Senin, 11 Juni 2012

Bare én måte å Allah Azza Wa Jalla. Og den som tar Allah, Hans sendebud og de som tror er hans frelse, så ja tilhengere (religion) til Allah, som vil seire. [Al Maidah: 56].

Bare én måte å Allah Azza Wa Jalla. Og den som tar Allah, Hans sendebud og de som tror er hans frelse, så ja tilhengere (religion) til Allah, som vil seire. [Al Maidah: 56].


Av Shaikh Ahmad bin Abdul Malik Ramdhani

Vet, kan Allah merahmatimu-måte som sikrer at du bare en fordel for islam, ikke forgrenet. Allah har satt en formue bare for en klasse bare. Allah sier,
أولائك حزب الله ألآإن حزب الله هم المفلحون
De er partiet for Allah. Vit at partiet av Allahs parti som er heldige. [Al Mujadalah: 22].
Og han (Gud) satt bare for seieren deres også. Allah sier,
ومن يتول الله ورسوله والذين ءامنوا فإن حزب الله هم الغالبون
Og den som tar Allah, Hans sendebud og de som tror er hans frelse, så ja tilhengere (religion) til Allah, som vil seire. [Al Maidah: 56].
Men hvis du ser i boken Allahs og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, vil du ikke finne i den (argumentet, red.) Divisjoner løp til menigheten, menigheten, fester eller fraksjoner , med mindre handlingen er forkastelig og skammelig. Allah sier,
ولاتكونوا من المشركين. من الذين فرقوا دينهم وكانوا شيعا كل حزب بما لديهم فرحون
Og inkluderer ikke dem som tillegger Gud, det vil si folk som deler deres religion, og de ble noe golongan.Tiap hver gruppe føler seg stolt over hva som er i sine klasser. [Ar Rum :31-32].
Hvordan kan Gud gjenkjenne og legitimere divisjonen Ummah, etter at han holdt dem i bånd (religion) Ham? Tross alt har Gud slippe ansvaret for hans profet, Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam - for sitt folk, da de ble brutt to-delt, og (han) truet dem over splitten. Allah sier,
إن الذين فرقوا دينهم وكانوا شيعا لست منهم في شىء إنمآأمرهم إلى الله ثم ينبئهم بما كانوا يفعلون
De som deler deres religion og (delt) i flere klasser, ikke en tøddel av ansvar overfor dem. Sikkert ingen av deres virksomhet er (opp) til Allah, så Allah vil informere dem om hva de hadde gjort. [Al-An `am: 159].
Muawiyah ibn Abu Sufyan av Allah anhu sa, du vet, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri stå i vår midte, og sa:
ألا إن من قبلكم من أهل الكتاب افترقوا على ثنتين وسبعين ملة وإن هذه الملة ستفترق على ثلاث وسبعين ثنتان وسبعون في النار وواحدة في الجنة وهي الجماعة
Vit, at Bokens folk før du delt i sytti to grupper. Og det vil i denne Ummah delt inn i tre grupper tujupuluh. Syttito i helvete, og bare en er i himmelen, nemlig Al Jama'ah. [1]
Kommentere denne hadith, sa Amir San'ani rahimahullah Ash, "The omtale av tall i denne hadith, ikke å forklare de mange mennesker som omkom. Men for å bare forklare bredden i gatene i frafall og kjetteri grener, samt å forklare at veien er eneste sannhet. Dette, sammen med de som er nevnt av de lærde av kommentatorer betrakter Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala,
وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولاتتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله
Og det (som vi bestilte) dette er en rett vei, så følg det, og ikke følger gatene (de andre), fordi gatene var spre dere fra Hans veier. [Al-An `am: 153].
I dette verset, bruker Allah Subhanahu wa Ta'ala flertall av ordet som beskriver "gatene er forbudt å følge", for å forklare grenene og antall gater og keluasannya feil. Mens ordet "street guide og sannhet", bruker Allah Subhanahu wa Ta'ala form entall. (Det) dikarena al Haq Veien var bare en, og ikke berbilang. [2]
Abdullah bin Mas'ud av Allah anhu, sa han,
خط لنا رسول الله صلى الله عليه وسلم خطا ثم قال هذا سبيل الله ثم خط خطوطا عن يمينه وعن شماله ثم قال هذه سبل قال يزيد متفرقة على كل سبيل منها شيطان يدعو إليه ثم قرأ إن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å lage en rett linje for oss, og sa: «Dette er Allahs vei", da han gjør en annen linje på venstre og høyre linjer, og sa "Dette er en tur (mye). På hver gate er det Satan som tok til veien, "da han leste,
إن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله
Og det (som vi bestilte) dette er en rett vei, så følg det, og ikke følger gatene (de andre), fordi gatene var spre dere fra Hans veier. [Al-An `am: 153]. [3]
Redaktøren av denne hadithen viser at veien (av sannhet, pent.) Var bare en. Imam Ibn al-Qayyim kan Allah ha barmhjertighet sier: "Og dette skyldes, fordi veien som førte til (noen) til Allah Subhanahu wa Ta'ala er bare ett. Det er noe som sendte Gud sine apostler og senke sine bøker. Ingen kan komme til Ham, uten gjennom denne veien. Hvis menneskene kommer til å ta det hele veien, så gå til hver dør og be om å bli åpnet, sikkert hele gata er lukket og låst dem, bortsett fra gjennom gatene på denne. På grunn av denne veien, som forholder seg til Gud og til å levere ham. [4]
I (forfatter) sa: Men er de mange vendingene i denne måten ganske tyngende, føre til at folk nøler, så la. Og faktisk avvikende grupper, har menyelisihi denne måten. (Årsaken), føler seg lykkelig og rolig på veien mye, og synes det er vanskelig å være alene. Ønsket å komme (i en hast, Ed.) Og frykten av å bære byrden av en lang reise. Ibn al-Qayyim sa, "Den tenkt mye på én måte, da han ikke vil være i stand til å ta det."
VET ONE WAY (Avsluttet) av Ibn al-Qayyim i ovennevnte oppfatning, er det klart veien i spørsmålet. Og klart, at veiene i spørsmål her, er den "andre pilaren" av bærebjelkene i monoteisme. (Det er) etter Sjahádah (vitnesbyrd) at det er ingen gud utenom Allah er Haq, da (den andre, Ed.) Vitnesbyrd om at Muhammed er Allahs sendebud. Og (setning) er også den andre betingelsen mottakelsen av en tilbedelse. Fordi, som allerede er kjent, at de gjerninger ikke skal bli akseptert, unntatt etter å oppfylle to betingelser: Først mengikhlaskan religion (hengivenhet) for Allah alene. Dernest, i tilbedelse bare ved å følge (eksemplifisert forresten) av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
På denne anledning, har jeg ikke tenkt å gjøre dette Mashur regler antatte i denne diskusjonen. Derfor hovedformålet med denne diskusjonen å forklare at veien hadde tatt Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, var den eneste veien som vil bringe en tjener for Gud den allmektige.
(Innføringen av denne vegen er svært viktig, viktig livet), på grunn av uvitenhet på veien, hindringer, hindringer, og forstår ikke hensikt og formål, vil bare resultere i en svært utmattet, uten å kunne oppnå betydelige fordeler [5].
Formålet med denne diskusjonen, også å forklare, at det bare er én måte. Så det bør ikke ligge i navnet på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med menda'wahkan, at veien av Allah' s (polynom, pent.), En rekke menneskelige pusten. Eller andre uttrykk, som ifølge religionen Allah, som kom for å forene sine tilhengere og ikke for å dele dem-kebathilannya åpenbare. Allah sier,
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا
Og holde dere alle til stroppene (religion) til Allah, og ikke smuldret, og husker favør av Allah til dere når den først (perioden av uvitenhet) fiendtlig fiendtlighet, forener Gud hjerter, og deretter blir for deg for favør av Guds brødre [Ali Imran: 103].
Strap som sikrer muslimene er boken av Allah, som tolkningen av de lærde av muslimer. Abdullah bin Mas'ud Allah anhu sa,
إن هذا الصراط محتضر تحضره الشياطين ينادون يا عبد الله هلم هذا الصراط ليصدوا عن سبيل الله فاعتصموا بحبل الله فإن حبل الله القرآن
Faktisk ble veien deltok av djevelen. De utbrøt: "O tjenere av Allah, kom hit. Dette er (til høyre). "(De gjør dette, pent.) For å hindre folk fra veien til Allah. Så, hold deg du med hablullah taguhlah. Det er faktisk hablullah Qur'aan (Koranen). [6]
Uttrykk for dette anhu Allah ibn Mas'ud, inneholder to svært viktig betydning.
Først: Banen til Gud er bare ett. Det er bare slik det er omgitt av en djevel som ønsker å skille mannen fra gaten. I mellomtiden hadde Satan ikke finne den beste måten å splitte dem fra denne banen, unntatt med menda'wakan, at gatene var mange. Så alle som ønsket å sette et menneske antakelse, at sannheten (Haq al) er ikke bare begrenset til kun én vei, noe som betyr at han er djevelen. Og sannelig Allah sa,
فماذا بعد الحق إلا الضلال
Da er det ingen sannhet etter den, men kjetteri. [Yunus: 32].
Second: Tolkning hablullah (tau av Allah) som må være fast holdes av muslimene til å forbli forent, er boken Allahs, Al-Karim Al Qur'a. Denne tolkningen ikke er i konflikt med noen ord fra Allah Abdullah bin Mas'ud anhu som leser,
الصراط المستقيم الذي تركنا عليه رسول الله
Rett bane, banen vi reiste når vi dtinggal av profeten. [7]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har to arv testamentert til dem, nemlig Koranen og Sunnah, som profeten, han sallallaahu' alaihi wa sallam,
تركت فيكم ما إن تمسكتم به لن تضلوا بعدي أبداكتاب الله وسنتي
Jeg la dere noe. Hvis du holder fast ved ham, ville du ikke gå tapt for alltid, selv Allahs bok og Sunnahku. [8]
Ut fra utvidelsen, var Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam det samme som boken av Gud som en åpenbaring, og Sunnah som forklaring på bok av Allah. Faktisk er den beste skapningen som tolker Koranen Allahs sendebud, som Allah,
وأنزلنآ إليك الذكر لتبين للناس مانزل إليهم
Og Vi sendte ned Koranen sier deg at du kan forklare menneskeheten hva som har blitt avslørt for dem. [En Nahl: 44].
Aisha anhuma Allah sier,
كان خلقه القرآن
Den moral av Koranen han er. [9]
Derfor også, hvis det er splittelse og strid blant dem, 'kommanderte alaihi wa sallam hans folk å holde fast på Sunnah sallallaahu "Profeten sallallaahu alaihi wa sallam. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam bersada,
فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة
Og sannelig, den som av dere som lever etter meg, vil han se mye uenighet, så det er obligatorisk for deg å holde fast på Sunnah av kalifene sunnahku og veiledning gis til dem i instruksjonene. Hold ham, og han gigitlah med tennene (hold opp på toppen av lungene, Ed.), Og skyr de nye saker (i religion), for ja, er enhver ny sak (som diada oppfinnelser i religion) budet "ah. [10].
Når forklare foreningen av Salaf i Aqeedah for det samme, sa Imam Ibn Battuta rahimahullah, "Den første generasjonen, er det fortsatt gjenstår på dette aqeedah. Mazdhab deres hjerter og beskyttet. The Book of Gud som en garanti for at opprettholde sin integritet. Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som en veiledning. De fulgte ikke mening eller deres forhold, (og) ikke lene til hans forståelse av lidenskaper. Tilstanden til menneskene på den tiden fortsette å gjøre det. De er bevart ved bevaring av Allah, og takket være "InayahNya sjelene til de som har kontroll over lidenskaper. [Se boken Al-eller Al-Qadr Ibanah, jeg].
Hva sies er sant av Ibn Baththah rahimahullah, fordi det er bare en religion av Allah (og) det er ingen motsigelse. Allah sier,
ولو كان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا كثيرا
Hadde Koranen ikke er fra Allah, ville de ha fått mange motsetninger i det. [An Nisa ': 82].
Som vi forkynner er den mest opplagte måten, det lyseste, mest velstående (med argumenter) og den mest fullkomne. Al Irbadh bin Sariyah, sa han, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,
لقد تركتكم على البيضاء ليلها كنهارها لا يزيغ عنها بعدي إلا هالك
Ja, jeg må forlate deg på veien, så veiene er veldig hvit, samme kveld med lunsj. Ingenting å avvike fra veien etter meg, bortsett fra én (som) vil omkomme. [11]
Så hvis det er noen som søker å "forbedre eller dekorere" med noe som aldri hadde gjort Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, heller ikke av venner av Allah anhum betyr handlingen er bare et forsøk på å forvrenge dem til gatene i feil selv forvrenge dalene av ødeleggelse. Dette kalles av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam,
البدعة الضلالة
Innovasjon er misguidance
Derfor er rettferdige salafush nekte folk som forskjønner den (problemet) av religion, eller religion er strødd med uttalelse fra forholdet. Allah ibn Umar Khathab anhu sa,
إياكم و مجالسة أصحاب الرأي فإنهم أعداء السنة أعيتهم السنة أن يحفظوها ونسوا (وفي رواية) وتفلتت عليهم الأحاديث أن يعودها وسئلوا عما لا يعلمون فاستحيوا أن يقولوا لا نعلم فأفتوا برأيهم فضلوا فأضلوا كثيرا و ضلوا عن سواء السبيل. إن نبيكم لم يقبضه الله حتى أغناه بالوحي عن الرأي ولوكان الرأي أولى من السنة لكان باطن الخفين أولى بالمسح من ظاهرهما
Sitter du med mennesker som kølle med sine forholdstall, for ja, de var fiender av Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. De er ikke i stand til å opprettholde Sunnah. De glemmer (i en historie, ble de angrepet) de såkalte Hadith av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, slik at de ikke kan forstå det. De ble spurt om problemer de ikke kjenner, men de ble flau til å si, "Vi vet ikke", da de berfatwa med forholdet, slik at de blir mistet og villede folket. De forvillet fra den rette sti. Visst er du ikke diwafatkan profet av Allah, unntatt etter Guds åpenbaring mencukupkannya ratio. Og hvis forholdet er viktigere enn Sunnah, tørket han i bunnen av skoen (khuf), er det viktigere enn å tørke toppen. [12]
Det er fordi religion er bygget på grunnmuren ittiba "(etter åpenbaring), ikke ved ikhtira '(gjør dette opp). Mens forholdet, vanligvis karakter, fordi mange religiøse saker som ikke kan nås av grunn alene. Videre har det menneskelige sinn æren av å nå ut og forstå hvilke faktorer som påvirker det, men noen ganger at mening er verdig ros. [13] Abdullah ibn Mas'ud sa,
اتبعوا ولا تبتدعوا فقد كفيتم عليكم بالعتيق
Følg og ikke være latterlig, fordi den virkelige (læren til islamsk lov) har tilstrekkelig deg, la deg holde deg til hans religiøse tro er normal. [14]
Abdullah bin Umar anhu sa,
كل بدعة ضلالة وإن رآها الناس حسنة
Alle partier er misforstått, selv om mennesker så godt. [Ibn Nasr i Sunnah, 82, Al Lalika'i i Sharh Ushulul I'tiqad, nei. 126, Al Bayhaqi i Al Madkhal, nei. 191, og sanadnya saheeh]
Og i vår diskusjon om "påvirkning av kjetterske handlinger" som hindrer en person i å finne den rette veien, så jeg vil si en hilsen Abdullah bin Abbas om disse problemene, som viser bredden i kunnskap om venner.
Av Uthman bin Hadhir, sa han: Jeg kommer til å se Abdullah bin Abbas. Da sa jeg til ham, أوصيني (vil gi meg), også han sa,
نعم عليك بتقوى الله و الإستقامة و الأثر و لا تبتدع
"Ja, bertaqwalah du til Gud, istiqamahlah og (hold på) atsar (spor av Salaf, pent). Følge, og ikke gjør det opp i religiøse saker. [15]
Du prøver å se på dette. Han kombinerte to ting. Først den fromme til Gud, er det meningen det samme med oppriktighet. Fordi han kombinert med ordrer for berittiba '(ordren til følge veiledning av profeten, pent.). For det andre er al ittiba ', som betyr å følge den rette vei, som beskrevet ovenfor.
Videre advarte han om å være oppmerksom på det motsatte av både av ovennevnte, er at kjetteri. Dermed flertallet av Salaf tale, men kort, men alltid inkludere og styrke (en person).
Salih er Salafush temperament, de alltid stå fast og sterk mot de som søker menneskelig tale (tegn) for å matche lov til Profeten, noen høy posisjon og verdighet av disse tallene.
Ingen tvil, det siviliserte og opprettholde decorum av lærde ", elsker og foretrekker dem fremfor andre, samt beskyldninger mot en person hvis forholdet er sammenlignbart med vurderingene av de lærde, alt som teller er svært viktig. Det er imidlertid en annen sak. I mellomtiden, sett åpenbaringen (Koranen og Sunnah) etter at det ble klart problemet, er også en annen sak.
Urwa sa til Ibn Abbas, "Ve deg. Du må villede folk, som bestilt for å utføre Umrah løpet av de første ti dagene av tilbedelse (den første måneden av Dhul Hijjah), mens ingen umrah i disse dager. "Da Ibn Abbas sa," O Uray [16] Spør din mor. Urwa sa, "Sannelig Abu Bakr og Umar sa aldri (tanke) slik at når de er faktisk mer bevisst og mer enn du må følge profeten." Da svarte av Ibn Abbas,
من ههنا تؤتون نجيئكم برسول الله وتجيئون بأبي بكر وعمر
Herfra går du. Vi bringer deg (ord) Allahs sendebud, og gi deg (ord) Abu Bakr og Umar. I en annen fortelling, sa Ibn Abbas til ham,
أهما - ويحك - آثر عندك أم ما في كتاب الله وماسن رسول الله في أصحابه وأمته
Ve dig. Er de begge (Abu Bakr og Umar, pent), prioritere deg eller flere som er skrevet i Allahs bok og Profetens disunahkan for venner og tilhengere?
I en annen fortelling, husket han,
أراهم سيهلكون أقول قال النبي ويقول نهى أبو بكر وعمر
Angivelig vil de bli ødelagt, sier jeg "Profeten sa," sier de "Abu Bakr og Umar forbød det." [17].
Etter å bringe ovennevnte bemerkninger Ibn Abbas, sa sjeik Abdurrahman ibn Hasan, "I ord Ibn Abbas der anhu Allah pekepinner indikerer at en person som har kommet til argumentet hennes, så ikke ta den (ikke praktiserer det) fordi bertaklid til prestene, skal vedkommende heftig nektet menyelisihi for argumentet hans. "[18]
Han sa også, "dette munkar [19]. har spredd seg mye, særlig av dem som tilskriver seg til vitenskap. De har etablert en snare-snare i hinder (menn) fra å ta Koranen og Sunnah, utelukker dem fra å følge profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam og opprettholde de påbud og forbud ".
Blant disse ordene, "bør ikke postulerte med Koranen og Sunnah til Profeten, bortsett fra en mujtahid, mens ijtihad har blitt kuttet." Noen sier, "mennesker som jeg taklidi (følg) ham mer enn du vet om hadith, nasikh og mansukhnya "og lignende ytringer i orden til slutt å forlate ittiba '(følg) Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, at (han) aldri ble tvunget til å snakke på grunn av lidenskaper, og deretter (de) stole på ordene fra folk som kunne ha gjort en feil. Det er også blant de prestene som menyelisihi og hindre den fra å si profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ved å si "ikke en lærd, bortsett fra det har bare delvis kunnskap, og ikke alle (mestrer)".
Det er obligatorisk for alle mukallaf (personer som har vært berørt av byrden av Shari'ah), hvis det var opp til ham forslaget av Koranen og Sunnah, og har blitt forstått, for å stoppe det, og praktisere det, men det er menyelisihinya, som Guds ord,
اتبعوا مآأنزل إليكم من ربكم ولاتتبعوا من دونه أوليآء قليلا ماتذكرون
Følg det som er åpenbart til dere alle fra Herren din og ikke følger de ledende i andre. Svært få du ta en leksjon (fra det). [Al A'raf: 3].
Word
أولم يكفهم أنآأنزلنا عليك الكتاب يتلى عليهم إن في ذلك لرحمة وذكرى لقوم يؤمنون
Og er ikke nok for dem, bahwasannya Vi har sendt ned til dig boken (Koranen) er innøvd til dem. Faktisk i den (Koranen) var det en stor velsignelse og en lærepenge for dem som tror. [Al Ankabut: 51].
Og foran er levert om ijma '(konsensus) av de lærde "mot noe som vi må si dette, samt en beskrivelse, som muqallid (en dogmatisk person) ikke omfatter personer som er kunnskapsrike. Tilsvarende Abu Omar bin Abd al-Barr og lærde "andre, har blitt fortalt ijma 'på dette spørsmålet. [20].
Priste Sunnah Salaf mot sallallaahu 'alaihi wa sallam, har nådd det nivået sverd til de som avviser Hadith Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, som gjøres av Imam Shafi'i. Rahimahullah Han har klaget til Al Qadi (leder av Shari'ah domstolene) vedrørende Bisyir Bakhturi Abul al Marisi [21]. Han sa, "jeg snakker til Al om tombola Marisi [22].
Han sa, "O Abu Abdillah, Koranen (tombola) ble gambling," så jeg gikk til Abul Bakhturi, og jeg fortalte ham: "Jeg hørte Al Marisi sa gamblet det gambling," Abul Bakhturi svarte: "O Abu Abdillah, spør et vitne igjen. Jeg dreper ham. "I en annen rapport ida sa," Be et vitne igjen, vil utvilsomt kuangkatnya på en pinne, så kusalibnya. "[23]
(Oversatt av: Ustadz Bamualim Mubarak, av Sittu Durar Min prinsipielle Ahlil Atsar, ved Shaikh Ahmad bin Abdul Malik Ramdhani)
[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 08/Tahun VII/1424H/2003M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]


Etter forståelsen av forpliktelsene Salafush Salih

Av Muslimsk prest Al Atsari


Salaf, det er de som passerte. Som er Salafush Salih, i form av de lærde er de som passerte de rettferdige, fra generasjoner av venner og folk som følger dem godt, fra generasjon tabi'in, tabi'ut tabi'in, og lærde av Ahlus Sunnah Wal Jama'ah etter dem.
Salafush Salih er den beste generasjonen muslimer. Derfor er det en plikt for oss å følge deres religiøse forståelse. Slik at ulike typer kjetteri, skisma og frafall kan unngås. På grunn av det brede spekter av kjetteri, skisma, og kjetteri er, begynner med forståelse menyelisihi Salafush Salih. Blir uunngåelig, om alle muslimer, er fra en stiftelse eller en organisasjon eller en institusjon, forpliktet til å følge den religiøse forståelsen av Salafush Salih.
Mange argumenter fra Koranen og Sunnah som viser en forståelse av gjeld etter Salafush Salih. De lærde har skrevet mye om de store problemet er deres verk.
Imam Ibn Qoyyim I'lamul Muwaqqi'in i boken nevner 46 forslag om plikt til å følge følgesvennene [1]. Shaikh Salim al-Hilali skrev en verdifull bok om plikten til å følge Salaf manhaj dette i sin bok med tittelen Limadza Ikhtartu Som Salafi Manhaj?, Som har blitt oversatt til Iindonesia.
Bare til rette for en forståelse av brødrene, vi kort ønsker å formidle noen av de argumentene som viser forpliktelse til å følge følgesvennene i religion.
Definisjonen av Koranen Allah sier i Koranen:
فإن ءامنوا بمثل مآءامنتم به فقد اهتدوا وإن تولو فإنما هم في شقاق فسيكفيكهم الله وهو السميع العليم
Så hvis de tror på det du hadde slik tro på ham, de virkelig har fått ledetråd, og hvis de vender seg bort, faktisk er de i en feide (med deg). Allah vil være tilstrekkelig deg fra dem. Og han er den som hører, du kjenner. [Al Baqarah: 137].
Alu Nadir Sa'īd bin Mubarak sa: "Ære være Allah som har gjort troen, som tro venner fra alle kanter, som avhengig instruksjoner og sikkerhet for den umoralske og mot Gud. Så hvis man er trofast mot naturen, og etter eksempel på hvordan en venn, så han får en ledetråd ære sannheten. Hvis de vender seg bort fra veien og forståelse venn, da de er i splittelse, fiendskap, og ulydighet mot Allah og Hans sendebud. Og Allah er erkjennelsen av menneskets hørsel, så de beraqidah og bermanhaj Salafi, vet han arten av virksomheten sin. Og Allah vet best. [Oppsummert fra boken av FII Nahjis Mirqah Salaf Al Najah Sabilin, s.. 35-36].
كنتم خير أمة أخرجت للناس تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون بالله
Du er de beste menneskene er født for mannen, sendt til ma'ruf, og forhindre det fra å være onde, og tro på Gud .. [Ali Imran: 110].
Shaikh Salim al-Hilali sa: "Allah har satt en prioritet for vennene i hele løpet. Dette betyr at de istiqomah (plassert på rett vei) under alle omstendigheter, fordi de aldri bort fra stien av lys. Gud har sett har vært vitne til dem, at de sendte til alle gjøre godt og hindre den fra alle de onde. Det krever som viser at deres forståelse av argumentene mot folk etter dem ". [Limadza Ikhtartu Manhajas Salafi, s.. 86].
ومن يشاقق الرسول من بعد ما تبين له الهدى ويتبع غير سبيل المؤمنين نوله ما تولى ونصله جهنم وسآءت مصيرا
Og den som motsetter apostelen etter den åpenbare sannheten for ham og følg sti som ikke er måten de troende, la vi ham fritt til feilen som har mestret det, og vi legger det inn Jahannam, og Jahannam er det verste stedet igjen. [An Nisa ': 115].
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet si "Egentlig var de (som er klart mot profeten etter ham, og følg veien til sannheten er ikke slik de troende, Pen.) Knyttet til hverandre. Alle som er imot messenger etter åpenbare sannheten for ham, så han fulgte stien som ikke er måten de troende. Og alle som følger sti som ikke er måten de troende, betyr det at han motsatte seg Messenger etter den åpenbare sannheten for ham. "Se Majmu 'Fatawa (7/38) På den tiden dette verset ble åpenbart, er det ingen muslimer foruten dem, bortsett følgesvennene til Allah 'anhum. De er de troende i første ledd i dette betydde. Å gjøre det obligatorisk for generasjonen etter følgesvenner følger stien av følgesvennene til profeten.
والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيهآ أبدا ذلك الفوز العظيم
Folket det foregående annen i første omgang (til islam) blant mennesker Utvandrere og hjelpere og de som følger dem godt, forutsatt Guds gode vilje for dem, og Gud for dem Gardens under hvilke elver flyter i det å bo der for alltid. Det er en stor seier. [At Tawbah: 100].
Se, gir Gud himmelen for de to gruppene. Først klassen av venner. Det vil si, folk Utvandrere og hjelpere. De er Salafush bestevenner Salih generasjon. Dernest fulgte mennesker som den første gruppen også.
Hvis ja, så alle muslimer er pålagt å følge generasjonen etter følgesvennene til følgesvennene i religion, så det tok Guds løfte ovenfor. Hvis muslimene som kom etter at ledsagerne er motvillige til å følge deres vei, hvem ville de følge? Hvis det ikke var de venner, selvfølgelig, at de er eksperter kjetteri!
Imam Ibn Qoyim rahimahullah sa: "Utnevnelsen av argumentet (det er obligatorisk å følge følgesvennene), for sannelig Allah lovpriser dem som følger dem. Hvis noen sier et ord, så er det argumenter som følge før vi vet, er han den som følger bestevenner. Han var en prisverdig med det, og fortjener gleden av (Allah), selv om han deltok på en venn utelukkende med taqlid ". [2].
Definisjonen av Sunnah Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم
Det beste av mennene er av min generasjon (dvs. generasjon av en venn), så folk som går med det (dvs. tabi'in generasjon), deretter de som fulgte ham (dvs. generasjon tabi'ut tabi'in). [Hadith mutawatir, historie Bukhari og andre].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah sa: "Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forkynne, faktisk den beste av generasjon er den generasjonen han er absolutt. Det krever (for) å sette dem i alle aspekter (relatert) problemer av godhet ". [3].
Den beste venn er mannen, fordi de er disipler av profeten n. Sammenlignet med senere generasjoner, de bedre forstå Koranen. Hvorfor? Fordi de deltok høsten av Koranen, vel vitende om årsakene til nedgangen. Og de, også spurt Messenger av n på dem et vanskelig vers å forstå det.
Koranen også ned å svare på deres spørsmål, gi en vei ut av problemer som de står overfor, og følger livet til de som er generelle eller spesifikke. De er også som folk flest kjenner språket i Koranen, fordi Koranen ble åpenbart i deres språk. Dermed, etter bevis på deres forståelse av den generasjonen etter det.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنت وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة
Jeg wasiatkan til deg for den fromme til Gud, til å høre og adlyde (herskeren av muslimene), selv om (han er) en slave Etiopia. For sannelig, han som levde etter meg, vil han se mye av striden. Det er obligatorisk for deg å holde på Sunnahku og Sunnah kalifene som får retninger og rett. Grip og giggitlah med jeksler. Hold deg unna alle de nye tilfeller (i religion), fordi alle nye tilfeller (i religion) er en kjetteri, og all innovasjon er kjetteri. [Rapportert av Abu Dawud, nei. 4607, Tirmidhi, 2676, Ad Darimi, Ahmad, og andre fra Al 'Irbadh bin Sariyah].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah sa: "Han sallallaahu 'alaihi wa sallam kombinere Sunnah (bane, lære) Han er Sunnah kalifatet. Han sallallaahu 'alihi wa sallam befalt å følge Sunnah kalifen, som han sallallaahu' alaihi wa sallam befalt å følge Sunnah. I bestilte den, mente han det, i den grad beordret at bitt med jeksler. Og er knyttet til at av kalifene og deres fatwakan sunnahkan (set) for folket, selv om opplysningene ikke kom fra profeten, men det ble ansett som Sunnah Han sallallaahu 'alaihi wa sallam. Likeledes den samlede difatwakan av dem eller deres flertall, eller noen av dem. Fordi han krever det å være en lov som Al Khulafa'ur Rasyidun. Og har visst, at de ikke mensunnahkannya når de blir kholifah samtidig, dermed Sunnah er kjent at det hver og en av dem i tide, så det er Sunnah al-Khilafat Ar-Rosyidin ". [4].
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
وإن بني إسرائيل تفرقت على ثنتين وسبعين ملة وتفترق أمتي على ثلاث وسبعين ملة كلهم ​​في النار إلا ملة واحدة قالوا ومن هي يا رسول الله قال ما أنا عليه وأصحابي
Se Israels barn hadde blitt brutt til-72 delt inn i religiøs. Og faktisk min Ummah deler seg i 73-brutt til religion. De er alle i helvete, men en religion. De spør: "er som de, O Allahs sendebud" Han sa, [5] "Den som følger meg og (å følge) min beste venn.".
Når de beskriver forholdet til hadith til-3-2 til denne hadith, sa Shaykh Salim al-Hilali, "De som betaler oppmerksomhet til to hadith, ville han få dem til å snakke om en sak. Og den samme løsningen, nemlig trafikksikkerhet, kraften i livet, når folk (muslimer) til en annen bane, da forståelsen av sannhet er det som er på Profeten og hans følgesvenner n Allah 'anhum "[6]
ORD mellom venner og ISLAM ulama A. Abdullah bin Masud Allah 'anhu. Han benektet at venter disse bønnene ved å gjøre halaqah-halaqah (en samling av folk som satt i en sirkel) for dhikr sammen med bruk av grus og ledet en av dem.
Abdullah bin Masud Allah 'anhu sa:
ويحكم يا أمة محمد ما أسرع هلكتكم هؤلاء صحابة نبيكم صلى الله عليه وسلم متوافرون وهذه ثيابه لم تبل وآنيته لم تكسر والذي نفسي بيده إنكم لعلى ملة هي أهدى من ملة محمد أو مفتتحو باب ضلالة
Ve dere, O folk av Muhammed. Hvor raskt ruinere deg! De er, følgesvennene til Profeten er fortsatt mange, er det klærne han har ikke blitt slitt, og fartøyene har han ikke brutt. For Allahs skyld, sjelen i hans hender, faktisk du er på toppen av en religion er mer riktig enn religion Muhammed, eller er det dere som åpnet døren til frafall. [HR Darimi, klassifisert som Sahih av Shaikh Salim al-Hilali i Al Bid'ah Wa Atsaruha Som Sayi 'Fil Ummah, s.. 44].
Shaikh Salim al-Hilali sa: 'Abdullah bin Mas'ud har berhujjah mot Kharijites kandidater med følgesvennene til Allahs av dem. Og sannelig følgesvennene ikke gjøre dem. Så hvis deres handlinger var nominerte Kharijites nøye som sin forutsetning-n Profetens følgesvenner må ha forut for den. Dermed, når venner ikke gjør det, så det er kjetteri. Hvis manhaj (vei) er ikke en venn av bevis på folk etter vennen hans, sikkert de (de som berhalaqoh det) fortalte Abdulloh bin Mas'ud: «Du er en mann, var det vår gutt!" [Limadza, det : 100]
Abdullah bin Mas'ud også sa: "Sannelig vi etterligne vi ikke starte. Vi følger (ittiba '), gjorde vi ikke lage en kjetter. Vi vil ikke gå seg vill så lenge levd opp til atsar (historie Profeten og hans følgesvenner, penn.) ". [7]
2. Abdullah bin Abbas Allah 'anhu, sa til folket Khawarij:
أتيتكم من عند أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم المهاجرين والأنصار و من عند ابن النبي صلى الله عليه وسلم و صهره وعليهم نزل القرآن, فهم أعلم بتأويله منكم, و ليس فيكم منهم أحد
Jeg kommer til deg fra venner av Profeten, emigrantene og Ansar, og onkelen til Profetens sønn og sønn-Han (dvs. 'Ali bin Abi Talib). Al Koranen ned til dem, da de er mer bevisst enn du kommentarer. Selv om ingen av dere (som inkluderer) fra Profetens følgesvenner. [Historie i Al Mushonnaf Abdurrazaq, nei. 18 678, og andre. Se Limadza, s.. 101-102; Munazharat Aimmatis Salaf, s.. 95-100. Begge er verk av Shaikh Salim al Hilali].
3. Abul 'Aliyah rahimahullah, sa han:
تعلموا الإسلام فإذا تعلمتموه فلا ترغبوا عنه و عليكم بالصراط المستقيم فإنه الإسلام ولا تحرفوا الإسلام يمينا ولا شمالا وعليكم بسنة نبيكم والذي عليه أصحابه. و إياكم وهذه الأهواء التي تلقي بين الناس العداوة والبغضآء
Lær om islam! Hvis du studerer det, gjør ikke du hater det. Du skal forfølge shirathal Mustaqim (rett bane), nemlig islam. Du skal ikke styrte islam til høyre eller venstre. Og du skal følge Sunnah til Profeten, og ved hans følgesvenner. Og holde seg borte fra lidenskaper, lidenskapene til dette (dvs. kjetteri-kjetter) som forårsaker fiendskap og hat mellom mennesker. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 34, no. 5].
4. Muhammad bin Sirin rahimahullah, sa han:
كانوا يرون أنهم على الطريق ما كانوا على الأثر
Den antikken sa sikkert de (var) på veien (rett) så lenge de forfølge atsar (Salih Salafush historie). [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 42, no. 36].
5. Al Auza'i rahimahullah, sa han:
اصبر نفسك على السنة, وقف حيث وقف القوم, وقل بما قالوا وكف عما كفوا عنه, واسلك سبيل سلفك الصالح فإنه يسعك ما وسعهم
Sabarkanlah du (er) i Sunnah. Stopp ved et sted som folk (Ahl Sunnah, Salafush Salih) stopper. Si hva de sier. Vær stille, hva de er tause. Og hodet i veien for Salaf (forgjengere) som dyrker du for sikkert vil melonggarkanmu hva de løsnet opp. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 56, Al Ajuri i asken sharia, s.. 58, Limadza, s.. 104].
I tilbakevist kjetteri, Al Auza'i rahimahullah sier også: Hvis innovasjon er bra, absolutt ikke viet til deg uten (foran) de før deg. For sannelig, det er ikke noe bra fordi den holdt deg på dine dyder uten (kraft) sine (rettferdige). Fordi de er venner av Hans profet, har som Gud utvalgt dem. Han sendte sin profet blant dem. Og han karakteriserer dem ved Hans Ord.
محمد رسول الله والذين معه أشدآء على الكفار رحمآء بينهم تراهم ركعا سجدا يبتغون فضلا من الله ورضوانا
Muhammed er Allahs sendebud og de med ham er sterk mot de vantro, men den hengivenhet av sin kar-berkasih; Du ser dem bukker og prostrating å finne Guds gave og keridhaanNya. [Al-Fath: 29] [8].
6. Imam Abu Hanifah rahimahullah, sa:
آخذ بكتاب الله, فما لم أجد فسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم, فإن لم أجد في كتاب الله ولا سنة رسوله آخذ بقول أصحابه, آخذ بقول من شئت منهم وأدع قول من شئت, ولا أخرج من قولهم إلى قول غيرهم
Jeg klamrer meg til Allahs bok. Så det jeg ikke finner (i Allahs bok, så jeg holder) til Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Hvis jeg ikke finner i Allahs bok og Sunnah Allahs sendebud, jeg holder til utsagn av følgesvennene beliau.Aku vil følge ordene fra folk som jeg ønsker. Og jeg la ordene fra folk som jeg vil ha dem. Og jeg går ut av sine ord til ord enn disse. [History of Ibn Ma'in i Tarikh hans, nei. 4219. Som sitert fra Salafi Manhaj "Inda Shaykh al-Albani Nashiruddin, s.. 36, arbeidet med 'Amr Salim Abdul Mun'im].
7. Imam Malik bin Anas, kan Allah ha barmhjertighet. Imam Ibn Qoyyim uttalt at Imam Malik t postulert av paragraf 100, brevet At Tawbah, om plikten til å følge en venn. [9]
8. Imam Shafi'i rahimahullah, sa:
ما كان الكتاب أو السنة موجودين, فالعذر على من سمعهما مقطوع إلا باتباعهما, فإذا لم يكن ذلك صرنا إلى أقاويل أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أو وحد منهم
Så lenge det er den boken og Sunnah, så årsaken er tapt på alle som har hørt den, annet enn å adlyde dem. Hvis dette ikke finnes, returnerer vi til uttalelsene fra følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, eller en av dem. [10].
9. Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah, sa han:
على أصول السنة عندنا: التمسك بما كان عليه أصحاب رسول الله والإقتداء بهم, و ترك البدع, و كل بدعة ضلالة ...
Prinsipper for Sunnah etter vår mening er: hold deg til hva følgesvennene til profeten var på den, etterligne dem, forlater hele kjetteri. Og alt kjetteri er kjetteri ... [Historie Al Lalikai; Muntaqa Min Al Sharh Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 57-58].
Dermed en kort beskrivelse av oppgaver som må tas av muslimene. Salafush forfølge en sti som Salih er sannheten. Slik at andre gater er forvilla. Er ikke men sannheten unntatt misguidance?
Jeg håper Allah alltid lede oss på Hans sti er rett, følger boken, Sunnah i samsvar med den forståelse salaful Ummah.
[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 06/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296] _______

Etter forståelsen av forpliktelsene Salafush Salih

Av Muslimsk prest Al Atsari


Salaf, det er de som passerte. Som er Salafush Salih, i form av de lærde er de som passerte de rettferdige, fra generasjoner av venner og folk som følger dem godt, fra generasjon tabi'in, tabi'ut tabi'in, og lærde av Ahlus Sunnah Wal Jama'ah etter dem.
Salafush Salih er den beste generasjonen muslimer. Derfor er det en plikt for oss å følge deres religiøse forståelse. Slik at ulike typer kjetteri, skisma og frafall kan unngås. På grunn av det brede spekter av kjetteri, skisma, og kjetteri er, begynner med forståelse menyelisihi Salafush Salih. Blir uunngåelig, om alle muslimer, er fra en stiftelse eller en organisasjon eller en institusjon, forpliktet til å følge den religiøse forståelsen av Salafush Salih.
Mange argumenter fra Koranen og Sunnah som viser en forståelse av gjeld etter Salafush Salih. De lærde har skrevet mye om de store problemet er deres verk.
Imam Ibn Qoyyim I'lamul Muwaqqi'in i boken nevner 46 forslag om plikt til å følge følgesvennene [1]. Shaikh Salim al-Hilali skrev en verdifull bok om plikten til å følge Salaf manhaj dette i sin bok med tittelen Limadza Ikhtartu Som Salafi Manhaj?, Som har blitt oversatt til Iindonesia.
Bare til rette for en forståelse av brødrene, vi kort ønsker å formidle noen av de argumentene som viser forpliktelse til å følge følgesvennene i religion.
Definisjonen av Koranen Allah sier i Koranen:
فإن ءامنوا بمثل مآءامنتم به فقد اهتدوا وإن تولو فإنما هم في شقاق فسيكفيكهم الله وهو السميع العليم
Så hvis de tror på det du hadde slik tro på ham, de virkelig har fått ledetråd, og hvis de vender seg bort, faktisk er de i en feide (med deg). Allah vil være tilstrekkelig deg fra dem. Og han er den som hører, du kjenner. [Al Baqarah: 137].
Alu Nadir Sa'īd bin Mubarak sa: "Ære være Allah som har gjort troen, som tro venner fra alle kanter, som avhengig instruksjoner og sikkerhet for den umoralske og mot Gud. Så hvis man er trofast mot naturen, og etter eksempel på hvordan en venn, så han får en ledetråd ære sannheten. Hvis de vender seg bort fra veien og forståelse venn, da de er i splittelse, fiendskap, og ulydighet mot Allah og Hans sendebud. Og Allah er erkjennelsen av menneskets hørsel, så de beraqidah og bermanhaj Salafi, vet han arten av virksomheten sin. Og Allah vet best. [Oppsummert fra boken av FII Nahjis Mirqah Salaf Al Najah Sabilin, s.. 35-36].
كنتم خير أمة أخرجت للناس تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون بالله
Du er de beste menneskene er født for mannen, sendt til ma'ruf, og forhindre det fra å være onde, og tro på Gud .. [Ali Imran: 110].
Shaikh Salim al-Hilali sa: "Allah har satt en prioritet for vennene i hele løpet. Dette betyr at de istiqomah (plassert på rett vei) under alle omstendigheter, fordi de aldri bort fra stien av lys. Gud har sett har vært vitne til dem, at de sendte til alle gjøre godt og hindre den fra alle de onde. Det krever som viser at deres forståelse av argumentene mot folk etter dem ". [Limadza Ikhtartu Manhajas Salafi, s.. 86].
ومن يشاقق الرسول من بعد ما تبين له الهدى ويتبع غير سبيل المؤمنين نوله ما تولى ونصله جهنم وسآءت مصيرا
Og den som motsetter apostelen etter den åpenbare sannheten for ham og følg sti som ikke er måten de troende, la vi ham fritt til feilen som har mestret det, og vi legger det inn Jahannam, og Jahannam er det verste stedet igjen. [An Nisa ': 115].
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet si "Egentlig var de (som er klart mot profeten etter ham, og følg veien til sannheten er ikke slik de troende, Pen.) Knyttet til hverandre. Alle som er imot messenger etter åpenbare sannheten for ham, så han fulgte stien som ikke er måten de troende. Og alle som følger sti som ikke er måten de troende, betyr det at han motsatte seg Messenger etter den åpenbare sannheten for ham. "Se Majmu 'Fatawa (7/38) På den tiden dette verset ble åpenbart, er det ingen muslimer foruten dem, bortsett følgesvennene til Allah 'anhum. De er de troende i første ledd i dette betydde. Å gjøre det obligatorisk for generasjonen etter følgesvenner følger stien av følgesvennene til profeten.
والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيهآ أبدا ذلك الفوز العظيم
Folket det foregående annen i første omgang (til islam) blant mennesker Utvandrere og hjelpere og de som følger dem godt, forutsatt Guds gode vilje for dem, og Gud for dem Gardens under hvilke elver flyter i det å bo der for alltid. Det er en stor seier. [At Tawbah: 100].
Se, gir Gud himmelen for de to gruppene. Først klassen av venner. Det vil si, folk Utvandrere og hjelpere. De er Salafush bestevenner Salih generasjon. Dernest fulgte mennesker som den første gruppen også.
Hvis ja, så alle muslimer er pålagt å følge generasjonen etter følgesvennene til følgesvennene i religion, så det tok Guds løfte ovenfor. Hvis muslimene som kom etter at ledsagerne er motvillige til å følge deres vei, hvem ville de følge? Hvis det ikke var de venner, selvfølgelig, at de er eksperter kjetteri!
Imam Ibn Qoyim rahimahullah sa: "Utnevnelsen av argumentet (det er obligatorisk å følge følgesvennene), for sannelig Allah lovpriser dem som følger dem. Hvis noen sier et ord, så er det argumenter som følge før vi vet, er han den som følger bestevenner. Han var en prisverdig med det, og fortjener gleden av (Allah), selv om han deltok på en venn utelukkende med taqlid ". [2].
Definisjonen av Sunnah Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم
Det beste av mennene er av min generasjon (dvs. generasjon av en venn), så folk som går med det (dvs. tabi'in generasjon), deretter de som fulgte ham (dvs. generasjon tabi'ut tabi'in). [Hadith mutawatir, historie Bukhari og andre].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah sa: "Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forkynne, faktisk den beste av generasjon er den generasjonen han er absolutt. Det krever (for) å sette dem i alle aspekter (relatert) problemer av godhet ". [3].
Den beste venn er mannen, fordi de er disipler av profeten n. Sammenlignet med senere generasjoner, de bedre forstå Koranen. Hvorfor? Fordi de deltok høsten av Koranen, vel vitende om årsakene til nedgangen. Og de, også spurt Messenger av n på dem et vanskelig vers å forstå det.
Koranen også ned å svare på deres spørsmål, gi en vei ut av problemer som de står overfor, og følger livet til de som er generelle eller spesifikke. De er også som folk flest kjenner språket i Koranen, fordi Koranen ble åpenbart i deres språk. Dermed, etter bevis på deres forståelse av den generasjonen etter det.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنت وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة
Jeg wasiatkan til deg for den fromme til Gud, til å høre og adlyde (herskeren av muslimene), selv om (han er) en slave Etiopia. For sannelig, han som levde etter meg, vil han se mye av striden. Det er obligatorisk for deg å holde på Sunnahku og Sunnah kalifene som får retninger og rett. Grip og giggitlah med jeksler. Hold deg unna alle de nye tilfeller (i religion), fordi alle nye tilfeller (i religion) er en kjetteri, og all innovasjon er kjetteri. [Rapportert av Abu Dawud, nei. 4607, Tirmidhi, 2676, Ad Darimi, Ahmad, og andre fra Al 'Irbadh bin Sariyah].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah sa: "Han sallallaahu 'alaihi wa sallam kombinere Sunnah (bane, lære) Han er Sunnah kalifatet. Han sallallaahu 'alihi wa sallam befalt å følge Sunnah kalifen, som han sallallaahu' alaihi wa sallam befalt å følge Sunnah. I bestilte den, mente han det, i den grad beordret at bitt med jeksler. Og er knyttet til at av kalifene og deres fatwakan sunnahkan (set) for folket, selv om opplysningene ikke kom fra profeten, men det ble ansett som Sunnah Han sallallaahu 'alaihi wa sallam. Likeledes den samlede difatwakan av dem eller deres flertall, eller noen av dem. Fordi han krever det å være en lov som Al Khulafa'ur Rasyidun. Og har visst, at de ikke mensunnahkannya når de blir kholifah samtidig, dermed Sunnah er kjent at det hver og en av dem i tide, så det er Sunnah al-Khilafat Ar-Rosyidin ". [4].
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
وإن بني إسرائيل تفرقت على ثنتين وسبعين ملة وتفترق أمتي على ثلاث وسبعين ملة كلهم ​​في النار إلا ملة واحدة قالوا ومن هي يا رسول الله قال ما أنا عليه وأصحابي
Se Israels barn hadde blitt brutt til-72 delt inn i religiøs. Og faktisk min Ummah deler seg i 73-brutt til religion. De er alle i helvete, men en religion. De spør: "er som de, O Allahs sendebud" Han sa, [5] "Den som følger meg og (å følge) min beste venn.".
Når de beskriver forholdet til hadith til-3-2 til denne hadith, sa Shaykh Salim al-Hilali, "De som betaler oppmerksomhet til to hadith, ville han få dem til å snakke om en sak. Og den samme løsningen, nemlig trafikksikkerhet, kraften i livet, når folk (muslimer) til en annen bane, da forståelsen av sannhet er det som er på Profeten og hans følgesvenner n Allah 'anhum "[6]
ORD mellom venner og ISLAM ulama A. Abdullah bin Masud Allah 'anhu. Han benektet at venter disse bønnene ved å gjøre halaqah-halaqah (en samling av folk som satt i en sirkel) for dhikr sammen med bruk av grus og ledet en av dem.
Abdullah bin Masud Allah 'anhu sa:
ويحكم يا أمة محمد ما أسرع هلكتكم هؤلاء صحابة نبيكم صلى الله عليه وسلم متوافرون وهذه ثيابه لم تبل وآنيته لم تكسر والذي نفسي بيده إنكم لعلى ملة هي أهدى من ملة محمد أو مفتتحو باب ضلالة
Ve dere, O folk av Muhammed. Hvor raskt ruinere deg! De er, følgesvennene til Profeten er fortsatt mange, er det klærne han har ikke blitt slitt, og fartøyene har han ikke brutt. For Allahs skyld, sjelen i hans hender, faktisk du er på toppen av en religion er mer riktig enn religion Muhammed, eller er det dere som åpnet døren til frafall. [HR Darimi, klassifisert som Sahih av Shaikh Salim al-Hilali i Al Bid'ah Wa Atsaruha Som Sayi 'Fil Ummah, s.. 44].
Shaikh Salim al-Hilali sa: 'Abdullah bin Mas'ud har berhujjah mot Kharijites kandidater med følgesvennene til Allahs av dem. Og sannelig følgesvennene ikke gjøre dem. Så hvis deres handlinger var nominerte Kharijites nøye som sin forutsetning-n Profetens følgesvenner må ha forut for den. Dermed, når venner ikke gjør det, så det er kjetteri. Hvis manhaj (vei) er ikke en venn av bevis på folk etter vennen hans, sikkert de (de som berhalaqoh det) fortalte Abdulloh bin Mas'ud: «Du er en mann, var det vår gutt!" [Limadza, det : 100]
Abdullah bin Mas'ud også sa: "Sannelig vi etterligne vi ikke starte. Vi følger (ittiba '), gjorde vi ikke lage en kjetter. Vi vil ikke gå seg vill så lenge levd opp til atsar (historie Profeten og hans følgesvenner, penn.) ". [7]
2. Abdullah bin Abbas Allah 'anhu, sa til folket Khawarij:
أتيتكم من عند أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم المهاجرين والأنصار و من عند ابن النبي صلى الله عليه وسلم و صهره وعليهم نزل القرآن, فهم أعلم بتأويله منكم, و ليس فيكم منهم أحد
Jeg kommer til deg fra venner av Profeten, emigrantene og Ansar, og onkelen til Profetens sønn og sønn-Han (dvs. 'Ali bin Abi Talib). Al Koranen ned til dem, da de er mer bevisst enn du kommentarer. Selv om ingen av dere (som inkluderer) fra Profetens følgesvenner. [Historie i Al Mushonnaf Abdurrazaq, nei. 18 678, og andre. Se Limadza, s.. 101-102; Munazharat Aimmatis Salaf, s.. 95-100. Begge er verk av Shaikh Salim al Hilali].
3. Abul 'Aliyah rahimahullah, sa han:
تعلموا الإسلام فإذا تعلمتموه فلا ترغبوا عنه و عليكم بالصراط المستقيم فإنه الإسلام ولا تحرفوا الإسلام يمينا ولا شمالا وعليكم بسنة نبيكم والذي عليه أصحابه. و إياكم وهذه الأهواء التي تلقي بين الناس العداوة والبغضآء
Lær om islam! Hvis du studerer det, gjør ikke du hater det. Du skal forfølge shirathal Mustaqim (rett bane), nemlig islam. Du skal ikke styrte islam til høyre eller venstre. Og du skal følge Sunnah til Profeten, og ved hans følgesvenner. Og holde seg borte fra lidenskaper, lidenskapene til dette (dvs. kjetteri-kjetter) som forårsaker fiendskap og hat mellom mennesker. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 34, no. 5].
4. Muhammad bin Sirin rahimahullah, sa han:
كانوا يرون أنهم على الطريق ما كانوا على الأثر
Den antikken sa sikkert de (var) på veien (rett) så lenge de forfølge atsar (Salih Salafush historie). [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 42, no. 36].
5. Al Auza'i rahimahullah, sa han:
اصبر نفسك على السنة, وقف حيث وقف القوم, وقل بما قالوا وكف عما كفوا عنه, واسلك سبيل سلفك الصالح فإنه يسعك ما وسعهم
Sabarkanlah du (er) i Sunnah. Stopp ved et sted som folk (Ahl Sunnah, Salafush Salih) stopper. Si hva de sier. Vær stille, hva de er tause. Og hodet i veien for Salaf (forgjengere) som dyrker du for sikkert vil melonggarkanmu hva de løsnet opp. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 56, Al Ajuri i asken sharia, s.. 58, Limadza, s.. 104].
I tilbakevist kjetteri, Al Auza'i rahimahullah sier også: Hvis innovasjon er bra, absolutt ikke viet til deg uten (foran) de før deg. For sannelig, det er ikke noe bra fordi den holdt deg på dine dyder uten (kraft) sine (rettferdige). Fordi de er venner av Hans profet, har som Gud utvalgt dem. Han sendte sin profet blant dem. Og han karakteriserer dem ved Hans Ord.
محمد رسول الله والذين معه أشدآء على الكفار رحمآء بينهم تراهم ركعا سجدا يبتغون فضلا من الله ورضوانا
Muhammed er Allahs sendebud og de med ham er sterk mot de vantro, men den hengivenhet av sin kar-berkasih; Du ser dem bukker og prostrating å finne Guds gave og keridhaanNya. [Al-Fath: 29] [8].
6. Imam Abu Hanifah rahimahullah, sa:
آخذ بكتاب الله, فما لم أجد فسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم, فإن لم أجد في كتاب الله ولا سنة رسوله آخذ بقول أصحابه, آخذ بقول من شئت منهم وأدع قول من شئت, ولا أخرج من قولهم إلى قول غيرهم
Jeg klamrer meg til Allahs bok. Så det jeg ikke finner (i Allahs bok, så jeg holder) til Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Hvis jeg ikke finner i Allahs bok og Sunnah Allahs sendebud, jeg holder til utsagn av følgesvennene beliau.Aku vil følge ordene fra folk som jeg ønsker. Og jeg la ordene fra folk som jeg vil ha dem. Og jeg går ut av sine ord til ord enn disse. [History of Ibn Ma'in i Tarikh hans, nei. 4219. Som sitert fra Salafi Manhaj "Inda Shaykh al-Albani Nashiruddin, s.. 36, arbeidet med 'Amr Salim Abdul Mun'im].
7. Imam Malik bin Anas, kan Allah ha barmhjertighet. Imam Ibn Qoyyim uttalt at Imam Malik t postulert av paragraf 100, brevet At Tawbah, om plikten til å følge en venn. [9]
8. Imam Shafi'i rahimahullah, sa:
ما كان الكتاب أو السنة موجودين, فالعذر على من سمعهما مقطوع إلا باتباعهما, فإذا لم يكن ذلك صرنا إلى أقاويل أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أو وحد منهم
Så lenge det er den boken og Sunnah, så årsaken er tapt på alle som har hørt den, annet enn å adlyde dem. Hvis dette ikke finnes, returnerer vi til uttalelsene fra følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, eller en av dem. [10].
9. Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah, sa han:
على أصول السنة عندنا: التمسك بما كان عليه أصحاب رسول الله والإقتداء بهم, و ترك البدع, و كل بدعة ضلالة ...
Prinsipper for Sunnah etter vår mening er: hold deg til hva følgesvennene til Allahs n er i den, etterligne dem, forlater hele kjetteri. Og alt kjetteri er kjetteri ... [Historie Al Lalikai; Muntaqa Min Al Sharh Ushulil I'tiqad Ahlis Sunnah Wal Jama'ah, s.. 57-58].
Dermed en kort beskrivelse av oppgaver som må tas av muslimene. Salafush forfølge en sti som Salih er sannheten. Slik at andre gater er forvilla. Er ikke men sannheten unntatt misguidance?
Jeg håper Allah alltid lede oss på Hans sti er rett, følger boken, Sunnah i samsvar med den forståelse salaful Ummah.
[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 06/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



Stikker med sannheten

Av Forskerutdanningen Walid Ar Rabi '

Holder sannheten nede, ingen ord med menneskelig konfrontere Gud berfiman
هو الذي أرسل رسوله بالهدى ودين الحق ليظهره على الدين كله ولو كره المشركون
Han var den som sendte Hans budbringer med veiledning og den sanne religion som han kan vinne over alle religioner, selv om avgudsdyrkerne hater det. [Ash Shaf: 9]
I dette verset, gir Allah velsignelser til alle mennesker med de beste apostler og profeter sendt til dem ved å bringe det beste av bøker og avhandlinger, som inkluderer en forklaring av sannhet og løgn mellom, nyttig kunnskap, gode gjerninger og alt som kreves av tjener for kemaslahatannya i verden og den hinsidige, for å opphøye Gud over alle religioner med bevis (argument) og en forklaring, og at Gud vil vinne dem som raskt å implementere den med et sverd og piler.
Allah befalte de troende å holde fast på den sanne religion og manhaj dette klart, i alle sine anliggender, for å få lykke i denne verden og heretter. Gud advarte dem om ikke å snu seg bort eller feste med de andre religionene. Allah sier.
اتبعوا مآأنزل إليكم من ربكم ولاتتبعوا من دونه أوليآء قليلا ماتذكرون
Følg det som er åpenbart for deg fra din Herre, og ikke følger de ledende i andre. Svært få du ta en leksjon (fra det). [Al A'raf: 3].
De kommentatorer sier, er (med ordet MAA, Red) er Koranen og Sunnah, fordi han er en beskrivende og tolkningen av Koranen. Guds Ord:
ولاتتبعوا من دونه أوليآء
og ikke følger lederne i andre
Poenget er at du ikke gjør dem en leder og følger sine lidenskaper og la al Haq det.
Mange argumenter personlighet 'og atsar av følgesvennene, prestene tabi'in og motivere muslimer til å holde fast ved åpenbaring og veiledning som førte profeten sallallaahu' alaihi wa sallam uten motbevise ord til mennesket, selv om han har en grad og høy posisjon. Videre, for å si ordene og deres meninger i stedet for ord av Allah og ordene til apostelen sallallaahu 'alaihi wa sallam.
For hver mukallaf, forpliktet til å følge en åpenbar sannhet til ham uten å være avhengig av noen til å akseptere sannheten. Mange tekster (tekster) som viser at trafikksikkerhet kan oppnås ved å følge sannheten, ikke til enkeltpersoner (spesifikk, Red). Basert på sannheten, ble ordene og meninger veies, slik at det blir klart rett eller galt av en tale og mening.
Som avhengig av visse folk, etter talen, mening og ijtihad de deretter tok den uten å se på samsvar med sannheten som brakte Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fra Gud, så dette er en farlig måte og i strid med instruksjonene Salafush Salih.
Syatibi Imam sa: "Gjør den personen som en dommer, uavhengig av dens eksistens som en mellommann er lovpålagt syar'i syar'i, faktisk en feil. Og beviset er avgjørende og øverste dommer av Shari'ah, men ikke andre. Da vi sa, så følgesvennene til Profeten manhaj, og alle som leser historie og utdrag, utdrag fra dem og lære deres omstendigheter, ville vite dette med sikker kunnskap. "
Han sa også: "Really, får de fleste tapt på grunn av å snu seg bort fra de argumenter og (senere) er avhengige av mennesker. De kommer ut av (forståelse, Innestengt) følgesvenner og tabi'in. Unn sine lyster uten kunnskap, slik at ut av den rette vei. "
Han sa også at stien til enkeltindivider er et kjennetegn på mennesker på avveier.
Obligatoriske argumenter holder sannheten nede Nedenfor er det flere argumenter syari'i og atsar-atsar om forpliktelsene til sannhet og klamre seg til utelukke avhengigheten visse individer.
Allah sier, ياأيها الذين ءامنوا لاتقدموا بين يدي الله ورسوله واتقوا الله إن الله سميع عليم
Dere som tror, ​​ikke foran Allah og Hans sendebud. Og bertaqwalah til Gud. Allah er å høre, Knowing. [Al Hujurat: 1].
Shaikh Abdurrahman Som Sa'di sa: "Dette verset inneholder adab til Allah, Hans sendebud, forherlige, ære og herlighet. Allah befalte de troende med noe som er en konsekvens av sin tro på Allah og Hans sendebud. Det er ved å kjøre kommandoer av Gud og bort fra forbudet. Og de skal gå følger Guds bud, følge sunnah til Allahs n i alle saker, ikke foran Allah og Hans sendebud, ikke si noe, slik at Gud sa det. De er ikke bestilt, slik at Gud hadde befalt ham.
Her også er det å sette tøffe restriksjoner annet enn ordene til profeten enn å si sitt. Dersom det er klart Sunnah, så det må følge og mendahulukannya enn de andre ordene, noen.
Gud sa.
وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابكم ومن ينقلب على عقبيه فلن يضر الله شيئا وسيجزي الله الشاكرين
Muhammed er ikke mer enn en apostel, er gått bort før noen apostler. Hvis han dør eller blir drept, vil du snu (frafalne). Den som er slått tilbake, så han ikke kan ta skade til Gud i det hele tatt, og Gud vil belønne dem som takker. [Ali Imran: 144].
Shaikh Abdurrahman Som Sa'di sa: "I denne herlige verset er det instruksjoner fra Allah til sine tjenere å være sterk i en tilstand, ikke hans tro vakle eller delvis vakuum forårsaket av lederen for konsekvensene av sin tro, selv om det er vanskelig. Dmikian ikke kan realiseres, unntatt ved å forberede alle religiøse anliggender med en rekke mennesker som har evnen. Hvis man mangler, så er det andre som lyktes. Og alle de troende bør ha et mål å etablere religion Allah og jihad kunne. Og skulle de ikke ha tendens til visse ledere, og dermed alle sine saker for å være stabil ".
Hadith av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
أن عمر بن الخطاب أتى النبي صلى الله عليه وسلم بكتاب أصابه من بعض أهل الكتب فقرأه النبي صلى الله عليه وسلم فغضب فقال أمتهوكون فيها يا ابن الخطاب والذي نفسي بيده لقد جئتكم بها بيضاء نقية لا تسألوهم عن شيء فيخبروكم بحق فتكذبوا به أو بباطل فتصدقوا به والذي نفسي بيده لو أن موسى صلى الله عليه وسلم كان حيا ما وسعه إلا أن يتبعني
Umar bin Khathab (kommer) til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, bærende på en bok som han fikk fra noen av boken. Da profeten resiterte boken. Profeten var sint og sa: «Føler du deg forvirret av hva som er i den, O sønn Khathab? Ved den ene, at min sjel er i Hans hender. Faktisk har jeg kommet til deg med noe opplagt. Spør du folk i bok om en ting, fordi (kanskje, Red) de vil fortelle deg sannheten, men du benekte. Eller de forkynner en løgn, og likevel tror. Ved den ene, at min sjel er i Hans hender. Hvis Moses var i live, så det er obligatorisk for ham å følge meg. [Rapportert av Ahmad, Ibn Abi Asim, og erklærte Hasan al-Albani]
Fra Anas bin Malik sa: Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
لا تعجبوا بعمل أحد حتى تنظروا بما يختم له فإن العامل يعمل زمانا من دهره أو برهة من دهره بعمل صالح لو مات عليه دخل الجنة ثم يتحول فيعمل عملا سيئا وإن العبد ليعمل زمانا من دهره بعمل لو مات عليه دخل النار ثم يتحول فيعمل عملا صالحا فإذا أراد الله بعبد خيرا استعمله قبل موته فوفقه لعمل صالح
Tror ikke du føler overrasket over å praktisere ens, slik at du ser praksisen slutt, fordi noen kan gjøre en god gjerning i en tid hvor rettferdige gjerninger, at hvis han døde, gikk han himmelen. Men han snudde seg og mengamal dårlige gjerninger. Og kanskje en god gjerning i en tid med en dårlig praksis, som hvis han dør, så vil det gå til helvete. Men han snudde seg og gjøre gode gjerninger med gjerninger. Så hvis Gud ønsker en godhet til en slave, vil Allah menunjukinya før han døde og gav taufik ham til å utføre gode gjerninger. [Utstedt av Ibn Abi Asim i bok Sunnah 1/174. Sheikh Al Albani sier, "Sanadnya saheeh]
Også fra ham, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
لا عليكم أن لا تعجبوا بأحد حتى تنظروا بم يختم له
Ikke føl deg overrasket med noen før du vet hva nestekjærlighet han endte sitt liv. [Utstedt av Ibn Abi Asim Sheikh Al Albani sier, "Sanadnya saheeh."]
Også fra ham.
يخرج فيكم أو يكون فيكم قوم يتعبدون ويتدينون حتى يعجبوكم وتعجبهم أنفسهم يمرقون من الدين كما يمرق السهم من الرمية
Går ut eller du vil være på en av tilbedelse og religiøs, så du ble overrasket av dem og de er stolte av seg selv. De kommer ut av religion som en pil fra bue hans ut. [Utstedt av Ibn Abi Asim Sheikh Al Albani sier, "Sanadnya saheeh."] ` TRE TING å ødelegge RELIGION Fra Umar bin Khathab, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
ثلاث يهدمن الدين: زلة عالم وجدال منافق بالقرآن وأئمة مضلون
Tre ting å ødelegge religion, feil en «Alim, debattere hyklerne i å bruke Koranen og prestene er misvisende. [Utstedt av Ibn Abd al-Barr i boken Jami 'Bayan Science Fadlihi Wa].
Fra Abu Darda ", profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam.
إن مما أخشى عليكم زلة العالم وجدال المنافق بالقرآن والقرآن الحق وعلى القرآن منار كأعلام الطريق
Faktisk er jeg blant toppen av bekymring, er det feil av "Alim, debattere hyklerne med Koranen. Mens Koranen er en sannhet, det er lys på den som gateskilt. [Utstedt av Ibn Abd al-Barr i boken Jami 'Bayan Science Fadlihi Wa].
Og Allah ibn Abbas 'anhu, sa han, «Ve dem som følger fordi feil av' Alim." Han spurte: «Hvordan skjer det" Han sa: "En 'Alim si om noe er basert på hans mening, da tilhengere av en mann som vet mer om profeten av presten hans, men han forlot ordene fra folk som vet bedre, så tilhengere venstre. "
Ali ibn Abi Talib Allah 'anhu sa: "Ikke ta noen som et forbilde, fordi noen ganger en god gjerning med en gjerning av Paradise, da han vendte bort med kunnskap om Gud og gjøre gode gjerninger ekspert helvete, da han døde, slik at en ekspert helvete. Og noen ganger en persons veldedig gjerning ekspert med helvete, så han snudde seg vekk med kunnskapen om Gud og gjøre gode gjerninger Paradise, så han dør, da han ble en ekspert himmelen. Hvis du må følge noen, følg deretter folk som er døde er ikke folk som fortsatt er i live. [Al-Jami ', Ibn Abd al-Barr].
BEST rollemodell Allah ibn Mas'ud 'anhu sa: "Husk. Aldri bertaqlid en av dere til noen i religiøse spørsmål, og hvis jevnaldrende tror han tok tro, og hvis jevnaldrende kufr, sluttet han seg til Kufr. Sikkert er det ingen rollemodell hos mennesker ".
Han sa også: "De av dere som ønsker å gjøre noen som en rollemodell, så gjør en død mann som en rollemodell. På grunn av fortsatt liv er ikke trygt fra bakvaskelse. De (de døde, Red) er følgesvennene til Profeten. De er de viktigste (best generasjon) av disse menneskene, hjertet mareka mest hengivne, mest i vitenskap, og minst mulig bry deg. Gud valgte dem til å følge hans profet, for å håndheve sin religion. Så fahamilahlah sine dyder og følger i deres fotspor. Faktisk de er over den rette veien. "
Abdullah bin Mubarak sa "Det kan være noen som har den vennlighet og god atsar i islam, falt til feilene, gjør feil og bommerter ikke følger disse menneskene."
Imam Malik sa: Det er ikke hver manns ord skal følges, selv om det har dyd, ved Allah sa.
الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه
Hvem lyttet og fulgte hva den beste av dem. [Az Zumar: 18].
Az-Zuhri sa: De lærde vi tidligere sa, "klamrer seg til Sunnah er sikkerhet, og vitenskap vil bli droppet raskt. Hennes liv vitenskap, religion og verden betyr robusthet, mens tap av kunnskap, betyr utslettelse av alt det. "
Al Auza'i sa: "Det er sagt, fem ting tatt av følgesvennene til Profeten og tabi'in;. Holde fast til menigheten, etter Sunnah, velstand av moskeen, lese Koranen og jihad i Allah"
Mujahid sa, 'Ikke noe menneske av hans ord (CAN, Red) er tatt og forlatt, bortsett fra profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. "
Ibn Khuzaimah sa, "det er ingen seseorangpun som kan si, med mindre det er riktig hørt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam."
Stikker til Sunnah Egnet for de som ønsker å finne sannheten og følge sunnah for å binde seg med et flott fundament og en klar vei av dette. Som klamrer seg til Sunnah og livet fe salafush Salih, en forherligelse terdahap argumenter og ikke med ord sipapun mempertentangkannya, enn si legge ord ovenfor teorem. Og bør ikke bli lurt av de gode gjerninger en person eller med noen. Fordi folk som fortsatt er i live er ikke trygt fra bakvaskelse. Virkelig det beste av dem som fulgte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner, som Gud har gitt tazkiyah (anerkjennelse, Ed.) Til dem.
Allah har sagt i sin bok og profeten var død. Han var fornøyd for dem og den tabi'in som følger dem godt. Profeten hadde sagt om dem.
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم
Det beste av generasjonene er min generasjon, så senere, så etter. [Avtalt alaih]
Kan være nyttig.
[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 02/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]








kilde: http://almanhaj.or.id/_______

Tidak ada komentar:

Posting Komentar