Imam Shafi'i Aqidah: Allah subhanahu wa Ta'ala Der er Above
Ved
Shaykh Muhammad ibn Musa Nasr Alu
Blandt de vigtigste punkter i Aqeedah af Ahlus-Sunnah wal-jama'ah, er at tro, at Allah Subhanahu wa Ta'alaberada i himlen (på himlen), Allâh er over Sine skabninger og air-istiwa ` (dvæle) på tronen efter sin fuldkommenhed og majestæt, ikke som en menneskelig bersemayamnya. Men selv om Allah Subhanahu wa Ta'alabersemayam over Tronen, Hans viden i hvert sted, og han er tættere end ens halsvenen. Det er heller ikke skjult for ham hvad der er i himlene og på jorden, selv han vidste og var vidne til de hemmelige samtaler.
Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
ما يكون من نجوى ثلاثة إلا هو رابعهم ولا خمسة إلا هو سادسهم ولا أدنى من ذلك ولا أكثر إلا هو معهم أين ما كانوا
... Der er ingen hemmelige samtaler mellem de tre, men han er den fjerde. Og nej (samtaler mellem) fem, men han er den sjette. Og ikke (også) samtaler mellem det beløb, der er mindre end den eller mere, men han er med dem, uanset hvor de er .... [Al-Mujâdilah/58: 7].
Men samvær er samvær hørelse, viden, professionalisme og barmhjertighed, ikke fysisk sammen som anført jahmies [1] og Huluuliyah [2]. Allerhøjeste Gud fra hvad de siger.
Arten af 'Uluw (Høj) Allah Subhanahu wa Ta'ala, opdelt i generelle og specifikke. Generelle vilkår for hans højde over alle skabninger, og specifikt, hvis set fra oven bersemayamnya Throne efter skabelsen af himlene og jorden.
Herfra Ahlus-Sunnah højden af Essence of Gud, den ene af hans herlighed. Han eksisterede før oprettelsen af væsen, før skabelsen af himlene og jorden, og før tid og sted.
Så efter oprettelse af tronen, dvæler han på det. Her kan det konkluderes, at højden er et træk dzatiyah [3] Gud. Mens bersemayamnya Allah Subhanahu wa Ta'aladi tronen er arten fi'liyah ikhtiyariyah [4], og Gud bor til enhver tid og på enhver måde Han vil.
Al-istiwa `(bolig), al-'uluw (høj) og al-irtifa« (højde) har fire betydninger. Betyder 'stil (ovenfor), irtafa'a (høj), sha'ada (op), og istaqarra (fast) uden behov for at blive spurgt bagaimananya.
Da Imam Malik svar, når spurgt om istiwa, sagde han: "Al-istiwa` er velkendt (dvs. forståeligt) og hans form ikke giver mening (ikke i stand til at blive forstået fornuft), mens mengimaninya obligatorisk, og spurgte om det er en nyhed, "så han blev beordret til at fjerne spørgeren fra moskeen.
Derfor er Ahlus-Sunnah højden af Essence of Gud og arten af 'uluw (høj) i almindelighed over det hele før oprettelsen af karakteren af' uluw (høj) navnlig højde og hans bolig efter oprettelsen af tronen. Således at karakteren af 'uluw (høj) almindeligvis knyttet til sin essens, samtidig med at karakteren af' uluw (høj), navnlig med hensyn til sin vilje og valg.
Mange grupper har menyelisihi Ahlus-Sunnah ved fastsættelsen af karakteren af 'uluw, blandt jahmies, Hulûliyah Ittihadiyah, Mu'tazilites og udover dem. De fortolker ord med istila istiwa `` (master, beslaglægge). Dette er en ny fortolkning, infiltreret ind islam, som aldrig blev anerkendt af befolkningen i denne første generation, den generation af de bedste folk. Said istiwa `, hvis det gøres aktiv ved bindeordet (على), så har ingen mening undtagen 'uluw (høj) og fauqiyyah (højde).
Allah Subhanahu wa Ta'alaberfirman:
الرحمن على العرش استوى
Den Barmhjertige, som sidder på tronen. [Thaha/20: 5]
Faktisk den anden betydning af istiwa `stadig en masse, men det er forskellen mellem Ahlus-Sunnah med andre grupper, er i en aktiv form af et sammenfald (على). Så Guds ord, der er blevet nævnt ovenfor, meningen (على) er øverst. Her penyelisihan Ahl-ul-bid'ah terghadap Ahlus Sunnah. De insisterede, hvilket betyder istaulâ istiwa `er`. De berhujjah med en falsk strofe digt, som lyder:
استوى بشر على العراق من غير سيف ولا دم مهراق
(Bishr master / beslaglægge Irak uden sværd og blodgennemstrømning).
Digtet er ikke kendt, der gjorde det. Nogle siger dette vers hører Akhtal an-kristne kan (en person, der er religiøs Nassara), men ikke fundet i digtsamlingen, hans vers. Selv om de ord er sande, om vi ville sige, at de religiøse Akhtal kristne bedre kan forstå betydningen af Al-Koranen `en end hans kammerater og den første generation af mennesker? Selvom disse ord er meget klare ketidakbenarannya. Hvordan kunne de afvise de vers i Koranen `en og hadith af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så tag et forfalsket bevis for poesi, er det ikke klart, hvem sagde det? Ahlus-Sunnah således let kunne bryde deres svage argumenter med Al-Koranen `en og Sunnah, selvom sproget gennem anmeldelser.
Der har været mange historier om ekspertviden om denne tilbagevisning, som en historie om en sprogforsker Imam Ibn al-'Arabi. Engang der spurgte ham: "O Imam, hvad betyder Guds ord (الرحمن على العرش استوى)?"
Han svarede: "Dens betydning er isti'lâ` (høj ovenfor) ".
Spørgeren afvist: "Nej, meningen er istaula (master / win)."
Han sagde: "Hold kæft arabere ikke giver mening med den forståelse istaulâ istawa` `, undtagen når der er modstand og uenighed Hvem er i stand til at kæmpe imod Guds kraft og Hans!.?"
Så når vi siger `meningsfuld istawa istaulâ`, så har vi etableret en svaghed for Allah Subhanahu wa Ta'ala. På grund af hans Throne means've mestrede den anden for nogen tid, at Gud skulle hænge tilbage. Så det er meget langt væk (usandsynligt) dette sker imod Gud den Almægtige er perfekt.
De vers fra al-Qur'an, som forklarer, hvad 'uluw (høj) for Allah Subhanahu wa Ta'alasangatlah meget. Blandt de ord Gud den Almægtige:
أأمنتم من في السماء أن يخسف بكم الأرض فإذا هي تمور
Føler du dig sikker mod Gud i himlen, at han vælter jorden med dig, så pludseligt jorden begyndte at ryste. [Al-Mulk/67: 16].
Formålet med fis samme mand, er »den, som er i himlen« er den, som er over himlene. Så Allah er over himlene (ikke i det, Pent.). Fordi himlen er nummer syv, så Allâh er over den syvende himmel. Place Throne er over de syv himle. Så var Allah Subhanahu wa Ta'ala over Tronen er i overensstemmelse med hans perfektion, hvorimod Hans viden omfatter alle steder. Dette skyldes, at sammenholdt (في, FII) i ovenstående afsnit har den betydning "over" (fauqiyyah og 'uluw), ikke som zharfiyyah (beskrivelse af stedet).
Når vi siger الماء في الكوز (vand i koppen), med disse ord (في) en beskrivelse af stedet (zharfiyyah), så betyder "inside". Ligesom vi siger الطلاب في القاعة (elever i klasseværelset). På grund af deres omgivende klasse, de studerende derefter fortolket "i" klasse. Men dette er ikke muligt i Gud, hvor himlen omgiver ham. Så vi define (في) med "over", fordi det også er en mening (في).
Blandt de argumenter, (في) betyder "over" også er Allahs ord Subhanahu wa Ta'alaketika fortælle Farao til heksen ord:
قال آمنتم له قبل أن آذن لكم إنه لكبيركم الذي علمكم السحر فلأقطعن أيديكم وأرجلكم من خلاف ولأصلبنكم في جذوع النخل ولتعلمن أينا أشد عذابا وأبقى
Farao sagde:.. "Har du tro på ham (Moses), før jeg giver dig lov så godt Sandelig han er din chef, der lærte dig magi så godt Så sikkert jeg vil afskære hænder og ben krydsede for jer alle med både blyholdig og tilbage, og faktisk Jeg vil korsfæste jer alle i et palmetræ, og I skal vide hvem af os er mere gribende og mere varig siksanya ". [Thâhâ/20: 71].
I dette vers magikerne Faraos truede de troende med profet Moses. De truede med at blive korsfæstet på palme. Er det muligt, at intelligente mennesker siger betydningen (في) i vers er "in"? Så hvad nytter det, hvis truslen om Faraos magikere palme kryds i træet? Farao gjorde ikke disse trusler, så andre frygter at grusomhed? Hvor ellers ville frygte, hvis du ikke kan se hvad der foregår?
Et andet vers, der forklarer (في) bermakana "over", at Guds ord:
قل سيروا في الأرض ثم انظروا كيف كان عاقبة المكذبين
Sig: "Walk på jorden, så se hvad der var i slutningen af dem, der benægtede det." [Al-An `am / 6:11].
Er begrebet "walking jorden" som beskrevet i ovenstående vers: sporing huler i de mørke jordens indre? Gør vade vandbad? Hvad kan ses? (Nej, Pent.).
Således er formålet med "gik på jorden", er at gå på det at overveje oprettelsen af Allah, Allahs tegn i universet til at levere til frygten for Allah Subhanahu wa Ta'ala.
Tilsvarende Imam Shafi'i rahimahullah aqeedah som han sammenfattes i følgende udsagn: "Begrebet islam, som jeg klamrer sig til, og holdt de folk, jeg kender, såsom Sufyan (ATS-Tsauri), (Imam) Malik og andre, ( er) anerkendelse af det vidnesbyrd, at der er ingen anden gud end Allah har ret diibadahi, og at Muhammad er Allahs Sendebud. Sandelig Allah på tronen, nærmer hans skabninger efter Hans vilje, og nede på jorden i overensstemmelse med himlens vilje- Hans ". (Mukhtasar 'Uluw)
[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 01/Tahun XII/1429/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]
Opgørelse af Imam Shafi'i problemer 'Aqidah
Kend Aqidah en præst Ahlu Sunna er en vigtig sag. Især. Når præsten har et verdensomspændende følge og skoler Derfor vidste opgørelsen af Imam Shafi'i madhhab madzhabnya en masse af muslimer her i landet, bliver det mere vigtigt og hastende, så vi alle kan se klart Aqidah Imam Shafi'i, og det kan være en lærestreg for muslimerne i Indonesien.
Til det formål, vi præsenterer her nogle udsagn om spørgsmål, han Aqeedah, Manhaj taget fra bogen af Imam Shafi'i al-Aqidah fi Itsbat, af Dr.. Muhammad ibn Abd al-Wahab al-'Aqil.
ANGIVELSE AF PROBLEMET MED IMAM SYAFI'I GRAVE
1. Samkopier lov kirkegård.
و أحب أن لا يزاد في القبر من غيره وليس بأن يكون فيه تراب من غيره بأس إذا زيد فيه تراب من غيره ارتفع جدا و إنما أحب أن يشخص على وجه الأرض شبرا أو نحوه
"Jeg kan lide det, når kirkegården blev ikke forhøjet i andre og ikke tage ham fra et andet land. Må ikke, når den sættes til jorden af en anden er meget høj, og det gør ikke noget, hvis det tilføjede en lille smule om.
Jeg bare godt lide den forhøjede (grav) over jorden en tomme eller deromkring. "[1] (1/257)
2. Graves Building Law And Menemboknya.
و أحب أن لا يبنى ولا يجصص فإن ذلك يشبه الزينة و الخيلاء و ليس الموت موضع واحد منها زلم أر قبور المهاجرين و الأنصار مجصصة قال الراوي عن طاوس إن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى أن تبنى أو تجصص وقد رأيت من الولاة من يهدم بمكة ما يبنى فيها فلم أر الفقهاء يعيبون ذلك
"Jeg kan lide det, når (graven) er bygget og walled, fordi den ligner den pyntede og forfængelighed, og døden er ikke stedet for nogen af dem., Og jeg kan ikke se gravene af ledsagerne Emigranter og hjælpere muret".
"En af de fortællere hedder Thawus, at Profeten havde forbudt n konstrueret eller walled grav".
Jeg har selv set nogle myndighederne i Mekka nedrive alle bygningerne på det (graven), og jeg kan ikke se Jurist opsagt den [2]. (1/258)
3. Over loven Building Mosque kirkegård.
و أكره أن يبنى على القبر مسجد و أن يسوى أو يصلى عليه و هو غير مسوى أو يصلى إليه و إن صلى إليه أجزأه و قد أساء
"Jeg forbyder moské bygget over graven og sammenlignes eller bruges til at bede om det i en ujævn eller bede overfor grave. Når han bad overfor graven, så er det stadig gyldige men syndede" [3]. (1/261).
ANGIVELSE AF PROBLEMET MED IMAM SYAFI'I bagvaskelse GRAVE og fornøjelser
و أن عذاب القبر حق و مساءلة أهل ال} قبور حق
Faktisk Allâhs grav var korrekt, og spørgsmålet om engle i graven er sande eksperter [4]. (2/420)
ANGIVELSE AF PROBLEMET MED IMAM SYAFI'I opstandelse, regnskab, himmel og helvede
و البعث حق و الحساب حق و الجنة و النار وغير ذلك ما جاءت به السنن فظهرت على ألسنى العلماء و أتباعهم من بلاد المسلمين حق
Opstandelsen er sandt, er sandt regnskab, himmel og helvede, og i andre, der er blevet beskrevet i Sunnah-Sunnah (hadith), så er der de oral-orale præster og deres tilhængere i de muslimske lande er korrekt [5]. (2/426)
IMAM SYAFI'I erklæring i sagen med navn end GUD svor
فكل من حلف بغير الله كرهت له و خشيت عليه أن تكون يمينه معصية و أكره الأيمان بالله على كل حال إلا فيما كان طاعة لله مثل البيعة في الجهاد و ما أشبه ذلك
Alle de mennesker, der sværger ved andre end Allah, jeg faldt og bekymrende synder, så svoret det var ulydighed. Jeg hader også sværger ved Allah under alle omstændigheder, medmindre det er lydighed mod Gud, som berbai'at for jihad og ligner det [6]. (1/271)
ANGIVELSE AF IMAM SYAFI'I forbøn
فكان صلى الله عليه وسلم خيرته المصطفى لوحيه المنتخب لرسالته المفضل على جميع خلقه بفتح رحمته و ختم نبوته و أعم ما أرسل به مرسل قبله
Han (profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) er den bedste mand udvalgt af Gud til den åbenbaring igen valgt som Hans Sendebud, og som har forrang for alle skabninger med hans nåde åbning og lukning af profetisk, og mere grundigt end læren af apostlenes før. Han forhøjede sit navn i verden og blive den forbøn, som syafa'atnya ydet i næste [7]. (1/291).
Han gav også udtryk om tilstanden af modtagelsen af forbøn:
واستنبطت البارحة آيتين فما أشتهي باستنباطها الدنيا و ما قبلها (وهي قوله تعالى): يدبر الأمر ما من شفيع إلا من بعد إذنه وفي كتاب الله هذا كثير. (قال تعالى): من ذا الذي يشفع عنده إلا بإذنه فعطل الشفعاء إلا بإذن الله
I aftes tog jeg faidah (istimbâth) af de to vers, der gjorde mig interesseret i verden og tidligere. Guds ord: ... Han bor på Tronen (Throne) til at organisere alt. Ingen vil give nogen forbøn undtagen efter hans tilladelse .... -Yunus/10 Punkt 3.
Og i Allahs Bog, så meget: .... ... Hvem kan gå i forbøn hos Allah uden hans tilladelse? -Al-Baqarah / 2 vers 256.
Forbøn Alllah afvist undtagen med tilladelse [8]. (1/291).
Redegørelse for arten af Imam SYAFI'I istiwa »FOR GUD
القول في السنة التي أنا عليها و رأيت عليها الذين رأيتهم مثل سفيان و مالك و غيرهما الإقرار بشهادة أن لا إله إلا الله و أن محمدا رسول الله و أن الله على عرشه في سمائه يقرب من خلقه كيف شاء و ينزل إلى السماء الدنيا كيف شاء .. .
Mine meninger om den Sunnah (aqeedah), at jeg var på det, og jeg ser det er ejet af de mennesker, som jeg ser, ligesom Sufyaan, Maalik og meget mere, er lovede at syahadatain (La ilaha illa-Allah wa Anna Muhammador), (tro), at Allah er over tronen Ham i himlen, der kommer fra hans skabninger, hvordan han kan lide, og ned til den laveste himmel hvordan han elsker ... (2/354-355)
ART IMAM SYAFI'I erklæring Nuzul (FALD) FOR GUD
و أنه يهبط كل ليلة إلى سماء الدنيا بخبر رسول الله صلى الله عليه وسلم
Gud kom ned hver aften til den laveste himlen på baggrund af nyheder Prophet n.. (2/358).
و أن الله على عرشه في سمائه يقرب من خلقه كيف شاء و ينزل إلى السماء الدنيا كيف شاء
Sandelig Allah er over tronen over sine himle, hans skabninger nærmer sig fra, hvordan han kan lide, og Gud l ned til det laveste himlen, hvordan han elsker. (2/358).
Imam erklæring SYAFI'I HANDS på ejendomme for Gud
Sandelig Allah har to hænder på grundlag af Guds ord, (hvilket betyder): Jøderne siger: "Allahs hånd bundet", i virkeligheden de var lænket hånd og de er forbandet på grund af det, de har sagt det. (Ikke så), men begge åbne Guds hånd, han tilbringer som Han vil. Og Al-Koranen `en, som afslørede til dig fra din Herre vil virkelig tilføje ugudelighed og vantro for de fleste af dem. Og Vi har skabt fjendskab og had blandt dem indtil Dommedag. Hver gang de tænder ild krig, Allah slukkede det og de gør fordærv på jorden, og Allah elsker ikke dem, der gør fortræd. -Qs. al-Maida / 5, præmis 64.
Og faktisk Han har også sin højre hånd på grundlag af Guds ord, (hvilket betyder): Og de har ikke herliggøre Gud ved at forherlige nødvendigt sagen helt i hænderne på jorden på Opstandelsesdagen, og himlen rullet op i hans højre hånd. Glorified være Han og ophøjet ham fra, hvad de forbinder. -Qs. az-Zumar/39 vers 67.
IMAM erklæring SYAFI'I om Gud ser på de HEREAFTER
عن الربيع بن سليمان قال كنت ذات يوم عند الشافعي رحمه الله ز جاءه كتاب من الصعيد يسألونه عن قول الله تعالى: كلا إنهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون فكتب فيه لما حجب الله قوما بالسخط دل على أن قوما يرونه بالرضا قال الربيع: أوتدين بهذا يا سيدي قأل : و الله لو لم يقن محمد بن إدريس أنه يرى ربه في المعاد لما عبده في الدنيا
Af ar-Rabi 'bin Sulaiman, sagde han: "En dag jeg var nær Shafi'i og kom et brev fra ash-Sha'id De spurgte ham om Guds ord, (hvilket betyder):. Engangsbeløb nej, faktisk de var på denne dag var helt overskygget af (se) deres Lord.-Qs. Muthaffifin/83 vers 15 - og han skriver (svar) indeholder (erklæring), når Gud blokerer en af de vrede af årsagen, så indikerer det, at folk ser ham med årsag pleasure ".
Ar-Rubayyi 'spurgte: "Er du religiøs med dette, min herre O?"
Så sagde han: "Ved Allah havde Muhammad ibn Idris troede ikke, at han så sin Herre i det Hinsidige, ville han ikke tilbede Ham i verden!". (2/286).
عن ابن هرم القرشي يقول سمعت الشافعي في قوله تعالى: كلا إنهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون قال فلما حجبهم في السخط كان دليلا على أنهم يرونه في الرضا
Af Ibn al-Haram Qurasyi, sagde han: "Jeg hørte Shafi'i sagde i Guds ord l" Nej, sandelig de, at dagen var fuldstændig overskygget fra (se) deres Herre. - Muthaffifin/83 vers 15 - "Det er det argument, at bestyrerne af hans så ham på Opstandelsesdagen [9] (2/387)..
Holdninger til shiitiske imam SYAFI'I
عن يونس بن عبد الأعلى يقول: سمعت الشافعي إذا ذكر الرافضة عابهم أشد العيب فيقول شر عصابة
Fra Yunus bin Abdila'la, sagde han: Jeg har hørt Shafi'i, shiitisk Rafidhah når der bliver kaldt navne, han kritiserede ham meget hårdt, og sagde: "den grimmeste gruppe" [10]. (2/486).
لم أر أحدا أشهد بالزور من الرافضة
Jeg har ikke set en af de mest falsk vidnesbyrd shiitiske Rafidhah [11]. (2/486).
قال الشافعي في الرافضة يحضر الوقعة: لا يعطى من الفيء شيئا لأن الله تعالى ذكر آية الفيء ثم قال: جاءوا من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان فمن لم يقل بها لم يستحق
Ash-Shafi'i sagde om Shia Rafidhah i krigen: "Ikke oplyst nogen af krigsbytte, for Gud levere afsnit l fa'i (krigsbytte), og derefter hedder det: Og de, der kom efter de (Udvandrerne og hjælperne), de bad: »Vor Herre, tilgiv os og vores brødre, som har tro foran os, ..."-Qs. al-Hasyr/59 vers 10 - så han der ikke gør. angivet dette, selvfølgelig, ikke har ret til (få fa'i) [12]. (2/487).
ATTITUDE af Imam SYAFI'I SHUFIYAH (TASHAWWUF)
لو أن رجلا تصوف من أول النهار لم يأت عليه الظهر إلا وجدته أحمق
Hvis nogen bliver Sufi (bertasawwuf) om morgenen, før de kom utvivlsomt Dhuhr tid, ville du finde det, men for at være et fjols [13]. (2/503).
ما رأيت صوفيا عاقلا قط إلا مسلم الخواص
Jeg, på ingen måde få en sufi fornuftigt, undtagen muslimske al-Khawash [14]. (2/503).
أسس التصوف الكسل
Princippet om tasawwuf er dovenskab [15]. (2/504).
لا يكون الصوفي صوفيا حتى يكون فيه أربع خصال: كسول, أكول, شؤوم, كثير الفضول
Det er ikke for at være en Sufi mystiker, at have fire egenskaber: doven, gerne spise, ofte føler sig uheldig, og mange har gjort forgæves [16]. (2/504).
Ligeledes nogle af de udtalelser og holdninger af hans, for at vide, hvordan man følge ham ordentligt. Forhåbentlig nyttige.
[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 01/Tahun XII/1429/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]
Vidste profeten Muhammad sallâ alaihi wa sallam Life In Nature Grave og høre venlig?
Editorial Indledning
Institut for Kongeriget Saudi-Arabien Fatwa "Lajnah Da'imah", giver svaret i sin fatwa no. 4383 [1], når du bliver spurgt om nogle af de ting angående livet af profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i naturen Barzakh, som det fremgår af Hadith af Abu Hurayrah radi anhu berettet af Imam Abu Dawud bd. Betydningen af hadith er: Ingen byder mig undtagen Allah den Almægtige at genoprette min ånd til mig, så jeg vendte tilbage hans hilsen.
Her er nogle spørgsmål og svar Da'imah Stående Udvalg, som derefter blev ledet af Sheikh Abdul Aziz bin Baz rahimahullah, næstformand: Sheikh Abdur Razaq rahimahullah Afifi og medlemmer: Sheikh Abdullah bin Ghudayyan. Udpeget med fri oversættelse.
HVAD er profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam grav som lever i verden
Problem:
I forbindelse med livet af profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, herlig i sin grav, er, Profeten Muhammad sallâ Allâhu' alaihi wa sallam leve som bor fysisk i verden, med returneringen af den ånd og den fysiske krop ind i Han Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam? Eller han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam barzakhiyah ukhrawiyah leve i' Illiyyun toppen uden nogen belastning (taklif) til Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam? Som ordet Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam da hun døde (meningen): "O Allah, ved ar-Rafiq al-A'la". Mens hans krop ligger nu i en grav forbliver uden ånd? Mens ånden Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var i' Illiyyun top? Mens foreningen af krop og ånd med en duftende Hendes krop sker på Dommens Dag? Da Allah den Almægtige siger:
وإذا النفوس زوجت
Og når ånderne genforenet med kroppen. [At-Takwîr/81: 7]
Svar:
Faktisk vores Profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam levende i sin grav i den forstand livet hinsides graven (barzakhiyah). I graven han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam opnå forskellige keni'matan liv skænket af Allah den Almægtige som svar til arbejdet i store og gode, som gør at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam løbet af sit liv på jorden. Hilsner og velsignelser Allah mest Afdhal bør altid helliget ham.
Men det betyder ikke, hans sjæl returneres til kroppen, så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til livet som levet. Det er heller ikke hans ånd med sin krop, indtil han indsamlede sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam liv som livet i det hinsidige. Men dette liv er det naturlige liv i Barzakh, halvvejs mellem den levende verden og livet efter døden.
Det er således kendt, at han var død (død) som profeter og andre mennesker er døde tidligere. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
وما جعلنا لبشر من قبلك الخلد أفإن مت فهم الخالدون
Og vi ikke gøre et menneske, før du evigt liv. Så hvis du dør, uanset om de er evig? [Al-anbīya '/ 21:34]
كل من عليها فان ويبقى وجه ربك ذو الجلال والإكرام
Alt hvad der er på jorden, vil gå til grunde. Men over for din Herre, der har storhed og herlighed forbliver evig. [Ar-Rahman/55: 26-27]
إنك ميت وإنهم ميتون
Sandelig du (Muhammad) vil helt sikkert dø, og de vil dø alligevel. [Az-Zumar/39: 30]
Og andre vers beviser, at Allah den Almægtige mewafatkan Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Derudover det også (der er andre beviser, blandt dem):
• At Sahabah radi anhum været badning liget han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, mengafaninya, menyalatkannya og begravet. Hvis Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var i live som livet Han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam i verden, selvfølgelig vil de ikke gøre det hele, de ting de gjorde alle de andre døde.
• radi anhuma Fatima har også anmodet arven fra sin fars arv. For Fatimah tror, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er død. Og denne tro er ikke benægtes af nogen blandt de kammerater. Men Abu Bakr radi anhu forklarede, at profeter ikke arve ejendom. [2]
• radi anhum The Companions har også indvilget i at vælge en kalif for muslimer efter død Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som efterfølger lederskab. Og det skete med udnævnelsen af Abu Bakr som kaliffen Umar radi. Når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var i live som lever i verden, selvfølgelig vil de ikke holde udnævnelsen af kaliffen. Det er således ijma 'af Sahaba radi anhum at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam er død.
• Tilsvarende, når fitnah (uenighed personer) og vægt problemer plaget folk under regeringstid af Uthman og Ali Radi anhuma, også spørgsmål før og efter. Når det sker, har Sahaba ikke gå i graven profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at søge rådgivning eller for at bede om hjælp, så en vej ud, og bilæggelse af tvister og disse spørgsmål. Hvis Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var i live som lever i verden, selvfølgelig er de ikke går til spilde denne chance, mens de desperat brug for tilstedeværelsen af mennesker, der kunne redde dem fra de katastrofer, der omgiver dem.
Ånden i ham, den ånd, der var i den "højeste Illiyun fordi han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var den bedste mand. Allah har givet en høj stilling til Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i himlen.
HVAD Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam høre nogen opkald eller bøn
Problem:
Vidste Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en herlig grav kan høre hver bøn eller opkaldet bor, eller lytte til de særlige bønner rettet til ham? Som hadith (betydningen): "Den shalawat mig i min grav, jeg hører det ..." og så videre. indtil udgangen af den hadith? Er det Hadith Saheeh, Da'eef eller falsk i navnet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam?
Svar:
Derhjemme, vil alle de døde høre opkaldet af de levende efterkommere af Adam, eller hørt hans bøn. Da Allah den Almægtige siger:
وما أنت بمسمع من في القبور
Og du (Muhammad) kunne ikke gøre mennesker, der er i gravene kan høre. [Fathir/35: 22]
Der er ingen oplysninger, der er autentisk, både i Koranen og Sunnah Shahihah, der kan bevise, at Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i sin grav at høre hver bøn eller ringe til en levende person, så det anses for at være specificiteten af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam.
En konkret historie af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, er, at de velsignelser og hilsener på de mennesker, der læser det vil være op til han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Det er det. Begge læste bønner nær grav profeten Muhammed eller væk fra det. Bare det samme, han stadig vil være op til sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Baseret på en klar historie om Ali ibn Husayn ibn Ali radi anhum (barnebarn af Ali ibn Abi Talib radi-pen anhu), så han en mand kommer ind i et hul i graven profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og mennesker bliver i det og bede. Så Ali bin Husayn bin Ali radi anhum forbud og sagde:. "Skal jeg fortælle dig en hadith, som jeg har hørt fra min far, fra min bedstefar, af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde han:
لا تتخذوا قبري عيدا, ولا بيوتكم قبورا, وصلوا علي فإن تسليمكم يبلغني أين كنتم. رواه أحمد وغيره
Gør ikke min grav som en fejring af dig, og du behøver ikke gøre jeres huse som grave, læse bønner over mig, faktisk hilsen du vil komme til mig, uanset hvor du befinder dig. [3]
Som for hadith:
من صلى علي عند قبري سمعته ومن صلى علي بعيدا بلغته
Hvem shalawat mig nær min grav, jeg hører ham, og hvem shalawat mig fra langt væk, vil det være op til ham.
Så dette hadith er en hadith Da'eef ifølge hadith lærde. Syaikhu Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde:. "Denne hadith er en hadith maudhu '(falsk) på vegne af al-A'masy ifølge konsensus blandt lærde [4]
Mens Hadith berettet af Abu Dawood med en hasan isnaad, fra Abu Hurayrah radi anhu, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
ما من أحد يسلم علي إلا رد الله علي روحي حتى أرد عليه السلام
Ingen byder mig undtagen Allah vil genoprette min ånd til mig, så jeg vil besvare hans hilsen. [5]
Så dette hadith ikke er lys (sharih) forklarer, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam hørte (til højre) hilser på en muslim. Der er endda mulighed for mening er profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ville svare, hvis en muslimsk hilsen engel fortalte han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam muslimske hilsen ham.
Selv hvis vi antager, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam faktisk hørte hilsen af en muslim, men det er ikke nødvendigvis en sikkerhed for, at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kan høre hver bøn og opkald dirigeres til en levende person, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
SYIRIKKAH bede til profeten Muhammad sallâ alaihi wa sallam
Kald af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam eller bede til ham, så han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam opfylde behovene hos ansøgeren eller luft-isti'anah (for hjælp) til Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han behandle ulykke eller katastrofe, uanset om de udføres nær kirkegård Han er ædel, eller fjernt, både juridiske og ikke unddrage så slemt?
Svar:
Processkrift, kalder og bede om hjælp til ham efter han døde, så han opfylder behovene for opkaldere, og at han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam off nød, loven er shirk akbar, hvilket gerningsmanden ud af Islam, godt klaret nær hans grav, eller langt fra sin grav. For eksempel, hvis nogen sagde "O Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, giv mig forbøn!" . Eller siger "Tilbage denne ting mangler, eller andre ordsprog Based generelle anvendelse af Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:
وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا
Sikkert disse steder tilhører Allah bue ned, så du skal ikke tigge (bede) til nogen udover Allah. [Al-Jin/72: 18]
ومن يدع مع الله إلها آخر لا برهان له به فإنما حسابه عند ربه إنه لا يفلح الكافرون
Og hvem påberåbe sig (tilbedelse) til de andre guder foruden Allah, når ingen buktipun ham om det, så beregningen kun på sin Herre. Sandelig de vantro vil ikke være heldig. [Al-Mu'minûn / 23:117]
يولج الليل في النهار ويولج النهار في الليل وسخر الشمس والقمر كل يجري لأجل مسمى ذلكم الله ربكم له الملك والذين تدعون من دونه ما يملكون من قطمير إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم ولو سمعوا ما استجابوا لكم ويوم القيامة يكفرون بشرككم ولا ينبئك مثل خبير
Han satte natten til dagen og indarbejde dagslys i aften og solen og månen, som hver kører under et bestemt tidsrum. Hvem (do), så Allah, jeres Herre, Hans er alle de Riger. Og dem, som du kalder (bøn / tilbedelse) foruden Allah har ikke noget selv tynd epidermis. Hvis du klage til De, de ikke høre din stemme, og hvis bare de hører, kan de ikke tillade anmodning. Og på Opstandelsesdagen de vil benægte kemusyrikanmu. Og ingen kan give dig de oplysninger, som gives af Allah den Almægtige omhyggeligt. [Fâthir/35 :13-14]
Sådanne fatwaer Lajnah Da'imah der beskriver, om i sin grav, hørte Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam hilsener, bønner, anmodninger og lyd levende? Svaret er, er der ingen klare tekster beskrive det. Hvis det havde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam hørte hilsen af den levende rettet mod ham, men det betyder ikke, at han hørte hvert ord, så ring og anmode ham. Selv appelleret til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så han har brug for sagsøgeren shirk akbar. Især hvis det ikke er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, men høj sin stilling som borgmester. Bør folk frygter Allah, og frygten for hans trusler. Ingen kan hjælpe ham, hvis Allahs vrede og straf, ham. Nas'aluLLaha al-'Afiyah.
[Transskriberet fra blade Sunnah 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______
Fodnote
[1]. Kan ses i Fataawa al-Lajnah ad-Dâ'imah, Verifikation og Tartib: Shaykh Ahmad ibn Abdur Razaq ad-Duwaisy, Daar 'Ashimah, III/227-231
[2]. Som nævnt i Sahih al-Bukhari, nr. 6725, Bari 6726/Fathul XII / 5, Sahih Muslim / Sharh an-Nawawi, Verifikation Khalil Ma'mun Syiha XII/299, nej. 4555 og Abu Dawud (Sahîh Sunan Abi Dawud, Shaykh al-Albani II/239, no. 2968, 2969, 2970, 2977 etc.
[3]. Ovennævnte hadith berettet af Abu al-Mushili Ya'la i Musnadnya, no. 469. Muhaqqiq Musnad Abi Ya'la: Hussain Salim Asad sagde ovenfor Da'eef historie, fordi munqathi «. Ali ibn Husayn ibn Ali har berettet fra hans bedstefar Mursal. Se Abi Musnan Ya'la, Verifikation: Salim Asad Husain I/361-362 nej. 469, Maktabah ar-Rushd og Daar al-Ma'mun lit Turats, cet. Jeg 1430 H/2009 M. Men der er en saheeh Hadith matching, berettet af Abu Dawood, fra Abu Hurayrah Radi anhu, sagde han: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
لا تجعلوا بيوتكم قبورا, و لا تجعلوا قبري عيدا, وصلوا علي فإن صلاتكم تبلغني حيث كنتم.
Du må ikke lave jeres huse som grave, og du skal ikke gøre min grav som en fest, og shalawatlah mig, faktisk shalawatmu vil komme til mig, uanset hvor du siger. (Se Sahîh Sunan Abi Dawud, Shaykh al-Albani I/571, no. 2042
[4]. Consulting velkommen 'i Majmoo' Fataawa Ibni Taymiyyah XVII/241
[5]. Se Sahîh Sunan Abi Dawud, op.cit. I/570 Kitab al-Manasik, Bab al-Qubur Ziyarati, no. 2041
Forståelse Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah
A
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
A. Definition af 'aqeedah
»Aqidah (العقيدة) ifølge det arabiske sprog (etymologi) er afledt af ordet al-'aqdu (العقد), hvilket betyder, at obligationen, at-tautsiiqu (التوثيق), hvilket betyder tro eller stærk tro, al-ihkaamu (الإحكام), som betyder bekræfter (indstillet ), og ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) binder stærkt signifikant. [1]
I mellemtiden, i henhold til de vilkår (terminologi): »Aqidah er tro og vished, som uden tvivl for dem, der tror.
Således »den islamiske Aqeedah er urokkelig tro og er sikker på at Allah Subhanahu wa Ta'ala i hver udførelse forpligtelser, tauhid [2] og adlyde Ham, tro på Hans engle, Hans budbringere, Bog- Hans bog, The slutningen af dagen, god og dårlig skæbne og tro på alt det har intet autentiske om principperne for Religion (islamisk teologi), en overnaturlig spørgsmål, tror på hvad ijma '(konsensus) af Salafush Salih, og alle nyheder qath'i (absolut), både videnskabeligt og i amaliyah defineret i henhold til Al-Qur'an og det autentiske Sunnah og ijma 'Salafush Salih. [3]
B. Seværdigheder: Videnskabsstudier 'aqidah [4]
»Aqidah set fra perspektivet af en science-fit konceptet Ahlus Sunnah wal jama'ah-dækker emner: Unity, Faith, islam, problemet ghaibiyyaat (uset stuff), profeti, skæbne, nyheden (om fortiden og fremtiden), retsgrundlaget qath'i (sikker), alle de grundlæggende principper for religion og tro, herunder benægtelse af Ahl-ul-Ahwa 'wal Bida' (tilhængere af lidenskaber og innovation ekspert) , alle skoler og sekter menyempal igen vildledende og holdninger til dem.
Discipliner 'Aqidah har et navn, der står mål med, og navnene er forskellige mellem Ahlus Sunnah med firqah-firqah (fraktioner) mere.
• Navngivning af 'aqidah af Ahlus Sunnah efter:
Blandt navnene på 'aqidah af Ahlus Sunnah ifølge forskere er:
1. Al-Iman
'Aqidah kaldes også al-Iman som nævnt i Al-Qur'an og hadith af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, som 'aqidah diskutere de seks søjler i tro og spørgsmål med tilknytning dertil. Da omtalen af al-Iman i en berømt hadith kendt som Hadith Jibril Alaihissallam. Og de lærde i Ahlus Sunnah ofte nævne ordet 'Aqidah al-Iman i deres bøger. [5]
2. »Aqidah (I'tiqaad og 'Aqaa-id)
De lærde i Ahlus Sunnah kaldes ofte videnskaben om 'aqidah i form af' aqidah Salaf: '. Aqidah Ahl al-I'tiqaad Atsar og i deres bøger [6]
3. Guds enhed
'Aqidah af Tawheed som navngivet af diskussionen drejede sig om Tawhîd eller pengesaan til Gud i Rububiyyah, Uluhiyyah og Asma' wa Shifat. Således viser en undersøgelse af videnskaben af Tawhîd 'Aqidah af de mest ædle og hovedformålet. Derfor er videnskaben kaldes videnskaben om Tawheed i almindelighed i henhold til Salaf lærde. [7]
4. As-Sunnah
Sunnah betyder vejen. 'Aqidah Salaf As-Sunnah opfordrede til sine tilhængere til at følge den vej, som profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og hans ledsagere i sagen radi anhum 'Aqidah. Og dette udtryk er det udtryk berømte (populær) i de første tre generationer. [8]
5. Islamisk teologi og Ushuluddiyanah
Usul betyder Tro søjler, de søjler i islam og qath'i problemer og spørgsmål, der er blevet konsensus blandt de lærde. [9]
6. Akbar Al-Fiqhul
Dette er et andet navn for islamisk teologi og det modsatte af al-Fiqhul Ashghar, en samling af love ijtihadi. [10]
7. Ash-Sharia
Pointen er, at alt, der er blevet fastsat af Allah og Hans Budbringer gader formular guide, er især og mest grundlæggende Ushuluddin (spørgsmål om 'aqidah). [11]
Det er noget andet videnskabens navn 'Aqidah af de mest berømte, og nogle gange tilsætning af Ahlus Sunnah kaldes' aqidah dem med de navne, der anvendes af Ahlus Sunnah, som de fleste af strømmen Asyaa'irah (Asha'ira), især eksperter hadith blandt dem.
• Navngivning 'Aqidah ifølge firqah (sekt) som:
Der er nogle andre begreber, der anvendes ved firqah (sekt) end Ahlus Sunnah som videnskabens navn 'Aqidah, og den mest berømte af dem er:
1. Science Kalam
Navngivning er kendt i hele den teologiske stream mutakallimin (pengagung videnskaben om Kalam), såsom strømmen af Mu'tazilites, Asyaa'irah [12], og den gruppe, der går langs med dem. Dette navn bør ikke anvendes, fordi videnskaben selv Kalam merupa jo længere en ny ting, og har diada-invent princippet taqawwul (sige noget) Guds navn er ikke baseret på videnskab.
Og forbud bolehnya navn i modsætning til den metode, der anvendes Salaf lærde til at definere problemer "Aqidah.
2. Filosofi
Denne betegnelse anvendes af filosoffer og mennesker i overensstemmelse med dem. Dette er det navn, som ikke bør anvendes i 'Aqidah, fordi den grundlæggende filosofi, som er imaginær, rationalitet, fiktion og overtro synspunkter om ting usynlige.
3. Tashawwuf
Dette udtryk bliver brugt af nogle af de Shufi, filosof, orientalist og folk i overensstemmelse med dem. Dette er det navn, der ikke bør anvendes i 'Aqidah, fordi det er navngivningen af den nye længere opfinde diada. Den indeholder Shufi delirium, krav og tilståelser af deres overtro bruges som reference i 'Aqidah.
Navngivning Tashawwuf og Shufi ikke kendt i begyndelsen af islam. Navngivning er berømt (der) efter dette eller komme ind i islam fra religiøse lære og tro end islam.
Dr. Shabir Tha'imah kommenterede i sin bog, wa ash-Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Det er klart, at Tashawwuf påvirket af livet for de kristne præster, de kan lide at bære tøj af uld og bor i klostre, og det er enorme. Islam besluttede denne vane, når han udgivet hver land til monoteisme. Islam giver en god indflydelse på livet og forbedre procedurerne for tilbedelse af de forkerte mennesker før Islam. "[13]
Shaykh Dr. Ihsan Divine Zahir (. D. 1407 H) rahimahullah sagde i sin ved-Tashawwuful-Mansya 'wal Mashaadir: "Hvis vi ser grundigt over læren af den første og sidste Shufi (senere) samt udtalelserne citeres og anerkendt af deres i bøgerne Shufi både gamle og nye, vil vi helt klart se, at meget forskel mellem Shufi lære Al-Qur'an og Sunnah. Så også vi har aldrig set nogen frø Shufi i vejen for livet profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere Radi anhum, de er (som bedst) option Allâh af sine tjenere (efter profeterne og apostlene). I stedet kan vi se, at læren Tashawwuf taget fra kristne præster, Brahmin, hinduistiske, jødiske, buddhistiske og alle zuhudan, aske-Syu'ubi konceptet i Zarathustrianisme i Iran, som er den tidlige periode af Shufi, Ghanusiyah, græsk, og tænkte Neo -platonisme, der blev udført af folk Shufi senere. "[14]
Shaykh 'Abdurrahman al-Vice rahimahullah sagde i sin bog, Mashra'ut Tashawwuf: "Sandelig, det er et svindelnummer Tashawwuf (forræderi) mest afskyelige og forkastelige. Shaytan har lavet en tjener af Allah bedrog ham og kæmpe mod Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Faktisk Tashawwuf er (as) under dække af, at han blev set som en Zoroastrian ekspert tilbedelse, selv dække af alle fjender af denne religion. Hvornår undersøges mere i dybden, vil blive fundet i den lære, at der Shufi lære brahmanisme, buddhisme, Zoroasterisme, Platoisme, jødedom, kristendom og hedenskab. "[15]
4. Ilaahiyyat (Theology)
Illahiyat er studiet af 'aqidah med filosofiens metoder. Dette er det navn, som mutakallimin, filosoffer, orientalister og deres tilhængere. Dette er også navngivningen er forkert, at disse navne ikke bør anvendes, fordi de mener filosoffer og filosofiske forklaringer på mutakallimin om AllahSubhanahu wa Ta'alal efter deres opfattelse.
5. Bag naturens kræfter Metafysiske
Udtrykket bruges af filosoffer og vestlige forfattere samt dem, der er på linje med dem. Dette navn bør ikke anvendes, fordi det kun er baseret på den menneskelige tænkning alene og imod Al-Qur'an og Sunnah.
Mange mennesker, der kalder hvad de tror og de principper eller idéer, at de bekender sig til en tro, selvom det er falsk (bathil) eller har noget grundlag (argumenter) »aqli og naqli. Faktisk 'Aqidah, som har en sand forståelse af den' aqeedah af Ahlus Sunnah wal jama'ah stammer fra Al-Qur'an og hadith af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam en Saheeh og ijma' Salafush Salih.
C. Definitionen af Salaf (السلف)
Ifølge sprog (etymologi), betyder Salaf (السلف) førstnævnte (forfædre), den ældre og mere vigtigt [16]. Salaf betyder forgængeren. Hvis det er sagt (سلف الرجل) nogen Salaf, hvilket betyder begge forældre, der var gået forud for ham. [17]
I henhold til betingelserne (terminologi), betyder ordet Salaf den første generation og det bedste af det Ummah (muslimske), der består af Sahaba, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in og imamerne carrier instruktionerne på de tre periode (produktion / fremtidig) først blev hædret ved Allah Subhanahu wa Ta'ala, som de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.
"Den bedste mand er på min tid (dvs. den tid af ledsagerne), så den næste (Tabi'in periode), så den næste (periode tabi'ut Tabi'in)." [18]
Ifølge al-Qalsyani: "Salafush Salih var den første generation af denne ummah en meget dyb forståelse af videnskab, som følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og holde Sunnah. Gud valgte dem til at ledsage Hans Profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og genoprette hans religion ... "[19]
Shaykh Mahmud Ahmad Khafaji sagde i sin bog al-'Aqiidatul Islamiyyah Bainas Salafiyyah wal Mu'tazilah: "Bestemmelse af Salaf sigt er ikke nok kun begrænset tid kun bør selv svare til Al-Qur'an og Sunnah i henhold til forståelsen Salafush Salih (på 'Aqidah, manhaj, moral og mystik-pent.). Enhver, der tror ifølge Al-Qur'an og Sunnah af 'Aqidah, ifølge forståelsen af loven og suluknya Salaf, så kaldes det Salafi selvom fjernt sted og anderledes tid. I stedet hvem overtræder udtalelse fra Al-Qur'an og Sunnah, så er han ikke en Salafi selvom han levede i de dage af Venner, Ta-bi'in og tabi'ut Tabi'in. [20]
Penisbatan eller word Salaf as-Salafiyyuun ikke tilfælde, hvor kætteri, men det er penisbatan penisbatan den syar'i som personen tilskriver sig selv til den første generation af denne ummah, nemlig Sahaba, og tabi'ut Tabi'in Tabi'in.
Ahlus Sunnah wal jama'ah sagde også som-Salafiyyuun fordi de følger manhaj af Friend og Salih Salafush tabi'ut Tabi'in. Så alle, der fulgte i deres fodspor og drives af deres manhaj-in på all-time, kaldes de salafister, som tilskrives Salaf. Salaf er ikke en gruppe eller klasse, som forstås af de fleste mennesker, men det er en manhaj (live system i ber'aqidah, tilbedelse, mægle, moralsk og andet), som er obligatorisk for enhver muslim. Altså er forståelsen af Salaf tilskrives folk, der opretholder sikkerhed 'Aqidah og manhaj udføres i henhold til, hvad profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og hans ledsagere radi anhum før stridigheder og uenighed. [21]
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah rahimahullah (. D. 728 H) [22] sagde: "Det er ikke en skændsel for de mennesker, der optrådte manhaj Salaf og personen tilskriver sig til Salaf, selv forpligtet til at acceptere det som sådan manhaj Salaf er intet andet end sandheden." [23 ]
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
Definition af Ahlus Sunnah wal jama'ah. Historie af fremkomsten af Ahlus Sunnah wal jama'ah sigt
Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne
D. Definition af Ahlus Sunnah wal jama'ah
Ahlus Sunnah wal jama'ah er:
Dem, der tager hvad der nogensinde taget af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans Ledsagere Radi anhum. Kaldet Ahlus Sunnah, på grund af den stærke (de) besidde og berittiba '(følg) Sunnah af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, og hans ledsagere Radi anhum.
As-Sunnah afhængigt af sproget (etymologi) er en sti / vej, uanset om det er godt eller dårlig måde. [1]
I mellemtiden, i henhold til lærdes aqidah (terminologi), As-Sunnah er en guide, der er blevet udført af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere, både om videnskab, i'tiqad (tro), ord og gerning. Og det er Sunnah, der skal følges, vil de, der følger ham blive rost og kritiseret dem, der ville menyalahinya. [2]
Forståelse As-Sunnah af Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Sunnah er den taget vej omfatter klamrer sig til, hvad der er implementeret Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans efterfølger som automatiseret og straight form jeg »tiqad (tro), ord og handlinger. Det er den perfekte Sunnah. Derfor blev den forrige generation ikke navngivet Salaf As-Sunnah, undtagen til, hvad omfatter tre aspekter. Det er berettet fra Imam Hasan al-Basri (d.. 110 H), Imam al-Auza'i (d.. 157 H) og Imam Fudhail bin 'Iyadh (d.. 187 H). "[3]
Kaldet al-jama'ah, fordi de er forenet i sandheden, ønsker ikke berpecah-sider i religiøse spørgsmål, samledes under ledelse af imamerne (klæber til) al-haqq (sandhed), ikke at komme ud af deres menighed og Følg hvad, der er blevet en del Salaful Ummah. [4]
Jama'ah ifølge lærdes aqidah (terminologi) er den første generation af denne ummah, nemlig de kammerater, tabi'ut Tabi'in samt dem, der følger i godhed indtil Dommedag, som samledes på sandheden. [5]
Imam Abu Shammah rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) sagde: "Ordren til at holde på menigheden, er det hensigten at holde på sandheden og følge den. Selvom carry bit og Sunnah at menyalahinya parti. Fordi sandheden er hvad der sker af menigheden af den første, der gennemførte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere uden varsel til personer, som afviger (begå falskhed) efter dem. "
Som anført af Ibn Mas'ud radi anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-jama'ah følger sandheden, selv om du er alene." [7]
Så Ahlus Sunnah wal jama'ah er dem, der har en natur og karakter til at følge Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og styre uden om de nye sager og fornyelser i religion.
Fordi det er dem, der ittiba «(følg) til Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og følg Atsar (spor Salaful Ummah), så er de også kaldes Ahlul hadîth, Ahlul Atsar og Ahlul Ittiba«. Desuden er de også siges at være ath-Thaa-ifatul Manshuurah (klasse får for hjælp Allah), al-Firqatun Naajiyah (Sect), Ghurabaa '(udlænding).
Om ath-Thaa-ifatul Manshuurah, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Der har altid været en part af min ummah, der altid forsvarer Guds befalinger, vil ikke skade dem, som ikke hjælper dem, og de mennesker, de menyelisihi op kom Guds befalinger, og de bo på toppen af vejen." [8]
På al-Ghurabaa «, Profeten sallâ Allâhu 'alaihi sagde wa sallam:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"Islam oprindeligt fremmede, og skal vende tilbage som fremmede først, derefter heldig for al-Ghurabaa" (udlændinge). "[9]
Mens betydningen af al-Ghurabaa 'som er fortalt af' Abdullah ibn 'Amr ibn al-' Ash radi anhuma når en dag profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam forklarede betydningen af al-Ghurabaa «, sagde han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Folk, der tilbeder i centrum af mange mennesker, der er fattige, dem der ikke adlyder dem mere end at adlyde dem." [10]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også om betydningen af al-Ghurabaa':
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Det er, folk er altid forbedre (ummah) midt i ødelæggelsen af mennesker." [11]
I en anden beretning, der er nævnt:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"At de mennesker, der fastgør Sunnah (Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) efter ødelagt af mennesket". [12]
Ahlus Sunnah, kaldet ath-Tha-IFAH al-Mansurah og al-Firqatun Najiyah alle Ahlul Hadith. Omtale af Ahlus Sunnah, ath-Thaifah al-Mansurah og al-Firqatun Najiyah den Ahlul hadîth noget berømt og kendt siden Salaf generation, fordi omtalen af det er et krav i tekster og i overensstemmelse med de betingelser og realiteter. Det fortælles med en Saheeh isnaad fra imamerne, såsom: 'Abdullah Ibn al-Mubarak: »Ali Ibn Madini, Ahmad ibn Hanbal, al-Bukhari, Ahmad bin Sinan [13] og andre, رحمهم الله.
Imam Shafi'i [14] (. D. 204 H) rahimahullah sagde: "Når jeg ser en hadith ekspert, som om jeg så en af de ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, forhåbentlig Allah belønne de bedste til dem. De har været at holde detaljerne i religion for os og obligatorisk for os at takke dem for deres indsats. "[15]
Imam Ibn Hazm Azh-Zhahiri (. D. 456 H) rahimahullah forklarer Ahlus Sunnah: "Ahlus Sunnah, som vi nævnte det var Ahl-ul-haqq, mens de er tilmed Ahlul bid'ah. For det er faktisk Ahlus Sunnah Sahaba radi anhum og alle, der fulgte dem fra Tabi'in valgte manhaj, så aske-haabul hadith, og som fulgte dem fra jurister fra hver generation, indtil vor tid samt lægfolk der følger dem både i øst og i vest. "[16]
E. Historie af fremkomsten af Ahlus Sunnah wal jama'ah sigt
Navngivning udtrykket Ahlus Sunnah har eksisteret siden den første generation af islam i den periode, hvor ophøjede Gud, den generation af ledsagerne, Tabi'in og Tabiut Tabi'in.
'Abdullah ibn' Abbaas anhuma [17] sagde ved fortolkningen af Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"På den dag, på det tidspunkt var der hvide ansigter glød, og nogle sorte ansigt dystre. Som for de mennesker, der står over for dystre sort (som sagde): »Hvorfor har du ikke tror efter din tro? På grund af der følte pine forårsaget vantro, at »[Ali 'Imran: 106].
"De hvide mennesker står de er Ahlus Sunnah wal jama'ah, mens den sorte ansigt, de er Ahlul bid'ah og vildledte." [18]
Så udtrykket Ahlus Sunnah er efterfulgt af de fleste lærde Salaf رحمهم الله, blandt dem:
1.Ayyub as-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), sagde han: "Da jeg blev underrettet om død af en af Ahlus Sunnah, som om mangler en af mine lemmer."
2. Ats-Tsaury rahimahullah Sufyan (. D. 161 H) sagde: "Jeg wasiatkan dig at holde sig til Ahlus Sunnah godt, fordi de er al-Ghurabaa«. Hvordan Ahlus Sunnah wal jama'ah mindst. "[19]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. D. 187 H) sagde: "... Siger Ahlus Sunnah:. Tro er tro, ord og handlinger"
4. Abu 'Ubaid al-Qasim ibn Sallam rahimahullah (. Levende th 157-224 H) sagde i sin bog Muqaddimah al-Iimaan [21]: "... Og ja, hvis du spørger mig om tro, bestridt befolkningen i perfektion af tro, vokser og tab af tro, og du siger, som hvis du ønsker at vide troen ifølge Ahlus Sunnah af vejen ... "
5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. Levende th 164-241 AH), sagde han i sin bog Muqaddimah, As-Sunnah: "Disse skoler Ahlul 'ilmi, aske-haabul atsar og Ahlus Sunnah, er de kendt som tilhængere af Sunnah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere, da tidspunktet for Sahaba radi anhum indtil på nuværende tidspunkt ... "
6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) sagde: "... Som for retten for ordene i troen på, at de troende vil se Allah på Dommedag, så det er, hvad vores religiøse tro med ham, og vi ved, at Ahlus Sunnah wal jama'ah fandt indbyggerne i Himlen vil se Gud i overensstemmelse med hadith af profeten nyheder Shaallallahu 'alaihi wa sallam. "[23]
7. Imam Abu Jaffar Ahmad ibn Muhammad ath-Thahawi rahimahullah (live th. 239-321 H). Han siger i bogen Muqaddimah 'aqidahnya den berømte (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... Dette er forklaringen på den 'aqidah af Ahlus Sunnah wal jama'ah."
Med penukilan, så er det klart for os, at Ahlus Sunnah lafazh allerede kendt blandt Salaf (tidlig generation af denne ummah) og de lærde bagefter. Udtrykket Ahlus Sunnah er en absolut begreb i modsætning til ordet Ahlul bid'ah. De lærde i Ahlus Sunnah skriftlig forklaring af 'aqidah af Ahlus Sunnah at Ummah ideologi af' Aqidah er rigtigt og at skelne mellem dem og Ahlul bid'ah. Som det er blevet gjort ved Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi og andre.
Og også som en tilbagevisning til dem, der hævder, at udtrykket Ahlus Sunnah blev første gang brugt af en gruppe Asha'ira, hvorimod Asha'ira forekommer i det 3. århundrede og 4. Hijriyyah. [24]
I det væsentlige ikke Asha'ira tilskrives Ahlus Sunnah, på grund af visse fundamentale forskelle i principper, herunder:
1. Menta'-wil Asha'ira attributter af Allah Ta'ala, mens Ahlus Sunnah definere Guds egenskaber som defineret af Allah og Hans Sendebud, så istiwa 'natur', ansigt, hånd, Al-Qur-en Kalamullah og andre.
2. Asha'ira syslede sig med videnskaben om Kalam, lærde af Ahlus Sunnah, mens det fordømte videnskaben om Kalam, som en forklaring Imam Shafi'i rahimahullah når fordømme videnskaben om Kalam.
3. Asha'ira afvise det autentiske nyheder om Guds egenskaber, de afviser det med fornuft og qiyas (analogi) dem. [25]
[Kopieret fra bogen Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Udskriver Third 1427H/Juni 2006M]
kilde: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar