Eid al Fitr nap és útmutatást Királyság, a Buraidah Allaah "anhu mondta: كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجعفيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam nem jött ki a nap "Eid al-Fitr, így evett. És nem eszik napján" Eid al-ADH-ha, így ő hazament, majd megeszi a húst az áldozat ". [At-Tirmidhi és HR Ibn Majah].
Által
Aris pap, Abu Sulaiman Sugiyantoro
MIÉRT hívják "ID?
A nyelv, 'Id van valami, hogy újra és újra és újra. Valami, ami használt, hogy jöjjön vissza, és egy térben és időben.
Akkor az úgynevezett "Id, mert Isten jósága ad törni a hátán, miután a böjtölés és kifizető Zakat Fitr. És egy tökéletes zarándokok, miután elrendelte, hogy az állat levágása áldozat és Tawaf. Mert általában ilyenkor van öröm és boldogság.
Mint rahimahullah Suyuti mondta: "Id sajátosságait ennek a népnek. A két meglévő nap "Id, az Isten kegyelme, hogy ezt a nemzetet. Anas-tól Allaah "anhu, azt mondta:" A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam jött Medina, és az emberek Medina két ünnep nap. Abban az időben Jahiliyyah, játszanak a két ünnep. Azt mondta, "jöttem, és még két nap, nem játszunk a tudatlanság. Isten akkor cserélje ki a jobb, mint mind a ketten, (vagyis) a nap és a Nahr napján Fitr. "[Dr. Abdullah Ath Thayyar, Ahkam Al 'Idain Wa "Asyri Dhi'l Hijjah, p. 9].
Sunnah dolgokat "ID
Vannak, akik gyakorolják Sunnah számunkra ezen a boldog napon, többek között:
A. Fürdő.
Azon a napon, "Id, Sunnah a zuhanyozó. Mivel ezen a napon a muszlimok összegyűlnek, akkor az Sunnah egy fürdő pénteken. Azonban, ha valaki csak wudoo "csak akkor jogszerű neki. (Ibn Qudama, Al Mughni, 3/257). Mint a fürdés és kaifiyatnya janabat.
Nafi "azt mondta, először az" Eid al-Fitr, Ibn Umar "anhuma zuhanyzó elhagyása előtt a mező. [Narrátor Imam Malik al Muwatta ", 1/177].
Sa'id Ibn Musayyib rahimahullah mondta: "Sunnah napján" Eid al-Fitr van három. (A): egy rövid sétára a mezőre, enni és zuhanyzó, mielőtt elhagyja a házat. [Irwa'ul Ghalil, 2/104].
2. Ima az indulás előtt díszes "Id.
Sunnah mossa fel, és tegye a legjobb ruhákat, Befújtad és bersiwak.
A Allaah Abbász ibn 'anhuma, azt mondta:
كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يلبس يوم العيد بردة حمراء
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam napján az "Id, viselt piros burdah". [Ash Saheehah, 1279].
Imam Malik Rahimahullah azt mondta: "Hallottam a Ahlul Ilmi, vélték sunnah visel parfümöt és díszített napján" Id ". [Al Mughni, 3/258].
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "A múltban, amikor végre egy kétnapos ünnep imákat, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam viselt gyönyörű ruhát. Hullah Ő viselte két nap szabadság és a Sun, a. Egyszer volt rajta két zöld ruhát , és néha viselt burdah (piros kendővel takaró). " [Zaadul Ma'ad, 1/426].
Mivel a nők számára, nem ajánlott a viselése díszített ruhát egy díszes, vagy Befújtad. És kell, hogy maradjon távol a férfiakat, hogy ne rágalom, mint a valóság, hogy látjuk ma.
3. Evés előtt ima "Eid al-Fitr.
Anas-tól Allaah "anhu, azt mondta:
كان رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يغدو يوم الفطر حتى يأكل تمرات. رواه البخاري
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam nem jött ki, hogy imádkozzanak "Eid al-Fitr, így evett néhány dátumok". [Jelentette al Bukhari].
És Buraidah Allaah "anhu, azt mondta:
كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجع
فيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam nem jött ki a nap "Eid al-Fitr, így evett. És nem eszik napján" Eid al-ADH-ha, így ő hazament, majd megeszi a húst az áldozat ". [At-Tirmidhi és HR Ibn Majah].
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "A múltban, mielőtt elindul, hogy imádkozzanak" Eid al-Fitr, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam eszik néhány dátumokat, a páratlan számú. És napján" Eid al-ADH-ha ő nem evett, így a háton és a mező, akkor Ő megette a húst az áldozat. " [Zaadul Ma'ad, 1/426].
4. Taking a különböző közúti indulás és a visszatérés, amikor ima "Id.
Sunnah a menyelisihi módon, vagyis azáltal, hogy egy úton, amikor kimegy imádkozni "Id, és add meg a másik irányba, amikor visszatér a területről.
-Tól Jabir Allaah "anhu, azt mondta:
كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا كان يوم عيد خالف الطريق. رواه البخاري
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, amikor a nap a "Id, vett egy másik út, amikor a szabadság és a haza". [Jelentette al Bukhari a Bab Al 'Idain]
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "A múltban, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam jött ki gyalog, és ő menyelisihi úton, (hogy) ment keresztül, egy útra vagy oda egy másik úton. " [Zaadul Ma'ad, 1/432].
Törvény volt más út csak egy speciális, két nappal Id. Nem Sunnah más tetteket, mint a vasárnap imát, ahogy azt a könyvében Ibn Dhuwaiyan Manarus Sabil 1/151. Vagy a jó cselekedetek más probléma, Imam Egy Nawawi említi a könyvben Righteous Riyadhush fejezete disunnahkannya menjen imádkozni "Id, látogassa meg a beteg, a hadzs, a háború, mellékelve a holttestet, a másik azáltal, hogy más utat, így szaporodnak a hely- istentiszteleti hely.
Shaykh Ibn 'Uthaymeen, esetleg Allaah kegyelmezz mondta: "A dolgok így nem lehet diqiaskan. Sőt, ez a gyakorlat nem gyakorlat idején a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. És soha nem idézett, hogy ő más utat vett, kivéve a két nap 'id. Van egy fontos szabály thalibul ilmi, minden, ezért az időben a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és ő nem tette meg, akkor a gyakorlatban elutasítják". Amíg Shaykh Ibn 'Uthaymeen mondta: "Igaz, a javaslat arra, hogy más utat, egy különleges imát a két" Id egyedül, ahogy a szavakat, Zahir-al Hajjawi muallif a Zaadul Mustaqni'-mert nem említette a nap pénteken, de csak az említett két nap Id. Ez arra utal, hogy ő úgy döntött, nem disunnahkannya véleményt más utat vett, kivéve a két nap "Id". [ASY Syarhul Mumti ", 5/173-175].
5. Bertakbir.
Mindenható Allah azt mondja:
ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون البقرة - 185
"És így tökéletes kérdése Ramadhan és bertakbirlah mert Isten adott neked, akkor lehet hálás." [Al Baqarah: 185].
Bertakbir idő után kezdődik megfigyelés az újhold a Shawwal, hogy ha lehetséges. És ha ez nem lehetséges, akkor az érkezés a hír, vagy amikor a lenyugvó nap 30-án a ramadán. Akkor ez Takbir amíg az Imám befejezte a prédikációt a "Id. Hasonlóképpen, a vélemény a jobb között Ahlul Ilmi véleményt. Mi azonban nem bertakbir hallgatása közben a prédikációt, de ha követed takbirnya pap. És hangsúlyozta, hogy bertakbir, amikor a házból a mezőre, vagy várakozás közben a papnak, hogy jöjjön. [Ahkamul "Idain, 24].
Rahimahullah Shaykh Al-Islam Ibn Taymiyah mondta: "Takbir napján Eid al-Fitr kezdődik, amikor megfigyelés és az újhold, és végződik befejezése 'id. Azaz, amikor a pap befejezte a beszédet, (így) a vélemény igaza van". [Majmu "Fatawa, 24/220, 221].
A tulajdonságok (shighat) Takbir, ebben az esetben van szélessége. Eljött hiteles elbeszélése Ibn Mas'ud Allaah "anhu, hogy a bertakbir tasyriq a páros napok (két alkalommal) Allahu Akbar lafadz mondta. Narrátor Ibn Abi Syaibah, sanadnya és hiteles, de megjegyezte, hogy más lafadz háromszor.
الله أكبر, الله أكبر, الله أكبر, لا إله إلا الله, الله أكبر, الله أكبر, ولله الحمد
Amennyiben nem jama'i bertakbir, amely gyűjtött egy csoport ember, mert azt mondta az egyik hang, vagy az a személy, amely a parancs után egy embercsoport. Mert, ahogy ez a gyakorlatban soha nem idézett Salaf. A sunnah, bertakbir mindenki egyénileg. Mint minden jól dhikr, vagy imádkozott egy imát, imát, amikor a masyru "bármikor. [Ahkamul "Idain, Ath Thayyar, p. 30].
Sheikh Al Albani rahimahullah azt mondta: "Érdemes kap egy figyelmeztető e pillanatban, hogy a hangja, amikor a gyülekezet disyari'atkan bertakbir nem egy hangon, ahogy azt néhány ember. Hasonlóképpen, minden emlékezés volt olvasni hangosan, vagy Nem, ez nem a disyari'atkan berjama'i. Meg kell figyelniük erre a problémára "[Al Lineage ahadith Saheehah, 1/121].
Ima JOGI ID
A törvény az imádságnak "Id fard 'ain, mindenkinek csinálni. Umm 'Athiyyah Allaah "anha, azt mondta:
أمرنا - تعني النبي صلى الله عليه وسلم - أن نخرج في العيدين العواتق وذوات الخدور وأمر الحيض أن يعتزلن مصلى المسلمين. متفق عليه
"A próféta elrendelte nekünk (a nők), hogy ki a" awatiq (fiatal nő), és a lányok félreeső. És elrendelte, hogy távol marad a menstruáló nők mushalla (imádság helye), a muszlimok ". [Elfogadott alaih].
A múltban Rasululllah sallallaahu "alaihi wa sallam imádkozni mindig 'id. Ez az érv, hogy szükség van imádkozó "Id. És imádkozik "Id megszakítja a pénteki ima kötelezettségeket, ha az" Id esett pénteken. Valami, ami nem kötelező, nem valószínű, hogy megszakítja kötelezettség a másikra. Look At Ta'liqat Ar Radhiyah, Sheikh Al Albani, 1/380.
Érv, hogy az ima "Id fard 'Ayn, a madhhab Abu Hanifah és az egyik történetének Imam Ahmad. Hasonlóképpen, a véleményét Shaykh Ibn al-Islam Taymiyyah kiválasztva. Azt mondta Majmu'Fatawa (23/161), az alábbiak szerint: "Ezért imádkozunk, hogy a törvény merajihkan" Id kötelező 'ain. Ami a javaslat nem kötelező, olyan szó, nagyon messze az igazságtól, mert az imádkozó "Id beleértve a legnagyobb iszlám syi'ar. Muszlimok, akik gyűjteni ezen a napon, több, mint pénteken. Hasonlóképpen disyari'atkan ezen a napon a bertakbir. Ami az ő jogi véleményét, hogy azt mondta fard kifaya, nem éppen ".
Az imádság ideje "Eid ul-Fitr
A legtöbb Ahlul Ilmi véleménye, hogy az idő az imádság "Id ugyanolyan magas, mint egy lándzsát napkelte után, amíg a nap csúszik. Ugyanis a Duha.
Mengakhirkan is Sunnah imádkozni "Eid al-Fitr, muzulmánok lehetősége van arra, hogy jótékonysági Fitr.
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "A múltban, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mengakhirkan imádkozni "Eid al-Fitr, és a késztetés, hogy imádkozzanak" Eid ADH-ha. Bár Ibn Umar "anhuma, egy barátom, aki birtokában van a Sunnah. Nem jött ki, amíg a felkelő a nap ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].
Tegyünk létre Salat "ID
Sunnah ima "azonosítót mushalla. Ugyanis a területen kívüli rendezése a muszlimok, kivéve, ha udzur. Például, mint például: eső, erős szél és a többi, meg kell tenni a mecsetben.
Ibn Qudama rahimahullah mondta: "Doing az ima" az Id mező sunnah, mert az első, a Próféta sallallaahu "alaihi wa salalm ki a mezőre, és hagyja a mecset. Hasonlóképpen, négy kalifa. És ez mind a muszlimok. A felek megállapodtak abban minden korban és helyen, hogy ki a mezőre, amikor imádkozik "Id". [Al Mughni, 3/260].
Nincs hívás, és IQAMAH előtt ima "ID
Ibn Abbász és a Jabir Allaah "anhuma, azt mondták:
لم يكن يؤذن يوم الفطر ولا يوم الأضحى. رواه البخاري ومسلم
"Soha ne hívja imára napján" Eid al-Fitr, és a nap a "Eid al-ADH-ha". [Jelentette al Bukhari és Muszlim]
Jabir bin Samurah a Allaah "anhu, azt mondta:
صليت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيدين غير مرة ولا مرتين بغير أذان ولا إقامة. رواه مسلم
"Én imádkoztam a prófétával sallallaahu" alaihi wa sallam egy kétnapos ünnep, egyszer vagy kétszer, imádság nélkül, és anélkül iqamat ". [Jelentette muszlim].
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "Korábban, amikor a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam a mezőre, kezdte az imádság nélkül Adhan és iqamat vagy a "hamut shalatu jami'ah". És a Sunnah, hogy ne csináld ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].
SHIFAT imádkozni "ID
Imádkozó "Id, 2 rak'ah dolgozott, bertakbir két rak'ah 12-szerese Takbir, 7 az első rak'ah után takbiratul ihram qira'ah előtt, és 5 Takbir a második rak'ah előtt qira" ah.
عن عمرو بن عوف عن أبيه عن جده أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في العيدين سبعا في الأولى وخمسا في الآخرة. رواه ابن ماجه
"A Amr bin Syu'aib apja a nagyapja, sőt a Messenger Allaah a" wa alaihi sallam imádkozott bertakbir két "Id hétszer az első rak'ah és ötször a második rak'ah." [HR Ibn Majah].
عن عائشة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في الفطر والأضحى سبعا وخمسا سوى تكبيرتي الركوع. رواه أبو داود و ابن ماجه
"A Aisha, bizony Allah sallallaahu" alaihi wa sallam bertakbir imádkozni "Eid al-Fitr és imádkozzatok" Eid al-ADH-ha hétszer, és ötször, továbbá két Takbir meghajolva ". [Jelentette Abu Dawud, Ibn Majah. Lásd Irwa'ul Ghalil, 639].
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "Ő kezdte imádkozott" Id berkhutbah előtt. Imádkozott 2 rak'ahs. Bertakbir az első rak'ah, hét egymást követő alkalommal Takbir Takbir iftitah után. Elhallgatott két Takbir. Nem ismert specifikus dhikr között Takbir, Takbir ezt. Azonban (még) megemlíti, hogy Ibn Mas'ud Allaah "anhu és áldott Isten, hízelgő és tökéletes áldást a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam (a kettő között Takbir) által említett Al Khallal. És Ibn 'Omar' anhuma van egy barátom, aki nagyon tamassuk (ragasztás) a Sunnah. Felemelte a kezét minden alkalommal Takbir. És miután takbirnya tökéletesítése, a Próféta qira'ah kezdődött. Elolvasta Al Fatiha, majd elolvasta a levelet Qaf egy rak'ah. Másrészt rak'ah, szavaló Surat Al Qamar. Néha olvasni a levelet, és a levél Al Al A'laa Ghasyiyah. Ő két legitim, mint ez, és a jogosulatlan története az államok más.
Amikor befejezte az olvasást, ő bertakbir és meghajolt. Aztán, ha már tökéletesítette az első rak'ah, feltámadt a földre, és bertakbir ötször egymás után. Ezután olvasta. Akkor Takbir nyit két rak'ahs, majd olvassa el, és miután meghajolt. " [Zaadul Ma'ad, 1/427].
VAN ELŐTT ÉS UTÁN Sunnah Imák "ID?
Nem Sunnah Sunnah imádságok előtt és után "Id. Allaah említi az Ibn Abbas "anhuma:
أن النبي صلى الله عليه وسلم صلى يوم الفطر ركعتين لم يصل قبلها ولا بعدها. رواه البخاري
"Valóban, a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam imádkozott "Eid al-Fitr 2 rak'ah, nem imádkoznak azelőtt, sem azóta" [Jelentette al Bukhari].
Imam Ahmad, esetleg Allaah kegyelmezz mondta: "Egyáltalán senki sunnah imádság előtt vagy után az" Id ". Aztán megkérdezte: "Mi, akik szeretnének imádkozni abban az időben?" Azt válaszolta: "Attól tartok fogja követni azokat, akik látják. Ya'ni nem imádkoznak ". [Al Mughni, Ibn Qudama 3/283].
Ibn Al Hadzsar Hafidz rahimahullah mondta: "Összefoglalva, az ima" Id nem sunnah imádság előtt vagy után, különbözik attól, aki imával mengqiyaskan Gomaa. Azonban sunnah imák muthlaqah nincs különösebb érv ellene, kivéve, ha időben elkészüljön makruh van, mint más napokon. " [Fath Hul-Bari, 2/476].
Amikor imádkozunk "Id történik a mecsetben, mert udzur, majd elrendelte 2 rak'ah ima tahiyyatul mecset. És Allaah tudja a legjobban.
Ha egy személy Balról MÖGÖTT imádkozni "ID, szükséges MENGQADHA?
Ebben a számban, Shaykh Ibn 'Uthaymeen, esetleg Allaah könyörülj nyilvánította a ASY Syarhul Mumti "5/208:" Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah érvel diqadha nem. Azok, akik elhagyták vagy megszökött imádkozik' Id, nem Sunnah a mengqadha'nya, mert ez soha nem Egyik próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. és imádkozott" Id imádságot végzi egy speciális szerelvény. Ezért disyari'atkan nincs, kivéve az említett módon. "
Shaykh Ibn 'Uthaymeen, akkor azt is mondta: "Az ima nem diqadha pénteken. Azonban azok számára, akik lemaradtak, (IT) helyett a kötelező péntek imákat egy imával abban az időben. Ez Dhuhr. Az imádkozó" Id, amikor a késés gyülekezet, ez nem diqadha, mert abban az időben nem kötelező ima vagy sunnah imádkozik ".
Prédikáció "Eid ul-Fitr
A Shahihain és mások említették:
كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج يوم الفطر والأضحى إلى المصلى فأول شيء يبدأ به الصلاة ثم ينصرف فيقوم مقابل الناس والناس جلوس على صفوفهم فيعظهم ويوصيهم ويأمرهم. رواه البخاري و مسلم
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam kijött a mezőre az "Eid al-Fitr és" Eid al-ADH-ha. Első dolga volt, imádkoznak, majd megfordult és megállt szemben a barátja, és ülve maradt soraikban. Aztán adna "izhah, végrendeletek és elrendelte őket". [Jelentette al Bukhari és Muszlim].
Az ügyben a prédikáció "Id, a személy nem köteles meghallgatni. Hagyhatta el a mező utáni ima. Nem annyira a prédikáció vasárnap, amely kötelező a számunkra, hogy részt vegyen.
A hadeeth Ibn Sa'id Mint Allaah "anhu, azt mondta:
شهدت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيد فلما قضى الصلاة قال إنا نخطب فمن أحب أن يجلس للخطبة فليجلس ومن أحب أن يذهب فليذهب
"Láttam imádkozni" Id a prófétával sallallaahu "alaihi wa sallam. Amikor befejezte, így szólt:" Most berkhutbah. Bárki, aki hajlandó volt meghallgatni, kérem, üljön le. És aki hajlandó, kérjük, látogasson el ". [Kiadta Abu Dawud, An Nasa'i, Ibn Majah. Lásd Irwa'ul Ghalil 3/96]
Rahimahullah Ibn al-Qayyim mondta: "A múltban, amikor a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam tökéletes imát, megfordult, és elé állt barátja, miközben ülnek soraikból. Adta mau'izhah, végrendeletek és a megrendelések és a kitiltásra. Kinyitotta khuthbah -His beszédet magasztalta az Istent. Azt soha nem jelentették-in-one haditspun, hogy ő nyitotta 2 prédikáció a "Eid al-Fitr és" Eid al-ADH-ha, bertakbir. És adott rukhshah számára, akik részt vettek az "Id hallgatni prédikációkat vagy menjen". [Zaadul Ma'ad, 1/429].
Ha a nap "ID egybeesik péntek
Amikor a nap 'id nap egybeesik a péntek, a pénteki ima kötelezettségeket azok számára, akik részt vettek az "Id örökre tiltva. De a hatóságoknak kell elrendelte, hogy hozzanak létre a pénteki imát, hogy részt vesz az emberek, akik nem nézem "Id vagy azok számára, akik szeretnének részt venni a pénteki az emberek, akik imádkoznak 'id. És ahelyett, hogy pénteken, akik nem a pénteki imát, az imák Dhuhr. De jobb, hogy mindkét részt. [Lásd Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, p. 18; Ma.ialis "Asyri Dhi'l Hijjah, Sejk Abdullah Al Fauzan, p. 107].
Abu Hurayrah a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:
قد اجتمع في يومكم هذا عيدان فمن شاء أجزأه من الجمعة وإنا مجمعون. رواه أبو داود و ابن ماجه
"Már összegyűltek a két 'id. Aki fogja, majd imádkozni" Id elege pénteken. Azonban dolgozunk a pénteki imát. " [Jelentette Abu Dawud, Ibn Majah]
Good Day To Say "ID
Shaykh al-Islam is gratulált napján "Id. Azt válaszolta:
"Gratulált napján" Id, ha valaki találkozik testvérével, aztán azt mondta تقبل الله منا ومنكم (május Allah fogadja el a jó tetteket tőlünk és tőletek), vagy أعاده الله عليك (az Isten, hogy jó nektek), vagy semisalnya, a Valami ilyesmit már elmondott közül egy baráti társaság, hogy először csinálni. És az Imam Ahmad diperperbolehkan és még sok más. Imam Ahmad azt mondta: "Én nem gratulált kezdeni valakivel 'id. Ha azonban valaki gratulált nekem, én menjawanya, mert a válasz tahiyyah kötelező. A gratulációkat kezdődött "Id nem sunnah sorrendben, és nem tartalmaznak semmit, ami tilos. Aki elvégzi a munkát, akkor van egy ilyen eset. És azok számára, akik nem rá, van is egy példa ". [Majmu" Fatawa, 24/253, lásd még Al Mughni, 3/294].
Wallahu a'lamu shawab bish.
Befejezett 15 Rajab 1425 egybeesett augusztus 30, 2004.
[Másolt As-Sunnah magazin VIII/1425/2004M 07/Tahun Edition. Kiadók Alapítvány Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 tel. 0271-858197 Fax: 0271-858197]
Hari Raya és a jelentése az iszlám
Által
Shaykh Muhammad Ibn Ibrahim Ad-Duwais
Ünnepek olyan napok, amelyben semmilyen értelemben ontotta az öröm mindig ünnepelte a nép előtt ma nekünk. Ezek megmutatják a jelentését "ubudiah (imádat), hogy az istenek a különböző eseményeket aszerint, hogy azok állítását, miszerint az intézkedéseket, amelyek közelebb kerülhet hozzájuk, és utasítja a követőit, hogy helyreállítsák azok jellegét egyenesek és erős gyökerei a lélekben lelkük. De a férfiak körében inkább üres tetteket, amelyek nem hasznosak, akár szavakkal vagy tettekkel, és hajlamosabbak a vágyaikat tele csúnya és kejelekkan, hogy a természet már nem hagyhatja figyelmen kívül a hívásokat.
Az iszlám tiltja akciók (üres, hogy nem hasznos), mint az ünnepnap rayanya hitetlenek, vagy csak látni, Allah wa Subhanahu Ta'ala mondja:
والذين لا يشهدون الزور وإذا مروا باللغو مروا كراما
"És azok, akik nem szemtanúi az AZ-Zur, erkölcstelen tetteket, és ha át hiábavaló törvény (MES), a teljes pompájában a múltjukat". [Al-Furqan: 73]
A tudósok, mint például Mujahid, Ibn Sirin, Rabi "Anas bin, és Ikrimah rahimahullah értelmezni, hogy annak célja az e bekezdésben ünnepén a tudatlanság.
Amikor a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam jött Medina, rájött, az emberek ünneplik Medina 2 ünnepek szórakozás és vidámság idején a tudatlanság, aztán azt mondta:
قدمت عليكم ولكم يومان تلعبون بهما في الجاهلية فقد أبدلكم الله يومين خيرا منهما يوم النحر ويوم الفطر
"Azért jöttem, hogy téged és van két fesztivál is játszol benne idején a tudatlanság, és Allah váltotta őket egy jobb neked:" Az ünnep az áldozat és a nap törés. ". [Imam Ahmad HR, Abu Daud, és Nasa'i]
És a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta Abu Bakr Allaah" anhu:
يا أبا بكر إن لكل قوم عيدا وإن عيدنا هذا اليوم
"Ó, Abu Bakr igaz valamennyi meglévő rayanya nap, és ez a mi lakoma".
És a "bin Uqbah" Amir az Allaah "anhu, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, hogy azt mondta:
يوم عرفة ويوم النحر وأيام التشريق عيدنا أهل الإسلام وهن أيام أكل وشرب
"Day of Arafah, a nap és a nap qurban Mina mi ünnep, muzulmánok és manapság ez a nap, hogy enni és inni." [HR. Abu Daud, a NASA i és Tirmidhi]
A dolgok, mint ez ad egy másik értelemben a muszlim, hogy ő különbözik a többi vallások, hamis és félrevezető, mert ők is egy ünnep - egy különleges ünnep. És amikor úgy érzi, egy muzulmán büszke mellett egy második ünnep, amelyet a próféta által leírt sallallaahu "alaihi wa sallam, akkor ezt a veszteséget fog okozni, hogy a pogány gyűlölet a szívében, és a fájdalom, hogy ártatlan, és intézkedéseik . Pedig ezek a legalapvetőbb elveit Aqeedah egy muzulmán, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من تشبه بقوم فهو منهم
"Aki hasonlít egy nép, amely magában foglalja a". [HR. Ahmad, Abu Dawud, és mások]
És abban a pillanatban a büszkeség és a szeretet ünnepe a nagy napon a muszlimok eltűnik apránként a szíve, így nem marad egyáltalán.
Ezzel kapcsolatban Shaykh al-Islam mondta Fatawanya rahimahullah:
"Egy szolga, ha készült néhány saját üzleti helyett az előírt ügyekben akkor memudarlah az ő szeretete az Shari'a és a vágy, hogy kihasználják a Shari'a összhangban előírt kívül penyimpanganya ellen, ellentétben azokkal, akik irányítják az akarat és a vágy, hogy valami van előírva aztán ő megdicsőíti az ő szeretete az Shari'a és inkább, hogy kihasználják az van előírva, hogy a tökéletesebb és elvégezte az iszlám diinnya. Ezért megtalálni emberek, akik szeretnek zenét hallgatni, és ének-for-qashidah kedvesség (katanya!) csökkenni fog az ő szeretete hallgatni a Korán ". [Al-Fatawa].
Az ünnepség a lakoma, amelyben az egyes vallások hitét, de ha egy muzulmán vesz részt a nyaralás ünnepséget vagy fél, aki nem hisz, akkor biztos ő fog tartozni a tévhitben, hogy a vallás a vallások és az is lehet eső kibújik.
Hari Raya-IED-imádat lendület
Tudjuk, hogy minden fajnak van egy különleges nap, mert ünnep, akkor összpontosítani, hogy a különböző hitük tanításait és hogy lehet örökletes. Számukra az ünnep a lendület a hódolat, ketundukkan más, mint a Allaah, illetve a cselekmény vagy a kegyetlenség gonoszság, a játékok és így tovább. Amint ez megtörténik, és azt látjuk, az ünnep-nap ünnepe Nassara, amelyek közül a kezdetét az ünnep (Újév), és az év végi ünnep (Karácsony).
Az Eid ünnepe-in-Islam van jelentősége elején az elkövetkező iszlám, minden nyomát egyházi szolgáltatásokat, amelyeket korábban írt le annyira megtisztelte a bhakták, és nem hagyta egyáltalán. Az iszlám csak irányította a dicsőítése Allah wa Subhanahu Ta'ala egyedül. Bemutatja az iszlám két fesztivál is ünnepli, miután két nagyon nagy istentisztelet az Iszlámban:
Először: "Eid al Fitr, jön befejezése után kötelezettségek siyam Ramadlan, amelyben egy muszlim syahwatnya megelőzése és megtartja az emberi vágyak, ők is kapcsolja az éjszakáit imádságban Isten előtt állsz, Mindenható, levertség és meghajolva alázatos megalázzák magukat és töltse ki a kasszából az ő Subhanahu wa Ta'ala. Hogy az elmúlt tíz nap a ramadán volt egy éjszaka, hogy volt a legjobb este az év, amely al-Laylat Qadr (éjszakai teljesítmény).
Másodszor: "Eid al-Adha (áldozat nap), az utolsó nap a 10 napos hónapban a Dhu al-Hijjah, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megemlíti azt mondja:
ما العمل في أيام أفضل منها في هذه قالوا ولا الجهاد قال ولا الجهاد إلا رجل خرج يخاطر بنفسه وماله فلم يرجع بشيء
"Elmúltak azok az idők, az igazságos cselekedetek, Allah jobban szeretett, mint ezekben a napokban (azaz tíz nappal az első hónapban Dhu al-Hijjah)." Azt kérdezte: "Még dzsihád útját Allah?" Azt mondta: "Nem is dzsihád, ahogy Allah , kivéve az a személy, aki megy a maga és a vagyona, és akkor nem jön vissza minden. " [HR. Bukhari].
Egy másik jelentés szerint:
ما من أيام أعظم عند الله ولا أحب إليه العمل فيهن من هذه الأيام العشر فأكثروا فيهن من التهليل والتكبير والتحميد
"Semmi sem dicsőséges haripun Allah wa Subhanahu Ta'ala és a szeretett nem jó tetteket, hogy több mint 10 napot (a kezdeti 10 hónapos Dhu al-Hijjah) majd szorozzuk tahlil, Takbir, tahmid benne". [HR. Ahmad és Thabrani]
Ünnepe "Eid al-Adha jön a muszlimok napjai után átmennek tele gyöngyökkel, tahmid, tahlil, Takbir, siyam, Sadaqah és imádat, jöjjön el hozzájuk, míg a másik a muszlimok a Szentföldön teljesíti a hívást.
IED (Hari Raya) az a nap ISTENTISZTELET
Tudjuk, hogy a kétnapos ünnep az iszlám Shari'a kapcsolódik a kapcsolatok írnak elő, mint írják a nagy tettekre kötődő emberek a vallásukat. Csakúgy, mint az "Eid al-Fitr, a muszlimok, hogy megtörjük, és tilos a gyors ezen a napon.
A muszlim az, hogy imádják Allahot Subhanahu wa Ta'ala a napot egy kis szünetet, mint imádja Őt böjtöt a megelőző nap (ramadán). Szintén disyari'atkan ott bertakbir a Allaah, mint Allaah mond:
ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون
"És legyetek tökéletes szám (böjt), és dicsőítsék Istent bertakbir-amit Ő adott neked úgy, hogy legyen hálás az embereket." [Al-Baqarah: 185]
A ünnepén "Eid al-Fitr Allaah követeli meg konkrétan kiadása Fitr alamizsnát adott egy fickó muszlim testvérek szegények és a rászorulók.
Míg az ünnepen "Idhul Adha muszlim Allah közelebb Subhanahu wa Ta'ala a vágást az áldozat, annak jeléül, hogy Allah peribadahannya Subhanahu wa Ta'ala és hála az Ő kedvezmények, valamint a jeleket, hogy emulálja a Próféta Ibrahim Alaihissallam ( khalilur Rahman / szerető Isten), amelynek során maga próbált Subhanahu Allah wa Ta'ala megölni a fiát (Ishmael Alaihissallam), és ő fogadta a teljes engedelmesség Allah wa Subhanahu Ta'ala.
Hasonlóképpen, ezen kívül van benne bizonyos értelemben, hogy kövessék példáját Ibrahim próféta Alaihissallam a vágás Istennek áldozatul Subhanahun wa Ta'ala, ő is készen áll arra, hogy átadja a nyakát, ahogy Allah.
Nem tanulnak a dolgok, mint ez? Tidakah mások a végszó a történetek a mártírok, aki felajánlotta a nyakuk annyira olcsó, hogy megvédje a szavát Allah?
Azaz, ha egy muzulmán áldozati állatok levágására, ő is várna megrendelések adják át a nyakát, ahogy Allah wa Subhanahu Ta'ala. mint mondta, a költő:
Ha a nyakára, hogy Allah is elégedett
Így fognak rá kellene bízni a megrendeléseket, és engedelmeskedni
Ahogy átadja, ha a dzsihád
Hogy az ellenség, amíg vér folyt a nyakukat
De nem szívesen adják át a nyakukat
És ez a megalázottság egy szolga, és nem a magasság.
Hari Raya ÉS Takbir
Allah wa Subhanahu Ta'ala mondja a könyv után a dicsőséges versek böjt:
ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون
"És így bilangannya tökéletesítette, és hogy bertakbir
-Dicsőítsék Allah azért, amit Isten adott neked, és, hogy hálásak vagyunk. "[Al-Baqarah: 185]
Szokások a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kijött napján Eid al Fitr míg bertakbir fel a mecset és az imádság révén, és amikor az ima véget ért, megállt a Takbir.
Shaykh Ibn al-Islam Taymiyah azt kérdezték az idő rahimahullah Takbir a két ünnep, így válaszolt:
"Dicsőség Allahnak, a legjobb véleménye e tárgyban tartott jumhur Takbir (a többség) Salaf tudósok és fuqaha a társak és az imámok a bertakbir Kezdje a reggelt a nap Arafah (9. Dhul) végéig a napi Tasyriq (11, 12 és 13 Dhu al-Hijjah), miután az imát, és írják elő minden személy menjaharkan (mengkeraskan hang), amikor bertakbir, amikor kijött az "Eid, és ez alapja az egyetértés a négy imámok. És Ibn 'Umar, amikor ki-hogy-az ünnep mushalla "Eid al-Fitr és" Eid al-Adha, hogy mushalla menjaharkan Takbir majd bertakbir beköszönte az Imám ". [Al-Fatawa]
Amikor az utcák tele emberekkel címsor mushalla (mező), a harangzúgás Takbir hangosan, hogy feltámassza a Sunnah a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam akkor ez a fajta jelenet idézi szellemében a hatalom és a dicsőség a népnek. Azok számára, akik tanúi, hogy az emberek érezni fogják köti diinnya és nem kapcsol be, és pont más, mint Allah arca. Allah nagy számára, mint bármi, amit a megtiszteltetés minden ember más, mint ő, csupa szeretet, remény, félelem és magasztalás Allah wa Subhanahu Ta'ala.
TIPP Próféta sallallaahu alayhi wa sallam NAP Nagy-Britanniában
Szokások a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam Salaah a két fesztivál -" Eid al-Fitr és Eid al-Adha mushalla a (mező), amelynek székhelye a keleti kapujában, a város a Medina. Ő viselte a legjobb ruhákat, ő is egy sálat, hogy használják, ha a két ünnep és a nap pénteken. És mielőtt mushalla az "Eid al Fitr, evett néhány magot a dátumok és megette egy páratlan szám. Ami az "Eid al-Adha, ő nem eszik, amíg ő vissza mushalla, belaiu eszik az áldozatok és a felajánlásokat.
Ő volt fürdeni a két fesztivál, vannak hagyományai neki ebben a kérdésben, és van még két Da'eef hadeeth Ibn 'Abbas Allaah "anhu történelem és hadíszt Jabarah Mughlis jogász Ibn Ibn Da'id történelem Yusni Kharij Ibn As- Samthi. De van még egy hiteles története Ibn Umar "anhu ismert erős nyomon a Sunnah, hogy ő fürdette napján" Eid mielőtt a mezőre.
Kinyitotta khuthbahnya dicsérettel az Isten, és nincs hiteles narráció, hogy ő nyitotta meg a prédikáció Takbir a két ünnep. És ő mentességet ad azoknak, akik részt vesznek "Eid prédikációja ülni és hallgatni, vagy nem hallgatott. Ő is ad mentességet a muszlimok, amikor a nap a "Eid egybeesik péntek, akkor egyszerűen helyezzük a Eid imákat és pénteki imát tartanak.
És azon a napon az "Eid, vett egy másik utat a bal és gyere haza, mondván, van egy vigasz, hogy köszöntse, akik átmennek ezeken az utakon. Mások azt mondják, hogy az emberek, aki személyesen vezette fel az utcán találja áldását. Ott is azt mondják, hogy igényeinek kielégítésére az emberek, akik igényeit. Ott is azt mondják, hogy megjelenítésére szimbólumok, jelképek az iszlám minden sarkába, amit telt el. Ott is azt mondják, hogy vezet a nép haragját, amikor látta, hogy a képmutatók dicsőségét és az iszlám hívei, valamint a létesítmény a szimbólumok, a jelképek az iszlám. Ott is mondta, hogy növelje a bizonyság, hogy a föld jut, mert az emberek, akik mennek a mecsetek között a lépéseket, és nemesi rangra emel bárki más megszünteti a bűneit, mígnem visszatért hazájába. Mások azt mondják, és ez a leginkább autentikus véleményformáló, hogy ő volt a tanulságokat-tanulság, hogy már fent említett, és a bölcsesség más tanulság, hogy még nem esett szó. [Vett Zadud Ma'ad különböző helyeken]
Hari Raya és jama'ah
Azon a napon az "Eid imára van előírva a kora délutáni órákban a gyülekezettel, legyen az nagy vagy kicsi, öreg vagy fiatal, akár nő, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam elrendelte, hogy az emberek kiadó menstruáció a nők és a lányok, magány kell nem hagyhatja el, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam elrendelte őket látni, és tanúja a jó imákat és imák a muszlimok. Belül van olyan perirtiwa jama'ah jelentését és értelmét maguk az emberek, hogy ők olyanok, mint egy test, és az azt jelenti, hogy szükség van az emberek.
Ezért, az iszlám jog jött, hogy megerősítse, és az azokat beültető a lelkét a muszlimok, és Allah adta az ő szolgáinak, hogy garantálja az eltávolítását megosztottság jellemezte, amely ez egy szégyen a tudatlanság, és az Isten őket a sorban, ahogy a szavai:
واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا وكنتم على شفا حفرة من النار فأنقذكم منها
"És ne feledd Allah áldása rátok, amikor a háború, akkor Isten legyen veletek testvéreim és az öröm, amíg a szélén, a pokol, és akkor Ő mentette meg belőle." [Ali Imron: 103]
Isten az, aki alaposan megpuhul foglalt ellenséges vele, aztán összehozza óvatosan, mint a próféta által beszélt sallallaahu "alaihi wa salalm a háború, amikor berkhutbah Hunain után mi történt a társaival:
ألم آتكم ضلالا فهداكم الله بي وعالة فأغناكم الله بي ومتفرقين فجمعكم الله بي
"Hát nem jöttem, amikor olyan állapotban hidayahNya tévútra és Allah adta, hogy végig velem, és én nem jön, ha van rossz állapotban, és akkor Isten tette gazdaggá nekem, és akkor már tört darabokra, majd Allah összegyűjti adja át nekem? [Lásd Zaadul Ma'ad]
A leírások a fenti néhány tudós azt javasolta, a kötelező és kötelezően részt az Eid imát, ahogy azt Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah lehet Allaah könyörülj: "Mi vagyunk tehát rajihkan (megerősített véleménye), hogy a Salaah kötelező" ain, mivel véleménye szerint Abu Hanifah és A másik, szintén egyike a véleményét Imám Shafi'i, és egy vélemény a két véleményében Imam Ahmad. A vélemények nem kötelezőek azok, amelyek a távoli, mert az Salaah egyik szimbóluma az iszlám nagyon nagy, és az emberi gyülekezet, hogy essünk túl rajta péntek imákat is disyari'atkan benne Takbir. A véleményével nem fard kifaya erős. [Lásd az Al-Fatawa]
Hasonló véleményt, és azt mondta Hasan Khan Shidiq rahimahullah, ő azt állítja: "Íme, a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam folyamatosan dolgoznak a Salaah élete folyamán, és soha nem hagyja el még egyszer, ő is elrendelte a férfi, hogy ki perform 'Eid, továbbá elrendelte, hogy a nő- A fiatal nők és lányok magány és menstruáló nőket, hogy menjen el és nézze meg a kedvesség és a muzulmánok imája ", aztán azt mondta:" Minden, ami a show kötelező lesz. "[Lásd Raudhatun Nadiyah]
Beliaupun feltételezi szükségességét Salaah ezekkel a szavakkal: "Ez az ima Salaah juma'at megszakítja, ha az egybeesik a napot pénteken."
Itt nem az a hely, hogy megvitassák a jogtudomány jogi, de számos szövegeket üdítő egy gyülekezet a dicső nap. Az ima gyülekezet is tartalmazott értelme, hogy ez a nép az egyik ember, és egy nagy gyülekezet. Elkezdtek gyülekezni az imádság naponta ötször, majd növelje a méret, mert összegyűltek, hogy tartsa péntek imákat, majd nagyobb, és a legtöbb alkalommal, amikor összegyűltek a világ minden tájáról ugyanazon a helyen, hogy a felhívás Allah Subhanahu wa Ta'ala.
És az is kiderült, mit jelent a gyülekezet és bizonyos értelemben az ember teste megjelent a jótékonysági Fitr egy muszlim fedezésére kebutuhaan akiknek szükségük van rá, vagy kérjük azoknak, akik nem elégedettek a érkezésével "Eid. Hogy ők is érzik, hogy az emberek, akiknek szükségük van az élelmiszer-, a nap is szükség van, a többi napon, és azok, akiknek szükségük van a napi ruhákat is szükség van a többi napon.
Hasonlóképpen napján "Eid al-Adha, amikor a muszlimok áldozati állatok levágása, ő is nem feledkezett meg testvéreit a rászoruló, a szeretet, hogy közelebb Allaah szétosztanák az áldozati hús azoknak, akiknek szükségük van rá, mint Allah wa Subhanahu Ta'ala mondja:
فكلوا منها وأطعموا البآئس الفقير
"És enni az áldozatokat, és add, hogy szegény emberek, akiknek szükségük van". [Al-Hajj: 8]
Azt is emlékezteti őket, hogy az emberek, akiknek szükségük van húsra ezen a napon is szükség van, a többi napon.
Hari Raya és az egyistenhit
Csakúgy, mint az "Eid gyülekezet szereplő jelentését és jelentőségét imádja Allah wa Subhanahu Ta'ala, amely szintén tartalmazta az értelmét egyistenhit, nem idegen és furcsa, mert az egység a módja annak, hogy az emberi élet, majd amikor valaki Tawheed Allah SWT wa Ta'ala egyenes egyenes, akkor is az élet, és az erkölcsi személyiség. És felbomlása az alapítvány és az alapja ennek az egész élet úgyis elpusztul.
Napján "Eid al-Adha muszlim Allah közelebb a vérontás az áldozati állatok jeleként hála a szívességet érezte magát. Nem annyira az emberek, akik vágóállatok jelenlétében a tetemek, hogy már teljesen elpusztult, a csontok megette a következő megrendelések vagy azért, mert a boszorkányok és azok, akik úgy okos, hogy ez egy nagyon Dirty Deeds és gyakorlatok kibújik.
Allah wa Subhanahu Ta'ala mondja:
قل إن صلاتي ونسكي ومحياي ومماتي لله رب العالمين. لاشريك له وبذلك أمرت وأنا أول المسلمين
"Bizony imámat, penyembelihanku, élet és halál Allah a Tulajdonos univerzumban". [Al-Az `am: 162]
Szintén a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
لعن الله من ذبح لغير الله ولعن الله من لعن والده ولعن الله من آوى محدثا ولعن الله من غير منار الأرض
"Allah megátkozta a levágott áldozatot, aki más, mint Allah, Allah átkozza azokat, akik átkoznak szüleik, Isten megátkozta az emberek, akik védik az eretnekek, Isten megátkozta az ember, aki megváltoztatta a föld határán védjegy". [HR. Muszlim].
Amikor egy muzulmán áldozati állatok levágására fog emlékezni, hogy a bálványimádók alábecsülte Allah wa Subhanahu Ta'ala, és nincs értelme Isten iránti tiszteletből saját magukat, azok megsemmisítése monoteizmus és a politeizmus fordítsa a vágás áldozatot felajánlotta, hogy más, mint Allah Allah nem Subhanahu wa Ta'ala mondja:
فصل لربك وانحر
"Tehát, hogy Rabbmu és sembelihlah Imádkozz Ő áldozata." [Al-Kautras: 2]
قل إن صلاتي ونسكي ومحياي ومماتي لله رب العالمين. لاشريك له وبذلك أمرت وأنا أول المسلمين
"Bizony imámat, sembelihanku, élet és halál Allah számára a Seregek Ura, nincs partnere hozzá, és hogy olyan vagyok, és megparancsolta, része vagyok a muszlimok". [Al-Az `am: 162]
A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam volt a legmakacsabb védelmében és fenntartásában népének egységét, még akkor is, amikor kérelmet idzin neki a vágást teve, mert nadzar Allah wa Subhanahu Ta'ala - beliaupun majd megkérdezte tőle: ott van - ezen a helyen, az ünnep ünnepelte a tudatlanság, vagy van egy bálvány bálványaik? Aztán, amikor azt mondta: nem, ez beliaupun mengidzinkan nadzar. Mint narrátora Abu Dawud az ő Sunan és megvitatták néhány hosszasan Shaykh Ali Abdurrahman Shaikh Majid Fathul szóló fejezetben cseppjeit.
A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam tudta, hogy barátja nem lépett be a vágást és áldozatot, de csak Allah wa Subhanahu Ta'ala egyedül, hanem azt akarta, hogy megtisztítsa őket mindenféle létesítmény hogy végezzen a muszlimokat cselekmények kibújik. Tehát egy személy nem rendelkezik a vágás Isten egy olyan helyen használt vágási az áldozat, ami más, mint Allah. És Allaah nem imádták / tisztelték egy olyan helyen használják, hogy imádják Allah mellett.
Aztán a jelentése ezt érezte a minden muszlim, ahogy elindult a mushallahnya bertakbir.
Hari Hari Raya díszes
Bizony, Allah wa Subhanahu Ta'ala nevezte napján "Eid könyvében a yaum AZ-házasságtörés napos díszített
قال موعدكم يوم الزينة وأن يحشر الناس ضحى
"Azt mondta, a kijelölt napon a napon, amikor a díszes -" eed és hogy az emberek összegyűltek idején Duha ". [Taha: 59]
A próféta sallallaahu "alaihi wa sallam viseljen ékszereket napján" Eid.
Mint narrátora ibn 'Umar, hogy "Omar Ibn Al-Khathab Allaah" anhu látta köntöst selyem, majd elvitte azt a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, mint egy ajándék, aztán Umar így szólt a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallm: "Légy Ön díszített ezt egy nap "Id és a vendégek szívesen messenger." És a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Ezek a ruhák számára, akik nem rendelkeznek egy szakaszt (a túlvilágon). [Lásd Zaadul Ma'ad].
Ebből hadíszt tűnik nekünk, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam egyszer díszítik a napra" Eid és a vendégek szívesen messenger, társait akarta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam viselni a legjobb ruhákat különleges napon, ő sallallaahu" alaihi wa sallam. Aztán nem volt tagadás tagadása a díszes, de az elutasítást, hogy az ékszer, amely tilos, tiltott, hogy a ruhákat. Mert nem emberek, de hordani selyem nem lesz része a túlvilágon.
És szokásai Ibn 'Umar a legjobb ruhákat visel, amikor megérkeznek két nap ünnep. [Narrátor Ibn Abi Dunya és az Al-Bayhaqi egy saheeh sanad által leírt Ibn Al-Haafiz Hadzsar al-'Asqalani az Al-Fath].
Ékszer a legismertebb jele, hogy megkülönbözteti az ünnep más napokon, de a muzulmánok ma már általában megértették, ha megértjük a másikat. Köztük díszítették borotválta a szakállát, de volt egy hasonlóságot a színészek és a menyelisihi kibújik Sunnah a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam.
Többségük is, amely kifeszített jól pakaianya-nadrág és kesztyű vagy más szem-haladhatja meg a két láb, ez a fajta díszítés egy muszlim nem is lehet egy muszlim látni, hogy ilyen, szennyezik az ékszerek, ahogyan a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
ثلاثة لا يكلمهم الله يوم القيامة ولا ينظر إليهم ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم قال فقرأها رسول الله n ثلاث مرارا قال أبو ذر خابوا وخسروا من هم يا رسول الله قال المسبل والمنان والمنفق سلعته بالحلف الكاذب
"A három csoport, hogy Isten nem beszél nekik a feltámadás napján, nem fogja látni őket, és nem tisztítja őket, és nekik egy fájdalmas Allaah." Abu Dharr kérdezte: "Micsoda csalódás és meruginya őket, kik Ó Allah Küldötte? Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta: "Al-musbil (akik kitartottak a ruháit alatti boka), Al-mannán (akik felnevelni ngungkit-közigazgatás), és az ember, aki eladja az áru hamis tanúzás." [HR. Muszlim, Abu Dawud és Tirmidhi, lásd az At-Targhib wat Tarheeb Al-Mundziri].
Azt is látjuk a nőket, hogy felfedje a kontúrok, ez egy nagyon nagy eltérések, mind a Shari'a és a természet az egyenes, de Isten azt parancsolta, hogy a nők szépíteni magukat, és feldíszített magát vele hidzsáb és a szentség, ami a ruhát, hogy már specializálódott azok Isten és Isten is megparancsolta nekik, hogy fedezze magát a hidzsábot.
A muszlim ember kell utasítaniuk haqiqi díszítve minden, amit Allah megtiltotta, és amikor meglátta a ruhát, vagy az a személy viseli, hogy látta az ítélet ez egy szégyen, nem aszerint, természet, sőt ellentétben azzal, amit Ön által megrendelt. Szóval a tökéletes ruhákat és ékszereket napján "Eid olyan személy, aki megérintette a imádata Subhanahu Allah wa Ta'ala.
Taqwa A ruha a legismertebb
Ha egy muszlim figyelt rá, és belenézett a tükörbe, és látta, díszített Dhahir és memeperhatikan tönkreteheti mindazt, amit a megjelenése Dhahir, és csodálkozott magában, hogy ő szép? De mi a helyzet a teljesítményt szem előtt? Mi a helyzet ékszerek vallásosság és a hit? Vajon javítja megjelenését követően Dhahir is javítják megjelenését a belső?
Amikor a test viselt ékszerek őt, a szíve is alkalmazható, ha az ékszerek? Ez hozza létre újra az egyéb kérdéseket neki. Mi történik, ha a szennyeződés elérje a ruhákat? Hát nem fogja siettetni, hogy távolítsa el, és tisztítsa meg? És mi van a bűnök volt szennyezett a szívét? Hány tetteket és a bűnök szennyezett volt a szíve? Hány elkövetett bűn, amelyet a szennyező szentségét és tisztaságát? Vajon elégedett a szennyeződések (bűn), és büszke rá?.
Valaki hajlandó pénzt adni tisztítani a szennyeződés az ő ruháit, hogy vizsgálja meg tökéletes, de hogyan lehet valaki nem elégedett a szennyeződés történne Dhahir, de elégedett volt a belső szennyeződés? Még több annál. Még azt is megpróbálta, és igyekszik lelki mocsok! Laa haula walaa quwwata billah Illa.
Ezek az emberek, amikor magához tért, hadd sietett, hogy távolítsa el, és tisztítsa meg a bűnbánat és Nasuha emelte mindkét kezét könyörögni bocsánatot Allah wa Subhanahu Ta'ala.
Ha valaki azt mondja: "Én már javult ékszerek Dhahir és megpróbál menyempirnakan spirituális ékszerek, aztán olvasta":
يابنى ءادم قد أنزلنا عليكم لباسا يواري سوءاتكم وريشا ولباس التقوى ذلك خير ذلك من ءايات الله لعلهم يذكرون
"Ó, Ádám fia bizony küldtünk le nektek ruhát, hogy tudod használni, hogy fedezze a meztelenséget és ruházati taqwa jobb, ami így egy része a versek Allah úgy, hogy azt hiszem." [Al-A'raf: 36]
Így a magyarázata értelmében az ünnep egy pillantással az iszlám, hasznos lehet mindannyiunk számára. Ameen
[Újraírt by: Abu 'Abdillah T. Ghanie Naasih Abdul Salim, a kazetta címe: Al-'Eid Wa Ma'naahu fil iszlám által szállított Shaykh Muhammad Ibn Ibrahim ad-Duwais, valamint megváltozott néhány helyen].
[Másolt As-Sunnah magazin V/1422/2001M 10/Tahun Edition. Kiadók Alapítvány Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 tel. 0271-7574821]
Lebaran oda és hagyományok minden rossz
Által
Abu Ahmad pap Abidin Zaenal
Ó, ember. Díszítik a kapcsolatot a rokonok kedvéért Allah. A tartózkodás a kapcsolatot, áldást és szerencsét az élet fogja elérni, és el fogja érni nemes mértékben Allah. Ketauhilah, találkozó a hozzátartozók és a család egyik formája az imádat Istenhez.
Anas ibn Malik-tól, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من أحب أن يبسط له في رزقه وأن ينسأ له في أثره فليصل رحمه
"Azok, akik szeretnék, hogy kitágult rizkinya és plusz kora, akkor hadd tegye silaturrahmi". [1]
Silaturrahmi fontos összekötő kapocs nem jó emberek, akik tettek is ellenünk. Azonban az igazság az, hogy csatlakozni silaturrahmi kapcsolatot olyan emberekkel, akik úgy döntöttek, kapcsolatokat velünk.
Abdullah bin Amr-tól, hogy a Próféta azt mondta:
ليس الواصل بالمكافئ ولكن الواصل الذي إذا قطعت رحمه وصلها
"Biztos, hogy nem a kapcsolat az, hogy összekösse az embereket, akik visszatérnek a szívességet, de a találkozó célja, hogy összekösse az embereket, akik csatlakoznak az emberek, akik úgy döntöttek, barátság". [2]
Lebaran hagyomány ISZLÁM betekintést
A legtöbb muzulmán országban is úgy gondolja, hogy Lebaran semmi köze az iszlám tanításaival, mert kapcsolatban van az istentisztelet a ramadán. Sokkal több, mint lelkes üdvözlöm a törekvés a jutalom Lebaran böjt és Laylat al-Qadr. A széles körű előkészítés, jól sikerült, anyagilag, járművek, ruházati és ajándéktárgyak városi területeken. Párosul keveredett büszkeséggel mutatják be, a színezés stílusát hazatérés. Néha kénytelen legyen túlságosan lemerült zsebek, még bemenni adósság. Azon a napon, Eid, a gyalogot lesz a legzsúfoltabb helyeken zsúfolt a látogatókat, akik meg akarják tartozom.
A helyes elő semmi köze az iszlám tanításait, mivel nem voltak megrendelések, akár a Korán és a Sunnah, futtatása után az istentisztelet a ramadán kell csinálni a show-vendéglátás-miss-maafan kangenan és sajnálom, mert a barátság lehet tenni bármikor szükség és feltételeket.
Ha Lebaran olyan tevékenységi formákat, hogy kihasználják a lendület, és egy esélyt, hogy kiderült az ég, borús és széttört kapcsolatok, míg nincs jobb alkalom, mint a szélessége az idő csak azért, hogy rendben van, de ha ez lett a közös és úgy kell kiszabni, és formában szokás, hogy köze van az iszlám vagy iszlám hagyomány nevezte így lehet az eretnekség és hagyományt teremt hazugság az iszlám tanításait. Mindenféle hagyományok és szokások, amelyek nem támaszkodnak az utasításokat syareat a helyzet, és elutasította az eretnek a próféta szavai:
أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة
"Én wasiatkan nektek, hogy félelem Allah, engedelmes és hűséges szolgák vezetett habasyi mégis, mert aki még él, akkor látni fogod, sok vita. Így Tartsa a sunnahku és Sunnah a négy kalifa, aki irányítja, és tartsa őt gigitlah a fogait. Óvakodj az új kérdések (bid'ah) minden esetben egy új, az innováció és az innováció minden elhibázott ". [Abu Daud, Tirmidhi és Ibn Majah].
ÖSSZHANGBAN a Hospitality Sunnah
Mit jelent a barátság nyelve jelent a kegyelem lafadz gyengéd és szeretetteljes.
Abu Ishak mondta: "Azt mondják, ő volt a legközelebbi méh legközelebb legközelebb szeretettel és rokoni kapcsolatok". [3
Imám Al Raghib Allama Al Asfahani Ar Ar Rahim elmondta, hogy a jelentés érkezik a szelíd irgalom amely következményeit jót azoknak, akik szerették. [4]
Ezért salaturrahmi egyfajta szoros összefüggéseit apák és gyermekeik rokonoknál vagy valaki közel beszélsz, ahogy Allah mondja: "Allah és a félelem, hogy a (használat) a nevét kérdezed egymással és egymást folyamatosan barátság kapcsolatok ". [A Nisa ': 1]
Kapcsolat, és nem jó a szülők és rokonok egy nagyon fontos kérdés, egy nagyon nagy kötelezettsége, és a jámbor szeretet, amely egy nemes pozíciót az iszlám, valamint cselekményeket imádat egy nagyon nemes és hasznos jó, hogy ilyen sok jó szövegeket a Szent Korán "1 és Sunnah amely motivációt a kapcsolatot, és fenyeget, hogy bárki, aki úgy dönt, hogy komoly fenyegetést.
Azt mondta: "(ez) az embereket, akik megszegik Allah szövetségét, miután határozottan, és eldönti, hogy mit parancsolt Isten (számukra), hogy össze-és rosszalkodik a földön. Ők azok, akik veszítenek." [Al-Baqarah: 27]
Fenti bekezdésben ajánlott minden muszlim köze silaturrahmi a rokonok és hozzátartozók.
Ibn Abu Ja'far Jarir At Thabary mondta: "A fenti versben Allah azt javasolja, hogy connect kapcsolatot a rokonokkal, és az emberek, akik a méh, és nem úgy, ez a kapcsolat". [5]
Ezért kell minden muszlim silaturrahmi kell tennie a rokonokkal vagy a testvéreim és testvére csak egy Venter sem sebapak vagy anyját, vagy sepersusuan, hadd minden szeretet egymás tisztelete családi kötelékek és kapcsolatok csatlakozni, vagy akár a szomszédos egymástól.
Aisha-tól, hogy a Próféta azt mondta:
الرحم شجنة من الله من وصلها وصله الله ومن قطعها قطعه الله
"A méh syajnah (részben a túláradó kegyelmet) [6] Allah, akik csatlakoztassa majd csatlakoztassa, és Isten meg fogja eldönteni aki Isten dönti el". [7]
Különösen közötti testvéri kapcsolatokra testvérpár egy nagyon egyedi touch a touch egy elme, ami nagyon puha és nagyon mély hűség és egyre nő termékeny hely ellenére távolságra vannak egymástól.
Abu Hurayrah azt mondta, hogy Allah Küldötte azt mondta:
إن الله خلق الخلق حتى إذا فرغ منه قامت الرحم قالت هذا مقام العائذ بك من القطيعة قال نعم أما ترضين أن أصل من وصلك وأقطع من قطعك قالت بلى يا رب قال فذاك لك
"Bizony, Allah megteremtette a teremtményeket és befejezésekor a méh az állványról, és azt mondta: Ez az, ahol az emberek keresnek menedéket a felmondás silaturramhi. És monda Isten: Igen. Nem te boldog vagyok csatlakozni fog az emberekkel, akik menyambungmu és megszakította kapcsolatait az emberek úgy döntenek, veled? Azt felelte: Igen. Allah azt mondja: Szóval ez lesz a jobb ". [8]
Aki megtörte ok nélkül silaturrahmi syar'i akkor jogosultak büntető szankciók és elítélése az Allah, és megfenyegette, hogy ne menjen a mennybe.
Azt mondta: "Az emberek akik megszegik Allah szövetségét után plighted szavukat annak, hogy mit és hogy Isten megparancsolta, hogy össze-és rosszalkodik a földön. Az emberek, hogy az átok, és hogy megismerjék lakóhelyük olyan rossz (Jahannam)". [Ar-Ra'd: 25].
-Tól Jubair bin Mut'im hogy Mohamed próféta azt mondta:
لا يدخل الجنة قاطع رحم
"Ez nem fog belépni Paradise aki eltörte rokonai.". [9]
HIBÁK LEBARAN
Vakáció az egyik jelképe a dicsőség a muszlimok. Azon a napon, amikor összegyűltek a lelkek tiszta és egység jön létre és a befolyása a gonosz és a szenvedés eltűnik, így nem tűnik abban az időben, kivéve a boldogság. Ez azonban gyakran előfordul hibák az ünnepségen. Őket.
A. Utánozni a pogányok egy ruhát. Kezdjük látni a furcsa jelenség a mi társadalmunkban, különösen az ünnepen. Furcsa ruhát viseltek ala hitetlenek. A muzulmán és a muszlim legyen a buzgalom tartani a vallás, a becsület és a természetet. Ne a kísértés, hogy csatlakozzanak be utánzó saját szokásait, akik nem tart fenn az a megtiszteltetés.
2. Néhány ember azt a szimbólumot az ünnep szállítására engedetlenség, hogy nyíltan vállalta, hogy az tilos. Például úgy, hogy zenét hallgatni, és ételeket, hogy tilos az Isten.
3. A zarándoklat (látogatások) nem figyeltek az iszlám etika. Például keverése a férfiak és nők, akik nem mahram, hogy kezet az emberek, akik nem mahram
4. Túlzás teszi az élelmiszerek és italok, amelyek nem hasznosak, annyira megy kárba, bár a muszlimok rászorulnak.
5. Hari Raya kiváló alkalom, hogy egyesítse a szívét a muszlimok, hogy rokonok, vagy nem áll fenn kapcsolat. Szintén lehetőséget, hogy megtisztítsa a lélek és a szív egyesül, de tény, a szívbetegség továbbra is rögzült.
6. Tegyük fel, hogy a kapcsolat csak akkor történik meg az ünnepek alatt egyedül.
7. Tegyük fel, hogy az ünnepen, mint egy ideje, hogy a sír zarándoklatot.
8. Látogassa meg egymással a megbocsátásnak, bocsássatok meg egymásnak a rokonok között, és a rokonok azzal a bizalommal, hogy ez, amikor a legtöbb Afdhal. [10]
Találkozó a leginkább MAJOR BIRRUL WALIDAIN
Isten megköveteli, hogy a gyermek engedelmes, legyél kedves és kötelességtudó, hogy mindkét szülője. Még Isten parancsot, hogy imádják Őt egy link, hogy jót tegyenek a szülők, mint Allah mondja:
وقضى ربك ألا تعبدوا إلآ إياه وبالوالدين إحسانا إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهما أف ولاتنهرهما وقل لهما قولا كريما {23}
"És az Úr elrendelte, hogy ne csak imádni Őt, és legyetek kedvesek anya édesapja, valamint lehetséges. Ha egyikük vagy mindkettő pemeliharaanmu idős korban, ezért soha ne mondjuk mind a "ah", és ne pattintsa őket. És csak annyit, hogy ezen nemes szavakat. " [Al-ISRA ": 23]
Birrul walidain kedves, hogy mindkét szülő, akár az anyagi támogatást, imát, látogatások, figyelem, szeretet, és fenntartani a jó név alatt élet vagy a halál után. A szülők a legközelebbi rokonaink, a sok szolgáltatás és nagy szeretettel minden időben, így ez nem furcsa, ha a jogait is nagyszerű. Azt mondta:
ووصينا الإنسان بوالديه حملته أمه وهنا على وهن وفصاله في عامين أن اشكر لي ولوالديك إلى المصير
"És mi van megtiltotta, hogy az ember (jót), hogy anyja és apja a két ember: édesanyja fogant őt egy legyengült állapotban, hogy folyamatosan emelkedni és az elválasztás volt két év alatt. Légy hálás nekem és a két anya apa, csak bennem a visszatérést". [Luqman: 14].
BIRUL erény WALIDAIN
A Korán és a Próféta Sunnah sallallaahu "alaihi wa sallam sok említésre újra és újra úgy, hogy a gyermek kedves szülei. Jóság és áldozatának számtalan szülők, mind a test és a lélek és az erőt, nem panaszkodik, és nem keresi a választ az ő fia.
Mint egy gyerek, ő és mindig emlékezni kell, hogy mindig emlékezni, hogy kiszolgálja az idősek, akik már szenteli test és a lélek egész élete emelésére és oktassák.
Egy anya, a terhesség alatt sok volt a nehéz terhek. Allah wa Subhanahu Ta'ala mondja, anyja fogant őt egy legyengült állapotban, hogy folyamatosan emelkedni és az elválasztás volt két év alatt. További anyák szenvednek a figyelem és gondoskodás az ő gyermeke. Szenvedés, ha terhes, senki sem érzi reménytelen, ha az anya is.
Imám Bukhari a Adabul simplex, Abu Burdah, hogy szemtanúja volt Ibn Umar és ott volt egy ember a jemeni csinál tawaf, folytatása közben anyja hátán, azt mondta: "Valóban, én lesz a téma tartó, tartók, ha más Néha nehéz kontroll, nem vagyok ". Aztán megkérdezte Ibn 'Umar: "Ó, Ibn Omar, nem tudom fizetni a szolgálatait?. Azt válaszolta: "Egyáltalán nem, bár egy idő sengalan légzés (ha már van)" [11]
Al Miqdam bin Ma'dikarib, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إن الله يوصيكم بأمهاتكم ثم يوصيكم بأمهاتكم ثم يوصيكم بآبائكم ثم يوصيكم بالأقرب فالأقرب
"Bizony, Allah fogja mondani, hogy te jó anyád anyja, akkor Isten akaratát mondja az anya, jót anyádnak, akkor Isten fogja mondani, hogy atyáitoknak, és akkor Isten azt mondja nektek srácok, hogy jót cselekedjünk, hogy a hozzátartozók a rokonok". [12]
Azaz, a gyerekek az élet része, és része a szülők szívét. Ragaszkodás a test és a vér áramlását mindkét. A gyermek mindig egy szóváltás, és megragadta a figyelmét a két szülő. Ha mindkét szülő még mindig elégedettek az állam az ő fia és lánya, hanem hogy milyen gyorsan a gyermek elhanyagolja minden szolgáltatása a szülei, és csak elfoglalt vigyáz a feleségére és Ana-fia. Valójában jót mindkét szülő döntése abszolút Isten, és ez az imádat, amely csak a második helyen, hogy imádják Istent.
Kezdjük azzal, hogy jót, tiszteletet és megbecsülést mind a kettőt. Mert birrul walidain van elsőbbsége.
[Másolt As-Sunnah magazin IX/1426/2005M 07-08/Tahun Edition. Kiadók Alapítvány Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 tel. 0271-7574821]
Az egyik értelme az Eid al-Fitr
Által
Ahmas pap Faiz Asifuddin
Bizonyos körök, az áldott Ramadán hónap a kiadásokat. Áhítat a böjt hónapja, különösen úgy, hogy akadályozza a lehetőséget. Bár még mindig elvégzéséhez gyors, de nem teljes szívvel.
Míg a többiek feltételezik, böjt a Ramadán egy ígéretes rutin és egy happy end. Mert volt egy lakoma után Ramadan, Eid al-Fitr.
A kereskedők, hiszen a messze távoli nappal korábban érkezik Ramadan, készek a kereskedelmet az árukészletet készülve bőséges nyereséget ezen a szent hónapban. Tény, hogy sok kereskedő, hogy a szezonális speciális Ramadán. Az alkalmazottak, tisztviselők, alkalmazottak, a szakszervezetek és mások, akik a városon kívül is remélem, hogy elhagyja az ünnep előtt akár több nappal az ünnep.
Kevés ember tényleg kihasználja a ramadán, mint lehetőséget, hogy élvezzék a jutalmat, és elveszi a bűnt oly módon, hogy valóban megfelelő irányítása Mohamed próféta sallallaahu "alaihi wa sallam.
Hasonlóképpen, az ünnep napján. Már kialakult vélemény a sok közül a muzulmán Eid, hogy egy ideig szórakoztató, mintha csak megszökött a terhe böjt egy teljes hónapra. Sokkal hosszabb ideig bőséges ürügyet arra, hogy élvezze a kereskedelmi Ramadan alatt. Mások szerint más okokból összhangban tevékenysége során Ramadan. Egyértelmű szerint az az állítás, míg néhány muzulmán, Eid ul-Fitr egy nap szórakozás, amíg elégedett, mintha nincsenek határai. Ezért sok muszlim, aki meg a napirendet tevékenységek, függetlenül a szabályok Shari'ah. Napirendek tartalmaznak erkölcstelen, Spree buli, szórakozás és a látvány, a strandok, barlangok, kertek és sok más érdekes helyeket, még olyan helyeket, melyek csendes. A férfiak és a nők és a fiatalok, akik nem mahram, sem a férj és feleség voltak keverve 1. Sokan közülük párban, egy pár együtt, kezet, és így tovább, hogy kitölti a szórakozás és élvezetét a bűn.
Nem kétséges, hogy Eid egy nap remény azok számára, akik gyors Ramadan alatt. Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
للصائم فرحتان يفرحهما: إذا أفطر فرح بفطره, وإذا لقي ربه فرح بصومه
"Emberek, akik koplalás lesz 2 jó: ha megsértik a gyors, boldog volt, hogy gyorsan menni, és amikor találkozott az Urat, ő boldog (gyermek) a gyors". [HR. Bukhari és Muszlim] [1]
De az öröm itt érteni az öröm, hogy nem tér el a folyosó shari'ah.
Imam Nawawi rahimahullah boldogan magyarázza a jelentését a hadíszt fent idézett szavai a tudósok: "Az öröm, a böjt személy, amikor találkozott az Urat, azért volt, mert látta, hogy a jutalom a böjt és mert eszébe jutott a ni'mat Taufik Allah ruházott rá, amíg ő lehet gyors . Míg az izgalom idején a gyors törés azért van, mert tökéletesen megoldani a hódolat, nyugodtan a dolgokat, hogy ne nyisd ki a gyors és van remény a jutalmat Allah ". [2]
Másrészt az al-Háfiz Ibn al-Hadzsar "Asqalani rahimahullah nyilatkozatát idézve Egyes tudósok izgatottan ma'na következő," Al-Qurtubi rahimahullah azt mondta, "ma'nanya, izgatott az éhség és a szomjúság az elveszett, mert ez volt lehetővé tette a gyors megtörni. Ez az öröm, ésszerű és érthető. "
Míg más tudósok azzal érvelnek, hogy az emberek szívesen gyorsan menni, mert gyors, böjt és imádat tevékenységek sikeresek voltak. Úgy érezte, megkönnyebbült, és kapott segítséget Mindenható Allah elvégzéséhez gyors a jövőben. "Akkor az al-Háfiz Ibn al-Hadzsar" Asqalani rahimahullah arra a következtetésre jutott, "mondtam," Bring egyfajta öröm itt egy általánosabb értelemben vett jelentése már említettük, nem, hogy miért. Minden olyan személy, aki az éhezés, (ha törés) szívesen a körülményektől függően az egyes, mert a körülmények kapcsolódnak a böjt különböző személy. Köztük van az öröm, hogy jogszerű volt megengedett ésszerű emberi öröm. És van még egy öröm voltak disunnah, az izgalom okozta a dolgokat, amelyeket a fent említett (mint például a boldog lenne képes jól teljesíteni böjt Isten segítségéért-pent.) ". [3]
Izgatott idején gyors törés, azt is jelentheti, boldogok, ha megszegi a gyors minden naplemente. Ez azt is jelentheti, boldog, amikor a gyors feltörése során Eid. És Allaah tudja a legjobban. Magától értetődik, mint a férfiak, a böjt személy megkönnyebbültem, és boldog idején gyors törés minden naplemente Ramadan, és Eid al-Fitr a napszaktól.
De az öröm, hogy nem kell neki, hogy lulled esik erkölcstelen magatartás Mindenható Allah és az ő imádja kárt tett a hónap során a ramadán. Izgalom, hogy ösztönöznie kell az embereket, hogy még hálás és izgatott az Allah imádata Subhanahu wa Ta'ala.
Ezért a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, többek között, hogy bátorítást kísérő gyors a Ramadan böjt által hat napot Shawwal. Ő sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من صام رمضان, ثم أتبعه ستا من شوال, كان كصيام الدهر.
"Aki böjtöl Ramadán, majd kísérte azt a böjt a Ramadan böjt hat napot Shawwal, Ő (a jutalom), mint a böjt böjt egy év". [HR. Muszlim, Abu Dawud, Tirmidhi és Ibn Majah]. [4]
Erre való tekintettel hadíszt, Imam Nawawi rahimahullah magyarázza: "A tudósok, akik semadzhab velünk mondván:" Mi Afdhal (jobb-piros), amikor böjt hat napon Shawwal tenni egy sor után a szabadság (vagyis a napi két-toll .). De ha ez a hat napig tartó böjt dilaksakan a töredezett vagy késleltetett végéig Shawwal, az alapján a hat napig tartó böjt Shawwal még elérni. Mert az még az úgynevezett "kísérő gyors Ramadan a böjt hat nappal a hónapban Shawwal". [5]
Miért Ramadan zarándoklat kíséretében hat nap böjt hónapjában Shawwal is böjtölt egész évben, mint a? Imam Nawawi rahimahullah magyarázza: "A pap azt mondta:" A böjt, a böjt értékelik olyan gyorsan egy egész évben, nem azért, mert minden jó lesz süllyeszteni tízszer olyan jó. Ramadan süllyeszteni 10 hónap, míg a hat napja Shawwal, hajtogatott két hónap ". [6]
Az utolsó része a beszédei Imam Nawawi, esetleg Allaah könyörülj a vonalon a prófétával sallallaahu "alaihi wa sallam:
من صام ستة أيام بعد الفطر, كأنما تمام السنة; من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها.
"Aki böjtöl után hat nappal Eid, mintha ő gyorsan a tökéletes 1 év 1 Kinek jó, akkor ő fog nyerni a szívességet tízszeres." [HSR. Ibn Majah]. [7]
Milyen szép, és szerencsés ember, ha a tevékenység tele vannak bűnösök, vagy erkölcstelen bepotensi váltotta egyértelmű vallási tevékenység dituntunkan a shari'ah. Sőt, a poszt-Ramadan. Ne sértse meg az istentisztelet alatt Ramadán egy hurrá és erkölcstelen, nemhogy eretnek.
Így a véleménye, hogy a nyaralás egy nap szórakozás és érezd jól magad erkölcstelen cselekmények elvégzésére, és szórakozni vágyó bűn rossz véleményt, tisztázni kell.
Musta'aan Allaah wa al-'-at Alaihi Tuklaan.
[Másolt As-Sunnah magazin kiadása, 04-05/Tahun XIV/1431/2010M. Kiadók Alapítvány Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 tel. 0271-761016]
Forrás: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar