Jumat, 13 Juli 2012

Tabarruj I Dressing; Allah den Almægtige siger:. قل من حرم زينة الله التي أخرج لعباده والطيبات من الرزق .. "Sig:" Hvem er Gud forbyde smykker af hans, der er udstedt for sine tjenere, og (som op igen, der forbyder) god næring "Sig:" Samlet set er det (medfølger) for dem, der tror på livet af verden (til dem alligevel) på Dommedagen "[al-A'raaf: 32]


Tabarruj I Dressing; Allah den Almægtige siger:.
قل من حرم زينة الله التي أخرج لعباده والطيبات من الرزق ..

"Sig:" Hvem er Gud forbyde smykker af hans, der er udstedt for sine tjenere, og (som op igen, der forbyder) god næring "Sig:" Samlet set er det (medfølger) for dem, der tror på livet af verden (til dem alligevel) på Dommedagen "[al-A'raaf: 32]

.

Tabarruj, makeup ALA Uvidenhed moderne kvinde

Ved
Præst Abdullah bin Al-Buthoni taslim, MA


Tabarruj i en kjole
Da de oplysninger, vi har nævnt ovenfor, at sløret for kvinder disyariatkannya mål er at dække smykker og skønhed, når de er ude af huset eller i tilstedeværelse af mænd, der ikke er mand eller en mahram.

Derfor ingen tvivl om, er kvinder, der går ud iført tøj eller slør pyntet med broderi, kniplinger, udskæringer, motiver og lignende, det er klart en form for tabarruj, fordi tøj / smykker og slør er afslørende skønhed, der skal være skjult.

Så på trods af slør af tøj eller stof, der er løs og tyndt, men når pyntet med dekorationer, der tiltrækker opmærksomhed eller at modellere præcist det overordnede udseende af de kvinder, der bærer den, er klart inkluderet tabarruj.

? Så hvis vi spørger kvinden, der tilføjede broderier, kniplinger, udskæringer, og et lignende motiv på den ydre beklædning, til hvilket formål, så selvfølgelig ville han sige: så smuk, til dekoration, så cool, og andre lignende sætninger.

Så med denne klare, at formålet med at tilføje broderier, kniplinger, udskæringer og motiver i kvinders tøj er til dekoration og skønhed, mens den islamiske shari'a for for kvinder at dække op og ikke vise dem skønheden i smykker og til andre end deres mand eller mahram.

Selv hvis vi refererer til forståelsen af ​​sproget, vi finder i Big indonesiske Dictionary (KBBI online) at motivet / blonder / broderi også kaldet som garniture.

Tøj og tørklæder, som er blevet nævnt af de lærde fra fortid til nutid, sammen med en streng advarsel ville keharamannya.

Imam ADH-Dzahabi sagde [1]: "heriblandt værker (dårligt) menjadikn forbandede kvinde (holdes væk fra Allahs nåde swt) viser smykker, guld og perle (brugt) på bagsiden af ​​hans ansigt, iført parfume med moskus og parfume, da det kom ud (af huset), iført tøj, der var farvestof farver (slående), og silke korte kjole, ledsaget af en forlængelse overtøj, udvide og forlænge ærmerne, og andre dekorationer når ud (huset). Disse omfatter tabarruj hadet af Allah og Hans vrede synder i verden og det hinsides. På grund af denne handling, som blev hovedsageligt udført af kvinder, sagde det Rasululah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om dem: "Jeg så helvede, jeg så de fleste af sine indbyggere var kvinder" [2]

Imam ADH-note tale Dzahabi, hvordan han gør tabarruj handling begået af en masse kvinder, er medtaget, fordi det gør de fleste af dem, herunder indbyggerne i Helvede [3], na'uudzu billahi dzaalik min.

Imam Abul Fadl al-Alusi sagde: "Du ved, jeg egentlig synes der er noget, der er forbudt, herunder kvinders smykker for at blive afsløret, at smykker er båret af de fleste kvinder, der er vant til at leve i luksus i vores tid på ydersiden af ​​deres tøj og deres anvendelse som en hijab, når de ud af huset. Det er vævet fra betræk (stof) af farverige silke, har en udskæring (broderet / broderet farvet) guld og sølv blænde. Jeg kiggede på, at ægtemænd og værger, der tillader deres koner til at forlade huset med smykker, så de kører på en samling mænd, der ikke er mahram dem med smykker, herunder (showet) svaghed jalousi (i ægtemænd og deres plejere), og det er skaden er spredt jævnt "[4]

Fatwa udvalg daimah (en samling af ekspert lærde fatwa) i Saudi-Arabien, som ledes af Sheikh 'Abdl "Alu Azizi al-Shaykh, medlem: Sheikh Saleh al-Fauzan, Sheikh Bakr Abu Zaid og Shaikh Abdullah bin Gudayyan. Fatwa no. 21 352, dateret 1421/09/03 H, indholdet er som følger: "Abayah (parantes shirt / smock), der er ordineret til kvinder er hijab, der mødte sit mål om islamisk lov (i mentapkan tøj til kvinder), der er omfattet (smykker og skønhed kvinder) med en perfekt og holde (kvinder) for bagvaskelse. På dette grundlag, de 'har kvinderne mødt ham abayah egenskaber (krav) følgende: ... Den fjerde: "abayah ikke gives dekorationer, der tiltrækker opmærksomhed. Derfor bør den "abayah være tydeligt fra de billeder, smykker (smykker), skrifter (broderet / broderi) og de symboler" [5]

Shaykh Muhammad ibn Salih al-'Uthaymeen blevet præsenteret for ham følgende spørgsmål:
"For nylig dukkede blandt kvinder (model)" abayah (ydre beklædning / tøj parentes) er smalle og hans arme omkring det (stiplet), broderi broderi eller anden dekoration. Der er også nogle "abayah arm endestykke af kvinder, der er meget tynd, hvad Shaykh råd om emnet i?"

Han svarer:
"Vi har en vigtig regel (i dette tilfælde), i hvilken (retlig oprindelse) i tøj, mad, drikkevarer, og (af alle ting i relation til) mu'amalah er tilladt / tilladt og halal. Enhver ikke være mengharamkannya medmindre der foreligger bevis, der viser keharamannya.

Så hvis denne regel, vi har set, og er i overensstemmelse med de argumenter i Koranen og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Allah den Almægtige siger:

هو الذي خلق لكم ما في الأرض جميعا

"Han er Allah, der gjorde alt på jorden for dig" [al-Baqarah: 29].

Og hans ord:

قل من حرم زينة الله التي أخرج لعباده والطيبات من الرزق

"Sig:" Hvem er Gud forbyde smykker af hans, der er udstedt for sine tjenere, og (som op igen, der forbyder) god næring "Sig:" Samlet set er det (medfølger) for dem, der tror på livet af verden (til dem alligevel) på Dommedagen "[al-A'raaf: 32]
.
Så noget, der ikke er forbudt af Gud i disse sager betyder, at halal. Dette er (lovlig) hjemme (i dette nummer), medmindre der er argumentet om, at shari'a mengharamkannya i, såsom ulovlig anvendelse af guld og silke for mænd, undtagen i tilfælde af udstødte, uægte isbal (strakte stof over anklen) på de handsker, bukser , robe og overtøj til mænd, og andre.

Så hvis vi anvender dette princip på problemet, nemlig (lovlig anvendelse) «abayah (model) for nylig, så siger vi, at (juridisk) fra beklædning (kvinder) er tilladt, men hvis tøjet tiltrække opmærksomhed eller (inviteret) bagvaskelse, fordi der er broderede dekorationer, der trækker opmærksomhed (for beskueren), så vi forbyder det, ikke fordi tøjet selv, men fordi tøjet forårsage fitnah "[6]

Et andet sted siger han: "Brug 'abayah (tøj parentes) broderet i betragtning, omfatter tabarruj (viste) og smykker er forbudt for kvinder, som ord Allah den Almægtige:

والقواعد من النساء اللاتي لا يرجون نكاحا فليس عليهن جناح أن يضعن ثيابهن غير متبرجات بزينة

"Og de gamle kvinder, der har været suspenderet (fra menstruation og indeholder) De har aldrig ønsket at gifte sig (igen), så er der ingen synd for dem at tage tøjet af (ydre) dem, der ikke (tilsigtede) for at vise smykker" [en-Nuur: 60 ]

Hvis forklaringen i dette stykke gælder for ældre kvinder er især for unge kvinder "[7]
.
Shaykh Abu Malik ibn as-Sayyid Kamal Salim sagde: "Det er klart, at en kvinders påklædning er tøj, hendes smykker er lavet af farverige materialer eller udskåret (broderet / broderet farvet) guld og sølv at tiltrække og blænde øjet" [ 8].

Så vi også nødt til at minde her, der er baseret på ovennævnte beskrivelse, herunder tabarruj forbudt for en kvinde, der bærer eller iført nogle af hendes udstyr, såsom håndtasker, punge, sko, sandaler, strømper osv., hvis udstyret er har en form, mønster eller ornament, der tiltrækker opmærksomhed, så det omfatter kvindernes smykker, der skal skal skjules.

Shaykh Muhammad ibn Salih al-'Uthaymeen sagde: "Iført sko (støtteberettigede) Høj (for kvinder) er ikke tilladt, hvis det er ude af vane (kvinderne), bringer tabarruj gerning, ser det ud (smykker), og gøre det attraktivt kvindes opmærksomhed ( mænd), fordi Allah den Almægtige siger:

ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

"Og tror du fyre (kvinderne) bertabarruj (ofte ude af huset med overpyntet og handling) som en (brugerdefineret) uvidenhed kvinder, der én gang" [al-Ahzaab: 33]

Så alt, hvad der bringer kvinder til at handle tabarruj, ser det ud (smykker), og vise hende forskellen mellem en kvinde fra de andre kvinder med hensyn til at forskønne den (selv), så det skal ikke forbydes, og for kvinder "[9]

Inkluderer farve Ladies Watch?
Shaykh al-Albani sagde: "Vid, at smykker ikke er inkluderet på alle, hvis han var iført dametøj anden farve end hvid eller sort, som en spekulation fejlagtigt holde nogle stærke kvinder (med islamisk lov), er det på grund af to grunde:

- Første: ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Parfume er en lys kvinde og en svag lugt farver" [10]

- For det andet: Det handler om kvinder i den æra af ledsagere af Allahs anhum ... Sheikh al-Albani så tilbyde nogle af den historie, der forklarer, at kvinderne er iført røde klæder, selv blandt dem Hustruer af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ... "[11] .

Af sheik al-Albani forkl over, hvis vi kombinerer det med andre ord af de lærde, har nogle af dem været vores nukilkan ovenstående kan vi konkludere, at farven på kvindens påklædning ikke omfatter smykker, bør ikke blive afsløret, hvis farven ikke er lyse og slående, at det tiltrak sig opmærksomhed fra mænd, der så det. Derfor Sheikh al-Albani selv leverer sin udtalelse over i diskussionen af ​​vilkårene for kvinders påklædning i overensstemmelse med sharia, som er det andet krav: tøjet er ikke et smykke (for kvinder, der bærer dem) på stof [12]

Så kvinder skal bære tøj andre farver end sort, såsom mørke blå, mørk grøn, brun og andre farver er ikke lyse og prangende.

Men de fleste af de lærde hævder, at den sorte farve for kvinders påklædning er mere vigtigt, fordi flere kvinder til at dække smykker og skønhed.

Shaykh Abu Malik ibn as-Sayyid Kamal Salim sagde: "Det er tøj (farven) sort er en mere mainstream tøj til kvinder og mere dæksel (selv) det. Dette er profetens koner klæde sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som nævnt i hadith (historie) "Aisha, da Safwan Allah Allah anhuma anhuma så (langt borte), nævnt i Hadith:" ... den Safwan sav (noget) sort ( Det er) dem, der sover (Aisha anhuma Allah) ". Og i den hadith (historie) "Aisha anden anhuma Allah, sagde han, at kvinden af ​​Ansaar Allahs anhuma ud af huset (med et sort slør), som på toppen af ​​deres hoveder ingen krager [13].

Tvivlsom (konfusion / pengkaburan) om problemet med dekoration på kvinders tøj
Der er nogle tvivlsomme (konfusion) bruges som et håndtag, der giver mulighed for nogle af dekorationer i form af broderier, kniplinger og andre motiver i dametøj, herunder:

A. Første tvivlsomt:
Umm Khalid Khalid bintu hadîth af Allah anha indeholdt i al-Sahih Bukhari præst [14], at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev leveret til ham en lille sort kjole er mønstret grøn eller gul, fra det land Habashah, så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kjole er til Um Khalid anha Allah, og han sagde: "O Um Khalid, denne kjole sanaah (godt)".

Svaret på dette tvivlsomt:
Korrekt forståelse af vers i Koranen og Hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam skal returneres til de lærde i Salaf og præsterne, der fulgte deres anvisninger.

Hvis vi henvises til beskrivelsen af ​​imam Ibn Hajar al-'Asqalani [15], fandt vi ikke finde en ulamapun tyder på, endsige postulerer med denne hadith at give tøj dekoreret med motiver for kvinder, når det kom ud af huset. Da det viser sig, at Umm Khalid anhuma Allah iført på det tidspunkt stadig var små, selv i en af ​​historien om denne hadith, siger Umm Khalid anha Allah selv: "(dengang) jeg var en ung pige ...". Senere i historien på den betingelse, at tøjet er en lille sort kjole.

Som vi forstår hinanden, at de kvinder, der er mindreårige lov til at bære tøj som dette, i modsætning til kvinder, der er vokset op.

2. Anden tvivlsomt:
Atsar indeholdt i Sahih al-Bukhari [16] fra 'Ata' Ibn Abi Rabah thawafnya historien om Aisha Allahs anhuma i Kabaen. 'Ata sagde: "Hun (' Aisha anhuma Allah, hustru af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) var i et lille telt (hvor han boede en tid i Mekka), som har et dæksel, er der ingen barriere mellem os og ham, undtagen Allah anhuma cover den. Og jeg så "Aisha havde muwarradan anhuma Allah (farvet rosen / rød)".

Nogle af dem, der argumenterer med denne historie oversætte ord forb. Atha 'over med følgende redaktionelle: Jeg så' Aisha anhuma Allah iført en rød kjole med en rose mønster.

Svaret på dette tvivlsomt:
Som den første hadith til at forstå det korrekt, så skal det returneres til forklaring af de lærde, der forklarer betydningen af ​​denne hadith.

Imam Ibn Hajar al-'Asqalani [17] forklarer betydningen af ​​ordet' Atha 'på toppen af ​​"rosen-farvet robe kjole", der er farvet rødt.

Imam Ibn Hajar forklarede også, at 'Ata' kunne se 'Aisha Allah anhuma bære disse tøj, fordi det var' Atha 'stadig så lille, som nævnt i historien om Imam' Abdur Razzak al-San'ani at 'Ata' sagde: "(Time det) jeg var barn ". Han forklarede også, at der er en mulighed «Atha 'look utilsigtet.

Baseret på denne information er det klart, at denne historie ikke kunne bruges som et argument for folk, der tillader tøj dekoreret med motiver for kvinder, når de ud af huset, af følgende grunde:

- Aisha Allah anhuma bære disse tøj i teltet, hvor han boede et stykke tid, og ikke uden for hjemmet.

- Tøjet han bar røde og ikke mønstrede roser, selv om det siges steg mønstret kjole som der kan bruges indendørs og ikke udendørs.

- 'Atha' se 'Aisha Allah anhuma bære disse tøj i en tilstand af' Ata 'stadig lille og umodent, det er bestemt muligt.

- Der er en mulighed «Atha 'opfattelse i øvrigt, som Ibn Hajar præster ovenstående beskrivelse.

3. Tredje tvivlsomt:
Siger nogle af dem, der tillader dekorationer i form af broderier, kniplinger og andre motiver i dametøj, at kjole som der er fælles i vores land, så at ifølge "urf (brugerdefineret) lokalsamfund, mens klædt i sort / mørk og glat i stedet tiltrækker opmærksomhed i nogle lokalsamfund i Indonesien. De lærde sagde den regerende makruh hvis vi menyelisihi 'urf (tilpasset) samfund.

Svaret på dette tvivlsomt:
Det er rigtigt, at den islamiske religion hensyn til den 'urf (told) samfund, men om forhold, at begrænsninger ikke er beskrevet i detaljer i sharia. Og herunder optagelse af vigtige begreberne urf i shari'a er, at 'urf er ikke autentiske menyelisihi argumenter i shari'a [18]

Det er tvivlsomt, om tvisten ved sig selv, fordi argumenter sharia, som vi beskriver ovenfor, klart og tydeligt forbyder dametøj prydet med broderi, kniplinger og andre motiver.

Desuden havde hilsen / tvivlsomt om os betingelsesløst at acceptere dette, så kræver, at vi giver alle tøjet er rene og menyelisihi sharia, simpelthen fordi tøjet var meget slidt og kvinder i vores samfund, såsom mini tøj er vidt udbredt i samfund.

Selv med disse mennesker kan sige bolehnya ikke bære hijab på alle, fordi det viste sig, at kvinder ikke er indhyllet i offentligheden mere end et slør, så det er absolut en rigtig fejl.

Rådgivning og lukninger
En muslimsk kvinde, der har en gave af vejledning fra Allah den Almægtige at holde fast i denne religion, så lad ham tage en ære i at køre de sharia-lovene i hans. Fordi ved at hun vil nå det ultimative ære og lykke i verden og det hinsides, og så meget mere strålende og vigtigere end alle de verdslige fornøjelser, der er indsamlet af mennesker.

Allah den Almægtige siger:

قل بفضل الله وبرحمته فبذلك فليفرحوا هو خير مما يجمعون

"Sig:" Med Guds nåde og Hans nåde, lad dem (de troende) glæde (stolthed), Allahs nåde og Hans nåde er bedre end ingenting (jordiske luksus) indsamlet (af mennesker) "[Yuunus: 58]
.
"Guds gave" i dette vers er fortolket af kommentatorer til forskernes tro på ham ", mens" Grace of God "fortolkes som" al-Qur'an "[19].

I et andet vers siger Allah Jalaa Jalaaluh:

ولله العزة ولرسوله وللمؤمنين ولكن المنافقين لا يعلمون

"Og herlighed (det faktum), der kun tilhører Allah, Hans Sendebud og ejendommen tilhører dem, der tror, ​​men hyklerne kender ikke" [al-Munaafiqun: 8]

I de berømte ord af Allah anhu Umar bin Khattab sagde: "Tidligere var vi den mest foragtede, så Allah den Almægtige prise os med den islamiske religion, så hvis vi søger herlighed anden religion end islam er, vil helt sikkert Allah den Almægtige gøre os foragtelig "[20]

Må Allah den Almægtige gøre dette papir nyttig og som rådgivning for muslimske kvinder at vende tilbage til deres sande herlighed ved at køre anvisninger Guds Jalaa Jalaaluh og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i religionen islam.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين, وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

Kendari, 7 Sha'ban 1433 H
Abdullah bin al-taslim Buthoni





. Tabarruj, makeup Ala uvidenhed moderne kvinder

.

Ved
Præst Abdullah bin Al-Buthoni taslim, MA


Udtrykket "hijab slang", "hijab mode" eller "slør cool" ... bestemt ikke fremmed for vores ører, fordi navnene er meget populære og ngetrend blandt muslimske kvinder. Faktisk er de fleste af dem føler sig stolte over at bære hijab og tror denne model er mere hensigtsmæssigt at omstændighederne i dag. Ironisk nok, nogle af dem faktisk tage slør i overensstemmelse med sharia er den gamle, stive og ikke i overensstemmelse med tidsånden.

I virkeligheden er ikke Allah swt mensyariatkan love i islam over, hvem der kender alle ting sammen til gode for sine tjenere, og han er mensyariatkan for deres religiøse love er meget velegnet til at deres tilstand til enhver tid og sted ? Allah den Almægtige siger:

ألا يعلم من خلق وهو اللطيف الخبير

"Er det ikke Gud, som skabte (universet og dets indhold) alvidenhed (alle ting)? Og han er Subtil, der kender "[al-Mulk: 14]

Og er det ikke Gud, den Almægtige Jalaa Jalaaluh Hans fuldkomne viden, så ingen bliver sparet kebaikanpun af sin viden, og der er ingen foreskrevne keutamaanpun der glemmer ham i hans religion?

Mest hellige af Allah sagde:

لا يضل ربي ولا ينسى

"Min Rabb (Allah den Almægtige) vil ikke være forkert, og ikke (også) at glemme" [Ta-Ha: 52].

I et andet vers, Jalaa Jalaaluh Han sagde:

وما كان ربك نسيا

"Og din Herre (Allah swt) kan ikke blive glemt" [Maryam: 64].

Og stor var Allah, der sagde:

إن الله يأمر بالعدل والإحسان وإيتاء ذي القربى وينهى عن الفحشاء والمنكر والبغي يعظكم لعلكم تذكرون

"Sandelig, Allah befalet (for dig) at være retfærdig og gøre godt, give til slægtninge, og Gud forbyde det for uanstændighed, kemungkaran og fjendtlighed. Han lærer dig, at I kan tage sig i agt "[en-Nahl: 90].

Denne ædle vers viser, at alle sager er forbudt af Gud den Almægtige i Islam ville føre til nedbrydning og skader, som i alle forhold, der befalede han skal tage det gode og velfærd [1]

Må Allah forbarm dig over præsternes Izzuddin 'Abdul' Aziz bin 'Abdis Salam beskrev skønheden i Islam i sin tale: "... Så Allah swt befalet sine tjenere gennem Hans Sendebud sallâ Allâhu oral 'alaihi wa sallam med alt det gode og velfærd, samt spærring dem fra al synd og fjendtlighed ...

Tilsvarende Jalaa Jalaaluh Han fortalte dem at få fat i alt det gode (at) mødes (kommandoer) og adlyde Ham, og holde sig væk fra alt ondt (med) synderen og ikke adlyder Ham, som godhed og nåde (fra ham) til dem, fordi han er all-velhavende (og behøver ikke) til lydighed og tilbedelse.

Almægtige og han fortalte dem (i islam) de ting, der bringer al den venlighed og vejledning til dem, at de gør, og ting, der bringer al den hæslighed og perversitet for dem, at de holde sig væk.

Og han swt fortalte dem, at Satanen er en fjende af dem, så de er fjendtlige og ikke adlyde. Han gjorde alt Jalaaluh Jalaa gode i verden og det hinsides opnås kun ved at adlyde kommandoen (-His) og væk fra umoralske gerninger (til) ham "[2]

Mellem Syar'i Og Hijab jilbab Gallien
Baseret på ovenstående, enhver muslim, der tror på Allah swt og hans sande religion så skal tro på, at alle regler for Allah i islam Jalaa Jalaaluh sæt tøj og smykker for en muslimsk kvinde er til gavn / wellness og omsorg for hellighed sig selv og deres ære.

Kig på eksemplet pensyariatan jilbab (en beklædningsgenstand helt dækker hele nøgenhed [3]) for kvinder, når de uden for hjemmet og hijab / slør at beskytte kvinder mod synet af mænd, der ikke er mahram. Begge er meget noble formål, nemlig at godhed og kyskhed for kvinder.

Jalaa Jalaaluh Allah sagde:

يا أيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك أدنى أن يعرفن فلا يؤذين وكان الله غفورا رحيما

"O Profet, sige til dine hustruer og dine døtre og hustruer for de troende til at lade dem udvide deres tørklæde-hijab omkring deres krop. Det er så de er lettere at blive anerkendt, så de ikke forulempet / skadet. Og Allah er tilgivende og barmhjertig "[al-Ahzaab: 59]

I dette vers Allah forklarer pligt at bære slør for kvinder og visdom af denne sharia-lov, nemlig: "så de er lettere at blive anerkendt, så de kan ikke blive generet / ondt".

Shaykh Abd al-Sa'di sagde: "Dette antyder, at lidelse (for en kvinde af folket onde) vil opstå, hvis kvinden ikke var iført hijab (som ifølge shari'a). Dette er fordi, hvis en kvinde ikke bærer hijab, måske vil folk tror, ​​at han ikke er en kvinde, der "Afifah (bevarede sin ære), så folk, der har sygdommen (impotens) i hatiya vil forstyrre og skade kvinden, eller endda nedgørende / misbruge det ... Så at bære hijab (som ifølge shari'a) vil forhindre de (debut), begær (dårlig) til kvinders selv fra de mennesker, der har dårlige intentioner "[4]

I et andet vers siger Allah den Almægtige:

وإذا سألتموهن متاعا فاسألوهن من وراء حجاب ذلكم أطهر لقلوبكم وقلوبهن

"Og når du beder om noget (behov) til dem (de hustruer af profeten), så spørg om bag sløret. En sådan måde, at det er renere for jeres hjerter og deres hjerter "[al-Ahzaab: 53]

Shaykh Muhammad ibn Ibrahim al-Shaykh Alu sagde: "(I dette vers) Allah kvalificerer hijab / slør som ukrænkelighed hjerter for de troende mænd og kvinder, fordi det menneskelige øje, hvis du ikke kan se (noget, der inviterer begær, fordi uhindret hijab / slør), så hans hjerte vil ikke ønske (dårlig). Derfor vil i denne tilstand være mere helligt det menneskelige hjerte, så at (lejlighed), er fremkomsten af ​​fitnah (skader) var større, fordi hijab / sløret helt forhindret (incidens) begær (dårlige) fra folk, der har sygdom (i) sit hjerte "[5]

Ligesom vi må tro, at samtlige bestemmelser i loven af ​​menyelisihi Allah vil medføre forskellige skader og dårlige for kvinder og endda muslimerne som helhed.

Derfor, Allah swt strengt forbyder handlinger tabarruj (afslørende skønhed og smykker når du er uden for hjemmet [6]) for kvinder og menyerupakannya med sine aktioner i de dage af uvidenhed. Allah den Almægtige siger:

وقرن في بيوتكن ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

"Og lad dig (O Profetens koner) bo i jeres hus, og du ikke bertabarruj (ofte ude af huset med overpyntet og handling) som en (brugerdefineret) uvidenhed kvinder, der én gang" [al-Ahzaab: 33].

Betydning tabarruj Og Penjabarannya
Tabarruj bogstaveligt betyder smykker show for udlændinge (ikke-mahram). [7]

Imam ash-Syaukani sagde: "på-tabarruj var med en kvinde, viser en del af smykker og den skønhed, der er (angiveligt), der kræves for at skjule, at det kan provokere begær (begær) af mænd" [8]

Shaykh 'Abdur Rahman as-Sa'di ved fortolkningen af ​​vers, sagde han: "Betydningen af ​​dette vers: Har du (O kvinder) er ofte ude af huset med udsmykkede eller slid duft, som det var skik kvinder, der tidligere uvidenhed, gør de ikke har viden (religion) og tro. Alt dette med henblik på at forebygge forringelse (for kvinder) og deres årsager ". [9]

Shaykh Bakr Abu Zaid sagde: "Når Allah den Almægtige beordrede kvinder til at blive i deres hjem og derefter Allah den Almægtige forbød dem fra (handling) Uvidenhed tabarruj kvinder, (nemlig) det ofte ude af huset eller ud af huset med udsmykkede, slid duftstoffer, afslørede ansigt skønhed og smykker samt vise, at Gud havde befalet dem at skjule.

Tabarruj (sproget) er taget fra (ord) al-Burj (stjerne, noget lyst og synligt), blandt (betydning) det er overflødigt i et show af smykker og skønhed, som hoved, ansigt, hals, bryst, arme, ben og andet organ, eller afsløre yderligere smykker.

Dette skyldes ofte (kvinderne) ud af huset eller ud til showet (smykker og skønhed, de) vil forårsage fitnah og stor korruption (for dem selv og samfundet) "[10]

Fra ovenstående kan vi konkludere, at oversættelsen af ​​betydningen af ​​tabarruj indeholder to udtryk, nemlig:

A. Oftest en kvinde ud af huset, fordi dette er en årsag til bagvaskelse og skader. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Se, en kvinde er nøgenhed, så da han kom ud (huset) vil følge Satanen (menghiasainya at være en retssag for mænd), og keadaanya tættest på sin Herre (Allah den Almægtige) er, når han var i sit hus ". [11]

Imam al-Qurtubi, ved fortolkningen af ​​vers, sagde han: "Betydningen af ​​dette vers er en kommando (for kvinder) til at opfylde deres hjem. Selv om det (original) er rettet til koner af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, men betydningen af ​​(kvinder), men de (også) indgår i den rækkefølge. Denne sag er der ingen bevis for, at de særlige (omfatter) alle kvinder. I virkeligheden (argumenterne) fuld af islamisk lov (kommando) for kvinder at opfylde deres hjem og ikke forlade huset med undtagelse af en nødsituation (tvungen) "[12]

Shaykh 'Abdul' Aziz bin Baz, sagde: "Allah swt bestilles til en kvinde at blive hjemme og ikke forlade huset, bortset fra kravet om, at tilladte (tilladt preformance islam) for at opfylde de fastsatte Adab-Adab (i islam). Det er allerede blevet kåret (lov) afviklingen af ​​en kvinde i hendes hjem med "qaraar" (permanent, stabilt, roligt), dette indebærer en meget høj og ædel. På grund af denne sjæl vil være rolig, vil hans hjerte være fredelig og rummelig brystet. Så med ud af huset vil medføre keguncangan sjæl, uro og smalle brystet hans hjerte, og bringe det til de omstændigheder, der ville forårsage dårligt for ham "[13]

Et andet sted, sagde han: "Allah den Almægtige beordrede kvinderne til at opfylde deres hjem, fordi de er ude af huset er ofte årsag (incidens) injurier. Og faktisk argumenter Sharia show bolehnya dem ud af huset, hvis der er et behov (som ifølge shari'a), ved at bære hijab (højre) og undgå at bære smykker, men deres persistens i hjemmet er en (lovlig) hjem, og det er bedre for dem så godt længere end bagvaskelse "[14]

Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin sagde: "(lov) kom fra en kvinde bør ikke være ude af deres huse, medmindre der er et behov (i overensstemmelse med sharia), som anført i Hadith (historie) Imam al-Bukhari (nr. 4517), når ned ord Allah den Almægtige:

وقرن في بيوتكن ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

"Og lad dig (O Profetens koner) bo i jeres hus, og du ikke bertabarruj (ofte ude af huset med overpyntet og handling) som en (brugerdefineret) uvidenhed kvinder, der én gang" [al-Ahzaab: 33]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Sandelig Allah har tilladt dig (kvinderne) til at komme ud (hjemme), hvis (nogen) du har brug for (som er tilladt i shari'a)" [15]

Selv vedvarende kvinder i hjemmet er 'aziimatun syar'iyyah (lovlig oprindelse bekræftes i islamisk lov), således at deres evner ud af huset er rukhshah (dispensationer) er kun tilladt i nødstilfælde, eller hvis der er behov. Deraf og Allah swt i tre vers i Koranen [16] attribut / dock huse de kvinder, når det er klart, at de huse de bor i, er ejet af den mand eller værge, alt dette viser der har altid boet hjemme og er en tilstand, der er egnet og passende for dem. [17]

2. Ud af huset til at afsløre skønhed og smykker, som skal være skjult i tilstedeværelse af mænd, der ikke mahram ..

Shaykh 'Abdul' Aziz bin Baz, sagde: "Allah swt beordrede kvinder til at opfylde deres hjem og forbød dem at gøre tabarruj (ala) Jahiliyyah, smykker og skønhed, der er afsløret, såsom hoved, ansigt, hals, bryst , arme, ben og smykker (smuk kvinde) mere, fordi det vil (føre til), bagvaskelse og skader, og at opfordre mænd til at opføre sig årsager (som fører til) Akt af utroskab ... ". [18]

Allah den Almægtige beordrede kvinder til at skjule deres smykker og skønhed i hans ord:

ولا يضربن بأرجلهن ليعلم ما يخفين من زينتهن

"Og ikke de (kvinderne) slog deres fødder, så folk ved, at de skjuler smykker." [An-Nuur: 31]
.
Smykker er forbudt at blive afsløret i dette stykke omfatter alle typer af smykker, enten i form af deres lemmer og andre juveler, der pryder deres fysiske.

Shaykh 'Abdul' Aziz bin Baz, sagde: "Se, at kvinder er forbudt at blive afsløret er noget, der er begunstiget af mænd med en kvinde og opfordrede hende til at se ham, det være sig smykker / skønhed oprindelse (deres lemmer), eller smykker, der kan kommercialiseres (Yderligere juveler, der pryder deres fysiske), som er alt, hvad der tilføjet for at forbedre kvinders fysiske og pryde sig "[19].

Høje trusler og grimhed tabarruj
Fra Abdullah bin 'Amr ibn al-`anhu Allah, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" Der vil være i slutningen af ​​min Ummah (senere) påklædte kvinder (men) nøgne, på toppen af ​​hovedet (ingen smykker), som pukkel kamel, laknatlah dem, fordi (ja) de er forbandet (væk fra Allahs nåde swt) ".

Derudover er der en anden hadith: "De vil ikke gå til himlen, og kan ikke lugte (duft), men virkelig kan lugte duften fra en afstand for sådan og sådan" [20]

I denne hadith er en trussel mod hårdt for at vise, at handlingen tabarruj herunder Big synd, stor synd er al synd straffes af Gud til helvede, vrede, forbande ham, hans undergang, eller hindret i himlen. Derfor skal alle muslimer er enige tabarruj erklæret ulovlig, som forklaring på Imam ash-San'ani [21].

Imam al-Qadi 'al-Yahshubi Iyadh tabarruj sat i handling en mangfoldighed af synder baseret på ovennævnte hadith, i sin bog "al-Mu'lim syarhu shahiihi muslim" (1/243).

Trusler og andre laster tabarruj nævnt i de saheeh argumenter er som følger [22]:

A. Tabarruj Uvidenhed er Sunnah, som i Guds ord:

وقرن في بيوتكن ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

"Og lad dig (O Profetens koner) bo i jeres hus, og du ikke bertabarruj (ofte ude af huset med overpyntet og handling) som en (brugerdefineret) uvidenhed kvinder, der én gang" [al-Ahzaab: 33].

2. Tabarruj digandengakan med shirk, utugt, tyveri og andre store synder, så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lavet en af ​​betingelserne for membai'at muslimske kvinder ved at forlade tabarruj. Fra Abdullah bin 'Amr ibn al-`anhu Allah, sagde han: Umaimah bintu Ruqaiqah kom til Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam at membai'at han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på religionen islam. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Jeg membai'at dig (grundlæggende) du ikke forbinder Gud med noget, ikke stjæle, ikke begå ægteskabsbrud, ikke dræbe dine børn, du ikke ligge der mellem de to håndholdte og dine fødder, ikke begræde liget, og gjorde tabarruj (ofte ude af huset med overpyntet og handling) som en (brugerdefineret) uvidenhed kvinder, der én gang "[23]

3. Svært at kebinasan trussel mod kvinder, der gør tabarruj. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Der er tre klasser af mennesker, som du spørger om dem (fordi de vil have ødelæggelse af): den person, der forlod menigheden (muslimerne) og oprørsk til sin præst (regent / staten) og derefter døde i en tilstand , slave pige eller en dreng, der løb væk (fra arbejdsgiver) og så døde han (i denne tilstand), og en kvinde, der (når) hendes mand ikke var hjemme (staten) har betalt tilbage i hans verden (sit liv), så han gjorde tabarruj efter, så skal du ikke spørge dem om det "[24]

4. Imam ADH-Dzahabi mærke tabarruj handlinger begået af kvinder, herunder mange, der gør de fleste, fordi de er blandt beboerne i Helvede [25], na'uudzu billahi dzaalik min. Hans tale vil vi nukil fuldt ud i dette papir, Insha Allah.

Shaykh Muhammad ibn Ibrahim al-Shaykh Alu [26] angiv onder gerninger tabarruj baseret på forslag af kontrol i Koranen og Sunnah profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, herunder følgende:

- Tabarruj er umoralsk at Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, da de argumenter, vi har nævnt.

- Tabarruj vil bringe vrede og holdes væk fra Guds nåde, som ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Der vil være i slutningen af ​​min Ummah (senere) påklædte kvinder (men) nøgne, på toppen af ​​hovedet (ingen smykker) som en kamel pukkel , laknatlah dem, fordi (ja) de er forbandet (væk fra Allahs nåde swt) "[27].

- Tabarruj herunder arten af ​​de kvindelige indbyggere i helvede, som ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Der er to grupper, herunder beboere i helvede, at jeg ikke har set dem: (første) person, der er indehaver af pisken som kvæg, til (brugt) slå / tortur mennesker, (andet) Kvinder, der klæder (men) bare ... "[28]

- Tabarruj er mørke og mørke på Dommedag. Shaykh Muhammad ibn Ibrahim al-Shaykh Alu her argumenterer med en svag hadith, men dens betydning er sandt.

- Tabarruj er fahisyah gerninger (ond). Da en kvinde er nøgenhed, så afslører den nøgenhed, herunder uanstændighed og Guds vrede, der fortæller dem Syaithanlah afskyelige handlinger. Allah swt siger:

إنما يأمركم بالسوء والفحشاء وأن تقولوا على الله ما لا تعلمون

"Sandelig, kan Satan jage lige fortalt dig til at gøre ondt (alle syndere) og grusom, og sige om Allah, hvad I ved ikke" [al-Baqarah: 169].

- Tabarruj er Sunnah af djævelen. Fordi han forsøger hårdt at åbne og eksponere nøgenhed deres hijab, så tabarruj er det vigtigste mål (krumspring) Satan. Jalaa Jalaaluh Allah sagde:

يا بني آدم لا يفتننكم الشيطان كما أخرج أبويكم من الجنة ينزع عنهما لباسهما ليريهما سوآتهما

"Søn af Adam, at du vil ikke blive narret af Satan, som han har udsendt både en mor, din far (Adam og Eva) fra himlen, blev han frataget sit tøj for at vise de begge er" private dele "[al-A'raaf: 27]

- Tabarruj er en metode til bedrag af jøderne. Fordi de har en stor rolle i bestræbelserne på at ødelægge menneskers liv ved hjælp af bagvaskelse og vise skønheden i kvinder, og de har stor erfaring på dette område. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Frygt dig (bagvaskelse) af verden, og frygten for at de (injurier) kvinder, fordi faktisk den første injurier, der ramte Israels Børn handler om en kvinde" [29].





Formularer tabarruj

.

Ved
Præst Abdullah bin Al-Buthoni taslim, MA


Former tabarruj [1]
A. Tabarruj omfatter: tørklæde ikke er dækket, og dækker hele kvindelige legeme, såsom hijab er afledt fra begge skuldre og ikke fra toppen af ​​hovedet [2]. Dette er i modstrid med betydningen af ​​ordet Allah swt:

يدنين عليهن من جلابيبهن

"De bør udvide deres slør over hele deres krop" [al-Ahzaab: 59].

På grund af sløret, da det vil danne / udskrive overkroppen af ​​en kvinde, og det er klart i strid med islamisk sharia hijab passende.

2. Tabarruj omfatter: at bære hijab / kjole skære to dele, en til at dække overkroppen, og den anden til bunden. Dette er klart i modstrid med udtalelser fra de lærde, der forklarer, at hijab er en beklædningsgenstand, der dækker hele hendes krop fra top til bund, så det ikke udgør en del af kroppen af ​​kvinder, der bærer dem.

3. Tabarruj omfatter: at bære hijab blev smykker til kvinder, der bærer det.

Den visdom at bære hijab er ordineret til kvinder, når de ud af huset er at dække skønhed og smykker fra den opfattelse af mænd, der ikke mahram, som siger:

ولا يبدين زينتهن إلا لبعولتهن أو آبائهن ...

"Og gør de (troende kvinder) vise deres pynt, undtagen for deres ægtemænd eller deres fædre ..." [en-Nuur: 31].

Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin sagde: "Målet var beordret (at bære) slør (for kvinder) er at dække smykker, giver det ingen mening, hvis det slør (han bruger det) til smykker (for hende). Det, som du kan se, meget tydeligt, og ikke svag "[3]

Inkluderet i dette er 'tørklæde hænge ud "eller" hijab mode ", der er meget brugt af muslimske kvinder i denne aldersgruppe, som er dekoreret med blonder, broderier, dekorationer og farver, der helt klart meget interessant, og det gjorde slør bæres som smykker til hende.

Insha Allah, vil denne diskussion gennemgå forfattere detaljer i den efterfølgende diskussion i dette dokument.

4. Tabarruj omfatter: at bære et slør, og en tynd eller gennemsigtig tøj.
Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin sagde: "Hvad angår den tynde kjole, der vil gøre en kvinde mere og mere (se), smuk og forførende. I dette tilfælde, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Der vil være i slutningen af ​​min Ummah (senere) påklædte kvinder (men) nøgne, på toppen af ​​hovedet (ingen smykker) som en kamel pukkel, laknatlah dem, fordi (ja) de de fordømte (væk fra Allahs nåde swt) ".

Derudover er der en anden hadith: "De vil ikke gå til himlen, og kan ikke lugte (duft), men virkelig kan lugte duften fra en afstand for sådan og sådan" [4]

Imam Ibn 'Abd al-Barr sagde: "Formålet med profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam (Hadith) er kvinder, der bærer tøj (for) tyndt materiale, der er gennemsigtig og dækker ikke (helt), så de kaldte kjole, men faktisk er de nøgne "[5]

I en atsar berettet af Imam Malik i "al-Muwatta '" (2/913) og Muhammad bin Sa'ad i "ATH-Thabaqaatul Kubra" (8/72), fra Umm' Alqamah han sagde: "Jeg har set Hafsah bintu 'Abdur Rahman bin Abu Bakr til at se' Aisha anhuma Allah iført tyndt slør (så) præsenterer hans pande, og derefter 'Aisha Allah anhuma rev sløret, og sagde: "Om du ikke kender Guds ord åbenbaret af Ham i Sura an- nuur ". Så 'Aisha spurgte Allah anhuma anden slør og sætte det ".

5. Tabarruj omfatter: at bære hijab / tøj illustrerer (form) af kroppen, mens stoffet er tynd, ligesom et slør / stramt tøj båret af mange kvinder i dag, så klart defineret deres kropsholdning og lemmer.

Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin sagde: "Da formålet med at bære hijab ikke er at bagtale opstå, som kun kan realiseres ved (iført), tørklæde og løs ikke stramt. Sløret / tætsiddende tøj, selvom huden vil dække, men hendes kropsholdning, og beskrev det i øjnene på mænd. Det vil helt sikkert medføre skader (fitnah) og en udløser, fordi det (en kvinde) skal (bære) slør / løst tøj "[6]

Inkluderet i dette forbud er at bære hijab / tøj af et fleksibelt stofmateriale (fald), så følg kurverne for kvinder, der bærer dem, som det ses i nogle typer af tøj båret af kvinder i denne aldersgruppe [7]

I en fatwa Lajnah daimah no. 21 352, dateret 1421/09/03 H, på betingelserne i tøj / hijab syar'i for kvinder, nævnes blandt dem: skal klæde / slør (kainnnya) tyk (så) ikke vise det indvendige, og påklædning / slør (stof) er ikke vedlagt (kroppen) [8]

Med hensyn til argumentet om, at viser, at dette er den Hadith berettet af ledsagere den ædle, Usama bin Zaid sallâ Allâhu ', alaihi wa sallam sagde han: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam qibthiyah sætte på tøj til mig (fra Egypten) er tyk, det er en gave tøj af Dihyah al-Kalbi til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Så klæder det op giver jeg til min kone, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam til mig: "Hvorfor gør du ikke bære det tøj qibthiyah". Jeg sagde: "Jeg sætter den til min kone". Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Fortæl din kone til at bære undertøj under tøjet qibthiyah, fordi jeg virkelig er bange tøj vil danne knogle kropsholdning (krop)" [9].

I denne hadith er der en vigtig faidah, nemlig at qibthiyah tøj er tøj kun er tykke, men selv så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam mengenakanya bestilles for kvinder at bære tøj inde i den anden, så hendes krop formen ikke er synlig, især hvis tøjet er af et fleksibelt stofmateriale (fald), så at følge kurver for kvinder, der bærer dem.

Imam Ibn Sa'd fortæller en atsar fra Hisham bin 'Urwa, at når al-az-Zubair bin Mundhir kom fra' Irak, sendte han en kjole til sin mor, Asma bint Abu Bakr anhuma Allah, på det tidspunkt Asma 'Allah anhuma i blinde øjne. Så Asma 'Allah anhuma berøring tøj i hånden, da han sagde: "Den CIH! Gendan tøj til ham! ". al-Mundhir føles tungt med dette afslag, og sagde til sin mor: O min mor, betyder det ikke rigtig bære tynd! Så Asma 'anhuma Allah sagde: "Selv om tøj ikke er tynd, men form (kroppen af ​​mennesker, der bruger det" [10].

6. Tabarruj omfatter: kvinder, der går ud iført parfume.
Abu Musa al-Ash'ari at budbringer fra Allah anhu sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam betrsabda: "En kvinde, hvem hun var, hvis han (ud) slid parfume, og passerer derefter at mænd de lugter duften Hun er en ægteskabsbryder "[11].

Selv i en anden Hadith [12], sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbuddet også gælder for kvinder, der går ud iført parfume til at bede i moskeen, så selvfølgelig forbuddet er endnu sværere for kvinder, der går ud på markedet , butikker og andre steder.

Derfor bekræftede Imam al-Haitami at ud af sit hus en kvinde ved at bære parfume og toiletmidler, omfatter dette en stor synd, selv hvis det er tilladt af deres mænd [13]

Imam Ibn al-Qayyim sagde: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbød kvinder at forlade huset med at bære eller berøre parfume, fordi det virkelig er et middel (årsag) til at tiltrække mandlige opmærksomhed til hende. På grund af duftende lugt, hendes smykker, hendes kropsholdning og hendes skønhed blev vist invitation (mænds lyst) til ham. Derfor beordrede profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam en kvinde, når ud af huset (at bede i moskéen) for ikke at bære parfume, stående (i rækker) på bagsiden af ​​menigheden af ​​mænd, og ikke forherlige (som bestilt til mænd), når der er noget i bøn, men (hun blev beordret til) klappe (når der er noget i bøn). Alt dette for at lukke vejen og forebygge skader (fitna) "[14].

7. Tabarruj omfatter: kvinder, der bærer tøj, der ligner herretøj.
Fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbandede de mænd, der bærer kvindetøj, og kvinder, der bærer herretøj" [15]

Fra Abdullah bin 'Abbas Allah anhu sagde han: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam forbandede de mænd, der gerne kvinder og kvinder, der ligner mænd" [16]

Begge ovennævnte hadith viser klart, at der ligner en kvindes uægte mandlige og vice versa, både i tøj og andre ting [17]

Derfor, de lærde Salafs forbyder kvinder, der bærer særligt tøj til mænd. Fra Ibn Abi Mulaikah at Aisha anhuma Allah blev spurgt om kvinder, der bærer sandaler (især for mænd), han så svarede: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forbandede de kvinder, der ligner mænd" [18]

Imam Ahmad bin Hambal blev spurgt om en slavepige, der lægges på særlige handsker for mænd, da han sagde: "Kan hun ikke tog sit tøj (model) af mænd, han ikke bør menyerupakannya med mænd" [19]

Herunder dem, der forbydes af de lærde i dette tilfælde er en kvinde, der bærer sneakers mandlig model, iført en jakke og bukser mandlige model [20]

Også nødt til at blive mindet om her, at forbuddet mod kvinder der gerne mænd og omvendt, er absolut sandt overalt, indendørs og udenfor, fordi det er forbudt på stoffet og ikke bare fordi det viste kønsorganer [21].

8. Tabarruj omfatter: kvinder, der bærer tøj syuhrah, tøjet modellen er forskellig fra kvinders tøj generelt, med det formål at stolthed og popularitet [22].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "De, der bærer tøj i verden syuhrah Gud vil sætte ham på Opstandelsens dag ydmygelse beklædning (senere), og derefter skiftede han til Hell" [23]

De kvinder, der oftest falder ind under disse uregelmæssigheder, fordi holdningen hos dem, der altid ønsker at se alt for attraktive og ønsker at se speciel og anderledes fra de andre. Derfor, de giver stor opmærksomhed til smykker og makeup for at få dem til at se smuk.

Hvor meget ser vi kvinder, der ikke tøver med at ofre de omkostninger, tid og stor indsats for kun at udsmykke og forskønne modeller af tøj, så hun ville se anderledes ud med tøj, som andre kvinder bærer. Så med, at han blev berømt, selv tøjet af modellen i den nuværende tendens blandt kvinder, og han kaldte den kvinde, der kender nutidens mode.

Disse aktioner omfatter tabarruj, fordi kvinder, der bærer disse tøj og smykker for at vise den skønhed, der skal skjules.

Dette forbud gælder også absolut, i og uden for hjemmet, fordi det er forbudt på stof [24].




Masjidul Temple (Masjid i Underhuset) omfanget og Funktion

.


Huset er en af ​​de store velsignelser ved Allah den Almægtige for enhver muslim. Allah den Almægtige har advaret størrelsen af ​​denne lækre og funktion af betydning for dets beboere. Souls og deres hjerter vil føle sig rolig, da jeg var i det. Huset vil være et sted at slappe af, lukke kønsorganer, og et sted at køre de forskellige aktiviteter, som er til gavn for verden og det hinsides.

Allah den Almægtige advarede den mængde lækre hjem for mennesker med indflydelse.

والله جعل لكم من بيوتكم سكنا

"Gud har givet dig og dine huse som et sted at bo" [an-Nahl/16: 80]

Herunder et tegn takke Allah den Almægtige for velsignelse af denne skygge hus, bør den almægtige Gud skal adlydes i det at gøre det som et sted for tilbedelse, dhikr, Sunnah bønner og andre andagt. Ikke omvendt, selv umoralsk at være centrum for Allah den Almægtige og fyldt med en række forskellige enheder, som folk forsømmer at tilbede Ham.

Blandt de faktorer, der støtter familierne til at tilbede, lavet en særlig plads til gudstjeneste for hele husstanden, som et sted, hvor laver dhikr og Sunnah bønner. Et sted de brugte til at nyde bermunajat med deres Herre, Allah den Almægtige Dhul Jalali wal ikram.

GØR en moske i HUSET, MUSTAHAB
Hvad menes der med Masjidul strofe som angivet i titlen på dette papir er baseret på den forklaring, at lærde sted eller rum, der er helliget og indviet af ejeren af ​​huset som et sted at gøre frivillige bønner og andre gudsdyrkelse-ibdah nafilah [1]

Hvordan loven rent faktisk gør Masjidul tempel i huset for en muslim? Oprettelse af et særligt sted i huset som et sted at køre en frivillig bøn og arbejde-praksis, andre religiøse praksis mustahab (anbefales). De lærde har talt om denne diskussion i bøger fiqh og hadith af deres arbejde.

Umm Humaid anhuma af Allah, gift med Allahs Humaid al-Sa'idi anhu, at han mendatanggi Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og sagde: "O Allahs Sendebud, jeg kan virkelig godt lide den bøn (i menigheden) med dig". Han sagde, "Jeg har allerede ved, du elsker at bede med mig, (men) bønner i moskeen huset (hvor de fleste i-rød) er bedre end bønner i rummet, dine bønner på dit værelse er bedre end bønner i huset, jeres bønner i dit hus er bedre i stedet for bønner i moskeen dine medarbejdere, dine bønner i moskeen er bedre end dine folk i masjidku shalamu (Profetens Moské) ". Umm Humaid yderligere anmodning moské (bedehus) ved afslutningen af ​​huset og den mørkeste. Der gjorde han sine bønner for at se Gud (død kommer) [2]

Troendes i Hadith, Imam Muhammad ibn Ismail al-Bukhari i bogen shahihnya rahimahullah hedder det: ". Del af moskeer og bedehuse i al-Bara bin Azib anhu Allah i moskeen ved sit hjem menighed"

I forbindelse med sin funktion som et sted for tilbedelse, det så må betragtes som aspekter af renlighed og duft. [3] På baggrund af de positive funktioner i pleje og uddannelse af børn og indpode islamiske værdier er sublime i de kommende generationer.

Ikke nødvendigvis rum eller værelse til noget særligt
Der er to former for Masjidul tempel i fortiden, som anført i flere tekster og atsar følger;

1, i form af et særligt rum i huset
Den første form er baseret på historien om Allahs anhuma Umm Humaid blev sagt før, at han kom til profeten og sagde: "O Allahs Sendebud, jeg kan virkelig godt lide den bøn (i menigheden) med dig". Han sagde, "Jeg har allerede ved, du elsker at bede med mig, (men) bønner i de fleste steder i huset er bedre end bønner i rummet .... Umm Humaid yderligere anmodning moské (bedehus) ved afslutningen af ​​huset og den mørkeste. Der gjorde han sine bønner for at se Gud (død at komme). [4]

2.Tempat specialiseret sig i det ene hjørne af rummet
Hvis det er mindre muligt for en muslim at holde et særligt rum, som et tempel til et sted Masjidul Sunnah bønner og andre andagt nafilah, betyder det ikke noget, hvis det kun angiver en bestemt hjørne af rummet, der kan anvendes til sådanne formål. Den er baseret på en hadith af Abu Hurayrah, at en mand af Allah anhu og Ansar bad Profeten kom (til hende), for at tilfredsstille sted en linie på en moske i stedet gjorde han sit hjem for bønner. Det skete efter at han lidt blindhed og derefter profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam overholde. [5]

I al-Musnad, fortæller Imam Ahmad fra rahimahullah 'anhu Itban Allah ibn Malik, sagde han, "O Allahs Sendebud, har syndfloden været min måde at besøge en moske i landsbyen (for de obligatoriske bønner). Jeg vil have dig til at komme og derefter beder ét sted (senere) jeg som en moske (Masjidul strofe) ". Profeten svarede: "Okay". Den næste dag, Profeten gik til Abu Bakr og bad ham om at følge ham. Når du indtaster (husets Itban), Profeten sallâ Allâhu 'sagde alaihi wa sallam, "Hvor vil du?" Så jeg (' Itban) pegede på et hjørne af hans hus. Så Profeten stod op og bad (der). Og vi linet op bag ham. Han bad to rak'ahs arbejder med os ". [6]

I historien om al-Bukhari, Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "spurgte tilladelse (gå hjem), så jeg opfordre ham (GO). Han havde ikke sidde ned for at sige, "Hvor vil du have mig til at bede i dit hus?". Så han ('Itban) udpeger et sted, at han ønskede at profeten bad om det .. "[7]

VARSEL, alle har HOUSE BAIT Masjidul
Generering af Salaf og ledsagere af Profeten Tabi'in, de er i tophøjde i tilbedelse, hengive sig til Gud, den Almægtige, og koncentrationen nå efterlivet. Sunnah tilbeder så mange, at de gør, mens natten, de fylder med stående, bukkende og kastede meget lang. Deres lydighed er meget stor. Blandt de faktorer, der støtter dem til dette formål er det Masjidul tempel, i deres hjem.

Tilsyneladende de allerede har Masjidul tempel i deres eget hjem. Den er baseret på opgørelsen af ​​Allahs ven Abdullah bin Mas'ud anhu følger:

ما منكم إلا وله مسجد في بيته

"Hver af jer har haft en moske i sit hjem" [8]

Dette skyldes, at deres store koncentration af det hinsides, der har mødt de dybeste afkroge af deres hjerter. På trods af deres beskedne boliger og ikke særlig udbredt, stadig de specialiserer sig et sted i deres hjem som et sted at køre en frivillig andagt og nafilah. De tilbragte natten i det i en tilstand af stående, bukke og knælede, forventer nåde Allah den Almægtige og frygten for straf, minde dem om deres livsmål, og den næste landsby. Selv nogle af dem, som Abu al-Khusyanni Tsa'labah Allah Masjidul anhu døde i templet i en tilstand af knæfald.

FORDELE Masjidul Bait
Eksistensen af ​​templet Masjidul bringe en lang række fordele og en positiv indvirkning på familien selv. Dette er, hvad der motiverer generationer af Salaf specialiserede steder til det. Blandt de fordele

• Som et sted til at styrke forholdet til Gud den Almægtige
• Som et sted at pleje sjælen at være mere oprigtig i tale og gøre. Fordi tilbedelse sker væk fra menneskets opfattelse vil bringe mere oprigtig.
• Som et sted for bøn for familien.
• som et sted coaching børnene til at være mere fromme og flittig i tilbedelse.
• Som en drivende kraft til at tilbede og minde ham om.
• Drej Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam
• For medier cementerede familieforhold.
• som et sted for de obligatoriske bønner, der har udzur

Frivillig bønner agn i Masjidul
Fard bøn er blevet en af ​​de vigtigste pligt for enhver muslim og Muslimah. Og især for de mænd, har Shari'a fastslået, at gennemførelsen af ​​de obligatoriske bønner i menigheden i moskeen. Den nafilah bøn, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fremme deres gennemførelse i hjemmet.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

عليكم بالصلاة في بيو تكم فإن خير صلاة المرءفي بيته إلا المكتو بة

"Den bøn dig i dit hjem. Det var den bedste af ens bøn er (gjort) i huset, bortset fra den obligatoriske bøn "[9]

I en anden hadith, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

إذا قضى أحد كم الصلاة في مسجده فليجعل لبيته نصيبا من صلاته فإن الله جاعل في بيته من صلاته خيرا

"Når du har gennemført en af ​​de bønner i moskeen, så han skal give bøn derhjemme. Sandelig Allah vil gøre godt i sit hjem gennem hans bøn (hvilket sker i hjemmet) ". [10]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev spurgt af en ven Hizam Allah ibn Hakim anhu om bedehus, enten hjemme eller på moskeen. Selvom hans hus ligger meget tæt på moskeen, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam svarede ved at sige:

ولأن أصلي في بيتي أحبء إلي من أن أصلي في مسجد إلا المكتوبة

"Jeg beder i mit hus er mere min smag end at bede i moskeen, bortset fra den obligatoriske bøn" [11]

Vægten af ​​de obligatoriske bønner på moskéen i menigheden for mænd vil stadig tydeligere gennem råd venner af Abdullah bin Mas'ud Allah anhu følge værdifulde. Han sagde: "De af jer, der ønsker at have det sjovt i morgen møde Gud i en muslimsk stat, bør opretholde de fem daglige bønner, der er blevet nødvendige, når opfordret til at køre den.

Faktisk beder fem gange omfatter gåture vejledning, og virkelig Allah har sat en bred vifte af vejen vejledning. Hver af jer har haft en moske i sit hjem. Hvis du beder (fem gange) i moskeen af ​​dit hus, som mutakhollif (folk, der ikke er vant til at komme til moskeen for at bede i menigheden), der kan lide at køre bønnen (fard) i sit hus (alene), betyder, at du nødt til at forlade vejledningen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam dig, og hvis du lader vejledningen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam dig, vil du helt sikkert vild.

Jeg har set, at der ikke er vant til moskeen (til bøn i menigheden) er en hykler, der har tolereret kenifakannya. Jeg har engang set en person, der transporteres af to personer til at stå i rækker (obligatoriske bønner) "[13]

Nævnt i Hasyiyah Ibni Abidin (2/441), "... Sandelig tilrådeligt for en mand at specialisere sig i ét sted fra sit hjem som et sted for bøn megerjakan nafilah. Adapaun fard bønner og I'tikaf, er forståeligt, kun ske i moskeen. "

Således godhed og velsignelser Allah den Almægtige kommer hjem med en glød af tilbedelse og erindring, så huset ikke er glødende mørk som en grav. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

اجعلوا من صلاتكم في بيوتكم ولا تتخذوها قبورا

Arbejdet med nogle af jeres bønner i jeres huse. Undlad at gøre huset ligne en kirkegård "[Aftalt alaih]

NAFILAH bøn (frivillig) menighed agn i Masjidul
Ordineret for en muslim at frivillig bøn i menigheden med medlemmer af sin familie, selv mustahab lov. Fordele som en uddannelse begivenhed for familien var indlysende. Det bør dog ikke gøre det som en vane og rutine.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed sige, "samlet i driften af ​​frivillige bøn i menigheden, herunder sagen ikke kan anbefales til en vane .." [13]

Imam al-Bukhari berettede fra Anas ibn Malik rahimahullah Allah anhu: "Jeg og et barn, der var i huset nogen sinde bede bag Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, mens min mor og Umm Sulaim bag os". [14]

Imam al-Bukhari rahimahullah konkludere kapiteloverskrifterne i bogen med titlen på kapitel shalatul Shahihnya nawafili jama'atan. (Kapitlet er gjort frivillig bøn i menigheden).

Bogen giver I MAJIDUL manuskripter og agn
Formålet disyariatkannya Masjidul afholdt på tempel i huset som et sted at praksis er frivillig og nafilah, dhikr, og læse Koranen.

Med henblik herpå skal disse ting, der skal leveres, som vil støtte det som Mushaf al-Qur'an, som skal svare til antallet af familiemedlemmer, kombineret med religiøse bøger og bøger dhikr.

Det er også hensigtsmæssigt at undervise børn og ældre har lært at læse Koranen, Hadith, retspraksis og lovgivningen i civiliserede islamisk Adab.

Hvorfor nogle glemme?
Men, hvorfor sagen er glemt? Selvom bygningen i hele bygningen dit hus, indeholder en masse af plads, soveværelse, (hvor) familien spisestue, opholdsstue, et sted at tjene til livets ophold (butikker), som undertiden indrettet opholdsstue med TV og andre underholdnings-enheder, hvor familien afslappet, rum bad, fiskedam, et sted at udøve, nogle gange er der også en swimmingpool i huset. Eller endda nogle værelser udlejes til en anden. Når et særligt rum til gudstjeneste i huset? Hvorfor ikke gives et særligt sted, hvor tilbedelse i familien aktiviteter vil køre på det?

Opmærksomhed og orientering af (nogle) mennesker har ændret sig. Som verden bliver den største skud, og de fleste tilfælde omfatter sjæl, så huset er fyldt af forsømmer de ting fra den almægtige Gud og det hinsides.

Lad os tænde et af Sunnah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er i vores hjem. Og Allah er kilden til styrke

(Tilpasset ved Abu Minhal af Masajidul Buyut, Ahkamuha wa Adabuha (Ghurfatush bad fil Baiti Sunnatun Ghaibah). DR Khalid bin Ali al-Anbari, Darul Atsariyyah, Amman Jordan)

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]






kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar