Senin, 30 April 2012

Privilegier-rettighetene til Koranen


Privilegier-rettighetene til Koranen


AvSheikh Mohammed bin Jamil Zainu

Kalamullah Koranen ble åpenbart til Profeten Muhammad sallallaahu 'alaihi wa sallam, starter med bokstaven til al-Fatihah, og avsluttet med et brev en-Nas, verdifull tjeneste for alle som leser den, basert på hadith av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam:
من قرأ حرفا من كتاب الله فله به حسنة والحسنة بعشر أمثالها لا أقول الم حرف ولكن ألف حرف ولام حرف وميم حرف
Den som leser et brev fra al-Koranen er en godhet for ham og alle vennlighet multiplisert tidoblet. Jeg sier ikke at الم er en bokstav, men en bokstav ا, م ل en bokstav og en bokstav. [HR. Bukhari].
Mange hadith som beskriver om dyder lese bokstavene i Koranen.
Her beskriver vi noen av de funksjonene al-Qur'an al-Karim: [2]
A. Uautorisert person unntatt med bønn leser noen vers fra Koranen (dvs. Surat al-Fatihah-Rød) basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
لا صلاة لمن لم يقرأ بفاتحة الكتاب
"Det er ingen bønn for dem som ikke leser brevet al-Fatihah". [HR.Bukhari, Muslim]
2. Al-Koranen bevart fra tahrif (endring) og tabdil (erstatning) etter ord av Allah:
إنا نحن نزلنا الذكر وإنا له لحافظون
"Det er vi som senker Koranen, og vi vil ganske sikkert vokte det."[Al-Hijr: 9]
Som for de andre himmelske bøker som Toraen og evangeliet har blitt mye endret av tilhengere.
3. Al-Koranen kjølvannet av konflikter / motsetninger (hva er i det) etter Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
أفلا يتدبرون القرءان ولو كان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا كثيرا
"Har de ikke anser Koranen? Når ønsker Koranen ikke er fra Allah, ville de få en mye motsetninger i det". [An-Nisa ': 82]
4. Al-Quran lett å huske ved Guds ord:
ولقد يسرنا القرءان للذكر
"Og sannelig Vi gjør det enkelt for lærdommene fra Koranen". [Al-Qamar: 32]
5. Al-Koranen er et mirakel, og ingen var i stand til å bringe semisalnya. Allah Subhanahu wa Ta'ala har utfordret de arabiske folk (Quraish) å bringe semisalnya, da de gir opp (kan ikke). Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
أم يقولون افتراه قل فأتوا بسورة مثله
"Or (hvorfor har) de sier:" Han smidde det "Si:". (Hvis du sa var sant), Bring deretter en Sura lik ... ». [Yunus: 38]
6. Al-Quran bringer fred og barmhjertighet for alle som leser den, basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:
ما اجتمع قوم في بيت من بيوت الله يتلون كتاب الله ويتدارسونه بينهم إلا نزلت عليهم السكينة وغشيتهم الرحمة وحفتهم الملائكة وذكرهم الله فيمن عنده
"Det er et folk samlet i en majlis men falt på ro deres og overveldet av nåde og omgitt av engler og Allah vil nevne dem i nærvær av engler". [HR. Muslim].
7. Al-Koranen bare for folk som bor ikke de døde på Guds ord:
لينذر من كان حيا
"Så han (Muhammed) gir en advarsel til folk som bor (hjerte)".[Yaasiin: 70]
Og Guds ord:
وأن ليس للإنسان إلا ما سعى
"Og at mannen ikke får annet enn det som er opptjent." [An-Najm: 39]
Imam Shafi'i en uttalelse fra dette at Koranen belønning vil ikke være opp til dem som døde. Fordi lesing er ikke praksisen av den avdøde. Lesningen av et barn til begge foreldrene, så belønningen kan være opp til ham, fordi et barn er et resultat av en forelder, som i hadith av Profeten.
8. Al-Quran som en budgiver (et stoff) av leversykdom skulke, nifak og andre. I Koranen er det noen vers og bokstaver (som virker) å behandle kroppen som Surat al-Fatiha, en-Naas og al-Falaq og andre som er nevnt i Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
يآأيها الناس قد جآءتكم موعظة من ربكم وشفآء لما في الصدور وهدى ورحمة للمؤمنين
"O menneskeheten, har virkelig kommet til lærdommene fra Rabbmu og helbredelse for de sykdommer (som er) i brystet og veiledning og nåde for de troende". [Yunus: 57]
Tilsvarende, i et ord:
وننزل من القرءان ما هو شفآء ورحمة للمؤمنين
"Og vi sender ned fra Koranen at en budgiver og nåde for de troende". (Al-Israa ': 82)
9. Al-Quran vil be syafa'at (til Gud) for de som leser den, basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:
اقرءوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعا لأصحابه
"Les Koranen, for sannelig vil den komme på oppstandelsens dag syafa'at forbønn for de som leser den (verden)". [HR. Muslim].
10. Al-Quran som en dommer av de tidligere bøkene, som ordet av Allah:
وأنزلنآإليك الكتاب بالحق مصدقا لما بين يديه من الكتاب ومهيمنا عليه
"Og vi har sendt ned til Koranen med sannheten, bekrefter det som var før, nemlig bøkene (tidligere avledet) og The Touchstone av de andre bøkene var". [Al-Maidah: 48]
Al-Haafiz Ibn Kathir sa, etter å nevne noen meninger om fortolkning (مهيمنا): "De meningene til dette skal ha betydning tilstøtende (samme), fordi begrepet (مهيمنا) dekker det hele, dvs. som en vakt, som vitne, og dommer av bøkene før. Al-Koranen er et bokomslag og den mest perfekte, som ble avslørt som dekselet av de tidligere bøkene, som inkluderer alt det gode (i bøkene) før. Og kombinert med fullkommenhet som ikke (i boka) er en annen. Derfor Gud er vitne til sannheten og gjøre det som dommere for alle de tidligere bøkene, og Guds garanti for å beholde den. [Tafsir Ibn Kathir juz 2 ting. 65]
11. Nyheten om Koranen må være helt rettferdig og lovlig. Allah sier:
وتمت كلمة ربك صدقا وعدلا لا مبدل لكلماته
"Etter å ha fullført setningen Rabbmu (al-Koranen), som en sann og rettferdig dom Ingenting kan merobah-robah setninger ham." [Al-An-'AAM: 115].
Qatadah rahimahullah sa: "Alle sier Koranen er sant og hva er dømt, hver av Koranen er rettferdig, (er) høyre i pengkhabaran og rettferdig i sin kommando, da noe av det som sies å al-Koranensant at det er ingen løgner og tvil i det, og bestilte hver av Koranen er bare at det ikke er rettferdighet etterpå, og hva er forbudt noen av Koranen er løgn, fordi Koranen ikke forbyr (en gjerning) unntatt der det er skade. Som Allah:
يأمرهم بالمعروف وينهاهم عن المنكر ويحل لهم الطيبات ويحرم عليهم الخبائث
"Han fortalte dem at gjøre godt arbeid og forbyr dem fra å gjøre det til dem urettferdig og begrunner alt som er godt og forbyr dem onde ting" [al-A'raaf: 157] [Se tafsir Ibn Kathir vol 2 p. 167]
12. I Koranen er det virkelige historier, og ikke (være) en fantasi, historiene om profeten Moses og Farao er en sann historie. Guds Ord:
نتلوا عليك من نبإ موسى وفرعون بالحق
"Vi deklamere til deg noe av historien om Moses og Farao med sannhet." [Al-Qasas: 3]
Tilsvarende er historien om Al-Kahf Haabul en sann historie. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
نحن نقص عليك نبأهم بالحق
"Vi forteller sin historie til deg (Muhammad) med sannhet." [Al-Kahf: 13].
Og alt av det som ble fortalt av Allah Subhanahu wa Ta'ala i Koranen er Haq (sannhet). Han sa:
إن هذا لهو القصص الحق
"Dette er virkelig en sann historie". [Ali-Imran: 62]
13. Al-Koranen samler mellom behovene i verden og den hinsidige.Han sa:
وابتغ فيمآءاتاك الله الدار الأخرة ولاتنس نصيبك من الدنيا وأحسن كمآأحسن الله إليك
"Og se på hva Gud har gitt deg (lykke) i det hinsidige, og ikke glem bahagianmu av (glede) verden og gjøre godt (for andre) som Allah har vært god til deg". [Al-Qasas: 77]
14. Al-Koranen oppfyller alle kravene (levende) mennesker i form av aqeedah, tilbedelse, jus, mu'amalah, moral, politikk og økonomi.andre livsproblemer, som er nødvendig av fellesskapet. Han sa:
مافرطنا في الكتاب من شىء
"Nor vi glemmer noe i boken". [Al-An'am: 38]
Og Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
ونزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شىء وهدى ورحمة وبشرى للمسلمين
"Og vi sendt ned til dere bok (al-Koranen) for å forklare alt, og veiledning og barmhjertighet for dem som har overgitt seg." [An-Nahl: 89]
Al-Qurtubi sa i å tolke Guds ord (مافرطنا في الكتاب من شىء) eller vi glemmer noe i boken (Al-An'am: 38): "Det i al-al-Mahfud lawh. For sannelig Allah har bestemt hva som vil skje, eller er selv i Koranen som vi ikke overlater noe av religiøse saker med mindre vi vise det i Koranen, begge forklaringer er klare, eller global forklaring kan fås fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, eller ved ijma' eller analogi basert på tekster i Koranen ".[Juz 6 p. 420].
Da Al-Quthubi også sa: "Så sant budskap fra Gud, at han ikke gitt saken i det hele tatt i Koranen enten i detalj eller i form av Siwak.
Tabari sa i tolking ledd (ونزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شىء) "Og vi sendt ned til dere bok (al-Koranen) for å forklare alt. (An-Nahl: 89): "Al-Koranen har kommet ned til dere O Muhammed som en forklaring av hva en menneskelig behov, slik som halal og haram, og finn belønning og straff. Og som et snev av perversitet og nåde for de som rettferdiggjør det og praksis hva som er i den, i form av Guds lover, bud og forbud, som rettferdiggjør halal Haram forbudt. Og den gode nyheten ... for dem som har overgitt seg ...... sa han, "og et bilde av håp for dem som adlyder Gud og underkaste seg ham og være lydige mot keta'atan bertauhid, så vil Allah gi ham det glade budskap Størrelsen på belønning i det hinsidige og en stor dyd. [Juz 14 s.. 161].
15. Koranen har en sterk innflytelse på menneskets sjel og djinnene.Den (sterk innflytelse) mange av folket, avgudsdyrkerne i begynnelsen av islam som er berørt av Koranen og de konverterte til islam. Mens i dag, har jeg møtt med unge kristne som hadde konvertert til islam, og han nevnte for meg at han var påvirket av Koranen da han hørte av kassetter. Den (sterk innflytelse) Jin, Jin har sagt gruppen:
قل أوحى إلى أنه استمع نفر من الجن فقالوا إنا سمعنا قرءانا عجبا {1} يهدي إلى الرشد فئامنا به ولن نشرك بربنآ أحدا
"Si (O Muhammad0:" Det har blitt åpenbart for meg at: et sett djinn har lyttet til (al-Koranen), så sa de: Vi skulle vel ha hørt en fantastisk Koranen (a) gi anvisninger til den rette vei, da vi tror på ham, og vi vil aldri tillegge seseoranpun med vår Herre "[al-Jinn: 1-2]..
Som for de vantro, blir mange av dem påvirket av Koranen når det hørt. Så Walid bin Mughirah sa: "Ved Allah, dette er ikke magi og poesi, og ikke en galning eller delirium, og faktisk er han Kalamullah som har sødme og skjønnhet. Og sesungguhya han (al-Koranen) er svært høy (stor) og for ikke å overskride dem. [Se Ibn Kathir 443 det juz 4].
16. Folk som lærer Koranen og undervise folket mest godt. Basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:
خيركم من تعلم القرآن وعلمه
"Det beste du er en person som lærer Koranen og lære det." [HR.Bukhari]
17.الماهر بالقرآن مع السفرة الكرام البررة والذي يقرأ القرآن ويتتعتع فيه وهو عليه شاق له أجران
"Folk som er fortrolig med Koranen med en strålende engel, er folk som leser Koranen med en slapp og han var spent (så inderlig for hennes to belønninger" [HR. Bukhari, Muslim].As-Safarah mening = englene.
18. Allah gjør Koranen som en giver av glade budskap og sine instrukser. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
إن هذا القرءان يهدي للتي هي أقوم ويبشر المؤمنين الذين يعملون الصالحات أن لهم أجرا كبيرا
"Sannelig, dette Koranen gir veiledning til (vei) er mer rett og gi Khabar glad Mu'min til folk som gjør gode gjerninger som for dem er det stor belønning". [Al-Isra: 9]
19. Al-Koranen betryggende og styrke tilliten. De som tror vet at Koranen er et tegn (mirakel) som komponere de fleste av deres hjerter ved troen stødig. Han sa:
الذين ءامنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب
"(Nemlig) de som tror og hvis hjerter finner tilfredsstillelse i minne om Allah. Husk at bare en erindring av Allah hjerter finne tilfredsstillelse". [Ar-Rad: 28].
Så når en troende er overskrevet sorg, ned i munnen, eller en sykdom, la ham lytte til Koranen fra en Qari «en stor stemme, som for eksempel al-Mansyawi og andre. Fordi Profeten Shalalllahu 'alaihi wa sallam sa:
حسنوا القرآن بأصواتكم فإن الصوت الحسن يزيد القرآن حسنا
"Baguskan (lesing) al-Quran med stemmen høres virkelig god lyd legger til skjønnhet Koranen". [Sahih hadith, se Sahih al-Jami 'Al-Albani arbeid rahimahullah].
20. De fleste av brevene i Koranen inviterer menneskeheten til monoteisme, Tawhid spesielt uluhiyah i tilbedelse, be, be om hjelp.Så første gang i al-Qur'an al-Fatihah er et brev, vil du finne Guds ord (إياك نعبد وإياك نستعين) "Vi har ikke tilber unntatt Deg, og vi har ikke be om hjelp enn å Deg". Og på slutten av brevet av al-Qur'an al-Ikhlas, Al-Falaq, An-Naas, dukket når du har støtt på monoteisme i Hans Ord:
(قل هو الله أحد).
"Si:« Han er Allah, den Allmektige "[Al-Ikhlash:]., Og:
(قل أعوذ برب الفلق)
"Si" Jeg tar tilflukt i Herren The Master of dawn ". [Al-Falaq: 1] og:
قل أعوذ برب الناس
"Si, 'Jeg tar tilflukt i Herren for menn" [An-Naas: 1]..
Og det er mange vers av monoteisme i brevene av Koranen til en annen. Jin skrev i et brev du lese ordet av Allah:
قل إنمآ أدعوا ربي ولآ أشرك به أحدا
"Si:" Jeg bare elsker Rabbmu og jeg vil ikke knytte noe med ham "[Al-Jinn: 20]..
Også i det samme brevet Allah sa:
وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا
"Og sannelig, moskeene, tilhørte det til Gud. Så tilber du ved seseorangpun i det (tilbedelse) av Allah". [Al-Jinn: 18].
21. Al-Koranen er den første kilden til islamsk lov som Gud åpenbarte til Profeten Muhammad sallallaahu 'alaihi wa sallam å fjerne folk fra den mørke kufr, skulke og uvitenhet i lys av troen, monoteisme og vitenskap. Han sa:
كتاب أنزلناه إليك لتخرج الناس من الظلمات إلى النور بإذن ربهم إلى صراط العزيز الحميد
"Alif Lam Ra. (Dette er) en bok som vi har sendt ned til dere så dere kan fjerne folk fra mørke til lys med tillatelse fra deres Herre, (at) på Herren, den mektige, den Lovet '. [Ibrahim: 14].
22. Al-Koranen preker overnaturlige saker som vil skje, kan ikke være kjent med unntak av åpenbaring. Som Allah Subhanahu wa Ta'ala:
سيهزم الجمع ويولون الدبر
"Konsernets (dvs. Quraish vantro) må bekjempes, og de vil trekke seg tilbake til ryggen". [Al-Qamar: 45].
Og sannelig avgudsdyrkerne har tapt slaget ved Badr, flyktet de fra slagmarken. Al-Quran (også) mye forkynnelse om saker av den usynlige, og så gå etter det.
[Shaykh Muhammad bin Jamil Zainu, en foreleser ved Dar al-Hadith Al-Khairiyah i Mekka Al-Mukarramah]
[Kopiert fra As-sunnah magasinet V/1422/2001M 05/Tahun Edition.Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-7574821]
Kjærlighet vant Allah med Koranen


AvAbdul Aziz Mustafa

En av de grunnleggende årsakene som kan bringe Guds kjærlighet til en slave leser al Koranen med ydmykhet "og prøve å forstå det.Så det er ikke overraskende, hvis nærhet til al-Koranen er en manifestasjon av tilbedelse som kan bringe Guds kjærlighet.
Den salafush-rettferdige, når du leser al Koranen, de virkelig setter pris på betydningen av dette. Så når du leser al Koranen, som om som en utlending som leste et brev fra kjæresten.
Al Hasan al Basri sa: "Sannelig dem før du vurdere al Koranen er brevene fra deres Herre. Natten, de alltid tenke, og vil prøve å finne ham i løpet av dagen." [1]
Hvis vi trodde det var en enorm privilegium. Allmektige Allah, den Høyeste, King of Kings, som spesialiserer khitab (samtaler) og kalamNya for fulle menneskelige svakheter. Gud ga dem ære å snakke, å kommunisere med ham.
Imam Ibn Al Jawzi sa, "Noen som leser Al Koranen, bør se på hvordan Guds skapninger nedbrutt-soft for å formidle en forståelse av betydningen av hans ord til dem. Og hendakya han skjønte hva han hadde ikke lest et ord av menn. Bør innse storheten av Essence hans som sa det, og han skal reflektere over hva han sier. "[2]
Ibn Salah sa, "Leser Al Koranen er en ære som Gud ga til sine tjenere. Og det er i historien, at englene ikke får den æren, men de er veldig opptatt av å høre fra folk." [3]
Denne herligheten vil være mer perfekt hvis ledsaget oppriktighet.På grunn av oppriktig-som sagt av Imam Nawawi, en primær forpliktelse til leseren al Koranen. Og han burde ha forstått, at han var bermunajat til Gud. [4]
Se, min bror!Gud har gitt deg tillatelse til bermunajat Ham. Dermed betyr det at Gud har gitt deg hemmeligheten av hans kjærlighet. Og al-Koranen, et testament til hans kjærlighet. Fordi Al Koranen gir hint om Gud og den elskede. Så, av kjærlighet til ham er måten hjerte og sinn for å finne ut egenskapene til Gud og de tingene elskede. Gjennom al-Koranen, kan vi finne ut navnet-hans navn, hva er verdig og hvem er ikke verdig Ham, og (vet) detaljene i Shari'ah er organisert og blir forbudt fra Gud, og ta med deg noen å elske og godkjenning.
Derfor prøvde noen av vennene å få kjærligheten til Gud ved å lese et brev. Reflektere over og hun elsker ham; brevet al Ikhlash, som inneholder attributtene til Gud. Han alltid leste i bønnen som han gjorde. På spørsmål om det, svarte han: «Fordi det er Guds natur, og jeg liker det som å lese". Høre svaret, sa profeten:
أخبروه أن الله يحبه
"Fortell ham at Gud elsket ham". [5]
Folk som elsker Al Koranen, bør de elsker Allah, fordi Guds egenskaper funnet i al-Koranen. Og bør, er han også forelsket i profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, fordi hun som leverte al Koranen.
'Abdullah bin Mas'ud sa, "Den som elsker al-Koranen, og han ville elske til Gud og Hans sendebud." [6]
Den største bevis på kjærlighet til Al Koranen, noen prøver å forstå, reflektere og tenke mening. Motsatt tegn på svakhet i kjærlighet med Al Koranen eller ingen kjærlighet i det hele tatt, som ikke vurderer å snu sin mening. Allmektige Allah bebreidet hyklere, fordi de ikke reflekterer over Al Koranen med ordene:
"Vil de ikke ta hensyn til al Koranen? Hadde Al Koranen som ikke er fra Allah, ville de ha fått mye motsetninger i det". [An-Nisa '/ 4: 82].
Mentadabburi al Koranen for å behandle ulike leversykdommer, rense den fra smuss, og kan gi svar og en gjendrivelse av tvilsomme brakt demoner, mennesker og Jinn. I motsetning til hyklersk, fordi motvillig vurderer al Koranen og ikke søker veiledning fra ham, da deres hjerter er syk, full av tvilsom sykdom og begjær, som Allah sier:
"I deres hjerter er en sykdom, så Gud legger til sykdommen, og for dem en smertefull straff fordi de løy." [Al-Baqarah / 2: 10].
Så, når Gud den allmektige inviterer folk til å mentadabburi al Koranen, i hovedsak Gud den allmektige inviterer dem til å behandle leversykdommer av ulike typer skader.
Tadabbur al Koranen, er også en måte å kjenne de religiøse forpliktelser som er pålagt av Allah til sine tjenere. Imam al-Qurtubi sa: "Dette verset-en-Nisa '/ 4, pkt. 82 - og også ordet
"(Og hvis de ikke betaler oppmerksomhet til al-Koranen eller er deres hjerter låst-QS Muhammad/47 vers 24)" viser nødvendigheten av mentadaburi al Koranen for å vite sin mening. [7]
Dessuten er den herlighet som eies av folk som mentadaburi al Koranen som er den gode lovet Rasululah. Som nevnt i hadith berettet fra følgesvennene 'Choice Uthman bin' Affan Allah 'anhu, han sallallaahu sier alaihi wa sallam:
خيركم من تعلم القرآن وعلمه
"Det beste du er en person som studerer al-Koranen og mengajarkanya". [8]

Noen som leser Koranen al, bør prøve å forstå alle vers som han leste. På grunn å tenke og forstå det, og gjenta det, vil noen kunne føle gleden av al-Koranen.
Bishr bin som Sura sa: «Sannelig, Koranen vers er som datoer. Hver gang du tygger, og du vil smake søtt," da disse ordene blir fortalt til Abu Sulayman, og han sa: "Ja! Det vil si, hvis man begynner lese ett vers, så han ønsket å få lese den neste. "[9]
Koranen vil øke graden av en person i synet av Allah. Folk som holder den, som betyr at han har brakt banner av islam, som nevnt av al Fudhail bin Iyad: "Hamilul Koranen er fanebærer for islam ikke mulig for ham å bli slapp med dem som mislykkes, sammen med folk som glemmer å glemme, som en form for priste Gud. ». [10]
Folk som opprettholder Al Koranen, så vil han kvalifisere seg til ære bærer banner av islam. Allah sier:
«Vi har åpenbart for deg en bok der det var årsakene til ære for deg Så hvis du ikke forstår det." [Al Anbiyaa `/ 21: 10].
I tolke ordet دكركم, 'Abdullah bin Abbas sa: "Det, i det der er din herlighet." [11]
Allah sier også:
»(Og faktisk al-Koranen det virkelig er en stor ære for deg og for ditt folk, og en dag vil du bli bedt om å svare."-Az Zukhruf/43 avsnitt 44 - det er, (al-Koranen) er en ære for deg og for dem, hvis de håndheve sine rettigheter. [12]
Han forteller også om høyden på graden av Ahlul Koranen. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
إن اله يرفع بهذا الكتاب أقواما ويضع به آخرين
"Sannelig, Allah vil øke graden av noen av boken (al-Koranen) disse og andre ydmykende". [13]
Derfor er det et must for de som resiterer Koranen til ikke liker folk flest. 'Abdullah bin Mas'ud sa, "Koranen Hamilul det bør være kjent av en annen mann samme kveld mens du sover. Kjent for sin lunsj med fasting, når folk er ikke faste. Kjent av sorg når en mann lykkelig, å gråte når folk ler, med stillhet når menneskelig tale, og en mann i en tilstand khusyu'nya som arrogant. "[14] Så dette er en dyd som må være avholdt innen Koranen Hamilul.
Likeledes bør folk som elsker Al Koranen, ikke skryte, bedratt og arrogant til andre med den herlighet som Gud skjenker ham. Han sa:
"Si:« Gaven er i Guds hender, gir Gud nåde til hvem han behager: og Allah er området (nåde), Knowing "[Ali Imran / 3:73]..
Ibn Jauzi sa, "Man skal ikke skryte av hans evne og styrke. Må ikke se på ham med en følelse av tilfredshet og anser seg ren. Folk som så ham full av feil, skulle kjøre henne nærmere ham." [15]
Føler seg mindre, for ikke å si så ikke skjønner Guds velsignelser eller favoriserer bør ikke være å fortelle det, fordi som et uttrykk for takknemlighet.
Hamilul Koranen (penghapal) lokalisert i gledene ved en uforlignelig, hvis han praktiserer det. Umar bin Khattab Allah 'anhu sa, "O` Qurra (leserne av al-Koranen), løft deres hoder. Faktisk veien har blitt beskrevet for deg, så løp-lombalah i godhet, og du bør ikke være en byrde for den menneskelige ». [16]
Az Zarkasyi sa: «Du vet, noen som Gud lærte ham al-Koranen, helt eller delvis, bør innse plasseringen av disse tjenester. Det vil si, al-Koranen er den største mirakel, fordi det alltid eksisterer i nærvær av islam. Og også, fordi profeten er seglet til profeter og apostler. Så beviset al Koranen vil alltid eksistere i alle aldre og tid, som al-Koranen er kalamullah den mest edle og hans bok. Så som ble tildelt Al Koranen bør bli sett på, at Allah har gitt ham stor glede. bør han innse sine handlinger, at al-Koranen ville forsvare ham, og ikke bare kreve det. [17]
I tillegg må han utnytte det beste av gleden som Gud har gitt ham, samle i hennes leveren som kan føre til liv. Kanskje spørre, hvordan maksimere jeg de ta lærdom fra Al Koranen?
Ibn al-Qayyim beskriver i sin bok, al FAWAID, rahimahullah han uttalte:
"Hvis du ønsker å ta lærdom fra Al Koranen, den konsentrasikanlah hjertet når jeg leser og hører, legger ørene. Gjør deg selv som person snakket direkte med den som sa det, er at Allah Subhanahu Ta'ala w som al Koranen er khitab (snakke) viet til Gud gjennom profeten muntlig sallallaahu 'alaihi wa sallam. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
"(Sannelig i dette er det virkelig en advarsel til de som har lever-eller bruk av hørselen hans, mens han så på -Qaaf/50 Vers 37 -.)".På grunn av påvirkning av al-Koranen helt avhengig av innflytelse, et sted som kan ta imot innflytelse, vilkårene oppfylt, og ingen blokkering. Så verset beskriver det hele med en kortfattet, men tydelig uttrykk, og representerer gjennomsnittet.Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
أن فى ذللك لذ كرى
"(Sannelig i dette er det virkelig en advarsel)", (Dette er) et signal til de versene som har gått fra den første bokstaven til dette punkt.Denne muatstsir (som gir effekt).
Og Ordet:
لمن كان له قلب
"(For dem som har et hjerte)" er et sted som kan akseptere en slik innflytelse. Det er hjertet av den levende som visste Allah Subhanahu wa Ta'ala, sier sebagaiamana Allah:
(Al-Koranen er ikke annet enn en leksjon og boken som kaster lys, slik at han (Muhammed) gir en advarsel til folk som lever (hjertet) -Yasin/36 paragrafene 69, 70 -), som er hjertet av livet.Mens Guds ord:
أو ألقى السمع
"(Eller bruk av hørsel)", mening, er den personen som leder sansene hørsel og høre talen fokus rettet mot ham. Dette er et krav kunne bli påvirket av ytringen.
The Word:
وهو شهد
»(Og han så på)", mening, hans nåværende, ikke uaktsom. Ibn Qutayba rahimahullah sa, "Det er, lyttet han til al-Koranen med stor interesse, for ikke å glemme hjertet som svikter igjen. Dette antyder eksistensen av en barriere effekt, vil ikke utelatelsen ikke reflekterer forsiktig, ikke tenke, og ikke ser hva som blir sagt til ham .
Hvis det er en påvirkning som er al-Koranen-(da) det er steder som kan få et hjerte-som påvirker liv og tilstand, at det ikke er lytte-og-en barriere som er opptatt med den andre lever-effekten at, vil nødvendigvis oppstå. Det er legemliggjørelsen av bruken av al Koranen og ta lærdom fra ham ". [18]
Etter det skal han få klar for mengamalkanya. Fordi eierne å bringe vitenskap i praksis. Hvis praktiseres, vil vitenskapen bli opprettholdt. Hvis ikke, så vitenskap ville gå tapt.
Ibn al-Qayyim i Zaadul Ma'ad rahimahullah sa, "Noen salafush Salih sa den virkelige Al Koranen ned så praktiseres. Så sørg for å lese Al Koranen som en form for pengamalannya. Derfor Folk Koranen er menneskene som forstår al Koranen `en og praksis som finnes i den, selv om han ikke huske det. mellomtiden, folk som innøvde, men ikke forstått, og ikke praksisen med abort, da han ikke er folk i Koranen, selv om han satte bokstavene som mendudukan bow bow (det er, veldig hensynsfull av bokstavene, Red). [19]
Derfor, hvis noen ønsker å få kjærligheten til Gud, la ham ha en stor bekymring til al-Koranen, prøver å lese det, og mengamalkanya merenugi. Hvis vi er fast bestemt på å ta lærdom fra ham, så la oss øve følgende manerer-manerer.
Manners Manners lese KoranenImam en Nawawi nevner i sin bok, på Tibyan, (om) noe adab adab al juridisk og lese Koranen. Blant disse er:
A. Oppriktig, bare forvente Allah og bahwasannya innså at han kommuniserer med Gud.2. Rengjør munnen med Siwak eller lignende.3. For folk som junub og menstruasjon, er forbudt å lese al-Koranen, enten helt eller delvis, med mindre teksten er en av de morgen og kveld i minne, eller dhikr er absolutt Sunnah for noen å lese det.4. Noen som leser Koranen al, la dem lese det på et rent og mer viktig å gjøre det i moskeen. På grunn av moskeen, der renslighet og ære sammen.5. Når du leser al Koranen, skal vende Qiblah, og deretter sitte stille. Og kan resitere Koranen til å sitte eller ligge. Men den første mer mainstream vei.6. Hvor skal jeg begynne å lese al Koranen, Sunnah lest ta'awudz ledsaget av å lese Basmalah i begynnelsen av hver bokstav, med unntak av bokstaven Bara'ah (At Tawbah). Dermed er det sagt jumhur lærde.7. Konsentrasjon når du leser.8. Bringer følelser av frykt Allah k mens du leser den.9. Tartil lese. Og de lærde er enige om tartil Sunnah, ifølge Guds ord:
"Og lese Koranen al med tartil (sakte)". [Al Muzammil/73: 4].Og som leser med tartil mer respekt og mer innflytelse enn lese den raskt.
10. Spør etter gave av Guds Sunnah da ferdig med å lese vers fra nåde Allah, bønnfalt beskyttelse fra straff når du er ferdig å lese vers fra Allah, og prise Gud når gjennom vers fra rensing av Allah.
11. Styr klar av ting som kan redusere respekten for Al Koranen, som ler når du leser den, gjør noe forgjeves, gjør det som et spørsmål om debatt, eller andre handlinger som kan redusere storheten av Al Koranen. Basert på Guds ord:
"Og når resitasjonen al-Koranen, så la deg lytte nøye, og vurdere rolig, forhåpentligvis får du en velsignelse". [Al A'raf / 7:204].
12. Bør ikke leses al Koranen i tillegg til arabisk, men arabisk flytende, eller kunne ikke, verken i bønn eller utenfor bønn.
13. Bør ikke leses al Koranen, unntatt med qira'at som sab'ah (syv målinger) er mutawatir. Og bør ikke blandes opp under lesningen av syv i en enkelt diskusjon.
14. Bør leses i samsvar med eksisterende orden i manuskriptene, enten i bønn eller annet.
15. Lese al Koranen ved å se på Mushaf mer mainstream, snarere enn å lese den utenat, selvfølgelig, utenfor bønn. Fordi titt på Mushaf, en tilbedelse som ble bestilt, med mindre personen leser Koranen al anledning føler seg mer ydmykhet '.
16. Sunnah gjøre halaqah i å lese og studere al Koranen, basert på ordene av profeten:
ما اجتمع قوم في بيت من بيوت الله تعالى يتلون كتاب الله ويتدارسونه بينهم إلا نزلت عليهم السكينة وغشيتهم الرحمة وحفتهم الملائكة وذكرهم الله فيمن عنده
"Det er et folk samlet på ett av husene av Gud, lest al-Koranen og studie av dem, men vil falle til ro deres. De vil være innhyllet i nåde, og Gud vil kalle (fortelle) dem til englene i sider ". [21]
17. Sunnah å lese med stemmen hennes, mens ikke bekymre Riya "og ikke forstyrre andre. Fordi stemmen hans kunne mengggugah hjerte, lever konsentrat, og fokus konsentrasjon å kontemplere over tapet til litteratur. Som nevnt i hadith:
ما أذن الله لشيء ما أذن لنبي حسن الصوت بالقرآن يجهر به ..
"Det er ikke tillate Gud noe som en lisens til en profet for å forbedre stemmen og mengeraskannya når du leser al Koranen".
18. Når du leser al Koranen, Sunnah å forbedre lyden, som ord av profeten:
زينوا القرآن بأصواتكم
"Adorn al Koranen med stemmen din". [22]
19. Ønsket ble lest al Sunnah Koranen taler om gode mennesker, slik det berettes av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam spurte' Abdullah bin Mas'ud Allah 'anhu:
اقرأ علي قال قلت أقرأ عليك وعليك أنزل قال إني أشتهي أن أسمعه من غيري قال فقرأت النساء حتى إذا بلغت فكيف إذا جئنا من كل أمة بشهيد وجئنا بك على هؤلاء شهيدا قال لي كف أو أمسك فرأيت عينيه تذرفان
"Les meg (al-Koranen)!" Han sa: Jeg sa, "leser jeg dere al-Koranen, da han ble sendt ned til deg?" Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Jeg er glad for å høre det fra noen andre." Han sa: Jeg sa, "Da jeg leste en-Nisa ', når opp i punkt
فكيف إذا جئنا من كل أمة بشهيد وجئنا بك على هؤلاء شهيدا
"Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa til meg:". Enough "Jeg så øynene hans med tårer" [23]
20. Dimakruhkan resitere Koranen på visse vilkår, for eksempel `bukking, prostrating, og andre når du ber, men når du står. Og for menigheten, dimakruhkan lesing al Koranen al-Fatihah over et brev da han hørte presten lesing. Også makruh å lese Koranen al døsig og når du lytter til prekenen.
21. Forbudt spesialisert lesing bestemte bokstaver i visse øyeblikk, med mindre det foreligger forslag som forklarer det, slik som spesialiserte lese brevene at det er vers på tidenes morgen sajdahnya fredag ​​Sajdah annet enn bokstaver, eller lese bokstaver på en Raka al An'am «endelig bønn tarawih på den sjuende natten, ledsaget av den tro at det er Sunnah.
22. Hvis det er noen som ga hilsener til folk som leser al-Koranen, la ham slutte å lese og svare på hilsenen. Da han hørte mannen som nyser takke Gud, så han burde svare på det ved å si yarhamukallah. Tilsvarende når han hørte kallet til bønn, så han burde stoppe og svare på anropet til bønn ekko.
23. Disyari'atkan å bøye når passerer versene av Sajda
FARE vendte seg bort fra KoranenNår du leser Koranen al er en faktor som vil bringe Guds kjærlighet til en tjener, så det motsatte, å vende seg bort fra al-Koranen er en faktor som vil bringe Guds vrede. Profeten klaget til Gud, blir folk forlater og vende seg bort fra al-Koranen, som Gud har sagt:
"Apostelen sa:" O min Rabb. Sannelig mitt folk har gjort Koranen al det er noe å bli ignorert. "[Al Furqan/25: 30].
Ibn Katheer kan Allah ha barmhjertighet si: "Hvis de leser Al Koranen, de gjør mye av støyende og travle med andre ord, slik at de ikke lytter til resitere Koranen. Dette er en handling av å vende seg bort fra al-Koranen. Ikke tro og ikke rettferdiggjøre omfatter også hajrul Koranen (vende seg bort fra al-Koranen). ikke tenke på og forsøke å forstå, inkludert hajrul Koranen. Tendens til den andre, slik som poesi, sang, handlinger forgjeves, tale og livsstil som ikke er hentet av al-Koranen, også vende seg bort fra al-Koranen. " [24]
Fra dette kan vi forstå, vende bort fra al-Koranen at mange ulike former. Derfor bør en muslim holde seg for ikke å falle inn i en av disse handlingene.
Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa, "Hajrul Koranen (vende seg bort fra al-Koranen), er det flere former Først:. Slår ikke høre det, og ikke mengimaninya Second:. Nei praksis, og ikke stoppe ved hva som er lovlig og hva er diharamkannya , selv om han hadde lest og mengimaninya Tredje:. Ikke mekle med ham i trøbbel Ushuluddin (religiøse emner) og dets grener Fjerde:. Ikke tenke på og ikke forstår, og fant ikke ut den tilsiktede meningen av den som sa det femte:. Ikke behandle . alle hjertesykdom med Al Koranen, men i stedet for søker en kur i andre Alle disse arbeidene inngår i ord av Allah:
"Apostelen sa:" O min Rabb. Sannelig mitt folk har gjort Koranen al det er noe å bli ignorert. "[Al Furqan/25: 30].
Dette er alt en handling hajr mot al Koranen. Sammen med henne hajr lesing. Det er han ikke leser Koranen al.
Dette fenomenet utbredt i samfunnet, som å sette Al Koranen på visse steder å bertabarruk (få barakahnya selvfølgelig), satt i et hjørne av huset, på ryggen eller foran bilen før den er dekket med støv. Dette showet har menghajr al Koranen (bryr meg ikke og har aldri lest det), mens det var en dårlig behandling av al-Koranen.
Ibn Jauzi rahimahullah sa, "Den har Mushaf, så la leser den hver dag selv om noen av versene, så det er ikke som forlatte manuskripter."
Så dette er et nivå av noen som forlot Al Koranen samt noen av sine omstendigheter. Som en som alltid følger en tilstand av Al Koranen, da deres bånd til al-Koranen også variere, ifølge alvor at Gud ga dem.
Den salafush-rettferdige, alltid slå på sine dager med Al Koranen, til alle tider av døgnet. De er alltid klare i sine hjerter når du leser al Koranen, slik at deres hjerter var alltid føles levende og vekk fra omsorgssvikt.
Måtte Allah gjøre oss inkludert Hamilul Koranen som har sterke bånd med ham, og alltid gjør Al Koranen som en guide og motgift mot hjertesykdom.
Oppsummert fra Syarhul Asbabul 'Asrah al Mujibah limahabatillah Kama' addaha Ibn al-Qayyim, Abdul Aziz Mustafa, 13-33 sider CET. Til VIII, 1422H
[Kopiert fra As-sunnah magasiner Edition (07-08) / År X/1427/2006M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel.0271-761016]
Ulike typer Åpenbaringen


AvMuhammad ibn Muhammad Abu Syuhbah


Aksept av åpenbaringen av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam er en veldig stor begivenhet. Fallet er en hendelse, ikke uventet. Gud ga til mennesket titahNya valgt, at Muhammed bin Abdullah bin Abdul Muttalib.
Åpenbaringen, i de språklige virkemidler, merker hemmelighet nan raskt. I syar'i betyr innkalling av Guds åpenbaring til sine profeter og apostler i Shari'ah eller boken som prøvde å formidle til dem, enten med eller uten mellommann mellommann. Åpenbaringen er syar'i er klart mer spesifikk enn den åpenbaring av mening i språk, både når det gjelder kilde, mål eller innhold.
Det finnes ulike syar'i åpenbaring, og den viktigste forklaringen er som følger.
Først: Taklimullah (Gud den allmektige taler direkte) til Hans profet fra bak sløret. Dvs Allah Subhanahu wa Ta'ala formidle hva han ønsket å formidle, enten våken eller i dvale.
For eksempel, i våken tilstand, er at som når Gud den allmektige taler direkte til Moses Alaihissallam, og også av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam ved Isra »og Mi'raj. Allah sier om profeten Moses:
"... Og Gud talte til Moses direkte" [en-Nisa '/ 4: 164].
Som for eksempel når en tilstand av søvn, er at som fortalt i hadith av Ibn Abbas og Mu'adh bin Jabal. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
أتاني ربي في أحسن صورة فقال يا محمد قلت لبيك رب وسعديك قال فيم يختصم الملأ الأعلى قلت رب لا أدري فوضع يده بين كتفي فوجدت بردها بين ثديي فعلمت ما بين المشرق والمغرب فقال يا محمد فقلت لبيك رب وسعديك قال فيم يختصم الملأ الأعلى قلت ...
«Jeg besøkte (i drømmer) av Min Herre i best form, så han sa:" O, Muhammed "!Jeg svarte: «Labbaik sa'daika wa."Han sa, "Hva blir behandlet av engler?"Jeg svarte: «Å, min Herre, jeg vet ikke", da han la hånden på skulderen, før jeg kjente kulden på brystet mitt. Deretter kan jeg finne ut alt i mellom øst og vest.Allah sier: "O, Muhammed!"Jeg svarte: «Labbaik sa'daika wa!"Han sa, "Hva blir behandlet av engler?"Jeg svarte: ".........". (Al Hadith).
I forhold til denne åpenbaringen, lærde av den Salaf, Sunnah wal Jama'ah Holding ekspertuttalelser at profeten Moses og profeten Muhammed Alaihissallam sallallaahu 'alaihi wa sallam, de har hørt kalamullah al azaliy al qadim [1], som er en av egenskapene tilGuds egenskaper. Denne uttalelsen er svært forskjellige, og ikke som hevdet av noen, at lyden er sus av hjertet eller lydene skapt av Allah til et tre.
Second: Allah levere sitt budskap gjennom forbønn av engelen Gabriel, og den inneholder flere måter, nemlig:
1). Engelen Gabriel viste i den opprinnelige formen. På denne måten er svært sjelden, og bare skjedd to ganger. Først når engelen Gabriel kom til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam etter vakuum av åpenbaringen, etter Surat al-' Alaq senket, da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke motta åpenbaring for en stund.Denne perioden kalles fatrah, betyr vakuum. Dernest 'så alaihi wa sallam engelen Gabriel i original form, dvs. som profeten sallallaahu' profeten sallallaahu alaihi wa sallam dimi'rajkan.
2). Angel Gabriel Alaihissallam noen ganger kommer til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i form av en mann. Vanligvis i form av en mann som Dihyah Kalbiy al. Han var en vakker utseende venn.Eller noen ganger i form av en mann som ikke var kjent av venner. I levering av denne åpenbaringen, var alle vennene som kunne se ham og høre hans ord, men de vet ikke innholdet i dette problemet.Som fortalt i den berømte Hadith Jibril, som inneholder spørsmål om tro, islam og veldedighet. Dette er fortalt av Imam Bukhari og Muslim. I begynnelsen av denne hadith, rapporterte Umar bin Khattab Allah 'anhu:
بينما نحن عند رسول الله صلى الله عليه وسلم ذات يوم إذ طلع علينا رجل شديد بياض الثياب شديد سواد الشعر لا يرى عليه أثر السفر ولا يعرفه منا أحد حتى جلس إلى النبي صلى الله عليه وسلم ...
På et tidspunkt, vi sitter med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.Plutselig en mann kledd i veldig hvitt, veldig svart hår, ingen synlige tegn på en lang tur, og ingen hos oss som kjente ham, inntil han ble sittende i nærheten av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam
Så til slutt, er noe som kort tid etter at de forlot, 'spurte alaihi wa sallam Umar' profeten sallallaahu anhu:
يا عمر أتدري من السائل قلت الله ورسوله أعلم قال فإنه جبريل أتاكم يعلمكم دينكم
"O, må Umar. Du vet hvem folk spør om?" Jeg svarte: "Allah og Hans sendebud er mer bevisste," (da) Profeten sa, "Han var engelen Gabriel kom til deg å lære deg DIN (religion) deg."
Dette tyder på, selv om vennene kan se det og kunne høre stemmen hans, men de vet ikke om han er engelen Gabriel brakte åpenbaringen. De forstår etter å ha blitt fortalt av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
3). Engelen Gabriel kom til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, men han ble ikke sett. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam vet ankomsten av engelen Gabriel i en stemme som mengirinya. Noen ganger liker lyden av klokkene, og noen ganger liker summingen av bier. Dette er den vanskeligste for profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, slik beskrevet når du mottar denne åpenbaringen, profetens ansikt sallallaahu' forandret alaihi wa sallam. Til tross for meget kaldt vær, han sallallaahu 'alaihi wa sallam lå badet i svette, og på den tiden den fysiske vekten av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam forandret brått.
Som fortalt av en av hans følgesvenner, at Zaid bin Thabit Allah 'anhu, sa han: «Allah åpenbaring til profeten sallallaahu nedre' alaihi wa sallam, mens låret, han sallallaahu 'alaihi wa sallam var i toppen av låret mitt Deretter låret. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam å være tung, før jeg var redd lårene mine vil bli ødelagt ". [2]
Veiing mottok en åpenbaring på denne måten, også fortalt av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Han sallallaahu 'alaihi wa ass var:
يا رسول الله كيف يأتيك الوحي فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أحيانا يأتيني مثل صلصلة الجرس وهو أشده علي فيفصم عني وقد وعيت عنه ما قال وأحيانا يتمثل لي الملك رجلا فيكلمني فأعي ما يقول
"O, Allahs sendebud. Hvordan åpenbaring for deg?" Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Noen ganger åpenbaringen kom til meg som lyden av klokkene, og dette er den tøffeste for meg, og jeg ta hensyn til hva han har å si. Og noen ganger en engel kom til å forme en mann, og han videresendt til meg, så jeg vil ta hensyn til hva sa han. "
Basert på historie og forklaring av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så det er forstått at mens de får alle de åpenbaringer, profeten føltes tung. Imidlertid er det mest alvorlig at denne slags måte.
Tredje: Åpenbaring leveres i en hvisking til hjertet.Det er Gud den allmektige eller engelen Gabriel som prøvde å formidle åpenbaringen satt inn i hjertet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med en varsel om at dette er fra Allah. Slik som hadith fortalt av Ibn Abi al-Dunya i boken Qana'ah, og Ibn Majah, og al-Hakim i al Mustadrak. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:
إن روح القدس نفث في روعي: لن تموت نفس حتى تستكمل رزقها فاتقوا الله وأجملوا في الطلب ولا يحملن أحدكم استبطاء الرزق أن يطلبه بمعصية الله فإن الله لا ينال ماعنده إلا بطاعته
"Sannelig, Ruhul Quds (engelen Gabriel) blåser inn i min sjel:" Det blir ingen døde sjel til Gud den allmektige rizkinya perfekt. Så la frykten for Allah, og lykke til med å finne en god måte. Ikke utsette rizki lage en av dere se til Gud i umoralske måter. Sikkert hva Allah ikke vil bli oppnådd, unntatt med adlyde ".
Fjerde: Åpenbaring gitt av Gud den allmektige i form av inspirasjon.At Gud gav kunnskap til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, da han ijtihad på en sak.
Femte: Åpenbaring avdekket i en drøm.Dvs Allah noen ganger åpenbart til profeten ved hjelp av en drøm.For eksempel vil åpenbaringen til profeten Abraham ofre sin sønn Alaihissalllam. Denne hendelsen er fortalt av Allah:"Og da gutten kom (år kunne) forsøkte sammen Ibrahim, sa Ibrahim:" O min sønn, jeg har sett i en drøm som jeg ofre. ? Fikirkanlah Så hva tror du "Han svarte:" O min far, gjør det som er befalt deg, Gud vil, vil du finne meg blant dem som venter "[Ash Shaffat/37: 102]..
Dermed aksept av måtene Allah åpenbaring gitt til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Alle slags åpenbaring blir ledsaget av troen på mottakeren av åpenbaring, at det er mottatt faktisk kom fra Gud den allmektige, ikke hviske av sjelen, enn si den listige av Satan.
Washallahu 'ala Muhammed Nabiyina, wa' ala alihi washabihi wasallam.
[Vedtatt av as-Siratun Nabawiyah fi-il Dau Koranen var Sunnah, Muhammad ibn Muhammad Abu Syuhbah, s.. 269-271]
[Kopiert fra As-sunnah magasin utgaven 06 / / År X/1427H/2006M.Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-761016]
Leie Qari '(en som leser Koranen), lest brevet Yasin for folk å være død


AvLil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Scientific Ifta



SpørsmålLil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Scientific Ifta spurte: Vi er vitne til i mange land er det muslimsk befolkning som leier reciter '(folk som leser Koranen). Kan folk som leser Koranen resitasjon tok lønn?Berdosakah person som gir lønn?
SvareLese Koranen er tilbedelse mahdhah (ren) og en av tilbedelse å komme nærmere en tjener til sin Herre. Juridisk opprinnelse i religiøs tilbedelse og annen mahdhah gjøres av en muslimsk for Allahs skyld, venter svar fra hans side, ikke å finne et svar, og takk fra skapningene.
Derfor, never mind det handler om å generasjon Salafush Salih ansette folk til å lese Koranen for den avdøde, eller i walimah, eller andre hendelser. Og ingen historie enhver prest (som vitnet) var blant dem som bestilte den, eller gi lindring i et slikt tilfelle. Også vet aldri fra en av de som tar lønnsvilkår lesninger av Koranen. Even (ellers,-ed) de leser Koranen fordi den forventer et svar i synet av Allah. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam bød folket som leser Koranen til å tigge ham, og ga en streng advarsel fra mannen spurte.
Imam Tirmidhi fortalt i hans Sunan fortalt at 'Imraan ibn Husayn at han (Imran) gjennom en person som leser Koranen, så (folks) anmodning (retur til mannen, rød). Imran beristirja (dvs. uttale setning wa inna innalillahi ilaihi raji'un, rød), og så sa han.
"Jeg hørte Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:" Den som leser Koranen, da må han be Gud ved å lese den. For sikkert det vil komme et folk som leser Koranen, spurte de ham av mannen svar ".
Mens mottar betaling for å lære det, meruqyahnya med Koranen, eller andre som føler de fordeler til andre mennesker, så er det en hadith som viser tillatelsen. (Dette er) på grunn av hadith av Abu Sa'eed som vitnet, at han tok lønn en geit, (som) er opptatt av lønn mellom stikket (giftigste dyr), som han Allah 'anhu ruqyah ved hjelp av Surah Al-Fatihah.
Så er det hadith av Sahl av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som giftet seg med en mann med en kvinne med en medgift, lærte mannen (til) kvinner (a) Al-Koranen som han kan. (Basert på dette, rød), slik at folk som tar seg lønn for å lese Koranen, eller leie en gruppe mennesker til å lese Koranen, Sunnah og handlingen bryter avtalen menyelisihi den Salafush Salih.
Wabilllahit-taufiq, washallahu 'ala Muhammad wa alihi Nabiyina shahbihi ajma'in wa.
[Lil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Ifta Wal Scientific, 9/34-41]
Les brevene til folk som Yasin MELLOM du vil dø
SpørsmålLil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Scientific Ifta ble spurt: Hvordan betyr hadith: "Les brevet Yasin mot mennesker som vil dø av deg".?
SvareImam Ahmad, Abu Dawud, An-Nasaa'i, Ibn Majah, Ibn Hibban og Al-Hakim, av Ma'qal bin Yasir, fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at han sallallaahu' alaihi wa sallam sa.
"Les brevet Yasin mot folk som ville dø blant dere".
Lafadz denne hadith, fortalt av Imam Ahmad i (nevnt).
"Surat Yaseen er hjertet (hjerte) Al-Koranen. Ingen ønsker å lese at Allah og den hinsidige, men han vil få sine synder tilgitt. Og resitere brev til folk som døde mellom kailan '[1]
Denne hadith klassifisert som Sahih av Ibn Hibban, mens Yahya bin Al-Qaththan forklare illatnya (feil) i form idhthirab (rystet), mauquf (til venn). Abu Uthman og hans far er nevnt i denne sanadnya majhul (ukjent) omstendigheter.
Ad-Daruquthni sa: "Denne hadith sanadnya da'eef (svak), matannya (ISI hadith) majhul, og i denne utgaven, er det ingen saheeh hadith".
Basert på denne informasjonen, trenger vi ikke å forklare hensikten med denne hadith, fordi hadith er ikke saheeh. Hvis det anses autentisk, er intensjonen Yasin lest opp et brev til den døende til å huske, og så på slutten av sitt liv på jorden for å lytte til lesingen av Koranen. (Formålet med denne hadithen), ble Yasin ikke lese ut et brev til noen som hadde tydeligvis dødd
Det er noen mennesker som tar meningen å zhahirnya denne hadith, så sa Sunnah resitere Koranen til folk som har dødd, fordi (ifølge dem, rødt) er det ingenting å distrahere fra betydningen betydningen av denne hadith zhahirnya.
Vi motvirkes ved å si, hvis dette hadith er gyldig og sann mening, og sikkert profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gjorde. Og handlingene til Profeten ville ha formidlet til oss. Imidlertid gikk det ikke eksisterer som beskrevet ovenfor. Dette tyder, menes med ordet "mautakum" i denne hadithen (hvis ekte) er de som dør erfaring finnes i hadith fortalt av Muslim i hans Sahih at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
("Tuntulah den døende blant dere 'Laa ilaha illallahu'). Sikkert det betyr er at folk dør, som i historien om død Abu Talib, onkelen til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
Wabillahit-taufiq, washallahu 'ala Muhammad wa Nabiyinia' wa alihi shahbihi ajmain.
[Lil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Ifta Wal Scientific, 9/41-42]
[Kopiert fra As-sunnah Magazine Issue 01/Tahun XI/1428H/2007M & 12/Tahun X/1428H/2007M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Almat Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183. tel. 0271-5891016]
Lese Al-Quran Lese eller spiller Kassett Al-Quran gjennom fredagsbønnen Før Forsterkere



AvWahid ibn Salam Abdis Baali.


I mange moskeer en reciter 'vil sitte foran fredagsbønnen rundt en halv time, lese Koranen i en høy røst til kallet til bønn tid kommer.Og dette er helt klart feil, av to grunner:
Først: Festetiden er en nyskapning som diada smie. Aldri hevdet at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri bestilt en venn som har en melodiøs stemme, slik som Abu Musa al-Ash'ari,' Abdullah bin Mas'ud, og andre til å lese Koranen før bønnen fr 'at mens folk lytter.Hvis det er bra, sikkert de (Salafush Salih) vil komme før oss å gjøre nettopp det.
Second: Det vil forstyrre folk ber, lese Koranen, dhikr, og be.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forbudt det meste av menigheten ber for hverandre opp volumet av lese al-Quran over andre. Imam Malik og Imam Ahmad har fortalt رحمهما الله med en saheeh Sanad fra al-Bayadhi Radi 'anhu, at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam aldri komme ut å møte folk som var hans bønner, mens deres stemmer blir hørt høyt lesning av Koranen , så sa han:
إن المصلي يناجي ربه فلينظر بما يناجيه به ولا يجهر بعضكم على بعض بالقرآن.
"De som ber det bermunajat til Herren sin, så la ham ta hensyn til hva han bermunajat. Og ikke noen av dere hevet stemmen hennes over andre i å lese Koranen. "[1]
Fortalt av Abu Dawud og sensurert saheeh av Shaykh al-Albani fra Abu Sa'īd al-Khudri Allah 'anhu, sa han, profeten sallallaahu' alaihi wa sallam aldri beri'tikaf i moskeen, da han hevet sin røst hørt dem resitere Qur s, og da han åpnet gardin skillevegger som han sa, "Du vet, faktisk hver og en av dere bermunajat til sin Herre. Derfor trenger noen av dere ikke forstyrre andre, og gjør noen stemmer hevet over de andre i å lese Koranen, "eller sa han," I bønnen. "[2]
Imam Ibn 'Abd al-Barr rahimahullah sa, "Hvis en person som ber for å lese Koranen ikke skal heve stemmen slik at ingen, og ikke bry noen ved sin side. Dermed taler i moskeen som forstyrrer menigheten bønn er klart mer selvsikker, blir mer ikke tillatt, og mer uren. "[3]
TRO er et brev til å lyde som GJELD OG AL-Sajda-Insaan IN Fredag ​​formiddag bønnNoen mennesker tror at bønn er ikke gyldig Shu-karosseri, med mindre brevet ble lest i det som-Sajdah og al-Insaan. Og dette er helt klart feil. Derfor, les den andre bokstaven i bønn av dagen Shubuh er sunnah. Derfor folk som ikke leser dem så be forbli Shubuhnya gyldig.
Derfor Shaykh al-Islam Ibn Taimiy rahimahullah vel si, "Det burde alltid lese brevet slik at dumme folk vil tro at det er obligatorisk, og de som forlater uskyldig. Men det bør være, noen ganger er det nødvendig også ikke lese det, fordi det er ingen plikt for det. "[4]
[Kopiert fra boken bok al-Kali-fil maatun Naafi'ah Akhthaa 'aske-Syaa-i'ah, kapittel "75 Khatha sin FII Shalaatil jumu'a." Indonesia Edition 75 feil angående Bededag og fredag, arbeid Wahid ibn Salam Abdis Baali. Leser Publishers Ibn Kathir]
Lese lov av Koranen sammen, dele Reading Al-Quran for mennesker med Present



AvAbu Anas ibn Husain Ali Abu Luz



Lese Koranen er tilbedelse og er en av de viktigste virkemidlene for å komme nærmere Allah Subhanahu wa Ta'ala.
I utgangspunktet lese Koranen bør være prosedyren som Rasullah sallallaahu 'alaihi wa sallam mencontohkannya med sine følgesvenner, han sallallaahu' alaihi wa sallam. I ingen av hans historie og hans shabatnya at de leser det på en måte, sammen med en stemme. Men de leser det på egenhånd eller en lese og lytte til andre mennesker til stede.
Det har blitt fortalt at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
"Det betyr: La dere holder fast på Sunnah sunahku og Al-Khulafa'ur Rasyidun etter meg" [1]
Hans ord av andre.
"Betydning: Den som skaper i vårt tilfelle (det gjelder religion) ikke er avledet fra det, ble han avvist som" [2]
I en annen rapport oppgitt.
"Betydning: Den som utfører en handling som ingen kommando blir avvist vi da praktisere" [3]
Også berettet fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam at han ble beordret til Abdullah ibn Mas'ud Allah' anhu å lese for ham Koranen.Han sa til ham. "O Allahs sendebud, hvis jeg skal lese Koranen foran deg mens Koranen ble åpenbart for deg?" Han svarte: «Jeg er henrykt over å høre fra andre" [4]
Samlet på ELLER moské i huset for å LESE AL-Koranen SAMMEN.
Hvis det spørsmålet er at de leser det med en stemme til "waqaf" og stoppe det samme, da dette ikke er foreskrevet. Minst makruh lov, fordi det er ingen historie om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans kompanjonger, han sallallaahu' alaihi wa sallam.Men hvis formålet for undervisning og læring, så jeg håper det er greit.
Som om det betydde var at de samlet for å lese Koranen for å huske det, eller lære, og en av de andre lese og lytte, eller de hver lese sin egen ved å ikke matche andres stemmer, så dette disyari«atkan, basert på historien om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam at han sa.
"Det betyr: Hvis et folk samlet i ett hus av Allah (moskeer) mens de leser Koranen og gjensidig bertadarus sammen, vil utvilsomt gå ned ro over dem, vil Guds nåde dekke dem, vil englene beskytte dem og Gud sa de er de skapningene som finnes på siden av hans "[Hadith Rapportert av Muslim] [5]
Subdivision FOR Å LESE AL-Quran Mennesker som kommer
Splitte juz-Juz av Koranen til menneskene som deltok på samlingen, slik at hver leser sin egen ett eller flere Hizb Hizb av Koranen, anses det ikke automatisk slik Koranen for mengkhatamkan hver av lesing. Som for sitt formål i å lese Koranen for å få hans velsignelse alene er ikke nok. Fordi Koranen bør leses med det formål for tilbedelse nærmere Allah, og å huske det, tenke og lære sine lover, ta en leksjon fra ham, for å få belønning for lesing, muntlig praksis i lesing og diverse andre goder tilgjenge-[Se Da'imah Lajnah Fatwa nei. 3861]

[Kopiert fra boken An-Naasi Bida'u FII Al-Quran, Indonesia Issue Avvik mot al-Quran Abu Anas forfatter Hussein bin Ali Abu Luz, Ahmad Amin Sjihab oversetter, forlegger Dar al Haq]
Lese Al-Fatiha For the Dead, leide Qari å lese Koranen


AvShaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen



Framføring av Al-Fatihah for de døde jeg ikke får de hadith tekstene som tillater det. Under disse forholdene, ikke er tillatt å sitere Al-Fatiha på en avdød person. Fordi det er i utgangspunktet en tilbedelse ikke bør gjøres før det er et argument som viser disyari'atkannya tilbedelse, og at handlingen var inkludert Shari'ah av Allah Subhanahu wa Ta'ala. Bevisene er å benekte at Allah er den personen som gjør Shari'ah og bestemmelsene i religion av Gud er ikke dizinkanNya.
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.
"Det betyr: Har de noen guder foruten Gud mensyariatkan til deres religion er ikke tillatt å Allah. Hadde ingen lover som bestemmer (Allahs) de ville ha blitt ødelagt. Og faktisk de som gjør urett vil få en svært smertefull Allah "[Ash-Sura: 21]
Det har blitt fortalt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa at belaiu.
"Betydning: Den som utfører en handling som ingen av oss beordret praksisen blir avvist" [1]
Avvist hvis den inneholder loven av forfengelighet er ikke verdt det.Guds uskyldige i tilbedelse å komme nærmere ham på den måten.
De innleide folk til å lese Koranen og belønningen gitt til dem som har dødd, herunder ulovlig og ikke lov til å ta en lønn over lesingen er ferdig. Den som tok lønn lese gjort da han har syndet og ingen belønning for ham, fordi lese Koranen, deriblant tilbedelse, og en tilbedelse bør ikke brukes som Wasilah til verdslige formål.
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.
"Betydning: Den som ønsker livet av verden og juveler, vi sikkert gi dem sin jobb i verdens barn med sin perfekte verden og det vil ikke bli skadet" [Huud: 15]
[Nur 'ALAD Darbi, Juz jeg, Musa Abu i'dad Fayis Syaikhah]

Al-Fatihah Readings for både foreldre

AvShaykh Salih bin Fauzan Al-Fauzan


Al-Fatihah leste et brev til foreldrene som har dødd eller den andre er en handling av kjetteri fordi det ikke er essensen av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at Al-Fatihah bør leses for de døde eller deres ånder, begge foreldrene eller andre. Som er foreskrevet er be for begge foreldre i bønn og etterpå, be om tilgivelse og maghfirah for begge og lignende som inneholder bønner som kan være nyttig for de som er døde.
[Nur 'ALAD Darbi, Juz III, Musa Abu i'dad Fayis Syaikhah]
Innleid Qari 'AL-Koranen Å LESE

AvShaykh Salih bin Fauzan Al-Fauzan

Innleid en reciter "for å lese Koranen for de døde, inkludert innovasjon og menneskelige ressurser ved å ikke spise skikkelig.Fordi når en reciter "lese Koranen for å tjene lesing, handlingene inkluderer løgn, fordi han ville skatten og den livsverden av handlinger. Allah Subhanahu wa Ta'ala har sagt.
"Betydning: Den som ønsker livet av verden og juveler, vi sikkert gi dem sin jobb i verdens barn med sin perfekte verden og det vil ikke bli skadelidende. De er de menneskene som ikke får i den neste, bortsett fra helvete og gått i det hinsidige er hva de har tjent i verden og det er nytteløst hva de har gjort "[Huud: 15-16]
Case of tilbedelse, herunder lese Koranen, ikke å gjøre med verdslige mål og finne skatten, men må gjøres for å medekatkan å Allah Subhanahu wa Ta'ala.
En reciter "som leser Koranen med et betalt, så er det ingen belønning for ham, og lesing vil ikke være før de som har dødd.Utstedt eiendom er en bortkastet ressurs, ikke nyttig. Selv om eiendommen ble brukt til en veldedighet i navnet på avdøde, i stedet for å ansette en reciter ', så dette er en syndig handling, og kan bringe en fordel for folk som har dødd.
Da blir det obligatorisk for reciter å gjenopprette eiendommen de har perolah av mennesket som en belønning for å lese det de gjør for mennesker som har dødd, fordi bruken av eiendommen som tilhører spise menneskelige ressurser på en måte ikke sant. Og de bør frykte Allah og bønnfalte ham om å gi lykke til dem på en annen måte enn ulovlig måte.
For enhver muslim burde ikke spise menneskelige ressurser på en måte ikke foreskrevet på en slik dette. Sant at lesing av Koranen, deriblant en av de viktigste tilbedelse, den som leser Koranen haruf av det vil få en god, og få en god avkastning tidoblet. Men hans intensjon var for folk som er rettferdige og vil bare gleden av Allah alene og ikke ønsker et sekulært formål.
Innleid en reciter å lese Koranen for de døde: Først: Inkluderer handlinger av kjetteri, fordi ingen av de rettferdige Salaf som gjør det. Second: At denne handlingen, inkludert mennesker, spise skatt på en måte ikke sant, fordi dyrkingen og lydighet ikke må ta betale for det.
[Nur 'ALAD Darbi, Juz III, Musa Abu i'dad Fayis Syaikhah]
[Kopiert fra boka av Fatwa FII 70 Indonesia 70 utgaven av Koranen Ihtiraamil Fatwa Om Al-Quran, forfatter Abu Anas ibn Husain Ali Abu Luz, Ahmad Amin Sjihab oversetter, forlegger Dar al Haq
Lese Al-Quran On the Dead Grave



AvShaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen




Les Koranen over graven en handling av kjetteri det er ikke helt ubegrunnet noen av Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner om Allah' anhum. Det er ikke hensiktsmessig for oss å holde en ngadakannya, fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam nevnt i en historie.
"Betydning: Hver er diada-oppfinne er en nyskapning og hver innovasjon er misguidance" [1]
An-Nasa'i lagt til.
"Hvilket betyr: Og hver misguidance er i helvete" [2]
Da er det obligatorisk for enhver muslim å følge de tidligere følgesvenner og de som følger dem godt, så få gode veibeskrivelser og, basert på hadith av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
"Betydning: Truly det beste av talen er Allahs bok og det beste av veiledning er veiledning av Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam" [3]
Liket i graven hans for å be hvorfor ikke som å stå ved siden av graven, og ba med bønn om at eksperter graven lett for ham, liksom.
"Betydning: O Allah, tilgi ham, velsigne ham, O Gud, holde ham fra Brann" Gud, masukanlah ham i himmelen, Gud, gi ham fritid i graven. "
Og som bønner.
Den seoorang ba over graven til å be for seg selv, da denne loven, herunder kjetteri, fordi det ikke bør være et sted viet til bønn unntatt noen få steder som har blitt nevnt av tekstene.
Hvis ingen tekster og Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, deretter fordype seg i en plass hvor som helst å be når noen tekster som gjør at det da virker omfatter kjetteri ".
Om faste for de døde, be for ham, lese Koranen for ham og lignende, faktisk er det fire typer tilbedelse som kan være til nytte opp til den personen som er død, ifølge ijma 'ulama, nemlig: Avgjørelse, ansvar kan være representert , almisser, og frigjør slaver.
Tilsetting av fire saker ovenfor, skilte de lærde om det. Blant dem er noen som hevder at gode gjerninger er tildelt personer som har dødd kan ikke være behagelig for ham enn disse fire. Men sannheten er at eventuelle gode gjerninger er reservert for dem som døde kunne være nyttig for ham, hvis den avdøde var en troende.Men vi ikke er enige om at tildeling av en tjeneste til den personen som døde er en sak som er styrt syar'i-perkata av hver person. I stedet sier vi at hvis noen presenterte fordelene ved en amalanya, eller tenkt at belønning av veldedighet hans dedikert til den troende som har dødd, så det kan være nyttig for folk som ble gitt, men handlingen var ikke dituntutkan det eller ikke Sunnah for ham.
Dette forslaget, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke førte sitt folk til denne loven. Nettopp hadith fortalt av muslim fra Abu Hurayrah sa.
"Betydning: Hvis noen dør, så hans gjerninger avskåret bortsett fra tre tilfeller; jariyah veldedighet, vitenskap og barn som brukte mendo'akannya rettferdige" [4]
I denne forbindelse profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke nevner:
"Barn som gjør gode gjerninger for ham eller gjøre faste, bønn eller noe annet for ham". Dette innebærer at bør gjøres, og er foreskrevet er bønn for de døde, ikke en belønning for en bønn for dem. Hver person i denne verden krever noen gode gjerninger, så han bør gjøre veldedig shalihnya for seg selv, og multiplisere bønn for de døde, fordi dette er en så god og en måte de rettferdige rahimahullah.
[Shaykh Ibn Uthaymeen Fatwa, Nur 'ALAD Darbi, Juz jeg, Musa Abu i'dad Fayis Syaikhah]
[Kopiert fra boken An-Naasi Bida'u FII Indonesia utgave av Al-Quran Al-Qur'an Against Diversion av Abu Anas ibn Husain Ali Abu Luz. Dar al-Haq utgiveren]
Prøv å få bedre Lese Koranen


AvLil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Scientific Ifta



Spørsmål.Lil Buhuts Da'imah Lajnah Al-Wal Scientific Ifta spurte: Jeg er opprinnelig fra Jemen, var ti år som bor i Saudi. Begge mine foreldre har gått bort og jeg er glad for å lese Al-Quran Al-Karim, jeg ofte leser i moskeen, men i enkelte vers jeg ikke kan uttale det korrekt (flytende), fordi jeg aldri sitte på benken skoler. Er du leser Koranen Al-Karim jeg gjøre med potluck, det er mange feil i noen vers utgjør en synd for meg? Jeg ber forklaring.
SvareLovet være Allah, bønner og hilsener forhåpentligvis viet til apostlene og deres familier og shabatnya, wa ba'du
Prøv å forbedre ditt lesing ved å lære å en ekspert av Koranen (Al-Qura) som er mu'tabar (anses å foreligge) og multipliser lese hva du har mestret i moskeer og andre steder. Hvis du søker etter det, og sikkert Allah forenkle din bedrift. I en autentisk hadith, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
"Betydning: Folk som er dyktig (lesing) av Koranen, var han med engelen en fornem ærlig og folk som leser haltingly og med vanskeligheter, så han får to belønninger". [1]
Wabillah at-Taufiq Allah wa 'ala Muhammad wa aalihi nabiyyina shahbihi wa wa sallam.
[Kopiert fra boken Fatwa FII Ihtiraamil 70 Koranen, 70 Indonesia problemet Fatwa Om Al-Quran, Komponist Abu Anas ibn Husain Ali Abu Luz, utgiver Dar al Haq]
Beste enkle måter å memorere Koranen



AvShaykh Salih bin Fauzan Al-Fauzan



Spørsmål.Shaykh Salih bin Fauzan Al-Fauzan ble spurt: Hva er ditt råd til ungdom i å ta den enkleste måten å huske bok Allah?
Svare.Al-Quran er gjort enkelt og veldig lett å huske, sier Allah Subhanahu wa Ta'ala.
"Hvilket betyr:? Og vi har faktisk letter Koranen for å være den leksjonen, er det noen som tar akt" [Al-Qamar: 17]
Og som avgjør vilje og oppriktighet av hans intensjoner. Hvis han har en oppriktig vilje og seriøsitet av Koranen, vil Allah lette ham å memorere Koranen og gjøre det lettere å huske.
Det er noen ting som hjelper i mengahaflnya, som hensiktsmessig å sette en tid hver dag. Du lærer å lærere i Koranen i moskeen og lærere Alhamdulillah Koranen er nå svært mye (i Saudi-pent). Du får ikke en bosetning, men definitivt i det er menn som lærte Koranen.Det er en sjanse for at når adelshus enestående.
Så dette bør være vår bror eller læreren valgte halaqah det var og er alltid til stede med læreren for å oppgradere fra minnet.
Du må også gjenta det du har lest, to ganger, tre ganger, og så videre, inntil SAP er iboende i hjerte og sinn. Og din plikt er å øve Allahs bok, fordi det er Wasilah (midler) av det mest strålende å lære det. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.
"Hvilket betyr: Og frykt dere Gud: Allah har lært deg, og Allah er klar over alle ting" [Al-Baqarah: 282]
[Kopiert fra boken Fatwa FII Ihtiraamil 70 Koranen, 70 Indonesia problemet Fatwa Om Al-Quran, Komponist Abu Anas ibn Husain Ali Abu Luz, utgiver Dar al Haq]
kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar