzi, którzy czynią dobro, nie jest najlepsza nagroda (Raj) i akcesoriów." [Yunus: 26]
Proroka sal allahu alejhi ła sallam interpretować lafazh زيادة (extra), powyższy werset z przyjemnością w widząc oblicze Allaha, jak opowiadane: wraz z nazwą
عن صهيب, عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: إذا دخل أهل الجنة الجنة, قال: يقول الله تبارك وتعالى: تريدون شيئا أزيدكم? فيقولون: ألم تبيض وجوهنا? ألم تدخلنا الجنة وتنجنا من النار?قال: فيكشف الحجاب فما أعطوا شيئا أحب إليهم من النظر إلى ربهم عز وجل ... وزاد: ثم تلا هذه الآية: للذين أحسنوا الحسنى وزيادة
Od Suhaib Allaha anhu, Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział: "Jeśli ekspert weszła Niebo do nieba, Bóg powiedział:" Chcecie coś więcej ode mnie "Oni powiedzieli:" Czy nie masz pobieloną nasze twarze? Czy nie wprowadziły nas w niebie i zachowaj nas od ognia piekielnego? "Wtedy Bóg otworzył swój hidżab, to nie ma żadnego przepisu, które najbardziej lubi, ale zobaczył twarz Boga Wszechmogącego. Następnie Proroka sal allahu alejhi ła sallam czytać ten werset: "Dla ludzi, którzy czynią dobro, nie jest najlepsza nagroda (Raj) i rozszerzenia '" [Yunus: 26]. [3]
Jak w życiu świata, wtedy nikt nie może zobaczyć Boga, jak mówi:
لا تدركه الأبصار وهو يدرك الأبصار وهو اللطيف الخبير
"On nie może być osiągnięty przez wzroku, podczas gdy widzi całą wizję, a On jest Mahahalus wszechwiedzący." [Al-An'am: 103]
Bóg Subhanahu wa Ta'ala kiedyś powiedział do proroka Musa alaihis sallam.
قال لن تراني
"Nie będziesz ze mną zobaczyć." [Al-A'raaf: 143]
Podobnie słowa alejhi Proroka sal allahu sallam ceny:
تعلموا أنه لن يرى أحد منكم ربه عز و جل حتى يموت.
"Wiedz, że nikt nie będzie mógł zobaczyć swego Pana aż do śmierci". [4]
Również instrukcja 'Aisha anhuma Allah powiedział:
من زعم ​​أن محمدا صلى الله عليه وسلم رأى ربه فقد أعظم على الله الفرية.
"Kto myśli, że Muhammad Shallallahu'alaihi sallaam widział swego Pana, że ​​osoba ta zrobiła wielkie kłamstwo na imię Boga". [5]
Co do niewierzących, nie będą mogli zobaczyć Subhanahu Allah wa Ta'ala na zawsze, jak również w zaświatach, a mówiąc:
كلا إنهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون
"Na pewno nie, w rzeczywistości były one w dniu jej naprawdę utrudniały od (SAW) swego Pana." [Al-Mu-thaffifin: 15]
Ten werset jest argumentem przez imama Shafi'i rahimahullah i inni eksperci, że niebo będzie zobaczyć oblicze Wszechmogącego Alla. Rahimahullah Imam Shafi'i powiedział:
فلما أن حجبوا هؤلاء في السخط كان في هذا دليل على أنهم يرونه في الرضا.
"Kiedy Bóg menghijab (blokujące) niewiernych Boga oglądać będą w stanie gniewu, to werset jako argument, że święci Boga (wierni) będą widzieć Boga w stanie przyjemności". [6]
Imam Ahmad został poproszony o RU To rahiamhullah-yatullaah (patrz Allaha w Dniu Zmartwychwstania), a potem odpowiedź rahiamhullah:
أحاديث صحاح نؤمن بها ونقر وكلما روي عن النبي صلى الله عليه وسلم بأسانيد جيدة نؤمن به ونقر.
"Hadis-hadis jest autentyczny, wierzymy i wyznajemy, a każdy hadis przekazane od Proroka sal allahu alejhi ła sallam z Sahih sanad, wierzymy i wyznajemy". [7]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M] _______ Przypis [1]. HR. Al-Bukhari (nr 554) i muzułmanie (nr 633 (211)), Towarzystwa Przyjaciół anhu Jarir bin 'Abdillah Allaha. Lafazh znaczący تضامون nie blokowany przez chmury, może to być znacząca تضامون lafazh nie przeludnienie. Zobacz Fat-Hul Baari ust II/33). [2]. Zobacz Sharh Lum'atul I'tiqaad (str. 87), przez Szejka Muhammada ibn Saalih al-'Uthaymeen, może Allah zmiłuj się. [3]. HR. Muzułmanin (nr 181), na-Tirmidhi (nr 2552 i 3105), Ibn Majah (nr 187), Ahmad (IV/332-333), Ibn Abi To Asim (nr 472), z Suhaib Allaha anhu i To lafazh muzułmaninem. [4]. HR. Muzułmanin (nr 2930 (95)), Mukhtasar Shahiih muzułmanin (nr 2044), z anhuma Umar przez Przyjaciół Abdullah bin '. [5]. HR. Muzułmanin (nr 177 (287)). Zobacz także ten problem w Syarhul 'ATH-Thahaawiyyah Aqiidah (s. 188-198) takhrij Szajch al-Albani, a Majmuu To Fataawaa Syaikhil Islamu Ibni Taymiyah (VI/509-512). Istnieje inna opinia, która mówi, że Prorok sal allahu alejhi ła sallam zobaczył Boga z jego sercem. Niniejsza opinia oparta jest na historii Przyjaciół Abbas Ibn 'anhuma Allaha. [6]. Zobacz Sunny Sharh wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah ust III/560, no. 883), w Syarhul To ATH-Thahaawiyyah Aqiidah (str. 191), w takhrij Szejka al-Albani, i Majmuu To Fataawaa Syaikhil Islamu Ibni Taymiyah VI / 499). [7]. Zobacz Sunny Sharh wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Jamaa'ah ust III/562 nie. 889).

XIX: WIARA aniołów

Ahlus Sunnah wierzy w istnienie aniołów przypisanych do Boga w świecie iw zyciu ostatecznym. Angel jest nadprzyrodzony charakter, stworzenia, i słudzy Allaha Wszechmocnego. Anioły nie mają przywilej Rububiyyah i Uluhiyyah. Bóg stworzył ich od światła i zapewniają doskonałe posłuszeństwo i siłę do realizacji posłuszeństwo.
Postulat, że aniołowie zostali stworzeni przed światłem, które jest hadis z "Aa'ishah anhuma Allaha, powiedział, że Prorok sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
خلقت الملائكة من نور وخلق الجان من مارج من نار وخلق آدم مما وصف لكم.
"Anioły zostały stworzone przed światłem, Jinn zostali stworzeni z płonącego ognia, a Adam alaihis sallam został stworzony z tego, co zostało fałszywie przypisane do Ciebie." [1]
Aniołowie są stworzeniami Boga, jak wymienione w wersetach Al-Koran i Hadiths Proroka sal allahu alejhi ła sallam jest autentyczna, jak np. charakter aniołów, którzy posiadają znak "Tronu.
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة عليها ملائكة غلاظ شداد لا يعصون الله ما أمرهم ويفعلون ما يؤمرون
"O wy, którzy wierzycie, strzec siebie i swoją rodzinę z płomieni piekieł, że paliwo jest ludzie i kamienie; aniołowie stróże z szorstki, twardy, którzy nie nieposłuszeństwa Bogu w tym, co nakazał im i zawsze robić to, co jest . nakazał "[At-Tahrim: 6]
Anioły nie muszą jeść i pić, jak historia proroka Ibrahima anioła Allaihis Sallamem z gośćmi.
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
هل أتاك حديث ضيف إبراهيم المكرمين إذ دخلوا عليه فقالوا سلاما قال سلام قوم منكرون فراغ إلى أهله فجاء بعجل سمين فقربه إليهم قال ألا تأكلون فأوجس منهم خيفة قالوا لا تخف وبشروه بغلام عليم
"Czy tobie (Muhammad) historia Abrahama Gość (anioły) są uwielbiony. (Pamiętaj), kiedy znajdą się w miejscu i powiedzieć: "Salaman" Ibrahim odpowiedział: "Salamun" (ty) są ludzie, którzy nie są znane. Poszła więc potajemnie, aby zobaczyć swoją rodzinę, a potem przyniósł tłuszczu cielęciny (który spalił), a następnie dihidangkannya do nich. On powiedział: "Czyż nie będziecie jedli." Ale nie jeść, bo poczęła się ich boją. Oni powiedzieli: "Nie lękajcie się". I dali mu dobrą nowinę (a) urodzenia dziecka, który "Alim (Ishaq)". [ADH-Dzaariyaat: 24-28]
Także w innym wersecie, Allah Subhanahu wa Ta'ala mówi:
فلما رأى أيديهم لا تصل إليه نكرهم وأوجس منهم خيفة قالوا لا تخف إنا أرسلنا إلى قوم لوط
"A gdy ujrzał ich ręce nie dotykaj go, Abraham spojrzał dziwnie na ich czyny i poczuć ich bać. Oni powiedzieli: "Nie bój się, naprawdę jesteśmy (anioły), który jest wysyłany do ludu Lota." [Huud: 70]
Anioł posłuszeństwa, Allah Wszechmogący mówi:
ومن عنده لا يستكبرون عن عبادته ولا يستحسرون يسبحون الليل والنهار لا يفترون
"Anioł u jego boku, nie są aroganccy oddać Mu pokłon, a nie (także) czuć się zmęczony. Oni zawsze chwalili dzień i noc, nieustannie "[Al-Anbiyaa: 19-20].
Kwota bardzo anioł, i nikt nie może zliczyć z wyjątkiem Allaha.
W hadisów al-Bukhari i Muslim opowiedzianej z Malik bin Sha'sha'ah Allaha anhu, historię Mi'raj Proroka sal allahu alejhi ła sallam że Bóg wykazał al-Bayt Ma'mur w niebie do Proroka sal allahu alejhi ła sallam. Miejsce odwiedziło 70 000 każdy dzień za anioła modlitwy nie. Za każdym razem, oni stamtąd wydostać, nie wróci. [2]
Wiara w Aniołów zawierać cztery elementy:
A. Uwierz w swojej formie.
2. Uwierz nazwy aniołów, które uznajemy, jak Gabriel, Mika-il, Israfil, a także nazwiska innych anioła jest już znany.
3. Uwierz w swoje właściwości, które uznajemy, jak na charakter postaci Gabriela, jak widział Proroka sal allahu alejhi ła sallam, że mają skrzydła 600, która zamyka horyzont [3]. Każdy anioł ma skrzydło jako słowa Allaha Wszechmocnego:
الحمد لله فاطر السماوات والأرض جاعل الملائكة رسلا أولي أجنحة مثنى وثلاث ورباع يزيد في الخلق ما يشاء إن الله على كل شيء قدير
"Chwała Bogu, Stwórcy nieba i ziemi, aby Aniołów jako posłańców (dbać o różnego rodzaju sprawy), że mają skrzydła, odpowiednio (są) dwie, trzy i cztery. Bóg dodaje do swego stworzenia, co chce.Zaprawdę, Bóg jest wszechmocny ponad wszystko "[Fatir: 1].
Anioły mogą być przekształcone w człowieku, jak się stało, kiedy anioł Gabriel został posłany przez Boga Subhanahu wa Ta'ala spotkać Maryję. Gabriel został przekształcony w doskonałej istoty ludzkiej.
4. Wiara w zadań, które Bóg przykazał im już wiemy, jak czytanie różaniec i modlić się do Allaha Wszechmocnego w nocy bez zmęczenia. [4]
A wśród nich są, którzy mają określone zadania, takie jak:
A. Anioł Gabriel powierza dostarczanie objawienie Boga do proroków i apostołów.
2.Malaikat Mika-il, który był odpowiedzialny za deszcz i uprawy roślin.
3. Israfil anioła, który był odpowiedzialny za dmuchanie szofaru na dzień sądu i na dzień istot zmartwychwstania.
4. Anioł Śmierci, który jest pobierany odwołać życie człowieka.
5. Powierzono zadanie prowadzenia aniołowie w niebie i piekle.
6. Przypisane aniołowie dmuchanie duszę płodu w łonie matki, gdy płód osiągnął w wieku 4 miesięcy w łonie matki, Bóg Wszechmogący posłał swego anioła, by napisać szczęście, śmierć, miłość, nieszczęśliwa i szczęśliwa, a ożywia go. [5]
7. Anioły są przypisane do utrzymania i napisać wszystkie ludzkie działania. Każda osoba, która jest strzeżona przez dwa anioły, jeden po prawej stronie i jeden po lewej stronie.
Bóg Subhanahu wa Ta'ala mówi:
إذ يتلقى المتلقيان عن اليمين وعن الشمال قعيد ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد
"(To), gdy dwaj aniołowie nagrać czyny, siedzenie po prawej, a inni siedzieli po lewej stronie. Nie padło ani jedno słowo, ale w pobliżu Angel of nadzorcy jest zawsze obecny "[QAF: 17-18].
8. Anioły zapytał zmarłego, który jest naładowany, tzn. gdy zmarły został oddany do grobu, to przyjdzie dwóch aniołów, którzy wypytywali go o jego Pana, jego religii i jej proroka. [6]
[Skopiowane z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autor tatoo ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC Jakarta 13340A, III Drukowanie 1427H/Juni 2006M]


źródło: http://almanhaj.or.id/

w innych językach:
http://almanhaj.or.id/~~V http://melayuholykoran.blogspot.com/ http://qurangermany.blogspot.com/ http://holyquranurdu.blogspot.com/ http://coranspain.blogspot.com/ http://alquranserb.blogspot.com/ http://rusiaquran.blogspot.com/ http://holyquranhindi.blogspot.com/ http://coranfranche.blogspot.com/ http://al-quranbahasa.blogspot.com/ http://melayuholykoran.blogspot.com/ http://muqaddasquran.blogspot.com/ http://albamiaquran.blogspot.com/ http://kuran-kerimal.blogspot.com/ http://quranfarsi.blogspot.com/ http://qurangermany.blogspot.com/ http://holyquranurdu.blogspot.com/ http://coranspain.blogspot.com/ http://al-quranbahasa.blogspot.com/ http://www.allvoices.com/users/yusufagusno http://holykoranenglish.blogspot.com/ http://kekabah.blogspot.com/ http://travelandhealthnews.blogspot.com http://entertainmentandgetextramoney.blogspot.com http://mjusuf.blogspot.com/ http://computer-internet-usaha.blogspot.com/ http://computer-internet-3d-animationsetc.blogspot.com/ http://newsvideo-photo.blogspot.com/ http://allsportcourseskursusolahraga.blogspot.com/ http://computer-internet-bussines.blogspot.com/ http://education-pendidikan-online.blogspot.com/ http://jobvacancieslowongankerja.blogspot.com/ http://soccercoursessepakbola.blogspot.com/ http://moviemusicfilmmusik.blogspot.com/ http://languagecourseskursusbahasa.blogspot.com/ http://cookreciperesepmasakan.blogspot.com/ http://clickbankbussinesbankdatabisnis.blogspot.com/ http://entertainmentandgetextramone.blogspot.com http://al-quranbahasa.blogspot.com/ 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar