Rabu, 27 Juni 2012

Hvorfor Kvinner bør hijab?, Forklarer Allah Subhanahu wa Ta'ala visdom bak kommandoen å bruke hijab med ordet. ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما "Det er slik at de er lettere å bli anerkjent, derfor er de ikke blir forstyrret. Og Allah er tilgivende, barmhjertig." [Al Ahzab: 59]


Hvorfor Kvinner bør hijab?, Forklarer Allah Subhanahu wa Ta'ala visdom bak kommandoen å bruke hijab med ordet.
ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما
"Det er slik at de er lettere å bli anerkjent, derfor er de ikke blir forstyrret. Og Allah er tilgivende, barmhjertig." [Al Ahzab: 59]




Dette spørsmålet er svært viktig, men svaret er langt mer viktig. Et spørsmål som krever en lang svar. Skaut eller hijab er en ting som har blitt bestilt av Skaperen av sharia. Ettersom sharia som har konsekvenser langt inn i fremtiden, om lykke og kemashlahatan lever i verden og det hinsidige. Så er spørsmålet om hijab ikke bare et spørsmål om sedvane eller mote hijab mote er en universell måte å bli slitt av en kvinne som har lovet sin tro. Uansett om han er muslim arabisk, Indonesia, Europa eller Kina. Fordi kommandoen for å bære hijab er felles for alle muslimske kvinner i hvert hjørne av kloden.

Her vurderer vi den delen av svaret ovenfor:

Først: Som en form for lydighet mot Allah og Hans sendebud.
Lydighet er en kilde til stor lykke og suksess i verden og det hinsidige. En person vil ikke føle sødme tro da han var motvillig til å realisere, bruke og utføre alle kommandoer av Allah og Hans sendebud.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.

ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما

«Og den som adlyde Allah og Hans sendebud, og sikkert han har fått en stor seier». [Al Ahzab: 71]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

ذاق طعم الإيمان من رضي بالله ربا وبالإسلام دينا وبمحمد رسولا.

"Det vil smake sødmen av tro, noen som har sebagaiRabb Allah villig, islam som en religion, og Muhammed som Guds sendebud." [Rapportert av Muslim].

Second: Vis frem skjønnheten i nakenhet og kropp er en form for umoral som påløper vrede Allah og Hans sendebud.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.

ومن يعص الله ورسوله فقد ضل ضلالا مبينا

«Og den som ikke adlyder Allah og Hans sendebud, ja da var han blitt pervertert, pervertert den virkelige". [Al Ahzab: 36].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

كل أمتي معافى إلا المجاهرن.

"Hver av mitt folk (den skyldige) skal bli tilgitt, bortsett fra dem som åpent (hor)." [Avtalt alaih].

Mens kvinnene som viser frem det vakre nakenhet og kroppen som betyr at han hadde våget å vise åpenbar ulydighet.

For det tredje: Allah kommandoer hijab for å redusere et bredt spekter av fitnah (skade)

Hvis en bakvaskelse ulike dim og forsvinner, så de som er bebodd av kvinnene hijab ville være mer sikker og trygg fra bakvaskelse. Omvendt, folk som er bebodd av en kvinne som liker bertabarruj (kjole sexy), kjønnsorganer og vise frem skjønnheten i kroppen, er den sårbar for ulike trusler og seksuell trakassering og baktalelse sensuell omveltninger som brakte kaos og ødeleggelse er meget stor. Klart at nakne kropper vil provosere oppmerksomhet og giftigste utsikt. Det er de første stadiene av riving og ødeleggelse av moral og sivilisasjon i et samfunn.

Fjerde: Ingen hijab og smykker Utstillingen vil invitere ærekrenkelse for menn.

Hvis en kvinnes kropp form og smykker briljere foran ikke Mahram menn, ville sikkert invitere oppmerksomhet menns Johns og en ulv i fåreklær. Hvis det er en sjanse de ville være offer for onde som en sulten løve.
En poet sa,

نظرة فإبتسامة فسلام * فكلام فموعد فلقاء.

"Starte fra visningen og deretter smile og hilse etterfulgt av foredrag og ende opp med avtaler og møter."

Femte: En muslimsk kvinne som holder hijab, indirekte sier han til alle mennesker, "Tundukkanlah øynene, jeg er ikke din, og du er heller ikke min. Jeg bare tilhører Guds folk er lovlig for meg. Jeg er en uavhengig person som ikke er knyttet til noen og jeg er ikke interessert i noen fordi jeg var høyere og langt mer hederlig enn de. "

Kvinnen som bertabarruj eller vise frem og avslører skjønnheten av nakenhet av kroppen foran menn Johns, indirekte sa han, "Vennligst nyte skjønnheten av min kropp og ansikt skjønnhet. Er det noen som ville komme i nærheten? Er det noen som ville se på meg? Er det noen som ville gi meg et smil? Eller er det folk som spøkte, "Å hvor vakker hun er?". De klatrer til å nyte skjønnheten i hennes kropp og hennes skjønnhet til de var terfitnah.

Hvilken av de to kvinnene på en mer selvstendig? Åpenbart er det hijab en perfekt kvinne ville tvinge enhver mann til å senke blikket og være respektfull når de ser det, før de konkluderer med at hun er uavhengig, fri og sann.

Derfor forklarer Allah Subhanahu wa Ta'ala visdom bak kommandoen å bruke hijab med ordet.

ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما

"Det er slik at de er lettere å bli anerkjent, derfor er de ikke blir forstyrret. Og Allah er tilgivende, barmhjertig." [Al Ahzab: 59]

Kvinner som avslører nakenhet av kroppen og skjønnhet og skjønnheten i ansiktet hans, som en tigger som sutret om nåde. Uten å realisere de er villige til å falle byttedyr til menn fordervet og ødelagt. Hun ble en kvinne ydmyket, forlatt, billig og miste verdighet og hellighet. Og han har kastet seg inn i ruin og katastrofe av livet.

VILKÅR hijab
Hijab som en del av den islamske sharia, har åpenbare begrensninger. De lærde forsvarer religionen Allah har beskrevet i sine skrifter om kriteriene for hijab. Hver mukminah skal følge sharia restriksjoner forbundet med denne hijab. Koranen og Sunnah av profeten hans gjør en grunnleggende referanse i veldedighet, og er ikke holdt til de synspunkter avviker fra de lidenskaper kopister. Dermed målene kan realiseres disyariatkanya hijab, bi'aunillah.

Blant vilkårene i hijab blant annet:

Først: Det bør dekke hele kroppen og ikke vise den minste lem enn de som er unntatt. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.

وقل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن ولايبدين زينتهن إلاماظهر منها وليضربن بخمرهن على جيوبهن

"Og si til de troende kvinner, la dem slå sine synspunkter og ikke vise sin pryd, unntatt det vanlige utseendet og la dem sette henne slør klut til sitt bryst." [En Nuur: 31].

Og også Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala.

يآأيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونسآء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما {59} * لئن لم ينته المنافقون والذين في قلوبهم مرض والمرجفون في المدينة لنغرينك بهم ثم لايجاورونك فيهآ إلا قليلا

"O profet fortelle dine hustruer, dine døtre og koner av de troende," La dem utvide sitt skjerf til kroppen. "Det er slik at de er lettere å bli anerkjent, derfor er de ikke blir forstyrret. Og Allah er alt tilgivende og uendelig omsorg. " [Al Ahzab: 59].

Second: The hijab bør ikke trekke oppmerksomhet til synspunktene til mennene er ikke Mahram. Hijab for ikke å provosere mennene mener det må oppfylle følgende krav:

-. Hijab bør være laget av tykk stoff som ikke avslører kroppen farge.
-. Hijab bør være løs og ikke vise formen på kroppen.
-. Hijab bør ikke brukes som smykker engang å ha en farge fremfor en rekke farger og motiv.
-. Hijab er ikke en kjole av stolthet og arroganse.
Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam følger.

من لبس ثوب شهرة في الدنيا ألبسه الله ثوب مذلة يوم القيامة ثم ألهب فيه النار.

"De som bruker klær i verden av arroganse Allah vil skam å bære senere på oppstandelsens dag, og da han brant i helvete." [Rapportert av Abu Daud og Ibn Majah, og denne hadith er Hasan]

-. Hijab bør ikke gis en parfyme eller duft. I utgangspunktet som er hadith av Abu Musa Al Asy'ary Allah 'anhu, sa han at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa.

أيما امرأة استعطرت فمرت علي قوم ليجدوا ريحهافهي زانية.

"Enhver kvinne som bærer parfyme og passerer en klasse av mennesker at de lukter det, da hun er en kvinne ekteskapsbryter". [Rapportert av Abu Daud, Tirmidhi og Nasa'i, og Hadith Hasan]

Tredje: klær, eller hijab bør ikke ligne på klær slitt mannlige eller kvinnelige klær vantro. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

من تشبه بقوم فهو منهم.

"Den som ligner et folk da han er en del av dem". [Rapportert av Ahmad og Abu Dawood]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbannet mann som bærer kvinners klær samt fordømte kvinner som kler seg som menn. [Rapportert av Abu Daud Nasa'i og Ibn Majah, og denne hadithen Sahih].

Merknad:
Shaykh al-Albani i sin bok Veil mar'ah boken var Al Sunnah muslimsk Fil sa, dekker ansiktet er Sunnah loven (ikke obligatorisk), men som bruker har det forrang. Og Allah vet best

Dette papiret, adressert jeg til mine søstre og søstre som må ytterligere styrke sin hijab hijab bare å søke Guds ansikt. Også for de som ikke har hijab for å omvende og umiddelbart begynne å tjene tilgivelse fra Allah.

Wallahu waliyyut taufiq
(Um Ahmad Rifqi)

Maraji ':
-Al Afrah, Ahmad bin Abdul Aziz Hamdani.
Bil-Tanbihaat Ahkaami Takhtasu Mukminaat, Dr. Fauzan Salih bin Abdullah Al Fauzan.
Hijab Al-muslimske Al Fil Kitabi mar'ah Var Sunnah, Shaykh al-Albani Nashiruddin.

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 04/Tahun VII/1424H/2003 Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



Når den muslimske klær Dumped



I dag den nye muslimske klær med en rekke ulike stiler og moter. Selv vises i utsalgssteder er vanligvis fylt med klær pengumbar genitalia. Imidlertid er de fleste muslimske kjoler fortsatt viser kurver, smale, mer tett. Tilsvarende vil en rekke utførelser som slør hengende ut med et lokk som bare dekket håret alene.

På den annen side, brukte muslimske klær bare i visse hendelser eller religiøse aktiviteter. For eksempel, bare når de ber, en muslimsk kvinne prøver å dekke kroppen hennes fra topp til bunn, slik at håret og bena ikke er synlige. Men så snart hilsener hadde blitt sagt, vil situasjonen tilbake til det normale.

De forlater huset iført klær som de mente hadde vært under islamsk styre, men faktisk er ikke kvalifisert til å dekke nakenhet. Så de gikk inn i kategorien "kledd, men naken." Som om å lukke nakenhet er kun obligatorisk når bønn alene eller bare hud ikke lenger synlig for øyet av en annen mann. Wa ilallâhil musytaka (til Allah er stedet hvor klagen).

إذا المرأ لم يلبس لباسا من التقى
تقلب عريانا وإن كان كاسيا
و خير لباس المرء طاعة ربه
و لا خير فيمن كان عاصيا

Hvis noen ikke bære klær av fromhet,
han forvandlet til en naken mann dekket kroppen hans skjønt.
Det beste av klær er lydighet til Herren sin,
det er ingen godhet i folk som gjør ulydighet.

Velsignelse ISLAM FOR KVINNER
Innholdet i islams lære, spesielt graden forherliger kvinner etter fylte uvitenhet er i et meget lavt nivå, og deres rettigheter tråkket. Islam setter reglene for to typer mennesker, menn og kvinner i samsvar med naturen. Islam også utjevne menn og kvinner i visse saker, til å reflektere over visdom Allah Ta'ala.

Aspekter av forskjellene mellom dem ble innlosjert på best mulig, slik at ingen ble skadet. Konsistens i å kjøre den muslimske sharia av Allah, islams siviliserte oppførsel og moral, det er de viktigste metodene og de viktigste virkemidler for styrking av kvinner i menneskelig utvikling og fremgang av sivilisasjon. Det har blitt bevist av historien, så det bør få støtte og verdsetting av alle muslimer.

Misvisende slagord Slagord-muslimske kvinner
Islams fiender er svært interessert i misbruk av muslimske kvinner. Fordi, de vet den sanne stillingen til en muslimsk kvinne i den strategiske utvikling og etablering av en sterk muslimsk generasjon.

Gjennom trakten-trakten (massemedier) i muslimske land, islams fiender det kaster de bombastiske slagord, for å bli kvitt den hellige muslimske kvinner, slottet og hedre folk coaching rollen.

I navnet tahrîrulmar'ah (frihet for Eva), arraghbah filistifâdah min thâqatil mar'ah (kvinner myndiggjøring), inshâfulmar'ah (rettferdighet for kvinner / frigjøring) og slagord modernisering hevder, islams fiender og The Stooges gjengen forsøkte å lure den muslimske.

Slagord og propaganda rettet mot ett mål. Hvilken dro kvinnen ut av manhaj syar'i islam, og rakte det til trusselen om utnyttelse av nakenhet, skam, ydmykelse og bakvaskelse. Noen av den muslimske er det propaganda i kne ansikt som synes godt, nemlig å mengentaskannya av "lidelse". Så det ble oppfattet av de propagandister, både fra sekulære og liberale. Slike mennesker, som truet med å holde seg borte fra Allahs Sharia snevert undertrykkende liv.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

ومن أعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا ونحشره يوم القيامة أعمى

"Og de som vender seg bort fra meg, og sikkert smal for levebrød henne, og vi vil menghimpunkannya til dom i blinde" [Thâhâ/20: 124]

Tragedie og FORBRENNINGSLUFT nedrustning muslimske klær
Bevegelse av "frigjøring" av kvinner ofte vise seg støtten for å holde muslim fra en respektabel identitet. De gjør en demonstrasjon og nektet å hedre de regler som holder kvinner. Det er ikke nye i de siste årene, men frøene har eksistert siden år 1919 e.Kr.

På den tiden virket det de muslimske demonstrasjonene i Egypt den 12. mars 1919 under kommando av Huda Sha'rawi i fellesskap å slippe hijab (skaut islamske er perfekt). Han var den første arabiske kvinnen å fjerne hijaben. Deretter ble han etterfulgt av Sa'ad Zaghlul kone. Denne kvinnen med de kvinnene som hadde bedratt hijab av og trampet på den. Og historien ender med brenning av klærne inn i identiteten til muslimske kvinner.

Den friheten som de ønsker å gå, faktisk blir enda dem i forakt. Fordi handlingen er begynnelsen tercampaknya sin ære og dyd.

BEHANDLING AV ISLAM OG islams fiender muslim
Gud den allmektige skapte kvinnen som en kilde til ro for en mann og frø det som et sted seeding. En kvinne er også ansvarlig for ektemannens hus. Allah Ta'ala mentakdirkannya å inneholde og plikt til å utdanne barn. Fordi en så stor og tung ansvar, så Allah å gi ansvaret til de menn til å lede og veilede henne.

I mellomtiden Jahiliyyah kuffar hater å være kvinne i sin midte. Selv når en datter ble født, blir de handlinger de tar, myrdet av sadistisk eller begravd levende. Eller la den i skjendige omstendigheter. I disse dager, kvinnene hadde ingen arverett, ble hans mening aldri adressert.

Som en mann, kan han gifte seg enhver kvinne han vil. Han var fri til å gi mye av kvinner i armene, og selv fritt til å gjøre ville ikke være rettferdig til sine koner. Da Islam kom for å redde kvinnene fra kezhaliman Uvitenhet og gi arverett. Mannen kan bare gifte seg opptil fire koner, forutsatt at kan gjøre rettferdighet til sine koner. Hvis ikke kan, så kan det bare gifte seg en kvinne.

Utsikt over kuffar mot kvinner i denne alderen er ensbetydende med å fortiden. De ønsker å forholde seg til kvinner jobber utenfor de menn av naturen, slik at kvinner uansett herlighet, ære, og se bra ut foran menn. Opp kan utnyttes billig og lett over fortsatt har appell. Derimot, hvis det er i tilbakegang sjarm, så han ble marginalisert.

LOVFESTEDE muslimske kjole
Spørsmålet om hijab (muslimsk bekledning er perfekt) krever ikke en lærd av ijtihad. For grunnleggende instruksjoner er veldig tydelig i Al-Koranen.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

يا أيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما

"O Profet, si til dine hustruer, dine døtre og koner av de troende for å la dem utvide sitt skjerf rundt kroppen din. Det er slik at de er lettere å bli anerkjent, derfor er de ikke blir forstyrret. Og Allah er ofte-tilgivende, nåderik ". [Al-Ahzâb/33: 59]

Rahimahullah Ibn Kathir sa: "Allah sa til sine apostler beordret at muslimske mukminah forordnet spesielt til koner og døtre til å utvide sine klær over hele kroppen For å skille jahiliyyah kvinner og slaver-kjennemerket. slave kvinner. Hva menes med slør, som er stoffet som er over khimar (som dekker hodet). "

Shaykh som-Sa'di rahimahullah sa: "Dette verset kalles ledd hijab Allah beordret hans profet for å spørre kvinnene (Muslim) generelt, og begynne med å nevne Allahs hustruer og døtre Fordi de er.. de fleste myndigheter er pålagt (å implementere) enn andre kvinner. Folk som vil kommandere (kvinnelig) andre, bør begynne fra familien før noen andre.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا

"Dere som tror, ​​vokt dere selv og deres familier fra Hellfire ..." [At-Tahrîm/66: 6]

Det er her de er pålagt å dekke ansikter, nakker og kister, deres bryst. Så Allah forteller bak visdom i denne regelen. Dvs "Det er slik at de er lettere å bli anerkjent, fordi de ikke ble misbrukt". Dette tyder på, skjer fremveksten av uorden når kvinner ikke bære hijab. Årsaken er, når en kvinnes kropp er dekket med den beste (kvinner ikke hijab), kan det oppstå fordommer at det ikke var en god kvinne. Impact, mannen hvis hjerte er syk og skadet dem ville forstyrre. Eller kanskje de vil bli ydmyket, fordi de er slaver. Derfor folk som ikke gidder å tenke. Dermed er hijab et avskrekkende ønskene til grådige menn til kvinner ... "[Tafseer al-Sa'di i korte trekk].

The Women RELIGIØSE må lære
Motstanden av bevegelser som setter integriteten av folket må tas, spesielt av kvinner selv. Den viktigste faktoren som har dratt kvinnen å følge kulturer ikke er umoralsk, er at element jahâlah (uvitenhet) om sin religion.

Sann godhet for kvinner, er fremveksten av selv-motivasjon for å lære sine religiøse lover, og plikter som de må tåle, så hellige og sikre seg mot lav moral eller kildene til onde.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من يرد الله به خيرا يفقهه في الدين

"Den som ønsket henne godhet ved Allah, ville han mencerdaskannya i religiøse saker." [Al-Bukhari og Muslim]

Historisk er den muslimske konsistens med reglene for Allah og islamske verdier og moral den beste måten, og det viktigste middel for å styrke kvinners stilling i familien etablering, forbedring og styrking av menneskelig sivilisasjon.

FORPLIKTELSER mellom foreldre og ulama
Eksistensen av negative fenomener som har blitt angrepet og innhyllet kvinnene (ungdom og voksne), er det en plikt for personer som kontrollerer tillit (region) til å vurdere dem på best mulig måte. Gi ham den utdanning og opplæring, og befeste dem fra eventuelle skadelige effekter. Spesielt i nyere tid er lastet med en bølge av bakvaskelse og fristelser som overfalt fra alle kanter. Bobestyreren var et stort ansvar når jenter, koner og kvinner som ble hans ansvar å begå svindel.

Spesielt rettet de fleste av informasjonskanaler (massemedia) varierte former en del av forgiftede piler islams fiender for å rive fra hverandre byggherre generasjon av krigere av islam og fremtiden for skriveren (den muslimske). Minst, har islams fiender lyktes i å realisere målet som verge ånd den muslimske mangler i ansvar og ødslet bort den overveldende mandat som, med mindre folk er velsignet av Allah.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

الرجال قوامون على النساء

"Den mannen er en leder for kvinner ...." [An-Nisa '/ 04:34]

إن الر جال الناظرين إلى النساء
مثل السباع تطوف باللحمان
إن لم تصن تلك اللحوم أسودها
أكلت بلا عوض و لا أثمان

Faktisk, de menn som ser kvinner,
liker ulver rundt en haug med kjøtt.
Hvis løvene ikke holder kjøttet,
vil utvilsomt bli spist uten timbalbalik og pris

Seeing antall personer som adopterer og spre ideer om liberalisme i muslimske samfunn, og fordi den negative ladningen i form av motstand mot Allah og Hans sendebud, så Shaykh Shaykh Salih Alu rådet, som omfatter det viktigste, nemlig bevegelse av forskere, studenter, og folk som har stor oppmerksomhet for det gode av truslene mot det, tvilsomt, tvilsomt undergrave dem, og de er avslørt.

[Adoptert fra Mar'atu kutaib al-Islami wa-Baina Takrîmil Da'awat, Muhammad bin Nasir al-Tahrir 'Uraini. Innledning: Shaykh Saalih ibn 'Abd al-' Aziz bin Muhammad Shaikh Alu, Matter V, Year 1425]

[Kopiert fra As-sunnah magasinet XI/1428H/2007M 09/Tahun Edition. Foundation publiserte Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858197]


Beskytte hellighet muslimske kvinner, landskap Uoverensstemmelse mellom menn og kvinner



Av
Prof Dr. Abdur Razaq bin Abdul Muhsin Al-'Abbad Al Badr



Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

فاتقوا الله في النساء فإنكم أخذتموهن بأمان الله واستحللتم فروجهن بكلمة الله ولكم عليهن أن لا يوطئن فرشكم أحدا تكرهونه فإن فعلن ذلك فاضربوهن ضربا غير مبرح ولهن عليكم رزقهن وكسوتهن بالمعروف. أخرجه مسلم: 1218

"Frykt Gud dere (håndtering) koner. Sikkert du ta dem med en følelse av sikkerhet fra Gud, for å rettferdiggjøre sine kjønnsorganer med dommen av Gud. Høyre du er over dem, (er) de bør ikke settes til sengs dere noen som dere hater. Hvis de gjør det, så slå dem med et slag som gjorde ikke vondt. For dem (plikt) ved å gi næring og klær for dem på riktig måte ". [Rapportert av Muslim, 1218]

Hanif religionen islam, med en rett direktiver og instrukser er fulle av visdom, pleie kvinner, beskytte æren og verdighet. Også sikre realiseringen av ære og sann lykke.

Islam har åpnet veien for kvinner å nå livsglede, borte fra atmosfæren i tvil og bakvasker, samt (mye) fra stygghet og ødeleggelse. Islams lære er ikke bare en sikkerhetsventil for kvinnene selv, men det er omfattende for offentligheten, slik at ingen sammenfiltrede stygghet og bakvaskelse. Islam og tjener til å forhindre katastrofen, og uværet som ville skje.

Dersom tegn på islam knyttet til kvinner har forsvunnet fra samfunnet, så vil det være skader, kom forringelse og fare og gikk. Et faktum historien har vært vitne til. Den som ser på historien gjennom tidene, vil konkludere med at den mest innflytelsesrike faktoren for ødeleggelsen av en sivilisasjon, ødeleggelse av samfunnet, moralsk degenerasjon, spredning av umoralske handlinger og edel verdier kollaps, og utbredt kriminalitet, frigjøring av kvinner fra religiøse læresetninger er rette og regissere en full-klok retning, er veiledning en velsignelse.

Forpliktelser en muslimsk kvinne, er å akseptere alle islams lære med en romslig kiste, lever klar, og anvendelse av god praksis, slik at han kan leve lykkelig, vant den gode gleden av hans Herre og jordiske lykke og ukharawi.

Plikten til personen som har ansvar for kvinner slik at de er seriøse i å opprettholde og fremme dem med adab adab-Islam, og vedlikeholde sine personlige rettigheter og ære og være snill mot dem som en form for lydighet mot Gud og søken belønning og frykt for Allahs former for realisering. Allah er stedet å be om hjelp, ellers er det ingen herre. Wala Wala haula quwwata billah illa.

[Khuthab Mawa'idh min Hajjati wa al Wada ', 33-34 sider, Cet. I. Th. 1426 - 2005].


Liggende motsigelse mellom menn og kvinner

Av
Sheikh Abdul Mohsen Bin Hamd Al-'Abbad Al-Badr


De siste årene har det vært forvirring mellom de mannlige og kvinnelige vekter. Menn som kvinner, og vice versa, kvinner liker menn.
Nevnt i Sahih al-Bukhari, fra Ibn 'Abbas Allah' anhuma, sa han:

لعن رسول الله n المتشبهين من الرجال بالنساء والمتشبهات من النساء بالرجال

«Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbannet de menn som liker kvinner og kvinner som ligner menn".

Per i dag har det vært hendelser som aldri skjedde i de dager Uvitenhet skjønt. Nemlig fremveksten av symptomer tabarruj (viser av skjønnheten) av kvinner som er veldig engstelig. Selv i mange islamske land, kvinner i disse markedene og den offentlige gaten for å vise hode, hals, hender, armer, ben, og selv lårene. I stedet stakk mennene sine klær for å dekke anklene. Selv om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

ما أسفل من الكعبين من الإزار ففي النار

"Hva under ankelen av plagget (der) i helvete". [Bukhari, 5787].

I en annen Hadith, Abu Dharr Allah 'anhu fortalt, profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam:

ثلاثة لا يكلمهم الله يوم القيامة ولا ينظر إليهم ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم قال فقرأها رسول الله ثلاث مرارا قال أبو ذر خابوا وخسروا من هم يا رسول الله قال المسبل والمنان والمنفق سلعته بالحلف الكاذب

"Det er tre grupper som Gud ikke snakker til dem på oppstandelsens dag, gjorde han ikke ser dem eller rense dem og for dem en smertefull Allah". Abu Dharr sa: "The Messenger n si det tre ganger", da Abu Dharr sa "? Virkelig, har de opplevd svikt og tap Hvem er de, Allahs sendebud" Han svarte: "A (hann) som stakk ankelen hinsides sine klær, mennesker som tar opp gaven, og folk som ønsket å popularisere varene med falsk eder." [Rapportert av Muslim, 106].

Mennene stakk klærne hans er forbudt i henhold til anklene, men viser seg at de stakk ut sine klær over ankelen hennes. Mens på den annen side, kvinnene, ble de beordret til å stenge kjønnsorganene som helhet (hijab): Men, viser det seg at de faktisk briljere genitalia og fysisk skjønnhet.

I dette tilfellet har profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

"Tre grupper ikke kommer til himmelen:" En person som er ulydige mot sine foreldre, dayyuts (en mann som ikke opprørt eksisterende kemungkaran familien), og kvinner som ligner menn "[Rapportert av al-Hakim (1/72. ), samt menshahîhkannya, og vedtatt av ADH-Dzahabi].

Musta'an Allah.

[Hentet fra boken Rasaail, Shaykh 'Abdul-Muhsin al-' Abbad, p. 425, med fri oversettelse].

Guds nidkjærhet Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam mot sine koner


Av
Dr. Muhammad ibn Musa Nasr Alu


Han sallallaahu 'alaihi wa sallam veldig sjalu på sine koner. Hans sier:

إنمآ جعل الآستذان من أجل البصر

"Egentlig holder idzin anmodning som forårsaket visjon". [1]

Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sendt besøkende (noen besøk, Red), hvis den har blitt banket på døren for ikke å stå foran døren [2]. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri sett noen som var på døren. Han sa også: "Hvis jeg så deg, jeg vil stikke øynene dine med denne". Nemlig, han sallallaahu 'alaihi wa sallam har mudrah, for eksempel en kam til å klø hodet. Han er også ordet: "Hvis det er noen peering andre fra hullet, da mannen stakk henne, så hvorfor ikke for ham".

Men 'er alaihi wa sallam ikke rikelig med hensyn til graden av fordommer, selv han sallallaahu' sjalusi han sallallaahu alaihi wa sallam forbød det.

Sjalusi er en natur som Gud skapte for mennesket. Men det underlige i dag, får vi ikke sjalusi på mannens selv, bortsett fra folk som velsignet Gud.

Sjalusi er det naturen som Gud gjorde alle sine skapninger, i den grad at alle dyr (har sjalusi), med unntak for gris. Disse griser, det eneste dyr som ikke er sjalu av partneren hennes. Det er ikke rart, hvis de som tviler spise svinekjøtt ikke har en følelse av sjalusi av sine koner, fordi deres natur er lik en gris karakter, fordi de spiser mye svinekjøtt. Selv om ingen av grisen bortsett fra trekk, så er det bare forbudt å spise den. Og svin er urent, liker å spise uren.

[Kilde: An-Nabi fi Baitihi, Dr. Muhammad ibn Musa Nasr Alu]

[Kopiert fra As-sunnah magasinet X/1427H/2006M 02/Tahun Edition. X/1429H/2008M 04/Tahun utgave. X/1428H/2007M 11/Tahun utgave. MDiterbitkan Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]


Finne Studier på kvinner




Av
Umm Salamah As-Salafiyyah



Allah Ta'ala sier:
"Allah vil opphøye dem som tror blant dere og de som fikk en viss grad av kunnskap." [Al-Mujaadilah: 11]

Han sa også:
"Si, 'Er de samme menneskene som kjenner folk som ikke vet." Berakallah De som er i stand til å motta undervisning. " [Az-Zumar: 9]

Han sa også:
"Si, 'O min Rabb, legge vitenskap til meg.'" [Ta-Ha: 114]

Av 'Uthman Allah' anhu, sa han at profeten sallallaahu 'alayhi wa Salam sa:

ÎóíúÑõßõãú ãóäú ÊóÚóáøóãó ÇáúÞõÑúÂäó æóÚóáøóãóåõ.

"Det beste er at du lærer Koranen og lære det." [HR. Al-Bukhari]

Av Zaid ibn Thabit, sa han, hørte jeg Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

äóÖøóÑó Çááåõ ÇãúÑóÃð ÓóãöÚó ãöäøóÇ ÍóÏöíËðÇ ÝóÍóÝöÙóåõ ÍóÊøóì íõÈóáøöÛóåõ ¡ÝóÑõÈøó ÍóÇãöáö ÝöÞúåò Åöáóì ãóäú åõæó ÃóÝúÞóåõ ãöäúåõ ¡æóÑõÈøó ÍóÇãöáö ÝöÞúåò áóíúÓó ÈöÝóÞöíåò.

«Gud vil forskjønne en person som lytter til en hadith fra oss, og han huskes det når han fikk den. Fordi, hvor mange mennesker du tar med til rettspraksis fra noen mer ekspert. Og hvor mange mennesker bærer på fiqh, men han var ikke en jurist. "[HR. Abu Dawood med en saheeh Sanad]

Disse argumentene og også semisalnya er generell og det er ingen spesialisering for ham. Og kommer sammen for å søke kunnskap i moskeer er bedre og mer mainstream.

Fra Abu Hurayrah, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ãóäú äóÝøóÓó Úóäú ãõÄúãöäò ßõÑúÈóÉð ãöÜäú ßõÑóÈö ÇáÏøõäúíóÇ äóÝøóÓó Çááåõ Úóäúåõ ßõÑúÈóÉð ãöäú ßõÑóÈö íóæúãö ÇáúÞöíóÇãóÉö ¡æóãóäú íóÓøóÑó Úóáóì ãõÚúÓöÑò íóÓøóÑó Çááåõ Úóáóíúåö Yoi Yoi ÇáÏøõäúíóÇ æóÇúáÂÎöÑóÉö ¡æóÇááåõ Úóæúäö ÇáúÚóÈúÏö AOC ßóÇäó ÇáúÚóÈúÏõ Yoi Úóæúäö ÃóÎöíåö ¡æóãóäú Óóáóßó ØóÑöíÞðÇ íóØúáõÈõ Ýöíåö ÚöáúãðÇ Óóåøóáó Çááåõ áóåõ Èöåö ØóÑöíÞðÇ ¡ÇáúÌóäøóÉö Åöáóì æóãóÇ ÇÌúÊóãóÚó Þóæúãñ Yoi ÈóíúÊò ãöäú ÈõíõæÊö Çááåö íóÊúáõæäó ßöÊóÇÈó Çááåö æóíóÊóÏóÇÑóÓõæäóåõ Èóíúäóåõãú ÅöáÇøó äóÒóáóÊú ÚóáóíúåöÜãõ ÇáÓøóßöíäóÉõ æóÛóÔöíóÊúåõãõ ÇáÑøóÍúãóÉõ æóÍóÝøóÊúåõãõ ÇáúãóáÇóÆößóÉõ æóÐóßóÑóåõãõ Çááåõ Ýöíãóäú ÚöäúÏóåõ ¡æóãóäú ÈóØøóÃó Èöåö Úóãóáõåõ áóãú íõÓúÑöÚú Èöåö äóÓóÈõåõ.

"Den som fjerner en vanskelighetsgrad noen av vanskelighetene påført verden en troende, så senere på dommedag vil Allah fjerne en av de vanskelighetene led noen problemer heretter. Hvem det lettere for folk som er i en alt-susahan, så vil Gud gjøre det enkelt, både globalt og i det hinsidige. Og Gud vil alltid hjelpe sin tjener så lenge tjener hjelper sin bror. Den som banen til å søke kunnskap, vil Allah lette for ham veien til himmelen. Og ikke folket samlet på ett av husene til Allah (moskeer), mens de leser boken Allahs og studere det blant dem, men vil roe dem ned og overveldet av nåde og de vil bli omgitt av Angels . Allah vil nevne dem til noen som var i hånden. Alle som bremset hans gjerninger, da han ikke vil bli fremskyndet av nasab (avkom) det. "[HR. Muslim]

Også fortalt fra hadith av "Uqbah bin 'Amir, sa han,« Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam kom ut mens vi fremdeles var i suffah, da han sa: «Hvem av dere som ønsker å gå hver dag til Buthan eller al-'Aqiq , og fra ham kom han opp med to store humped kamel uten synd og uten oppsigelse av forholdet? "

Så vi sa, "O Allahs sendebud, vi elsket det." Han sa,

ÃóÝóáÇó íóÛúÏõæ ÃóÍóÏõßõãú Åöáóì ÇáúãóÓúÌöÏö ÝóíóÚúáóãõ Ãóæú íóÞúÑóÃõ ÂíóÊóíúäö ãöäú ßöÊóÇÈö Çááåö k ÎóíúÑñ áóåõ ãöäú äóÇÞóÊóíúäö æóËóáÇóËñ ÎóíúÑñ áóåõ ãöäú ËóáÇóËò æóÃóÑúÈóÚñ ÎóíúÑñ áóåõ ãöäú ÃóÑúÈóÚò æóãöäú ÃóÚúÏóÇÏöåöäøó ãöäó ÇúáÅöÈöáö.

«Ikke en av dere går til moskeen, og deretter lære eller lese to vers fra Book of Allah, så hvem er bedre for ham enn to kameler. Og de tre versene er bedre for ham enn de tre kameler. Og den fjerde verset er bedre for ham enn fire kameler og så videre. "

Argumentene ovenfor er generelle og ikke spesielt for menn bare, selv på den tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, mange kvinner som går til moskeer for å få kunnskap. Selv profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, har selv blitt spesialisert til å levere råd (til kvinner).

Fortalt av Imam Muslim fra Fatima bint Qais Allah 'Anha at han sa i en lang hadith i al-Jassasah historie, sa han, "Når' iddahku, hørte jeg en innringer kaller profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som utbrøt, «Bønn i menigheten vil bli gjort. Da jeg gikk til en moské, og be med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, og jeg var i direkte linje av kvinner som står bak et folk. Og etter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam avsluttet sin bønn, satte han på talerstolen og han ler så han sier, "La hvert menneske alltid komme til bønnen sted.'

Så spurte han, «Lurer du på hvorfor jeg samlet dere? De sa:« Allah og Hans sendebud vet best. '

Han sa:
'Ved Allah, jeg samler ikke deg for et ønske eller frykt, men jeg samle dere fordi Tamim ad-Fra, er en mann som var en kristen. Der han kom og berbai'at og erklærte islam ... "

Av 'Amrah bint Abdirrahman av søstrenes Amrah, sa han, «jeg utenat: Þ. æóÇáúÞõÑúÂäö ÇáúãóÌöíÏö 'Qaaf. For å få til al-Qur-en er edel, 'fra munningen av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam på fredag, der han leste det i prekestolen hver fredag. "[HR. Muslim]

Av Ibn 'Abbas Allah' anhu, sa han, «jeg vitner til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. -Eller Ata »sa jeg vitner til Ibn 'Abbas', at Profetens alaihi wa sallam aldri forlate huset med Bilal. Så han tror at han ikke har leke til kvinner, så han rådet dem og beordret dem til veldedighet. Så var det en kvinne som kastet øredobber og ringer. Mens Bilal tok av skjorta hans. "[HR. Al-Bukhari]

Fra Abu Sa'īd al-Khudri, sa han, "The Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri kom ut på det tidspunktet" Eid al-Adh-ha og' Eid al-Fitr bønn plass (felt), så han krysset en haug med kvinner, som han sa:

IOC ãóÚúÔóÑó ÇáäøöÓóÇÁö ÊóÕóÏøóÞúäó ÝóÅöäøöí ÃõÑöíÊõßõäøó ÃóßúËóÑó Ãóåúáö ÇáäøóÇÑö ÝóÞõáúäó ¡: ¿Çááåö æóÈöÜãó IOC ÑóÓõæáó ÞóÇáó: ÊõßúËöÑúäó ÇááøóÚúäó æóÊóßúÝõÑúäó ÇáúÚóÔöíÑó AOC ÑóÃóíúÊõ ãöÜäú äóÇÞöÕóÇÊö ÚóÞúáò æóÏöíäò ÃóÐúåóÈó áöáõÈøö ÇáÑøóÌõáö ÇáúÍóÇÒöãö ãöäú ÅöÍúÏóÇßõäøó. Þõáúäó: æóãóÇ äõÞúÕóÇäõ ÏöíäöäóÇ æóÚóÞúáöäóÇ IOC ÑóÓõæáó Çááåö ¿ÞóÜÇáó: ÃóáóíúÓó ÔóåóÇÏóÉõ ÇáúãóÑúÃóÉö ãöËúáó äöÕúÝö ÔóåóÇÏóÉö ÇáÑøóÌõáö Þõáúäó ¿: ¡Èóáóì ÞóÇáó: ÝóÐóáößö ãöäú äõÞúÕóÇäö ÚóÞúáöåóÇ ¡ÃóáóíúÓó ÅöÐóÇ ÍóÇÖóÊú áóãú ÊõÕóáøö æóáóãú ÊóÕõãú Þõáúäó ¿: ¡Èóáóì ÞóÇáó: ÝóÐóáößö ãöäú äõÞúÕóÇäö ÏöíäöåóÇ.

'O alle kvinner, bersedekahlah du, for sikkert du har vist meg som de fleste innbyggerne i helvete. "De spurte:" For hva, O Allahs sendebud? "Han sa:« Du forbanne og fornekte mange ektemenn. Jeg ser ikke de som har en mangel på intellekt og religion raskere eliminere betydningen av en mann som fast enn noen av dere. "De spurte:" Så hva er vår mangel på tro og fornuft, O Allahs sendebud, spurte han, ' Er ikke vitnemålet til en kvinne som halvparten vitne av menn? "De sa:« Ja. Han sa: "Den delen av mangel på vett. Tross alt, hvis du mensen, har hun ikke ber og faster ikke? De sa: «Ja. Han sa også:" Det er den form for mangel på tro. "[HR. Al-Bukhari og Muslim]

Fra Abu Sa'īd al-Khudri Allah 'anhu, sa han, "Kvinner har sagt til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam," Vi ble slått av mennene for å lære deg derfor gi en dag for oss i tiden ».

Så han lovet dem en dag å møte dem, og han rådet dem alle på en gang fortalt dem, blant annet snakkes av ham til dem var:

AOC ãöäúßõäøó ÇãúÑóÃóÉñ ÊõÞóÏøöãõ ËóáÇóËóÉð ãöäú æóáóÏöåóÇ ÅöáÇøó ßóÇäó áóåóÇ ÍöÌóÇÈðÇ ãöäó ÇáäøóÇÑö.

"Det var en kvinne av deg forlatt for å dø av hennes tre barn, men de vil være begrensende for helvete."

Så er det en kvinne sier "Inkludert to barn?" Han svarte, "inkluderer to barn." [HR. Bukhari]

Et av argumentene at mange av argumentene er tilstrekkelig til å bryte uttrykk for en:

ãóÜÇ áöáäøöÓóÇÁö æóáöáúÞöÑóÇÁóÉö æóÇáúßöÜÊóÇÈóÜÉö
åõäøó áóÜäóÇ æóáóåõäøó ãöäøóÇ Ãóäú íóÜÈöÊúäó Úóáóì ÌóäóÇÈóÜÉö

Kvinner har ikke rett til å lese og skrive
Dem til oss og la dem forbli i en tilstand junub.
Tilsvarende folk som hevder å handle kjetterske kvinner studerer ved moskeen. Enda mer bisarr enn dette er hvordan kunne han nekte kona å gå til husene av Gud til å studere mens hun ga ham tillatelse til å spille fra hus til hus og fra butikk til butikk.

Mens profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

ACO ÊóãúäóÚõæúÇ ÅöãóÇÁó Çááåö ãóÓóÇÌöÏó Çááåö.

"Ikke forby kvinnelige tjenere av Allah å gå til moskeen."

Så argumentet om hva en tosk var å vurdere straffeforfølgelse av kjetteri mot vitenskap for kvinner i moskeen og la det hjemme.

Derfor vi og våre lærde, vil lærde av Ahlus Sunnah wal Jama'ah aldri frivillig hvis moskeer er tomme for vitenskapelig halaqah halaqah-og bare holde den i hjemmene bare. Derfor trenger vi ikke ser noen velsignelser vitenskap og undervisning, bortsett fra i moskeen, både menn og kvinner. Og den som ønsket å skille dem, så han må gi argumentet, wallaahul musta'aan. Og vi ber til Allah om at han gjør oss forstå religion og gjøre oss nytte for islam og muslimer. Sannelig Han er Herre over alt dette og makt over alle ting.

[Kopiert fra boken Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesia Få dine rettigheter O muslimske kvinner, Forfatter av Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversetter Abdul Ghoffar EM]


Fidelity Kone til mannen



Av
Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq



Firm med en ærlig lojalitet er den viktigste kvinnelige karakter.

En historie sier at Asma 'bint "Umais er kona til Jaffar bin Abi Talib, og ble kona til Abu Bakr etter ham, så etter at ekteskapet med" Ali av Allah' anhu. En annen sønn, Muhammad bin Ja'far Muhammed ibn Abi Bakr og stolte av hverandre. Hver og en sier: "Jeg er bedre enn deg, er min far bedre enn far din." Hørte dette, Ali sa, "avgjøre saken mellom dem, O Asma '." Han sa, "Jeg ser ikke mer arabiske ungdom bedre enn Jaffar, og jeg ser ikke den gamle mannen bedre enn Abu Bakr. "'Ali sa," Du trenger ikke forlate oss en bit. Hvis du sier annet enn at du sier, sikkert jeg er sint på deg. "Asma sa:" Av de tre, du er den minste av dem til å velge "[1]

Abu Bakr Allah 'anhu si Asma' bint 'Umais Allah' anhuma bading (hans død). Han gjorde det, mens han var i en tilstand av faste. Så sa han til de innvandrerne som kom, "Jeg fastet og nå er en veldig kald dag, hvis jeg må (har) et bad?" De sa, "Nei" Før Abu Bakr Allah 'anhu understreket for ham at (mens bading), han ikke i fastende tilstand og sa: "Det gjør deg sterkere."

Da han husket eden av Abu Bakr sent på ettermiddagen, så han ba om vann og drakk det og sa, "Ved Allah, jeg ønsker ikke å følge ed i dag ved å bryte" [2]

Når synderen mer ugudelige omringer den rettferdige ledere og "drapet offer" av synderen, 'Uthman bin' Affan Allah 'anhu og de angrep ham med et sverd, da hans kone (Na'ilah bint al-Furafishah) før han avanserte til patron ham fra døden. Morderne er ikke ignorere den grusomme ære disse kvinnene, og de fortsetter å kutte 'Uthman med sverd, (men kona er avledet) av knuger fingrene, helt til fingrene ut av hånden hans. Hans kone holdt og falt med ham, så de dreper 'Uthman [3].

Som sjef for de troende Mu'awiya Allah 'anhu foreslåtte, nektet hun sa, "Ved Allah, ingen kan erstatte plasseringen av' Uthman (mannen) for alltid." [4]

Blant de mange tegn på hengivenhet til deres ektemenn shalihah kvinne etter hans død at de ikke gifte seg igjen. Ingen skal den forbli med sine koner i Paradise "[5]

Av Maimun bin Mihran, sa han: «Mu'awiya bin Abi Sufyan Allah 'anhu woo Ummud Darda", men han nektet å gifte seg med ham og sa: «Jeg hørte Abud Darda' sa:« Jeg hørte Messenger sallallaahu 'alayhi wa Salam sa.

ÇáúãóÑúÃóÉõ yoiu ÂÎöÑö ÃóÒúæóÇÌöåóÇ ¡Ãóæú ÞóÇáó: áÂÎöÑö ÃóÒúæóÇÌöåóÇ.

"Det betyr: Kvinnen med ektemannen den siste, 'eller han sier til sin mann til sist" [6]

Av Ikrimah at Asma 'bint Abi Bakr ble kona az-Zubayr ibn al-' Awwam, og hennes hardt mot ham. Da Asma 'kom til sin far for å klage om det til ham, sa han, "O min datter, vær tålmodig! For hvis en kvinne har en rettferdig mann, så hun forlot ham for å dø, og han giftet seg ikke etter ham, så de samlet i Paradise "[7]

Fra Jubair bin Nufair, fra Ummud Darda "som han sa til Abud Darda", "Sannelig, du må foreslå til mine foreldre i verden, og de giftet deg med meg. Og nå, jeg ber deg om å gifte deg i det hinsidige. "Abud Darda sa," Vel, ikke blir gift etter meg. "Når Mu'awiyah ber om hennes hånd, og han fortalte om hva som hadde skjedd, så Mu'awiyah sa," Fast! [8]

Når Sulayman ibn 'Abd al-Malik kom ut og han fulgte bin Sulaiman bin Abi al-Muhlib Shafrah fra Damaskus til reise, passerte de en kirkegård. Plutselig er det en kvinne sitter på en statsbegravelse med tårer. Da vinden blåste så avdekke slør fra ansiktet hennes, da han synes å sky solen utsatt. Så vi sto i en lamslått tilstand. Vi ser, så Ibn Muhlib sa til ham, "O Guds tjener kvinne, vil du være kona til lederen av de troende" Han så på dem, så så alvorlig, og sa:

"Ikke spør om mitt ønske
For de som ønsker å bli gravlagt dette, O ungdom
Faktisk Jeg skammer meg over ham mens bakken er blant oss
Akkurat som jeg skammet meg over ham når han så meg "

Så gikk vi i en tilstand av forbauselse. [9]

Blant eksemplene er verdt å nevne som den ultimate eksempelet av disse kvinnene er Fatima bint 'Abd al-Malik bin Marwan. Fatima bint Amir al-Mumineen 'Abd al-Malik bin Marwan var på den tiden av ekteskapet, har hennes far enorm makt over Sham, Irak, Hijaz, Jemen, Iran, Qafqasiya, Qarim og områder bak elva til Bukhara og Janwah øst, og Egypt, Sudan , Libya, Tunisia, Algerie, langt vest, og vestlige Spania. Fatima er ikke den eneste datteren av den store kalif, selv bror han er også leder de fire kalifene av islam: al-Walid bin 'Abd al-Malik, Sulaiman ibn' Abd al-Malik, Yazid ibn 'Abd al-Malik og Hisham ibn' Abd al-Malik. Mer enn det var hun gift med den kalifen av Islam kjent leder etter tidlig fjerde kalif i islam, lederen til de troende Umar ibn 'Abd al-' Aziz.

Datter av kalifen og kalifatet er en bestefar
Brother kalif og kalifen var hennes ektemann

Noble kvinne som er datter av kalifen og hans fire kalifene var ute av hans fars hus til sin manns hus den dagen hun brakte ham til å bringe den dyreste eiendommen eies av en kvinne på denne jord i form av smykker. Når det er sagt, i mellom to anheng smykker er kjent i historien om Maria og ofte nynner den penya'ir. Et par anheng er bare tilsvarer gjemte skatter.

Da hennes mann, sjef for de troende, beordret ham til å bringe alle smykker henne til Baitul Mal, gjorde han ikke motstå og ikke argumentere i det hele tatt.

Disse store kvinner, mer enn det-da hennes mann, sjef for de troende Umar bin 'Abdul' Aziz døde uten å etterlate noe igjen for seg selv og sine barn, da styret Baitul Mal kom til ham og sa, "smykker, O sayyidati, gjenstår som vanlig, og jeg dømmer det som en tillit (depositum) for deg og vedlikeholde jeg det for dagen. Og nå kommer jeg til deg å spørre om tillatelse til å bringe (tilbake) smykker (til deg). "

Fatima ga svaret at smykkene har dihibahkannya å Baitul Mal for interessene til muslimer, fordi adlyde lederen til de troende. Så sa han: «Må jeg har hørt i sin levetid, og jeg mendurhakainya etter hans død? [10]

[Kopiert fra boken Isyratun Nisaa Minal Ilal Alif Yaa, Indonesia Edition Complete Guide fra A til Z ekteskap, forfatteren Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversetter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]


Hun er en skapning Mindre forklaring sinn og hans religion




Av
Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz




Spørsmål
Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz ble spurt: Vi hører ofte den edle hadith: "Kvinner er skapninger av mindre intellekt og religion", så det brukes av noen menn å håne kvinnene. Vi håper du vil forklare betydningen av denne hadith.

Svare
Betydning av hadith Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Jeg har aldri sett en kvinne som mangler vett og tro er bedre i stand til å slå en mann følelse som er sterkere enn en av dere".

Det sies til ham, "O Allahs sendebud, hva vettet mangel?" Sa han.

"Er ikke forklaringen til to kvinner verdsatte vitnesbyrdet av en mann".

Det sies til ham, "O Allahs sendebud, hva religion mangel?" Svarte han.

"Blir ikke menstruasjon når de ikke ber og faster?"

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forklarte den manglende intellekt svakhet ved flere anledninger, og at persaksiannya bør styrkes ved vitnesbyrdet om andre kvinner som støtter det, fordi noen ganger han glemmer at han kunne øke eller minke i perksaksian, som åpenbart Allah Subhanahu wa Ta'ala.

"Hvilket betyr: Og persaksikanlah av to vitner til disse menn blant dere). Hvis ikke to menn, deretter (være) en mann og to kvinner fra de vitnene som du ridhai, slik at hvis man glemte den andre minnet "[Al-Baqarah: 282]

Mens mangel på religion på grunn av menstruasjon og fødsel når en kvinne forlot bønn og faste og bønn mengqadha ikke. Det er en mangel på religion. Dette er imidlertid mangel som ikke er sanksjonert, fordi det er en mangel på besluttsomhet som kommer fra Allah Subhanahu wa Ta'ala. Han var den som satte den opp som medlidenhet og lettelse for ham. For hvis han er pålagt å faste så lenge det er menstruasjon og barnefødsler, så vil det skade den. På grunn av Guds kjærlighet til ham, så han får lov til å forlate fort når menstruasjon og barnefødsler, og deretter gjøre opp raskt etter endt menstruasjon og barnefødsler.

Når det gjelder bønn, mens menstruasjon, hadde hun noe som hindret ham fra å utføre renselse. Fordi nåde Allah Subhanahu wa Ta'ala han får lov til å forlate bønn, samt ved fødsel. Så Allah mensyariatkan for ham ikke å gjøre opp raskt, fordi det er store vanskeligheter med mengqadha. Bønn er gjort mange ganger på en dag fem ganger, mens menstruasjon noen ganger strekker seg til flere dager til sju dager, åtte dager eller mer. Regjere noen ganger opptil førti dager. Fordi Guds nåde og hans godhet holdes borte fra plikten til å gjennomføre og mengqadha.

Men dette betyr ikke mangel på følelse i alle tilfeller eller mindre religiøse i alle henseender. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forklarte at mangel på vett skjer unøyaktigheter i vitnesbyrd og mangelen på religion skjedde i de forhold som alltid forlot bønn og faste som menstruasjon og fødsel. Dette betyr ikke at hun alltid var under mannen i alle ting og menn er alltid viktigere enn kvinner. Faktisk, mannlig kjønn viktigere enn kvinner generelt flere grunner, for eksempel muntlig.

"Betydning: Mannen er en leder for kvinner, fordi Allah har foretrukket sebahagian deres (mannlige) på sebahagian en annen (kvinne), og fordi de (menn) har menfkahkan parti av deres eiendom" [ An-Nisa: 34]

Faktisk noen ganger kvinner enn menn i enkelte henseender. Hvor mange flere kvinner enn menn i sin sunne fornuft, religion og dens nøyaktighet. Hvem beskrev profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er at mannlig kjønn var viktigere enn en kvinne som har blitt nevnt i to av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. Mange kvinner som gjør rettferdige gjerninger overgår de rettferdige gjerninger av mennene, fromhet melabihi fromme mann, i det neste høyere posisjon enn menn. Noen ganger kvinner har en nøyaktighet bedre enn menn i noen av de problemene spesielt fornøyd med ham, som han prøvde å huske det og sette en opp. Det er en referanse til Islams historie og så videre.

Deres mangler ikke hindre ham å være den beste av Guds tjenere i hans religion, selv om istiqomah fritatt faste som menstruasjon og barnefødsler er både direkte og qadhanya, selv fritatt bønn enten direkte eller qadhanya, alt dette gjør dem ikke som mindre i alle ting, som fromhet, gjennomføringen av sitt arbeid, sin nøyaktighet i det aktuelle tilfelle han kjempet. Denne mangel er en spesiell mangel på fornuft og religion som forklart profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så det bør ikke være for en muslim å referere til det som mangelfull i alle henseender og svak religion i alle sine problemer. Spesifikke svakheter i deres religion og deres sinn om nøyaktigheten eller vitnesbyrd og lignende. Denne saken bør vurderes og forstås som forklarte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med de beste. Og Allah vet best

[Fatawa wa Majmu Maqalat Mutanawi'ah, Shaykh Ibn Baaz, 4/292]

[Kopiert fra bok Al-Fatawa Al-Jami'ah Mar'atil Lil Muslimah, Indonesia problemet Fatwa Fatwa om kvinner, forfatteren Amin bin Yahya Al-Wazan, Amir Hamzah Fakhruddin oversettere, utgivere Darul Haq]





Åpning juridisk Aurat For A Woman mot kvinner Andre


Av
Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen



Spørsmål.
Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen ble spurt: Vi har en hushjelp, kan han åpnet sine private deler foran de kvinnelige beboerne i huset, husk at han er en muslimsk kvinne?

Svare
En kvinne til en annen kvinne, kan bare se hans ansikt, hode, hender, underarmer, ben og kalver om han var muslim eller vantro. Basert på en sann mening i tolkningen av Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala.

أو نسائهن eller kvinner "[An-Nur: 31]

At kvinnen i spørsmålet er her Al-Jins (type) i stedet for Al-Wafsu (natur). Men det finnes også noen forskere som hevder at hva som menes med kvinnene her er kvinnene i islam, og dermed er det ikke tillatt for en muslimsk kvinne å åpne nakenhet av hedensk kvinne. Og hvem er egentlig menes med ordet kvinner i verset er al-Jins (type) som er kvinner, og som inkluderer den type kvinner, kan dermed kvinnene åpne opp noen av sine private deler til de muslimske vantro kvinner.

Her jeg beskrive en sak som profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam forbød kvinner å se en annen kvinnelig kjønnsorgan, og noen kvinner synes bare en kvinne kan bære korte eller trange-klær er ikke opp til kneet og skal bære klær som ser brystet slik at så hans overarm, bryst og hals. Slik mener er galt, fordi denne hadithen forklarer mangelen på kvinnelige kjønnsorgan bolehan se andre kvinner, blir det diskutert her er en titt på ikke bruker, og uansett hvem som hadde den må ha klær som dekker kroppen hennes.

Som for klær hustruer av følgesvennene til håndledd, føtter og ankler, og ofte når de ønsket å gå til markedet, de bærer lange klær som dekker grenseområdene alen føttene. Dermed var det å dekke sine ben. Så her er det en forskjell mellom å bruke og se, at når en kvinne iført klær som dekker hennes nakenhet, og det løftet klærne for en vannlating eller den andre, så åpnet bena så det er ikke ulovlig for andre kvinner å se.

Tilsvarende var når kvinner blant de andre kvinnene, mens han var iført klær (klær) som dekker hennes nakenhet. Så se på brystene hennes, fordi hun ønsket å amme sine barn, eller brystene ser en eller annen grunn, så hvorfor da slikt er ikke synlig foran dem. Kvinnen som bevisst bære en kort kjole, så det skal ikke være, fordi den inneholder stygghet og ødeleggelse.

[Wa Fatawa Durus Haramil Makkahnsk, Shaykh Ibn 'Uthaymeen, 3/264]

LOV FØR kvinners hår dukket ikke muslim

Spørsmål.
Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen ble spurt: Kan en kvinne åpnet håret i nærvær av ikke-muslimske kvinner, mens de ble fortalt sin tilstand til slektningene til de menn som ikke er muslimer?

Svare.
Dette spørsmålet er basert på den lærde tvist om tolkning av Guds ord.

"Si til de troende kvinner:« La deres blikk, og opprettholder sin kuk, og de ikke avsløre hennes smykker, bortsett fra at (vanligvis) vises dette. Klut og la dem sette henne slør til brystet, og ikke å vise pryd, unntatt til sine ektemenn eller deres fedre, deres manns fedre, eller deres sønner, eller sønner av sine ektemenn eller brødre og deres bror, eller sønner av deres brødre, eller sønner av sine søstre, eller kvinner .. "[An-Nur: 31]

Pronomen i vers أو نسائهن "eller kvinner, lærde er uenige om det, noen tolke som en Al-Jins, noe som betyr at den type kvinne generelt. Det er tolket av Al-Wasfu (natur), som bare de kvinnene som tror på det. Den første mening, er det er tillatt for en kvinne å avsløre håret og ansiktet foran de vantro og kvinner ikke lov til en ny mening. Vi har en tendens til å foretrekke den første mening, fordi det er nærmere sannheten. Fordi alle kvinner er like, ikke forskjellig mellom de vantro og den muslimske, hvis ikke fryktet å forårsake fitnah.

Men hvis angsten det ville føre til ærekrenkelse, for eksempel, vil kvinner som oppsøkte hans tilstand informere slektninger til hann-hann, da forekomsten av ærekrenkelser bekymringer ville ha forrang, og er ikke tillatt for en kvinne å avsløre noe av hans kropp, som hans kropp, bein, hår og andre tilstedeværelse av andre kvinner, enten de er muslimer eller ikke muslimske kvinner.

[Fatawal mar'ah 1/73]

[Kopiert fra boka av Al-Fatawa Al-Jami'ah Maratil Lil Muslimah, Indonesia problemet Fatwa Fatwa om kvinner, forfatteren Amin bin Yahya Al-Wazan, oversettere Shihab Ahmad Amin, utgiver Dar al Haq]



kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar