Selasa, 08 Mei 2012

Inzicht in Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah


Inzicht in Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah

Door Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

A. Definitie van 'Aqiedah 'Aqeedah (العقيدة) volgens de Arabische taal (etymologie) afgeleid van het woord al-' aqdu (العقد) die de obligaties, at-tautsiiqu (التوثيق), ​​die een sterk geloof of overtuiging, al-ihkaamu (الإحكام) wat betekent dat bevestigen (instelling betekent dat betekent ), en AR-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) wat betekent dat de bindende kracht. [1]
Ondertussen, volgens de termen (terminologie): 'aqiedah is de stellige geloof en zeker van, dat er geen twijfel over bestaan ​​voor degenen die er in geloven.
Zo is 'de Islamitische Aqeedah is het vast geloof en zijn zeker om Allah Subhanahu wa Ta'ala met de uitvoering van de verplichtingen, bertauhid [2] en Hem gehoorzamen, geloven in Zijn engelen, Zijn boodschappers, de Boek- Zijn boek, Het einde van de dag, goede en slechte lot en geloof in al dat er niets authentieke over de principes van de religie (Ushuluddin) had, zaken van het ongeziene, het geloof in wat de ijmā '(consensus) van Salafush Salih, evenalsAl het nieuws qath'i (zeker), zowel wetenschappelijk als in amaliyah ingesteld op basis van Al-Qur-an en de authentieke Soennah en ijmā 'Salafush Salih. [3]
B. De studie object Sciences 'Aqeedah [4] 'Aqeedah wanneer bekeken vanuit het standpunt van de wetenschap, volgens het concept van de Ahlus Sunnah wal Jama'ah, betreffende onderwerpen: Eenheid, Geloof, de islam, problemen ghaibiyyaat (ongeziene), profetie, het lot, het nieuws (over de dingen verleden en toekomst), de wettelijke basis qath'i (zeker), alle grondbeginselen van godsdienst en overtuiging, met inbegrip van de bezwaren tegen de Ahl-ul-ahwa 'wal Bida' (volgelingen van passie en innovatie expert) , alle van de scholen en sekten menyempal weer misleidend en de houding ten opzichte van hen.
Disciplines 'aqiedah heeft dit een andere naam, in overeenstemming met en de namen zijn verschillend tussen de Ahlus Sunnah met Firqah-Firqah (facties) anderen.
• Het benoemen van de 'Aqiedah van de Ahlus Sunnah volgens: Onder de namen van de 'Aqiedah van de Ahlus Sunnah volgens de geleerden zijn:
A. Al-Iman 'Aqeedah wordt ook wel de al-Iman, zoals vermeld in Al-Koran en de hadiths van de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam, zoals 'aqiedah discussiëren over de zes pijlers van het geloof en daarmee samenhangende aangelegenheden. Als de vermelding van al-Iman in een beroemde hadith bekend als hadieth van Djibriel Alaihissallam. En de geleerden van Ahloes Soennah wordt vaak de term 'Aqeedah al-Iman in hun boeken. [5]
2. 'Aqeedah (I'tiqaad en' Aqaa-id) De geleerden van Ahlus Sunnah wordt ook wel de wetenschap van de 'aqiedah als' Aqeedah Salaf:. 'Aqeedah ahl al-I'tiqaad Atsar en in hun boeken [6]
3. Tawheed 'Aqeedah Tawheed zoals genoemd door de discussie draaide rond Tauhid of pengesaan aan God in Rububiyyah, Uluhiyyah en Asma' wa Shifat. Dus, Tawheed is de studie van de wetenschap 'Aqiedah van de meest nobele en de belangrijkste doelstelling. Dat is de reden waarom de wetenschap noemt men de wetenschap van het monotheïsme in het algemeen op basis van de Selef. [7]
4. As-Soennah Soennah betekent de weg. 'Aqeedah As-Soennah Selef genoemd omdat zijn aanhangers op de weg die door de Profeet volgen' alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum op het gebied van 'aqiedah. En deze term is een bekende term (populaire) in de eerste drie generaties. [8]
5. Ushuluddin en Ushuluddiyanah Usul betekent dat de pijlers van het geloof, de pijlers van de islam en de problemen die qath'i en de dingen die is uitgegroeid tot de consensus van de geleerden. [9]
6. Al-Akbar Fiqhul Dit is een andere naam Ushuluddin en het tegenovergestelde van al-Fiqhul Ashghar, een verzameling van wetten ijtihadi. [10]
7. Ash-sharia Het punt is dat alles wat is vastgesteld door de Almachtige God en Zijn boodschapper van de straten van aanwijzingen, in het bijzonder de meest basale en is Ushuluddin (problemen van 'aqiedah). [11]
Dat zijn enkele andere namen van de wetenschappen 'Aqeedah van de meest bekende, en soms in aanvulling op de groep genaamd Ahlus Sunnah' aqiedah ze met de namen gebruikt door de Ahlus Sunnah, zoals de meeste van de stroom Asyaa'irah (Asha'ira), met name onder geleerden van hadith zijn.
• De naamgeving van 'Aqiedah volgens Firqah (sekte) zijn: Er zijn een aantal andere termen die gebruikt worden door Firqah (sekte) in aanvulling op Ahloes Soennah als de naam van Aqiedah wetenschap ', en de meest bekende daarvan zijn:
A. Kalam Wetenschap Naming is bekend in de hele theologische stroom mutakallimin (pengagung wetenschap van kalam), zoals stroom Moe'tazilah, Asyaa'irah [12] en de groep die gepaard gaat met hen. Deze naam mag niet worden gebruikt, omdat de wetenschap zelf Kalam merupa een nieuw ding meer, en hebben gesmeed diada taqawwul principe (iets te zeggen) de naam van God is niet gebaseerd op wetenschap.
En verbod bolehnya niet worden aangenomen omdat ze in strijd zijn met de Salaf methodiek bij het bepalen van de onderwerpen 'aqiedah.
2. Filosofie Deze term wordt gebruikt door filosofen en degenen die in lijn met hen. Dit is de naam die niet mogen worden gebruikt in de 'aqiedah, omdat de basisfilosofie dat is fantasie, rationaliteit, fictieve en bijgeloof opvattingen over het ongeziene.
3. Tashawwuf Deze term wordt gebruikt door de meeste van de Shufi, filosoof, oriëntalist en degenen die in lijn met hen. Dit is de naam die niet mogen worden gebruikt in de 'aqiedah, want het is een nieuwe benaming-invent diada opnieuw. Het bevat de Shufi delirium, claims en bekentenissen van hun bijgeloof gebruikt als referentie in de 'Aqeedah.
Naming Tashawwuf en Shufi niet bekend bij het begin van de islam.Benoemen van deze beroemde (er) na die of te krijgen in de islam van religieuze leerstellingen en overtuigingen dan de islam.
Dr Shabir Tha'imah commentaar in zijn boek, wa ash-Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Het is duidelijk dat Tashawwuf beïnvloed door het leven van de christelijke priesters, ze graag kleding van wol dragen en in kloosters wonen, en dit perceel. De islam heeft besloten deze gewoonte, toen hij vrijgelaten elk land monotheïsme.De islam geeft een goede invloed op het leven en het verbeteren van de manier waarop de verkeerde manier van aanbidding van de mensen voor de Islam. "[13]
Sheikh Dr Ihsan Goddelijke Zahir (. Overleden H 1407) rahimahullah zei in zijn boek-at-Tashawwuful Mansya 'Wal Mashaadir: "Als we kijken goed na over de leer van de eerste en laatste Shufi (later) en de meningen zijn genoteerd en erkend door de in Shufi boeken zowel oude als nieuwe, dan zullen we duidelijk zien dat er veel verschil tussen Shufi met de leer van Al-Koran en de Soennah. Dus ook wij nog nooit gezien zaden Shufi in de weg van het leven van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en de metgezellen van Allaah hij anhum, wie ze zijn (zo goed) optie Allah van Zijn dienaren (na de Profeten en de Apostelen). In plaats daarvan kunnen we zien dat de leringen Tashawwuf genomen van de christelijke priesters, Brahmaan, Hindoe, joodse, boeddhistische en alle zuhudan, ash-Syu'ubi concept in het zoroastrisme in Iran, dat is het begin van de periode Shufi, Ghanusiyah, Griekenland, en dacht Neo -platonisme, dat gebeurt later door mensen Shufi. "[14]
Shaykh 'Abd al-vice-rahimahullah zegt in zijn boek, Mashra'ut Tashawwuf: "Waarlijk, het is een hoax Tashawwuf (verraad) het meest verachtelijke en verachtelijk. Shaytan heeft een dienaar van God bedrogen hem en oorlog voeren tegen Allah de Almachtige en Zijn boodschapper sallAllahu 'alayhi wa sallam. Inderdaad Tashawwuf is (als) een cover Zoroastrische dat hij gaat als een deskundige service, zelfs onder het mom van al deze vijanden van de islam. Bij het onderzoek meer diepgaande, is te vinden dat in de leer van de leer Shufi brahmanisme, het boeddhisme, Zoroasterisme, Platoisme, jodendom, christendom en heidendom bevatte. "[15]
4. Ilaahiyyat (Theologie) Illahiyat is de studie van 'aqiedah met de methodologie van de filosofie. Dit is de naam die wordt gebruikt door mutakallimin, de filosofen, de oriëntalisten en hun volgelingen. Dit is ook de naamgeving van de verkeerde dat deze naam niet gebruikt mag worden, omdat ze bedoelen is de filosofie van de filosofen en de uitleg over AllahSubhanahu mutakallimin wa Ta'alal op basis van hun waarnemingen.
5. Achter de kracht van natuurlijke Metafysica De term wordt gebruikt door filosofen en schrijvers van de westerse maar ook als degenen die in lijn zijn met hen. Deze naam mag niet worden gebruikt, omdat alleen gebaseerd op louter menselijke denken, en in tegenstelling tot de Al-Koran en de Soennah.
Veel mensen die roepen wat ze geloven en de principes of ideeën die zij in het bezit als een geloof zelfs als het onwaar is (leugen) of hebben geen basis (argumenten) 'aqli en naqli. Inderdaad 'aqiedah die het juist begrip hebben van de' Aqiedah van de Ahlus Sunnah wal Jama'ah Al-afgeleid van de koran en de hadiths van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam is authentiek en Ijma' Salafush Salih.
C. Definitie van de Salaf (السلف) Volgens de taal (etymologie), Salaf (السلف) betekent dat de vorige (voorouders), de oudere en meer mainstream [16]. Salaf betekent voorgangers. Als er wordt gezegd (سلف الرجل) salaf iemand, wat betekent dat beide ouders die hem waren voorgegaan. [17]
Volgens de termen (terminologie), het woord Salaf betekent dat de eerste generatie en de beste van de Ummah (Islamitische), die bestaat uit de Sahaba, Tabi'in, Tabi'ut Tabi'in en priesters die de instructies op de drie-periode (generatie / toekomstige) eersteworden geëerd door Allah Subhanahu wa Ta'ala, als de woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.
"De beste man was in mijn tijd (dat wil zeggen de tijd van de Metgezellen), dan is de volgende (de Tabi'in), dan is de volgende (de Tabi'ut Tabi'in)." [18]
Volgens al-Qalsyani: "Salafush Salih is de eerste generatie van deze Ummah zijn zeer diepgaande kennis van de wetenschap, die de instructie van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam volgt en houdt de Soennah. God koos hen om Zijn Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam te begeleiden en zijn religie hoog te houden ... "[19]
Shaikh Mahmud Ahmad Khafaji zei in zijn boek al-'Aqiidatul Islamiyyah Salafiyyah bainas Wal Moe'tazilah: "Bepaling van de term Selef was niet genoeg met slechts een beperkte tijd alleen, ook al moet in overeenstemming met Al-Qur-an en de Soennah zijn volgens het begrip Salafush Salih (over 'aqiedah, manhadj, moraliteit en mystiek-pent.). Elke persoon wiens mening in overeenstemming met Al-Qur-an en de Soennah van 'aqiedah, volgens het begrip van recht en suluknya Salaf, de Salafi hoewel hij noemde die plaats veel en andere tijd. In plaats daarvan, wie naar het oordeel van Al-Koran en de Sunnah schendt, dan is hij geen Salafi, hoewel hij leefde lange tijd vriend, Ta-bi'in en Tabi'ut Tabi'in. [20]
Penisbatan woord Salaf of als-Salafiyyuun geen gevallen van ketterij, maar dit is penisbatan penisbatan de syar'i omdat toeschrijven zich tot de eerste generatie van deze Ummah, dat de Sahaba, en Tabi'ut Tabi'in Tabi'in.
Ahlus Sunnah wal Jama'ah heeft ook gezegd: als-Salafiyyuun omdat ze volgen manhadj Salafush Salih van vrienden en Tabi'ut Tabi'in. Daarna iedereen die volgden in hun voetsporen treden en lopen op hun manhadj-in-alle tijd, ze worden genoemd Salafi, als toe te schrijven aan de Salaf. Salaf is niet een groep of klasse zoals begrepen door de meeste mensen, maar het is een manhadj (live in ber'aqidah systeem, aanbidding, bemiddelen, en de andere een bepaald karakter), die verplicht is voor elke moslim. Zo is het begrip van de Salaf toegeschreven aan mensen die de veiligheid van de te behouden 'aqiedah en manhadj uitgevoerd volgens wat de Profeet sallAllahu' alayhi wa salaam en de metgezellen van Allaah anhum voor de strijd en onenigheid. [21]
Rahimahullah Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah (. D. 728 H) [22] zei: "Het is geen schande voor de persoon die verscheen manhadj toeschrijven zich aan de Salaf en de Salaf, zo moet het accepteren, want manhadj Selef is niets anders dan de waarheid." [23 ]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]
Definitie van Ahlus Sunnah wal Jama'ah. Geschiedenis van de opkomst van Ahlus Sunnah wal Jama'ah termijn

Door Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

D. Ahlus Sunnah wal Jama'ah definitie Ahlus Sunnah wal ah zijn: Degenen die wat dan ook die door de Profeet 'alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum. Called Ahlus Sunnah, dankzij een sterke (zij) in het bezit en berittiba '(volg) de Soennah van de Profeet' alayhi wa salaam en de metgezellen van Allah anhum.
As-Soennah volgens de taal (etymologie) is het pad / weg, hetzij goed, hetzij slecht aan toe. [1]
Ondertussen, volgens de geleerden 'aqiedah (terminologie), de Soennah is een gids die is gedaan door de Profeet sallAllahu' alayhi wa sallam en zijn metgezellen, zowel over wetenschap, i'tiqad (geloof), woord en daad. En dit is Sunnah worden gevolgd, zullen degenen die hem volgen worden geprezen en aan de kaak degenen die menyalahinya. [2]
Inzicht in de Sunnah door Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Soennah is genomen de weg, onder meer in het vasthouden aan wat er wordt uitgevoerd Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en de kalief, die begeleid en rechte vorm i 'tiqad (geloof), woorden en daden. Dat is de perfecte Soennah. Daarom is de vorige generatie van de Salaf As-Soennah Noem niets, behalve om alle drie de aspecten moeten worden behandeld. Het is overgeleverd van Imam Hasan al-Basri (overleden. 110 H), Imam al-Auza'i (overleden. 157 H) en Imam Fudhail bin 'Iyadh (overleden. 187 H). "[3]
Called al-Jama'ah, omdat ze zijn verenigd in de waarheid, niet gebroken to-kanten in religieuze zaken, verzameld onder leiding van de imam (die nageleefd te worden) al-Haqq (waarheid), niet krijgen uit hun gemeente en volgen wat is een deal Salaful Ummah.[4]
Jama'ah volgens de geleerden 'aqiedah (terminologie) is de eerste generatie van deze Ummah, een van de Metgezellen, Tabi'ut Tabi'in alsmede degenen die in goedheid volgen tot de Dag des Oordeels, zoals verzameld in de waarheid. [5]
Imam Abu Samma rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) heeft gezegd: "De opdracht om vast te houden aan de gemeente, is het de bedoeling vast te houden aan de waarheid en het te volgen. Hoewel de carry bit en de Sunnah dat menyalahinya veel. Want de waarheid is wat er wordt uitgevoerd door de eerste gemeente, die de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen hield zonder te kijken naar de mensen die (wel Baatil) af te wijken na hen. "
Zoals vermeld door Ibn Mas'oed Allah anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah volgt de waarheid, zelfs als je alleen bent." [7]
Dus, Ahlus Sunnah wal Jama'ah is degene die beschikt over de aard en het karakter van de Soennah van de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam en weg van de nieuwe producten en innovaties in de religie te volgen.
Omdat zij zijn degenen die ittiba '(volgt) om de Soennah van de Profeet sallAllahu' alayhi wa salaam en volg Atsar (sporen Salaful Ummah), dan worden ze ook wel Ahlul Hadieth, Ahloel Atsar en Ahlul Ittiba '. Daarnaast hebben ze ook gezegd dat ath-Ta-ifatul Manshuurah (groepen die Gods hulp), al-geredde Naajiyah (Geredde Groep), Ghurabaa '(buitenlanders).
Van ath-Ta-ifatul Manshuurah, de Profeet 'alayhi wa salaam heeft gezegd:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Er was altijd een feestje van mijn ummah om altijd hoog te houden de geboden van God, is niet schadelijk voor degenen die niet helpen hen en hun mensen om menyelisihi geboden van God te komen en ze blijven op de top van dit soort." [8]
Over al-Ghurabaa 'de Profeet' alayhi wa salaam heeft gezegd:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"De islam was aanvankelijk buitenlandse, en buitenlanders die op een dag zal terugkeren als het begin, dan gelukkig voor al-Ghurabaa '(buitenlanders)." [9]
Hoewel de betekenis van al-Ghurabaa ": als overgeleverd door 'Abdullah bin' Amr ibn al-` Allah anhuma toen op een dag de Profeet 'alayhi wa salaam de betekenis van al-Ghurabaa verklaard', hij sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Mensen die aanbidt in het centrum van veel arme mensen, mensen die ongehoorzaam zijn ze meer dan ze gehoorzamen." [10]
Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei ook dat over de betekenis van al-Ghurabaa':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Dat is, worden mensen voortdurend verbeteren (ummah) in het midden van de vernietiging van de mensheid." [11]
In de geschiedenis van de andere genoemde:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"Dat de mensen die vast Sunnahku (de Soennah van de Profeet 'alayhi wa salaam) na vernietigd door de mens." [12]
Ahlus Sunnah, ath-Tha-IFAH al-Mansoera en al-geredde Najiyah wordt het ook wel Ahlul Hadieth. De vermelding van Ahloes Soennah, al-ath-Thaifah Mansoera en al-geredde Najiyah de Ahlul Hadieth iets beroemd en bekend sinds de generatie van de Salaf, omdat de vermelding van het is de vraag van de teksten en in overeenstemming met de voorwaarden en de realiteit. Het is overgeleverd met een sahih sanad van de Imams, zoals: 'Abdullah Ibn al-Mubarak:' Ali Ibn Madini, Ahmad bin Hanbal, al-Bukhari, Ahmad ibn Sinan [13] en anderen, رحمهم الله.
Imam Shafi'i [14] (. D. 204 H) rahimahullah zei: "Als ik een hadith expert te zien, alsof ik zag een van de metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam, ik hoop dat God geeft je de beste beloning te.Ze moeten de punten te houden voor onze religie en we moeten bedanken voor hun inzet. "[15]
Imam Ibn Hazm azh-Zhahiri (. D. 456 H) beschrijft de Ahlus Sunnah rahimahullah: "Ahlus Sunnah we al dat de Ahl-ul-Haqq, terwijl bovendien zijn ze Ahlul Bid'ah. Voorzeker, het is Ahloes Soennah van de Metgezellen van Allah anhum en iedereen die hen volgden uit de Tabi'in manhadj geselecteerd, dan is de hadith as-haabul en die volgen ze van de juristen van elke generatie, tot in onze tijd en leken die hen volgen, zowel in het oosten en het westen. "[16]
E. Geschiedenis van de opkomst van Ahlus Sunnah wal Jama'ah termijn Benoemen van de term Ahloes Soennah is er sinds de eerste generatie van de islam in het verleden die verheerlijkten God, namelijk de generatie van de metgezellen, Tabi'in en Tabiut Tabi'in.
'Abdullah bin' Abbas Allah anhuma [17] zei bij de interpretatie van het woord van Allah Subhanahu wa Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"Op de Dag wanneer er een wit gezicht klaarde op, en er is ook een zwart gezicht grimmig. En degenen die geconfronteerd worden met grimmige zwart (te zeggen): "Waarom denk je niet geloven na je geloven? Proef het Allah veroorzaakt ongeloof '"[Ali Imraan: 106].
"De witte mensen die geconfronteerd worden met hen zijn Ahlus Sunnah wal Jama'ah, zijn gezicht zwart als voor de persoon die zij zijn Ahlul Bid'ah en misleide." [18]
Dan is de term Ahloes Soennah wordt gevolgd door de meeste geleerden رحمهم الله Salaf, waaronder:
1.Ayyub als-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), zei hij: "Toen ik verslag uitgebracht over de dood van een van de Ahlus Sunnah alsof verloor een van mijn ledematen."
2. Sufyan ath-Tsaury rahimahullah (. D. 161 H) heeft gezegd: "Ik wasiatkan je goed vasthouden aan de Ahlus Sunnah, omdat ze al-Ghurabaa '. Het zou in ieder geval Ahlus Sunnah wal Jama'ah. "[19]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. D. 187 H) heeft gezegd: "... Zeg Ahlus Sunnah: Geloof is geloof, woorden en daden."
4. Abu 'Ubaid al-Qasim ibn Sallam rahimahullah (. E leven 157-224 H) zegt in zijn boek Muqaddimah, al-Iimaan [21]: "... En in feite als je het mij vraagt ​​over het geloof, betwist de mensen over de perfectie van het geloof, groeien en de vermindering van het geloof en je zegt als je wilde weten over het geloof op alle in de weg van Ahloes Soennah ... "
5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. E leven 164-241 H), zegt hij in zijn boek Muqaddimah, As-Soennah: "Dit is het scholen van Ahl-ul-'ilmi, ash-haabul atsar en Ahlus Sunnah, staan ​​ze bekend als volgelingen van Soennah sallAllahu 'alayhi wa sallam en zijn metgezellen, sinds de tijd van de Metgezellen van Allah anhum tot op dit moment ... "
6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) heeft gezegd: "... Wat betreft het recht van de woorden op de overtuiging dat de Getrouwe God zal zien op de Dag des Oordeels, dan is onze religie met religie, en we weten dat Ahlus Sunnah wal Jama'ah stelt dat de bewoners van de hemel zal God zien in overeenstemming met de authentieke verhaal van de profeet Shaallallahu 'alayhi wa salaam. "[23]
7. Imam Abu Ja'far Ahmad ibn Muhammad ath-Thahawi rahimahullah (th leven. 239-321 H). Hij zegt in 'beroemde aqidahnya het boek Muqaddimah (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... Dit is de uitleg van de 'Aqiedah van de Ahlus Sunnah wal Jama'ah."
Met penukilan, dan is het ons duidelijk dat de Ahlus Sunnah lafazh al bekend onder de Selef (eerste generaties van deze Ummah) en de geleerden na afloop. De term Ahloes Soennah is een absolute term in tegenstelling tot woord Ahlul Bid'ah. De geleerden van Ahloes Soennah schriftelijke toelichting van de 'Aqiedah van Ahloes Soennah Ummah te begrijpen over' aqiedah juist is en om onderscheid te maken tussen hen en de Ahlul Bid'ah. Zoals ook is gedaan door Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi en anderen.
En ook als een weerlegging van degenen die beweren dat de term Ahloes Soennah het eerst werd gebruikt door de groep Asha'ira, maar Asha'ira ontstaan ​​in de 3e eeuw en naar-4 Hijriyyah. [24]
In wezen kan Asha'ira niet worden toegeschreven aan de Ahlus Sunnah, omdat een aantal fundamentele verschillen in beginselen, waaronder:
A. Asha'ira menta'-klasse Wil attributen van de Almachtige God, terwijl de Ahlus Sunnah bepalen de eigenschappen van God zoals vastgelegd in Allah en Zijn boodschapper, zoals istiwa natuur ', gezicht, hand, Al-Qur-an Kalamullah en andere.
2. Asha'ira groep hielden zich bezig met de wetenschap van Kalam, terwijl de geleerden van Ahloes Soennah in plaats kritiek op de wetenschap van Kalam, als de uitleg van Imam Shafi'i rahimahullah wetenschap kaak te stellen als Kalam.
3. Asha'ira groepen verwerpen de authentieke nieuws over de eigenschappen van God verwerpen zij deze, met verstand en qiyās (analogie) hen. [25]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]
Aqeedah Imam Vier


Door Islamitische geestelijke Al Atsari


"Verdeel tussen onze moskeeën met Hanafiyah [1] voor Si zo en zo, een van die juristen, denk aan ons als experts dhimma! [2] "Het voorstel werd ingediend door een aantal prominente Syafi'iyyah [3] om de moefti Sham aan het eind van de 13e eeuw AH.
Bovendien zijn veel juristen Hanafiyah memfatwakan annulering van het gebed achter een Hanafi Imam Shafi'i een. Vice versa, sommige juristen Syafi'iyah memfatwakan annulering van het gebed achter een imam Shafi'i een Hanafi.
Het is een van de vele voorbeelden van gevallen van fanatisme die hebben geleid tot geschillen en scholen van de islamitische onenigheid [4]. De werkelijkheid is heel jammer, en zelfs verboden in de islam. Allah de Almachtige zegt:
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا
En houd u allen om de banden (religie) van Allah, en niet verkruimeld, en vergeet niet de gunst van Allah tot u bij de eerste (periode van onwetendheid) vijandige vijandigheid, God verenigt harten, en wordt dan voor u om de gunst van God broeders. [Ali Imraan: 103].
Waarom hebben mensen, die als een vier Imam's volgelingen geëist tegen elkaar? Hebben zij een andere aqiedah? Hoe zit het met de Aqeedah van Imam Vier?
Toegegeven, het blijkt dat veel van de volgelingen van Imam Vier Aqeedah Aqeedah hebben af ​​te wijken van hun priesters.Grondslagen van het recht, hoewel ze beweren dat ze de priester rolmodel te volgen. Veel van de volgelingen dat Aqiedah asj'aritische of Maturidiyah of Shufiyah of andere, die menyelisihi Aqiedah-Aqeedah Aqeedah Ahlus Sunnah wal Jama'ah hebben.Toch is hun priesters hebben dezelfde aqiedah, dat wil zeggen Aqeedah Ahlus Sunnah wal Jama'ah, Hadieth aqiedah Expert.
PRIEST VIER Vier gebruikte de term imam van de moslims in deze tijd, dit zijn: A. Imam Abu Hanifa Nu'man bin Thabit rahimahullah, van Kufa, Irak (80 jr leven H - 150 H). 2. Imam Malik bin Anas, moge Allah genadig zijn, van Medina (93 jr leven H - 179 H) 3. Imam Muhammad bin Idris Shafii rahimahullah, geboren in Ghazza, 'Asqalan, verhuisde vervolgens naar Mekka. Hij bersafar naar Medina, Jemen en Irak, en vestigden zich en stierf in Egypte (live e 150 H - 204 H). 4. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah van Bagdad, "Irak (164 ste life H - 241 H).
Vier geleerden zijn zeer bekend onder de moslims. Hier is aan de vier priesters, vier scholen van jurisprudentie toegeschreven.
Aqidah PRIEST VIER Wie onderzoekt de geleerden Salafush Aqiedah Salih, dan zal hij merken dat hun aqiedah is een, de manier waarop ze zijn ook een.De geleerden Salafush Salih bleek niet uit de teksten van het Boek en de Soennah, en niet tegen het met de rede, gevoel, of het woord van de mensen.
Ze hebben een duidelijke visie, dat het geloof, zelfs niet uit een 'alim bepaalde, hoe hoog zijn positie.
Rahimahullah Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah zei: "De i'tiqad (aqiedah, overtuigingen), het niet is ontleend aan mij, of van de persoon die hij is groter dan ik. Maar die van Allah en Zijn boodschapper en het vertrouwen dat werd overeengekomen bij salaful ummah (moslimgemeenschap dat heeft het verleden, de metgezellen van de Profeet 'alayhi wa salaam). Dus wat er in de Koran moet geloven. Ook de sahih ahadith die zijn onzeker, zoals de Sahih Bukhari en Sahih Muslim "[5]. Imam Al Ashfahani rahimahullah heeft gezegd: "Als je onderzoekt al hun boeken (Ahlu Sunnah) dat is geschreven, van hun oprichting tot het einde van hen, weg van de eerste van hen en nu van hen, met hun leeftijd verschil en de stad, en hun land, die elk leven in een gebied van de regio's (de islam), dan zou je ze vinden in het verklaren van de aqiedah op de weg dat men, vormen een. Hun conclusie in die zaak (Aqeedah) een. Penukilan ze een. Je ziet niet de geschillen en verschillen op een bepaalde kwestie, hoewel een beetje. Zelfs als u het verzamelen van alle die gaven hun tong en wat ze nukilkan van de Salaf (de ouden) hen, je vindt het alsof het kwam uit het hart en door de tong ". [6]
Inclusief de vier imams, zijn ze op de top van de juristen. Het gerenommeerde wetenschappers uit verschillende scholen van Aqeedah Imam had geschreven deze vier, en ze hebben allemaal dezelfde aqiedah.
In detail, deze vier Aqeedah Imam, onder andere te zien in het boek Ushuluddin 'Inda Aimmatil Arba'ah Wahidah, het werk van dr. Nasir bin 'Abdillah Al Qifari, docent Aqiedah van Imam Mohammed bin Sa'oed Universiteit en het boek mujmal I'tiqad Qashim Aimmatis Salaf, het werk van dr. Abdullah bin Abdul Muhsin In Turkije, rector van de Imam Mohammed bin Sa'oed.
Imam Abu Hanifah Imam Abu Hanifa t zei: "Ik vasthouden aan het Boek van Allah.Daarna heb ik niet (in het boek van Allah, ik houden) naar de Soennah van de Boodschapper van n. Als ik het niet te krijgen in het boek van Allah en de Soennah van de Boodschapper van Allah, ik vasthouden aan de uitspraken van de metgezellen van hem. Ik zal vasthouden aan de woorden van mensen die ik wil, en ik verliet woord dat ik wil dat de mensen onder hen. En ik zal niet uit hun woorden (en), waarbij woorden van elkaar (van) hen ".[Geschiedenis van de Ibn Ma'in in zijn Tarikh, nee. 4219. Zoals geciteerd uit de Salafi Manhaj 'Inda Shaykh al-Albani Nashiruddin, p. 36, het kunstwerk 'Amr Salim Abdul Mun'im].
Imam Abu Ja'far Ath Thahawi (overleden 321 H), een van de geleerden Hanafiyah, schreef een verhandeling over aqiedah, die bekend werd onder de naam "Ath Aqidah Thahawiyah". Hij opende met de woorden: "Dit is een waarschuwing en een uitleg Soennah wal Jama'ah Ahlis aqiedah op de weg jurist religieuze juristen: Abu Hanifa Nu'man bin Thabit Al Kufi, Abu Yusuf Ya'qoeb ibn Ibrahim Al Ansari, Mohammed Abu Abdillah bin Al Hasan ASY Syaibani g, en zij geloven, in de vorm Ushuluddin (religieuze onderwerpen), en de manier waarop ze beragamanya (hem) aan de Heer van 'Alamin ".[Het boek van Aat Aqidah Thahawiyah]
Als Subki rahimahullah commentaar te geven op "Stealing Ath Thahawiyah" met de woorden: "Deze scholen zijn vier-alle lof is aan Allah, de een in Aqeedah, behalve bij degenen die volgen Moe'tazilah mensen en mensen die denken dat God berjisim [7], maar de meerderheid (volgelingen) deze vier scholen, gelegen in de al Haq. Zij erkennen de aqiedah van Abu Ja'far Aat Thahawi heeft ontvangen volledig door de geleerden verleden en toekomstige generaties ". [Ushuluddin 'Inda Aimmatil Arba'ah Wahidah, p. 28 door Dr. Nasir bin 'Abdillah Al Qifari].
Aanvaarding van de geleerden van Aqeedah is over het algemeen Ath Thahawiyah. Want er zijn maar weinig onderwerpen die moeten worden gecorrigeerd, want het is gedaan door de commentatoren (poster beschrijving) Aqidah Thahawiyah Ath, (dwz) Imam Ibn Abi'l 'Izzi Al Hanafi. Ook door latere geleerden zoals Shaykh Abdul 'Aziz bin Baz in ta'liq (comments) Shaykh Muhammad al-Albani in Sharh Nashiruddin en ta'liq hem, en Sheikh Dr Mohammed bin Abd Al Khumais in Sharh al-'Aqiedah al Muyassar Thahawiyah Aat. Maar in het algemeen, de geleerden de waarheid accepteren aqiedah.
Imam Malik bin Anas Imam Malik bin Anas t geestelijke bekend als een onderneming in het omgaan met ketterij. Onder zijn beroemde uitspraken was: "Wie maakt innovatie (nieuwe gevallen) in de islam (en) beschouwt hij als goed, dan hij had gedacht dat (de profeet) Mohammed heeft verhandeling n verraden. Omdat Allah Ta'ala zegt:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
Deze dag heb Ik voor u uw godsdienst en hebben Kucukupkan gunst aan u, en hebben het een religie van de islam Kuridhai. [Al Maidah: 3]
Dus welke dag het geen religie is, op deze dag was geen godsdienst ". [8]
Imam Ibn Abi Zaid Al Qairawani rahimahullah, (overleden 386 H), een Malikiyah geleerde, schreef een verhandeling over aqiedah, en bevat de aqiedah Ahlu Sunnah, samen met andere geleerden aqiedah.
Imam ash-Shafi'i Imam Shafi'i t zei: "Zolang er het Boek en de Soennah, dan (al) de redenen voor iedereen die gehoord heeft het verworpen, behalve op te volgen. Als dat niet bestaat, keren we terug naar de uitspraken van de metgezellen van de Profeet n, of een van hen ".[Geschiedenis van al-Bayhaqi in de Sunan al-Kubra Madkhal ILAS, nee. 35. Zoals geciteerd uit de Salafi Manhaj 'Inda Shaykh al-Albani Nashiruddin, p. 36].
En is al beroemde woorden van Imam Shafi'i rahimahullah: "Ik geloof in God en in welke afkomstig is van Allah (dat wil zeggen Koran, Pen), in overeenstemming met Gods wil. Ik geloof in Allah en de boodschapper van wat er uit de boodschapper van Allah (dat wil zeggen de Profeet Mohammed n, Pen), overeenkomt met de gewenste boodschapper van God "[9]. Imam Abu Bakr al-Isma'ili Al Jurjani rahimahullah, (overleden 371 H), een Syafi'iyah geleerde, schreef een verhandeling over aqiedah. Hij opende met de woorden: "Weet, moge Allah genade met ons en u, de manier waarop deskundigen Hadith, Sunnah wal Jama'ah deskundige, werd toegelaten tot God, engelen, engelen, hun boeken, zijn apostelen, en accepteren wat het boek van Allah Ta'ala zegt, en wat heeft authentieke geschiedenis van de Profeet 'alayhi wa salaam "[10].
Imam Ahmad bin Hanbal Imam Ahmad bin Hanbal t zei: "Principes van de Soennah naar onze mening is, vasthouden aan wat de metgezellen van de Boodschapper van n zijn in, en emuleren hen ..." [Al Lalikai Geschiedenis]
Imam Abu Muhammad al-Hasan ibn 'Ali ibn Khalaf Al Barbahari rahimahullah (overleden 329 H), een Hanbaliyah geleerde, schreef een verhandeling over aqiedah; Soennah wal Jama'ah Aqiedah deskundige, die werd genoemd Syarhus Soennah. Onder die hij zei aan het begin van dit boek is: "Weet, moge God geve u genade.Dat de enige religie die afkomstig is van Allah wa Ta'ala Tabaraka (de vele Zegen en geven de Allerhoogste), werd niet op gezond verstand de mens en geest-denken ze. En kennis (religie) van Allah en Zijn boodschapper aan de kant. Gij zult niet te volgen wat met lucht-bedriegen, dus je zal worden gescheiden van religie en uit de islam. Ongetwijfeld is er geen argument voor u, want Allah heeft duidelijk gemaakt n Soennah (leerstellingen van de religie / Aqiedah) tot zijn volk, moest uitleggen aan de vrienden die hij, en ze zijn al-Jama'ah. Omdat ze Sawadul A'zham (de meerderheid). En als Sawadul A'zham (voorgenomen) is al Haq en zijn volgelingen.Wie de metgezellen van de Profeet n menyelisihi in iets van religieuze zaken, (toen) hij is een ongelovige ". [11]
Fouten die meteen moeten worden rechtgetrokken Er zijn een aantal fouten worden gecorrigeerd over de eenheid van de geestelijkheid aqiedah. Onder hen:
A. Veronderstelling dat de verschillende stromingen (advies volgt) in een kwestie van fiqh, aqiedah de diversiteit van de priesters betekent.
Deze veronderstelling is ijdelheid, zoals we hebben gezegd over de eenheid van de geestelijkheid Ahlu Sunnah Aqiedah. Het lijkt erop, dit idee is al sinds lang. Op het moment van Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah moge Allah hem genadig, verscheen hij soennitische Salafi aqiedah Wal Jama'ah, (maar) hij werd beschuldigd van het verspreiden van de Aqeedah van Imam Ahmad bin Hanbal t. Toen antwoordde hij: "Het was geloof al de priesters en de Salaf (voorgangers) van dit volk, die zij met de profeten n. Dit is de aqiedah van Mohammed n ". Zie Munazharah Aqeedah Al Wasithiyah.
2. Veronderstelling dat het verschil Ahlu Sunnah met Firqah sjiitische en dergelijke van de Expert ketterij, zoals het verschil tussen de vier scholen.
Zelfs indien aanwezig, de Egyptische staat ontstond instelling genaamd Darut Taqrib, onder het motto sluiten tussen zes scholen.Ie Hanafiyah scholen, scholen Malikiyah, scholen Syafi'iyah, Hanbaliyah scholen, stromingen (sjiitische) Zaydiyyah, en scholen van het denken (sjiitische) Al-Ithna'' Asyariyah. Deze agentschappen zijn van mening dat de vier scholen die beraqidah Ahlu Sunnah, net als de sjiitische ketterij. Maar we hebben gezien, zoals gezegd, dat alle priesters aqiedah is een, namelijk Ahlu Sunnah wal Jama'ah aqiedah. Wat de sjiieten, Rafidhah, dan is de geleerden zijn overeengekomen dat ze meesters van ketterij.
Zodra we weten dat de Aqeedah van Imam Vier gelijk, dat wil zeggen Aqeedah Ahlu Sunnah wal Jama'ah, niet Aqiedah asj'aritische, noch Maturidiyah aqiedah, dan is de juiste mensen die beweren dat de priesters in de kwestie van fiqh volgen, ook hun priesters gevolgd in kwestie van geloof. Op die manier zullen ze zich verenigen in de al Haq. Musta'an Allah.
[Gekopieerd van As-Soennah tijdschrift X/1427H/2006M 03/Tahun Edition. Stichting gepubliceerde Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl.Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel.0271-761016] _______


Ahlus Sunnah Wal Jama'ah Al-Define Properties 'uluw (hoogte) voor Allah Azza Wa Jalla

Twaalfde: Ahlus Sunnah Wal Jama'ah Al-uluw SET EIGENSCHAPPEN (niveau) voor ALLA Almachtige
Door Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

De aard van al-'uluw is een van de Dzatiyah Eigenschappen van Allah de Almachtige staat niet los van Hem. De aard van Allah Subhanahu wa Ta'ala is de aard van God-als-ontvangen door andere vol geloof en rechtvaardiging door de Ahlus Sunnah wal Jama'ah.
De natuur wordt aangegeven door dezelfde God "(Al-Qur-an en de Soennah), rede en de natuur. Heeft mutawatir argumenten die afkomstig zijn van Al-Koran en de Soennah met betrekking tot de bepaling van de hoogte van Allah boven alle Zijn schepselen.
Een van de bewijzen van Al-Koran-een As-Soennah over de aard van al-'uluw zijn:
A. Het Woord van Allah de Almachtige:
نتم من في السماء أن يخسف بكم الأرض فإذا هي تمور
"Voelt u zich veilig tegen God in de hemel dat hij de aarde omver te werpen met u, zodat, opeens de aarde schudt." [Al-Mulk: 16]
2. Het Woord van Allah de Almachtige:
يخافون ربهم من فوقهم ويفعلون ما يؤمرون
". Degenen die hun Heer vrezen boven hen en beval hen om te doen wat (voor hen)" [An-Nahl: 50]
3. Het Woord van Allah de Almachtige:
سبح اسم ربك الأعلى
"Verheerlijk de naam van uw Heer, de Allerhoogste." [Al-A'laa: 1]
4. Het Woord van Allah de Almachtige:
من كان يريد العزة فلله العزة جميعا إليه يصعد الكلم الطيب والعمل الصالح يرفعه والذين يمكرون السيئات لهم عذاب شديد ومكر أولئك هو يبور
"Degenen die willen dat de heerlijkheid, de heerlijkheid van dit alles aan God. Aan Hem de woorden goed en liefdadige daden verhief hem. En degenen die het kwaad te bedenken voor die Allah is hard, en hun kwade plannen zullen worden geruïneerd "[Fatir: 10].
5.Pertanyaan Profeet alayhi wa sallam om een ​​slavin:
أين الله? قالت: في السماء, قال: من أنا? قالت: أنت رسول الله, قال: أعتقها, فإنها مؤمنة.
"Waar is God" Hij antwoordde: "God is in de hemel." Toen de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem zei: "Wie ben ik?"' U bent de boodschapper van Allah, "zei hij. Profeet alaihi wa sallam zei: "Merdekakanlah, want eigenlijk was hij een Mukminah." [1]
Er zijn twee vragen die in deze hadith:
Ten eerste: Disyari'atkan om moslim te vragen: "Waar is God?"
Ten tweede: Het antwoord wordt gevraagd is: "In (de) lucht '
Dus zij die ontkennen deze twee zaken, wordt hij ontkent al-Mustafa (profeet Mohammed sallAllahu alayhi wa salaam). [2]
6. Hadith over het verhaal van Isra 'en Mi'raj. Dat is een hadith die mutawatir, zoals genoemd door een aantal geleerden zoals Shaykh al-Islam Ibn al-Qayyim rahimahulla. Hij zei: [3]: "In sommige hadith redactie op de hoogte van God boven 'Zijn Troon, met inbegrip van de zin weer te geven:
فحملت عليه فانطلق بي جبريل حتى أتى السماء الدنيا فاستفتح.
"En ik hief in, ging toen met Gabriel om naar de laagste hemel (lucht ter wereld), vroeg hij toestemming om te worden geopend (de deur van de hemel)." [4]
Dan is de opkomst van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem om door de zeven hemelen en eindigt aan de zijkant van zijn Heer, en dan dichtbij gekomen door de Heer aan hem en bidden difardhukan het. "
7. Beantwoord de Boodschapper van Allah aleihi wa sallam te Dhul Khuwasyirah:
ألا تأمنوني وأنا أمين من في السماء?
"Denk je niet geloof me, terwijl ik werd toevertrouwd door God in de hemel?" [5]
Abi'l ibn 'Izz rahimahullah zei: "De hoogte wordt bepaald door God, in aanvulling op Al-Koran en de Soennah ook vastgesteld door middel van de rede en de natuur. De vaste hoogte mealui zin God kan worden aangetoond van de volmaaktheid van Zijn natuur.Terwijl de vaste hoogte van God in de natuur, kijk dan bij elke persoon die bad tot God, de Almachtige moet hebben geleid hem op en zijn handen omhoog, misschien zelfs zijn ogen gefixeerd op een hoog. Deze zaak iedereen overkomen, groot of klein, van de geleerde en de onwetenden, in de mate waarin een persoon in de boeg haar neiging krijgt er naar toe. Niemand kan dit ontkennen, zeggen dat zijn hart werd omgezet naar links en naar rechts of naar beneden. "[6]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M] _______ Voetnoot [1]. Sahih Muslim (nr. 537), Abu 'Awaanah (II/141-142), Abu Dawud (nr. 930), An-Nasa-i (III/14-16), ad-Darimi (I/353- 354), Ibn al-Muntaqaa Jarud in '(nr. 212), al-Bayhaqi (II/249-250) en Ahmad (V/447-448), van de Vrienden van Mu'awiyah ibn al-Hakam Sulami anhoe Allah. [2]. Zie Mukhtasharul 'uluw (p. 81) door Imam adh-Dzahabi, tahqiq Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin. [3]. Zie Ijtimaa'ul Juyuusy al-Islaamiyyah (p. 55) door Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah, tahqiq Bashir Mohammed 'Uyun. [4]. HR. Al-Bukhari (nr. 3887) en Muslim (nr. 164 (264)) van de Vrienden van Malik bin Sha'sha'ah z. Zie meer op deze hadith lafazh discussie-25: Isra 'en Mi'raj in 254 pagina's. [5]. HR. Al-Bukhari (nr. 4351), Muslim (nr. 1064) van de metgezellen Abu Sa'id al-Khudri. [6]. Samengevat uit Syarhul 'ath-Thahaawiyyah Aqiidah (pp. 389-390), en ta'liq Syu'aib takhrij Arnauth en al-' Abdullah bin 'Abdul Muhsin at-Turki, zie ook het boek van Imaam ash-Shafi'i Manhajul FII Itsbaatil 'Aqiidah (II/347).

Dertiende: 'Throne (troon) God, de Almachtige

Ahlus Sunnah wal Jama'ah geloven dat 'de Troon van God en zijn troon correct is. Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
فتعالى الله الملك الحق لا إله إلا هو رب العرش الكريم
"Zo, de Allerhoogste God, Koning van de waarheid, niet het recht om aanbeden te worden behalve Hij correct, Rabb (Wie heeft) glorieuze troon '." [Al-mu'-minuun: 116]
Zijn woorden ook:
ذو العرش المجيد
"Wat heeft de 'Troon, meer subliem." [Al-Buruuj: 15]
Als een persoon moeite moslim, de profeet salallaahoe 'alayhie was sallem leren lezen:
لا إله إلا الله العظيم الحليم, لا إله إلا الله رب العرش العظيم, لا إله إلا الله رب السماوات, ورب الأرض, ورب العرش الكريم.
"Er is geen god heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allah goed, de Verhevene, Verdraagzaam. Er is geen God heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allah goed, Rabb (eigenaar) machtige Troon. Er is geen God heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allah goed, de Heer van hemel en aarde Rabb en de Rabb van 'Throne heerlijk is. "[1]
Profeet alaihi wa sallam zei:
... فإذا سألتم الله فاسألوه الفردوس, فإنه أوسط الجنة, وأعلى الجنة وفوقه عرش الرحمن ...
"... Als je God vraagt, vraag hem dan de hemel het paradijs.Waarlijk, hij (is) De hemel is de eerste en meest hoog. Op het er zijn 'Troon van God de Barmhartige ... "[2]
'Troon van de troon, die heeft een aantal palen die door de engelen gedragen. Het lijkt op de koepel van het universum. 'Throne is ook het dak van alle schepselen. [3]
'Troon van God gedragen door de Engelen, en de afstand tussen de schouder engel met zijn oren vliegende vogels reizen zo ver 700 jaar. Profeet alaihi wa sallam zei:
أذن لي أن أحدث عن ملك من ملائكة الله من حملة العرش إن ما بين شحمة أذنه إلى عاتقه مسيرة سبع مائة عام.
"Het heeft me toegestaan ​​om u te vertellen over de figuur van de Engel van Angel-Angel van Allah de Almachtige, die diende als de drager 'Troon, dat de afstand tussen de oren tot aan zijn schouders zijn wat 700 jaar reizen." [4]
Profeet alaihi wa sallam heeft ook gezegd:
ما السماوات السبع في الكرسي إلا كحلقة ملقاة بأرض فلاة, وفضل العرش على الكرسي كفضل تلك الفلاة على تلك الحلقة.
"De gelijkenis van de zeven hemelen in vergelijking met de stoel als een ring gegooid in een grote Sahara woestijn, en excellence 'Troon stoel als de sahara woestijn voordeel van de grote over de ring." [5]
Wat stoelen, Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
وسع كرسيه السماوات والأرض
"En Poef omvat de hemelen en de aarde." [Al-Baqarah: 255]
Sa'id bin Jubair uit dat als de Metgezellen 'Abdullah bin' Abbas Allah anhuma het woord van God te interpreteren: وسع كرسيه السماوات والأرض "Poef omvat de hemelen en de aarde", zei hij:
الكرسي موضع القدمين والعرش لا يقدر قدره إلا الله تعالى.
"De stoel is de plaats om de voeten van God gezegd, terwijl de 'Troon niemand kan weten de omvang van het is alleen Allah Ta'ala." [6]
Imam ath-Thahawi (overleden in 321.) Rahimahullah zei: "Allah is niet de 'Troon nodig hebben en wat eronder. God bestuurt alle dingen en wat er op staat. En Hij gaf hem de mogelijkheid om het schepsel alles te weten. "
Toen rahimahullah legde uit: "Dat God de 'Troon, en woont op het niet, want God heeft' geschapen Troon, maar God heeft zijn eigen wijsheid over." [7]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]
Ahloes Soennah istiwa Setting '(wonen). Ahloes Soennah Ma'iyyah Set (Mutual of God)

Veertiende: INSTELLEN istiwa Ahlus Sunnah '(woning)
Door Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

Inclusief geloof in God is het geloof in wat Allah de Almachtige geopenbaard in Al-Qur-an dat is overgeleverd van de Boodschapper van Allah zij met mutawatir alayhi wa salaam en overeengekomen door de eerste generatie van deze Ummah (de metgezellen van Allah anhum) dat Allah Subhanahu wa Ta'ala is boven alle hemelen [1], waren over de 'Troon [3], Allerhoogste over al Zijn schepselen, is God met hen waar ze ook zijn, dat Allah weet goed wat zij doen. Zoals vermeld in Zijn Woord:
ثم استوى على العرش
"Dan Ze woont op de 'troon." [Al-A'raaf: 54]
Al-Hafiz Ibn Kathir, moge Allah genade hebben gezegd: "... Het idee dat wij volgen met betrekking tot dit probleem is het uitzicht Salafush Salih als Imam Malik, al-Auza'i, ats-Tsauri, al-Layth ibn Sa'ad, Imam ash-Syafi 'i, Imam Ahmad, Ishaq bin Rahawaih en andere imams uit het verleden naar het heden, dat is om het te laten zoals het is, zonder takyif (verhoor kaifiyahnya / natuur), zonder tasybih (gelijkenis) en zonder ta'thil (afwijzing). Zahir en betekenis die wordt geleverd op elke geest van degenen die de islam de ideologie musyabbihah (gelijkstelling Allah de schepselen), dan is de betekenis is heel ver van God, want er is niets van Gods schepping lijken op Hem. Zoals gezegd zijn:
ليس كمثله شيء وهو السميع البصير
'Er is niets aan Hem gelijk. En Allah is de Alhorende, de Alziende "[Ash-Syuuraa: 11].
Maar het probleem is, zoals verwoord door de imam, waaronder Nu'aim bin Hammad Al-Khuza'i-leraar-Imam al-Bukhari, zei hij: 'Zij die God gelijk te stellen aan Zijn schepselen, dus hij ongelovig. En iedereen die ontkent de natuur God heeft gegeven aan zichzelf, hij is ook een ongelovige. "Het is niet iets dat is ten onrechte is toegeschreven aan God Zelf en Zijn Boodschapper is een vorm van gelijkenis. Wie op Allah de Almachtige genoemd in een van wat de verzen van Al-Koran-een voor de hand liggende en een sahih hadith, met dien verstande dat volgens de grootheid van God, en een tekort van zichzelf wijst, is hij nempuh pad naar begeleiding (begeleiding). "[3]
Het Woord van God al-Aziiz:
الرحمن على العرش استوى
"(Het is) de Barmhartige, Die woont in de 'Troon." [Ta-Ha: 5]
Toen Imam Malik (. Overleden 179 H) rahimahullah istiwa gevraagd over 'God, antwoordde hij:
الإستواء غير مجهول, والكيف غير معقول, والإيمان به واجب, والسؤال عنه بدعة, وما أراك إلا ضالا.
"God was Istiwa 'ma'lum (al bekend betekenis), en kan niet worden bereikt kaifiyatnya reden (onbekend), en zal in hem geloven, vraag over het is een kwestie van ketterij, en ik heb niet gezien, behalve in zijn afvalligheid . '
Toen Imam Malik werd verzonden rahimahullah weg van zijn vereniging. [4]
Imam Abu Hanifah (live in 80-150 H) rahimahullah zei:
من انكر أن الله عز وجل في السماء فقد كفر.
"Degenen die ontkennen dat Allah de Almachtige is boven de hemelen, dan heeft hij ongelovig." [5]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M] _______ Voetnoot [1]. Postulaten Allah is boven de hemelen: QS. Al-Mulk: 16-17, al-An'am: 18, 61, an-Nahl: 50, al-Mu'min: 36-37 en Fatir: 10. [2]. Istiwa argumenten over 'God boven' Zijn Troon genoemd in zeven plaatsen: QS. Al-A'raaf: 54, Jona, 3, ar-Ra'd: 2, Ta-Ha: 5, al-Furqaan: 59, als-Sajdah: 4 en al-Hadiid: 4. [3]. Zie Tafsiir Ibni Katsiir (II/246-247), cet. Daarus Salaam, th. 1413 H. [4]. Zie Syarhus lil Soennah Imaam al-Baghawi (I/171), Mukhtasharul 'lil uluw Imaam adh-Dzahabi (p. 141), cet. Al-Maktab al-Islami, Sheikh al-Albani tahqiq. [5]. Zie Mukhtasar al-'uluw lil' Aliyyil Ghaffaar (p. 137, nee. 119) Shaykh al-Albani tahqiq en Syarhul 'ath-Thahaawiyyah Aqiidah (p. 386-387) en ta'liq takhrij Syu'aib al-Arnauth en 'Abdullah ibn' Abd al-Muhsin at-Turki.

Vijftiende: INSTELLEN MA'IYYAH Ahlus Sunnah (saamhorigheid GOD)

Als Allah de Almachtige:
ما يكون من نجوى ثلاثة إلا هو رابعهم ولا خمسة إلا هو سادسهم ولا أدنى من ذلك ولا أكثر إلا هو معهم أين ما كانوا
"En er is geen geheim gesprek tussen drie mensen, maar van de vierde, en er is geen gesprek tussen vijf mensen, maar van het zesde, noch van de gesprekken tussen het bedrag dat lager is dan dat ook niet meer, maar Hij is met hen waar zij ... "[Al-Mujaadilah: 7]
Allah Subhanahu wa Ta'ala bij hen te blijven waar ze ook zijn, dat God Zich bewust van wat zij doen.
Ma'iyyah zijn er twee soorten:
Ten eerste: Ma'iyyah bijzonder. Die eenheid van God met een aantal van Zijn schepselen die we niet weten over kaifiyatnya, behalve God, net als alle Zijn Eigenschappen. Ma'iyyah Dit houdt in dat God omvat Zijn geliefde dienaar, om hem te helpen, taufiq te geven, het te beschermen tegen vernietiging en andere activiteiten zoals die aan Zijn dienaren die Hem vrezen en goede werken doen.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
"Voorwaar, Allah is met degenen die Hem vrezen en degenen die goed doen." [An-Nahl: 128]
Ten tweede: Ma'iyyah publiek. Die eenheid van God met al Zijn schepselen, die God kent de toestand van zijn knechten, en God weet alle omstandigheden, in de wetenschap hun acties worden ook geboren als geestelijk, en dat dit betekent niet dat God in vereniging met Zijn dienaren, omdatGod kan niet diqiyaskan met zijn knecht. En de hoge God boven zijn schepping ontkent niet (ontkennen) eenheid van God met Zijn dienaren, in tegenstelling tot zijn schepselen, wegens het bestaan ​​van wezens op een plaats (weg), toch weet hij niet waar (de) anderen. God is niet het zelfde als een zoiets als perfectie van Zijn kennis en macht.
هو الذي خلق السماوات والأرض في ستة أيام ثم استوى على العرش يعلم ما يلج في الأرض وما يخرج منها وما ينزل من السماء وما يعرج فيها وهو معكم أين ما كنتم والله بما تعملون بصير
"Hij is het Die de hemelen en de aarde in zes dagen, dan is Hij istiwa '(woning) over de Troon. Hij weet wat er in de aarde en wat er van hem uit, en wat viel uit de hemel en wat er naar hem toe. En Hij is met u waar u ook bent. En Allah ziet hetgeen gij doet "[Al-Hadiid: 4].
Understanding هو معكم "God zij met u," betekent niet dat Allah Subhanahu wa Ta'ala verenigd, gemengd of samen met zijn schepselen, want het is niet gerechtvaardigd door de taal en schenden ijmā 'Salafush Salih, en dit is in strijd met de menselijke natuur. Zelfs de maan als een teken van de tekens (van de grootheid en hoogte) Goddelijke, die behoorde tot de kleinste van Zijn schepselen bevindt zich in de hemel, hij (de maan) zei dat de reiziger met de reiziger, waar het zich bevindt, ook al was hij op het hoogtepunt daar.
God woont in de 'Troon van God en Zijn schepselen te houden kijken, observeren (gebaren), maar ook stalking hun daden (te nemen).
Inbegrepen in deze is het geloof dat God nabij is en Hij antwoordt (elk gebed van Zijn dienaar).
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
وإذا سألك عبادي عني فإني قريب أجيب دعوة الداع إذا دعان
"En wanneer Mijn dienaren u vragen over Mij, dan (antwoord) dat ik dichtbij was, kreeg ik van een persoon die bidt tot Mij." [Al-Baqarah: 186]
Wat is er verteld door Al-Qur-an en de Soennah, dat God nabij is, en met Zijn schepselen, niet onverenigbaar zijn met God zegt, dat God, de Allerhoogste, en waren op de 'troon, want er is niets vergelijkbaar met Allah Subhanahu wa Ta'ala in al Zijn attributen. Hij Allerhoogste in Zijn nabijheid, maar zijn dicht in de hoogte. [1]
Het wordt vermeld in de woorden van Zijn Boodschapper sallAllahu alaihi wa salaam:
... إن الذي تدعونه أقرب إلى أحدكم من عنق راحلته.
"... Zeker God u tot Hem bidden, dichter bij je dan iemand in de nek van het dier paard. "[2]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]
Geloven Over Ahlus Sunnah een-Nuzul (daling van de aan het Wereldvoedselprogramma van de Sky Gods)

Zestiende: Ahl Ongelovigen Wahdatul Wujood
Door Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

Vertrouwen Wahdatul vorm [1] (geloven dat alles is wat er is slechts een) en i'tiqad dat de vleesgeworden God (hulul) in Zijn schepping, dan dit alles geloof is Kufr en het verwijderen van iemand uit de islam. [2]
Hululiyyah overtuigingen [3] en ittihadiyyah [4] is de ergste vorm van ontrouw. Ook een speciaal formulier, zoals de mensen die geloven dat de Almachtige God vleesgeworden naar 'Isa Alaihissallam, om' Ali bin Abi Talib Allah anhu en zijn kleinkind voor een deel, een deel van de koningen of de sjeik-Sheikh, en mensen die vormen van fysieke schoonheid, of de andere van de woorden van een meer ernstige per-kataan afkeringen van de christenen.
Mensen die geloven dat misplaatste mening dat hulul en ittihadnya God is in alle uitvoeringsvormen op te nemen honden, varkens, of onreine voorwerpen. Het is dat vertrouwen Jahmiyah mensen en zij die deze overtuigingen, zoals Ibn 'Arabi, Ibn Sab'in, Ibn Faridh, Tilmisani, Balyani, en in anderen. -Heilig is Allah van wat zij toeschrijven aan-.
Hoewel het pad van de Profeet en degenen die hem volgen van de gelovigen, geloven dat Allah is Degene die het universum schiep, de Heer van de Heer van hemel en aarde en alles wat er tussen is, Rabb Owner machtige Troon, en alle schepselen zijn Zijn dienaren en ze hebben hem nodig.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
يا أيها الناس أنتم الفقراء إلى الله والله هو الغني الحميد
"O mensen, je bent in nood van Allah, en Allah is de All-Rich (hoeft niet iets anders), de Geprezene." [Al-Fatir: 15]
Zijn woorden ook Subhanahu wa Ta'la:
الله الصمد
"Allah is de god die afhankelijk zijn van zijn zaken." [Al-Ikhlash: 2]
Allah is boven de hemelen, zit in de 'Zijn Troon, gescheiden van Zijn schepselen. Maar God is nog steeds met Zijn schepselen waar ze ook zijn. Zoals Allah zegt in de brief van al-Hadiid hierboven. [5]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M] _______ Voetnoot [1]. Dit is een meer passende benaming (met brief Wawu difat-hah) volgens de regels van de Arabische taal, hoewel de meer bekende lafazh is wihdatul vorm. [2]. Zie mujmal Ushuul Ahlis Soennah wal Djamaa'ah fil 'Aqiidah (p. 10). [3]. Hululiyyah Tashawwuf geloof is iemand die dat vleesgeworden God gelooft dat zijn schepselen. [4]. Ittihadiyyah het geloof dat God een is met Zijn schepping. [5]. Zie Majmuu 'Fataawaa Syaikhil Islaam Ibni Taymiyyah (III/393).

Zeventiende: Ahloes Soennah geloven over AN-Nuzul (vallende GOD AAN DE HEMEL WERELD) [1]
Ahlus Sunnah wal Jama'ah het eens over de noodzaak van het geloof over de val van Allah Subhanahu wa Ta'ala (een-Nuzul) in de wereld op een nachtelijke hemel. النزول (een-Nuzul) onder Khabariyah Fi'liyyah Eigenschappen. Er zijn een aantal stellingen, waarin is vastgelegd dat Allah Subhanahu wa Ta'ala tot de laagste hemel (lucht ter wereld) op elke nacht. Van Abu Hurayrah dat de Boodschapper van Allaah sallallahu alaihi anhu wa sallam heeft gezegd:
ينزل ربنا تبارك وتعالى كل ليلة إلى السماء الدنيا حين يبقى ثلث الليل الآخر, فيقول: من يدعوني فأستجيب له, ومن يسألني فأعطيه, ومن يستغفرني فأغفر له.
"Onze Heer, wa Ta'ala Tabaraka in de wereld naar de hemel elke nacht bij een verblijf van een derde nacht, zoals hij het noemde:" Wie bidt tot Mij, dan heb ik gebeden, die vroeg naar mij toe te staan, dus ik gaf hem , en die vroeg vergiffenis van mij, dan zal ik het hem vergeven. "[2]
Abu Uthman al-Shabuni (. D. 449 H) rahimahullah zei: "De geleerden van de hadith deskundigen ingesteld Rabb Almachtige vallen in de laagste hemel iedere nacht zonder gelijkstelling hem met een daling van Gods schepselen (tasybih), zonder dat stel (tamtsil) en zonder te vragen hoe naar beneden hem (takyif). Maar zet ze in overeenstemming met wat door de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem met afgewerkte zeggen dat het (zonder commentaar weer), waaronder de behandeling van de authentieke nieuws dat volgens zhahirnya, en zijn kennis aan God gaf. "[3]
Ibn Khuzaimah rahimahullah (. D. 311 H) heeft gezegd: "De discussie over de geruchten ware en authentieke sanadnya beugel is overgeleverd door de geleerden van de Hijaz en Irak, van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem over het verval van de Allah de Almachtige om het luchtruim van de wereld (de laagste hemel ) op elke avond, die we tot de erkenning van een vordering toe met zijn tong, bevestigd door zijn hart en gelooft dat de informatie in het nieuws van de val van Allah de Almachtige zonder beschrijven kaifiyahnya (bagaimananya), omdat de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem niet kaifiyah beschreven met ons over (hoe) we Khaliq vallen in de lucht ter wereld en hij sallAllahu alaihi wa sallam ons verteld dat alleen onze Heer naar beneden. In de tussentijd heeft de Almachtige God en de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem niet uit te leggen hoe God kwam in de hemel wereld. Daarom hebben we zeggen en te rechtvaardigen iets in dit nieuws over de daling van de Heer, zonder dat je het over de aard en de kaifiyatnya, omdat de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem niet ons te vertellen over kaifiyah mensifatkan hem neer. [5 ]
Dan na dat Ibn Khuzaimah ook vermeld een aantal hadith die informatie over, dat is de hadith van Abu Hurayrah Allah anhu hierboven bevat.
Hadiths dat termen als deze bevatten veel zijn, zelfs Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah over schrijven specifiek genoemd in het boek van zijn Sharh Hadiitsin Nuzuul. En onder die men zegt in zijn boek: "Voorzeker, de suggestie van God valt op elke avond zich heeft verspreid door de Soennah van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem en zijn Salafush Imam Salih en de hadith geleerden en deskundigen zijn overeengekomen om het te rechtvaardigen en te accepteren. Wie zei wat er gezegd werd door de Profeet alayhi wa sallam, dan is het gezegde dat Haq en correct, hoewel hij niet wist over de aard en de inhoud en de betekenis ervan, als mensen die lezen Al-Qur-an niet begrijpt de betekenis van de verzen te lezen.Want het ware woord van de waarheid is het Woord van God (Al-Qur-an) en de beste leiding is de Boodschapper van Allah gids alaihi wa sallam (As-Soennah).
De Profeet alaihi wa sallam zei deze woorden en de semisalnya in het algemeen, niet bevoorrechten een over de ander, noch verbergt van iemand. Wat de metgezellen en de Tabi'in vermelding, menukilnya, leveren en overgeleverd op speciale vergaderingen en het publiek ook, die dan in de boeken van de islam werden gelezen bij speciale samenstellingen en publiek, als Shahiihul Bukhari, Muslim Shahiih, Muwatta 'Imam Malik, Musnad Imaam Ahmad, Sunan Abi Dawud, Sunan at-Tirmidhi, Sunan an-Nasa-i, en de semisalnya. "[5]
Rahimahullah Imam Shafi'i zei:
وأنه يهبط كل ليلة إلى سماء الدنيا لخبر رسول الله.
"Zie, God kwam in elke nacht naar de hemel wereld, gebaseerd op het woord van Allah. SallAllahu alaihi wa sallam "[6]
Imam Ibn al-Qayyim in zijn boek Jauziyah rahimahullah onder vermelding van de woorden van Imam Shafi'i rahimahullah, zei hij:
أن الله على عرشه في سمائه يقرب من خلقه كيف شاء وينزل إلى السماء الدنيا كيف شاء.
"Voorwaar, Allah de Almachtige in de 'Zijn troon in de hemel, en dan de buurt van Zijn schepselen te trekken in overeenstemming met wat Hij wil en Allah heeft genomen om het luchtruim van de wereld volgens wat Hij wil." [7]
Ahloes Soennah set van downs Allah wa Ta'ala Subhanhu wereld naar de hemel elke nacht, aangezien zij al de eigenschappen van God gevonden in Al-Qur-an en de Soennah. Daarom is de rechtschapen mensen altijd wel tijd om deze kostbare gave van God en Zijn genade k te krijgen, ze presteren aanbidding aan God met nederigheid ', smeekt vergiffenis en smeekte hem goed in de wereld en het Hiernamaals. Ze combineren khauf (angst) en de koning '(een gevoel van hoop) in Hem te aanbidden.
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]
Ru'-yatullaah (Zie God op de Dag des Oordeels). Het geloof in engelen

Achttiende: RU'YATULLAAH (zie God in gebed)
Door Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas

Ahlus Sunnah wal Jama'ah zijn van mening dat moslims zou AllahSubhanahu wa Ta'ala te zien op de Dag des Oordeels is duidelijk met hun ogen ten aanzien van de felle zon te zien, ongehinderd door wolken, als zij zagen de maan op volle maan nachten. Ze zijn niet druk in om hem te zien.
Rasulullahu sallAllahu 'alayhi wa sallam heeft gezegd:
إنكم سترون ربكم كما ترون هذا القمر ليلة البدر لا تضامون في رؤيته, فإن استطعتم أن لا تغلبوا على صلاة قبل طلوع الشمس وقبل غروبها فافعلوا.
"Zeker zult u uw Heer te zien als je de maan in de nacht van volle maan, je bent niet geblokkeerd (niet druk) toen ik hem zag. En als u niet in staat te worden verslagen (door Satan kan jagen) om het gebed voor zonsopgang (Fajr) en voor haar ondergang (bidden 'Asr) uit te voeren, doe dat dan. "[1]
De gelovigen zullen Allah zien op het gebied Mahsyar, dan ziet hem weer na het invoeren van de Hemel, zoals gewenst door Allah Subhanahu wa Ta'ala. [2]
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
وجوه يومئذ ناضرة إلى ربها ناظرة
"De gezichten (gelovigen) op die dag stralend. Om zijn Heer zagen zij "[Al-des Oordeels: 22-23].
Zien van Allah is het genieten van de meest geliefde van de inwoners van de Hemel.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
للذين أحسنوا الحسنى وزيادة
"Voor mensen die goed doen, er is de beste beloning (het Paradijs) en verbeteringen." [Yunus: 26]
Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam interpreteren lafazh زيادة (extra), het bovenstaande vers met veel plezier in het zien van het gezicht van Allah, zoals overgeleverd:
عن صهيب, عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: إذا دخل أهل الجنة الجنة, قال: يقول الله تبارك وتعالى: تريدون شيئا أزيدكم? فيقولون: ألم تبيض وجوهنا? ألم تدخلنا الجنة وتنجنا من النار?قال: فيكشف الحجاب فما أعطوا شيئا أحب إليهم من النظر إلى ربهم عز وجل ... وزاد: ثم تلا هذه الآية: للذين أحسنوا الحسنى وزيادة
Van Suhaib Allah anhu, de Profeet sallAllahu 'alayhi wa sallam zei: "Indien de deskundige is aangegaan hemel naar de hemel, God zei:' Heeft u iets extra's van mij willen 'Ze zeiden:' Zou je niet hebben onze gezichten gebleekt? Heb je hebben ons in de hemel en op te slaan ons voor het vuur van de hel? 'En God opende zijn hijab, dan is er geen bepaling op grond waarvan zij het meest geliefd, maar zag het gezicht van God, de Almachtige. Toen de Profeet 'alayhi wa salaam leest dit vers: "Voor mensen die goed doen, er is de beste beloning (het Paradijs) en verbeteringen" "[Yunus: 26]. [3]
Net als in het leven van de wereld, dan kan niemand God zien, die zegt:
لا تدركه الأبصار وهو يدرك الأبصار وهو اللطيف الخبير
"Hij kan niet worden bereikt met het blote oog zien, terwijl hij al de visie te zien, en Hij is de Alwetende Mahahalus." [Al-An'am: 103]
Allah Subhanahu wa Ta'ala zei ooit tegen Profeet Musa alaihis salaam.
قال لن تراني
"Gij zult mij niet zien." [Al-A'raaf: 143]
Ook woorden van de Profeet 'alayhi wa salaam:
تعلموا أنه لن يرى أحد منكم ربه عز و جل حتى يموت.
"Weet dat niemand in staat zou zijn om zijn Heer te zien tot hij stierf." [4]
Ook de uitspraak 'Aisha anhuma Allah, zei hij:
من زعم ​​أن محمدا صلى الله عليه وسلم رأى ربه فقد أعظم على الله الفرية.
"Wie denkt dat Mohammed Shallallahu'alaihi wa sallam zijn Heer zag, heeft die persoon maakte een grote leugen op de naam van God". [5]
Wat de ongelovigen, zullen ze niet in staat zijn om Allah Subhanahu wa Ta'ala te zien tot in eeuwigheid, maar ook in het hiernamaals, die zegt:
كلا إنهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون
"Zeker niet, in feite waren ze op de dag het echt verhinderd (saw) hun Heer." [Al-Mu-thaffifin: 15]
Dit vers is het argument van Imam Shafi'i rahimahullah en andere deskundigen dat de hemel zal het gezicht van de almachtige Alla te zien. Rahimahullah Imam Shafi'i zei:
فلما أن حجبوا هؤلاء في السخط كان في هذا دليل على أنهم يرونه في الرضا.
"Als God menghijab (blokkering) van de ongelovigen God te zien in een staat van woede, dan is dit vers als een argument, dat de heiligen van God (de gelovigen) zullen God zien in een staat van plezier." [6]
Imam Ahmad werd gevraagd over ru 'rahiamhullah-yatullaah (zie Allah op de Dag der Opstanding), dan is hij rahiamhullah antwoord:
أحاديث صحاح نؤمن بها ونقر وكلما روي عن النبي صلى الله عليه وسلم بأسانيد جيدة نؤمن به ونقر.
"Hadith-hadith authentiek is, wij geloven en belijden, en elke hadith overgeleverd van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem met een saheeh sanad, wij geloven en belijden." [7]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M] _______ Voetnoot [1]. HR. Al-Bukhari (nr. 554) en Muslim (nr. 633 (211)), van de Vrienden van Jarir bin 'anhu Abdillah Allah. Lafazh zinvolle تضامون niet geblokkeerd door wolken, kan het een belangrijke تضامون lafazh geen overbevolking. Zie Fat-Hul Baari (II/33). [2]. Zie Sharh Lum'atul I'tiqaad (p. 87), door Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Oethaymien, moge Allah genade. [3]. HR. Muslim (nr. 181), at-Tirmidhi (nr. 2552 en 3105), Ibn Majah (nr. 187), Ahmad (IV/332-333), Ibn Abi 'Asim (nr. 472), van Suhaib Allah anhu en Dit is lafazh moslim. [4]. HR. Muslim (nr. 2930 (95)), Mukhtasar Shahiih Muslim (nr. 2044), van de Vrienden 'Abdullah ibn' Umar anhuma. [5]. HR. Muslim (nr. 177 (287)). Zie ook deze kwestie in Syarhul 'ath-Thahaawiyyah Aqiidah (p. 188-198) takhrij Shaykh al-Albani, en Majmuu' Fataawaa Syaikhil Islaam Ibni Taymiyyah (VI/509-512). Er is een andere mening die zegt dat de Profeet sallAllahu 'alayhi wa salaam Allah zag met zijn hart. Dit advies is gebaseerd op de geschiedenis van de Vrienden van Ibn 'Abbas anhuma Allah. [6]. Zie Sharh Soennah wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Djamaa'ah (III/560, nee. 883), Syarhul 'ath-Thahaawiyyah Aqiidah (p. 191), takhrij Shaykh al-Albani, en Majmuu' Fataawaa Syaikhil Islaam Ibni Taymiyyah (VI / 499). [7]. Zie Sharh Soennah wal Ushuul I'tiqaad Ahlis Djamaa'ah (III/562 nee. 889).

Negentiende: GELOOF VAN ENGELEN

Ahloes Soennah geloven in het bestaan ​​van engelen toegewezen aan God in de wereld en het Hiernamaals. Angel is een bovennatuurlijke aard, wezens, en de dienaren van Allah de Almachtige. Engelen had niet het voorrecht Rububiyyah en Uluhiyyah. Allah heeft hen van licht en bieden de perfecte gehoorzaamheid en de macht om gehoorzaamheid te implementeren.
Stellen dat de Engelen zijn geschapen uit licht, dat is de hadith van 'Aisha anhuma Allah, zei hij dat de Profeet salallaahoe' alayhie was sallem heeft gezegd:
خلقت الملائكة من نور وخلق الجان من مارج من نار وخلق آدم مما وصف لكم.
"Engelen zijn geschapen uit licht, werden djinn geschapen uit een brandend vuur, en Adam alaihis salaam werd gemaakt op basis van wat er is ten onrechte toegeschreven aan u." [1]
Engelen zijn schepselen van God, zoals vermeld in de verzen van Al-Koran en de hadiths van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem is authentiek, zoals de aard van de engelen die zijn voorzien van de Troon.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة عليها ملائكة غلاظ شداد لا يعصون الله ما أمرهم ويفعلون ما يؤمرون
"O, gij die gelooft, vreest en uw gezin tegen de vlammen van de hel die brandstof mensen en stenen, beschermengelen van de ruwe, stoere, die niet Allah ongehoorzaam zijn in wat hij beval hen en altijd doen wat is . besteld "[At-Tahrim: 6]
Angels hoeven niet te eten en te drinken, als het verhaal van Profeet Ibrahim Sallam Allaihis engel met gasten.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
هل أتاك حديث ضيف إبراهيم المكرمين إذ دخلوا عليه فقالوا سلاما قال سلام قوم منكرون فراغ إلى أهله فجاء بعجل سمين فقربه إليهم قال ألا تأكلون فأوجس منهم خيفة قالوا لا تخف وبشروه بغلام عليم
"Heb tot u (Mohammed) het verhaal van Abraham Gast (Angels) worden verheerlijkt. (Gedenk) toen ze de plaats die en zeggen: 'Salaman, "Ibrahim antwoordde:" Salamun,' (u) zijn mensen die niet bekend zijn. Dus ze stiekem naar haar familie te zien, dan bracht kalfsvlees vet (dat verbrand), dan dihidangkannya voor hen. Hij zei: 'Hebt gij niet eten.' Maar zij hebben niet eten omdat het te vrezen ze.Zij zeiden: 'Wees niet bang. "En zij gaven hem blijde tijding van (a) de geboorte van een kind dat' alim (Ishaq)". [Adh-Dzaariyaat: 24-28]
Ook in een ander vers, Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
فلما رأى أيديهم لا تصل إليه نكرهم وأوجس منهم خيفة قالوا لا تخف إنا أرسلنا إلى قوم لوط
"En toen hij zag dat hun handen niet hem aan te raken, Abraham keek vreemd voor hun daden, en bang van hen. Zij zeiden: 'Wees niet bang, we werkelijk zijn (engelen) die wordt verzonden naar het volk van Lut. "" [Huud: 70]
De engel van gehoorzaamheid, Allah de Almachtige zegt:
ومن عنده لا يستكبرون عن عبادته ولا يستحسرون يسبحون الليل والنهار لا يفترون
"En de engel aan zijn zijde, ze zijn niet arrogant om Hem te aanbidden en niet (ook) zich moe. Ze hebben altijd verheerlijken van de dag en nacht, zonder ophouden "[Al-Anbiyaa: 19-20].
Bedrag tot de engel, en niemand heel erg kan tellen, behalve Allah.
In een hadith al-Bukhari en Muslim overgeleverd van Malik bin Sha'sha'ah Allah anhu, het verhaal van Mi'raj van de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem dat Allah al-Bayt Ma'mur getoond in de hemel naar de Profeet salallaahoe' alayhie was sallem. De plaats werd bezocht door 70 000 per dag voor het gebed engel daar. Elke keer als ze daar weg, komen ze niet meer terug. [2]
Het geloof in Engelen bevatten vier elementen:
A. Geloof in hun vorm.
2. Geloof de namen van de engelen die we herkennen, net als Gabriel, Mika-il, Israfil, en ook de namen van de andere engel al bekend is.
3. Geloof in hun eigenschappen die wij, herkennen als de aard van de vorm van Gabriel, want hij had de Profeet salallaahoe 'alayhie was sallem die vleugels 600, die sluit de horizon [3] hebben gezien.Elke engel heeft de vleugel als het woord van Allah de Almachtige:
الحمد لله فاطر السماوات والأرض جاعل الملائكة رسلا أولي أجنحة مثنى وثلاث ورباع يزيد في الخلق ما يشاء إن الله على كل شيء قدير
"Alle lof zij Allah, de Schepper van hemel en aarde, aan de Engelen als boodschappers (om te zorgen voor allerlei zaken) die vleugels hebben respectievelijk te maken (er zijn) twee, drie en vier. God voegt aan Zijn schepping wat Hij wil. Voorwaar, Allah is almachtig over alles "[Fatir: 1].
Angels zou kunnen worden omgevormd tot een man, zoals gebeurde toen de engel Gabriël werd gezonden door Allah Subhanahu wa Ta'ala aan Maria te ontmoeten. Gabriel werd omgevormd tot een perfect mens.
4. Het geloof in de taken die God hun geboden die we al kennen, zoals het lezen van de rozenkrans en bid tot Allah de Almachtige in de nacht zonder moe te worden. [4]
En onder hen zijn er die specifieke taken, zoals:
A. Angel Gabriel is belast met het leveren van Gods openbaring aan de profeten en apostelen.
2.Malaikat Mika-il, die de leiding had van de regen en groeiende planten.
3. Israfil de engel die de leiding had van het blazen van de sjofar op de Dag des Oordeels en op de dag van de opstanding wezens.
4. Engel des Doods die ervan wordt beschuldigd te trekken van een persoon het leven.
5. Belast met de taak van het houden van de engelen in de hemel en de hel.
6. Toegewezen engelen blazen de ziel van de foetus in de baarmoeder, wanneer de foetus is de leeftijd van 4 maanden in de baarmoeder bereikt, de Almachtige God heeft Zijn engel gezonden om geluk te schrijven, dood, liefde, ellendig en gelukkig, en ademt het leven voor hem. [5]
7. De Angels worden toegewezen te onderhouden en te schrijven alle menselijke handelingen. Elke persoon die wordt bewaakt door twee engelen, een aan de rechterkant en een aan de linkerkant.
Allah Subhanahu wa Ta'ala zegt:
إذ يتلقى المتلقيان عن اليمين وعن الشمال قعيد ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد
"(Het is) wanneer de twee engelen nemen de daden, een zetel aan de rechterkant en de anderen zaten aan de linkerkant. Geen woord werd gesproken, maar de nabijgelegen Engel van de opzichter is altijd aanwezig "[Qaf: 17-18].
8. De Engelen vroegen de overledene die belast is, dat wil zeggen wanneer de overledene heeft gestoken in zijn graf, het zal komen twee engelen die hem vroeg naar zijn Heer, zijn godsdienst en zijn Profeet. [6]
[Gekopieerd uit het boek Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, Auteur van Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Uitgevers Imaam as-Shafi'i, Postbus 7803/JACC Jakarta 13340A, Derde druk 1427H/Juni 2006M]


bron: http://almanhaj.or.id/

in andere talen:
http://almanhaj.or.id/~~V http://melayuholykoran.blogspot.com/ http://qurangermany.blogspot.com/ http://holyquranurdu.blogspot.com/ http://coranspain.blogspot.com/ http://alquranserb.blogspot.com/ http://rusiaquran.blogspot.com/ http://holyquranhindi.blogspot.com/ http://coranfranche.blogspot.com/ http://al-quranbahasa.blogspot.com/ http://melayuholykoran.blogspot.com/ http://muqaddasquran.blogspot.com/ http://albamiaquran.blogspot.com/ http://kuran-kerimal.blogspot.com/ http://quranfarsi.blogspot.com/ http://qurangermany.blogspot.com/ http://holyquranurdu.blogspot.com/ http://coranspain.blogspot.com/ http://al-quranbahasa.blogspot.com/ http://www.allvoices.com/users/yusufagusno http://holykoranenglish.blogspot.com/ http://kekabah.blogspot.com/ http://travelandhealthnews.blogspot.com http://entertainmentandgetextramoney.blogspot.com http://mjusuf.blogspot.com/ http://computer-internet-usaha.blogspot.com/ http://computer-internet-3d-animationsetc.blogspot.com/ http://newsvideo-photo.blogspot.com/ http://allsportcourseskursusolahraga.blogspot.com/ http://computer-internet-bussines.blogspot.com/ http://education-pendidikan-online.blogspot.com/ http://jobvacancieslowongankerja.blogspot.com/ http://soccercoursessepakbola.blogspot.com/ http://moviemusicfilmmusik.blogspot.com/ http://languagecourseskursusbahasa.blogspot.com/ http://cookreciperesepmasakan.blogspot.com/ http://clickbankbussinesbankdatabisnis.blogspot.com/ http://entertainmentandgetextramone.blogspot.com http://al-quranbahasa.blogspot.com/ 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar