Kamis, 28 Juni 2012

Regjere Angels for folk med å være i front i Bønn Shaff,


Regjere Angels for folk med å være i front i Bønn Shaff,



Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant de som er heldige med englene til sine velsignelser over folk som er på forsiden av Saff i bønn, det være seg på den Shaff første, andre eller annen foran Shaff.

Som for argumentet som viser at Angels bershalawat til dem som finnes i den første Shaff når bønnen er en hadith fortalt av Imam Ibn al-Shahiihnya Hibban i boka, han berettet fra al-Barra 'anhu Allah, sa han: "The Messenger of Allah 'alaihi wa sallam sa:

إن الله وملائكته يصلون على الصف الأول.

"Sannelig Allah og Hans engler bershalawat til (de) er som ved første Shaff." [1]

Al-mulla Ali al-Qari når forklare ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Sannelig, Allah og Mala-bershalawat beltet", sa han: "Dette er en nedgang på Guds kjærlighet, den bønn om Guds hjelp er alltid for ham og andre forespørsler fra englene for ham. "[2]

Imam Ibn Hibban gi kapittelet med tittelen på denne hadithen: ". Forklaring om Guds nåde og dens anvendelse جل وعلا prisgitt Angels Bønn for Folk i First Shaff" [3]

Som for argumentet om englene for velsignelser på de menneskene som finnes på andre Shaff i bønn med de som eksisterer i den første Shaff er en hadith fortalt av Imam Ahmad, Abu Umamah av Allah 'anhu, sa han: "The Messenger of Allah alaihi wa sallam sa: «Sannelig Allah og englene bershalawat til dem som finnes i den første Shaff (i bønn)" Så sa vennen:. '! Og til de som finnes i andre Shaff, Messenger of Allah' [ 4] Og profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Sannelig Allah og englene bershalawat til folk som er på første Shaff (i bønn)" Så sa vennen:. Og andre Shaff, Messenger of Allah!' Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: «Og for å (folk som er) i den andre Shaff" [5].

Denne hadith viser at Allah Subhanahu wa Ta'ala og Hans Angels bershalawat til folk som er på andre Shaff i bønn, men med den begrunnelsen at folk som er på første Shaff mer mainstream enn de er, fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gjentatte velsignelser på Allah og hans engler til folk som er på første Shaff to ganger. Inne i loop, som avslørt av Shaykh Ahmad ibn al-Banna Abdirrahman-at det er en dyd som er mer for de som er på første Shaff, og dyd er den dyd er doblet sammenlignet med andre Shaff, fordi den personen som forlot Shaff Den første skal alltid være på vakt for å føle fratatt, så det passer ikke inn i den andre Shaff, inntil han ikke blir utestengt fra disse flotte dyder. [6]

Som for argumentet som viser at Angels bershalawat for folk som er på-Shaff Shaff er en bønneleder i en hadith fortalt av Imam to (dvs. Abu Dawud og Ibn Khuzaimah) fra al-Bara 'bin' Under konstant press Azib anhuma Allah, sa han: : "Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن الله وملائكته يصلون على الصفوف الأول.

"Sannelig Allah og Hans engler bershalawat til (de) som er på-Shaff Shaff cutting edge." [7]

Imam Ibn Khuzaimah gi denne hadith i et kapittel om Shahiihnya med tittelen: ". Kapittel Om Shalawat Allah og Hans engler til Shaff Shaff-pol" [8]

I historien om Imam en-Nasa-i, sa Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إن الله وملائكته يصلون على الصفوف المتقدمة.

"Sannelig Allah og Hans engler bershalawat til (de) som er på-Shaff Shaff forkant." [9]


I konklusjonen, at Allah Subhanahu wa Ta'ala og Hans Angels bershalawat til folk som er på første Shaff i bønn, de som er på andre Shaff, og folk som er på-Shaff Shaff forkant. Men de velsignelser på folk som er på den første Shaff mye mer mainstream enn Shaff Shaff andre.

Dermed er det enda en rapport som avslører overlegenheten av de menneskene som er på første Shaff i bønn, hvor blir fortalt av al-Imam al-Bukhari fra Abu Huraira Allah anhu, sa han: «Sannelig, sa Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam :

لو يعلم الناس ما في النداء والصف الأول ثم لم يجدوا إلا أن يستهموا عليه لاستهموا.

«Hvis folk er klar over (belønningen) som er på den første samtalen til bønn og Saff, da de ikke vil få det til annet enn å bli trukket [10], ville de gjøre lotteriet." [11]

Måtte Allah gjøre oss alle, inkludert personer som har alltid vært den første Shaff med sine dyder. O Gud allernådigst, yaa yaa Hayyu Qayyuum.

[Kopiert fra boken Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk I Do'aka Angels, Beni Oversettere Sarbeni]


Avgjørelse Angel Venter på å folk som sitter Prayer



Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant folk som er fornøyd med programmet for tilgivelse og be the Angels er en tjener som satt i moskeen for bønnene i en tilstand venter på wudoo '.

Imam Muslim berettet fra Abu Huraira Allah anhu, sa den virkelige Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

أحدكم ما قعد ينتظر الصلاة في صلاة ما لم يحدث تدعو له الملائكة:. اللهم اغفر له اللهم ارحمه "

"Det er ikke en av dere å sitte å vente på bønn, så lenge han er i en tilstand av renhet, men Angels vil mendo'akannya: 'O Allah, tilgi ham. O Gud, til å bry seg det. "[1]

Imam Ibn Khuzaimah også fortalt denne hadithen i boken Shahiihnya og tittelen det: "Dyd Kapittel Sitter Venter i en moské i den Framework of Prayer, og den herskende Angel Angel Shalawat ham, for han forstyrre andre og lang Wudhu'nya ikke klart." [ 2]

Allahu Akbar! Det er en veldedig organisasjon som er svært enkelt å gjøre, men belønningen er enorm. Noen sitter i en tilstand av wudoo 'ventetid for bønn, så som om han var i bønn og englene mendo'akannya så han får tilgivelse fra Allah Subhanahu wa Ta'ala og hans kjærlighet.

O Allah, ikke hindrer oss, våre brødre, våre barn er også en meget edel veldedighet og er full av velsignelser. Allernådigst, Herre allmektige mer sublime.

De lærde i Salaf oss veldig bestemt på å gjøre dette veldig edel nestekjærlighet, og i mellom showet som det er fortalt av Imam Ibn al-Mubarak, fra 'Ata' ibn As-Sa-IB, sa han: «Vi kom til Abu 'Abdirrahman Sulami-som-hun var 'Abdullah bin Hubaib-døden venter i moskeen. Da vi sa: «Det ville være fint om du flytter til sengen, fordi det autsar (mer behagelig)."

Al-Husain-en-fortelleren sier, "Autsar mening er mer komfortabelt."

Han sa: "Så og så gjelder meg, faktisk profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا يزال أحدكم في صلاة ما دام في مصلاه ينتظر الصلاة.

"Alltid en av dere får belønning så lenge han ba i en moské der han ba for venter på bønn." [3]

I historien til Ibn Sa'ad sier: "Englene sa: 'O Allah, tilgi ham. O Gud, til å bry seg det. "

Han (Abu 'Abdirrahman som-Sulami) sa: ". Jeg ønsker å dø da jeg var i moskeen" [4]

O Gud, barmhjertighet med din tjener, og gjør oss som mennesker som hadde tatt veien. Allernådigst, O Gud, O Yang Mahahidup Mahaberdiri eier igjen.

En annen dyd å hente av dem som sitter venter på bønn-kraft av Allah, Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam ga det glade budskap om at folk som ba ved bønn og iqamat, sikkert det er bønner ikke bli forkastet. Imamen (Imam Ahmad, Imam Ibn Khuzaimah, Imam og Imam Ibn Dhi Hibban-ya-Uddin al-Maqdisi) anhu berettet fra Anas Allah, sa han: «Rasululah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن الدعاء لا يرد بين الأذان والإقامة, فادعوا.

«Sannelig bønn (som tilbys) i kallet til bønn og iqamat vil aldri bli avvist, fordi det berdo'alah. '" [5]

Imam Ibn Khuzaimah opprette kapitler i denne hadithen med tittelen: "Kapittel Dianjurkannya Mellom Adhan og Iqamat be med håp om at bønnene ikke skal nektes."

O Gud, gjør bønn som din store gave til oss. Alle våre forespørsler nådig, Herre, hærskarenes Gud.

[Kopiert fra boken Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk I Do'aka Angels, Beni Oversettere Sarbeni]




Engelen barmhjertighetens begjæring om folk som sover i staten Holy Night (Det jente ')


Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant folk som er fornøyd med bønn til englene er personer som sov natten i en tilstand av renhet. Blant bevisene som viser er det:

A. Al-Imam ath-Thabrani berettet fra Ibn 'Abbas anhuma Allah som profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

طهروا هذه الأجساد طهركم الله, فإنه ليس من عبد يبيت طاهرا إلا بات معه في شعاره ملك, لا ينقلب ساعة من الليل إلا قال: اللهم اغفر لعبدك فإنه بات طاهرا.

"Prise deres kropper, kan Gud hellige dere, fordi ingen tjener sov natten i en tilstand av renhet, men en engel vil være med ham i syi'aar [1], ikke en gang snudde han seg rundt, men englene vil si : 'O Allah, tilgi din tjener, fordi han sov natten i en tilstand av renhet. "[2]

2. Al-Imam Ibn Hibban berettet fra Ibn Umar anuma, sa han: «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من بات طاهرا بات في شعاره ملك, فلم يستيقظ إلا قال الملك: اللهم اغفر لعبدك فلان, فإنه بات طاهرا.

"De som sover i kedaan hellig, da englene er med ham i de klærne Og ingen engel, men han våknet ba:. 'O Allah, tilgi din tjener er så og så fordi han sov i en tilstand av renhet." [3]

Imam Ibn Hibban starte med tittelen på denne hadithen: "The Angel of barmhjertighet Søknad om folk som sover i staten av den Hellige Natt når hun våkner."

Blant de forbindelser som kan læres fra ovenstående hadith er:

Først: Englene skal være med ham i klærne. Det var den beste venn og mest edle, hvis svar til folk som sover i den hellige kedaan bare det, da det ville vært nok.

Second: Engelen sendt av Allah Subhanahu wa Ta'ala for tilgivelse tigge ham hver gang han snudde om natten og når han våknet fra sin søvn.

Allahu Akbar! En veldedig organisasjon som er veldig lett å gjøre, men belønningen er stor!

Og ikke bare dette, det er enda en rapport som viser dyd av de som sov natten i en tilstand av renhet. Så det ble fortalt av de to imamene, Imam Ahmad og Imam Abu Dawud fra Mu'adh bin Jabal følgesvennene til Allah anhu, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

ما من مسلم يبيت على ذكر طاهرا فيتعار من الليل فيسأل الله خيرا من الدنيا والآخرة إلا أعطاه إياه.

"Det er ikke en muslim, tilbrakte natten i en tilstand av dhikr Allah og i en tilstand av renhet, da han våkner opp [4] i en natt og ba for det gode i verden eller den hinsidige ba til Gud, men Allah vil gi sin forespørsel." [5]

Kan bli forstått fra den hadith som sover i en tilstand av renhet er blant årsakene til en bønn er gitt av Allah Subhanahu wa Ta'ala, fordi aske-Shaadiqul Mashduuq (rettferdige og berettiget) som snakker med åpenbaring, at vår edle Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalt at folk som sover i en tilstand av renhet og dhikr da han reiste seg og ba det gode i verden eller den hinsidige, da Allah Subhanahu wa Ta'ala vil gi begjæringen.

Måtte Allah Ta'ala er glad for å gjøre oss alle faller inn i denne gruppen. Allernådigst, Herre allmektige mer sublime.

[Kopiert fra boken Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk I Do'aka Angels, Beni Oversettere Sarbeni]




Ber Bershalawat til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam


Av
Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas



Blant rettighetene til Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam at Allah Subhanahu wa Ta'ala disyari'atkan over hans folk er for dem å si bønner og hilsener til ham. Allah Subhanahu wa Ta'ala og hans engler bershalawat til sin sallallaahu 'alaihi wa sallam, og Allah Subhanahu wa Ta'ala befalt sine tjenere å si bønner og taslim til ham. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

إن الله وملائكته يصلون على النبي يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه وسلموا تسليما

"Sannelig Allah og Hans engler bershalawat til profeten. Dere som tror, ​​bershalawatlah du å ære profeten og si hei til ham "[Al-Ahzaab: 56].

Det er rapportert at betydningen av Guds velsignelser på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er lovprisning av Gud på ham i nærvær av sine engler, er englene ment be velsignelser over ham, og velsignelser over hans folk betyr anmodning om tilgivelse for sin sallallaahu' alaihi wa sallam.

I siste vers, har Allah nevnt om posisjonen tjener og Hans Profet Muhammad sallallaahu 'alaihi wa sallam på høyeste sted, at han roste henne foran Angel av de nærmeste, og at englene også be for ham, da Allah beordret alle beboere av denne art å si bønner og hilsener på det, så forent i ros for sitt høyeste natur med lavest naturlig (jord).

Som for betydningen: "Si hei til ham" er å gi ham sallallaahu 'alaihi wa sallam hyllest av respekt for islam. Og hvis profeten Muhammed bershalawat la noen kompilert med hensyn til ham. Fordi det ikke burde avskrekke en av dem. For eksempel, ved å si: "Shallallaahu 'alaih (forhåpentligvis skjenket velsignelser på ham)" eller ganske enkelt si: "'. Alaihis Salaam (mai delegert til ham frelse)" Det er fordi Gud befalte dem å si.

Å uttale velsignelser på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt av Shari'ah til tider oversett, enten obligatorisk eller sunnah muakkadah. I boken Jalaa'ul Afhaam, Ibn al-Qayyim nevner rahimahullah 41 gang (sted). Han rahimahullah starte med det viktigste i bønn på slutten av tasyahhud. På tidspunktet for de lærde er enige om disyari'atkannya bershalawat til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, men er uenige om loven er obligatorisk. Blant de andre gangene han nevnt er på slutten Qunut, så når prekenen, som prekener fredag, festen og istisqa ', så etter å svare muadzdzin, når de ber, da inn og ut av moskeen, så vel som hans navn sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har lært muslimene i ordinansen si velsignelser på. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam orde for å øke lese-velsignelser over ham på fredag.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

أكثروا الصلاة علي يوم الجمعة وليلة الجمعة, فمن صلى علي صلاة صلى الله عليه عشرا.

"Utvid din lesing og velsignelser på meg på fredag ​​kveld, han som fortalte meg en gang Allah bershalawat bershalawat ham ti ganger." [2]

Da Ibn al-Qayyim rahimahullah nevne noen av fordelene å uttale velsignelser på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, når han sier det er 40 fordeler. Blant fordelene er:

A. Shalawat er en form for lydighet til Guds bud.
2. Få 10 ganger Guds velsignelser på dem som bershalawat gang til sin sallallaahu 'alaihi wa sallam.
3. Forventet dersom innvilgelse av bønnen kommer etter shalawat.
4. Shalawat er fordi får syafa'at av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, da uttale velsignelser på hvis ledsaget av en anmodning til Gud om å gi Wasilah (høy posisjon) til sin sallallaahu' alaihi wa sallam på dommedag.
5. Shalawat er fordi diampuninya synder.
6. Velsignelser på grunn at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa folk som sier bønner og hilsener til ham. [3]

Men det er ikke lov å sette en tid og en viss måte i bershalawat og roste hans sallallaahu 'alaihi wa sallam unntak av skjegg autentiske fra Al-Koranen og Sunnah. De lærde av Ahlus Sunnah har blitt mye rapportert-lafazh lafazh velsignelser på autentisk, som det har blitt undervist av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalte sine følgesvenner av Allah anhum.

Blant disse er:

اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد, اللهم بارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد.

"O Allah, stipend velsignelse til Muhammad og familien til Muhammed, som Du har gitt nåde til Abraham og familien til Ibrahim. Du sublime Mahaterpuji igjen. O Allah, stipend velsignelse til Muhammad og familien til Muhammed, som Du har gitt velsignelse til Abraham og familien til Ibrahim. Mahaterpuji Thou, mest strålende. "[4]

Måtte bønner og hilsener alltid Gud skjenket denne edle Profeten, også for hans familie, hans følgesvenner, og de som følger hans fotspor inntil dommedag.

Forbud GHULUW og overdrivelse In Praise Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam

Ghuluw mening utover. Det sa: "غلا يغلو غلوا," hvis den overstiger grensen i størrelse. Han sa:

لا تغلوا في دينكم

"Ikke overstige grensene i din religion." [An-Nisa ': 171]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إياكم والغلو في الدين, فإنما أهلك من كان قبلكم الغلو في الدين.

"Hold dere fra ghuluw (overdrevet) i religion, fordi den virkelige holdningen denne ghuluw har ødelagt mennesker før deg." [5]

En av grunnene som gjør en person ghuluw Kufr er den religiøse holdning, om personen anses rettferdig eller verge, eller ghuluw til gravene til de hellige, før de spør og be til ham, men dette er skulke Akbar.

Mens ithra 'betyr utover (overdrevet) i lovprisning og løy om det. Og betydningen av retten ghuluw profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er hinsides smigrende, så løfte den over rang som en tjener og apostel (budbringer) av Gud, tillegger ham noen av de egenskapene Ilahiyyah. Det var slik en trygler og ber om hjelp til ham, tawassul av ham, eller tawassul av sin status og ære, sverger ved ham, som en form for "ubudiyyah til andre enn Allah, er denne gjerning skulke.

Og er det ithra "rett til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er overdrevet i ros, selv om han hadde forbudt dem gjennom sine ord:

لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم, فإنما أنا عبده, فقولوا عبد الله ورسوله.

"Ikke overdriv i ros, som de kristne mennesker har blitt overdrevet ros 'Isa, sønn av Maryam. Jeg er bare hans tjener, ordet-sense,'' wa Rasuuluhu Abdullaah (slave av Allah og Hans sendebud). "[6]

Med andre ord, du utfyller en løgn, og du trenger ikke overdrive i ros. Det som har blitt gjort av de kristne mot 'Isa Alaihissallam, så de anser det å ha egenskaper Ilahiyyah. Derfor gir jeg sifatilah som min Herre meg natur, sier: [7] "Allahs tjener og Hans sendebud (delegater) til Ham."

'Abdullah bin al-Syikhkhir Allah anhu sa: "Da jeg gikk med en delegasjon av Banu" Amir å møte profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, sa vi til ham: «Du er den Sayyid (hersker) oss!" Spontan Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam Svaret:

السيد الله تبارك وتعالى.

"Sayyid (myndighetene) vi er Tabaaraka wa Allah SWT!"

Da vi sa, "Og du er den ultimate og øverste godhet." Og straks han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

قولوا بقولكم أو بعض قولكم ولا يستجرينكم الشيطان.

"Si det i samsvar med det som er vanlig (rettferdig) du sier, eller som noen av de ordene du og ikke å bli dratt med Satan kan jage deg." [8]

Anas bin Malik Allah anhu sa, "Noen folk sa til ham: 'O Allahs sendebud, O menn av de beste blant oss og sønn av en av de beste blant oss! ! O vår Sayyid Sayyid og vår sønn "Og straks profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

يا أيها الناس قولوا بقولكم ولا يستهوينكم الشيطان, أنا محمد, عبد الله ورسوله, ما أحب أن ترفعوني فوق منزلتي التي أنزلني الله عز وجل.

"O folk, si med den vanlige (normal) du snakker! Ikke bli forført av Satan kan jage, er jeg var (ikke mer) Muhammed, Allahs tjener og Hans sendebud. Jeg liker ikke du plukket opp (flatere) min over (utover) stillingen som Gud har gitt meg. "[9]

Hater han sallallaahu 'alaihi wa sallam når folk ham ros med ulike uttrykk som: «Du er sayyidku, du er en av de beste blant oss, du er en av de mest viktigste av oss, er du en av de mest edle blant oss ». når det faktisk er han en skapning av de viktigste og mest ærefulle absolutt. Likevel, forbød han dem til å holde dem unna holdning overdreven og ekstravagant i sin høyre flatere sallallaahu 'alaihi wa sallam, også for å opprettholde renheten av monoteisme. Da han sallallaahu 'alaihi wa sallam kvalifiserer ham til å lede dem til de to eiendommene er tjener høyeste grad der det er ingen ghuluw og ingen skade "aqeedah. To eiendommer som er "Abdullaah wa Rasuuluh (tjener og budbringer av Allah).

Han sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke likte hva opphøyet enn Allah Subhanahu wa Ta'ala og Allah ga ridhai. Men mange mennesker som bryter forbudet mot profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så de ber til ham, ba om hjelp til ham, banne ved hans navn og ba ham noe som ikke burde være nødvendig unntatt til Gud. Det var akkurat som de gjorde da bursdagen årsdagen for Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam, i kasidah eller anasyid, der de ikke skiller mellom rettighetene til Allah Subhanahu wa Ta'ala med riktig Messenger sallallaahu' alaihi wa sallam.

Al-'Allama Ibn Qayyim al-Jauziyyah kasidah nuniyyah rahimahullah i hans sa:

لله حق لا يكون لغيره
ولعبده حق هما حقان
لا تجعلوا الحقين حقا واحدا
من غير تمييز ولا فرقان

"Gud har en rettighet ikke besatt i tillegg til sin
for tjeneren var akkurat der, og det er to forskjellige rettigheter.
Lager du den til en av to rettigheter rettighetene,
uten separasjon og uten forskjellsbehandling. "[10]

[Kopiert fra boken Sharh Aqeedah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, forfatter av Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Reader Publishers Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC Jakarta 13340A, Third Printing 1427H/Juni 2006M]




Hvordan Match Shalawat Sunnah, Og Shalawat sammen med Tambourine?



Spørsmål.
Ana ville spørre en forvirrende problem amaliyah av spørsmålet om velsignelser på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

A. Har mange typer velsignelser på dette?
2. Hvordan praktisere velsignelser til høyre er basert på Sunnah av Allah? Enten gjøres individuelt eller i menigheten, med en høy røst eller sirr (treg)?
3. Måtte mens ledsaget av tamburin (musikkinstrument)?

[Abdullah S.Aga. Flower City, West Java]

Svare.
Alhamdulillah, før de svarer på spørsmålet ditt Abdullah S.Aga, ønsker vi å formidle, at gjerninger tilbedelse vil bli godtatt av Gud hvis det oppfyller kravene om mottakelsen av tilbedelse. Tilbe som gjøres av folk som tror, ​​med oppriktighet og i samsvar Sunnah (læresetninger) av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Men i denne dag og alder, hvor mange mennesker ikke er opptatt med kravene ovenfor. Så spørsmålet du stiller, er et skritt mot Sunnah til Allahs Allaah bekymring "alaihi wa sallam. May Allah Subhanahu wa Ta'ala taufiq alltid gi oss på den rette sti.

Jeg ønsket å nevne, er bahwasannya velsignelser på profeten en flott form for tilbedelse. Men så mange avvik og nyvinninger som gjorde mange velsignelser på profeten om. Her er vårt svar på spørsmålet ditt.

A. Velsignelser på profetens mange slag. Men globalt kan deles i to.

en. Velsignelser på Disyari'atkan.
Nemlig shalawat undervist av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalte sine følgesvenner. Blessings på dette skjemaet er det flere typer. Sheikh Al Albani rahimahullah Bønn bok Profeten nevner Shifat sju velsignelser på formen på hadither av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Geistlige Abdul Hakim bin Amr bin Abdat Hafizhahullah i sin bok, Natur Shalawat & Hilsen, bringe åtte av natur velsignelser på profeten historie.

Blant de velsignelser i skjemaet undervist av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er:

اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على (إبراهيم وعلى) آل إبراهيم إنك حميد مجيد اللهم بارك (في رواية: و بارك) على محمد وعلى آل محمد كما باركت على (إبراهيم وعلى) آل إبراهيم إنك حميد مجيد

(Allahumma shalli 'ala Muhammad wa' ala Ali Muhammad, kamaa shallaita 'ala Ibrahim wa' ala Ibrahim Aali, innaKa Hamidum Majid. Allahumma av linjer (i en fortelling, wa linjer, uten COR) 'ala Muhammad wa' ala Ali Muhammad, Kama barakta 'ala Ibrahim wa' ala Ali Ibrahim, innaKa Hamiidum Majid).

Ja, Gud. Grant (dvs. add) shalawat (smiger) til Muhammed og familien til Muhammed, som Du har gitt velsignelse på Abraham og familie av Ibrahim, sannelig Du er Alle prisverdig (mer) Supreme Majesty. Ja, Gud. Gi gave (ekstra god) til Muhammed og familien til Muhammed, som Du har gitt velsignelser til Abraham og til familien Ibrahim, sannelig Du er alt prisverdig (mer) Supreme Majesty. [Bukhari, Muslim, og andre. Se Shifat Bønn av profeten, s.. 165-166, et verk av al-Albani, Maktabah Al Ma'arif].

Og inkludert disyari'atkan shalawat, de vanlige velsignelser på talt og skrevet av Salafush Salih.

Sheikh Hamd bin Abdul Al Muhshin 'Abbad Hafizhahullah sa, "Salafush Salih, inkludert Hadith eksperter, har blitt brukt til å ringe bønner og hilsener til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam da kalt (navn), han, med to kompakte form, nemlig:

صلي الله عليه و سلم (fred og velsignelser 'Choice alaihi wa sallam) og

عليه الصلاة والسلام ('alaihish shalaatu var Salaam).

Alhamdulillah, disse to formene møte Hadith-bøker. De selv skrev testamenter i sine verk for å holde den i perfekt form. Hvilke kombinere bønner og hilsener på anmodning av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. "[FADH-frodig Salah' Alan Prophet sallallaahu 'alaihi wa sallam, s.. 15, arbeidet med Shaykh Abdul Muhshin bin Hamd al-'Abbad]

b.. Shalawat Hva Ikke Disyari'atkan.
At velsignelser på kommende av hadithene da'eef (svak), så da'eef, maudhu '(falsk), eller har ingen basis. Likeledes shalawat gjort opp (vanligvis ved Expert Bid'ah), og så lade ved navn velsignelser på dette eller velsignelser over det. Blessings på denne varen nummeret, selv hundrevis. For eksempel har mange av boken shalawat Dalailul Khairat Wa Anwar Fi Syawariqul Dzikrish Salah 'Ala Nabiyil Mukhtar, arbeid Al Jazuli (d.. 854H). Blant disse nyvinningene er shalawat shalawat Basyisyiyah, shalawat Nariyah, shalawat Fatih, og andre. Inkludert ulykke, at den inneholder noen nyvinninger shalawat skulke. [1]

2. Velsignelser på den riktige måten å praktisere i henhold til Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er som følger:

en. Shalawat som leser velsignelser på disyari'atkan, fordi shalawat inkludert dhikr, inkludert tilbedelse og erindring. Shalawat ikke kjetteri, siden alle kjetteri er kjetteri.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet sa, "Dhikr-minne og bønn, inkludert bønn ritualer er viktigst. Mens tilbedelse er bygget på ittiba '(følg Sunnah til Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam). Ingen har rett til Sunnah av dhikr, dhikr og bønn-bønn som ikke er Sunnah (Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam), så gjør det til en vane, og folk alltid bære den ut. Slike saker omfatter finner opp en ny religion som ikke er tillatt i Gud. I motsetning til bønn, er som noen ganger en person ber til ham og ikke gjøre det så Sunnah (praksis). "[Sitert fra Wal Ad'iyah Fiqhul Adzkar, 2/49, av Sheikh Abdur Razaq Al Badr bin Abdul Muhshin].

b.. Multipliser leser shalawat til enhver tid og sted, fremfor alt i dag lørdag, eller på det tidspunktet kalte profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam, og andre steder som er nevnt i saheeh ahaadeeth.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من صلى علي واحدة صلى الله عليه عشرا

Den som ba om velsignelser på meg en gang, Allah bershalawat det ti ganger. [Rapportert av muslimsk, nei. 408, fra Abu Hurayrah].

c.. Ikke angi beløp, tid, sted eller måte, som bestemmes av Shari'ah.
Slik som å bestemme tid før beradzan, mens de sitter mellom to khathib fredag ​​preken, og andre.

d. Foregå individuelt, ikke i menigheten.
Fordi lesing shalawat omfatter andakter og inkluderer tilbedelse, så det bør følge Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Og for alt vi vet, er det ingen argument som rettferdiggjør bershalawat med menigheten. Fordi, hvis det utføres i menigheten, ville bli opplest, og er i motsetning til Gud befalte dhikr adab, med sakte.

e. Ved en avstemning sirr (sakte), ikke hardt.
Fordi lesing shalawat inkludert dhikr. Mens i dhikr adab, dvs. en lav stemme, med mindre det er bevis på at showet (må være) uttales høyt. Allah sier,

واذكر ربك في نفسك تضرعا وخفية ودون الجهر من القول بالغدو والأصال ولاتكن من الغافلين

Og dzikirlah (husk, kalle navn) din Herre i deres hjerter til å ydmyke deg selv og frykt, og ikke hans stemme, i morgen og kveld, og inkluderer ikke folk som er uaktsom. [Al A'raf: 205].

Ibn Katheer kan Allah ha barmhjertighet si: "Det er derfor Allah sa:
ودون الجهر من القول (og ikke hans stemme), så ble dhikr ikke favorisert med et høyt rop for mye. "[Tafseer Ibn Katheer].

Al Qurtubi rahimahullah sa: "Dette viser, som hevet sine stemmer i dhikr (er) forbudt." [Tafsir Al Qurtubi, 7/355].

Muhammad Ahmad lawh sa: "Blant egenskapene til de andakter og velsignelser på disyari'atkan, som ikke er vanskelig, ikke forstyrre andre, eller å foreslå at (Essence) er adressert av personer med dzikirnya dhikr (på plass) bort, slik som å kreve ankomst hevet stemmen. "[Taqdisul typisk aske-Fi Fikrish Shufi, 1/276, av Muhammad Ahmad lawh].

Abu Musa Al-Ash'ari sa.

لما غزا رسول الله صلى الله عليه وسلم خيبر أو قال لما توجه رسول الله صلى الله عليه وسلم أشرف الناس على واد فرفعوا أصواتهم بالتكبير الله أكبر الله أكبر لا إله إلا الله فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم اربعوا على أنفسكم إنكم لا تدعون أصم ولا غائبا إنكم تدعون سميعا قريبا وهو معكم وأنا خلف دابة رسول الله صلى الله عليه وسلم فسمعني وأنا أقول لا حول ولا قوة إلا بالله فقال لي يا عبدالله بن قيس قلت لبيك يا رسول الله قال ألا أدلك على كلمة من كنز من كنوز الجنة قلت بلى يا رسول الله فداك أبي وأمي قال لا حول ولا قوة إلا بالله

Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam slåss eller å Khaibar, folk oppover dalen, og de hevet stemmen hans med Takbir: Allahu Akbar, Allahu Akbar, La ilaha illa Allah. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa, "Pelanlah, egentlig du ikke ringer til døve og som ikke eksisterer. Sikkert du ringe (Allah) Alt-Hørsel og All-nær, og han er med deg (med sin kunnskap, hans øre, vaktsom, og tilsyn, penn.). "Og jeg (Abu Musa) i dyrene bak profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Han hørte meg si: Laa Laa quwwata haula wa illa billah. Så sa han til meg: «O 'Abdullah bin Qais (Abu Musa)." Jeg sa, "Jeg tar gjerne imot dine innkalling, O Allahs sendebud." Han sa, "Skal jeg vise deg til en setning, som er elskerinnen til himmelen besparelser ? "svarte jeg," Gjerne, O Allahs sendebud Min far og mor som løsepenger "Han sa," wa laa Laa haula quwwata billah illa "[Bukhari, ikke 4205,. Muslim, nr. 2704.]....

3. Shalawat ikke leses mens ledsaget av en tamburin (musikkinstrument), fordi den omfatter innovasjon. Denne handlingen er lik den vane mange mennesker Shufi. De leste qasidah-qasida eller sya'ir sya'ir-sung og mangler punch pinner, tamburiner, eller lignende. De har kalt sammen 'eller taghbiir.

Følgende er blant ordene fra Ahlus Sunnah lærde som fornekter det.

Imam ash-Shafi'i sa, "I Irak, forlot jeg noe som kalles taghbiir. Diada [2] (IE) nye tilfeller oppfunnet av Zanadiqah (zindiq folk, avvikende), hemmer de mennesker fra Koranen "[3].

Imam Ahmad ble spurt om taghbiir, svarte han, «kjetteri." [Al Khallal historie. Sitert fra boken Tool Tahrim Ath-Tharb, s.. 163].

Thurthusi Imam Ath, fremstående forskere i byen Qurthubah Malikiyah (d. 520 H), han ble spurt om en gruppe mennesker (dvs. de Shufi) et sted som leser Koranen, så en av dem sang sya'ir, da de dans og svaiende. De traff tamburin og spille fløyte. Er det tillatt å delta dem eller ikke? (Bedt dem), svarte han, "Den måten folk Shufi er forfengelighet og villedet. Islam er bare boken Allahs og Sunnah Messenger hans. Dansen og late til å vise kjærlighet (til Gud), da de første smiene var kamerater Samiri (ved Moses). Det er da statuen laget Samiri kalv kunne snakke til dem, så kommer de til å danse rundt og later til å vise kjærlighet (til Gud). Dansen er en religion av vantro og tilbedere av kalven. Panelet til Allahs Allaah 'alaihi wa sallam og hans kompanjonger stor ro, som om de ble beslaglagt over hodene på fuglene. Så skal den herskende og forbyr deres representanter delta på moskeer og andre (for sang og dans, Pen). Og for noen som tror på Allah og den siste dagen, er det ikke lovlig å delta dem. Det er ikke lov å hjelpe dem gjøre sleaze. Derfor er denne banen (Imam) Malik, ask-Shafi'i, Abu Hanifa, Ahmad og andre fra blant prestene av muslimer. "[Sitert fra boken Tool Tahrim Ath-Tharb, s.. 168-169]

Imam Al-Hafiz Ibn Ask Shalaah, forfatteren av den berømte presten Muqaddimah 'Ulumil Hadith (d. 643 H.), Han ble spurt om folk som rettferdiggjør sang med trommer og fløyter, til dans og applaus. Og de anser det som lovlig og qurbah sak (sak er nærmere Allah), selv (som han sier) ultimate tilbedelse. Så sa han: De har løyet i Allahs navn Ta'ala. Med denne uttalelsen, har de fulgt de mystiske folk som avviker. De har også menyelisihi ijma '. Den som menyelisihi ijma ', (han) som utsettes for trusselen om Guds ord:

ومن يشاقق الرسول من بعد ماتبين له الهدى ويتبع غير سبيل المؤمنين نوله ماتولى ونصله جهنم وسآءت مصيرا

Og de som motsetter budbringeren etter den åpenbare sannheten for ham. og følg sti som ikke er måten de troende, la vi ham fritt til feilen som har mestret det, og vi legger det inn Jahannam, og Jahannam er det verste stedet igjen. [En Nisa: 115] [4]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet si, "og har vært kjent for sikkert fra den islamske religion, gjorde profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke mensyari'atkan til rettferdige mennesker og religiøse lærde av sine egne folk slik at de henger ut og lytte til versene som sunget med en mønsterdybde klapp-hånd, eller truffet med tre (pinner), eller tamburin. Da han ikke tillate en ikke å følge ham, eller ikke følger hva som er i boken og Al Hikmah (Sunnah). Han tillot ikke, verken i indre sak, saken ble født, til lekmann, eller til en bestemt person. "[5]

Dermed vår forklaring, kan du eliminere forvirring. Alhamdulillah Rabbil 'ALAMIN, washalatu wassalaamu' ala Muhammad wa 'ala wa ahlihi shahbihi ajma'in.

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 12/Tahun VII/1420H/1999M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



Løfte Hender i bønn lov


Av
Sheikh Dr. Abdur Razzaq bin Abdul Muhsin Al Abbad


Løftet begge hendene i bønn til Allah Subhanahu wa Ta'ala, inkludert de majestetiske manerer. Dermed er det i mange saheeh hadith fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Noen forskere klassifisere dem inn i betydningen av hadith mutawatir.

I Sharh Taqrib Tadribur Rawi Imam Nawawi, som påpekt mutawatir hadither som er meningsfylt, sier Imam Suyuti rahimahullah: "Det ble fortalt at han sallallaahu 'alaihi wa sallam om hadith inneholder ett hundre og påkallelse med løftede hender. Jeg samler dem i en del av Koranen selv, men med et annet problem. Faktisk, i hver utgave, hadith nr. mutawatir. Men hvis samlet, blir det mutawatir ". (2/180).

I Sahih hans, Imam Bukhari rahimahullah gjøre kapittelet om å heve hendene i bønn. Han brakte noe av hadith, at Abu Musa al-Ash'ari fra, sa han:

دعا النبي صلى الله عليه وسلم ثم رفع يديه ورأيت بياض إبطيه

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ba, så løftet hendene, så jeg så to hvite Hennes armhulene. [1].

Hadith av Ibn Umar, sa han:

رفع النبي صلى الله عليه وسلم يديه وقال اللهم إني أبرأ إليك مما صنع خالد

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam løftet hendene og deretter ba: "Å, Gud. Jeg er uskyldig i det som ble gjort til deg Khalid (ibn Walid). "[2]

Hadith av Anas bin Malik, profeten:

عن النبي صلى الله عليه وسلم رفع يديه حتى رأيت بياض إبطيه

At han sallallaahu 'alaihi wa sallam løftet hendene, så jeg så to hvite arm. [3]. .

I Sharh Bukhari (Fatthul Bari), foreslo Al Hafiz Ibn Hajar rahimahullah at formidle de samme hadith hadithene er mange. Så sier han i en del, slik hadith av Abu Huraira Allah anhu:

قدم الطفيل بن عمرو الدوسي النبي صلى الله عليه وسلم فقال يارسول الله إن دوسا عصت فادع الله عليها فاستقبل القبلة ورفع يديه فقال اللهم اهد دوسا

Thufail bin 'Amr Ad Dausi kom til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa: "O, Allahs sendebud. Daus har faktisk opprørske stammene. Berdo'alah Allah å forbanne dem, "da han vender Qiblah, og heve hendene," Å, Gud. Gi veiledning til Daus stammen. "(Hadith Imam Bukhari ble utgitt i bok Adabul simplex, og inneholdt også i Shahihain uten uttrykket" hendene ". [4].

Hadith Jabir bin Abdillah, at Thuafil bin 'Amr, flyttet deretter fortalte mannen som utvandret med henne omtale av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa: "Å, Gud. Fordi loven av hendene, så tilgi ham, "og han løftet hendene. Al Hafiz sa: "Sanadnya autentisk." Utstedt også av muslimene [5].

Hadith av 'Aa'ishah anhuma Allah, så han profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ba, heve hendene: "Å, Gud. Jeg er bare menneskelig ... ". [6] Al Hafiz sa," Sanadnya autentisk. "

Videre sa Al Hafiz, "Blant saheeh ahaadeeth i dette problemet, som er utarbeidet av hadith Al Bukhari i boken Juz Rof'ul Yadain:" Jeg så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam løftet hendene be Uthman "[7 ]. Også utstedt av Abdurrahman ibn Muslim fra hadith av Samurah i historien om en solformørkelse: ". Jeg (Rahman) kom til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, mens han ba så han løftet hendene" [8]

Hadith av 'Aa'ishah anhuma Allah i historien av formørkelsen, profeten sallallaahu' løftet alaihi wa sallam hendene. [9] Fra 'Aa'ishah også, når Allahs sendebud be for de vennene som ble gravlagt i Baqi, "han sallallaahu' alaihi wa sallam løftet hendene tre tid. "[10]

Fra hadith av Abu Hurairah at lengden av hendelsene nevnt Fathu Makkah, "han løftet hendene, deretter begynte å be." [11]

Hadith Ibn Abu Humaid den Lubtiyyah historien, "han sallallaahu 'alaihi wa sallam deretter løftet hendene før jeg så den hvite armen, sier han,« Å, Gud. Har jeg ikke levert (avhandling Mu) '. "[12]

Hadith Abdullah bin Amr: «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa uttalelsene fra profeten Ibrahim og profeten Jesus, så løftet hendene, (mens) si:' Å, Gud. Mitt folk "." [13]

I hadith av Umar anhu, nevnte at "profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, hvis ned åpenbaring for ham å bli hørt fra nær ansiktet han som summingen av bier. En dag åpenbaring falt på ham, så føler vekten er gått til å motta åpenbaring fra Ham, da (Han) mot Qiblah og ba ". [14]

Osama hadith, sa han: «Jeg rir profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i Arafat, da (He) ba` en med hendene. Flyttet slik at kamelene utenfor leiekontrakten sin, da han tok tømmene med en hånd, mens den andre hånden fremdeles hevet "[15].

Qois bin Sa'd sin Hadith, sa han: "Da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sllam løftet hendene og ba:« Å, Gud. Hell velsignelser og nåde til familien til Sa'd bin Ubadah ". [16]"

"Og hadith i denne saken veldig mye," sier Al Hafiz Ibn Hajar. (Fathul Bari, 11/142). Al Hafiz har blitt studert i dybden hadither som ikke inneholder `en med en hevet hånd. Blant saheeh hadith i denne utgaven er Salman Al Farisi hadith, sa profeten:

إن ربكم حيي كريم يستحيي من عبده إذا رفع يديه إليه أن يردها صفرا

"Sannelig, du er Høyesteretts Robb Sjenert og sublime, ble han flau til sin tjener løfter hånden til tjener henne da han returnerte den til å være tom (ikke innvilget)". [17]

Disse hadithene og deres betydning, noe som tyder på at løftet sine hender når de ber, be til Allah inkludert manerer er svært stor. Disse inkluderer årsakene til innvilgelse av bønnen. Sunnah til Profeten viser også at løftet hendene i bønn for å ha en treveis relatert til innholdet i bønn. Først, dersom bønn er en forespørsel som virkelig er nødvendig, har sin egen måte å be. Andre, når bønnen var en forespørsel, så er det en egen måte. Tredje, hvis bønn er en anmodning om tilgivelse, pentauhidan og ros, det har også vedtatt sin egen måte også.

Den tredje måten å løfte hånden er beskrevet i hadith av Ibn 'Abbas i marfu "og mauquf, nemlig:" Hvis en underskriftskampanje, løft din hånd parallelt med skulderen eller lignende til det. Dersom anmodningen om tilgivelse, bør berisyarat med pekefingeren alene. Hvis form av akutte appeller, løft hendene ". På de andre redaktørene (nevnt): "Hvis en pentauhidan, så hendakanya berisyarat med pekefingeren. Hvis en form for bønn (forespørsel), løftet hånden så høyt som i skulderen. Og hvis form av akutte appeller, bør løfte hendene høyt oppe ". Fortalt av Abu Dawud i Sunan hans og Ath Thabrani i boken Do `en, og i tillegg til de to. [18]

Med hensyn til denne hadith, sa sjeik Abu Bakr Abdullah bin Zaid: Det har vært noen av handlingene til profeten hadith forklarer posisjonen til hver av disse tre måtene å be. Måten dette er ikke et avvik tanawu bønn '(forskjellige måter, som hver kan gjøres fordi det ikke er motstridende, penn). Penjelasaannya som følger.

Først: Avgjørelse Generelt.
Navngitt bønneemner, og også kalt bønn. Nemlig ved å heve begge armene skulderhøyde, eller nivå med henne. Begge hendene knyttet. Innsiden av håndflaten strakte mot himmelen, og baksiden av hånden mot bakken. Hvis du ønsker, kan også eksponerer begge hendene til ansiktet, mens baksiden av hånden hans rettet mot Qiblah. Dette er den vanligste måten å oppdra sine hender når de ber er absolutt; både i bønn Qunut, witr, be om regn eller seks steder når Hajj, som er i Arafat, samfunnet burde `ar Haram, etter å kaste Jumrah Sughra og Wustha, når på åsen Shofa og Marwah, og andre ganger.

Second: Avgjørelse om lagmannsretten for Mercy.
Kalt også gjøre `en oppriktig, som er ved å heve din høyre hånd pekefingeren. Denne metoden er spesielt når det dhikr, bønn prekener på prekestolen, da tasyahud i bønn, da dhikr, priste la ilaha illa Allah og lese bønner.

Tredje: Avgjørelse Ibtihal.
Det er nedverdigende for Gud og appeller sterkt. Også kalt rahb bønn (bønn). Du gjør dette ved å heve begge hender mot himmelen til du ser ham i armen. Bildet til overarmen synlig som løftet begge hendene i luften. Denne metoden er mer spesifikk enn de to-veis på forhånd. Denne metoden også dikhususukan når vanskelige omstendigheter, begjæringen er-for eksempel-når tørken, en katastrofe, okkupert av fienden og andre vanskelige omstendigheter. [19]

Hvordan de skulle oppdra HAND
Nevnt i hadith av Anas bin Malik, sa han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يرفع يديه في شيء من دعائه إلا في الاستسقاء

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri be med hendene løftet, unntatt i isitisqa `(be om regn). [20]

Basert på denne hadith, noen forskere hevder at løftet sine hender når de ber ikke er disyari `atkan, bortsett fra bare i istisqa bønn ', bønn disyari'atkan ellers ikke heve hånden din. Men denne hadithen er i motsetning til mange hadithene som viser disyari `atkannya løftet hendene bortsett isitisqa '. Derfor sa Shaykh al-Islam, "Sannheten er absolutt løftet sine hender. Denne metoden har vært nevnt i mutawatir i en saheeh hadith, for eksempel: Ad Thufail Dausi kom til profeten og sa: «O, Allahs sendebud. Faktisk Daus har vært lovløse stammer, laknatlah dem. Så han vender Qiblah, og heve hendene, «Å, Gud. Gi veiledning til Daus stamme, og bringe dem til meg. '"[21]

Lastet i Sahih, da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam be Abu `Amir, løftet han hendene [22] nevnt i hadith av.' Aisha:" Når be for en venn som ble gravlagt i Baqi `, løftet han hendene tre ganger ». [Fortalt Muslim]. [23]

I hadith sier løftet han hendene og ba: "min Ummah, mitt folk," på slutten av hadith: "Allah sa (at), vil jeg gjøre deg fornøyd ditt folk, og vi vil ikke gjøre deg trist" [24].

Ved slaget ved Badr, da han så polyteister, han Shallallahi 'alaihi wa sallam løftet hendene og begynte å bønnfalle sin Herre. Han ble stadig bedende, i den grad at hennes sjal faller fra skuldrene [25].

I en hadith berettet Qois bin Sa'd: Da han sallallaahu 'alaihi wa sallam løftet hendene, så be,

اللهم اجعل صلاتك ورحمتك على آل سعد بن عبادة

Å, Gud. Gi nåde og barmhjertighet til familien til Sa'd bin Ubadah. [26]

Når du sender tropper, og Ali deltok, ba han: «Å, Gud. Ikke slå meg opp så jeg Ali. "[27] I hadith Qunut han også løftet hendene [28].

Shaykh al-Islam sa Anas hadith på forhånd, at profeten ikke be med hendene løftet i bønn enn i istisqa, så sa han:

Pengkompromian mellom Anas hadith med mange hadith, (har) uttrykt av enkelte forskere, som Anas sa løfte hendene opp høye, slik at armen han sallallaahu 'alaihi wa sallam Han ser og kroppen bøyd. På denne måten, at ved Ibn Abbas ringte Ibtihal (en applikasjon som er). Ibn Abbas detaljering hvordan denne bønnen inn i tre typer. Først bevegelse med pekefingeren, som gjorde profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam når predikant i prekestolen. Sekund, bønn begjæringen. Ved å heve begge hender parallelt med skuldrene. Så finnes i mange hadith. Tredje, Ibtihal. Nemlig, som fortalt av Anas. Derfor Anas sa, "Han løftet hendene til armhulene look". [29] Hvordan denne bønnen ved å heve begge hender høyt, avslører innsiden av håndflatene og bakken som fører til ansiktet, mens baksiden av hånden fører til himmelen. Denne tolkningen bekreftes av hadith fortalt av Abu Dawud i boken Marasilnya, fra hadith av Abu Ayub Sulaiman ibn Musa Ad Dimasqi rahimahullah, sa han, "Ikke registrert fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam da han løftet begge hendene, bortsett fra i tre tilfeller bare. (Det er) når det ber om regn (istisqa '), be om hjelp, en ettermiddag på Arafat. I tillegg (ganger) ble til tider løftet hånden, noen ganger er det ikke "[30]. Sannsynligvis referert til av Anas er når han berkhutbah på fredag, som nevnt i den muslimske og ellers: «Han ikke løfte hendene, unntatt pekefingeren" [31]. I denne utgaven finnes to meninger i madhhab av Imam Ahmad. Først Sunnah. Denne oppfatning av Ibn 'Aqil. For det andre er det ikke Sunnah, selv makruh. Dette mener er mer korrekt. [32] Slike opplysninger Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet.

Al Hafiz Ibn Hajar forklarer rahimahullah, justering mellom Anas hadith i andre hadither som definerer de opphøyde hendene på sin mening. Det nektes er en spesiell måte å heve hendene, i stedet for å løfte hånden selv. Fordi, løftet sine hender når istisqa bønn, er det bønn annerledes i andre, for eksempel parallelle flater hendene hevet høyt. Og når bønneemner (sistnevnte, penn.), Dvs. (ved) hånden er hevet skulderen linje. Komproni står ikke i motsetning til hadith, at han løftet hånden så det ser hvite armhulene. Men kunne bli kompromittert, som en usynliggjøring av hvite armhulene når han `en istisqa gjøre det betegner, da løftet sine hender når istisqa høyere enn løfte hendene når de ber om i andre. Dette er fordi når istisqa, palmer fører til bakken, og når de utsettes for himmelen ber. Al Mundziri sa: "Anta at et kompromiss ikke er mulig, men det løftet hendene i bønn er mer Rajih (sterk)". Jeg (Ibn Hajar), sa: "Spesielt den hadith som påvise løftede hender er veldig mye". [Fathul Bari, 11/142]

Fra beskrivelsen i ansiktet, er det klart at å heve hendene i bønn disyari `atkan, både i istisqa, eller på annen måte. Selv løftet hendene herunder årsakene til innvilget bønn, som i hadith, "Se, din Herre er alt Sjenert og Majestic. Han skammet seg til sine tjenere, da tjeneren løftet hånden til ham, vendte han det å være tom (ikke innvilget).

Det er bare løftet sine hender når istisqa var høyere, fordi i vanskelige omstendigheter og en forespørsel som er. Hendene oppvokst i bønn i andre, bare så høyt som skuldrene eller nivå med, som praktisering av de såkalte Hadith som er nevnt i begynnelsen.

Nevnt i hadith av Anas bin Malik annet: "Det Profeten gjorde istisqa bønn og styrer sin egen bukselomme mot himmelen" [33]. I denne hadith er det et tegn på hevede hender i luften når de magre tider, og når istisqa. Derfor sa Shaykh al-Islam: "Det er fordi hånden holdt høy, så innsiden av håndflaten hans fører til jorden i stedet for med vilje, fordi det er en historie som forteller at han løftet begge armene parallelt til ansikt".

Shaykh Ibn Utsamin rahimahullah sa: Løfte ba `en hånd i tre typer.

Først: Hvis det er et forslag å løfte hendene, så løftet hånden Sunnah, som (også) istisqa bønn, en bønn i Safa og Marwah, i Arafat.

Second: Det er argumenter, men viser ikke (a) rekker hendene i været, (det er ikke disyari'atkan løftet hånden, penn), som for eksempel bønn i bønn, tasyahud slutten.

Tredje: Det er ikke noe argument som forklarer løftet hånden, eller ikke løfte hendene, så hjemme, bør løfte hendene: for (måter) som inkluderer adab bønn [34].

I tillegg hevet sine hender når de ber inneholde ketundukkan holdning, vil ydmyke seg selv og overgivelse, ro og utseende holdninger trenger og krever Herren den allmektige majestet. Alt dette er en bønn for gitt.

Som Safarini rahimahullah sa: lærde sier, løftet disyari'atkannya sine hender når bønn er bare å legge ketundukkan holdning. Så terkumpullah på mennesker som er underlagt tid atmosfære av tilbedelse. I tillegg ofte en slave har ingen makt til å vekke ham fra uaktsomhet, mens han har makten til å flytte hans hender og munn. (Så det er hevet hånd), et middel mot en `kekhusyu leveren. Ulama sa lem bevegelser føre indre lykke. Denne tilstanden som det løftet en pekefinger når tasyahud i bønn. Hun samler hjerte, hans verbale og kroppsbevegelser oversette mensucikannya. [35]

FEIL I HÅND LIFT be
Obligatorisk for enhver muslim å vite instruksjoner av profeten opphisset, følg trinnene, gikk bort manhajnya og nye måter som mennesker kan gjøre i oppdra sine hender og håndbevegelser mens bønn, noe som betyr at ikke tilhører den generasjonen beste og mest fullkomne menneske gjøre 'en og lydighet til Allah og Hans sendebud. Har kommet fra profetens autentiske, at han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إذا سألتم الله فاسألوه ببطون أكفكم ولا تسألوه بظهورها

Hvis du spør Gud, spør med håndflatene vender innsiden av ham, ikke utsette baksiden av hånden din. [36]

Det er obligatorisk for enhver muslim å ta hensyn til de såkalte Hadith av Profeten er autentiske og engasjement for henne. Derfor instruksjonene han sallallaahu 'alaihi wa sallam er den beste guiden. Unngå overdreven holdning i å øke sine hender når de ber. Den Salaf er å unngå å sette måtene bønn er ikke på plass, for eksempel løfte begge hendene når preken på fredag, men det er ikke bønn istisqa. Løftet begge hendene i bønn disyari'atkan noen annen gang.

Muslim berettet fra «Umarah Ru'aibah bin, så han Bishr ibn Marwan holdt opp begge hendene når du er i prekestolen. Da 'Umarah sa: «Måtte Gud skjemme hendene. Virkelig så jeg aldri Messenger på ikke mer enn bare løftet hånden som dette, "og han signaliserte med pekefingeren" [37].

Så hvordan ville de menneskene som skaper nye måter å løfte hendene, eller en bevegelse som har noe grunnlag? Alle som ser på situasjonen for folk som ber, vil han se hvor mye de rare [38].

Blant strangeness av det, er det noen mennesker som droppet hånden under navlen eller navle nivå, med en strukket eller forseglet. Dette er selvsagt bevis på uvitenhet og mangel på oppmerksomhet til dette spørsmålet. Andre løftet hendene med strukket. Ledende radius retning, men begge tomlene peker mot himmelen. Dette er tydelig på hadith av Profeten menyelisihi instruksjonene på forhånd: Hvis du spør Gud, spør med håndflatene vender innsiden av ham. Andre, løftet hendene for å slå den inn i ulike retninger, eller flytte bevegelse står i fordeleren. Mens andre, hvis be eller be før gni den ene hånden til en annen, eller håndhilse eller andre lignende bevegelser. Andre igjen, så kysset hennes hånd etter løfting, så det er ingen opprinnelse.

En annen feil, gnir seg i hendene etter å ha bedt til ansiktet hennes. Denne egenskapen er funnet i enkelte hadith, bare ikke autentisk. Rahimahullah Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sa: "Det er så mange hadith som forteller at Profeten løftet hendene når de ber. Men tørke ansiktet etter bønnen ikke fortalt fra ham, men bare én eller to hadith, men det kan ikke tjene som bevis "[39]. En annen ny måte, kysse de to tommelen, og deretter sette i to øyne da muezzin av profetens navn eller noen annen gang. Denne metoden finnes i hadith, men forfengelighet, uautorisert bruk av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, med redaktørenes Den som da han hørte kallet til bønn for å si «Velkommen, min kjærlighet og min øyne Conditioning, Muhammad bin Abdillah,' da, kyssing tommelen sin, deretter sette den i hans øyne, øynene som for alltid vil ikke være blind og ikke bli syk ". Mange forskere som erklærte dette hadith forfengelighet, ikke er gyldige fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam [40].

Og inkludert Sufi imaginære mennesker, de fleste av dem er avhengige hadith sier dette løgn å Khidhir Alaihissallam [41]. Inkludert kjetteri også, som noen mennesker presset fingrene på hans høyre hånd, deretter satt på hans høyre øye og sin venstre hånd på venstre øye, ledsaget av avlesninger (Al Koranen, penn) eller en bønn.

En annen måte som ikke er autentisk, noen mennesker ber til legge hendene på hodet etter hilsenen. Deres støtte er en hadith av Anas, sa han: "Det er profeten, etter at han tørket pannen be med sin høyre hånd, og be:

بسم الله الذى لا إله إلا هو الرحمن الرحيم اللهم أذهب عني الغم والحزن

I Guds navn rett til å bli tilbedt ingen gud unntatt Han, den mest barmhjertige, den medlidende. Ja, Gud. Eliminer angst og tristhet ". [Rapportert i boken Al Ausath Thabrani og Al Bazzar, men ikke autentisk]. [42]

Feil i bønn, noen mennesker som ber til tider forsmak begge pekefingrene når tasyahud. Fortalt i hadith:

أن النبي مر على إنسان يدعو وهو يشسر بأصبعيه السبابتين فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أحد أحد

Profeten ba om noen, han berisyarat med begge pekefingrene, da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Just one, one!" [Tirmidhi forteller] [43].

Andre uregelmessigheter, reist noen mennesker hendene be til bestemte tider uten argument basert på syar'i, for eksempel heve hendene etter iqomat til bønn, (som gjør) før eller etter hilsen takbiratul ihram fra obligatorisk bønn sammen eller separat.

Sheikh Abdul Aziz Samahatusy bin Abdullah bin Baz rahimahulah sa: "Så vidt jeg vet, hadithene som nevner Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam be med løftede hender etter de obligatoriske bønnene, er det ikke ekte, ikke autentisk fra Profetens følgesvenner også. Som for så mange mennesker er det kjetteri, ikke grunnlag "[44]. En annen feil, som løftet hendene i bønn etter utmattelse resitasjoner, når man ser på månen og den andre gangen.

I konklusjonen, de gangene da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var fortsatt i live, men han sallallaahu' alaihi wa sallam ikke løfte hendene i bønn når det blir, er det ikke tillatt å løfte hendene. Derfor er de handlingene han sallallaahu 'alaihi wa sallam Sunnah, er praksisen med oppgivelse også Sunnah (til venstre). Han sallallaahu 'alaihi wa sallam er en god rollemodell i en praksis som ville komme og fortid. Forpliktet til å basere sin praksis på hva profeten brakte, og forlot han sallallaahu 'alaihi wa sallam igjen.

(Sitert fra Wal iyyah Fiqhul Adzkar `Ad, Shaikh Dr. Abdur Razzaq bin Abdul Muhsin Al-Abbad, 2/172-197, ved Abu al-Nu` mål Atsari)

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 06/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



 
kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar