Rabu, 13 Juni 2012

Rezervace Prodej a nákup (1). "A Alláh má obchod a zakázané lichvářství." [Al-Baqarah: 275]


Rezervace Prodej a nákup (1). "A Alláh má obchod a zakázané lichvářství." [Al-Baqarah: 275]


PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice prodeje a nákupuAl-Buyu "je množné číslo bai'u a dijamak, protože mnoho druhů.
Zatímco bai'u které převést vlastnictví na někoho jiného na ceně.Jako takový bai'i syira obdrží. A každý z nich je zvyklý na jméno ostatní.
Pensyari'atan Prodej a nákupAlláh Ta'ala říká:
وأحل الله البيع وحرم الربا
"A Alláh má obchod a zakázané lichvářství." [Al-Baqarah: 275]
Také řekl:
يا أيها الذين آمنوا لا تأكلوا أموالكم بينكم بالباطل إلا أن تكون تجارة عن تراض منكم
"Vy, kteří věříte, nejsou navzájem sníst bližního majetek s falešným způsobem, s výjimkou obchodně o konsensuální mezi vámi." [-Nisa ': 29)]
Hakim bin Hizam Alláha To anhu, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:
البيعان بالخيار ما لم يتفرقا.
"Al-Bayyi'an (prodávající a kupující) má právo khiyar (vyberte prodávat i nadále, nebo ji zrušit), tak dlouho, dokud nejsou rozděleny." [1]
Muslimové mají berijma "bude bolehnya nákupu a prodeje, a moudrost vyžaduje i prodej a nákup, protože základní potřebou člověka závisí do značné míry tím, co je ve vlastnictví někoho jiného (ale), někdy člověk nedává mu tak, že je v nákupu a prodeji pensyari'atan Wasilah odst. zprostředkovatelé) Abychom se dostali na místo určení, aniž by zatěžující. [2]
Výzvy práceZ Miqdam anhu, že proroka alaihi Alláha sallallaahu To wa Salamem, řekl:
ما أكل أحد طعاما قط خيرا من أن يأكل من عمل يده وإن نبي الله داود q كان يأكل من عمل يده.
"Není to někdo jiný jíst trochu lépe, než konzumovat ve své práci samotné, pro jistě Nabiyullaah, Dawud Aliahissallam první jídlo z výsledků jeho vlastní." [3]
A z Abú Hurayrah, že řekl: "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
لأن يحتطب أحدكم حزمة على ظهره خير له من أن يسأل أحدا فيعطيه أو يمنعه.
"Opravdu, jeden z vás získat, že on byl svazek palivového dříví na jeho zadní bok (na prodej) je pro něj lepší než v žebrání s ostatními, ať už vzhledem k tomu, nebo popřel. '" [4]
Bohatství pro opatrnéZ Muadh bin 'Abdillah bin Khubaib, od svého otce, od jeho strýce anhum Alláha, řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
لا بأس بالغنى لمن اتقى والصحة لمن اتقى خير من الغنى وطيب النفس من النعيم.
"Nevadí bohatství spravedlivých. A pro ty, kteří se obávají, zdraví lepší než bohatství, a život je, a to i dobré. '" [5]
Jednoduché doporučení živobytí HledáníJabir bin 'Abdillah anhuma Alláh řekl: "Posel sallallaahu alaihi wa Salamem řekl:
أيها الناس اتقوا الله وأجملوا في الطلب, فإن نفسا لن تموت حتى تستوفي رزقها, وإن أبطأ عنها فاتقوا الله وأجملوا في الطلب خذوا ما حل ودعوا ما حرم.
"Ach, lidé, strach, Alláh a dělají dobře v žebrání, bude jistě pro duši nezemřel tak plný rizkinya zpomalit příchod když, tak strach Boha a konat dobro v žebrání. Vezměte legální a dovolenéharam ". [6]
Hrozba výzvy Dělat Čestný a lhaníHakim bin Hizam Alláha To anhu, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:
البيعان بالخيار ما لم يتفرقا, أو قال: حتى يتفرقا, فإن صدقا وبينا بورك لهما في بيعهما, وإن كتما وكذبا محقت بركة بيعهما.
"Prodávající a kupující má právo na oba nebyly odděleny khiyar (nebo řekl:" Dokud se rozloučil "), pokud budou jednat čestně a vysvětlit (stav jeho pečiva), bude požehnán při prodeji a koupil ji, (ale), pokud krytí a lež, pak se prodej bude odstraněn požehnání nákupů. "[7]
Z prince "Uqbah bin ', řekl:" Slyšel jsem, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
المسلم أخو المسلم لا يحل لمسلم باع من أخيه بيعا فيه عيب إلا بينه له.
"Muslim je bratrem muslimy. Není dovoleno muslima prodávat zboží na jeho bratra, že je ostuda, pokud mu vysvětlil," [8]
Výzvy usnadnění a slitovný v prodeji a koupiJabir bin 'Abdillah Rdhiyallahu To anhum, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
رحم الله رجلا سمحا إذا باع وإذا اشترى وإذا اقتضى.
"Bůh smiluj se nad někým, kdo je štědrý kdy prodat, kdy koupit a kdy požadoval" [9]
Dát přednost v Lidí Tempo obtížnost platební dluhOd Abu Hurayrah z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, řekl:
كان تاجر يداين الناس, فإذا رأى معسرا قال لفتيانه: تجاوزوا عنه لعل الله أن يتجاوز عنا, فتجاوز الله عنه.
"Tam byl obchodník, který často dával půjčky pro lidi, když vidí lidi, kteří mají problémy s platební svých dluhů (mu'-SIR) a řekl svým služebníkům:" Odpusť, že může Bůh odpustit (chyby) nám. "Tak, Alláh odpustí (odpustit) své chyby. "[10]
Zákaz KlamnýOd Abú Hurayrah, řekl:
مر رسول الله صلى الله عليه وسلم برجل يبيع طعاما, فأدخل يده فيه فإذا هو مغشوش فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ليس منا من غش.
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem prošel někdo prodává jídlo, a pak dal ruku do toho, jak se ukazuje, že podváděl, tak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:" Lidé, kteří podvádějí (podvádění) není z naší skupiny. "[11 ]
Výzvy Berpagi dopoledne v hledání RizkiAl-Ghamidi Shakhr Alláha To anhu, řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
اللهم بارك لأمتي في بكورها.
"Ó Alláhu, požehnání své lidi v dopoledních hodinách." [12]
Když vládne trhy GoOd Umar ibn 'Abdillah Salim bin', od svého otce, od jeho dědečka anhum Alláha, řekl: "Posel Alláha alaihi sallallaahu To wa salalm řekl:" Ten, kdo čte, když vstoupila na trh:
لا إله إلا الله وحده لا شريك له, له الملك وله الحمد يحيي ويميت, وهو حي لا يموت بيده الخير كله, وهو على كل شيء قدير.
"Není boha, má právo být uctíván kromě Alláha sám správně, žádný partner pro Něho, Jeho vlastní království a všechna chvála patří k němu, on se zapíná a vypíná, on Mahahidup a nezemřeli, veškerá dobrota je v jeho rukou , a on má moc nad všemi věcmi. "
Alláh psát milion pro něj dobré a odstranit milion chyb a on postaví dům pro něj v nebi. "[13]
Alláh učinil Prodej a nákupPrávní původ je povoleno prodávat nic a nějakým způsobem při nákupu a prodeji se provádí vzájemnou dohodou mezi prodávajícím a kupujícím, přičemž není zakázáno Shari'ah.
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]

Rezervace Prodej a nákup (2)


PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi

Různé typy Prodat Koupit Zakázanou Syari'atA. Bai'ul GhararTo je vše, co obsahuje prvky nákup a prodej jahalah odst. neznáma) nebo element štěstí nebo hazardu jámy.
Od Abu Hurayrah, že řekl:
نهى رسول اللهصلى الله عليه وسلم عن بيع الحصاة وعن بيع الغرر.
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal bai'ul bai'ul hashaat a gharar (prodejní položky, které není součástí podvodu)" [14]
Imámovy-Nawawi řekl Sharh Muslim rahimahullah (x / 156), "Zákaz gharar bai'ul je velkými zásadami principů nákup a prodej knih, protože to Imám Muslim mendahulukannya jít, protože problémy jsou tak mnoho z nich mimo jiné, jako například bai'ul aabiq (prodej otroků, kteří uprchli ze svého pána), bai'ul ma'dum odst. prodávat něco, co neexistuje), bai'ul majhul odst. prodávat něco, co není zřejmé), kteří prodávají zboží, které nelze poskytnout kupujícímu, vlastnická práva něco prodat, že prodávající není dokonalá, prodávat ryby ve vodě hodně, prodávat mléko, které je stále v kapse, která se stále prodávají plod v břiše své matky, prodat kus jídla bez jasného dávky, prodal kus oblečení z kolekce mnoha oblečení odst. aniž by bylo nutné tento parametr), prodávat kozu z kolekce mnoha koz (bez definovat), a podobně, všechny tyto zákony, je lež, prodat, protože obsahuje gharar bez záměru. "
On řekl: "Je-li záměrem udělat gharar povolání a nemusí zahrnovat to, pokud masyaqqah (jak těžké / těžké) a forma ghararnya triviální, pak by měl prodat. To je důvod, proč muslimové (učenci) souhlasí s prodejem bolehnya bavlněné šaty naplnil čas, aniž by jej vyplnit a zjistit, zda výplňový materiál prodává se samostatně, pak by neměla být. "
Dále řekl: "Vím, že bai'ul mulamasah, bai'ul munabadzah, bai'ul hablil habalah, bai'ul hashaat," asbul Fahl a různé prodej a nákup takového je zvláštní pro své texty, to vše dělá zákaz gharar bai'ul, ale zmínil v izolaci a je zakázáno, protože je v jistém smyslu slavného obchodního Jahiliyyah. Wallaahu ví nejlépe. "(Ve zkratce).
Bai'ul Mulamasah a MunabadzahOd Abú Hurayrah, řekl:
نهي عن بيعتين الملامسة والمنابذة, أما الملامسة, فأن يلمس كل واحد منهما ثوب صاحبه بغير تأمل, والمنابذة أن ينبذ كل واحد منهما ثوبه إلى الآخر ولم ينظر واحد منهما إلى ثوب صاحبه.
"Dvě formy nákupu a prodeje je zakázáno; mulamasah a munabadzah. Mulamasah tj. (mimochodem) některého z prodejců a kupujících oblečení dotýkat svého přítele bez předchozího upozornění / check (tam je trhlina, nebo ne).Zatímco munabadzah tj. (mimochodem) některý z prodávajícím a kupujícím hodí své šaty do druhé a jeden z nich nevidí oblečení jeho bratr "[15]
Od anhu Abu Said al-Khudri Alláh "řekl:
نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن لبستين وعن بيعتين, نهى عن الملامسة والمنابذة في البيع, والملامسة لمس الرجل ثوب الآخر بيده بالليل أو بالنهار ولا يقلبه إلا بذلك, والمنابذة أن ينبذ الرجل إلى الرجل بثوبه وينبذ الآخر ثوبه ويكون ذلك بيعهما عن غير نظر ولا تراض.
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal nás prodávat dvě formy a dva různé druhy oblečení, on byl zakázán od mulamasah a munabadzah v nákupu a prodeji. A mulamasah je osoba dotkne někoho jiného oblečení po ruce v noci nebo den a on se obrátil ji kromě dotýkat se toho. Zatímco munabadzah někdo hodil oblečení na jinou osobu, a někdo jiný se hodí své šaty do něj, a to jak jak kupovat a prodávat bez dívání se a jeden bez druhého, jak se jim líbí "[16]
Bai'ul Habalil HabalahOd Ibn 'Umara anhuma, on řekl:
كان أهل الجاهلية يتبايعون لحوم الجزور إلى حبل الحبلة قال وحبل الحبلة أن تنتج الناقة ما في بطنها ثم تحمل التي نتجت فنهاهم النبي صلى الله عليه وسلم عن ذلك.
"Je to Ahl-ul-Jahiliyyah navzájem prodávat velbloudí maso habalul habalah. A habalul habalah je, že velbloud je těhotná a porodit a pak jeho syn, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem to zakázal. "[17]
Bai'ul HashaatOd Abú Hurayrah, řekl:
نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم عن بيع الحصاة وعن بيع الغرر
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal gharar bai'ul hashaat a bai'ul". [18]
Al-Imám-Nawawi řekl Sharh Shahiih rahimahullah muslim (X/156), "bai'ul hashaat, pak existují tři výklady do ní:
Za prvé: (Je to) tím, že říká, "já vám prodat tyto šaty jsou vystaveny na to, co jsem házením kamínků," nebo "Jsem prodávat tuto zemi, aby vás odtud do té míry, že jsem házel kamínky."
Za druhé: (Je to) tím, že říká, "já vám prodat za podmínky, máte khiyar dokud jsem hodil ji štěrkem."
Za třetí: (Je to) i (prodávající a kupující) je druh hodit kamínek sám jako prodej a nákup, který říká, (Hotovo) "Když jsem hodit kámen tyto šaty, které si koupili za cenu tak o tobě.".
"Asbul Fahl [19]Od Ibn 'Umara anhuma, řekl:
نهى النبي صلى الله عليه وسلم عن عسب الفحل.
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal" asbul Fahl. "[20]
2. Laisa Bai'u Maa To Indahu (Prodej a nákup zboží, které není v prodávajícímu)? Hakim bin Hizam Alláha To anhu, řekl, "řekl jsem," Posel Alláha, se mě někdo zeptal na prodej, ale nemám, když jsem ho prodat "On odpověděl:
لا تبع ما ليس عندك.
"Prodáváte položky, které nemáte." [21]
3. Koupit Prodat O přijetí zboží neníIbn Abbase, řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
من ابتاع طعاما فلا يبعه حتى يقبضه.
"Kdo koupil jídlo, pak ať ho prodat zpět, až se mu dostalo jako první."
Ibn 'Abbas Alláh To anhu řekl: "Myslím, že všichni jeho postavení jako potraviny." [22]
Z Thawus od Ibn Omar řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
من ابتاع طعاما فلا يبعه حتى يكتاله.
"" Ti, kteří kupují jídlo, pak by neměl prodat, dokud to mám. "
Řekl jsem Ibn Abbáse: "Proč?" On odpověděl: "Copak nevidíš, že obchodují se zlatem, zatímco jídlo se pozastavuje (dočasně)." [23]
4. Prodej a nákup transakce na prodej a obchodních transakcí bratrOd Ibn 'Umar, že Posel Alláha anhuma To alaihi wa Salamem řekl:
لا يبيع بعضكم على بيع بعض.
"Líbí se někteří z vás, aby nákup a prodej přes nákup a prodej ostatních." [24]
Od Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
لا يسم المسلم على سوم أخيه.
"Nebuď muslima nabídku (předměty) se v současné době nabízí svým bratrem." [25]
5. Bai'ul To INAHTo znamená něco prodat někomu jinému za cenu tempu a podal ho na kupujícího, a pak, než se přijmou platbu koupil zpět (od kupujícího) za cenu v hotovosti je menší (levnější) než cena tempu.
Od Ibn 'Umara, že anhuma proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
إذا تبايعتم بالعينة وأخذتم أذناب البقر ورضيتم بالزرع وتركتم الجهاد سلط الله عليكم ذلا لا ينزعه حتى ترجعوا إلى دينكم.
"Pokud jste nákup a prodej prostřednictvím" INAH a raději držet ocas dobytka • a radost z farmy, a necháte povinnost džihádu (nepochybně) Alláh bude působit ponížení na vás. Není to ostuda, vytáhl ji, ale když se vrátíte do svého náboženství. "[26]
6. Koupit Jak prodat zvýšení cen Tempo S (prodej a nákup úvěru)Dnes byla rozložena od kupní a prodejní cenou se v důsledku lépe známý bai'ut taqshiith odst. jaul kreditní nákup). Forma tohoto nákupu a prodeje, jak bylo doporučeno, je prodej zboží se zasloužil o další ceny v návratu včas. Jako příklad položky v hotovosti na tisíc, a pak prodává na úvěr na 200 tisíc, včetně prodeje tohoto prodeje je zakázáno.
Abu Hurairah a'nhu z Alláha, řekl: "Posel Alláha alaihi sallallaahu To wa Salamem řekl:
من باع بيعتين في بيعة فله أوكسهما أو الربا.
"Ten, kdo prodává dvě transakce v jedné transakci, pak ztráta nebo lichva s ním." [27]
Prodané zboží nejsou povoleny:A. Víno (Opojné nápoje)Z "Aisha ahuma Alláha, řekl:
لما نزلت آيات سورة البقرة عن آخرها خرج النبي صلى الله عليه وسلم فقال حرمت التجارة في الخمر.
"Když jsme jít dolů verše o Surat Al-Baqarah ...., proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem přišel a řekl:" Obchod s vínem byl zakázán. "[28]
2. Jatečně upravených těl, vepřového a SochyJabir bin 'Abdillah anhuma Alláh, slyšel proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl, když byl v Mekce na' Amul Fath (otevření v městě Mekce):
إن الله ورسوله حرم بيع الخمر والميتة والخنزير والأصنام, فقيل يا رسول الله أرأيت شحوم الميتة فإنها يطلى بها السفن ويدهن بها الجلود ويستصبح بها الناس فقال لا هو حرام ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم عند ذلك قاتل الله اليهود إن الله لما حرم شحومها جملوه ثم باعوه فأكلوا ثمنه.
"Amen Alláh a Jeho posel se zakázal víno prodej, těl, vepřové a sochařství." Pak se někdo zeptá: "Ó Posle Alláha, si myslíte (prodej) jatečné tuku, ve skutečnosti se používá k malování na loď, namažte pokožku a lidé používají pro osvětlení? "odpověděl," to by nemělo být, je to nečisté. "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem pak řekl:" Nechť Alláh bojovat s Židy, i když ve skutečnosti Bůh chraň, tuky (zvíře), byly roztavena a pakprodat a vzít peníze. "[29]
3. PesAbu al-Ansari Mas'ud z anhu Alláha 's:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن ثمن الكلب ومهر البغي وحلوان الكاهن.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázáno prodejem psů, mahrul baghyi (výnosy z cizoložství / prostituce) a hulwanul kaahin (praxe mzdové šamanské)". [30]
4. Malířství (Picture-Picture) DuchOd Said ibn Abul Hasan, řekl: "Byl jsem na místě Ibn 'Abbas anhuma Alláha, najednou někdo přišel k němu, zatímco on se zeptal:" O Ibn' Abbas, jsem člověk, který má příjmy z mé ruční práce, a ve skutečnosti jsem se vyfotit tyto obrazy. "Ibn 'Abbas tedy řekl:" Nebudu vám říct, kromě toho, co jsem slyšel od proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem. Slyšel jsem, jak říká:
من صور صورة فإن الله معذبه حتى ينفخ فيها الروح وليس بنافخ فيها أبدا.
"Ti, kdo nakreslí obrázek odst. živý), pak jistě Alláh mengadzabnya tak, že vdechuje život na to (obrázky), a on nebude mít možnost k ránu na duši navždy."
Pak ten člověk zažívá těžkou dušnost a jeho tvář zbledla. (Ibn 'Abbas) řekl: "Běda vám, s výjimkou, pokud jste ochotni muset dělat to, pak nakreslit strom, (remíza) něco, co nemá duši". [31]
5. Před zralého ovoceAnas bin Malik pro "anhu, prorok sallallaahu To Alláh wa alaihi Salamem:
أنه نهى عن بيع الثمرة حتى يبدو صلاحها وعن النخل حتى يزهو, قيل وما يزهو? قال: يحمار أو يصفار.
"To on zakázal prodávat ovoce před tím, než dozraje, a data, že je barevný." Pak se někdo zeptá: "Co myslíš barvu?" On odpověděl: "(nahoru) červené nebo žluté." [32]
Také vyprávěl od něj: "To alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, zakázal prodej ovoce zrát. Pak se zeptal: "Co je to zralý" On odpověděl: ". Do propláchnout" Pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
أرأيت إذا منع الله الثمرة بم يأخذ أحدكم مال أخيه.
"Co myslíš, že když Bůh drží ovoce (může být sklízeny), pak tím, co se rozumí jeden z vás si poklad vzít svého bratra." [33]
6. Před semen zemědělských Harden (Starý)Od Ibn 'Umar,
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن بيع النخل حتى يزهو وعن السنبل حتى يبيض ويأمن العاهة نهى البائع والمشتري.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázala prodej termíny až do ma-Tang a (zákaz prodeje) obilí do kalených (mature) [34], a před škůdci. Ten zakazuje prodávajícími a kupujícími. "[35]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]_______

Khiyar (Select)



PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice khiyarKhiyar hledá dva z nejlepších voleb mezi imdha odst. pokračovat v transakci) nebo ilgha (zrušit transakci).
Různé druhy khiyarA. Khiyar shromážděníKhiyar se to stalo pro prodejce a kupující od smlouvy, dokud se rozešli, pokud nejsou obchodují bez nutnosti, nebo můžete zrušit khiyar khiyar po pracovní smlouvy nebo některé z nich (buď prodávající, nebo kupující) má právo na přerušit khiyarnya,gugurlah dobrá, ale pro ostatní (kteří nemají menggugur to), pak vpravo khiyarnya zůstat.
Od Ibn 'Umara anhuma, od proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:
إذا تبايع الرجلان فكل واحد منهما بالخيار ما لم يتفرقا وكانا جميعا أو يخير أحدهما الآخر فتبايعا على ذلك فقد وجب البيع وإن تفرقا بعد أن يتبايعا ولم يترك واحد منهما البيع فقد وجب البيع.
"Jestliže dva lidé kupovat a prodávat sebe, pak každý z nich nebyly odděleny a khiyar pro ně společně (v jednom místě), nebo jedno z nich obsahuje khiyar pro ostatní, takže pokud jeden z nich dal na khiyar ostatní pak dělají nákup a prodej na khiyar opravdu (stalo) prodej a nákup, a když se rozešli po prodeji a nákupu, a jeden z nich nebyl ponechán na nákup byl nákup a prodej. "[1]
Odděleny Haram shromáždění Ze strachu z Zrušení transakceZ 'Amr ibn Syu'aib, od svého otce, od svého dědečka, že Posel Alláha anhum sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
البيعان بالخيار ما لم يتفرقا إلا أن تكون صفقة خيار ولا يحل له أن يفارق صاحبه خشية أن يستقيله.
"Prodávající a kupující nejsou odděleny khiyar pro oba výjimkou případů, kdy bylo dohodnuto prodloužení khiyar až po rozdělení, není dovoleno, aby opustil svého nejlepšího přítele ze strachu, že by zrušení transakce." [2]
2. Khiyar SyartProdávající a kupující, nebo jedno z nich obsahuje termíny khiyar až do jasného termínu. Khiyar za legitimní, i když doba je dlouhá.
Od Omar anhuma z proroka sallallaahu To Ibn alaihi wa Salamem, řekl:
إن المتبايعين بالخيار في بيعهما ما لم يتفرقا أو يكون البيع خيارا.
"Určitě se prodávající a kupující khiyar kupovat a prodávat jak nejsou odděleny, nebo (pokud je) na prodej všech khiyar ho." [3]
3. Khiyar To AIBZákaz skrýt škoda, prošel (diskuse), pak pokud někdo koupí vadné zboží vady, zatímco on nevěděl, dokud se rozešli, on může vrátit položku na prodávajícího.
Od Abú Hurayrah, řekl proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
من اشترى غنما مصراة فاحتلبها فإن رضيها أمسكها وإن سخطها ففي حلبتها صاع من تمر.
"Každý, kdo kupuje kozu musharrah [4], pak memerahnya, pak v případě, zalíbilo jeho zatčení (bez návratu), ale pokud nenáviděl ji do mléka, které bylo dojení byl nahrazen Sha" dat. "[5]
Od Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem:
لا تصروا الإبل والغنم فمن اشترى مصراة فهو بأحد النظرين إن شاء ردها ورد معها صاعا من تمر.
"Nedovolte, aby velbloud a kozí mléko (bez memerahnya, kdy to bude prodávat), pak ti, kdo si po tom, že má dvě možnosti po memerahnya, pokud ne, tak ho měl, a pokud ne, vrátí je spolu s Sha" dat. " [6]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]


R i b



PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi

Definice RibaAr-Riba-isim maqshur-zaujatý od slova rabaa - yarbuu, aby ar-psaný s Alif ribaa odst. الربا).
Ar-Riba původní význam byl az-ziyadah (zvýšení) v obou esence věci samé, jako slovo Alláha, vznešené:
اهتزت وربت
"... Live a suburlah země ..." [al-Hadždž: 5]
A také (zvýšit ho) došlo při výměně jako jedné mince dirham se dvěma.
Lichva zákonyRiba je haraam podle Písma, as-Sunna idžmá "lidí.
Alláh Ta'ala říká:
يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله وذروا ما بقي من الربا إن كنتم مؤمنين فإن لم تفعلوا فأذنوا بحرب من الله ورسوله وإن تبتم فلكم رءوس أموالكم لا تظلمون ولا تظلمون
"Vy, kteří věříte, bojí Boha a dát to, co zbylo z lichvy (který se nevybírá), pokud vy jste věřící. Takže pokud nechcete dělat (z války), pak vězte, že Alláh a Jeho posel se s tebou bojovat. A pokud budete činit pokání (z lichvy s), pak jádro je tvůj poklad, nemusíte pronásledovat a ne (také) být pronásledován "[Al-Baqarah: 278-279].
Řekl:
الذين يأكلون الربا لا يقومون إلا كما يقوم الذي يتخبطه الشيطان من المس
". Lidé, kteří jedí (Take) lichva nemůže stát, ale jako stojí ten, kterého posedlý Satan protože (tlak) šílenství" [Al-Baqarah: 275]
Alláh také říká:
يمحق الله الربا ويربي الصدقات
"Bůh zničil lichvy a oplodnit charitu." [Al-Baqarah: 276] [1]
Od Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
اجتنبوا السبع الموبقات, قالوا: يا رسول الله وما هن? قال: الشرك بالله والسحر وقتل النفس التي حرم الله إلا بالحق وأكل الربا وأكل مال اليتيم والتولي يوم الزحف وقذف المحصنات الغافلات المؤمنات.
"Drž se od vás sedm (případy) a zničit." Společníci se zeptal: "Co to je, Posle Alláhův?" On odpověděl: "Širk v Alláha, kouzlo, duši zabít, které Alláh učinil nezákonné leda podle pravdy, náročné Riba, konzumaci majetek osiřelé děti, uprchl z bojiště, a menu duh znovu vyčistit svaté ženy, kteří věří (v cizoložství). "[2]
Od anhu Džabir Alláha ", řekl
لعن رسول الله j آكل الربا وموكله وكاتبه وشاهديه وقال: هم سواء.
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem nadával na lidi, kteří chroupají lichva, ti, kteří je zastupují, pencatatnya a dva svědky.On řekl: "Všichni jsou stejní." [3]
A od Ibn Mas'ud a'nhu Alláha, řekl, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
الربا ثلاثة وسبعون بابا أيسرها أن ينكح الرجل أمه.
"Riba má sedmdesát tři-dveře (sin) a nejlehčí (hřích), je jako člověk, který si vzal jeho matku." [4]
Z 'Abdulláha bin Hanzalah, od proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:
درهم ربا يأكله الرجل وهو يعلم أشد من ستة وثلاثين زنية.
"Jeden dirham (bohatství) z RIBA se konzumují někdo ví (to je RIBA) je silnější než třicet šest cizoložství." [5]
Ibn Mas'ud, prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:
ما أحد أكثر من الربا إلا كان عاقبة أمره إلى قلة.
"Je to někdo reprodukovat (trvá) Riba, pokud jsou důsledky svých činů, které se (volně bude) málo." [6]
Různé druhy RibaExistují dva druhy Riba slovy: Riba a Riba fadhl nasi'ah.
Další lichva je nutné nasi'ah bere věřitel (ad-da-in) od dlužníka (al-madiin) na oplátku za tempo (dané).
Riba je zakázáno podle typu (propozice) Písma, as-Sunna idžmá "lidí.
Lichva fadhl peněz je nákup a prodej za peníze nebo jídlo na jídlo bez vylepšení.
Riba je zakázáno argument typu as-Sunny idžmá ", jak je to s lichvou nasi'ah Wasilah.
Jaké druhy Riba Zakázané jiRiba nenastane, pokud al-ashnafus Sitta (šest typů), uvedené v hadith.
Z bin al-Samit Ubadah řekl: "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
الذهب بالذهب والفضة بالفضة والبر بالبر والشعير بالشعير والتمر بالتمر والملح بالملح مثلا بمثل سواء بسواء يدا بيد, فإذا اختلفت هذه الأصناف فبيعوا كيف شئتم إذا كان يدا بيد.
"Zlato pro zlato, stříbro za stříbro, pšenice od pšenice, sya'ir s sya'ir, termíny daty, sůl solí (ať prodává) se stejnými váhy, přesně a přímo předány (v hotovosti). (Ale) je-li různé druhy pak prodat váš domov jsou libovolně předání. '"[7]
Pokud se šest typů jsou prodávány likes jako je zlato nebo zlaté s daty s daty, pak hrál s tafadhul haram (další přehnané) a je také provedeno způsobem zakázal nasi'ah (v závislosti na přenosové doručení), a tam by měla být rovnost ve váze nebo opatření a není třeba se podívat na (kvalita) dobré a špatné, a tam by měla být taqabudh (handover) v sestavě.
Od Abu Said al-Khudri Alláha To anhu, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
لا تبيعوا الذهب بالذهب إلا مثلا بمثل ولا تشفوا بعضها على بعض ولا تبيعوا الورق بالورق إلا مثلا بمثل ولا تشفوا بعضها على بعض ولا تبيعوا منها غائبا بناجز.
"To nebude prodávat zlato na zlato s výjimkou stejné váhy a nemají mít přednost před na straně druhé. Nebudeš prodat stříbro stříbro s výjimkou stejné váhy a nemají mít přednost před straně druhé, a nenechte se prodávají věci neviditelné (ne v komoře) s položkami, které se vyskytují (v assembleru). "[8]
Z anhu 'Umar ibn al Khattab Alláha, on řekl: "Posel Alláha alaihi sallallaahu To wa Salamem řekl:
الذهب بالذهب ربا إلا هاء وهاء والبر بالبر ربا إلا هاء وهاء والشعير بالشعير ربا إلا هاء وهاء والتمر بالتمر ربا إلا هاء وهاء.
"Zlato je zlato lichva ledaže by bylo okamžité předání, zrno od zrna lichvy ledaže by bylo okamžité předání a sya'ir s sya'ir lichvy ledaže by bylo okamžité předání dat a data s výjimkou případů lichvy okamžité předání." [9]
Od Abu Said, řekl: "V době proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem jsme nikdy uvedeny časové Jáma" (tj.), směs dat (mezi dobrem a zlem), pak jsme prodali dva sha "s SHA".Zpráva přišla na alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem pak řekl:
لا صاعي تمر بصاع ولا صاعي حنطة بصاع ولا درهم بدرهمين.
"Ne prodat dva SHA ', z dat s Sha" a nemají také prodat dva-SHA To pšenici s Sha "a ne také jeden dirham mince se dvěma." [10]
A když šest typů se prodává s jinými druhy, jako je zlato (prodáno) se stříbrem nebo pšenice s tafadhul sya'ir poté předán, s výhradou k radě, protože proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem v hadíth o "Ubadah již bylo uvedeno:" ( Ale), pokud různé druhy, takže bude prodávat za tak dlouho, jak je přijetí. "
A také proto, že slovo, které sallallaahu To alaihi wa Salamem v hadíth rquote Ubadah obsažené v hadíth vyprávěný Abu Dawud a další:
ولا بأس ببيع الذهب بالفضة, والفضة أكثرهما, يدا بيد, أما نسيئة فلا, ولا بأس ببيع البر بالشعير, والشعير أكثرهما يدا بيد, وأما نسيئة فلا.
"To je v pořádku prodávat zlato ke stříbru ve stříbře více (pokud) předání přímé i pro cestu nasi'ah (v závislosti na přenosové přijetí), pak by měla být. A proč ne prodat pšenici na sya'ir množství sya'ir více (IF) přímé předání, zatímco nasi'ah jak by ne. "[11]
A když šest typů jsou prodávány podle typu a 'illat (protože) V menyelisihinya, jako jsou zlato a stříbro s zrnko soli, pak to může dobře nasi'ah tafadhul.
Z "Aisha Alláha anhuma:

أن النبي صلى الله عليه وسلم اشترى طعاما من يهودي إلى أجل ورهنه درعه.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem koupit jídlo od Žida s (platba) datum a zástavy jeho brnění s ním." [12]
Al-Amir al-Salaam San'ani řekl Subulus (III/38), "Vězte, že se vědci dohodli lichva bolehnya prodávat zboží s jiným zbožím, že lichva není stejný druh jako další způsob, odložená a nadsázky, jako je prodej zlata na pšenici, stříbro a jiné s sya'ir smíšeným zbožím. "(Hotovo).
Také nesmí prodávat ruthab (mokré data) se sušenými data kromě Ahl-ul-'Araya, jsou nuzný osoby, které nemají palmu, pak měl koupit od stromů vlastník ruthab palmy se jíst ze stromu na základě odhadu (měření) tamr (sušené data).
Z Umar anhuma 'Abdulláha bin':

أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن المزابنة, والمزابنة بيع الثمر بالتمر كيلا وبيع الكرم بالزبيب كيلا.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal muzabanah (to) prodává data s tamr vlhké (suché data) s rychlostí a prodej vinných hroznů k sušení mokrého dávku." [13]
Zaid ibn Thabit od Alláha anhu:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم رخص لصاحب العرية أن يبيعها بخرصها من التمر
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem ariyah úlevu na majitele (majitel palmě) prodávat mokré dat na základě odhadu (měření) s tamr vysušenou datum)". [14]
Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem je zakázáno prodávat ruthab s tamr lanaran ruthab v suchém stavu sníží podíl, stejně jako zmínka o Said ibn Abi Waqqash.
Said ibn Abi Waqqash Alláha anhu:
أن النبي j سئل عن بيع الرطب بالتمر فقال أينقص الرطب إذا يبس? قالوا: نعم فنهى عن ذلك.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem byl požádán o prodeji ruthab s tamr, pak řekl:" Nebylo by ruthab srazí v suchém stavu? "Řekli:" Ano. "Tak on to zakázal." [15].Také nesmí prodávat předměty s podobným lichvy, zatímco druhá společná s jedním nebo jiného druhu.
Z Ubaid Fadhalah bin 'a'nhu Alláha, řekl: "Koupil jsem si náhrdelník v den Khaibar dvanáct dinárů, na náhrdelník ze zlata a perel tam. Pak jsem odstranil perly. Najednou jsem ho našel více než dvanáct dinárů. Pak jsem říct, že alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, řekl:
لا تباع حتى تفصل.
"Myslíte si, prodat, takže je oddělit (zlato s perlou). '" [16]

[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]_______

Muzara'ah



PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice muzara'ahAl-muzara'ah jazyk muamalah na zemi s (Exchange) součást toho, co vyplývá z něj.
Zatímco definice je zde, aby půdu lidem, kteří budou pracovat na tom, že na oplátku získá polovinu výsledku a podobně.
Pensyaria'atan muzara'ahZ Nafi 'to' Abdullah bin Omar řekl mu anhuma:
عامل أهل خيبر بشطر ما يخرج منها من ثمر أو زرع.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl lidem v Khaibar do země v Khaibar a oni si polovinu své produkce, jako je ovoce a zemědělských výrobků." [1]
Imám al-Bukhari řekl: [2], Qais ibn muslim z Abú Ja'far řekl, řekl, že žádné povolení k pobytu v Medíně hidžře pokud pěstovat plodiny získat třetinu nebo čtvrtinu (výsledku), pak Ali, Sa'ad bin Malik, "Abdullah bin Mas'ud, 'Umar bin' Abdul" "Urwa, Abu Bakr rodina, rodiny 'Aziz al-Omar ibn Qasim, rodina' Ali Ibn Sirin a udělal muzara'ah.
Náklady na Who (údržba)?Proč ne, když náklady na péči na vrub vlastníka pozemku či nájemce nebo na oba.
Imám al-Bukhari řekl: [3], ". Omar bermuamalah s lidmi (dle dohody), když Omar, který přinesl semena se získané polovina (výsledků), a když nesou semeno, pak se tak mnoho"
On (al-Bukhari) řekl, "řekl al-Hasan," Nezáleží na tom, je-li pozemek ve vlastnictví jednoho z nich, pak tráví společně. Takže to, co je generována je rozdělen mezi oběma stranami. "To je názor az-Zuhri."
Věci, které nejsou povoleny v muzara'ahMuzara'ah není dovoleno (dle dohody), že děj tohoto (výsledek) pro vlastníka pozemku a pozemku je tu pro nájemce. Stejně tak by nemělo být pro vlastníka půdy říci: "Já si to (pozemky) tak a tak wasaq."
Bylo vypravováno z ibn Qais Hanzalah z Rafi To bin Khudaij, řekl: "Dva lidé mi řekli, že můj strýc, když si pronajímá půdu v ​​době proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem (s výsledky) z toho, co se pěstuje na vrcholu Arbu'a, tj. malé proudy) nebo něco vyloučena půdy, takže proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem by zakazovala, že. "Pak jsem se zeptal Rafi", "Co když (pronajaté) na dinár nebo dirham?" Rafi "řekl," Ne Proto, pokud dinár nebo dirham. "
Al-Layth řekl: ". Co je zakázáno, je (pokud je) lidé, kteří vědí o halal a Haram se s ním setkat, pak nebude ať si stěžovat, že je prvek štěstí" [4]
Také zmínil se z Hanzalah řekl, "zeptal jsem se Rafi To bin Khudaij o pronájmu pozemků se zlatem a stříbrem? On odpověděl: "Nevadí mu, jen lidé v době alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem pronájmu výměnou za (co roste) na břehu řeky, bankovních a vodních zdrojů, stejně jako něco ze zemědělství, pak strany (pozemek) je zničena a ostatní přeživší pozemek, a pozemky, které přežily ostatní pozemky byly zničeny. A lidé nemají pronájmu pozemků, s výjimkou tímto způsobem, protože to je zakázáno. Věc, která je jasná a pojištěncem, nezáleží na tom s ním. "[5]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]


Musaqah, Ihyaa-ul Mawaat



PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice MusaqahAl-Musaqah předání některých stromů (jak jsou dlaně zavřený.) Osobě, která se postará (na oplátku) dostane určitou část (opět) ovoce, například polovinu nebo tak něco.
Pensyari'atan MusaqahOd Omar Ibn To anhuma slovy:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم عامل أهل خيبر على ما يخرج منها من ثمر أو زرع.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl lidem v Khaibar do země v Khaibar výměnou za polovinu rostlin nebo ovoce se pěstují zemi." [1]
Abu Hurairah a'nhu z Alláha, řekl:
قالت الأنصار للنبي: صلى الله عليه وسلم اقسم بيننا وبين إخواننا النخيل قال لا فقالوا تكفونا المئونة ونشرككم في الثمرة قالوا: سمعنا وأطعنا.
"Ansar řekl alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem rozdělit palmy mezi námi a našimi přáteli. On odpověděl, "Ne" Pak řekl: "Postarej se a sdílíme plody s vámi." Tak řekl: "Slyšeli jsme a uposlechli jsme." [2]

IHYAA-UL MAWAAT (pěstuje NO MAJITEL)

Definice Ihyaa-ul MawaatAl-Mawaat s difat-ha až příliš světla a draka pozemky, které dosud prosperovalo (vestavěný). Pemakmurannya přirovnal k životu a menganggurkannya odst. přirovnal) se ztrátou života. A tzv.-ul ihyaa mawaat někdo jít do neznámé země, že existuje někdo, kdo má, pak přivedl ho k vodě to, zemědělství, pěstování a stavební pozemky, a tak patřil jemu. [3]
K němu volání islámuZ 'A'isha od Proroka Alláha anhuma alaihi wa Salamem, řekl:
من أعمر أرضا ليست لأحد فهو له.
"Ti, kteří prosperují země, která nepatří nikomu, pak pozemky patřily jemu." [4]
"Urwa řekl:" Tak, že bylo rozhodnuto Omar během khilafahnya. "
Od Džabir Alláha To anhu, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:
من أحيا أرضا ميتة فهي له.
"Kdo oživit mrtvou krajinou, na pozemku je oprávněn" [5]
Z ní také z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, řekl:
من أحاط حائطا على أرض فهي له.
"Kdo staví zeď na vrcholu půdy (ne majitel), pak se stává jeho". [6]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]

Ijarah (Pronájem Pronájem)



PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice IjarahIjara doslovně znamená al-itsaabah (odměny), je řekl, aby se aajartuhu šílený (délka) a bez významu atsabtuhu šílený (I mengupahnya).
Pokud jde o vlastnictví osoby výměnou za výhody.
Pensyari'atan IjarahAlláh Ta'ala říká:
فإن أرضعن لكم فآتوهن أجورهن
"... A pokud (manželky, kteří se rozvedli), že je těhotná, a pak jim na živobytí až do svého narození ..." [ATH-odvržení: 6]
Alláh Ta'ala také říká:
قالت إحداهما يا أبت استأجره إن خير من استأجرت القوي الأمين
"Jedna ze dvou žen, řekl:" Otče můj, vezměte si ji lidé, kteří pracují (pro nás), protože vlastně nejlepší člověk, který se do práce (na nás) byl silný a důvěryhodný. "[Al -Qasas: 26]
A Alláh také říká:
فوجدا فيها جدارا يريد أن ينقض فأقامه قال لو شئت لاتخذت عليه أجرا
"... Pak se dostat do země, která téměř zhroutil stěny domu, stěny Khidhr vynutit si to. Mojžíš řekl: "Pokud chcete, měli byste užívat platit za to" [Al-Kahf: 77].
Z "Aisha Anhua Alláha (řekl),
واستأجر النبي صلى الله عليه وسلم وأبو بكر رجلا من بني الديل ثم من بني عبد بن عدي هاديا خريتا الخريت الماهر بالهداية.
"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem spolu s Abu Bakr pronájmu (leasing) zručný průvodce, který Bani Ad-Dáil od pozdějšího Bani To Adi Abd bin '." [1]
Cokoliv, co můžete pronajmout?Všechno možné, aby se výhody s neporušeným zbožím, pak je legitimní pronájmu, pokud tam není zákaz, který zabraňuje syar'i.
A ať se zboží potřebné pro nájem a mzdy jsou jasně patrné, stejně jako dlouhé (čas) pronájem a druh práce.
Alláh říká Ta'ala menghikayatkan přítel o Mojžíšovi, který řekl:
قال إني أريد أن أنكحك إحدى ابنتي هاتين على أن تأجرني ثماني حجج فإن أتممت عشرا فمن عندك
"Opravdu mám v úmyslu si tě vzít k jednomu z těchto mých dvou synů, s podmínkou, že jsi mi slouží už osm let, a pokud dokončíte deset let, bude to (milost) od tebe ..." [al-Qa-shash: 27]
Z Hanzalah bin Qais řekl: "Ptal jsem se Rafi To bin Khudaij o pronájmu pozemků se zlatem a stříbrem? On odpověděl: "Nevadí mu, jen lidé v době alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem pronájmu výměnou za (co roste) na břehu řeky, bankovních a vodních zdrojů, stejně jako něco ze zemědělství, pak strany (pozemek) je zničena a ostatní přeživší pozemek, a pozemky, které přežily ostatní pozemky byly zničeny. A lidé nemají pronájmu pozemků, s výjimkou tímto způsobem, protože to je zakázáno. Věc, která je jasná a pojištěncem, nezáleží na tom s ním. "[2]
Mzdy (nájem) PracovníciOd Ibn 'Umara anhuma, řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
أعطوا الأجير أجره قبل أن يجف عرقه.
"Dejte pracovníkům mzdy před jeho pot uschne." [3]
Hřích pro toho, kdo nemá platební Pracovníci MzdyOd Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl: "Alláh Ta'ala říká.
ثلاثة أنا خصمهم يوم القيامة ومن كنت خصمه خصمته يوم القيامة رجل أعطى بي ثم غدر, ورجل باع حرا فأكل ثمنه, ورجل استأجر أجيرا فاستوفى منه ولم يوفه أجره.
"Tři lidé, kteří se stanu jeho nepřítel v den posledního soudu: (1) Osoba, která slíbil, že mě a on prozradí, (2) Osoba, která prodává jako svobodný člověk a snědl svůj majetek, a (3) Osoba, která najímá pracovníky, a pak to plnit své závazky (ale) mu nebyla dána svou odměnu. "" [4]
Věci, které není dovoleno, aby se vyplácíAlláh Ta'ala říká:
ولا تكرهوا فتياتكم على البغاء إن أردن تحصنا لتبتغوا عرض الحياة الدنيا ومن يكرههن فإن الله من بعد إكراههن غفور رحيم
"... A ne nutit své otrokyně k prostituci, když oni sami přejí cudnost, s cílem nalézt světskou zisk. A kdo nutí jejich, vždyť Bůh je oft-odpouštějící, slitovný (pro ně) poté, co byli nuceni (it) "[-Nuur: 33].
Z Džabir (řekl), že "bin Abdullah bin Ubay Salul měl otrokyni a otrok jmenoval Masikah jiné jmenoval Amimah. "Abdullah pronajímala do cizoložství, pak jak otrok stěžoval proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem by potom Alláh zjevil verš
ولا تكرهوا فتياتكم على البغاء إن أردن تحصنا لتبتغوا عرض الحياة الدنيا ومن يكرههن فإن الله من بعد إكراههن غفور رحيم
"... A ne nutit své otrokyně k prostituci, když oni sami přejí cudnost, s cílem nalézt světskou zisk. A kdo nutí jejich, vždyť Bůh je oft-odpouštějící, slitovný (pro ně) poté, co byli nuceni (it) "[-Nuur: 33] [5].
Abu al-Ansari Mas'ud z anhu Alláha 's:
أن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عن ثمن الكلب ومهر البغي وحلوان الكاهن.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal brát peníze () pes prodej, mzdy a mzdy prostituce šamanismu." [6]
Od Ibn 'Umara anhuma, řekl:
نهى النبي صلى الله عليه وسلم عن عسب الفحل.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zakázal Hasičské asbul Fahl, tj. aby se mzdy mužů pronájem zvířat vzít)." [7]
Čtení mzdy al-Korán-Z "Abdurrahman ibn al-Ansari Syabl, řekl:" Slyšel jsem, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
اقرءوا القرآن ولا تأكلوا به ولا تستكثروا به ولا تجفوا عنه ولا تغلوا فيه.
"Přečtěte si al-Korán, a nechat si vyhledat na jídlo s sebou, si vynásobte poklad s ním, ne držet dál od něj, a ne si ho zradil." [8]
Jabir bin 'Abdillah anhuma Alláh řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem vyšel k nám, když jsme čtení al-Korán, a mezi námi je beduín a" Ajam (ne Arab), pak řekl:
اقرءوا فكل حسن وسيجيء أقوام يقيمونه كما يقام القدح يتعجلونه ولا يتأجلونه.
"Přečti si to, (protože) je vše v pořádku, a přijde sjednotit lidi, al-Korán, jako šipky diluruskannya, jsou ve spěchu (získat odměnu na světě) a nechtěl zdržovat (za odměnu dále)." "[9]
To, že z anhu slyšel proroka sallallaahu To Abu Said al-Khudri Alláh wa alaihi Salamem řekl:
تعلموا القرآن وسلوا به الجنة قبل أن يتعلمه قوم يسألون به الدنيا فإن القرآن يتعلمه ثلاثة: رجل يباهي به, ورجل يستأكل به ورجل يقرأه لله.
"Učte se al-Korán, a zeptejte se nebe k Bohu, tam byli s ním dříve, než se svět dozvěděl se ho hledat, opravdu, al-Korán, byla studována třemi (typy): (1) někdo, kdo se chlubí s tím, (2 ) někdo, kdo je krmit jej, a (3) Osoba, která ji přečíst, protože Alláh. "[10]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]_______



Shirkah (Velká)



PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice ShirkahAsh-Shirkah je al-ikhtilath (míchání / přátelství). V osobnosti "je to, co se stane s ikhtiyar mezi dvěma a více lidí na směs (partnerství) generovat příjem / zisk. A někdy nastat náhodně jako dědictví. "[1]
Pensyari'atan ShirkahAlláh Ta'ala říká:
وإن كثيرا من الخلطاء ليبغي بعضهم على بعض إلا الذين آمنوا وعملوا الصالحات وقليل ما هم
"... A opravdu většina lidí, kteří organizují to, většina z nich udělat, aby některé z dalších provinilců, s výjimkou těch, kdo věří a pracují spravedlivé skutky, a málo je, že ... "[Sad: 24]?
A Alláh Ta'ala říká:
وإن كان رجل يورث كلالة أو امرأة وله أخ أو أخت فلكل واحد منهما السدس فإن كانوا أكثر من ذلك فهم شركاء في الثلث
"... Pokud někdo zemře, muži i ženy, kteří neměli opustí svého otce a opustil žádné děti, ale měl bratrem (Seibu pouze) nebo sestra (Seibu jediný), pak pro každé z obou bratrů byla jedna šestina poklad. Ale když Seibu bratři byli více než jeden, pak byli partneři v třetina z nich ... "[-Nisa ': 12]
AV-SA-IB, který řekl alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem slovy:
كنت شريكي في الجاهلية فكنت خير شريك لا تداريني ولا تماريني.
"Vy jste byl jednou spojenci v Jahiliyyah, a ty jsou nejlepší spojenci, a vy jste nikdy neodmítl odporují mě." [2]
Velká Syar'iAl-Imám aš-Syaukani rahimahullah řekl tak, jak Sailul Jarraar (III/246, III/248), "United jsou syar'i se vyskytuje v přítomnosti oboustranné spokojenosti mezi dvěma nebo více lidí s ustanoveními každé z jejich platu (depozitní) číslo vymazat ze svého majetku, pak se podívejte pro podnikání a zisku s penězi.Každý z nich dostane hit o velikosti majetku, který byl předložen, a pro každého z jejich stávajících finančních závazků, které vydalo jsou majetkem svazu. Pokud je vzájemná radost se dělí o zisky stejně, i když počet vydaných majetku je jiný, pak je přípustné, i když vlastnictví (vydáno) jedním z nich málo a jiní více. A ve věcech, jako je tento není důvod, proč podle Shari'ah, protože to je obchod probíhá na základě vzájemné radosti a srdce relaan. "

[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]_______

Mudharabah


PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi

Mudaraba definice [1]Mudaraba je odvozen z ADH-fil dharbu Ardhi což znamená, Šafář (chůze na zemi) obchodu.
Alláh Ta'ala říká:
وآخرون يضربون في الأرض يبتغون من فضل الله
"... A ti, kteří chodí po zemi, hledám hojnosti Boží ... "[al-Muzzammil: 20]
A je také nazýván Qiradh přijaté od slova al-Qardhu což znamená, že al-qath'u (cut), protože majitel uřízl část svého majetku, obchodu a některých dalších dávek.
I když to je třeba tady je dohoda mezi dvěma stranami, z nichž jeden z nich platit v hotovosti na druhé straně tak, že obchoduje s ním, a zisk rozdělen mezi nimi podle toho, co tyto dohody jsou dvě z nich.
Pensyari'atan MudharabahIbn al-Mundhir říká ve své knize al-Ijmaa "(str. 124):" Oni (kněží) mají berijma "(dohodě) bude bolehnya Qiradh s dinárů a dirhamů, a také berijma", že pro zaměstnance požadovat majitel domu ( k získání), třetina nebo polovina zisků, nebo podle toho, co se oba shodli na tom když vyšlo najevo, jeho součástí. "
A společníci alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem byla charitativní k němu.
Z Zaid bin Aslam od svého otce, aby mu řekl: "Abdullah a" Ubaidullah, dva synové 'Umar ibn al-Chattáb, šel ven s vojáky do Iráku. Když se vrátil i přes Abu Musa al-Ash'ari pak sloužil jako Emir města Basra, on (Abu Musa) také uvítal příchod těch dvou, a pak řekl: "Kdybych mohl dát vám věc, kterou jsem nepochybně být užitečné pro vás to bude dělat. "Pak (pokračování) slova:" Ano, tam jsou poklady z pokladu Božího, chci ji poslat velitele věřících, budu půjčovat ti to tak, že si můžete koupit zboží s Irákem a pak se prodávají v Medíně, pak si říct, (zpět) na velitele věrný kapitálu a zisků pro vás oba. "Říkali:" My to líbí. "Tak to udělal a napsal dopis Omar vzít majetek z nich. Když jsou oba nahoru a vytvářet zisk. V době, kdy dát na 'Umar, on (Omar) řekl: "Dal nějaký úvěr na jaký druh vojsk propůjčil k vám?" Oni odpověděli: "Ne." Tak Omar bin al-Chattáb řekl: "(Iz právě proto) si dva synové prince al-Mumineen, tak on byl půjčen na vás oba? Dejte majetek a zisky! "Jako" Abdullah, pak mlčel, zatímco "Ubaidullah řekl," není si to zaslouží, ó Commander věrný! Pokud je vlastnost snižuje nebo zničení jsme určitě vydržet. "Omar řekl:" Dej mi svůj majetek. "Abdullah byl tichý a" Ubaidullah stále popírají. Pak jeden z jeho zástupců Omar řekl: "O velitel věřících (jak), když uděláte to, jak Qiradh?" A on odpověděl: "Nechal jsem ho, jak Qiradh." Then 'Umar vzal kapitál a polovinu svých zisků a "Abdullah a"Ubaidullah, dva synové 'Umar ibn al-Chattáb vzal polovinu zisků tohoto majetku. "[2]
Pracovník je Amin (Trust)Mudaraba je přípustné buď absolutní, nebo dokonce musí, a amil (zaměstnanci), které nejsou opatřeny (poškození), pokud je neopatrný a menyelisihi (dohoda).
Ibn al-Mundhir řekl: "Oni (učenci) souhlasí s tím, že pokud majitel prodá majetek zakázat pracovníkům stanovit způsob nasi'ah (Tempo), a pak prodal ji tak nasi'ah, pak se to vydržet (nahrazení)." [3]
Vyprávěný Hakim bin Hizam a Friends of alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, že dal podmínky pro osoby, pokud dal tuto nemovitost jako kapitál pro něj, "Nepoužívejte modalku odst. můj poklad) pro položky k animaci, ne aby byl do moře, a neberte to ve vodě teče. Pokud si jeden z nich, pak Ty jsi medvěd modalku ". [4]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]_______

Salam (objednávka)


PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Pokud jde o definiciAs-Salam se dvěma tuk-ha v níž je Salaf stejně jako wazan odst. Sharaf věda váhy), stejně jako význam.
A nakonec Osobnost "je prodej zboží, které byly tzv. přírodu v hypotéky v hotovosti (v předstihu). [1]
Pensyari'atan považujeAlláh Ta'ala říká:
يا أيها الذين آمنوا إذا تداينتم بدين إلى أجل مسمى فاكتبوه
"Vy, kteří věříte, pokud nechcete bermuamalah v hotovosti po stanovenou dobu, vám napsat ..." [al-Baqarah: 282]
Ibn 'Abbas anhuma Alláh řekl: "Já dosvědčuji, že Salaf (Salam / objednávky) jsou garantovány až do ustanovený čas Alláh učinil zákonný ve své knize a umožnil mu, pak četl ... (Odstavec výše). "[2]
Z 'Abbás také anhuma Alláha, "že proroka sallallaahu To Ibn alaihi wa Salamem přišel do Medíny a v té době obyvatelé Medíny do salaf smlouvy (salam) na den ve lhůtě dvou let a tři roky. Pak řekl:
من أسلف فليسلف في كيل معلوم ووزن معلوم إلى أجل معلوم.
"Kdo nařídil položku, pak by měl objednat v množství a váhy, které jsou známy k limitu času je známo." [3]
Chcete-li kroupy akad Lidé, kteří nemají zbožíV souvislosti se smlouva není pro ty, kdo objednal (Al-Musallam ilaih) nařídil zboží (al-Musallam FIH).
Bylo vypravováno od Muhammada ibn Abi al-Mujalid, on řekl: "Abdullah bin Abu Burdah Syadad a poslal mě na 'Abdulláha bin Abi Aufa Alláha To anhu, pak řekl:" Zeptejte se ho (tj.' Abdullah bin Abi Aufa), zda Sahaba proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem v té době dělal smlouvu Zdravím hinthah (pšenice)? '"Abdullah odpověděl:" Poprvé jsme se plnit smlouvu s zemědělců obyvatelstva jde syam na pšenici, a olej sya'ir (Zait) jasným dávky až do týden? jasné lhůty také uvádí, zeptal jsem se, "je osoba, která má zboží" On odpověděl: "Nežádáme jim to" Pak mě poslali do "Abdurrahman bin Abza, a pak jsem se ho zeptal a on odpověděl.:
كان أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم يسلفون على عهد النبي صلى الله عليه وسلم ولم نسألهم, ألهم حرث أم لا.
"Jakmile společníci alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem dělal ho pozdravil v té době a my jsme se jich ptát, pokud mají plodiny, nebo ne." [4]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]

Qardh (půjčka)


PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi

Fadhilah (Ctnost) QardhOd Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا, نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة, ومن يسر على معسر يسر الله عليه في الدنيا والآخرة, والله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه.
"Ten, kdo odstraňuje obtíže s muslimským světem budete mít problémy, těžkosti, Alláh odstranit jej z problémů, potíže problémy níže. A ti, kteří poskytují pohodlí pro lidi, kteří mu'sir (potíže se splácením dluhů), Alláh usnadní ve světě a na onom světě. A Bůh vždy pomáhal jeho sluhu pro zaměstnance pomoci svého bratra. "[1]
Od Ibn Mas'ud anhu, že Prorok Alláha alaihi sallallaahu To wa Salamem řekl:
ما من مسلم يقرض مسلما قرضا مرتين إلا كان كصدقتها مرة.
"To není muslim, který poskytuje úvěry na jiné muslimy, kromě dvou časech, byl jako menyedekahkannya všechno." [2]
Hrozby Hardware O dluhuZ Tsauban, otrok proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, Posel Alláha To alaihi wa Salamem, který řekl:
من فارق الروح الجسد وهو بريء من ثلاث دخل الجنة الكبر والغلول والدين.
"Ti, kteří zemřeli ve stavu nevinného ze tří věcí, pak jít do nebe, (to je) arogantní, ghulul (zrádný ve válečné kořisti) a dluh." [3]
Od Abu Huraira Alláha anhu, řekl, "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
نفس المؤمن معلقة بدينه حتى يقضى عنه.
"Duše věřícího, než on byl závěs s dluhy splatit." "[4]
Od Ibn 'Umara anhuma, řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl.
من مات وعليه دينار أو درهم قضي من حسناته ليس ثم دينار ولا درهم.
"Ti, kdo zemřel a měl dluhy jednoho dinár nebo dirham, bude splacena z jeho dobrá, (protože) tam (dále) není ani dinár dirham." [5]
Od Abu Qatadah anhu, že Posel Alláha alaihi sallallaahu To wa Salamem stál v jejich středu, a zmínil se jim, že džihád FII sabilillah a víra v Boha je konečným praxe. Pak někdo vstal a řekl: "Ó Posle Alláha, jak si myslíte, že když jsem zabil FII sabilillah, pokud mé hříchy jsou odstraněny (odpuštěno)?" Pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem mu řekl: "Ano, pokud jste zabili vás v FII sabilillah stav pacienta a očekávají odměnu, dopředu a ne dozadu. "Pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:" Jakou otázku (byl)? "On řekl:" Jak myslíš, že když jsem zabil FII sabilillah, pokud mé hříchy jsou odstraněny (odpuštěno) "Pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
نعم, وأنت صابر محتسب مقبل غير مدبر إلا الدين, فإن جبريل عليه السلام قال لي ذلك.
"Ano, pokud jste zabili FII sabilillah vás do stavu bytí netrpěliví a očekávají odměnu, dopředu a ne dozadu, ale proto, že skutečný dluh Alaihissallam Gabriel řekl mi o tom." [6]
Lidí, kteří se poklad jiných lidí Účelem zpět nebo poškozeníOd Abu Hurayrah z proroka alaihi Alláha anhu sallallaahu To wa Salamem, řekl
من أخذ أموال الناس يريد أداءها أدى الله عنه ومن أخذ يريد إتلافها أتلفه الله.
"Ti lidé, kteří se o majetek s úmyslem obnovit, pak Bůh (nápověda) obnovit. A kdo to vzal s úmyslem zničit, pak Alláh zkazit. "[7]
Z Amr bin Syu'aib, on řekl: "To nám řekl Suhaib al-Khair z proroka sallallaahu alayhi wa Salamem, řekl:
أيما رجل يدين دينا وهو مجمع أن لا يوفيه إياه لقي الله سارقا.
"Každý, kdo dluží dluh k záměru vrátit se do něj, pak se setká s Alláha jako zloděj." [8]
Příkaz k zaplacení dluhuAlláh Ta'ala říká:
إن الله يأمركم أن تؤدوا الأمانات إلى أهلها وإذا حكمتم بين الناس أن تحكموا بالعدل إن الله نعما يعظكم به إن الله كان سميعا بصيرا
"Amen Alláh vás vyzve k poselství těm, kteří si to zaslouží, a (ti) je-li soudce mezi muži se spravedlnosti, které určíte. Opravdu Bůh dává jeho nejlepší tě vyučuje. Amen Alláh je vše slyšení, All-Seer "[-Nisa ': 58].
Be Good s placením dluhuOd Abu Huraira Alláha anhu, řekl: "Někdo musí půjčit velblouda k proroku sallallaahu To alaihi wa Salamem, a on přišel k Prorokovi sbírat dluh, pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:" Dejte mu. "Přítel poté vyhledejte ". jste potkala svého práva (doufejme) Alláh vám splní" velbloudi a velbloud s výjimkou, že nenajdete lepší, pak Prorok řekl, ". Dejte mu" Řekl, prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
إن خياركم أحسنكم قضاء.
"Opravdu jste nejlepší z nejlepších lidí na dluh". [9]
Jabir bin 'Abdillah anhuma Alláh řekl:
أتيت النبي صلى الله عليه وسلم وهو في المسجد, قال مسعر: أراه قال ضحى, فقال: صل ركعتين, وكان لي عليه دين فقضاني وزادني.
"Přišel jsem do alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem byl on byl v mešitě. -Mis'ar řekl: "Myslím, že říkal v té době Duha." - Pak řekl: ". Modlete se dva rak'ahs" A on mi dluží, a tak se mi zaplatil a dal mi navíc. '"[10]
Od Isma'il ibn Ibrahima ibn Abi Abdillah bin al-Rabi'a Makhzumi, od svého otce, od svého dědečka, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem nikdy půjčit třicet nebo čtyřicet tisíc, když k němu boj Hunain. Když přišel k němu a splatit dluh, pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
بارك الله لك في أهلك ومالك إنما جزاء السلف الوفاء والحمد.
"Bůh vám požehnání pro svou rodinu a své majetky v reálném čítač je půjčovat (k) se vyplatí a být chválen." [11]
Účtovány Be Good v dluzíchOd Omar a 'Ibn Aishah, že Posel Alláha alaihi anhum sallallaahu To wa Salamem řekl:
من طالب حقا فليطلبه في عفاف واف أو غير واف.
"Ti, kteří si nárokují právo, pak ať prosí s respektem, odkoupeny (placené), nebo ne dosáhnout." [12]
Dát těžké lidi, kteří nezaplatí dluh potížeAlláh Ta'ala říká:
وإن كان ذو عسرة فنظرة إلى ميسرة وأن تصدقوا خير لكم إن كنتم تعلمون
"A když (díky, že osoba) v nesnázích, poskytnout mu čas, až se vrátí. A menyedekahkan (některé nebo všechny z dluhu), je pro vás lepší, kdybyste jen věděli, že "[Al-Baqarah: 280].
Alláha Hudhayfah anhu, řekl: "Slyšel jsem proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
مات رجل فقيل له ماكنت تقول? قال: كنت أبايع الناس فأتجوز عن الموسر وأخفف عن المعسر, فغفر له.
"Existuje někdo, kdo zemřel, a řekl mu:" Co se v minulosti vy na to? "On odpověděl:" Kdysi jsem nákup a prodej s lidmi, jsem byl měkký (sbírat dluhu), aby ti, kteří dostali prostornost, a dávám úlevu lidé, kteří mají potíže. "Tak mu je odpuštěno. '" [13]
Od Abul Yasar, společníci proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl, "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
من أحب أن يظله الله في ظله, فلينظر معسرا أو ليضع له.
"Kdo chce k Bohu ve stínu chráněni mu, ať dá oddech k lidem, kteří mají potíže, nebo se uvolní svůj dluh." [14]
Zpoždění Nunda Schopnost zaplatit dluh je KezhalimanOd Abu Huraira Alláha anhu, řekl, "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
مطل الغني ظلم.
"Mathlul Ghani (bohatí lidé, kteří odkládají splátky dluhu) je kezhaliman. '" [15]
Schopni zaplatit Dluhové osoby, které jsou uvězněny Kdyby nechtělo platit své dluhyZ 'Amr ibn al-Syarid jeho otce, řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl.
لي الواجد يحل عرضه وعقوبته.
"Layyu al-Wajid (bohatí lidé, kteří odkládají se splácením dluhů), její důstojnost a zákonné trestání." [16]
Každý dluh, který je zajímavý výhodou je RibaOd Abú Burdah, řekl: "Přišel jsem do Medíny a setkal se s 'Abdullah bin Salam, a on řekl:" Pojď se mnou do domu, dám vám něco k pití z sklem proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem pít z ní, a vy se modlíte Mešita, že když se modlil v tom. "Pak jsem šel s ním. Dal mi jídlo a pití sawiq data, také jsem se modlit v mešitě. Pak mi řekl: "Ve skutečnosti jste v rozpětí státní lichvy v ní a mezi dveřmi lichva je jedním z vašeho věřitele do té doby (stanovené), a pokud budete mít splatnost, přichází s prováděním dluh a koš dárků, pak jste strach z koše a jeho obsah byl. "[17]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]_______


Rahn (Slib)


PodleAbdullah bin Abdul Sheikh al-Azhim Khalafi


Definice RahnRahn je jazyk al-ihtibas odst. zadržení), převzaté z jejich řeči, ". Rahana syai--popel (pokud to trvá, a zůstal)" A Slovo Boží mezi nimi jsou:
كل نفس بما كسبت رهينة
"Každá osoba samostatně výdělečně odpovědnost za to, co udělal." [Al-Muddatstsir: 38]
V osobnosti "je, aby majetek do zástavy za dluh má být vrácena, jestliže dlužník mimo něj odst. udzur) od placení dluhu. [1]
Pensyari'atan RahnAlláh Ta'ala říká:
وإن كنتم على سفر ولم تجدوا كاتبا فرهان مقبوضة
"Pokud jsou na cestě (a ne v hotovosti bermuamalah) při neobdrží spisovatel, nechte žádné osoby vedené zboží (které vzduchových účtů)." [Al-Baqarah: 283]
Omezení (právní) s časem Šafář (cesta) v předchozím odstavci se nevztahuje obecně, že nelze pochopit v opačném směru jako označení hadith, která ukazuje masyru'nya Rahn.
Z "Aisha Alláha anhuma:
أن النبي صلى الله عليه وسلم اشترى من يهودي طعاما إلى أجل فرهنه درعه.
"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem koupit jídlo od Žida s jeho hypotečních plateb a brnění." [2]
(Zákon) Využití zastavené zbožíNemělo by to být pro příjemce pěšec (murtahin) využít k zastavené zboží v Rahn), jak byl předán ve věci qardh odst. pohledávky): ". Každý úvěr, že výhodou je Riba"
Není-li zástavní zboží v podobě úchytů (koně, osli a podobně desc.) Nebo něco, co může být dojení (krávy, velbloudi, kozy a další-desc.), Pak může jezdit koně a dojení je, pokud dávápříjmy (podle krmení) ho.
Od Abu Huraira Alláha anhu, řekl, "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:
الظهر يركب بنفقته إذا كان مرهونا ولبن الدريشرب بنفقته إذا كان مرهونا وعلى الذي يركب ويشرب النفقة.
"Zastavené podporuje zvíře může být vylezl na živobytí (pay) a mléko zvířat, která mají být přijata s obývacím zastavené. Pro lidi, kteří pijí ji a menafkahinya povinné. '" [3]
[Kopírované z knihy Al-Sunny Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, autor Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonésie Průvodce Fiqh Complete Edition, překladatelského týmu Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, tištěné v ramadánu 1428 - září 2007M]

zdroj: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar