Sabtu, 21 Juli 2012

Ramadan, Måned Fuld af Blessings: Allah swt siger: يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون ". Åh, I der tror, ​​faster obligatorisk for dig, som foreskrevet for dem, før du for at I kan frygte Ham" [Al-Baqarah: 183]


Ramadan, Måned Fuld af Blessings: Allah swt siger: يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون
". Åh, I der tror, ​​faster obligatorisk for dig, som foreskrevet for dem, før du for at I kan frygte Ham" [Al-Baqarah: 183]



Ved
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i

PASSIVER fastende til Ramadan
Allah swt siger:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

". Åh, I der tror, ​​faster obligatorisk for dig, som foreskrevet for dem, før du for at I kan frygte Ham" [Al-Baqarah: 183]

Han sagde:

فمن شهد منكم الشهر فليصمه

"Hvem blandt jer er til stede (i det land, hvor han boede) i den måned, at han skulle hurtigt i løbet af måneden." [Al-Baqarah: 185]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

بني الإسلام على خمسين ...

"Islam er bygget på fem (fælles)."

Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde blandt andet, faste i Ramadan. Muslimer er også enige om nødvendigheden af ​​fastende i Ramadan.

Men der er en forskel på udtalelse (afvigelse) i (grundlæggende) navngivning denne måned Ramadan ved navn. Der er en udtalelse, (fra perspektivet af meningsfuld-pent), som kaldes ramadanen, fordi turmadhu (ترمض) fiihidz Dzunuub (denne måned synder mand brændte) og الرمضاء شدة الحر (AR-ramdhaa 'betydning rødglødende). [1] andre gav udtryk for den opfattelse, at den såkaldte Ramadan, fordi araberne, når du overfører navnene på de måneder gamle sprog, de kalder disse måneder er baseret på virkeligheden og den tilstand, der opstår, når æra. Så ved en tilfældighed i denne måned at falde nøjagtigt på den brændende varme vejr, så kaldes ved navn i denne måned af Ramadan. [2]

Blessing måneden Ramadan og dens forrang
Ramadan har mange velsignelser, dyder og privilegier, der ikke ejes af de andre måneder.

Den første velsignelse, er, at Ramadan fasten er årsagen terampuninya synder og fjernelse af diverse fejl.

Som er indeholdt i hadith aske-Shahihain af Abu Huraira Allah anhu, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Hvem fastede Ramadan på grund af tro og forventer belønning (fra Allah swt), vil uden tvivl blive tilgivet sine synder, er forbi." [3]

Og i Muslim fra Abu Hurayrah Shahiih anhu, at Profeten Allahs sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات لما بينهن إذا اجتنبت الكبائر.

"Obligatoriske fem tid bønner, fredagsbønnen til næste fredag, og Ramadan til Ramadan næste afskaffe de synder begået i mellem denne periode, hvis synder dijauhkannya." [4]

Den anden velsignelse, denne måned er der en nat, bedre end tusind måneder, dvs nætter Laylat al-Qadr. Men på dette område vil blive behandlet specifikt og separat i næste kapitel.

Den tredje velsignelse, der er mange andre hadith der forklarer de dyder og keistimeaan meget velsignet i denne måned, hvoraf det fremgår hadithen aske-Shahihain af Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam,

إذا جاء رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب النار وصفدت الشياطين.

"Når Ramadan kommer himlens port åbnes, og dødsrigets porte er lukkede, og Djævelen, djævelen lænket." [5]

Mens historien om en-Nasa-I og Imam Ahmad der er yderligere: ". Det er kommet til Ramadan, måned fuld af velsignelser" [6]

Den fjerde velsignelse, blandt velsignelser i denne måned muslimerne er i stand til at nå ud til mange dyder og fordele ved faste, der er verdslig og herefter, heraf:

A. Jordiske dyder, dyder
Første: fromhed.
Allah swt siger:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

"Åh, I der tror, ​​faster obligatorisk for dig, som foreskrevet for dem, før dig, så du kan blive fromme." [Al-Baqarah: 183]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også: en Hadith af Abu Hurayrah Allah anhu fortælles i bogen af ​​al-Shahiihain:

والصيام جنة وإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ولا يصخب فإن سابه أحد أو قاتله فليقل إني امرؤ صائم.

"Fasten er et skjold, hvis de en dag en af ​​jer i en tilstand af faste, så han burde ikke sige beskidt og råbende. Hvis nogen kritisere og mencacinya, bør han sige, "Sandelig, jeg faster. '" [7]

Profetens ord sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Fasten er en skjold", hvilket betyder, at fasten opretholder gerningsmændene til Helvede Allah på Dommens Dag, holder faster fra de lidenskaber og Munkar i livet i hans verden. [8] Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også har vejledt den fastende person til at forlade de beskidte ord og grimme og dårlige gerninger, og lad den følelse af vrede. Og den ædle karakter af de hurtige spillere vil hjælpe ham med at opnå denne grad af fromhed. Det temperament er prisværdigt.

Sekund: fordobling Pahala.
Baseret på hadith ash-opført i bogen af ​​Hadith af Abu Hurayrah Shahiihain anhhu Allah:

قال الله عز وجل: كل عمل ابن آدم له إلا الصيام فإنه لي وأنا أجزي به ...

"Allah swt siger:" Enhver velgørenhed, der gjorde Adams børn er for ham, undtagen faste. Fast hurtigt for mig. Jeg vil belønne ... '"

I historien om Imam Muslim:

كل عمل ابن آدم يضاعف الحسنة عشر أمثالها إلى سبعمائة ضعف قال الله عز وجل إلا الصوم فإنه لي وأنا أجزي به يدع شهوته وطعامه من أجلي.

"Enhver velgørenhed, der gjorde Adams børn vil blive mangedoblet. En god multipliceret i ti til 700 gange. Så Allah den Almægtige siger: "Bortset fra fastende. Fast hurtigt for mig, og jeg var den, der giver belønning. Mennesker, der spiser hurtigt og lade begær for min skyld alene. "[9]

Imam an-Nawawi, må Allah have barmhjertighed siger, "Guds Ord Almægtige, hvori det hedder," Og jeg var den, der giver belønning, 'er den virkelige forklaring på storheden i Guds gave og hans rigelige belønning børn for de virkelige mennesker er ædel og rundhåndet, når man fortalte, at han alene vil bære afkast, som viste, hvordan niveauer af svar, som han har indviet og hvor omfattende gave, som han gav. "[10]

Tredje: dårlig ånde Faktisk fastende person er bedre i Allah Ta'ala end duften af ​​moskus olie.

Da ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en hadith af Abu Huraira Allah anhu:

والذي نفس محمد بيده لخلوف فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك.

"For Herren er sjælen af ​​Muhammad (var) i hånden, rigtig dårlig ånde mere velduftende en, der fastede med Allah end duften af ​​moskus olie."

Al-khaluuf betyder at ændre den dårlige ånde som et resultat af fastende. Men dette viser sig godt i Allahs øjne swt og endda kunne lide ham. Dette viser, hvordan sagen har fået et stort håb i Allah Ta'ala. I det omfang, at noget hadet af mennesker og betragtes som afsky, tændt siden af ​​Gud er noget, der foretrækkes. Fordi det er bygget på fælles gennemførelse af fasten, der er lydighed mod Gud.

Fjerde: Der var, for den fastende persons lykke at få to
Da ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en hadith af Abu Huraira Allah anhu:

للصائم فرحتان يفرحهما إذا أفطر فرح وإذا لقي ربه فرح بصومه.

"For mennesker, der er fastende, er der to glade, lykkelige på tidspunktet for sin pause, og var tilfreds med hans hurtige, da han møder sin Herre." [11]

Femte: Det privilegium for dem, der hurtigt med deres indtræden i himlen gennem en speciel dør kaldet ar-Rayyaan.

Beviserne er Hadith af Sahl bin Sa'ad anhu Allah fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

إن في الجنة بابا يقال له الريان يدخل منه الصائمون يوم القيامة لا يدخل منه أحد غيرهم ".

"Sandelig i Paradis er der en dør kaldes ar-Rayyaan. På opstandelsens dag dem, der hurtigt vil komme i Paradiset som døren. Ingen, men dem, der er tilladt (for at gå til himlen) gennem den dør. "[12]

2. De karakteristisk uddanne Fasteniveauet Fordele og Sociale
Første: Tillader mig at være tålmodig og at få vanskeligheder og katastrofer.
Derfor denne måned kaldes måned tålmodighed (aske-shabri syahru). Oprindelige betydning af aske-shabru (tålmodighed), er al-habsu (kantsten, tilbageholdenhed). Der er således tilbageholdenhed i fastende eller afholdenhed fra (begær), fodring og partielle (begær) lækkerier. [13] Dette vil styrke ønsket af mennesker, der fastede.

Andet: Udvikling moral.
Berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

من لم يدع قول الزور والعمل به فليس له g حاجة في أن يدع طعامه وشرابه.

"Enhver, der ikke opgiver falsk tale og gerninger, så Gud ikke behøver (at faste), selv om han forlod spise og drikke." [14]

Essensen af ​​fasten er berpuasanya begge øjne fra at se på noget, der er haram, beruasanya hørelse at høre ting, der er forbudt, faster fra ord talt løgne, Vile og lignende og berpuasanya hele kroppen fra at gøre noget haram. I uddannelsen er der et ritual af faste for den enkelte på lighederne mellem de fattige og de rige, være god til de trængende og fattige.

3. Sundhedsmæssige fordele
Først: Frigørelse kroppen af ​​akkumulerede fedt, især hos mennesker, der lever i luksus, der ofte er kilden til sygdommen, når nogle fedt fortsætter med at vokse.

Syg af denne art er en sygdom af fedme. Således, sult er den bedste måde at tackle fedme.

Andet: Smid urenheder i kroppen, de giftstoffer ophobes i kroppen og kropsvæsker, der skader. Nem blodgennemstrømningen i arterier og vener holde det fra at lukke.

Tredje: Fasten har en positiv effekt på mange sygdomme, blandt dem for mavesår, forhøjet blodtryk, stress eller depression. [15] Derfor, fastende har en fantastisk positiv indvirkning på opretholdelse af sundhed. Desuden er fastende udføres korrekt og rettet på de tidspunkter, de vigtigste (Afdhal) i henhold til Shari'ah. For visse kroppens processer såsom faste kræver, som foreslået af Ibn al-Qayyim i sin bog rahimahullah, at-Thibbun Nabawi. [16] Lægerne i den vestlige verden har bemærket faster som et effektivt middel til forskellige modeller af den medicinske behandling. De fleste af dem sagde: "Sandelig held sultne i medicinsk behandling har den fordel, at flere gange fra brugen af ​​narkotika. [17] den anden læge sagde: "Faktisk fastemåned kan fjerne forskellige urenheder, rester af kroppen i et år. [18] Dette er den mest oplagte af fordelene ved faste og barakahnya i verden og det hinsides, er faste blevet krævet af Allah til den muslimske måned i året. Han er fasten i Ramadan er det velsignet.

Den femte velsignelse, størrelsen af ​​den kraft af gode gerninger i denne måned, og mængden af ​​motivation budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam at anspore muslimer udføre gode gerninger i denne måned. Blandt de gode gerninger er som følger:

Første: Qiyaamul Lail
Fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gav motivation (til sine ledsagere) at etablere qiyaam Ramadhaan (Ramadan nat bøn) uden at fortælle dem med magt. Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"De, der indfører regelmæssig bøn nætter i Ramadan med tro og håb for belønning (fra Allah), helt sikkert hans synder er tilgivet forbi."

Så efter Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam døde dog, at tjenesten fortsætter. Og fortsatte i kalifat Abu Bakr al-Siddiq og begyndelsen af ​​kalifat 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu. [19] Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig Tarawih med Friends of Allah anhum ham, da han forlod på grund af frygt for muslimer anser det obligatoriske bønner. Så 'Umar bin al-Khattab tog initiativ til at samle folk i moskeer beder Tarawih. [20] Og alhamdulillaah, ritual (syi'ar), da det stadig fortsætter den dag i dag. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam meget alvorligt og var aktiv i tilbedelse og bøn i ti i aftes (al-' asyrul awaakhir) af Ramadan.

عن عائشة رضي الله عنها قالت كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر أحيا الليل وأيقظ أهله وشد المئزر.

"Fra 'Aisha anhuma Allah sagde:" Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, når du indtaster de ti dage (sidstnævnte i Ramadan måneden), vendte han sig om natten, vågner hans familie og spænd stoffet. "[21] [22]

Andet: Ash-Sadaqah.
Imam al-Bukhari og Muslim berettede fra Ibn »udstedelse« af Allah nahuma Abbas, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم ود الناس بالخير وكان أجود ما يكون في رمضان حين يلقاه جبريل فإذا لقيه جبريل كان أجود بالخير من الريح المرسلة.

"Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var det mest generøse i sin favør. Og igen, når han er mere generøs i Ramadan, da Gabriel opfyldt. Så når Gabriel mødte ham, det er når han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er mere generøs i godhed vindene, der blæser. "

Den lektie at lære af denne hadith, er at multiplicere den anbefalede velgørenhed og almisser, så meget mere i den velsignede måned, Ramadan dette.

Tredje: Tilaawah al-Koranen-aanil Kareem.
For at gengive tilaawah Sunnah al-Koranen-en (læse al-Koranen-en) i den måned, Ramadan. I denne al-Qur'an blev åbenbaret. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam altid gentage læsning af al-Koranen hapalannya hende med Gabriel, en i hver Ramadan. Som anført i Hadith af Ibn 'Abbas anhuma Allah. I en hadith står der:

وكان جبريل يلقاه كل ليلة في رمضان حتى ينسلخ يعرض عليه النبي صلى الله عليه وسلم القرآن.

"Gabriel mødtes hver nat under ramadanen for at lægge. Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er udtryk for at læse al-Quran huske hende til Gabriel. "[23]

Den Salafush anhum reproducerer læsninger af Allah Salih al-Bukhari i hans bønner og ved andre lejligheder. [24]

Fjerde: Al-I'tikaaf.
I'tikaaf er tavs i moskeen for at tilbede for taqarrub (tættere) til Allah Ta'ala. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam air-i'tikaf de sidste ti dage af Ramadan. I Hadith af 'Aa'ishah Radhiyallahua anhuma nævnes:

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله ثم اعتكف أزواجه من بعده.

"Det profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam air-i'tikaf de sidste ti dage af Ramadanen, (denne praksis fortsætter med at gøre-pent), indtil Allah mewafatkannya. Så hans koner fortsatte sin velgørenhed efter sin død i'tikaf. "[25]

Ingen tvivl om at vil hjælpe gerningsmanden til at koncentrere i'tikaf at tilbede Gud og bertaqarrub Jalla wa 'Alaa. Mere så til tider det er herliggjort, såsom Ramadan eller de sidste ti dage af Ramadan.

Femte: Al-'Umrah
Sætning, som viser i kraft af at udføre 'Umrah under ramadanen er de ord af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam fortalte en Ansar kvinde, som ikke kunne udføre pilgrimsfærden med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

فإذا جاء رمضان فاعتمري فإن عمرة فيه تعدل حجة.

"Når Ramadan kommer, så laksanakanlah 'Umrah dig;' Umrah i Ramadan er en værdi svarende til den Haji."

I en anden rapport udtalte: "(". Umrah i Ramadan) kan erstatte eller fortrænge Hajj Hajj med mig "[26] Dvs. værdien af ​​belønningen" umrahnya Ansar kvinder til at svare til belønning værdien af ​​luft-Hajj, i stedet for 'Umrah kan erstatte den retlige situation er obligatorisk Hajj , således at det kan afbryde lov er obligatorisk hajj, er ikke tilfældet. [27]

Den sjette velsignelse, at velsignelse, velsignelsen af ​​Ramadan er en masse store begivenheder, der sker i dyrebare nan denne måned. Og faktisk af de mange vigtige begivenheder, der fandt sted i denne velsignede måned, er begivenhederne i de mest fænomenale og meget gavnligt for menneskeheden begivenhederne i tilbagegangen i al-Qur'an al-Karim.

Da Allah Ta'ala:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

"Måneden Ramadan, den måned, hvor ned (start af) al-Koranen-en som en vejledning for menneskeheden og forklaringerne på de spor og forskellen (mellem højre og en falsk) ..." [Al-Baqarah: 185]

I mellemtiden, blandt andre fænomenale begivenheder, som er fuld af fordele, er som følger:

Først Slaget ved Badr Kubra, hvem der står som yaumul Furqaan (dag differentiator).

Den dag Gud skilte og skelne mellem sandhed og baatil. Så, når det er, minoriteter, der tror sejr over de vantro i den gruppe, der er langt overlegen i forhold til mængden af ​​tropper og forsyninger. Denne hændelse fandt sted i det andet år Hijriyyah.

Sekund, Futuh Makkah
Sandelig har Allah givet en stor fordel for de troende ved Futuh (erobring) i denne velsignede. Folk strømmer til islam, så bliver et Mekka for Daarul Islam (islamisk land), der tidligere er blevet centrum for afgudsdyrkerne shirk. Denne hændelse fandt sted på det ottende år AH.

For det tredje krig i år 584 H. Hiththin
I denne kamp korsfarerne lidt et knusende nederlag. Salahuddin al-Ayubi og vandt store sejre, og derefter gendanne rettigheder muslimer og genvinde Baitul Maqdis.

Det fjerde, krigen 'Ain Jaluut
Dette er den hårde kamp, ​​som endte med sejr til muslimerne tandsten tropper. Denne kamp fandt sted i 658 Hijriyyah.

Efter at vi beskriver den globale vifte af forrang privilegium Ramadan, og de mange velsignelser, der er indeholdt i denne ædle måned, så ingen indsats, medmindre jeg beder for hans muslimske brødre og søstre, så de fortsætter med at drikke en række dyder, og kunne opnå de velsignelser, at gennemførelsen af ​​Allahs ordrer Ta'ala og følger Sunnah af Hans Profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, ledsagere af Allahs anhum han er adelig, og forgængerne for denne Ummah er valgt, samt bestræbelser på at opnå de forskellige fordele, der er herefter samt jordisk, såvel som fra en bred vifte af godhed.

[Kopieret fra bogen på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, afsnit i indonesiske Practices og tiden er velsignet, Forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



Spise velsignelse Sahur



Ved
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i


DEFINITION
(السحور), er det memfat-hahkan set for noget, der bruges bersahur [1] i form af en mad eller drikke, og med mendhammahkan, nemlig som Masdar (oprindelse af ordet), og også til verbum som sådan. [2]

Ibn al-Athir sagde: "Hvad mere er berettet af menfathahkan, har nogle argumenterede:" Sandheden skyldes menfat didhummahkan-hahkan er for mad, velsignelser, belønninger og reaktion handlinger, ikke maden. "[3]

TIME
Navngivet Sahur, som udføres ved Sahur, mens da-Sahir er, i slutningen af ​​natten før Shubuh, det skal sige, han er fra den sidste tredjedel af natten, indtil daggry, [4], er det hensigten, at slutningen af ​​måltidet for nogen, der stiger hurtigt daggry.

Som Allah swt:

وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر

"... Og spise og drikke, indtil den hvide tråd er klar til dig fra sort tråd [5] daggry ..." [Al-Baqarah: 187]

Sunnah at mengakhirkan Sahur daggry hvis ikke frygtede, historie af al-Bukhari og Muslim fra Anas Allah fra Zaid bin Harith anhu Allah anhu, sagde han: ". Vi bersahur med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam så har vi nedsat en bøn" sagde jeg: " ? Hvor lang tid mellem de to "Han sagde:". Fifty-vers "[6]

Imam al-Baghawi sagde: "De lærde tyder mengakhirkan daggry måltid." [7]

RETLIGE
Dawn lov er mustahab (Sunnah) for folk, der hurtigt, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:

"تسحروا! فإن في السحور بركة".

"Bersahurlah dig, fordi der er en velsignelse i bersahur." [8]

Og i en anden beretning han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب, أكلة السحر."

"Skelne mellem vores faste med sin hurtigt er at spise Sahur Ahlul Bog." [9]

Således fremføringsorganerne er menyelisihi Ahlul Sahur bog.

Imam an-Nawawi sagde: "Det er, separatoren og forskellen mellem vores faste er et måltid med deres hurtige, fordi de ikke bersahur vi opfordres til at bersahur." [10]

Spise Sahur kan være noget at spise mindst af en person, hvad enten det er mad eller drikke. [11]

Forrang daggry og KEBERKAHANNYA
Berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

"تسحروا! فإن في السحور بركة".

"Bersahurlah, fordi det der Sahur måltid velsignelse." [12]

Og berettede fra al-'anhu Irbadh Allah ibn Sariyah [13], sagde han: "Jeg har hørt profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kalde nogen til at spise Sahur som han sagde:

"هلم إلى الغداء المبارك".
"Kom her for at spise mad, der er velsignet." [14]

Sahur måltid har velsignelser i verden og i det hinsides, sagde Imam an-Nawawi, når forklarer rahimahullah Sahur velsignelse, "velsignelse på det måltid, der er indeholdt Sahur meget tydeligt, fordi han er forfriskende for en hurtig og ophidset til ham og få ønsket om at øge sværhedsgraden af ​​fastende på grund af hendes problemer . for folk, der bersahur "Den siger:" Sandelig, den indeholder vågnede, andagt og Bøn på det tidspunkt, hvor er den tid af faldende engle, bøn og søge tilgivelse, accept, og muligheden for at tage wudu 'og bede eller hold fortsatte vågen for dhikr, bønner, bønner eller til at forberede sig til daggry bøn indtil solopgang. "[15]

Sandheden, der omfatter alle de velsignelser, og andre ting af de fordele, Sahur, både timelige og herefter, og at spise Sahur inkluderer mad og drikke, mens verbet er التسحر.

I bogen Fat-Hul Baari, sagde Ibn Hajjar: "(mening) det bedste er, at velsignelse af måltidet Sahur kan opnås på mange måder, det er at følge Sunnah og Ahl-ul overtræder Bog, fromme at Allah swt at tjene, tilføje ånd velgørenhed og til at forhindre dårlige manerer forårsaget af sult, var årsag til velgørenhed, som anmodningen på dette tidspunkt eller komme sammen med ham at spise, hvilket gør dhikr, bede til tider bøn er indrømmet, fastsætte den hensigt at faste for dem, der melalaikannya før sengetid, siger Eid [16], 'Ibn Daqiqil Denne velsignelse kan også gælde for tingene herefter som håndhæve Sunnah, vil det blive belønnet og øget Sunnah (gjort), så kunne anvendes til ting i denne verden, såsom kroppens styrke og gør det også nemmere at hurtigt uden nogen fare for ham, der havde faster. '"[17]

Blandt de dyder, som er koblet til at spise Sahur Allah og Hans engle vil bershalawat for mennesker, der spiser Sahur, ikke benægte, at det er en stor dyd.

Abu Said al-Khudri Allah anhu har berettet fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han sagde:

"السحور أكله بركة, فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء, فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين".

"At spise er en velsignelse Sahur, behøver du ikke forlade det, bare en tår vand, fordi Allah swt og Hans Angels bershalawat for folk, der bersahur." [18]

Så det er underforstået, for en muslim at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i sine handlinger på dette spørgsmål, for at opnå bæredygtighed kahannya og hans dyder og fordele i verden og det hinsides.

[Kopieret fra bogen på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, afsnit i indonesiske Practices og tiden er velsignet, Forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



Engle Shalawat For mennesker, der spiser Sahur



Ved
Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divine


Blandt de mennesker, der er tilfredse med de velsignelser på Engle er mennesker, der spiser et måltid, og blandt de argumenter, der viser dette, er:

A. To Imam, Imam Ibn Hibban og Imam ATH-Thabrani berettede fra Ibn 'Umar anhuma, sagde han: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

إن الله وملائكته يصلون على المتسحرين.

"Sandelig Allah og Hans engle bershalawat til folk, der spiser maden." [1]

Imam Ibn Hibban giver kapitlet med titlen for denne hadith: ". Mercy Allahs swt og Angels anmodning tilgivelse Personer, der spiser Sahur" [2]

2. Imam Ahmad berettede fra Abu Sa'eed al-Khudri Allah anhu, sagde han: "The Messenger af Allah sagde:

"السحور أكله بركة فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء, فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين".

"At spise mad måltid er fuld af velsignelse, må du ikke forlade, selvom en af ​​jer bare tage en slurk vand, for Allah og Hans engle bershalawat til folk, der spiser maden." [3]

I denne hadith er der en lektie, der er klar, nemlig at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam meget fast besluttet på at gøre sine mennesker glade med Guds velsignelser på جل وعلا til dem og anmodning om tilgivelse for dem fra englene med et måltid, fordi måltidet. Det fremgår af de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: ". Så du ikke forlade den, selv hvis en af ​​jer bare tage en slurk vand" Det betyder: "Lad ikke det, så selvom der ikke tillader en af ​​jer, men kun drak lidt vand (kun ) med henblik på måltidet, drikke og derefter med ham. "[4]

Shaykh Ahmad 'Abd al-Banna til at kommentere denne hadith ved at sige: "Allah Shalawat til dem er Hans kærlighed til dem, mens Ma-angel velsignelser på dem, er anbringendet om tilgivelse for dem, så enhver, der ikke er et måltid, han uhindret fra nåde Allah den Almægtige og engle barmhjertighed andragende til dem på det tidspunkt. "[5]

O Gud, må du ikke gøre os mennesker, der hindres i at elske dig og de mennesker, der blokerede en ansøgning fra de Engle for vores tilgivelse. Den Mahamendengarkan allernådigst bøn, Herre.

Hvis det er fra Allah Ta'ala og velsignelser på englene for mennesker, der spiser et måltid alene, så hvordan er den person, perfektionere sin hurtigt, fordi Allah den Almægtige? Et væsen var fuldstændig ude af stand til at forudsige i verden. Det er sandt, hvad der er talt ved profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, da han rapporterede, at:

"قال الله. كل عمل ابن آدم له إلا الصوم, فإنه لي وأنا أجزي به"

"Han sagde: '. Ethvert menneske er for ham, bortset fra velgørenhed fasten, fordi fasten er for mig og jeg var den, der umiddelbart tilbagebetalt hende'" [6]

Og mange flere hadith, hvilket indikerer, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam opfordrede folk at udføre måltid, blandt hvilke er:

A. Imam Muslim berettede fra 'Amr ibn al-`anhu Allah, sandelig profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب أكلة السحر".

"Forskellen mellem vores faste og faste på Bogens Folk spiser et måltid." [7]

2. Ash-Syaikhani anhu berettede fra Anas Allah, sagde han: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

"تسحروا فإن في السحور بركة".

'Spis sahurlah dig, fordi ved daggry måltid velsigne der. "[8]

3. Al-Imam an-Nasa-i berettede fra al-'Irbadh Allah ibn Sariyah anhu, sagde han: "Jeg hørte Messenger sallâ Allâhu' alaihi wa sallam blev bedt om at daggry måltid under ramadanen, sagde han:" Lad os spise en fuld med en velsignelse. "[9]

De lærde Salaf er meget optaget af at spise et måltid, og blandt de argumenter, der viser dette er, hvad der er berettet af Imam ad-Darimi af Abu Qais, de tidligere slaver 'Amr ibn al-`anhu Allah, sagde han:"' Amr ibn al- "Ash beordrede måltid at lave mad for ham, men han angav ikke den mad, så siger vi:" Du fortalte os (at gøre mad til måltid), men du angiver ikke maden. "

Han sagde: "Faktisk har jeg ikke fortælle dig at lave den mad, som jeg ønskede, men jeg hørte Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب أكلة السحر".

"Forskellen mellem vores faste og faste af bogen er at spise et måltid." [10]

[Kopieret fra bogen Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divinity, i Indonesisk Titel: Folk i Do'aka Angels, Beni Sarbeni oversættere, forlæggere Tryk Ibn Kathir]



Ingen tegn på rigdom Glory, Tips ikke fattigdom ydmygelse



Ved
Gejstlige Abu Minhal, Lc


فأما الإنسان إذا ما ابتلاه ربه فأكرمه ونعمه فيقول ربي أكرمن وأما إذا ما ابتلاه فقدر عليه رزقه فيقول ربي أهانن

Som for mennesket, da hans Herre testet ham og priste ham og givet ham glæde, så vil han sige: "min Herre har memuliakanku". Men da hans Herre (Allah) prøve, og derefter begrænser hans bestemmelse (gør lever i fattigdom), da han sagde: "menghinakanku min Herre." Bestemt ikke (så), ... [al-Fajr/89 :15-16]

BESKRIVELSE afsnit:
Pleasures af verden blevet en stor skyde folk, der ikke tror på den Almægtige Allah og Dommedag (de vantro). De kæmper dag og nat simpelthen af ​​hensyn til verdslig succes!. En overflod af rigdom i deres opfattelse er et tegn på herlighed af liv og kilde til værdighed. Og omvendt, mangel på sagen, fattigdom og den vanskelige økonomiske liv i deres øjne en angivelse af ydmygelse, endnu engang, er i en materialistisk opfattelse af dem, der normalt betegnes som mâddiyyûn (flertalsformen af ​​Maddi) på arabisk.

EN for fødslen af ​​den menneskelige natur og PAGAN
På dette grundlag, siger nogle forskere, der gennem ovenstående vers, at Allah den Almægtige prædike en af ​​egenskaberne ved vantro og polyteister når du modtager en overflod af rigdom og materiel knaphed, når økonomiske vanskeligheder og undertrykte. [1] Nogle andre lærde siger, at det er en medfødt egenskab ethvert menneske, der kommer fra naturen Jahl (uvidenhed, uvidenhed om problemets art) og zhulm (kezhaliman). [2]

Allah den Almægtige siger:

فأما الإنسان إذا ما ابتلاه ربه فأكرمه ونعمه فيقول ربي أكرمن

Som for mennesket, da hans Herre testet ham og priste ham og givet ham glæde, så vil han sige: "min Herre har memuliakanku".

I dette vers, at Allah den Almægtige nægte folk, der har tro, hvis den får bredden af ​​bestemmelsen var et tegn på Allahs overdragelse af herlighed for sig selv k. Faktisk ikke så. Men en test og forsøg til dem fra Allah den Almægtige, [3] og afsløre, om han eller patienten klager, hvad enten han være taknemmelig eller benægte favoriserer. [4] Det er ligesom ord Allah den Almægtige:

أيحسبون أنما نمدهم به من مال وبنين نسارع لهم في الخيرات بل لا يشعرون

Har de tror, ​​at rigdom og børn, som vi leverer til dem (hvilket betyder, at), skynder vi os at give gode ting til dem? Nej, de faktisk ikke klar [al-Mukminûn/23 :55-56]

I modsætning til den næste vers:

وأما إذا ما ابتلاه فقدر عليه رزقه فيقول ربي أهانن

Men da hans Herre (Allah) prøve, og derefter begrænser hans bestemmelse (gør lever i fattigdom), da han sagde: "min Herre menghinakanku"

Når Allah den Almægtige at indsnævre opretholdelse af forsøg på mennesker, de fleste mennesker antager, at det er en form for ydmygelse, at han havde modtaget.

Imam al-Qurtubi bekræftede en af ​​de ejendomme rahimahullah vantro, "Den ære og skam i synet af den hedenske ved omfanget af den ejendom, der ejes af en person". [5]

Rigdom lover ikke GLORY, ikke MANGLENDE ydmygelse ikke lover
Allah den Almægtige har aldrig gjort rigdom og de mangler, der omfatter personens tilstand som en form for vurdering eller ydmyg placering i herlighed Allah den Almægtige. Men det er alle de prøvelser, som Allah den Almægtige gav til menneskeheden, som ikke kan adskilles fra sin skæbne og qodho.

Bemærk ord Allah den Almægtige følgende:

قل إن ربي يبسط الرزق لمن يشاء ويقدر ولكن أكثر الناس لا يعلمون

Sig: "Sandelig min Herre forstørrer den bestemmelse, for hvem han testamenter og smalle (til hvem Han vil), men de fleste mennesker ikke kender [Saba/34: 36].

Almægtige Allah giver rigdom til dem, der elsker ham Almægtige, og de mennesker, der elsker ham ikke Almægtige, forsnævring opretholdelse af den Almægtiges elskede ham, og dem, der ikke elsker ham Almægtige. Bestemmelserne i Allah, der er mere perfekt det sublime visdom ukendte andet end Ham. Men de fleste mennesker ikke klar over det.

Mens ord Allah den Almægtige: (كلا) er en form af ord tilbagevisning at forklare, at virkeligheden ikke kan lide du siger og ikke som et menneske udsigter generelt. Tilbagevisning til dem, der måle alt af materialet. Med disse ord er der en misforståelse tilpasse elementer på toppen, og at administrationen og holde bestemmelse ikke er forbundet med avl for nogen eller fornærme ham. Men det er alle en test fra Allah til sin tjener k. [6]

Imam Ibn Katheer, kan Allah have barmhjertighed sige, "Det er ikke som han havde forventet. I modsætning til den første opfattelse, er det usandsynligt, at den anden opfattelse. (Årsag) af Allah den Almægtige til at give rigdom for dem, der elsker Allah den Almægtige og den Almægtige Allah elsker ikke, smal formue på dem, der elsker Allah den Almægtige, og at Han er almægtig kærlighed. Basis i denne sag er lydighed mod Allah i to tilfælde, hvis rigelige rigdom, skal k være taknemmelig overfor Allah for de velsignelser, at når mangelfuld, bør være tålmodig ". [7]

Shaykh 'Abdur Rahman som-Sa'di rahimahullah forklarer, "Den rigdom og fattigdom, og den begrænsede bredde bestemmelse er en test fra Allah den Almægtige og eksamen for at teste sine tjenere, at være kendt for enhver, der er taknemmelig og være tålmodig, så Allah Azza Ophøjede vil reagere med en stor belønning. Han, som ikke er tilfældet (ikke taknemmelige eller patient), vil det blive belønnet med en smertefuld straf ". [8]

I mellemtiden, Shaikh 'Athiyyah rahimahullah Salim sagde også, "Almægtige Allah forklarer, at han er almægtig, og lade være med at (gave), som en test af en tjener". [9]

Bemærk ord Allah den Almægtige følgende:

كل نفس ذائقة الموت ونبلوكم بالشر والخير فتنة وإلينا ترجعون

Enhver sjæl skal smage døden. Vi vil teste dig med ondt og godt som et forsøg (i sandhed). Og til dig Vi er bagsiden [Al-Anbiyâ/21: 35].

Og også ord Allah den Almægtige:

واعلموا أنما أموالكم وأولادكم فتنة وأن الله عنده أجر عظيم

Og vide, at dine ejendele og dine børn er bare en test, og Allah-Lo på den store belønning [al-Anfal / 8:28]

Som forsøg på mennesker som følge af katastrofen (ting, der er ubehagelige), også Allah den Almægtige testet mennesker med glæde.

Betydningen af ​​selv-introspektion
En troende, når det får fornøjelsen af ​​at Allah den Almægtige i form af rigdom, vil han være taknemmelig for hans Herre, og han kiggede på det rent en udgydelse af generøsitet og venlighed af Allah mod ham, ikke en form for herlighed, som Allah har givet til dem, der kvalificerer sig. Og omvendt, hvis de økonomiske vanskeligheder forsøg formue træk, vil en troende være tålmodig og forventer en belønning fra Allah den Almægtige sagde, selv introspektion, denne episode er intet andet for mine synder. Allah den Almægtige bliver ikke fornærmet, og at forfølge mig.

I disse to vers indeholdt et fingerpeg om betydningen af ​​en person til at modtage meddelelse, når en strøm af økonomisk næring eller undertrykt. For eksempel sagde, "Hvorfor Allah den Almægtige gav rigelig næring? Det er ønsket fra mig? Sandelig, jeg skal være taknemmelig for ham. Hvorfor har Allah den Almægtige teste mig med mangel på rigdom og sygdom? Sandelig Allah den Almægtige vil have mig til at være tålmodig.

Så lad dem altid til at se indad i de to betingelser. En sådan holdning vil holde dårlige mennesker fra disse to ejendomme, uvidenhed og uretfærdighed. For en overflod af rigdom og den begrænsede sker på visdom og retfærdighed Allah den Almægtige [10]. Mennesker skal stadig rose Allah den Almægtige i begge forhold. [11]

ERFARINGER FRA vers:
- Udsigten fra hedenske materialisme
- Opfattelsen af ​​materialisme kommer fra hubbun Dun-ya (kærlighed til verden)
- Opfattelsen af ​​materialisme er ikke et nyt billede, fordi denne opfattelse allerede er forankret i hjertet af afgudsdyrkerne i Quraysh siden det 14. århundrede.
- Allah den Almægtige velsignelser hader kufr og kufr
- Allah den Almægtige kærlige handling taksigelse
- Betydningen af ​​introspektion under alle omstændigheder.
- Undersøge betydningen af ​​islam, som den vil indføre arten af ​​sandheden og hele sagen. Og Allah ved bedst.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]




Ikke Læsning af gravstedet af Al-Qur'an



Ved
Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawaer



عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: لا تجعلوا بيوتكم مقابر, إن الشيطان ينفر من البيت الذي تقرأ فيه سورة البقرة

Fra Abu Huraira Allah anhu, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Gør ikke dit hus ligne en kirkegård, for sandelig Satan kan jage vil løbe væk fra hjemmet, der læste brevet al-Baqarah i det."

TAKHRIJ HADITS
Det er berettet af:
A. Imam Muslim i hans Shahiih (nr. 780).
2. Imam at-Tirmidhi i sin Sunan (nr. 2877), og han menshahihkannya.

Sharh HADITS
Denne hadith meget klart forklarede, at kirkegården i henhold til islamisk lov ikke er stedet at læse al-Qur'an. Sted at læse al-Qur'an er i hjemmet eller på moskeen. Islamisk lov forbyder gøre huset ligne en kirkegård, vi opfordres til at læse al-Qur'an og Sunnah udføre bønner derhjemme.

Jumhur Salaf såsom Imam Abu Hanifah rahimahullah, Imam Malik, kan Allah have barmhjertighed, og andre præster forbød læser al-Qur'an ved graven. Følgende uddrag deres mening.

Imam Ahmad rahimahullah hævder, at læse Koranen på graven ikke bør være. Denne udtalelse blev leveret af imam Abu Dawud rahimahullah i bogen Imam Ahmad Masail. Imam Abu Daud rahimahullah sagde: "Jeg hørte Imam Ahmad, må Allah have barmhjertighed, da han blev spurgt om al-Qur'an læse i graven? Han svarede: "Det burde ikke være."

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed sige, "Imam Shafi'i selv rahimahullah ikke et ord om dette emne. Dette viser, at (se al-Qur'an i graven), ifølge ham, er kætteri. Rahimahullah Malik sagde: "Nej, jeg fandt et tabi'in kammerater, der var også gør det!" [1]

Det skal behandles af en muslim er ikke tilladt at tilbede i graven med bønner, bede, slagtning af dyr, eller læse bernadzar al-Qur'an og tilbedelse. Ingen af ​​den retlige beskrivelse af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere, der foreslog, at de dyrker ved graven. I modsætning hertil er der en stærk trussel for mennesker, som tilbeder ved grave retfærdiges, om han er en helgen eller en profet, meget mindre (hvis sted for tilbedelse, som han gør) ikke (grav) af retfærdige. [2]

Profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam udstedt en barsk trussel mod de mennesker, der gør graven som et sted for tilbedelse. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لعن الله اليهود والنصارى اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد

Allah forbandede jøder og kristne (fordi) de lavede gravene af deres profeter som masjis (sted for tilbedelse). [3]

Alle de samme grav, ingen af ​​den hellige grav og velsignelser. Fra dette ved vi, at folk, der bevidst går til en bestemt grav at søge karamat og velsignelser, var han faldet i handling for kætteri eller løbe. I islam er det ikke berettiget at bevidst gøre Safar (rejse) i forbindelse med en pilgrimsrejse til gravene af visse (religiøse orden), som helliges grave, religiøse lærde, Habib og andre med den hensigt at søge hellig og velsignet, og at tilbede det. En sådan indsats er forbudt, og ikke tilladt i islam. Disse omfatter innovation og kunne være et smuthul, der førte gerningsmændene til shirk.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا تشد الرحال إلا إلى ثلاثة مساجد: مسجدي هذا, والمسجد الحرام, والمسجد الأقصى

Bør ikke holdes Safar (rejse med det formål at tilbedelse) undtagen for tre moskeer, nemlig masjidku dette (Profetens Moské), Grand Mosque, dæmning Aqsa-moskeen. [4]

Den Adab Graven pilgrimsfærd, den muslimske pilgrimsfærd til kirkegården opfordres muslimer til at sige goddag og beder til, at deres synder er tilgivet og ydet barmhjertighed af Allah swt.

Blandt andre fordele, der er indeholdt i ovenstående hadith ("Gør ikke dit hus ligne en kirkegård ..."), bør denne person ikke blive begravet i sit hjem. Han blev begravet på kirkegården af ​​muslimerne. For hvis han blev begravet i sit hjem, vil være følgende:

A. En måde, der kan føre til shirk og

2. Huset var en mulighed for fremtrædende,

3. Uhindret fra bøn muslimer, der beder om tilgivelse for de muslimer, der er døde på deres pilgrimsfærd af graven,

4. Arvinger vil være vanskeligt, hvilket gør dem keder sig og ulykkelig, og hvis de ønsker at sælge huset, så er der ingen pris (billigt).

5. Og til at finde sted også på graven stress og jag, sjov, er det ikke hensigtsmæssigt, og ulovlige handlinger i strid med sharia. Selvom profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "begrave pilgrimsfærd, fordi det vil gøre dig huske det hinsides." [5]

Wallaahu Shawaab bish kender bedst.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Velkommen Month of Ramadan Med Taqwa og sand omvendelse



Shaykh Bin Baz råd rahimahullah [1]
Velkommen Ramadan med trofast og sand omvendelse

Måneder så vi længes efter hans genkomst vil komme snart. Ja, den måned, Ramadan, den velsignede måned, den måned, der har mange dyder. Som en muslim, vi naturligvis er begyndt at forberede at fejre det store rum. Vi skulle have begyndt at forberede os selv for at maksimere dette særlige øjeblik for at forbedre sig selv og forberede sig keidupan herefter. Vi ønsker bestemt ikke disse dyrebare øjeblikke glide af. Hvordan til at tabe, og det ville gøre ondt, hvis det sker. Fordi vi ikke nødvendigvis kan opfylde den næste ramadan i live. Hvor mange mennesker der bor omkring os i Ramadan-måneden sidste år, men nu er der ikke længere, ikke mere chance for at forbedre sig selv og de reproducerer bestemmelser herefter. I stedet for at vente et år, er den måned, Ramadan kun et par dage blev det ikke nødvendigvis vores rækkevidde. Ja, Gud, kun vi beder dig, panjangkanlah vores alder, så de kan tilbede dig i Ramadan-måneden.

Med hensyn til Ramadan måneden, præsenterer vi vores læsere den rådgivning præsenteret for sheik Abdul Aziz bin Baz bin Abdillah bin Abdirrahman rahimahullah. Hans råd er at sige, når han rahimahullah spurgt om det før ankomsten af ​​Ramadan. Endelig håber vi, at dette råd kunne være nyttigt for os i særdeleshed og muslimer i almindelighed. Her er det råd, han rahimahullah.
_______________________________________________________________________

Mit råd til alle muslimer, lad dem altid afsat til Allah den Almægtige. Lad dem velkommen ankomsten af ​​den måned (Ramadan) er fantastisk med angre af al synd. Lad dem hilse ham med at prøve at forstå deres religion og studere lovene om faste og qiyâmul Lail (nat bøn) dem. Baseret på de ord af profeten Shallallahu'alaihi wa sallam:

من يرد الله به خيرا يفقهه في الدين

Hvem ønskede både den Almægtige Allah, så Han den Almægtige giver ham forståelse for deen [2]

Også ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا دخل رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب جهنم وسلسلت الشياطين

Når Ramadan kommer, er Paradisets porte åbnes, og dødsrigets porte er lukkede og djævlene lænket [3]

Også baseret på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا كان أول ليلة من شهر رمضان صفدت الشياطين ومردة الجن وغلقت أبواب النار فلم يفتح منها باب وفتحت أبواب الجنة فلم يغلق منها باب وينادي مناد يا باغي الخير أقبل ويا باغي الشر أقصر ولله عتقاء من النار وذلك كل ليلة

Hvis den første nat i Ramadan kommer, de djævle og fræk Jin lænket, helvedes porte er lukkede ingen åben, for Paradisets porte er åbnet, har ingen lukket. Så er der engle kalder, "O seekers af godhed, ansigt (til Allah den Almægtige for at øge compliance)! O 'gerningsmænd onde, uansvarlige! Sandelig Allah den Almægtige har mange slaver der blev befriet fra pine for helvedes ild. Det sker hver aften (Ramadan) [4]

Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam sagde:

من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه ومن قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه ومن قام ليلة القدر إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه

Enhver person fastende på grund af en følelse af tro og forventer belønning fra Allah den Almægtige, som har bestået den utilgivelige synd. Hvem har natten bede om en følelse af tro og forventer belønning fra Allah den Almægtige, så hans synder er tilgivet forbi. Hvem har natten bad om natten af ​​al-Qadr ud af en følelse af tro og forventer belønning fra Allah den Almægtige, så hans synder er tilgivet forbi. [5]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også:

قال الله كل عمل ابن آدم له إلا الصيام فإنه لي وأنا أجزي به والصيام جنة وإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ولا يصخب فإن سابه أحد أو قاتله فليقل إني امرؤ صائم والذي نفس محمد بيده لخلوف فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك للصائم فرحتان يفرحهما إذا أفطر فرح وإذا لقي ربه فرح بصومه

Allah den Almægtige siger: "Alle de gode gerninger Bani Adam er hans, undtagen fasten. Fordi fasten er mine, og jeg, der gav et svar. Fasten er en skjold. Hvis nogen af ​​jer kører hurtigt, så lad ham sige grimme og råbe. Hvis han var heckled af en person eller en kamp, ​​så lad ham sige, "jeg kører hurtigt." Ved sjæl Muhammad i hans hånd, virkelig dårlig ånde, at folk kører hurtigt er mere duftende end moskus olie på siden af ​​Allah den Almægtige. Folk kører hurtigt har to glade (at) hvis han bryder, at han er glad og når de mødtes med sin Herre, han er lykkelig med hende hurtig service. [6]

Også ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من لم يدع قول الزور والعمل به فليس لله حاجة في أن يدع طعامه وشرابه

Folk, der ikke forlader falske ord og gerninger løgn, da Allah den Almægtige havde ikke brug for faste mand. [7]

Så jeg vil, at alle muslimer, så lad dem altid brugt kepad Almægtige Allah og søge at bevare deres faste fra alle umoralske gerninger. Lad dem alvor i at gøre godt og laver en lang række racing godhed som bershadaqah, multipliceres intensitet læsninger af Koranen, bøn perler, tahlil, Tahmid, Takbir og istigfâr. På grund af den måned (Ramadan) er måneden al-Qur'an:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

(Et par dage blev det bestemt) måned Ramadan, den måned, hvor ned (start af) al-Qur'an som en guide for mennesker, og forklaringerne på de anvisninger, og en differentiator (mellem højre og usandhed). [Al-Baqarah / 2:185]

Derfor disyari'atkan for muslimer, mænd og kvinder for alvorlig læsning al-Qur'an, på et tidspunkt, hvor dag og nat. Hver af de breve er værd en venlighed og godhed belønnet med en ti-fold, som forkyndt af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. (Semangaat gøre godt i denne), skal ledsages af den ånd at holde sig væk fra alle former for onde og umoralske gerninger, (skal også ledsages af en passion for) at rådgive hinanden med sandheden, og befalede det gode og forbyde forsyndelse.

Ramadan er en måned ganget (værdier) gode gerninger i det, såvel som dårlige svar. Derfor er en muslimsk pligt til at gøre alt for at opfylde de forpligtelser Allah den Almægtige og oplade ham væk fra alt, hvad Allah den Almægtige forbød. Og lad hans opmærksomhed (til ansvar, og forbuddet-pent) i Ramadan-måneden yderligere styrket. Disyari'atkan såvel som for en muslim at alvorligt gennemføre forskellige gode gerninger som bershadaqah, besøge de syge, leverer kroppen (graven), tilslutte rebet silaturrahmi, læse Koranen, læse bøn perler, tahlil, Tahmid, istigfâr , bøn og forskellige andre godhed. Han (gør det, fordi-pent) håber at opnå belønning af Allah den Almægtige, og på grund af frygt for straf. Vi bønfalde Almægtige Allah, Allah den Almægtige give sit taufiq at alle muslimer til hans velbehag. Vi har også bede ham om vores levealderen, så de kan udføre den hurtige og qiyâmul Lail (nat bøn eller terawih-pent) er baseret på tro og ønsket om at opnå sin belønning. Da vi også appellere til den almægtige Allah, Allah den Almægtige give os alle muslimer og forståelsen af ​​denne religion, keistiqâmahan og undgå alt, der kunne pådrage sig vrede og straf for Allah den Almægtige. Vi bønfalde Almægtige Allah, Allah den Almægtige give sit taufiq til regent af Muslmin; maj Allah den Almægtige fortsætte med at give vejledning til dem, forbedre dem og give dem til at anvende taufiq Shari'ah-Sharia " på Allah den Almægtige i alle aspekter af livet, som legemliggørelsen af ​​ord Allah den Almægtige:

وأن احكم بينهم بما أنزل الله

Du skal dømme mellem dem ved, hvad Allah åbenbarede [al-Maidah / 5:49]

Hans ord også:

أفحكم الجاهلية يبغون ومن أحسن من الله حكما لقوم يوقنون

Uvidenhed om loven er, om den ønsker, og (juridisk), der er bedre end den (loven) af Allah for dem, der tror på? [Al-Maidah / 5:50]

Hans ord også:

فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

Så af hensyn til Rabbmu, har de (i kraft) ikke tro, førend de gør dig dommer i sagen, som de er forskellige, så de ikke føler sig i deres hjerter, noget, som du gøre indsigelse mod beslutningen om at give, og de modtager fulde. [An-Nisa '/ 4:65]

Hans ord også:

يا أيها الذين آمنوا أطيعوا الله وأطيعوا الرسول وأولي الأمر منكم فإن تنازعتم في شيء فردوه إلى الله والرسول إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر ذلك خير وأحسن تأويلا

Åh, I der tror, ​​adlyd Allah og adlyd Sendebudet (det), og ulil Amri blandt jer. Så hvis du er uenige om noget, refererer det til Allah (al-Qur'an) og Hans Sendebud (Sunnah), hvis du virkelig tror på Allah og den Sidste Dag. således at (fordelagtige) og bedre i enden. [An-Nisa '/ 4:59]

Hans ord også:

قل أطيعوا الله وأطيعوا الرسول

Sig: "Lydighed mod Allah og adlyd budbringer". [An-Nûr/24: 54]

Hans ord også:

وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا واتقوا الله إن الله شديد العقاب

Hvad Messenger til dig, så acceptere det, og hvad han forbyder jer, så lad. Og frygt Allah. Sandelig Allah er alvorlig i loven. [Hasyr/59: 7]

Dette er en pligt for muslimer er også nogle af deres ledere. De herskere og de lærde (også) skal afsættes til Allah den Almægtige og Ophøjede WAA, forudsat at hans Shari'ah og anvende den i deres liv. På grund af Shari'ah Allahs (vi vil opnå) venlighed, vejledning, de endelige resultater er prisværdige, fornøjelsen af ​​Almægtige Allah, sandheden og ved Shari'ah denne (vi kan) undgå kezhaliman handling.

Vi bønfalde Almægtige Allah, kan give retninger, hensigter og gode gerninger.

وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى أله وأصحابه أجمعين

[Kopieret fra As-Sunnah magasin 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



I kirkegården foran Ramadan Sæson



Sacred grave fra dem, der kaldte borgmesteren, i dagene eller nogle måneder, vil blive besøgt af folk fra forskellige områder, herunder på tærsklen til Ramadan. De moskeer Allah være mindre overfyldt, når sæsonen kommer. Atmosfæren i jordmiljøet var en anden kirkegård, dag eller nat, mystisk. Der er tadarrus al-Qur'an, der er en gravsten gnidning, er der chanting bønner, og der er tårer. Alt blev foroverbøjet til bertabarruk (ngalapberkah) søger syafâ'at og søge velfærd. Nogle er formentlig tigger om at folk, der har været begravet i hundreder af år. Men hvis de er kaldet til at tilbede udover Allah har de afvist det. De mente, at døde mennesker er Wasilah (formidlere) til Allah den Almægtige. Som årsager til afgudsdyrkerne er nævnt i første arabiske ord Allah swt:

والذين اتخذوا من دونه أولياء ما نعبدهم إلا ليقربونا إلى الله زلفى

De mennesker, der lavet andet end Allah som en værge (sige), "Vi kan ikke tilbede dem, men kun for os at komme tættere på Allah ved close-dektanya [Az-Zumar/39: 3].

Selvom der kan være andre, der søger at tilbede Allah kekhusyu'an i graven, fordi han betragtes som et sted, der er tæt på døden. Så det blev til en moske kirkegård. Desuden er bygningen er heller ikke mindre storslået moské.

Atmosfæren på kirkegården, sådan kubaran sikkert betragtes som en hellig atmosfære, fuld af ærefrygt og ydmyghed ". Hvis moskeer Allah, folk kan stadig spøger, grine, snakke omsider til ingen rygning og måske endda en kamp, ​​så jorden denne hellige gravplads, har folk ikke tør gøre noget, fordi de , blive fordømt.

Miljø i sekitarnyapun kunne blive til sådan tiban markedet. Folk sælger alt til behovene hos de pilgrimme, vil den sælge. Selv hvis folk ønsker at sælge rå vand, eller en almindelig sten, almindeligt slid eller ælde stof, kan sælges med en høj salgspris. Oprindelig pakkes og sælges med særlig krydderier sproget til at overbevise endnu en løgn, for eksempel, at varerne er hellige objekter, kan helbrede sygdomme og kan lette fik en kammerat og så videre.

Ramadan er en velsignede måned, en måned gevinst belønning. Mulighed for at byde tilstedeværelsen af ​​denne hellige måned Ramadan, mange muslimer der betragter pilgrimsrejser til graven først, så Afdhal. Og mere perfekt orden, så diziarahi grav er graven af ​​dem, der betragtes vogtere, men det må tages for at udtømme de omkostninger, magt og sind, fordi den afstand, undertiden i de hundreder og måske tusinder af kilometer. Selv fattige, men fordi det var så ivrig efter at jage velsignelse dog kun en illusion, de stadig presse dig selv. Desuden har begejstringen fået næring af smarte folk i hans landsby. . Krav syaddu rihal (og ty til alvorlige rejse) til det sted, hvor en masse tanker har fadhilah fadhilah-store, som de grave helgener.

Selvom profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, mester alle muslimer i verden, har sagt tydeligt:

لاتشد الرحال إلا إلى ثلاثة مساجد: مسجد الحرام, ومسجدي هذا, والمسجد الأقصى. رواه أبو داود

Blev ikke tilladt at ty til rejse disangatkan undtagelse af tre moskeer: Den Hellige Moské, Masjidku (Profetens moske) og Aqsa-moskeen. [HR. Abu Dawud] [1]

Men på grund af uvidenhed og attitude ghuluw (overskud) mod dem, der betragtes vogtere, endsige døde anses for at leve i graven som hendes jordiske liv, de endelig gjorde indbyggerne i graven som Wasilah (formidlere), der forbinder dem med Allah k. Hvor de vil blive begravet efter, selvom der er ingen beviser for, bortset fra at han sagde, og han sagde, at det er de helliges grave så og så.

Ghuluw slags holdning er, hvorfor folk falder ned i tilbedelse til andre end Allah den Almægtige. Derfor Allah den Almægtige siger:

قل يا أهل الكتاب لا تغلوا في دينكم غير الحق ولا تتبعوا أهواء قوم قد ضلوا من قبل وأضلوا كثيرا وضلوا عن سواء السبيل

Sig (Muhammad), "O Bogens Folk vær ikke overdrevet på en måde, ikke sandt i religion. Og ikke adlyder lyster (begær) af mennesker, der er gået tabt siden da og har vildledt mange (menneskelige), og de sig forvildet fra den lige vej. [al-Maidah / 5:77]

I visse måneder af gravene mennesker forvandlet til et sted for tilbedelse, og endda bygget som en moské. Så hvordan netop disse problemer i overensstemmelse med islamiske briller?

[Kopieret fra As-Sunnah magasin 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______
Fodnote
[1]. Se Sahih Sunan Abi Dawood, Shaykh al-Albani arbejde rahimahullah, Kitab al-Manasik, kapitel 98, I/568, nej. 2033




kilde: http://almanhaj.or.id

Tidak ada komentar:

Posting Komentar