Hvorfor kvinder bør hijab?, Allah swt forklarer visdommen bag kommandoen til at bære hijab med ordet.
ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما
"Det er så de er lettere at blive anerkendt, således at de ikke forstyrres. Og Allah er Tilgivende, Barmhjertig." [Al Ahzab: 59]
Dette spørgsmål er meget vigtigt, men svaret er langt vigtigere. Et spørgsmål, der kræver et langt svar. Tørklæde eller hijab, er én ting, der er blevet bestilt af Skaberen af shari'a. Da sharia, som har konsekvenser langt ud i fremtiden, om lykke og kemashlahatan lever i verden og det hinsides. Så spørgsmålet om hijab er ikke kun et spørgsmål om sædvane eller mode hijab mode er en universel måde at blive båret af en kvinde, der har lovet sin tro. Uanset om han er en muslimsk arabisk, Indonesien, Europa eller Kina. Fordi kommandoen til at bære hijab er fælles for alle muslimske kvinder i alle hjørner af kloden.
Her har vi gennemgå en del af svaret ovenfor:
Først: Som en form for lydighed mod Allah og Hans Budbringer.
Lydighed er en kilde til stor glæde og succes i verden og det hinsides. En person vil ikke føle sødmen af tro, da han var tilbageholdende med at indse, anvende og udføre alle de kommandoer, for Allah og Hans Budbringer.
Allah swt siger.
ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما
"Og den, som adlyder Allah og Hans Sendebud, så helt sikkert han har fået en stor sejr". [Al Ahzab: 71]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.
ذاق طعم الإيمان من رضي بالله ربا وبالإسلام دينا وبمحمد رسولا.
"Det vil smage sødme af tro, nogen, der har sebagaiRabb Allah vil, islam som en religion, og Muhammad som Guds sendebud." [Berettet af Muslim].
Andet: Vis off skønhed af nøgenhed, og kroppen er en form for umoral, som pådrog sig Allahs vrede og Hans Budbringer.
Allah swt siger.
ومن يعص الله ورسوله فقد ضل ضلالا مبينا
"Og hvem adlyder Allah og Hans Apostel, så ja det var han havde været perverteret, perverteret den rigtige". [Al Ahzab: 36].
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.
كل أمتي معافى إلا المجاهرن.
"Hver af mit folk (den skyldige), vil blive tilgivet, undtagen dem, der åbent (begår ægteskabsbrud)." [Aftalt alaih].
Mens kvinder, der viser ud skønhed af nøgenhed og kroppen således, at han havde vovet at vise åbenlys ulydighed.
For det tredje: Sandelig Allah kommandoer hijab til at reducere en bred vifte af fitnah (skade)
Hvis en bagvaskelse forskellige dim og forsvinder, så de mennesker, der bebos af kvinder hijab ville være mere tryg og sikker fra bagvaskelse. Omvendt, folk, der bebos af en kvinde, der kan lide bertabarruj (kjole sexet), kønsorganer og vise skønheden i kroppen, er det sårbart over for forskellige trusler og sexchikane og bagvaskelse vellystig omvæltning, der bragte kaos og ødelæggelse er meget stor. Klart, at nøgne kroppe vil fremprovokere opmærksomhed og giftige synspunkter. Det er de første etaper af nedrivning og ødelæggelse af moral og civilisation i et samfund.
Fjerde: Ingen hijab og smykker udstilling vil invitere injurier for mænd.
Hvis en kvindes krop form og smykker vise foran ikke-mahram mænd, ville helt sikkert opfordre opmærksomhed mænds underbukser og en ulv i fåreklæder. Hvis der er en chance for at de ville være offer for den onde som en sulten løve.
En digter sagde,
نظرة فإبتسامة فسلام * فكلام فموعد فلقاء.
"Fra det synspunkt, og så smile og hilse på, efterfulgt af foredrag og ender op med aftaler og møder."
Femte: En muslimsk kvinde, der holder hijab, indirekte siger han til alle mennesker, Tundukkanlah dine øjne ", jeg er ikke din, og du er heller ikke mine. Jeg kun hører til Guds folk er lovligt for mig. Jeg er en uafhængig person, der ikke er bundet til nogen, og jeg er ikke interesseret i nogen, fordi jeg var højere og langt mere ærefuldt end de. "
Den kvinde, der bertabarruj eller vise og afslører skønheden af nøgenhed af kroppen foran mænd Johns, indirekte sagde han, "Please nyde skønheden af min krop og ansigt skønhed. Er der nogen, der ville komme i nærheden af? Er der nogen, der ville se på mig? Er der nogen, der ville give mig et smil? Eller der er mennesker, der spøgte, "Åh, hvor smuk hun er?". De slås for at nyde skønheden af hendes krop og hendes skønhed, indtil de var terfitnah.
Hvilken af de to kvinder på en mere uafhængig? Det er klart, at hijab er en perfekt kvinde ville tvinge hver mand til at sænke blikket og være respektfulde, når de ser det, indtil de konkludere, at hun er uafhængig, fri og sand.
Derfor, Allah swt forklarer visdommen bag kommandoen til at bære hijab med ordet.
ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما
"Det er så de er lettere at blive anerkendt, således at de ikke forstyrres. Og Allah er Tilgivende, Barmhjertig." [Al Ahzab: 59]
Kvinder, der afslører nøgenhed kroppen og skønhed og skønheden i hans ansigt, som en tigger, der peb om nåde. Uden at realisere de er villige til at blive offer for mænds fordærvede og ødelagt. Hun blev en kvinde ydmyget, forladte, billig og miste værdighed og hellighed. Og han har kastet sig ind i ruinen og katastrofe af livet.
VILKÅR hijab
Hijab som en del af den islamiske sharia, har åbenlyse begrænsninger. De lærde taler Allahs religion har beskrevet i deres skrifter om kriterierne for hijab. Hver mukminah skal overholde sharia-restriktioner i forbindelse med denne hijab. Koranen og Sunnah af Hans Profet lave en grundlæggende reference i velgørenhed, og der ikke er afholdt for at de udtalelser afviger fra de lidenskaber efterlignere. Således mål kan realiseres disyariatkanya hijab, bi'aunillah.
Blandt betingelserne hijab bl.a.:
Første: Det bør dække hele kroppen og ikke vise den mindste del, end der udelukkes fra. Allah swt siger.
وقل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن ولايبدين زينتهن إلاماظهر منها وليضربن بخمرهن على جيوبهن
"Og siger til de troende kvinder, lad dem slå deres synspunkter og ikke for at vise deres pynt, undtagen den sædvanlige udseende og lade dem sætte hendes slør klud til deres bryst." [En Nuur: 31].
Og Allahs ord swt.
يآأيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونسآء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما {59} * لئن لم ينته المنافقون والذين في قلوبهم مرض والمرجفون في المدينة لنغرينك بهم ثم لايجاورونك فيهآ إلا قليلا
"O profet fortælle dine hustruer og dine døtre og hustruer for de troende," Lad dem udvide deres tørklæde til kroppen. "Det er så de er lettere at blive anerkendt, således at de ikke forstyrres. Og Allah er alt tilgivende og uendelig omhu. " [Al Ahzab: 59].
Andet: Den hijab bør ikke henlede opmærksomheden på de synspunkter, som mænd er ikke mahram. Hijab for ikke at provokere mændenes opfattelse skal opfylde følgende krav:
-. Hijab skal være lavet af tykt stof, der ikke afslører kroppens farve.
-. Hijab være løs og ikke viser formen af legemet.
-. Hijab bør ikke anvendes som smykker endda have en farve snarere end en række af farver og motiver.
-. Hijab er ikke en kjole af stolthed og arrogance.
Baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam følger.
من لبس ثوب شهرة في الدنيا ألبسه الله ثوب مذلة يوم القيامة ثم ألهب فيه النار.
"De, som bærer tøj i en verden af arrogance Allah vil vanære at bære senere på dagen for opstandelsen og han brændte i Helvede." [Berettet af Abu Daud og Ibn Mâjah, og denne hadîth er hasan]
-. Den hijab bør ikke gives en parfume eller duft. Dybest set, der er Hadith af Abu Musa Al Asy'ary Allah 'anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde.
أيما امرأة استعطرت فمرت علي قوم ليجدوا ريحهافهي زانية.
"Enhver kvinde, der bærer parfume og passerer en klasse af mennesker, at de lugte det, så hun er en kvinde ægteskabsbryder". [Berettet af Abu Daud, Tirmidhi og Nasa'i, og Hadith Hasan]
For det tredje: tøj, eller hijab skal ikke ligne det tøj, slidte mandlige eller kvindelige tøj vantro. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.
من تشبه بقوم فهو منهم.
"Hvem ligner et folk, så han er en del af dem". [Berettet af Ahmad og Abu Dawood]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbandede manden, der bærer kvinder beklædning samt fordømme kvinder, der klæder sig som mænd. [Berettet af Abu Daud Nasa'i og Ibn Mâjah, og denne hadith Sahih].
Bemærk:
Shaykh al-Albani i sin bog Veil mar'ah Bog var al Sunnah muslim Fil sagde, der dækker ansigtet er Sunnah af loven (ikke obligatorisk), men som bruger det har forrang. Og Allah ved bedst
Dette papir, jeg henvendt til mine søstre og søstre, som har til yderligere at befæste sin hijab hijab kun at søge Guds ansigt. Også for dem, der ikke har hijab for at omvende sig og straks begynde at tjene tilgivelse fra Allah den Almægtige.
Wallahu waliyyut taufiq
(Um Ahmad Rifqi)
Maraji ':
-Al Afrah, Ahmad bin Abdul Aziz Hamdani.
Bil-Tanbihaat Ahkaami Takhtasu Mukminaat Dr. Fauzan Salih bin Abdullah Al Fauzan.
Hijab Al-muslimske Al Fil Kitabi mar'ah Var Sunnah, Shaykh al-Albani Nashiruddin.
[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah Foundation Udgivet 04/Tahun VII/1424H/2003 Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]
Når den muslimske Beklædning dumpet
I dag er den nye muslimske tøj med en bred vifte af stilarter og mode. Selv vises i forretningerne er normalt fyldt med tøj pengumbar genitalier. Men de fleste muslimske kjoler stadig viser kurver, smalle, mere stramt. Ligeledes en række designs som slør hænge ud med en hætte, der bare dækkede hendes hår alene.
På den anden side, brugte muslimske tøj kun i visse begivenheder eller religiøse aktiviteter. For eksempel er det kun når de bad en muslimsk kvinde forsøger at dække hendes krop fra top til bund, så håret og benene ikke er synlige. Men så snart hilsener var blevet sagt, vil situationen vende tilbage til normal.
De forlader huset iført tøj, som de mente havde været under islamisk styre, men i virkeligheden er ikke berettiget til dækning af nøgenhed. Så de indgik i kategorien "nøgen klædt, men." Som om at lukke nøgenhed er kun obligatorisk, når bøn alene, eller bare hud ikke længere er synlig med det blotte øje af en anden mand. Wa ilallâhil musytaka (til Allah, er det sted, hvor klagen).
إذا المرأ لم يلبس لباسا من التقى
تقلب عريانا وإن كان كاسيا
و خير لباس المرء طاعة ربه
و لا خير فيمن كان عاصيا
Hvis nogen ikke bære tøj af fromhed,
han forvandlet til en nøgen mand dækkede hans krop selv.
Det bedste af tøj er lydighed mod sin Herre,
er der ingen godhed i mennesker, der gør ulydighed.
Velsignelsen af islam FOR KVINDER
Indholdet af islams lære, specielt den grad forherliger kvinder efter alder af uvidenhed er i et meget lavt niveau, og deres rettigheder trampet. Islam opstiller reglerne for to typer af mennesker, mænd og kvinder i overensstemmelse med naturen. Islam også udligne mænd og kvinder i visse spørgsmål, til at reflektere over visdom Allah Ta'ala.
Aspekter af forskellene mellem dem blev indkvarteret i den bedst mulige, så ingen blev skadet. Konsekvens i at køre den muslimske sharia af Allah, islam civiliserede manerer og moral, det er de vigtigste metoder og de vigtigste midler til styrkelse af kvinder i den menneskelige udvikling og fremskridt for civilisationen. Det er blevet bevist af historien, så det bør få støtte og påskønnelse af alle muslimer.
Vildlede Slogan SLOGAN-muslimske kvinder
De fjender af Islam er meget interesseret i misbrug af muslimske kvinder. Fordi, de kender den sande position af en muslimsk kvinde i den strategiske udvikling og etablering af en stærk muslimsk generation.
Gennem tragten-tragt (massemedier) i muslimske lande, er det islams fjender kaster bombastiske slogans, for at slippe af med den hellighed af muslimske kvinder, slottet og ærer folk coaching rolle.
Under navnet tahrîrulmar'ah (frihed til Eva), arraghbah filistifâdah min thâqatil mar'ah (kvinder indflydelse), inshâfulmar'ah (retfærdighed for kvinder / frigørelse) og slogans modernisering hævder, fjender af islam og The Stooges bande forsøgte at bedrage den muslimske.
Slogans og propaganda rettet mod et mål. Hvilke slæbt kvinden ud af manhaj syar'i islam, og rakte det til truslen om udnyttelse af nøgenhed, skam, ydmygelse og bagvaskelse. Nogle af de muslimske er der en propaganda til sit knæ ansigt, som virker godt, nemlig at mengentaskannya af "lidelse". Så det blev opfattet af de propagandister, både fra de sekulære og liberale. Sådanne mennesker, der truede med at holde sig væk fra Allahs sharia snævert undertrykkende liv.
Allah swt siger:
ومن أعرض عن ذكري فإن له معيشة ضنكا ونحشره يوم القيامة أعمى
"Og dem, der vender sig bort fra mig, så helt sikkert smal for hendes levebrød, og vi vil menghimpunkannya afsagt dom i den blinde" [Thâhâ/20: 124]
Tragedie og FORBRÆNDING nedrustning muslimske tøj
Flytning af "befrielsen" af kvinder ofte vise støtte til at holde den muslimske fra en respektabel identitet. De gør en demonstration og nægtede at ære de regler, der holder kvinder. Det er ikke nye i de seneste år, men frøene har eksisteret siden år 1919 e.Kr.
På det tidspunkt viste det sig de muslimske demonstrationer i Egypten den 12. marts 1919 under kommando af Huda Sha'rawi i fællesskab frigøre hijab (islamisk tørklæde er perfekt). Han var den første arabiske kvinde, for at fjerne hijab. Efterfølgende blev han efterfulgt af Sa'ad Zaghlul kone. Denne kvinde med de kvinder, der havde bedraget hijab af og trampede på den. Og historien slutter med afbrænding af tøjet i identiteten af muslimske kvinder.
Den frihed, som de ønsker at gå, faktisk endnu får dem i foragt. Fordi handlingen er begyndelsen tercampaknya deres ære og dyd.
BEHANDLING AF islam og islams fjender muslim
Gud den Almægtige skabte kvinden som en kilde til ro for en mand og frø det som et sted seeding. En kvinde er også ansvarlig for hendes mands hus. Allah Ta'ala mentakdirkannya til at indeholde og pligt til at opdrage børn. Fordi sådan en stor og tung ansvar, så Allah den Almægtige til at give ansvar over for de mænd til at lede og vejlede hende.
I mellemtiden, Jahiliyyah kuffar hader at være kvinde i deres midte. Selv når en datter blev født, er de foranstaltninger, der træffes, myrdet af sadistisk eller levende begravet. Eller lade den stå i forsmædelige omstændigheder. I disse dage, havde kvinder ingen arveret, var hans mening aldrig behandlet.
Som en mand, kan han gifte sig med en kvinde, han ønsker. Han var fri til at bringe en masse af kvinder i hendes arme, og endda gratis at gøre ville ikke være fair at hans koner. Så Islam kom for at redde kvinder fra kezhaliman Uvidenhed og giver arveret. Manden kan kun gifte sig med op til fire koner, forudsat der kan gøre retfærdighed til sine koner. Hvis ikke i stand til, så det kan kun gifte sig med en kvinde.
Udsigt til kuffar mod kvinder i denne alder er ensbetydende med fortiden. De ønsker at beskæftige sig med kvindelige arbejdspladser uden for de mænd af naturen, således at kvinderne uanset herlighed, ære, og se godt ud foran mænd. Up kan udnyttes billigt og let hen over stadig har appel. Omvendt, hvis det vigende charme, så han blev marginaliseret.
Obligatorisk retlig muslimske kjole
Spørgsmålet om hijab (muslimsk beklædning er perfekt) ikke kræver en lærd af ijtihad. For grundlæggende vejledning er meget klare i Al-Qur'an.
Allah swt siger:
يا أيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما
"O Profet, sige til dine hustruer og dine døtre og hustruer for de troende til at lade dem udvide deres tørklæde rundt i din krop. Det er så de er lettere at blive anerkendt, således at de ikke forstyrres. Og Allah er tilgivende og barmhjertig ". [Al-Ahzâb/33: 59]
Rahimahullah Ibn Kathir siger: "Allah sagde til sine apostle besluttet, at den muslimske mukminah dekreteret specifikt til de koner og døtre til at udvide sine klæder over deres kroppe for at adskille Jahiliyyah kvinder og slaver-kendetegnende. slave kvinder. Hvad menes der med slør, som er stoffet, der er over khimar (hovedbeklædning). "
Shaykh as-Sa'di rahimahullah sagde: "Dette vers kaldes stk hijaab Allah beordrede Hans Profet at spørge de kvinder (muslimske) i almindelighed, og begynde med omtale af Allahs koner og døtre Fordi de er.. de fleste myndigheder har pligt (at implementere) end andre kvinder. Folk, der vil befale den (kvindelige) andre, bør begynde fra familien før alle andre.
Allah swt siger:
يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا
"Åh, I der tror, beskytte jer selv og jeres familier fra helvede ..." [At-Tahrîm/66: 6]
Det vil sige, her er de forpligtet til at dække de ansigter, halse og kister, deres bryst. Så Allah fortæller bag den visdom, der er indeholdt i denne regel. Dvs. "Det er så de er lettere at blive anerkendt, fordi de ikke blev forulempet". Dette tyder på, at fremkomsten af den lidelse opstår, når kvinder ikke bære hijab. Årsagen er, når en kvindes krop er dækket med de bedste (kvinder gør ikke hijab), kan der opstå dog, at det ikke var en god kvinde. Impact, den mand, hvis hjerte er syg og såre dem ville gribe ind. Eller måske vil de blive ydmyget, fordi de er slaver. Derfor er folk, der ikke gider tænke. Således hijab er en afskrækkende ønsker af grådige mænd til kvinder ... "[Tafseer al-Sa'di i kort].
DET KVINDER RELIGIØSE skal lære
Modstanden af de bevægelser, der bringer integriteten af de mennesker, der skal tages, især af kvinderne selv. Den vigtigste faktor, der har slæbt kvinden til at følge de kulturer er ikke umoralsk, er dette element jahâlah (uvidenhed) om hans religion.
Ægte godhed for kvinder, er fremkomsten af selv-motivation til at lære deres religiøse love, og forpligtelser, som de skal bestå, så hellige og sikre sig fra lav moral eller kilderne til det onde.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
من يرد الله به خيرا يفقهه في الدين
"Han, der ønskede hendes godhed ved Allahs vilje, ville han mencerdaskannya i religiøse spørgsmål." [Al-Bukhari og Muslim]
Historisk, den muslimske overensstemmelse med reglerne for Allah den Almægtige og islamiske værdier og moral er den bedste måde, og mest vigtigt middel til at styrke kvinder i familien etablering, forbedring og styrkelse af den menneskelige civilisation.
Forpligtelser for moderluftfartsselskaber eller ulama
Eksistensen af negative fænomener, der er blevet angrebet, og indhyllede de kvinder (unge og voksne), det er en pligt for de mennesker, der kontrollerer den tillid (region) til at overveje dem den bedst mulige måde. Giv ham undervisning og uddannelse, og styrke dem fra eventuelle skadelige virkninger. Især i den seneste tid er fyldt med en bølge af bagvaskelse og fristelser, at overfaldet fra alle sider. Administratoren var en kæmpe ansvar, når piger, koner og kvinder, der blev hans ansvar at begå bedrageri.
Især rettet de fleste af de informationskanaler (massemedierne) forskellige former del af de forgiftede pile af islams fjender at rive hinanden bygherren generation af krigere af Islam og fremtiden af printeren (den muslimske). I det mindste, er islams fjender lykkedes at realisere målet som skytsånd for den muslimske mangler ansvar og spildt den overvældende mandat, at medmindre de mennesker er velsignet af Allah.
Allah swt siger:
الرجال قوامون على النساء
"Manden er en leder for kvinder ...." [An-Nisa '/ 4:34]
إن الر جال الناظرين إلى النساء
مثل السباع تطوف باللحمان
إن لم تصن تلك اللحوم أسودها
أكلت بلا عوض و لا أثمان
Faktisk er de mænd, som ser kvinder,
gerne ulve omkring en bunke af kød.
Hvis løver ikke holder kødet,
vil utvivlsomt blive spist uden timbalbalik og pris
Se antallet af mennesker, der udsteder og udbrede ideer om liberalisme i muslimske samfund, og fordi den negative ladning i form af modstand mod Allah og Hans Sendebud, så Shaykh Shaykh Salih Alu tilrådes, som indeholder det vigtige ting, nemlig den frie bevægelighed for forskere, studerende, og folk, der har stor opmærksomhed til gavn for de trusler mod det tvivlsomt, tvivlsomt nedbryde dem, og de er afsløret.
[Adopteret fra Mar'atu kutaib al-Islami wa-Baina Takrîmil Da'awat, Muhammad bin Nasir al-Tahrir 'Uraini. Indledning: Shaykh Saalih ibn 'Abd al-' Aziz bin Muhammad Shaikh Alu, Matter V, Årgang 1425]
[Kopieret fra As-Sunnah magasin XI/1428H/2007M 09/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]
Beskyttelse af hellighed af muslimske kvinder, Landskab Contradiction mellem mænd og kvinder
Ved
Prof. Dr. Abdur Razaq bin Abdul Muhsin Al-'Abbad Al Badr
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
فاتقوا الله في النساء فإنكم أخذتموهن بأمان الله واستحللتم فروجهن بكلمة الله ولكم عليهن أن لا يوطئن فرشكم أحدا تكرهونه فإن فعلن ذلك فاضربوهن ضربا غير مبرح ولهن عليكم رزقهن وكسوتهن بالمعروف. أخرجه مسلم: 1218
"Frygt Gud gutter (håndtering) koner. Sikkert du tager dem med en følelse af sikkerhed fra Gud, til at retfærdiggøre deres kønsorganer med punktum i Gud. Lige du er over dem, (er) de skal ikke sættes i seng du nogen, som du hader. Hvis de gør, så slå dem med et punch, der gjorde ikke ondt. For dem (forpligtelse) over jer til at give næring og tøj til dem korrekt ". [Berettet af Muslim, 1218]
Hanif religionen islam, med en lige direktiver og vejledningen er fuld af visdom, pleje kvinder, beskytte ære og værdighed. Også sikre realiseringen af storhed og sand lykke.
Islam har åbnet vejen for kvinder at nå den livsglæde, væk fra den atmosfære af tvivl og bagvaskelse, såvel som (meget) fra grimhed og ødelæggelse. De lære af islam er ikke kun en sikkerhedsventil for kvinderne selv, men det er omfattende for offentligheden, så ingen sammenfiltrede hæslighed og bagvaskelse. Islam og tjener til at forhindre katastrofen, og uvejret, der ville ske.
Hvis tegn på islams relateret til kvinder er forsvundet fra samfundet, så vil der være skader, forringelse og faren kom og gik. Et faktum historie har oplevet. Hvem ser på historie gennem tiderne, vil konkludere, at den mest indflydelsesrige faktor for ødelæggelsen af en civilisation, ødelæggelse af samfundet, moralsk degeneration, spredning af umoralske handlinger og ædle værdier sammenbrud, og udbredt kriminalitet, frigørelse af kvinder fra religiøse læresætninger er lige og lede en fuld-klog retning, vejledning er en velsignelse.
Forpligtelser for en muslimsk kvinde, er at acceptere alle lære af islam med en rummelig brystet, leveren klar, og anvendelsen af god praksis, således at han kan leve lykkeligt, vandt god fornøjelse af hans Herre og jordisk lykke og ukharawi.
Den forpligtelse for den person der er ansvarlig for kvinder, således at de er alvorlige i at opretholde og fremme dem med Adab Adab-Islam, og vedligeholde deres personlige rettigheder og ære og være venlige over for dem som en form for lydighed mod Gud og søgen belønning og frygten for Allah former for realisering. Allah er det rette sted at søge hjælp, ellers er der ingen herre. WALA WALA haula quwwata billah Illa.
[Khuthab Mawa'idh min Hajjati wa al Wada ", siderne 33-34, CET. I. Th. 1426 - 2005].
Landskab UOVERENSSTEMMELSE MELLEM MÆND OG KVINDER
Ved
Sheikh Abdul Mohsen Bin HAMD Al-'Abbad Al-Badr
I de senere år har der været sammenblanding de mandlige og kvindelige skalaer. Mænd som kvinder, og omvendt, kvinder kan lide mænd.
Nævnt i Sahih al-Bukhari, fra Ibn 'Abbas Allah' anhuma, sagde han:
لعن رسول الله n المتشبهين من الرجال بالنساء والمتشبهات من النساء بالرجال
"Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbandede de mænd, der gerne kvinder og kvinder, der ligner mænd".
I dag har der været begivenheder, der aldrig skete i de dage af uvidenhed selv. Nemlig, fremkomsten af symptomer tabarruj (vise skønheden) af kvinder, der er meget bekymrede. Selv i mange islamiske lande, på disse markeder og den offentlige gade kvinder at vise hoved, hals, hænder, arme, ben, og endda deres lår. I stedet mændene stak tøj til at dække dine ankler. Selvom profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:
ما أسفل من الكعبين من الإزار ففي النار
"Hvad i anklen af beklædningsgenstanden (hvor) i helvede". [Bukhari, 5787].
I en anden Hadith ', berettet anhu profeten sallâ Allâhu' Abu Dharr Allah alaihi wa sallam sagde:
ثلاثة لا يكلمهم الله يوم القيامة ولا ينظر إليهم ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم قال فقرأها رسول الله ثلاث مرارا قال أبو ذر خابوا وخسروا من هم يا رسول الله قال المسبل والمنان والمنفق سلعته بالحلف الكاذب
"Der er tre grupper, at Gud ikke taler til dem på Opstandelsens dag, han ikke ser dem eller rense dem og for dem en smertefuld Allah". Abu Dharr sagde: "The Messenger n sige det tre gange," og derefter Abu Dharr sagde: "!? Really, de har oplevet svigt og tab Hvem er de, O Allahs Sendebud" Han svarede: "A (han), der stak sin ankel ud over hans tøj, folk der bringer op gave, og folk, der ønskede at popularisere de varer med falske eder." [Berettet af Muslim, 106].
Mændene stak hans tøj er forbudt i henhold til anklerne, men viser sig at de stak ud af hendes tøj over hende ankel. Mens der på den anden side, kvinderne, de blev beordret til at lukke kønsdelene som helhed (hijab):, men det viser sig, at de rent faktisk vise genitalier og fysisk skønhed.
I dette tilfælde har profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
"Tre grupper ikke kommer til himlen:" En person, der er ulydige mod hans forældre, dayyuts (en mand, der ikke ked af det eksisterende kemungkaran familien), og kvinder der ligner mænd "[Berettet af al-Hakim (1/72. ), samt menshahîhkannya, og godkendes af ADH-Dzahabi].
Musta'an Allah.
[Tilpasset fra bogen Rasaail, Shaykh 'Abdul-Muhsin al-' Abbad, s.. 425, med fri oversættelse].
Den nidkærhed af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam mod sine hustruer
Ved
Dr. Muhammad ibn Musa Nasr Alu
Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam meget jaloux af sine koner. Hans siger:
إنمآ جعل الآستذان من أجل البصر
"Faktisk holder idzin anmodning, der forårsagede vision". [1]
Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sendt besøgende (nogen på besøg, Red), hvis det er blevet bankede på døren, så for ikke at stå foran døren [2]. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig set nogen, der var ved døren. Han sagde også: "Hvis jeg så dig, jeg vil stikke dine øjne med denne". Nemlig, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har mudrah, såsom en kam at ridse hans hoved. Han er også ord: "Hvis der er nogen peering andre fra hullet, så manden stak hende, hvorfor så ikke for ham".
Men jalousi han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er ikke rigeligt med hensyn til graden af fordomme, selv han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam forbød det.
Jalousi er en sådan karakter, at Gud har skabt for mennesket. Men det mærkelige i dag, vi ikke får jalousi på manden selv, bortset fra de mennesker, der velsignede Gud.
Jalousi er den natur, Gud har skabt alle sine skabninger, i det omfang, at alle dyr (har jalousi), med undtagelse af svin. Disse svin, det eneste dyr, der ikke er jaloux på sin partner. Det er ikke mærkeligt, hvis de vantro spise svinekød ikke har en følelse af jalousi over deres hustruer, fordi deres natur ligner en gris karakter, fordi de spiser masser af svinekød. Selv om ingen af gris undtagen træk, så er det simpelthen forbudt at spise det. Og svin er urent, kan lide at spise urent.
[Kilde: An-Nabi fi Baitihi, Dr. Muhammad ibn Musa Nasr Alu]
[Kopieret fra As-Sunnah magasin X/1427H/2006M 02/Tahun Edition. X/1429H/2008M 04/Tahun udgave. X/1428H/2007M 11/Tahun udgave. MDiterbitkan Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]
Finding studier på kvinder
Ved
Umm Salamah As-Salafiyyah
Allah Ta'ala siger:
"Allah vil ophøje dem, der tror blandt jer, og dem, der fik en vis grad af viden." [Al-Mujaadilah: 11]
Han sagde også:
"Sig, 'Er de samme folk, der kender folk, der ikke kender." Berakallah De, der er i stand til at modtage undervisning. " [Az-Zumar: 9]
Han sagde også:
"Sig, 'O min Rabb, tilføje videnskaben til mig.'" [Ta-Ha: 114]
Af 'Uthman Allah' anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa Salam sagde:
ÎóíúÑõßõãú ãóäú ÊóÚóáøóãó ÇáúÞõÑúÂäó æóÚóáøóãóåõ.
"Det bedste er, at du lærer Koranen og undervise i det." [HR. Al-Bukhari]
Af Zaid Ibn Thabit, han sagde, at jeg hørte Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
äóÖøóÑó Çááåõ ÇãúÑóÃð ÓóãöÚó ãöäøóÇ ÍóÏöíËðÇ ÝóÍóÝöÙóåõ ÍóÊøóì íõÈóáøöÛóåõ ¡ÝóÑõÈøó ÍóÇãöáö ÝöÞúåò Åöáóì ãóäú åõæó ÃóÝúÞóåõ ãöäúåõ ¡æóÑõÈøó ÍóÇãöáö ÝöÞúåò áóíúÓó ÈöÝóÞöíåò.
"Gud vil forskønne en person, der lytter til en hadith fra os, og han huskes det, når han fik det. Fordi, hvor mange personer du bringe til retspraksis fra nogen mere ekspert. Og hvor mange mennesker der bærer fiqh, men han var ikke en jurist. "[HR. Abu Dawood med en saheeh sanad]
Disse argumenter og også semisalnya er generelle, og der er ingen specialisering for ham. Og kommer sammen for at søge viden i moskeerne er bedre og mere mainstream.
Fra Abu Hurayrah, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
ãóäú äóÝøóÓó Úóäú ãõÄúãöäò ßõÑúÈóÉð ãöÜäú ßõÑóÈö ÇáÏøõäúíóÇ äóÝøóÓó Çááåõ Úóäúåõ ßõÑúÈóÉð ãöäú ßõÑóÈö íóæúãö ÇáúÞöíóÇãóÉö ¡æóãóäú íóÓøóÑó Úóáóì ãõÚúÓöÑò íóÓøóÑó Çááåõ Úóáóíúåö Yoi Yoi ÇáÏøõäúíóÇ æóÇúáÂÎöÑóÉö ¡æóÇááåõ Úóæúäö ÇáúÚóÈúÏö AOC ßóÇäó ÇáúÚóÈúÏõ Yoi Úóæúäö ÃóÎöíåö ¡æóãóäú Óóáóßó ØóÑöíÞðÇ íóØúáõÈõ Ýöíåö ÚöáúãðÇ Óóåøóáó Çááåõ áóåõ Èöåö ØóÑöíÞðÇ ¡ÇáúÌóäøóÉö Åöáóì æóãóÇ ÇÌúÊóãóÚó Þóæúãñ Yoi ÈóíúÊò ãöäú ÈõíõæÊö Çááåö íóÊúáõæäó ßöÊóÇÈó Çááåö æóíóÊóÏóÇÑóÓõæäóåõ Èóíúäóåõãú ÅöáÇøó äóÒóáóÊú ÚóáóíúåöÜãõ ÇáÓøóßöíäóÉõ æóÛóÔöíóÊúåõãõ ÇáÑøóÍúãóÉõ æóÍóÝøóÊúåõãõ ÇáúãóáÇóÆößóÉõ æóÐóßóÑóåõãõ Çááåõ Ýöíãóäú ÚöäúÏóåõ ¡æóãóäú ÈóØøóÃó Èöåö Úóãóáõåõ áóãú íõÓúÑöÚú Èöåö äóÓóÈõåõ.
"Den fjerner et problem af nogle af de vanskeligheder, lidt af verden en troende, senere på Dommens Dag vil Allah fjerne en af de vanskeligheder, lidt nogle problemer herefter. Hvem det lettere for folk, der er i en all-susahan, så Gud vil gøre det nemt, både globalt og i det hinsides. Og Gud vil altid hjælpe sin tjener, så længe det tjener hjælper hans bror. Hvem vejen til at søge viden, vil Allah gøre det lettere for ham vejen til himlen. Og ikke de mennesker samledes på et af de huse Allah (moskeer), mens de læste bogen Allahs og studere blandt dem, men vil berolige dem ned og overvældet af nåde, og de vil være omgivet af engle . Allah vil nævne dem alle, der var i hans hånd. Enhver, der aftog hans gerninger, så vil han ikke blive fremskyndet ved Nasab (afkom) det. "[HR. Muslim]
Ligeledes berettede fra Hadith af 'Uqbah bin' Amir, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ud, mens vi stadig var i suffah, da han sagde," Hvem af jer, der ønsker at gå hver dag for at Buthan eller al-' Aqiq , og fra ham, at han kom op med to store puklet kamel uden synd og uden ophør af forholdet? "
Så vi sagde, "O Allahs Sendebud, vi elskede det." Han sagde,
ÃóÝóáÇó íóÛúÏõæ ÃóÍóÏõßõãú Åöáóì ÇáúãóÓúÌöÏö ÝóíóÚúáóãõ Ãóæú íóÞúÑóÃõ ÂíóÊóíúäö ãöäú ßöÊóÇÈö Çááåö k ÎóíúÑñ áóåõ ãöäú äóÇÞóÊóíúäö æóËóáÇóËñ ÎóíúÑñ áóåõ ãöäú ËóáÇóËò æóÃóÑúÈóÚñ ÎóíúÑñ áóåõ ãöäú ÃóÑúÈóÚò æóãöäú ÃóÚúÏóÇÏöåöäøó ãöäó ÇúáÅöÈöáö.
"Har ikke en af jer går i moskeen, og derefter lære eller læse to vers fra Bog Allah den Almægtige, så der er bedre for ham end to kameler. Og de tre vers er bedre for ham end de tre kameler. Og den fjerde vers er bedre for ham end fire kameler og så videre. "
Argumenterne ovenfor er generelt og ikke specifikt kun for mænd, selv på det tidspunkt af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, mange kvinder, der går til moskeer for at få viden. Selv profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, selv har været specialiseret til at levere rådgivning (til kvinder).
Berettet af Imam Muslim fra Fatima bint Qais Allah 'anha, at han sagde i en lang hadith i al-Jassasah historie, sagde han, "Når' iddahku sluttede, jeg hørte en kaldende kalder profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, der udbrød, "Bøn i menigheden vil ske." Så jeg gik til en moske og bede med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og jeg var i direkte linje af kvinder, der står bag et folk. Og efter profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam afsluttet sin bøn, han sad på prædikestolen, og han griner som han siger, "Lad hver mand altid komme til bønnen sted.
Så spurgte han, 'du spekulerer på, hvorfor jeg samlet dig? "De sagde:' Allah og Hans Sendebud ved bedst."
Han sagde:
"Ved Allah, jeg ikke samler dig for et ønske eller frygt, men jeg samler jer fyre, fordi Tamim Ad-From, er en mand, der var kristen. Hvor han kom og berbai'at og erklærede Islam ... '"
Af 'Amrah bint Abdirrahman af søstrenes Amrah, sagde han, "jeg udenad: Þ. æóÇáúÞõÑúÂäö ÇáúãóÌöíÏö 'Qaaf. Af hensyn til al-Koranen-en er ædel, "fra mundingen af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på fredag, hvor han læste det på prædikestolen hver fredag." [HR. Muslim]
Af Ibn 'Abbas Allah' anhu, sagde han: "Jeg vidner om profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. -Eller Ata 'sagde: "Jeg vidner om, at Ibn' Abbas'-at Profeten 'alaihi wa sallam aldrig forlade huset med Bilal. Han mener, at han ikke har spillet til kvinder, så han rådede dem og beordrede dem til velgørenhed. Så var der en kvinde, der kastede øreringe og ringe. Mens Bilal tog sin skjorte. "[HR. Al-Bukhari]
Fra Abu Sa'id al-Khudri, sagde han, "The Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig kom ud på det tidspunkt," Eid al-ADH-ha og' Eid al-Fitr bøn sted (i marken), da han krydsede en flok kvinder, som han sagde:
IOC ãóÚúÔóÑó ÇáäøöÓóÇÁö ÊóÕóÏøóÞúäó ÝóÅöäøöí ÃõÑöíÊõßõäøó ÃóßúËóÑó Ãóåúáö ÇáäøóÇÑö ÝóÞõáúäó ¡: ¿Çááåö æóÈöÜãó IOC ÑóÓõæáó ÞóÇáó: ÊõßúËöÑúäó ÇááøóÚúäó æóÊóßúÝõÑúäó ÇáúÚóÔöíÑó AOC ÑóÃóíúÊõ ãöÜäú äóÇÞöÕóÇÊö ÚóÞúáò æóÏöíäò ÃóÐúåóÈó áöáõÈøö ÇáÑøóÌõáö ÇáúÍóÇÒöãö ãöäú ÅöÍúÏóÇßõäøó. Þõáúäó: æóãóÇ äõÞúÕóÇäõ ÏöíäöäóÇ æóÚóÞúáöäóÇ IOC ÑóÓõæáó Çááåö ¿ÞóÜÇáó: ÃóáóíúÓó ÔóåóÇÏóÉõ ÇáúãóÑúÃóÉö ãöËúáó äöÕúÝö ÔóåóÇÏóÉö ÇáÑøóÌõáö Þõáúäó ¿: ¡Èóáóì ÞóÇáó: ÝóÐóáößö ãöäú äõÞúÕóÇäö ÚóÞúáöåóÇ ¡ÃóáóíúÓó ÅöÐóÇ ÍóÇÖóÊú áóãú ÊõÕóáøö æóáóãú ÊóÕõãú Þõáúäó ¿: ¡Èóáóì ÞóÇáó: ÝóÐóáößö ãöäú äõÞúÕóÇäö ÏöíäöåóÇ.
O alle kvinder, bersedekahlah dig, for sikkert, du har vist mig, da de fleste indbyggere i Helvede. "De spurgte, 'Til hvad, O Allahs Sendebud?" Han sagde,' Du forbande og fornægte mange ægtemænd. Jeg kan ikke se dem, der har en mangel på intellekt og religion hurtigere eliminere følelsen af en mand, der fast end nogen af jer. "De spurgte," Så hvad er vores mangel på tro og fornuft, O Allahs Sendebud? "Han spurgte, ' Er det ikke et vidneudsagn fra en kvinde, som halvdelen vidne af mænd? "De sagde: 'Ja." Han sagde: "Den del af den manglende vid og sans. Efter alt, hvis du menstruation hun ikke beder og faster ikke? "De sagde: 'Ja.' Han sagde også, 'Det er den form for mangel på tro.'" [HR. Al-Bukhari og Muslim]
Fra Abu Sa'id al-Khudri Allah 'anhu, sagde han, "Kvinder har sagt til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam," Vi blev slået af mændene til at lære dig, derfor, give en dag for os i den tid, ".
Han lovede dem en dag at møde dem, og han rådede dem alle på én gang fortalte dem, blandt hvilke der tales af ham til dem var:
AOC ãöäúßõäøó ÇãúÑóÃóÉñ ÊõÞóÏøöãõ ËóáÇóËóÉð ãöäú æóáóÏöåóÇ ÅöáÇøó ßóÇäó áóåóÇ ÍöÌóÇÈðÇ ãöäó ÇáäøóÇÑö.
"Der var en kvinde af jer efterladt til at dø af hendes tre børn, men de vil være begrænsende for helvede."
Så er der en kvinde siger, "herunder to børn?" Han svarede: "omfatter to børn." [HR. Bukhari]
Et af argumenterne, at mange af de argumenter, der er tilstrækkelig til at bryde udtryk for en:
ãóÜÇ áöáäøöÓóÇÁö æóáöáúÞöÑóÇÁóÉö æóÇáúßöÜÊóÇÈóÜÉö
åõäøó áóÜäóÇ æóáóåõäøó ãöäøóÇ Ãóäú íóÜÈöÊúäó Úóáóì ÌóäóÇÈóÜÉö
Kvinder har ikke ret til at læse og skrive
Dem til os og lad dem forblive i en tilstand junub.
På samme måde, mennesker, der hævder at handle kætterske kvinder studerer ved moskeen. Endnu mere bizart end det er, hvordan kunne han forbyde sin kone at gå til husene af Gud til at studere, mens hun gav ham tilladelse til at spille fra hus til hus og fra butik til butik.
Mens profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:
ACO ÊóãúäóÚõæúÇ ÅöãóÇÁó Çááåö ãóÓóÇÌöÏó Çááåö.
"Lad ikke forbyder kvindelige tjenere af Allah for at gå til moskeen."
Så argumentet om, hvad en tåbe var at vurdere retsforfølgning af kætteri mod videnskaben for kvinder i moskeen og lad det derhjemme.
Derfor har vi og vores lærde, vil lærde Ahlus Sunnah wal jama'ah aldrig villigt, hvis moskeer er tom videnskabelig halaqah halaqah-og bare holde det på hjem alene. Derfor ser vi ikke nogen velsignelse for videnskab og undervisning, undtagen i moskeen, både mænd og kvinder. Og hvem ville skille dem ad, så han skal give det argument, wallaahul musta'aan. Og vi beder til Allah den Almægtige, at han får os til at forstå religion og gøre os nyttige for islam og muslimerne. Sandelig Han er Herre over alt, og magt over alle ting.
[Kopieret fra bogen Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesien Få dine rettigheder O muslimske kvinder, Forfatter af Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversætter Abdul Ghoffar EM]
Fidelity kone Husband
Ved
Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq
Virksomhed med en ærlig loyalitet er den kvindelige hovedperson.
En historie fortæller, at Asma bint 'Umais er gift med Jaffar søn af Abi Talib, og blev gift med Abu Bakr efter ham, så efter ægteskabet med' Ali om Allâh 'anhu. En anden søn, Muhammad bin Jaffar Muhammad ibn Abi Bakr og stolte af hinanden. Hver man siger, "Jeg er bedre end dig, min far er bedre end din far." Hørte det, "sagde Ali," Bestem sag mellem dem, O Asma '. "Han sagde," Jeg kan ikke se mere Arabiske unge bedre end Jaffar, og jeg kan ikke se den gamle mand bedre end Abu Bakr. "'Ali sagde," Du behøver ikke forlade os en smule. Hvis du siger andet end det du siger, helt sikkert jeg er vred på dig. "Asma 'sagde:" Af de tre, du er den mindste af dem til at vælge "[1]
Abu Bakr Allah 'anhu sige Asma bint' Umais Allah 'anhuma badning (hans død). Han gjorde det, mens han var i en tilstand af fastende. Så sagde han til de indvandrere, der kom, "Jeg fastede og nu er en meget kold dag, hvis jeg skal (har) et bad?" De sagde, "Nej" Før Abu Bakr Allah 'anhu understregede han, at (under badning), han ikke i fastende tilstand, og sagde: "Det gør dig stærkere."
Han huskede ed Abu Bakr i den sene eftermiddag, så han bad om vand og drak det og sagde: "Ved Allah, jeg ønsker ikke at ledsage ed i dag ved at bryde" [2]
Når synderen mere ugudelige omgiver retfærdige ledere og "mordet offer" for synderen, 'Uthman bin' Affan Allah 'anhu og de angreb ham med et sværd, så hans kone (Na'ilah bint al-Furafishah), før han avancerede til at blive protektor ham fra døden. De mordere er ikke ignorere den grusomme ære disse kvinder, og de fortsætter med at skære 'Uthman med sværdet, (men konen er afbøjes) ved knuger fingrene, indtil hans fingre ud af hans hånd. Hans kone holdt og faldt med ham, så de dræbe 'Uthman [3].
Som Troendes Mu'awiya Allah 'anhu foreslåede, nægtede hun sagde: "Ved Allah, ingen kan erstatte position' Uthman (manden) for evigt." [4]
Blandt de mange tegn på hengivenhed til deres ægtemænd shalihah kvinde efter hans død, at de ikke gifte sig igen. Ingen tænkt sig at forblive med deres koner i Paradis "[5]
Af Maimun bin Mihran, sagde han: "Mu'awiya bin Abi Sufyan Allah 'anhu woo Ummud Darda', men han nægtede at gifte sig med ham og sagde:" Jeg hørte Abud Darda 'sagde: "Jeg hørte Messenger sallâ Allâhu' alaihi wa Salam sagde.
ÇáúãóÑúÃóÉõ yoiu ÂÎöÑö ÃóÒúæóÇÌöåóÇ ¡Ãóæú ÞóÇáó: áÂÎöÑö ÃóÒúæóÇÌöåóÇ.
"Det betyder: Kvinden med sin mand den sidste, 'eller siger han,' til sin mand på de sidste" [6]
Af 'Ikrimah at Asma bint Abi Bakr blev konen az-Zubayr ibn al-' Awwam, og hendes hårdt mod ham. Så Asma 'kom til sin far for at klage over det til ham, sagde han: "O min datter, vær tålmodig! For hvis en kvinde har en retskaffen mand, da hun forlod ham at dø, og han ikke gifte sig efter ham, så de samlet i Paradise "[7]
Fra Jubair bin Nufair, fra Ummud Darda ', at han sagde til Abud Darda' "Sandelig, du er nødt til at foreslå, at mine forældre i verden, og de giftede dig med mig. Og nu, jeg beder dig om at gifte sig til dig i det hinsidige. "Abud Darda 'sagde:" Nå, ikke blive gift efter mig. "Når Muawiyah bede om hendes hånd, og han fortalte om hvad der var sket, da Muawiyah sagde," Fast! [8]
Når Sulayman ibn 'Abd al-Malik kom ud, og han ledsaget bin Sulaiman bin Abi al-Muhlib Shafrah fra Damaskus til rejse, de har bestået en kirkegård. Pludselig er der en kvinde sidder på en statslig begravelse med tårer. Så vinden blæste så afdække sløret fra hendes ansigt, så han synes at sløre solen udsatte. Så vi stod i en bedøvet tilstand. Vi ser, så Ibn Muhlib sagde til ham: "? O tjener Guds kvinde, du ønsker at være gift med Troendes" Han kiggede på dem, så så alvorlig ud, og sagde:
"Spørg ikke om mit ønske
For dem, der ønsker at blive begravet denne, O ungdom
Ja, jeg skammer mig over ham, mens jorden er iblandt os
Ligesom jeg skammede mig over ham, da han så mig "
Så vi gik i en tilstand af forbløffelse. [9]
Blandt eksemplerne er værd at nævne som det ultimative eksempel på disse kvinder er Fatima bint 'Abd al-Malik bin Marwan. Fatima bint Amir al-Mumineen 'Abd al-Malik bin Marwan var på tidspunktet for ægteskab, hendes far har en enorm magt over Sham, Irak, Hijaz, Yemen, Iran, Qafqasiya, Qarim og områder bag floden til Bukhara og Janwah øst, og Egypten, Sudan , Libyen, Tunesien, Algeriet, Far West, og vestlige Spanien. Fatima er ikke den eneste datter af den store kalif, selv bror, han er også i spidsen for fire kaliffer i Islam: al-Walid bin 'Abd al-Malik, Sulaiman ibn' Abd al-Malik, Yazid ibn 'Abd al-Malik og Hisham ibn' Abd al-Malik. Mere end at hun var gift med kaliffen af islam kendt førende efter begyndelsen af fjerde kalif i islam, den øverstbefalende for de troendes 'Umar ibn' Abd al-'Aziz.
Datter af kalif og kalifatet er en bedstefar
Brother kalif og kaliffen var hendes mand
Noble kvinde, der er datter af kalif og hans fire kaliffer var ude af sin fars hus til hendes mands hus den dag, hun bragte ham til at bringe den dyreste ejendom, der ejes af en kvinde på denne jord i form af smykker. Når det er sagt, mellem to vedhæng smykker er berømt i historien om Mary og ofte nynne den penya'ir. Et par af vedhæng er blot svarer til begravet skat.
Da hendes mand, Troendes, beordrede ham til at bringe alle hendes smykker til Baitul Mal, gjorde han ikke modstand og ikke argumentere overhovedet.
Disse store kvinder, mere end det, da hendes mand, Troendes 'Umar bin' Abdul 'Aziz døde uden at efterlade noget tilbage for dem selv og deres børn, så de bestyrelsesmedlemmer Baitul Mal kom til ham og sagde: "smykker, O sayyidati, stadig som sædvanlig, jeg og bedømme det som en fond (depositum) for dig, og jeg vedligeholde det for dagen. Og nu kommer jeg til dig beder om tilladelse til at bringe (tilbage) smykker (til dig). "
Fatima gav svaret, at smykker er dihibahkannya til Baitul Mal for interesser muslimer, fordi adlyde Troendes. Så sagde han: "Skal jeg har hørt i hans levetid, og jeg mendurhakainya efter hans død? [10]
[Kopieret fra bogen Isyratun Nisaa klemme Ilal Alif Yaa, Indonesien Edition Complete Guide fra A til Z ægteskaber, forfatter Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversætter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]
Hun er et væsen Mindre forklaring sind og hans religion
Ved
Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz
Spørgsmål
Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz blev spurgt: Vi hører ofte den ædle hadith: "Kvinder er skabninger af mindre intellekt og religion", så det bliver brugt af nogle mænd til at misligholde kvinder. Vi håber du vil forklare betydningen af denne hadith.
Svar
Betydning af Hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Jeg har aldrig set en kvinde mangler kløgt og tro er bedre i stand til at slå en mand med sans, som er stærkere end en af jer".
Det siges til ham: "O Allahs Sendebud, hvad forstand mangel?" Sagde han.
"Er der ikke vidnesbyrd to kvinder værdifulde vidnesbyrd om en mand".
Det siges til ham: "O Allahs Sendebud, hvad religion mangel?" Svarede han.
"Er det ikke at være menstruation, når de ikke bede og faste?"
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forklaret den manglende intellekt svaghed på lejlighed, og at persaksiannya bør styrkes ved vidneudsagn fra andre kvinder, der støtter det, fordi nogle gange glemmer han, at han kunne stige eller falde i perksaksian, som åbenbaret Allah swt.
"Hvilket betyder: Og persaksikanlah af to vidner af disse mænd (iblandt jer). Hvis der ikke to mænd, så (være) en mand og to kvinder fra de vidner, som du ridhai, så hvis man har glemt den anden mindet "[Al-Baqarah: 282]
Mens manglen på religion på grund af menstruation og fødsel, når en kvinde forlod bøn og faste og bøn mengqadha ikke. Det er en mangel på religion. Imidlertid er denne mangel ikke er sanktioneret, fordi det er en manglende vilje, der kommer fra Allah swt. Han var den, der sætter den op som medfølelse og nødhjælp til ham. For hvis han er tvunget til at faste, mens det er menstruation og fødsel, så vil det skade den. På grund af Guds kærlighed til ham, at han derefter lov til at forlade hurtigt, når menstruation og fødsel, og foretag derefter op hurtigt efter afslutningen af menstruation og fødsel.
Med hensyn til bøn, mens menstruation, havde hun noget, der forhindrede ham i at udføre afvaskning. Fordi Allahs nåde swt han får lov til at forlade bønnen, såvel som på tidspunktet for fødslen. Så Allah mensyariatkan for ham ikke at gøre op hurtigt, fordi der er store vanskeligheder med at mengqadha. Bøn er gjort mange gange på en dag fem gange, mens menstruation nogle gange at udvide til flere dage til syv dage, otte dage eller mere. Dom til tider op til 40 dage. Fordi Guds nåde og Hans godhed holdes væk fra sin forpligtelse til at gennemføre og mengqadha.
Men det betyder ikke, at en manglende følelse i alle tilfælde eller mindre religiøse i alle henseender. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forklarede, at den manglende vid og sans foregår unøjagtigheder i vidnesbyrd og mangel på religion fandt sted i de betingelser, der altid forlod bøn og faste som menstruation og fødsel. Det betyder ikke, at hun altid var under manden i alle ting og mænd er altid vigtigere end kvinder. Faktisk, mandligt køn vigtigere end kvinder i almindelighed af flere grunde, såsom det talte.
"Betydning: Manden er en leder for kvinder, fordi Allah har foretrukket sebahagian deres (mandlige) på sebahagian anden (kvindelig), og fordi de (mænd) har menfkahkan part af deres ejendom" [ An-Nisa: 34]
Faktisk nogle gange kvinder end mænd i nogle henseender. Hvor mange flere kvinder end mænd i hans forstand, sin religion og dens nøjagtighed. Hvem beskrev Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er, at mandlige køn var vigtigere end en kvinde, der har været nævnt i to af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Mange kvinder, der gør gode gerninger end de retfærdige gerninger af de mænd, fromhed melabihi uskyldig mand, i den næste højere position end mænd. Sommetider kvinder har en præcision bedre end mænd i nogle af de problemer specielt tilfreds med ham, som han forsøgte at huske det og sætte en op. Der er en henvisning til islams historie og så videre.
Deres mangler ikke forhindre ham i at være den bedste af Guds tjenere i hans religion, selvom istiqomah fritaget fra at faste som menstruation og fødsel er både direkte og qadhanya, men fritaget for bøn, enten direkte eller qadhanya, alt dette gør dem ikke som værende mindre i alle ting, ligesom fromhed gennemførelsen af sit arbejde, dets nøjagtighed i dette særlige tilfælde han kæmpede. Denne mangel er en særlig mangel på fornuft og religion, som forklarede profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så det bør ikke være for en muslim at henvise til det som værende mangelfuld i alle henseender og svag religion i alle dens problemer. Specifikke svagheder i deres religion og deres sind med hensyn til nøjagtigheden eller vidnesbyrd og lignende. Denne sag bør overvejes og forstås som forklarede profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med de bedste. Og Allah ved bedst
[Fatawa wa Majmu Maqalat Mutanawi'ah, Shaykh Ibn Baaz, 4/292]
[Kopieret fra bogen af Al-Fatawa Al-Jami'ah Mar'atil Lil Muslimah, Indonesien spørgsmål Fatwa Fatwa om kvinder, Forfatteren Amin bin Yahya Al-Wazan, Amir Hamzah Fakhruddin oversættere, udgivere Darul Haq]
Åbning juridisk Aurat For A Woman Against Women Andre
Ved
Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen
Spørgsmål.
Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen blev spurgt: Vi har en pige, kan han åbnede sine private dele foran de kvindelige beboere i huset, huske på, at han er en muslimsk kvinde?
Svar
Den ene kvinde til den anden kvinde, kan kun se hans ansigt, hoved, hænder, underarme, ben og kalve, om han var muslim eller vantro. Baseret på en sand udtalelse i fortolkningen af Allahs ord swt.
أو نسائهن eller kvinder "[An-Nur: 31]
At den pågældende kvinde her er Al-Jins (type) i stedet for Al-Wafsu (natur). Men der er også nogle forskere, som argumenterer for, at hvad der menes med kvinderne her er kvinderne i islam, derfor er det ikke tilladt for en muslimsk kvinde til at åbne nøgenhed den hedenske kvinde. Og hvem præcis der menes med ordet kvinder i vers, er al-Jins (type), der er kvinder, og at også den type af kvinder, kan således kvinder åbne nogle af sine private dele til de muslimske vantro kvinder.
Her vil jeg beskrive et område, som profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbød kvinder at se en anden kvindelige kønsorganer, og nogle kvinder tror kun en kvinde kan bære kort eller stramt tøj er ikke op til knæet og skal bære tøj, der ser brystet, så så hans overarm, bryst og hals. En sådan opfattelse er forkert, fordi denne hadith forklarer manglen på kvindelige kønsorganer bolehan se andre kvinder, er det diskuteres her er et kig på ikke bruger, og uanset hvem bar den skal bære tøj, der dækker hendes krop.
Med hensyn til tøj koner for ledsagere til de håndled, fødder og ankler, og ofte gange, når de ønskede at gå til markedet, bære de lange tøj til at dække de grænseområder alen fødderne. Således var det for at dække deres ben. Så her er der en forskel mellem brug og se, at når en kvinde iført tøj, der dækker hendes nøgenhed, og det løftede hendes tøj for en vandladning eller den anden, og derefter åbnede hendes ben, så det er ikke ulovligt for andre kvinder at se.
Tilsvarende, når kvinder var blandt de andre kvinder, mens han var iført tøj (tøj), som dækker hendes nøgenhed. Så se hendes bryster, fordi hun ønskede at amme deres børn, eller hendes bryster ser en eller anden grund, så hvorfor, når en sådan er ikke synlig foran dem. Den kvinde, der bevidst bære en kort kjole, så det burde ikke være, fordi det indeholder hæslighed og ødelæggelse.
[Wa Fatawa Durus Haramil Makki, Shaykh Ibn 'Uthaymeen, 3/264]
Ret før kvinders hår dukkede ikke muslim
Spørgsmål.
Shaykh Muhammad bin Salih Al-Uthaymeen blev spurgt: Kan en kvinde åbnede sit hår i tilstedeværelse af ikke-muslimske kvinder, mens de blev bedt om hans tilstand med de pårørende til de mænd, der ikke er muslimer?
Svar.
Dette spørgsmål er baseret på den lærde tvist om fortolkningen af Guds ord.
"Sig til de troende kvinder:" Lad deres blik, og fastholder hans pik, og de ikke afslører hendes smykker, bortset fra at (normalt) vises heraf. Klud og lad dem sætte hende slør på hendes bryst, og ikke at vise pynt bortset fra at deres mænd eller deres fædre, deres mands fædre eller deres sønner eller sønner af deres ægtemænd eller brødre og deres bror, eller sønner af deres brødre eller sønner af deres søstre eller kvinder .. "[An-Nur: 31]
Pronomen i vers أو نسائهن "eller kvinder, lærde er uenige om det, nogle opfatter som en Al-Jins, hvilket betyder, at den type kvinde i almindelighed. Der er fortolket af Al-Wasfu (natur), at kun de kvinder, der tror på det. Den første udtalelse, er det tilladt for en kvinde at afsløre hendes hår og ansigt foran de vantro og kvinder ikke have en second opinion. Vi er tilbøjelige til at foretrække den første udtalelse, fordi det er tættere på sandheden. Fordi alle kvinder er ens, ikke forskellig mellem vantro og muslimer, hvis ikke bange for at forårsage fitnah.
Men hvis angsten det ville føre til injurier, for eksempel, vil kvinder, der har set hans tilstand informere de pårørende til han-han, da forekomsten af injurier bekymringer ville have forrang, og er ikke tilladt for en kvinde at afsløre noget af hans krop, ligesom hans krop, ben, hår og andre tilstedeværelsen af andre kvinder, uanset om muslimske eller ikke muslimske kvinder.
[Fatawal mar'ah 1/73]
[Kopieret fra bogen Al-Fatawa Al-Jami'ah Maratil Lil Muslimah, Indonesien spørgsmål Fatwa Fatwa om kvinder, Forfatteren Amin bin Yahya Al-Wazan, oversættere Shihab Ahmad Amin, forlag Dar al Haq]
kilde: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar