Jumat, 03 Agustus 2012

Laylat al-Qadr. Tusind nætter månen; talte Jalla wa 'Alaa: إنا أنزلناه في ليلة مباركة "Sandelig, Vi har det ned på et velsignet nat." [Ad-du-Khaan: 3]


Laylat al-Qadr. Tusind nætter månen; talte Jalla wa 'Alaa: إنا أنزلناه في ليلة مباركة
"Sandelig, Vi har det ned på et velsignet nat." [Ad-du-Khaan: 3]


Ved
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i


Til navngivning af Honor Night Laylat al Qadr det ved navn
De lærde er uenige رحمهم الله ngenai på dette spørgsmål, som følger:

Først på natten til Laylat al-Qadr i virkeligheden, Gud sæt (ved-taqdiir) alle held og lykke, død og død af alle arrangementer for det kommende år, og Angels rekord det hele.

For det andet, mener, at herlighed (al-Qadr), den ære og atmosfæren er forårsaget af den åbenbaring om natten (starten) al-Koranen-en, eller om natten, englene falder ned eller velsignelse, nåde og herlighed i denne maghfirah natten.

For det tredje, efter en udtalelse, at de mennesker, der henvender sig i aften vil få al-Qadr (herligheden) er stor, havde hun aldrig haft før. Denne aften vil tilføje til sin herlighed i Allahs øjne swt.

Og der er andre meninger. [1]

Laylat al-Qadr velsignelser og dens forrang
Laylat al-Qadr er den vigtigste natten. I aften blev hædret af Gud end andre nætter. Så det var en nat fuld af velsignelse, som Gud har sagt Jalla wa 'Alaa:

إنا أنزلناه في ليلة مباركة

"Sandelig, Vi har det ned på et velsignet nat." [Ad-du-Khaan: 3]

Imam al-Qurtubi rahimahullah sagde, "Allah karakterisere denne aften med en velsignelse, for han åbenbaret til hans tjenere på forskellige velsignelser, godhed og belønning på denne herlige aften." [2]

Så er Laylat al Qadr velsignet indeholder en række af stor dyd og en masse gode ting. Af disse er som følger:

Første: På tærsklen til denne ædle forklare alle tilfælde af visdom. Sandelig har Allah den Almægtige fortalt os dette problem ved at sige:

فيها يفرق كل أمر حكيم

"På den nat beskrev de anliggender visdom." [Ad-Dukhan: 4]

Betydningen af ​​ordet er yufashshal yufraqu (beskrevet, specificeret). Og betydningen af ​​ordet er al-muhkam hakiim (den nøjagtige, præcise og perfekt).

Ibn 'Abbas sagde, at Allah anhuma efterretning Moder af Bogen om Laylat al-Qadr alt, hvad der skete i året forud for det gode, dårlige, held og lykke, død til afgang til Hajj. [3]

Andet: Velgørenhed, der arbejdede på denne herlige aften vil blive mangedoblet og tilgivelse for de synder de mennesker, der tænder Laylat al-Qadr er. Tabaaraka Allah siger i brevet Ta'aalaa wa al-Qadr:

وما أدراك ما ليلة القدر ليلة القدر خير من ألف شهر

"Og ved du hvad Night of Power er? . Night of Power er bedre end de serie-bu måneder "[Al-Qadr: 2-3]

De Exeget (ekspert fortolkning) hedder det: "Dens betydning er de gode gerninger (gjort i) Laylat al-Qadr er bedre end tusind gode gerninger i løbet af måneden (gjort) Laylat al-Qadr ud. Og det er en stor gave, Allahs nåde på sine tjenere, såvel som rigtige velsignelser store og ejet af denne herlige aften. "

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallambersabda i Hadith berettet af al-Bukhari og Muslim fra Abu Hurayrah Allah anhu:

من قام ليلة القدر إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"De, der grundlagde Laylat al Qadr, gennem tro og forventer belønning (fra Allah), helt sikkert hans synder tilgivet før." [4]

Said qaama (etableret) i hadith ovenstående kan realiseres i form af bøn, dhikr, bede, læse al-Koranen-en og andre former for godhed.

Tredje: Faldet i al-Qur'an på Laylat al-Qadr.
Blandt de dyder og velsignelser Laylat al Qadr, at al-Qur'an al-Karim, hvor der er vejledning for menneskeheden og for deres lykke i verden og det hinsides, er udledt på denne aften.

Tabaaraka Allah wa Ta'ala siger:

حم والكتاب المبين إنا أنزلناه في ليلة مباركة

"Ha-Mim. Ved Bog (al-Koranen-en) er forklaret. Sandelig, Vi har det ned på et velsignet nat ... "[Ad-Dukhan: 1-3]

Og han sagde:

إنا أنزلناه في ليلة القدر

"Sandelig, Vi har været nede (al-Koranen-en) om natten herlighed." [Al-Qadr: 1]

Erklærede, at hensigten med dette vers er faldet i al-Koranen-en samt (fra den første ind i himlen lawh Mahfuz (Baitul 'Izzah-pent) i Laylat al-Qadr, derefter gradvist sænket til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Mens andre mener, siger, at verset ovenover er begyndelsen af ​​det fald al-Qur'an på Laylat al-Qadr opstår. [5] Wallaahu kender bedst.

Fjerde: En anden velsignelse af Laylat al-Qadr var faldet af engle på denne herlige aften.
Allah Ta'ala siger i skrivelsen af ​​al-Qadr:

تنزل الملائكة والروح فيها بإذن ربهم من كل

". På denne aften, Angel Falls Angel og Angel Gabriel med tilladelse fra sin Herre til at håndtere alle anliggender" [Al-Qadr: 4]

I en kommentar til dette vers, Ibn Katheer, kan Allah have barmhjertighed i bogen af ​​sin kommentar siger: "Mange af de engle, der faldt på denne aften, Laylat al-Qadr grund af de mange velsignelser af denne. Engle falder ned sammen med de velsignelser og nåde, som når de er til stede på de tidspunkter, hvor al-Qur'an reciteret, de omgiver erindring forsamlinger, og endda på andre tidspunkter de lægger deres vinger til retsforfølgning af videnskaben som en holdning af respekt over for anklagerens viden. [6] Ifølge kommentatorer jumhur betyder ordet "krig-ruuh" er Gabriel Alaihissallam. Det betyder, at englen Gabriel ned sammen. Og Gabriel viet deres omtale i ære og forherligelse af sig selv. [7]

Femte: Laylat al-Qadr er en aften af ​​velvære. Helt af godhed, ondskab ikke i det.
Allah swt siger:

سلام هي حتى مطلع الفجر

"Den nat (fuld) lidt for godt indtil daggry." [Al-Qadr 5]

Fred være nævnt med hensyn til betydning, er, at dette ikke sker om natten for fremkomsten af ​​en sygdom, og uanset hvad fanden er frigivet. En anden gav udtryk for den opfattelse, at betydningen af ​​Fred er god og velsignelse. [8] Så på den aften var, at der kun er godhed, ikke grimt, indtil daggry. Og en anden udtalelse erklærede, at hensigten er englene beder for frelse for dem, der vender sig i moskeen (moskéen Ahl-ul) i Laylat al-Qadr på dette.

Wallaahu ved bedst.

Her er nogle velsignelser og dyder er meget reelle og fænomenale af denne herlige aften.

Laylat al-Qadr når forekomsten?
Jumhur lærde er enige om, at Laylat al-Qadr er der kun under ramadanen.

Baseret på Allahs ord swt:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن

"Måneden Ramadan, den måned, hvor ned (start af) al-Koranen-en ..." [Al-Baqarah: 185]

Og Hans ord:

إنا أنزلناه في ليلة القدر

"Sandelig, Vi har været nede (al-Koranen-en) om natten herlighed." [Al-Qadr: 1]

Men de adskiller sig ved fastlæggelsen af ​​keberapakah nat i Ramadan. Stærke meninger (AR-raajih) ejes af Jumhur (flertal) af de præster, dvs de sidste ti dage af Ramadanen, og mere specifikt på ulige nætter.

Og argumentet for denne udtalelse er, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordrede ledsagere af Allahs anhum at være mere aktive i velgørenhed.

Det er blevet berettet af al-Bukhari i Shahihnya rahimahullah, fra 'Aa'ishah at Profeten anhuma Allahs sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

تحروا ليلة القدر في الوتر من العشر الأواخر من رمضان.

"Søg Laylat al-Qadr i (antal) af de ulige sidste ti dage af Ramadan." [9]

Når hans opmærksomhed Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam for de sidste ti dage af Ramadanen, beri'tikaf han, og slå sine nætter i tilbedelse.

Og reglerne om tidspunktet for nedrivningen af ​​Laylat al-Qadr, der er mange meninger blandt de lærde. Men de stærkeste tegn på tidspunktet for Laylat al-Qadr er, at solen stiger på en solrig formiddag.

Laylat al-Qadr visdommen af ​​denne skjulte fra menneskelig viden,-wallaahu majestæt kender bedst demonstreret hele natten i Ramadan, og at mennesket er alvorligt håb om at få det, så de belønninger fået større.

Ibn Jauzi rahimahullah sagde: "Laylat al-Qadr Den visdom holdes hemmeligt, for at tjenere oprigtighed i hans bestræbelser på at nå keutama virkelig ske optimalt, da det (visdom) skjulesteder gange blev ydet på fredag ​​... [10] og så videre.

Derefter er blevet nødvendigt for muslimer at finde tid (i aftes på ti-pen), så det er virkelig lige på Laylat al-Qadr, og tænd det med ære og tilbedelse og ydmyge sig selv til Gud med bøn, andagt og søge tilgivelse, og der lægges vægt på tilbedelse -Sunnah tilbedelse til Gud, så at de får fornøjelsen af ​​Allah den Højeste og mest Nådige og belønningen og belønningen meget.

[Kopieret fra bogen på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, afsnit i indonesiske Practices og tiden er velsignet, Forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



Spise velsignelse Sahur



Ved
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i


DEFINITION
(السحور), som er en Set memfathahkan for noget, der bruges bersahur [1] i form af en mad eller drikke, og med mendhammahkan, nemlig som Masdar (oprindelse af ordet), og også til verbum som sådan. [2]

Ibn al-Athir sagde: "Hvad mere er berettet af menfathahkan, har nogle argumenterede:" Sandheden er, fordi menfathahkan didhummahkan er for mad, velsignelser, belønninger og reaktion handlinger, ikke maden. "[3]

TIME
Navngivet Sahur, som udføres ved Sahur, mens da-Sahir er, i slutningen af ​​natten før Shubuh, det skal sige, han er fra den sidste tredjedel af natten, indtil daggry, [4], er det hensigten, at slutningen af ​​måltidet for nogen, der stiger hurtigt daggry.

Som Allah swt:

وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر

"... Og spise og drikke, indtil den hvide tråd er klar til dig fra sort tråd [5] daggry ..." [Al-Baqarah: 187]

Sunnah at mengakhirkan Sahur daggry hvis ikke frygtede, historie af al-Bukhari og Muslim fra Anas Allah fra Zaid bin Harith anhu Allah anhu, sagde han: ". Vi bersahur med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam så har vi nedsat en bøn" sagde jeg: " ? Hvor lang tid mellem de to "Han sagde:". Fifty-vers "[6]

Imam al-Baghawi sagde: "De lærde tyder mengakhirkan daggry måltid." [7]

RETLIGE
Dawn lov er mustahab (Sunnah) for folk, der hurtigt, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:

"تسحروا! فإن في السحور بركة".

"Bersahurlah dig, fordi der er en velsignelse i bersahur." [8]

Og i en anden beretning han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب, أكلة السحر."

"Skelne mellem vores faste med sin hurtigt er at spise Sahur Ahlul Bog." [9]

Således fremføringsorganerne er menyelisihi Ahlul Sahur bog.

Imam an-Nawawi sagde: "Det er, separatoren og forskellen mellem vores faste er et måltid med deres hurtige, fordi de ikke bersahur vi opfordres til at bersahur." [10]

Spise Sahur kan være noget at spise mindst af en person, hvad enten det er mad eller drikke. [11]

Forrang daggry og KEBERKAHANNYA
Berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

"تسحروا! فإن في السحور بركة".

"Bersahurlah, fordi det der Sahur måltid velsignelse." [12]

Og berettede fra al-'anhu Irbadh Allah ibn Sariyah [13], sagde han: "Jeg har hørt profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kalde nogen til at spise Sahur som han sagde:

"هلم إلى الغداء المبارك".

"Kom her for at spise mad, der er velsignet." [14]

Sahur måltid har velsignelser i verden og i det hinsides, sagde Imam an-Nawawi, når forklarer rahimahullah Sahur velsignelse, "velsignelse på det måltid, der er indeholdt Sahur meget tydeligt, fordi han er forfriskende for en hurtig og ophidset til ham og få ønsket om at øge sværhedsgraden af ​​fastende på grund af hendes problemer . for folk, der bersahur "Den siger:" Sandelig, den indeholder vågnede, andagt og Bøn på det tidspunkt, hvor er den tid af faldende engle, bøn og søge tilgivelse, accept, og muligheden for at tage wudu 'og bede eller hold fortsatte vågen for dhikr, bønner, bønner eller til at forberede sig til daggry bøn indtil solopgang. "[15]

Sandheden, der omfatter alle de velsignelser, og andre ting af de fordele, Sahur, både timelige og herefter, og at spise Sahur inkluderer mad og drikke, mens verbet er التسحر.

I bogen Fat-Hul Baari, sagde Ibn Hajjar: "(mening) det bedste er, at velsignelse af måltidet Sahur kan opnås på mange måder, det er at følge Sunnah og Ahl-ul overtræder Bog, fromme at Allah swt at tjene, tilføje ånd velgørenhed og til at forhindre dårlige manerer forårsaget af sult, var årsag til velgørenhed, som anmodningen på dette tidspunkt eller komme sammen med ham at spise, hvilket gør dhikr, bede til tider bøn er indrømmet, fastsætte den hensigt at faste for dem, der melalaikannya før sengetid, siger Eid [16], 'Ibn Daqiqil Denne velsignelse kan også gælde for tingene herefter som håndhæve Sunnah, vil det blive belønnet og øget Sunnah (gjort), så kunne anvendes til ting i denne verden, såsom kroppens styrke og gør det også nemmere at hurtigt uden nogen fare for ham, der havde faster. '"[17]

Blandt de dyder, som er koblet til at spise Sahur Allah og Hans engle vil bershalawat for mennesker, der spiser Sahur, ikke benægte, at det er en stor dyd.

Abu Said al-Khudri Allah anhu har berettet fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han sagde:

"السحور أكله بركة, فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء, فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين".

"At spise er en velsignelse Sahur, behøver du ikke forlade det, bare en tår vand, fordi Allah swt og Hans Angels bershalawat for folk, der bersahur." [18]

Så det er underforstået, for en muslim at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i sine handlinger på dette spørgsmål, for at opnå bæredygtighed kahannya og hans dyder og fordele i verden og det hinsides.

[Kopieret fra bogen på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, afsnit i indonesiske Practices og tiden er velsignet, Forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



Ramadan, Måned Fuld af velsignelser



Ved
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i

PASSIVER fastende til Ramadan
Allah swt siger:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

". Åh, I der tror, ​​faster obligatorisk for dig, som foreskrevet for dem, før du for at I kan frygte Ham" [Al-Baqarah: 183]

Han sagde:

فمن شهد منكم الشهر فليصمه

"Hvem blandt jer er til stede (i det land, hvor han boede) i den måned, at han skulle hurtigt i løbet af måneden." [Al-Baqarah: 185]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

بني الإسلام على خمسين ...

"Islam er bygget på fem (fælles)."

Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde blandt andet, faste i Ramadan. Muslimer er også enige om nødvendigheden af ​​fastende i Ramadan.

Men der er en forskel på udtalelse (afvigelse) i (grundlæggende) navngivning denne måned Ramadan ved navn. Der er en udtalelse, (fra perspektivet af meningsfuld-pent), som kaldes ramadanen, fordi turmadhu (ترمض) fiihidz Dzunuub (denne måned synder mand brændte) og الرمضاء شدة الحر (AR-ramdhaa 'betydning rødglødende). [1] andre gav udtryk for den opfattelse, at den såkaldte Ramadan, fordi de arabere, når du overfører navnene på de måneder gamle sprog, de kalder disse måneder er baseret på virkeligheden og den tilstand, der opstår, når den æra. Så ved en tilfældighed i denne måned at falde nøjagtigt på den brændende varme vejr, så kaldes ved navn i denne måned af Ramadan. [2]

Blessing måneden Ramadan og dens forrang
Ramadan har mange velsignelser, dyder og privilegier, der ikke ejes af de andre måneder.

Den første velsignelse, er, at Ramadan fasten er årsagen terampuninya synder og fjernelse af diverse fejl.

Som er indeholdt i hadith aske-Shahihain af Abu Huraira Allah anhu, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Hvem fastede Ramadan på grund af tro og forventer belønning (fra Allah swt), vil uden tvivl blive tilgivet sine synder, er forbi." [3]

Og i Muslim fra Abu Hurayrah Shahiih anhu, at Profeten Allahs sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات لما بينهن إذا اجتنبت الكبائر.

"Obligatoriske fem tid bønner, fredagsbønnen til næste fredag, og Ramadan til Ramadan næste afskaffe de synder begået i mellem denne periode, hvis synder dijauhkannya." [4]

Den anden velsignelse, denne måned er der en nat, bedre end tusind måneder, dvs nætter Laylat al-Qadr. Men på dette område vil blive behandlet specifikt og separat i næste kapitel.

Den tredje velsignelse, der er mange andre hadith der forklarer de dyder og keistimeaan meget velsignet i denne måned, hvoraf det fremgår hadithen aske-Shahihain af Abu Huraira Allah anhu sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam,

إذا جاء رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب النار وصفدت الشياطين.

"Når Ramadan kommer himlens port åbnes, og dødsrigets porte er lukkede, og Djævelen, djævelen lænket." [5]

Mens historien om en-Nasa-I og Imam Ahmad der er yderligere: ". Det er kommet til Ramadan, måned fuld af velsignelser" [6]

Den fjerde velsignelse, blandt velsignelser i denne måned muslimerne er i stand til at nå ud til mange dyder og fordele ved faste, der er verdslig og herefter, heraf:

A. Jordiske dyder, dyder
Første: fromhed.
Allah swt siger:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

"Åh, I der tror, ​​faster obligatorisk for dig, som foreskrevet for dem, før dig, så du kan blive fromme." [Al-Baqarah: 183]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også: en Hadith af Abu Hurayrah Allah anhu fortælles i bogen af ​​al-Shahiihain:

والصيام جنة وإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ولا يصخب فإن سابه أحد أو قاتله فليقل إني امرؤ صائم.

"Fasten er et skjold, hvis de en dag en af ​​jer i en tilstand af faste, så han burde ikke sige beskidt og råbende. Hvis nogen kritisere og mencacinya, bør han sige, "Sandelig, jeg faster. '" [7]

Profetens ord sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Fasten er en skjold", hvilket betyder, at fasten opretholder gerningsmændene til Helvede Allah på Dommens Dag, holder faster fra de lidenskaber og Munkar i livet i hans verden. [8] Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også har vejledt den fastende person til at forlade de beskidte ord og grimme og dårlige gerninger, og lad den følelse af vrede. Og den ædle karakter af de hurtige spillere vil hjælpe ham med at opnå denne grad af fromhed. Det temperament er prisværdigt.

Sekund: fordobling Pahala.
Baseret på hadith ash-opført i bogen af ​​Hadith af Abu Hurayrah Shahiihain anhhu Allah:

قال الله عز وجل: كل عمل ابن آدم له إلا الصيام فإنه لي وأنا أجزي به ...

"Allah swt siger:" Enhver velgørenhed, der gjorde Adams børn er for ham, undtagen faste. Fast hurtigt for mig. Jeg vil belønne ... '"

I historien om Imam Muslim:

كل عمل ابن آدم يضاعف الحسنة عشر أمثالها إلى سبعمائة ضعف قال الله عز وجل إلا الصوم فإنه لي وأنا أجزي به يدع شهوته وطعامه من أجلي.

"Enhver velgørenhed, der gjorde Adams børn vil blive mangedoblet. En god multipliceret i ti til 700 gange. Så Allah den Almægtige siger: "Bortset fra fastende. Fast hurtigt for mig, og jeg var den, der giver belønning. Mennesker, der spiser hurtigt og lade begær for min skyld alene. "[9]

Imam an-Nawawi, må Allah have barmhjertighed siger, "Guds Ord Almægtige, hvori det hedder," Og jeg var den, der giver belønning, 'er den virkelige forklaring på storheden i Guds gave og hans rigelige belønning børn for de virkelige mennesker er ædel og rundhåndet, når man fortalte, at han alene vil bære afkast, som viste, hvordan niveauer af svar, som han har indviet og hvor omfattende gave, som han gav. "[10]

Tredje: dårlig ånde Faktisk fastende person er bedre i Allah Ta'ala end duften af ​​moskus olie.

Da ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en hadith af Abu Huraira Allah anhu:

والذي نفس محمد بيده لخلوف فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك.

"For Herren er sjælen af ​​Muhammad (var) i hånden, rigtig dårlig ånde mere velduftende en, der fastede med Allah end duften af ​​moskus olie."

Al-khaluuf betyder at ændre den dårlige ånde som et resultat af fastende. Men dette viser sig godt i Allahs øjne swt og endda kunne lide ham. Dette viser, hvordan sagen har fået et stort håb i Allah Ta'ala. I det omfang, at noget hadet af mennesker og betragtes som afsky, tændt siden af ​​Gud er noget, der foretrækkes. Fordi det er bygget på fælles gennemførelse af fasten, der er lydighed mod Gud.

Fjerde: Der var, for den fastende persons lykke at få to
Da ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en hadith af Abu Huraira Allah anhu:

للصائم فرحتان يفرحهما إذا أفطر فرح وإذا لقي ربه فرح بصومه.

"For mennesker, der er fastende, er der to glade, lykkelige på tidspunktet for sin pause, og var tilfreds med hans hurtige, da han møder sin Herre." [11]

Femte: Det privilegium for dem, der hurtigt med deres indtræden i himlen gennem en speciel dør kaldet ar-Rayyaan.

Beviserne er Hadith af Sahl bin Sa'ad anhu Allah fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

إن في الجنة بابا يقال له الريان يدخل منه الصائمون يوم القيامة لا يدخل منه أحد غيرهم ".

"Sandelig i Paradis er der en dør kaldes ar-Rayyaan. På opstandelsens dag dem, der hurtigt vil komme i Paradiset som døren. Ingen, men dem, der er tilladt (for at gå til himlen) gennem den dør. "[12]

2. De karakteristisk uddanne Fasteniveauet Fordele og Sociale
Første: Tillader mig at være tålmodig og at få vanskeligheder og katastrofer.
Derfor denne måned kaldes måned tålmodighed (aske-shabri syahru). Oprindelige betydning af aske-shabru (tålmodighed), er al-habsu (kantsten, tilbageholdenhed). Der er således tilbageholdenhed i fastende eller afholdenhed fra (begær), fodring og partielle (begær) lækkerier. [13] Dette vil styrke ønsket af mennesker, der fastede.

Andet: Udvikling moral.
Berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

من لم يدع قول الزور والعمل به فليس له g حاجة في أن يدع طعامه وشرابه.

"Enhver, der ikke opgiver falsk tale og gerninger, så Gud ikke behøver (at faste), selv om han forlod spise og drikke." [14]

Essensen af ​​fasten er berpuasanya begge øjne fra at se på noget, der er haram, beruasanya hørelse at høre ting, der er forbudt, faster fra ord talt løgne, Vile og lignende og berpuasanya hele kroppen fra at gøre noget haram. I uddannelsen er der et ritual af faste for den enkelte på lighederne mellem de fattige og de rige, være god til de trængende og fattige.

3. Sundhedsmæssige fordele
Først: Frigørelse kroppen af ​​akkumulerede fedt, især hos mennesker, der lever i luksus, der ofte er kilden til sygdommen, når nogle fedt fortsætter med at vokse.

Syg af denne art er en sygdom af fedme. Således, sult er den bedste måde at tackle fedme.

Andet: Smid urenheder i kroppen, de giftstoffer ophobes i kroppen og kropsvæsker, der skader. Nem blodgennemstrømningen i arterier og vener holde det fra at lukke.

Tredje: Fasten har en positiv effekt på mange sygdomme, blandt dem for mavesår, forhøjet blodtryk, stress eller depression. [15] Derfor, fastende har en fantastisk positiv indvirkning på opretholdelse af sundhed. Desuden er fastende udføres korrekt og rettet på de tidspunkter, de vigtigste (Afdhal) i henhold til Shari'ah. For visse kroppens processer såsom faste kræver, som foreslået af Ibn al-Qayyim i sin bog rahimahullah, at-Thibbun Nabawi. [16] Lægerne i den vestlige verden har bemærket faster som et effektivt middel til forskellige modeller af den medicinske behandling. De fleste af dem sagde: "Sandelig held sultne i medicinsk behandling har den fordel, at flere gange fra brugen af ​​narkotika. [17] den anden læge sagde: "Faktisk fastemåned kan fjerne forskellige urenheder, rester af kroppen i et år. [18] Dette er den mest oplagte af fordelene ved faste og barakahnya i verden og det hinsides, er faste blevet krævet af Allah til den muslimske måned i året. Han er fasten i Ramadan er det velsignet.

Den femte velsignelse, størrelsen af ​​den kraft af gode gerninger i denne måned, og mængden af ​​motivation budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam at anspore muslimer udføre gode gerninger i denne måned. Blandt de gode gerninger er som følger:

Første: Qiyaamul Lail
Fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gav motivation (til sine ledsagere) at etablere qiyaam Ramadhaan (Ramadan nat bøn) uden at fortælle dem med magt. Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"De, der indfører regelmæssig bøn nætter i Ramadan med tro og håb for belønning (fra Allah), helt sikkert hans synder er tilgivet forbi."

Så efter Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam døde dog, at tjenesten fortsætter. Og fortsatte i kalifat Abu Bakr al-Siddiq og begyndelsen af ​​kalifat 'Umar ibn al-Khattab Allah anhu. [19] Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig Tarawih med Friends of Allah anhum ham, da han forlod på grund af frygt for muslimer anser det obligatoriske bønner. Så 'Umar bin al-Khattab tog initiativ til at samle folk i moskeer beder Tarawih. [20] Og alhamdulillaah, ritual (syi'ar), da det stadig fortsætter den dag i dag. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam meget alvorligt og var aktiv i tilbedelse og bøn i ti i aftes (al-' asyrul awaakhir) af Ramadan.

عن عائشة رضي الله عنها قالت كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر أحيا الليل وأيقظ أهله وشد المئزر.

"Fra 'Aisha anhuma Allah sagde:" Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, når du indtaster de ti dage (sidstnævnte i Ramadan måneden), vendte han sig om natten, vågner hans familie og spænd stoffet. "[21] [22]

Andet: Ash-Sadaqah.
Imam al-Bukhari og Muslim berettede fra Ibn »udstedelse« af Allah nahuma Abbas, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم ود الناس بالخير وكان أجود ما يكون في رمضان حين يلقاه جبريل فإذا لقيه جبريل كان أجود بالخير من الريح المرسلة.

"Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var det mest generøse i sin favør. Og igen, når han er mere generøs i Ramadan, da Gabriel opfyldt. Så når Gabriel mødte ham, det er når han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er mere generøs i godhed vindene, der blæser. "

Den lektie at lære af denne hadith, er at multiplicere den anbefalede velgørenhed og almisser, så meget mere i den velsignede måned, Ramadan dette.

Tredje: Tilaawah al-Koranen-aanil Kareem.
For at gengive tilaawah Sunnah al-Koranen-en (læse al-Koranen-en) i den måned, Ramadan. I denne al-Qur'an blev åbenbaret. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam altid gentage læsning af al-Koranen hapalannya hende med Gabriel, en i hver Ramadan. Som anført i Hadith af Ibn 'Abbas anhuma Allah. I en hadith står der:

وكان جبريل يلقاه كل ليلة في رمضان حتى ينسلخ يعرض عليه النبي صلى الله عليه وسلم القرآن.

"Gabriel mødtes hver nat under ramadanen for at lægge. Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er udtryk for at læse al-Quran huske hende til Gabriel. "[23]

Den Salafush anhum reproducerer læsninger af Allah Salih al-Bukhari i hans bønner og ved andre lejligheder. [24]

Fjerde: Al-I'tikaaf.
I'tikaaf er tavs i moskeen for at tilbede for taqarrub (tættere) til Allah Ta'ala. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam air-i'tikaf de sidste ti dage af Ramadan. I Hadith af 'Aa'ishah Radhiyallahua anhuma nævnes:

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله ثم اعتكف أزواجه من بعده.

"Det profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam air-i'tikaf de sidste ti dage af Ramadanen, (denne praksis fortsætter med at gøre-pent), indtil Allah mewafatkannya. Så hans koner fortsatte sin velgørenhed efter sin død i'tikaf. "[25]

Ingen tvivl om at vil hjælpe gerningsmanden til at koncentrere i'tikaf at tilbede Gud og bertaqarrub Jalla wa 'Alaa. Mere så til tider det er herliggjort, såsom Ramadan eller de sidste ti dage af Ramadan.

Femte: Al-'Umrah
Sætning, som viser i kraft af at udføre 'Umrah under ramadanen er de ord af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam fortalte en Ansar kvinde, som ikke kunne udføre pilgrimsfærden med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

فإذا جاء رمضان فاعتمري فإن عمرة فيه تعدل حجة.

"Når Ramadan kommer, så laksanakanlah 'Umrah dig;' Umrah i Ramadan er en værdi svarende til den Haji."

I en anden rapport udtalte: "(". Umrah i Ramadan) kan erstatte eller fortrænge Hajj Hajj med mig "[26] Dvs. værdien af ​​belønningen" umrahnya Ansar kvinder til at svare til belønning værdien af ​​luft-Hajj, i stedet for 'Umrah kan erstatte den retlige situation er obligatorisk Hajj , således at det kan afbryde lov er obligatorisk hajj, er ikke tilfældet. [27]

Den sjette velsignelse, at velsignelse, velsignelsen af ​​Ramadan er en masse store begivenheder, der sker i dyrebare nan denne måned. Og faktisk af de mange vigtige begivenheder, der fandt sted i denne velsignede måned, er begivenhederne i de mest fænomenale og meget gavnligt for menneskeheden begivenhederne i tilbagegangen i al-Qur'an al-Karim.

Da Allah Ta'ala:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

"Måneden Ramadan, den måned, hvor ned (start af) al-Koranen-en som en vejledning for menneskeheden og forklaringerne på de spor og forskellen (mellem højre og en falsk) ..." [Al-Baqarah: 185]

I mellemtiden, blandt andre fænomenale begivenheder, som er fuld af fordele, er som følger:

Først Slaget ved Badr Kubra, hvem der står som yaumul Furqaan (dag differentiator).

Den dag Gud skilte og skelne mellem sandhed og baatil. Så, når det er, minoriteter, der tror sejr over de vantro i den gruppe, der er langt overlegen i forhold til mængden af ​​tropper og forsyninger. Denne hændelse fandt sted i det andet år Hijriyyah.

Sekund, Futuh Makkah
Sandelig har Allah givet en stor fordel for de troende ved Futuh (erobring) i denne velsignede. Folk strømmer til islam, så bliver et Mekka for Daarul Islam (islamisk land), der tidligere er blevet centrum for afgudsdyrkerne shirk. Denne hændelse fandt sted på det ottende år AH.

For det tredje krig i år 584 H. Hiththin
I denne kamp korsfarerne lidt et knusende nederlag. Salahuddin al-Ayubi og vandt store sejre, og derefter gendanne rettigheder muslimer og genvinde Baitul Maqdis.

Det fjerde, krigen 'Ain Jaluut
Dette er den hårde kamp, ​​som endte med sejr til muslimerne tandsten tropper. Denne kamp fandt sted i 658 Hijriyyah.

Efter at vi beskriver den globale vifte af forrang privilegium Ramadan, og de mange velsignelser, der er indeholdt i denne ædle måned, så ingen indsats, medmindre jeg beder for hans muslimske brødre og søstre, så de fortsætter med at drikke en række dyder, og kunne opnå de velsignelser, at gennemførelsen af ​​Allahs ordrer Ta'ala og følger Sunnah af Hans Profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, ledsagere af Allahs anhum han er adelig, og forgængerne for denne Ummah er valgt, samt bestræbelser på at opnå de forskellige fordele, der er herefter samt jordisk, såvel som fra en bred vifte af godhed.

[Kopieret fra bogen på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, afsnit i indonesiske Practices og tiden er velsignet, Forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



I'tikaaf



Ved
Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawaer


DEFINITION I'TIKAAF

I'tikaaf kommer fra ordene:

عكف - يعكف - عكوفا.

Derefter kaldte i'tikaaf:

اعتكف - يعتكف - إعتكافا.

I'tikaaf sproget er: ". Ære og noget at holde imod ham, enten noget i form af godt eller ondt"

Han sagde:

إذ قال لأبيه وقومه ما هذه التماثيل التي أنتم لها عاكفون

"De statuer er det, hvad du flittigt tjene ham [Al-Anbiyaa: 52]?

I'tikaaf betyder: ". Persistens at gøre tingene Derfor mennesker, der bor i moskeen, og at tilbede det, der kaldes mu'takif eller s FII-Nihaayah Ghariibil Hadiits Lisaanul III/284 og arabisk (IX / 'aakif" [View.' 341), CET. Dar-ut Ihyaa Turats al-Arabi]

Mens betydningen af ​​udtrykket i'tikaaf efter Personlighed 'er: "En mand bor / boede i moskeen med det formål at henlede nær til Gud med naturen / særlige kendetegn" [Se Fat-Hul Baari (IV/271), Sharh Muslim (VIII/66), Alfaazhil Mufradaat Koranen (s. 579) ar-Raghib al-Ashfahani, Muhalla (V/179)]

DISYARI'ATKANNYA I'TIKAAF
De lærde enige om, at i'tikaaf disyari'atkan i islam under ramadanen og andre måneder og vigtigst i'tikaaf de sidste ti nætter i Ramadan. Dette skyldes Profeten sallâ alaihi wa sallam've altid udført som nævnt i nogle hadith:

Første Hadith:

عن عائشة رضي الله عنها زوج النبي صلى الله عليه وسلم: أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله تعالى ثم اعتكف أزواجه من بعده.

"Fra 'Aisha Allah' anha, profetens kone sallâ Allâhu alaihi wa sallam, sagde han: Det er Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam bruges til at beri'tikaaf de sidste ti dage af Ramadanen, indtil han døde, og derefter udføre sine koner efter ham i'tikaaf "[HR. VI/92 Ahmad, al-Bukhari, nej. 2026, Fat-Hul Baari IV/271, muslim, nej. 1172 (5), Abu Dawud no. 2462, og al-Bayhaqi IV / 315, 320].

Anden Hadith:.

عن ابن عمر رضي الله عنهما قال: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يعتكف العشر الأواخر من رمضان.

"Fra Ibn 'Umar anhuma, sagde han: Det er budbringer fra Allah alaihi wa sallam bruges til i'tikaaf i de sidste ti dage af Ramadan." [HSR. Al-Bukhari, nej. 2025 og muslimske no. 1171 (2)]

Tredje Hadith:

عن عائشة رضي الله عنها قالت: كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر شد مئزره وأحيى ليله وأيقظ أهله.

"Fra 'Aisha Allah' anha, sagde han: Allahs Sendebud sallâ Allâhu alaihi wa sallam, da den kom ind de sidste ti dage (Ramadan, så han er) at stramme bæltet, tænde om natten, vågner hans kone". [HSR. VI/41 Ahmad, al-Bukhari, nej. 2024, muslimske no. 1174, Abu Dawud no. 1376, en-Nasa-i III/218, lafazh det er al-Bukhari]

Betydningen af ​​sætningen.
A. "Bind kluden", er en kinayah at han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam oprigtig i tilbedelse og ikke interfererer med sine koner, fordi han altid gjorde i'tikaaf hver ti dage efter Ramadan, mens de personer, der bør ikke blandes i'tikaaf med sin kone.

2. "Tænde nat", hvilket betyder han sallâ Allâhu alaihi wa sallam meget lidt søvn og masser af bønner og dhikr.

3. "Waking the kone", der bad dem om at bede nat (Tarawih) og udføre andre handlinger for tilbedelse.

Se Subulus Salam (II/351) arbejder som-Shan'aani, Sharh Muslim Fiqhul Buluughil Maraam (III/257-258)

Fjerde Hadith

عن عائشة رضي الله عنها قالت: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يجتهد في العشر الأواخر ما لا يجتهد في غيره.

"Aisha Allâh anha sagde: Han er Allahs Sendebud sallâ Allâhu alaihi wa sallam alvorligt tilbedelse i de sidste ti dage (Ramadan) overstiger dens oprigtighed i de andre nætter." [HSR VI/256 Ahmad og muslimske nr. 1175...]

Enhver tilbedelse, nashnya allerede fremgår af Koranen og as-Sunnah er autentiske, så den skal have forrang, selv om fællesskabsrettens forrang ikke nævnt. Ligeledes, om i'tikaaf,. Selv om det er taqarrub i'tikaaf til Gud, som har forrang, men ikke fundet en hadith, der fortæller noget om forrang

Imam Abu Dawud som-Sijistan sagde: "Jeg sagde til Imam Ahmad:? Kender du beskrivelsen af ​​dyder i'tikaaf" Han svarede: Nej, jeg fandt, bortset fra en lille historie, og historien er også svag. Og ingen fejl (splid) blandt lærde, at i'tikaaf er Sunnah ". [Se al-Mughni IV/455-456.]

Hikmah I'TIKAAF
Imam Ibn al-Qayyim kan Allah have barmhjertighed sige: Hans venlighed og kelurusannya stien afhænger af samtlige Gud gøre for Gud, og kebulatannya totalt bare draget til Gud den Almægtige. Ketercerai-beraian hjerte kan ikke forenes med undtagelse af skridt mod Allah den Almægtige. Mådehold i at spise, drikke, relationer med mennesker, der taler meget og overskydende søvn, bare add-beraian ketercerai hjerter og blev strøet overalt, afskære dem fra vejen til Gud, eller svække, hindre eller stoppe det fra forhold til Gud.

Eksistensen af ​​nåde Gud den Almægtige og barmhjertige til sine tjenere krævende disyari'atkannya fasten for dem, der kan slippe af grådighed begær hjertet af den uro, der har været en hindring for rejsen til Gud. Han mensyari'atkan fasten i henhold til den fordel, som vil give fordele til sine slaver i verden og det hinsides, og ikke at skade hende, og ikke beslutte sig fra verdslige interesser og ukhrawinya.

Allah den Almægtige også mensyari'atkan i'tikaaf for dem, hensigten og ånden er modet til at Allah den Almægtige alene og kebulatannya til ham, berkhulwat til ham, og afskåret fra den travle verden, og bare holde mig travlt tilbede Gud den Almægtige alene. Når han lagde dhikr, kærlighed, og konfronterer ham i ansigtet af ønsket og hjerte baner, så det styrer opmærksomhed.

Endvidere er ønsket og puls kun fastsættes på at huske ham og tafakkur at få hans gode vilje, og gøre, hvad du trækker tættere på ham, så kendskab kun til Gud, i stedet for dens kendskab til mennesker. Så han er klar med bestanden kender Gud på denne skræmmende dag i graven, hvor han har i øjeblikket ingen venner. Og der er intet, der kan være sjovt, men Ham. Det er, hvad den store i'tikaaf. [Zaadul Ma'ad (II/86-87), CET. XXV år. 1412 Muassasah tahqiq og ar-Risala al-takhrij Syu'aib 'Arnauth og Abdul Qadir al-' Arnauth]

JURIDISKE I'TIKAAF
I'tikaaf lov er af to typer, nemlig:
en. Frivillig.
b.. Obligatorisk.
Frivillig I'tikaaf er begået af en person med en frivillig med det formål at henlede nær til Gud og forventer en belønning fra ham og at følge Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i år.

I'tikaaf som dette understreges. I'tikaaf at sunnah ikke bør tildeles 1 dag eller 3 dage på en regelmæssig basis medmindre andet er angivet Shari'ah. I'tikaaf det vigtigste er gjort i de sidste ti dage af Ramadanen, som var profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hver måned Ramadan, indtil han sallâ Allâhu alaihi wa sallam døde.

I'tikaaf er obligatorisk, er i'tikaaf kræves af en person mod sig selv, undertiden med absolut nadzar, for eksempel, sagde han, Obligatorisk for mig, fordi Gud i'tikaaf dagen og om natten. "Eller med nadzar betinget, for eksempel, siger han, hvis Gud helbredte min sygdom, ville jeg i'tikaaf to dage og to nætter".

Nadzar skal gennemføres.

I en hadith fra 'Aisha Allah anha, profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, sagde han.

من نذر أن يطيع الله فليطعه ومن نذر أن يعصيه فلا يعصه.

"Enhver, der ville gøre noget bernadzar lydighed mod Gud, lad ham fylde nadzarnya det, og hvem bernadzar at udføre umoralsk (kedurha-kaan/kesyirikan) til Allah, så gør det ikke umoralsk". [HSR. Al-Bukhari, nej. 6696, 6700, Abu Dawud nej. 3289, en-Nasa-i VII/17, at-Tirmidhi nej. 1526, ad-Darimi II/184, Ibn Mâjah nej. 2126, Ahmad VI/36, 41, 224 og al-Bayhaqi IX / 231, X/68, 75 og Ibn Jarud nej. 934].

عن ابن عمر رضي الله عنهما أن عمر سأل النبي صلى الله عليه وسلم قال: كنت نذرت في الجاهلية أن أعتكف ليلة في المسجد الحرام, قال: فأوف بنذرك

Umar ibn al-Khattab Allah 'anhu spurgte engang Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam: "O Allahs Sendebud, jeg aldrig bernadzar på tidspunktet for Jahiliyyah vil beri'tikaaf en nat på Grand Mosque?"? Hans ord: "Fyld nadzarmu det!" [HSR. Al-Bukhari, nej. 2032, Fat-Hul Baari IV / 274 og muslimske no. 1656.]

TIME I'TIKAAF
I'tikaaf der skal, i overensstemmelse med hvad der har været dinadzarkan og diiqrarkan nogen, så hvis han ville bernadzar beri'tikaaf én dag eller mere, lad ham opfylde dinadzarkan sådan.

Den i'tikaaf er frivillig, er det ikke tidsbegrænset.

Imam Shafi'i, Imam Abu Hanifah, og de fleste fiqh lærde hævder, at den frivillige i'tikaaf ingen grænser. [Se I/229 Bidayatul Mujtahid.]

Rahimahullah Imam Ibn Hazm sagde: "Kan nogen beri'tikaaf dag kun eller natten over. Det er af den opfattelse Imam Shafi'i og Abu Sulaiman". [Læs al-Muhalla V/179-180, problemet ikke. 624].

VILKÅR I'TIKAAF
Betingelserne for mennesker, der i'tikaaf er:
en. En muslim.
b.. Mumayyiz.
ca. Holy af janabat, hellig for hellige af menstruation og fødsel.

Hvis i'tikaaf udført under ramadanen, og derefter:
A. Ifølge Ibn al-Qayyim: "Faste som en betingelse for gyldighed i'tikaaf og dette er et argument jumhur (flertal) Salaf". Og denne udtalelse bekræftes af Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah. [Se Zaadul Ma'ad, II/88]

2. Ifølge Imam Shafi'i, og Ibn Hazm, er, at fasten ikke er et legitimt krav i'tikaaf. Hvis en beri'tikaaf ønsker hurtigt, så det hurtigt. Hvis han nægter, det gør ikke noget. [Se: Al-Muhalla V/181, problemet ikke. 625]

3. Imam an-Nawawi, må Allah have barmhjertighed sige, "Hvad er Afdhal (hoved) i'tikaaf sjæle, og da han i'tikaaf ikke at være for hurtigt". [Se al-Majmu 'Syarhul Muhadzdzab VI/484]

Hvis der er syge mennesker i'tikaaf i moskeen, så i'tikaafnya legitimt.

Imam Ibn al-Qayyim og Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah i'tikaaf argumentere for, at folk bør faste. Den er baseret på ordene »Aisha Allah anha:

من اعتكف فعليه الصوم.

"Hvem i'tikaaf lad ham hurtigt". [Berettet af Abdurrazzaq nej. 8037.]

عن عائشة قالت: السنة على المعتكف أن لا يعود مريضا ولا يشهد جنازة ولا يمس إمرأة ولا يباشرها ولا يخرج لحاجة إلا لما لا بد منه ولا اعتكاف إلا بصوم ولا اعتكاف إلا في مسجد جامع.

Aisha anha Allah sagde også, "The Sunnah for den person, som ikke i'tikaaf besøge de syge, ikke begræde kroppen, ikke blandes med sin kone og ikke flirte flirte, ikke ud af moskeen, hvis der er noget at skulle han komme ud, ingen i'tikaaf undtagen i Jami moske ".? [HR. Abu Dawud no. 2473 og al-Bayhaqi IV/315-316, se Sahih Sunan Abi Dawud VII/235-236 nej. 2135]

Søjler, søjler I'TIKAAF
De søjler af tro
A. Hensigt, da det er ulovligt, men med den hensigt af praksis.
Allah swt siger.

وما أمروا إلا ليعبدوا الله مخلصين له الدين حنفاء

"Selv om de ikke er bestilt, undtagen for at tilbede Allah med lydighed til Ham renser (drift) den rigtige religion." [Al-Bayyinah: 5]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل امرئ ما نوى ...

"Faktisk afhænger alle aktioner vedrørende hensigter, og folk vil få et svar med vilje, og folk vil få et svar, ifølge hvad han formål". [HSR. Al-Bukhari, nej. 1, Fat-Hul Baari VI/48, muslim, nej. 1907]

Hensigt plads i hjertet, ikke dilafazhkan.

2. Stedet skal være i moskeen.
I'tikaaf naturen, opholder sig i moskeen med det formål at trække tættere på Allah Ta'ala.

Om, hvor moskeer i'ikaaf være på Allahs ord Ta'ala.

ولا تباشروهن وأنتم عاكفون في المساجد

"Men de ikke blande sig i det, mens du beri'tikaaf i moskeen." [Al-Baqarah: 187]

Så i'tikaaf kun gyldig, hvis henrettet i moskeen.

UDTALELSE fuqaha 'Mosque on the UAUTORISERET BRUG FOR I'TIKAAF
Den fuqaha 'afveg om moskeen en legitim brug for i'tikaaf, i dette tilfælde er der nogle udtalelser, nemlig:

A. Nogle forskere hævder, at i'tikaaf kun blev udført i tre moskeer, nemlig Grand Mosque, profetens moské og Aqsa-moskeen. Det er af den opfattelse Sa'id ibn al-Musayyab.

Imam an-Nawawi sagde: "Jeg tror, ​​historien er citeret, at han tænkte så illegitime" [Al-Majmuu 'Syarhul Muhadzdzab VI/483]

2. Imam Abu Hanifah, Imam Ahmad, Ishaq og Abu i'tikaaf Tyre hævder, at det er legitimt at gøre i hver moske bønner udføres fem gange, og etablerede menighed. [Al-Majmuu 'Syarhul Muhadzdzab VI/483.]

3. Imam Malik, Imam Shafi'i og Abu Dawud hævder, at det er gyldigt i'tikaaf udført ved hver moske, fordi der ikke er nogen legitim forklaring, bekræfter manglen på moskeer som et sted til at udføre i'tikaaf.

Efter at have noget af denne udtalelse, Imam an-Nawawi kan Allah have barmhjertighed sagde: "I'tikaaf var lovligt at gøre i enhver moske og moskeen skal ikke specificeres steder undtagen på de grunde, mens der i dette tilfælde er der ingen klare argument, at adskille det." [Se al-Majmu Syarhul Muhadzdzab, VI/483.]

Ibn Hazm sagde, "I'tikaaf var lovlig og tilladt i enhver moske, uanset om det (moskeen) afholdes fredag ​​den eller ej". [Se al-Muhalla V/193, problem ikke. 633].

Der har været ittifaq (aftale) mellem Salaf, at der blandt de betingelser i'tikaaf ske i moskeen, med en uenighed blandt dem om, hvorvidt visse moskeer eller i en moske (generelt), når den ses Zahir Guds ord.

وأنتم عاكفون في المساجد

. "... Mens du beri'tikaaf i moskeen ..." [Al-Baqarah: 187]

Denne klausul gør det muligt i'tikaaf i alle moskeer af lafazhnya generalitet. Derfor, enhver, der specialiserer sig betydningen af ​​verset, skal de vise proposition, samt moskeer specialiseret Jami 'var der ingen argumenter, samt udtalelse, der specialiserer sig kun tre moskeer (dvs. Grand Mosque og Dome Nabawi). Fordi udtalelse (der har specialiseret sig) ingen argumenter, så gugurlah udtalelse [Se al-Jami 'li Ahkaamil Koranen værker af Imam al-Qurtubi (I/222), Ahkaamul Koranen al-Jashshash (I/285) og Raawa 'i'ul Bayaan fii Tafsiiri Ayaatil Ahkaam (I/241-215)]

Den første udtalelse siger, at i'tikaaf kun ske i tre moskeer: Grand Mosque, profetens moské og Aqsa-moskeen er baseret på hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa Salam.

لا اعتكاف إلا في المساجد الثلاثة.

"Der er ingen i'tikaaf, men kun på tre moske". [HR. Al-Isma'ily i al-Mu `jam al-Bayhaqi i sin Sunan (IV/316) af ledsagere af Allahs Hudhayfah 'anhu]

Keshahihan om dette hadith og takhrijnya stamtavle kan ses i bogen al-aske-Shahiihah Ahaadits no. 2786 (Volume VI al-Awwal Qismul det. 667-676) mesterværk af Imam Muhammad al-Albani Nashiruddin rahimahullah.

Se også al-Inshaf fii Ahkaamil I'tikaaf af Shaykh 'Ali Hasan' Ali Abdul Hamid.
Ifølge Imam al-Albani i'tikaaf rahimahullah, at vers om den almindelige form, mens hadith har specialiseret sig i tre moskeer. [Qiyaamu denne Ramadan. 36].

Wallaahu a'lam Shawab bish.

Kvinder på BERI'TIKAAF
Ifølge jumhur lærde, ikke være lovligt for en kvinde beri'tikaaf i sin egen moské, som moskeen i huset ikke kan siges i moskeen, når alle oplysninger er legitimt at forklare, at koner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gjorde i'tikaaf i moské Nabawi. [Se Fiqhus Sunnah I/402]

Om kvinder i moskeen beri'tikaaf nødvendige for at gøre sin egen lejr, og adskilt fra mændene, mens den nuværende til at tænke på bagvaskelse, som ville opstå, hvis kvinderne ønsker i'tikaaf, nemlig ikhtilath med mænd i et stigende antal ærekrænkelse. Som en bolehnya forsøgte forskere at tillade, men ikke på hinanden mellem mænd og kvinder. [Se al-Mughni IV/464-465 se Sharh muslimsk Fiqhul Bulughul III/260 Maram.]

START TID OG SLUT I'TIKAAF
Ved den sidste diskussion nævnte vi, at tiden ikke er begrænset til frivilligt i'tikaaf. Så, hvis nogen var kommet ind i moskeen og har til hensigt taqarrub til Gud ved at holde i moskeen for at tilbede et øjeblik, så han beri'tikaaf indtil det kommer ud.

Og hvis nogen agter at gå i'tikaaf i de sidste ti dage af Ramadanen, så lad ham begynde at komme ind i moskeen før solnedgang.

Udtalelse om, at starttidspunktet er i'tikaaf før solnedgang den 20. Ramadan, om natten den 21, er udtalelsen fra Imam Malik, Imam Hanafi, Imam Shafi'i og Imam Ahmad i en udtalelse.

Se Sharh Muslim VIII/68, Majmu 'Syarhul Muhadzdzab VI/492, Fathul Baary IV/277, al-Mujtahid Bidayatul Mughni IV/489-490 og I/230.

De postulerer er en historie om i'tikaafnya budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam i begyndelsen af ​​Ramadan, midten og slutningen af ​​Ramadan:

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه: أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: من كان اعتكف معي فليعتكف العشر الأواخر.

"Fra Abu Sa'id al-Khudri Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" Dem, der ønsker beri'tikaaf med mig, så lad ham gøre det i de sidste ti nætter (af Ramadan) "[HSR Al-.. Bukhari, nej. 2027.]

Mean "sidste ti", navnet på tallene for natten, og begyndte om natten den 21. Eller 20 sekunder natten. [Se I/403 Fiqhus Sunnah.]

Hadith om 'Aisha:

عن عائشة رضي الله عنها قالت: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم: إذا أراد أن يعتكف صلى الفجر ثم دخل معتكفه

"Fra 'Aisha anha Allah, sagde han:" Det er profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, når der går i'tikaaf, bad han Shubuh først, derefter gå til et sted i'tikaaf "[HSR Al-Bukhari, nr. 2033 og muslimske no... 1173]

Denne hadith brugt som argumenter af dem, der hævder, at begyndelsen af ​​tid i'tikaaf det er i begyndelsen af ​​eftermiddagen. Dette er udtalelse fra al-Auza'i, al-Layth og Tsauri ATS. [Se Nailul Authar IV/296.]

Formålet med ovenstående hadith Ayesha, er, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam indgået et sted, der har taget højde for i'tikaaf i moskeen, efter han afsluttede sin bøn Shubuh. Så i stedet for ind i moskeen ba'da Shubuh.

Indgangen til moskeen for i'tikaaf stadig i den tidlige aften før solnedgang. Bish ved bedst Wallaahu shawaab [Se I/403 Fiqhus Sunnah.]

Om tid ud af moskeer efter at have kørt i'tikaaf i de sidste ti dage af Ramadanen, i henhold til Imam Abu Hanifa og Imam Shafi'i tid er efter solnedgang (i slutningen af ​​Ramadan). I mellemtiden, i henhold til Imam Ahmad, må Allah have barmhjertighed, han er sunnah at bo i moskeen, indtil det tid til at bede Eid al-Fitr. Så ud af moskeen, da han kom ud i marken til at udføre Salaah. De kan dog også komme ud af moskeer efter solnedgang. [Se Bidaayatul Mujtahid (I/230) og al-Mughni (IV/490).]

Så i konklusion, har de fire imamer enige om, at tiden i'tikaaf slutter med solnedgang i slutningen af ​​ramadanen.

Ibrahim en-Nakha'i sagde: "De mener, Sunnah tilbringe natten i moskeen om natten 'Eid al-Fitr for folk, der beri'tikaaf de sidste ti nætter i Ramadan, om morgenen og gik direkte til feltet (for Eid bøn)". [Læs al-Mughni, IV/490-491.]

Og folk vil bernadzar beri'tikaaf en dag eller nogle dage, eller agter at udføre frivilligt i'tikaaf, så lad ham starte i'tikaafnya før daggry, og ud af moskeen, da solen var sat, både i'tikaaf det i Ramadan måneden såvel som i andre måneder. [Se Bidaayatul Mujtahid, I/230, al-Majmu 'Syarhul Muhadzdzab VI/494, Fiqhus Suunah I/403-404.]

Ibn Hazm sagde: "Folk, der ønsker i'tikaaf bernadzar en nat eller flere nætter, eller at han var ved at udføre frivilligt i'tikaaf, så lad ham gå til moskeen, før solen går ned, og ud af moskeen, når indgangen er allerede synlige. Årsagen er, fordi begyndelsen af ​​aftenen var, da der ledsager solen, og han endte med daggry. Mens begyndelsen af ​​eftermiddagen er det tid til daggry og slutter med solnedgang. Og man er ikke bebyrdet med forpligtelser, men efter hvad han svor, og han formål ". [Se al-Muhalla V/198, problem ikke. 636].

Frivillige ting og de mennesker, der ER makruh I'TIKAAF
Disunnatkan for folk, der i'tikaaf udvide volontørtjeneste og beskæftige sig med menighedens bønner og frivillige bønner, læse Koranen, bøn perler, tahmid, Takbir, søger tilgivelse, bede for velsignelser på Profeten læste sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og andre andagt til at nærme sig Gud den Almægtige. Al tilbedelse bør gennemføres i overensstemmelse med Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Inkluderet også i dette tilfælde Sunnah studere, læse / gennemgang af de bøger tafsir og hadith, læsning af Profeternes alaihimush shalatu wa sallam og retskafne mennesker, og studere de bøger fiqh såvel som bøger, der indeholder omkring spørgsmålet om tro og monoteisme.

I'tikaaf Dimakruhkan for mennesker, der gør ting, som hverken er nødvendigt eller nyttigt, både i ord eller gerning, de ord, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam

من حسن إسلام المرء تركه ما لا يعنيه.

"Blandt gavn for islam en person, det efterlader ting ubrugelig". [HR. Ved-Tirmidhi no. 2317, Ibn Mâjah nej. 3976 af de ledsagere af Abu Hurayrah. Og klassificeret som saheeh af Shaykh al-Albani i Shahiih Jami'us Shaghiir nej. 5911]

Dimakruhkan også afstå fra at tale, er denne person ikke ønsker at tale, tænke, at det er tættere på Allah Azza Wa Jalla.

Allah ibn Abbas 'anhu sagde: "Da profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam var den prædiken, tilsyneladende af en mand, han stadig står (i solen) Så spurgte han mig (med ledsagere):." Hvem er han ' De kammerater sagde: "Hans navn er Abu Israel, han bernadzar vil fortsætte med at stå, vil ikke sidde ned, ikke ønsker at søge ly og ville ikke tale, og vil fortsætte med at fast" Så profeten sallâ Allâhu '. Alaihi wa sallam sagde:

مروه فليتكلم وليستظل وليقعد وليتم صومه

"Send det til at tale, husly og satte sig ned, og lad ham fortsætte sin faste." [HSR. Al-Bukhari, nej. 6704, Abu Dawud nej. 3300, ATH-Thahawi i bogen Musykilul Atsaar III/44 og al-Bayhaqi X/75.]

TING at annullere I'TIKAAF
Første:
Bevidst ud af moskeen uden et formål, selv om det kun kortvarigt. Ud af moskeen ville gøre i'tikaafnya annulleret, fordi der opholder sig i moskeen som en søjle i'tikaaf.

Sekund:
Bortfaldet på grund af konflikt med betydningen af ​​tilbedelse, og også ved Guds ord:

ولقد أوحي إليك وإلى الذين من قبلك لئن أشركت ليحبطن عملك ولتكونن من الخاسرين

"Og sandelig åbenbaret for dig, og til (profeterne) er foran dig. Hvis I tilskriver (Herre), vil han tørre dig amalmu og sikkert også de mennesker, der er tabere". [Az-Zumar: 65]

Tredje: Lost mening, fordi skør eller drukket.
Fjerde: menstruation.
Fem: afgørelse.
Sjette: samleje / sex, er baseret på Allahs ord wa Ta'ala Subahanhu

أحل لكم ليلة الصيام الرفث إلى نسائكم هن لباس لكم وأنتم لباس لهن علم الله أنكم كنتم تختانون أنفسكم فتاب عليكم وعفا عنكم فالآن باشروهن وابتغوا ما كتب الله لكم وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر ثم أتموا الصيام إلى الليل ولا تباشروهن وأنتم عاكفون في المساجد تلك حدود الله فلا تقربوها كذلك يبين الله آياته للناس لعلهم يتقون

"Tilladt til dig om natten på fastemåneden blandet med jeres hustruer, de er en beklædningsgenstand for dig, og du også er en beklædningsgenstand for dem. Allah ved, at du ikke kan modstå de lidenskaber, så Gud tilgive dig og tilgive dig. Så samleje med dem og følge med i hvad Allah har ordineret til dig, og spiser og drikker, indtil den hvide tråd af lys, du sort tråd i morgen. derefter udfylde din hurtige till (kommer) nat, (men) de ikke blande sig i det, mens du giver ' tikaaf i moskeen. Dette forbud Allah, så nærme sig dem ikke. Således Allah gør hans åbenbaringer til menneskeheden, at de må frygte ham. " [Al-Baqarah: 187] [Se Fiqhus Sunnah I/406]

I udtalelsen fra Ibn 'Abbas Allah' anhu: "Hvis en mu'takif (som i'tikaaf) samleje, herefter annulleres det i'tikaafnya og starte forfra [Berettet af Ibn Abi Syaibah og Abdurrazzaq, med en saheeh sanad View.. Qiyamur denne Ramadan. 41 af Imam al-Albani]

Ting, når bør han I'TIKAAF
Første:
I'tikaafnya en kvinde og hendes besøg hos hendes mand, der beri'tikaaf i moskeen.

Tilladt for en kvinde at besøge sin mand, der var beri'tikaaf. Beri'tikaaf og hendes mand får lov at køre det op til døren til moskeen.

Safia anha Allah sagde: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig beri'tikaaf (de sidste ti nætter i Ramadan), og så kom jeg til at besøge ham om natten, (der var på hans side der er allerede flere koner, så de . go) Så jeg talte med ham et par øjeblikke, jeg stod ved siden af ​​for at vende tilbage (Så sagde han:.. "Må ikke travlt, lad mig tage dig ') Så rejste han sig op og gik mig hjem Safia-hjem-Zayd Usamah bin . Så da han nåede døren til moskeen er ikke langt fra døren af ​​Umm Salamah, pludselig to mænd fra Ansar, der gik forbi. Da jeg så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, to af dem accelereret, så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde : 'Kan du ikke skynde sig, i virkeligheden er han Safiyyah bint Huyay' Så siger de:.. "Ære være Allah, O Allahs Sendebud" Han sagde: "Sandelig Satan kører hos mennesker såsom blod flow Og jeg frygter, hvad fanden det ville. støbt ondt i hjerterne hos jer begge, eller sagde han (kaste noget) '". [HR. Al-Bukhari, nej. 2035, muslimske no. 2175]

Sekund:
Kæmning hår, klippet, klippe negle, ren krop, bære de bedste tøj og iført parfume.

Tredje:
Understreger behovet for noget, der ikke kan omgås.

عن عائشة رضي الله عنها أنها كانت ترجل النبي صلى الله عليه وسلم وهي حائض وهو معتكف في المسجد وهي في حجرتها يناولها رأسه وكان لا يدخل البيت إلا لحاجة الإنسان إذا كان معتكفا

"Fra Aisha Radhiyalahu 'anha, at hun havde hår af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam, da hun (Aisha) er menstruation, og profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam var beri'tikaaf i moskeen. Aisha var i hendes værelse og leder af profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam Ayesha ind i stuen. Og Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam, da han var beri'tikaaf men aldrig kom ind i huset for at opfylde denne hensigt. [HSR. Al-Bukhari, nej. 2029, 2046, muslimske ingen. 297 (6-7), Abu Dawud no. 2467, at-Tirmidhi nej. 804, Ibn Mâjah nej. 1776 og 1778, Malik I/257 nej. 1, Ibn Jarud nej. 409 og Ahmad VI/104, 181, 235, 247, 262].

Ibn al-Mundhir sagde: "De lærde er enige om, at folk skal komme ud af moskeen i'tikaaf (i'tikaafnya sted) med henblik på afføring eller urinerer, da dette er noget, der ikke kan omgås, (hvis der ikke er bad / wc i moskeen-pent.). I dette tilfælde den samme lov med behovet for at spise og drikke, når ingen tager ham, så han skulle komme ud (beskedne) ". [Se I/405 Fiqhus Sunnah.]

Aisha også berettet, at Allah anha han ikke besøge de syge, når du er i'tikaaf men lige som han kørte ved for eksempel, er der syge mennesker i huset, spurgte han på hospitalet, da han kørte forbi den. Det er berettet af Ahmad, al-Bukhari og Muslim.

Khatimah
Anbefales til folk, der luft-i'tikaaf i de sidste ti dage af Ramadanen, og er ikke i'tikaaf, forsøger at Hala brugt tiden til at tilbede Gud, mangedoble læser al-Qur'an, dhikr af Allah, og bønner -frivillige bøn er Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, forhåbentlig er vi herunder de mennesker, der får de nætter Laylat al-Qadr, at dyd er bedre end tusind måneder og forhåbentlig vore synder er tilgivet af Allah swt.

Allah swt siger:

إنا أنزلناه في ليلة القدر {1} وما أدراك ما ليلة القدر {2} ليلة القدر خير من ألف شهر {3} تنزل الملائكة والروح فيها بإذن ربهم من كل أمر {4} سلام هي حتى مطلع الفجر {5}

"Sandelig, Vi har været nede (al-Qur'an) om natten af ​​herlighed. Og ved du hvad Night of Power er? Night of Power er bedre end tusind måneder. Om natten falder Angel Angel og Angel Gabriel med sin Herre gør det muligt at regulere alle anliggender. Den nat (fuld) trivsel indtil daggry "[Al-Qadar: 1-5].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من قام ليلة القدر إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Hvem står (praktisere deres religion) om natten Laylat al-Qadr, på grund af tro og forventer belønning fra Allah, hans synder så vil blive tilgivet fortiden." [HSR. Al-Bukhari, nej. 2014, 760 muslimske (175), Abu Dawud nej. 1372, en-i-Nasaa IV/157]

Opfordrede også en masse bøn og erindring i slutningen af ​​de ulige nætter i Ramadan Laylat al-Qadr, der forventes at dukke op:

اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني.

"O Allah, Du er den Tilgivende og kærlighed tilgivelse, så jeg er ked-kanlah. [HSR. VI/171 Ahmad, Ibn Mâjah nej. 3850, i-Tirmidhi no. 3513 fra 'Aisha d. Se Sahîh at-Tirmidhi no. 2789, og Sahîh Ibni Mâjah no. 3105.]

Og Allah ved bedst shawaab bish.

Lukning af debatten er bøn:

سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لا إله إلا الله أستغفرك وأتوب إليك.

Ære være Dig, o Gud, jeg priser dig. Jeg bærer vidnesbyrd om, at nogen gud (som fortjener at blive tilbedt korrekt), med undtagelse af jer, jeg beder om tilgivelse, og hendes omvendelse til dig. [HR. An-Nasa-i 'Yaum Amalul wal indledes. 403, Ahmad VI/77. Se Fat-Hul Baari XIII/546, Slægtsforskning al-al-Saheehah Ahaadits nej. 3164.]


Fidyah I den fastende



Ved
Aris gejstlige Abu Sulaiman Sugiyantoro


Han sender ned forpligtelse fastende til Hans Profet en ædel i det andet år Hijri. Fasten er første gang, er forpligtet til at takhyir (valgfrit). Hvo vil, så han er fastende. Og hvem ønsker det, så han er ikke hurtig, men han er løsesum. Så loven blev fjernet, og for alle de troende, der finder befalet at faste under ramadanen.

På denne dag og alder, er der nogle mennesker, der tror, ​​at man ikke skulle hurtigt, selvom der er absolut ingen udzur, forudsat at han skiftede til en løsesum. Naturligvis er dette ikke tilladt i vores religion.

For at afklare om den Hellige Moské, i dette papir vil vi beskrive nogle af de ting, der vedrører den Hellige Moské. Må Gud give os at taufikNya bermanfa'at videnskab, samt de gode gerninger, som han ridhai.

A. DEFINITION fidyah
Fidyah (فدية) eller fidaa (فدى) eller FIDA `(فداء) er en mening. Hvilket betyder, da han gav løsesum til nogen, så denne person vil spare [1].

I de bøger fiqh, den Hellige Moské, kendt som "ith'am" betyder som at fodre. Den Hellige Moské, som vi diskuterer her er noget, som bør gives til de fattige, såsom mad, som en erstatning, fordi han fastede.

B. OM vers fortolkning fidyah
Allah har nævnt i sin bog fidyah Honor. Som Allah swt siger:

أياما معدودات فمن كان منكم مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين فمن تطوع خيرا فهو خير له وأن تصوموا خير لكم إن كنتم تعلمون

ا "Nogle af de fastsatte dag, så hvem blandt jer er syg eller på rejse, ham til at ændre på de andre dage forpligtet til. Og et must for dem, der kan hurtigt (men ikke gør det), at løsepenge fodring af en fattig mand. De, der klarer sig godt som en løsesum (for andre fattige) så er det bedre for ham, og når du hurtigt er bedre for dig, hvis du kender ". [Al Baqarah: 184].

Forskere har forskellige holdninger i forhold til Guds ord:

وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين

"(Og et must for dem i stand til hurtigt (men gør det ikke), han skulle løsesum fodringen af ​​den stakkels mand)".

Er dette vers muhkamah eller mansukhah? Jumhur lærde hævder, at denne klausul er nødvendig, når først rukhshah fasten, har som faste været imod dem. I fortiden, folk, der har givet mad til en fattig mand, han ikke hurtigt på den dag, selv om han var i stand til at gøre det, som i hadith af Bukhari og Muslim Salamah bin Akwa ', så er denne klausul har været dimansukh med Guds ord:

فمن شهد منكم الشهر فليصمه

"(Så hvem af jer der har set Ramadan-måneden, så lad da ham fast-Al Baqarah vers 185 -)".

Det er blevet berettet fra nogle forskere, at verset ikke er dimansukh, men som rukhshah, især for ældre mennesker og fattige mennesker, hvis de ikke er i stand til at arbejde hurtigt, men med besvær. Defineret er i overensstemmelse med litteraturen tasydid, nemlig يطوقونه. Det er for folk, der finder det svært at gøre. [2]

Af 'Ata, han i virkeligheden hørte Ibn Abbas læse vers:

وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين

Af dette vers, sagde Ibn Abbas: "Dette vers er ikke dimansukh Hvad der menes er, at forældrene af mænd og kvinder, der både er i stand til hurtigt, så han fodret for den ene dag til en dårlig person.". [Udgivet af Al-Bukhari i bogen af ​​Tafsir]. [3]

Said Sheikh Abdur Rahman Som Sa'di i sin kommentar: "Og der er en anden opfattelse, at afsnit:

وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين

Det betyder, at dem, der føler sig tynget af deres faste og besværlige, og er ude af stand til at gøre det, som en gammel mand, og så en løsesum for ham hver dag for at brødføde en fattig person. Og dette er den korrekte mening ". [4]

Shaykh Muhammad ibn Saalih Al 'Uthaymeen sagde: "Den fortolkning af Ibn Abbas i dette stykke viser dybden fikihnya, på grund af den måde, som gør argumentet i dette stykke, at Gud skabte fidyah i stedet for fastende for de mennesker, der er i stand til hurtigt, hvis han ville, så han fastede; og hvis ikke, så brød han og løsepenge. Derefter loven blev afskaffet, således at for hver person, der skal hurtigt. Så når en person er i stand til hurtigt, hvilket er obligatorisk for ham, er hans efterfølger, Den Hellige Moské ". [5]

C. Folk er forpligtet til at løsesum
A. Mennesker, der er ældre (ældre) mænd og kvinder, der føler vægten, når fastende. Så han får lov til at bryde, og obligatorisk for dem at fodre hver dag til en dårlig person. Det mener Ali, Ibn Abbas, Abu Huraira, Anas, Sa'id ibn Jubayr, Abu Hanifah, Ats Tsauri og Auza'i. [6]

2. Den syge forventes ikke at helbrede. Som en kronisk sygdom eller maligne sygdomme, som kræft og semisalnya.

Har pligt til hurtigt fald i de to grupper, baseret på to ting. Først, fordi de ikke har råd til at gøre det. For det andet, hvad er der blevet berettet fra Ibn 'Abbas i fortolkning af præmis fidyah som forklaret i forvejen.

Problem: Hvis de syge ikke forventes at komme sig, efter en løsesum han senere genvundet menakdirkannya Gud, hvad skal han gøre?

Svar: Nej mengqadha fasten obligatorisk for ham, som han havde efterladt, fordi forpligtelsen til at ham, når det er en løsesum, mens han har gjort. Derfor er han blevet frigjort fra deres forpligtelser, så det bliver hans pligt til at falde hurtigt. [7]

Der er nogle, der bestrides af lærde, hvorvidt deres løsesum. De blandt dem er:

A. Gravide og ammende kvinde.
For gravide og ammende kvinder får lov til at bryde fasten. For hvis en gravid kvinde at faste, i almindelighed, inkriminere ville selv, og abort. Tilsvarende, kvinder, der ammer, hvis han er hurtigt, vil det nedsætte deres modermælk, så det kan forstyrre udviklingen af ​​deres børn.

Med hensyn til, hvorvidt obligatorisk for dem at mengqadha `og en løsesum?
I dette nummer, er der uenighed blandt de Ahl-ul-ilmi.

Første udtalelse: Obligatorisk for dem at mengqadha `og løsepenge. På denne baggrund er der ingen detaljer. Når gravide og ammende kvinder er bekymrede for ham, så han kun forpligtet til at mengqadha `uden en løsesum. Og hvis de er bange for fosteret eller barnet, så han er forpligtet til at mengqadha `og løsepenge.

Sætning af denne udtalelse brev er Al Baqarah vers 185, der handler om den generelle betydning af de syge, at de blev beordret til at mengqadha `hurtigt de kunne på den anden dag. Mens argumentet om nødvendigheden af ​​en løsesum, er de ord Ibn Abbas:

المرضع والحبلى إذا خافتا على أولادهما أفطرتا وأطعمتا

"Kvinder ammende og gravide kvinder, hvis bange for sine børn, så de bryder og foderstoffer". [Berettet af Abu Dawood, der er klassificeret som saheeh af Shaykh al-Albani i Irwa'ul Ghalil, 4/18].

Betydninger som den nuværende, har også berettet fra Ibn Umar, og er også klassificeret som saheeh atsar Sheikh Al Albani i Irwa '.

Ibn Qudama sagde, "Hvis de bekymre sig om sig selv først, så han bryder, og er kun forpligtet til at mengqadha`. I dette nummer, er vi ikke bekendt med nogen fejl i Ahl-ul-ilmi, fordi de begge af dem som syge mennesker, der frygter ham. Men hvis de frygter for deres børn, så han er forpligtet til at bryde den hurtige og mengqadha `og at brødføde en dårlig for hver dag. Dette er, hvad der blev berettet fra Ibn 'Umar og Mashur af Shafi'i madhhab. [8]

Anden udtalelse: Ikke obligatorisk for dem at mengqadha ', men obligatorisk for en løsesum. Det er af den opfattelse Ishaq bin Rahawaih.

Proposition af dette argument er, at Anas hadith:

إن الله وضع الصيام عن الحبلى و المرضع

"Sandelig, Allah gør fastende af gravide og ammende kvinder". [Berettet af al Khamsah].

Og ved at tage fra de ord, Ibn Abbas, at gravide og ammende kvinder, hvis bange for hendes søn, da han brød og fodring. Selvom Ibn Abbas ikke nævne at mengqadha ', men kun nævnt for at fodre. [*]

Tredje udtalelse: Obligatorisk for dem at mengqadha 'alene.
Med forslaget om, at de, der gerne tilstanden af ​​syge og rejser en. Denne udtalelse er udtryk, har Ibn Abbas ikke tale om at mengqadha ', fordi det er blevet rådgivet, så ingen grund til at nævne. Med hensyn til hadith "Allah gør fasten af ​​dem, der er gravide og ammende kvinder," det menes, er, at Gud gør forpligtelsen til at faste, men obligatorisk for dem at mengqadha '. Dette er udtalelse fra Abu Hanifa madhhab. Også udtalelse fra Al Ibrahim Hasan Al-Basri og An Nakha'i. Både sige om amning og gravide kvinder, hvis frygt for hans eller hendes barn, så både brud og mengqadha '(udstedt af Al-Bukhari i sin Sahih).

Ifølge Shaykh Ibn 'Uthaymeen, er dette den mest magtfulde udtalelse [9]. Han (Sheikh Ibn 'Uthaymeen) sagde, en kvinde, hvis hun er ammende eller gravide og frygt for hans eller hendes barn, når fastende, så han bryder, baseret på Hadith af Anas bin Malik Al Ka'bi, han sagde, at Profeten har sagt:

إن اله وضع عن المسافر شطر الصلاة وعن الحبلى والمرضع الصوم

"Sandelig Allah har kastet halvdelen af ​​de rejsende bøn, og af rejsende og gravide eller ammende kvinder (i dette tilfælde, rødt), fastende". [Berettet af al Khamsah, og det lafadz Ibn Mâjah. Denne Hadith saheeh], men krævede ham til at mengqadha 'fra den dag, han efterlod, da det var let for ham og har mistet en følelse af frygt, som den syge, der er kommet. [10]

Denne udtalelse er også fatwa Den Stående Komité Daimah, vil som vi citere følgende fatwa tekster.

Spørgsmål til Lajnah Daimah.
Problem: Gravide eller ammende kvinder, hvis bekymret hende eller mod hendes barn i Ramadan-måneden, og han bryde, hvad der er obligatorisk for ham? Har han bryde fasten og løsepenge og mengqadha '? Eller gør han bryde fasten og mengqadha ', men ingen løsesum? Eller nedbremsninger og løsepenge og ikke mengqadha '? Hvilket er den mest korrekte af disse tre ting?

Svar: Hvis kvinden er gravid, hun bekymret hende eller fosteret, hvis den faste under ramadanen, så han er at knække, og tvunget ham til at mengqadha 'alene. Betingelse i dette tilfælde, som mennesker, der ikke er i stand til hurtigt, eller at han var bekymret der for ham, hvis faste Awliyaa. Han sagde:

فمن كان منكم مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر

"De, der er syge eller i transit, så er det obligatorisk for ham at skifte fra de dage af andre".

Tilsvarende, en kvinde, der amme, hvis bekymret for ham, da ammer sit barn i Ramadan måneden, eller bange for at hans søn, hvis han fastede, så han kan ikke råd til at fodre ham, så brød han og krævede ham til mengqadha 'alene. Og må Gud give taufiq. [11]

2. Folk Hvem har pligt til at Mengqadha 'Fasten, men han vil ikke gøre det uden udzur til næste Ramadan.

Første udtalelse: Obligatorisk for ham at mengqadha 'og løsepenge. Det mener jumhur (Malik, Shafi'i, og Ahmad). Selv i henhold til Shafi'i madhhab, han tvunget til en løsesum på Ramadan-Ramadan beløb, som han passerede (dvs. hvis han ikke har mengqadha 'Ramadan fastende indtil næste to, så er det obligatorisk for ham fidyah to gange).

Sætning af denne udtalelse, er:
Hadith af Abu Hurayrah at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam befalet at føde og mengqadha "for mennesker, der mengakhirkan indtil næste Ramadan. (Rapporteret af Ad Daraquthni og Al Bayhaqi). Men denne hadith Da'eef, så den ikke kan anvendes som bevis.

Ibn Abbas og Abu Huraira berettede, at mengakhirkan om mennesker, der udgør 'indtil næste Ramadan kommer, siger de, at (den person, Red) for hver dag at fodre den stakkels mand. [12]

Anden udtalelse: Ikke krævet en løsesum for ham, men han har syndet, fordi mengakhirkan i mengqadha 'fastende. Dette er madhhab af Abu Hanifah, og er af den opfattelse Al-Hassan og Ibrahim An Nakha'i. Fordi det er en obligatorisk hurtigt, når han mengakhirkannya, er det ikke forpligtet til at betale en bøde på fidyah, som han mengakhirkan tilbedelse bør ske nu eller udskyde nadzarnya. [13]

Sagde Imam ASY Syaukani: "Så at Dhahir (stærke meninger) er ikke obligatorisk (for løsepenge)." [14]

Said Shaykh Ibn 'Uthaymeen: "Den atsar, som berettede fra Ibn Abbas og Abu Huraira, kan vi bringe lov til Sunnah, så det er ikke obligatorisk for en løsesum således den korrekte udtalelse om dette emne (er), er det ikke obligatorisk for ham, undtagen for. fastende, selv om han var skyldig i mengakhirkan i menngqadha ". [15]

Dette er (sand, rød) for dem uden udzur mengakhirkan. Midler, (for), folk der mengakhirkan mengqadha ', indtil den næste Ramadan, fordi udzur, såsom sygdom eller rejse, eller en meget smal, er det ikke obligatorisk også for løsepenge.

Problem: Hvis der er mennesker, der oplever smerter under ramadanen, så er problemet der er nogle ting at se.

Først: Hvis sygdommen forventes at omfatte helbredt, så tillod ham ikke at faste, før han kom. Hvis smerten fortsætter han dør, så er det ikke forpligtet til at løsepenge. Fordi forpligtelsen er mengqadha ', så dør før du gør det.

For det andet: Hvis sygdommen forventes at omfatte helbredt, og det gjorde han ikke hurtigt og han er fri for sygdommen, men så dør før mengqadha'nya, derefter beordret til at der skal betales fidyah af dagen han forlod, taget fra hans ejendom. Fordi derhjemme, var han i stand til at mengqadha ', men fordi han mengakhirkannya til døden, og derefter betalt for hendes fidyah.

Tredje: Hvis sygdommen, herunder dem, der ikke forventes at komme sig, så pligt til ham for løsepenge, som tidligere beskrevet [16].

D. Typen og indholdet af fidyah.
Ikke nævnt i teksterne i Koranen eller Sunnah af de niveauer og typer af fidyah kan udstedes. Noget, der ikke bestemmes af Nash så vender vi tilbage til 'urf (brugerdefineret udbredt). Derfor siges det at være gyldig i løsepenge, hvis vi har givet til et dårligt måltid, enten frokost eller middag, eller give dem mad, så de har det.

Om Niveauer og Ulema mening fidyah typen.
Imam An Nawawi sagde: "(første udtalelse), niveauer (Hellige Moské) er en af ​​mudderet for mad hver dag Type, såsom fødevarer i naturen er zakat Så retningslinjer anvendes som fødevarer generalitet af befolkningen i det land, er udtalelsen fra den mest magtfulde... . Og der er en anden udtalelse, der er udstedt som en almindelig mad, han spiser hver dag. Og en tredje udtalelse, mulighed for at vælge mellem forskellige typer af mad der. "

En Imam Nawawi sagde også: "Ikke gyldig, hvis en løsesum med mel, sawiq (meget fint mel), eller korn, der er blevet beskadiget, eller (ugyldig), hvis den løsesum med dens værdi (penge, Pen.), Og ikke gælder også (Ransom) til den anden, som det er blevet beskrevet.

Fidyah udbetales kun til de hjemløse og fattige. Hver af mudderet er adskilt fra hinanden mudder. Så det kan give nogle mudder fra en enkelt person og fra den Hellige Moské, en måned for en faqir alene ". [17]

Størrelsen af ​​mudderet.
Den ene er kvart mudder sha '. Og sha 'henvises til, er SHA' nabawi, nemlig SHA 'Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. En sha 'nabawi sammenlignes 480 (480) mitsqal god hvede. Et mitsqal, svarende til 4,25 gram. Så 480 gram mitsqal opvejes af 2040. Betyder mudder er 510 gram. [18]

I udtalelsen af ​​Sheikh Abdullah Al Bassam, er en SHA 'nabawi fire mudder. En mudder, der er lig med 625 gram, som SHA "nabawi lig med 3000 gram. [19]

Baseret på størrelsen nævnt, så kan vi vurderer, at en hvedekorn bekisar mudder fra mellem 510 til 625 gram. De forskere har beskrevet, ud over Hellige Moske af korn, såsom ris, majs og den anden er en halv-sha '(to mudder). Og vi går tilbage til vers, at den person, der har begunstiget til fodring af de fattige, ved at give til andre fattige mennesker, så er det bedre for ham.

E. HVORDAN løsesum
Way of løsepenge kan gøres på to måder.

Første: tilberedning af måltider, derefter kalde den stakkels antallet af dage, at han ikke hurtigt, som det gøres af en ven af ​​Anas bin Malik, da han var ældre.

Omtale af Anas bin Malik, at han var svag og ude af stand til hurtigt i et år. Så gjorde han en stor plade af tsarid (brød). Så kaldte han tredive fattige mennesker, og opfordrede dem til at spise, indtil mæt. (Produceret af Al Bayhaqi og klassificeret som saheeh af Shaykh al-Albani i Irwa'ul Ghalil).

Andet: Giv til de fattige form af ubehandlede fødevarer. De lærde sagde: "Med mudder af Burr (korn), eller halv-sha 'end i andre bør dog gives noget til at fungere som lauknya af kød, eller på anden måde, så perfekt praksis af Guds ord er blevet nævnt.".

F. TIME løsesum.
Den løsesum på gang der er et valg. Hvis han ønsker, og derefter en løsesum for en fattig mand på samme dag. Eller hvis han ønsker, så mengakhirkan indtil den sidste dag i Ramadan, som det er tilfældet, da han var en gammel ven af ​​Anas. Og bør ikke sætte fidyah før Ramadanen, fordi det er ligesom at sætte Ramadhan fastemåneden Ramadan på.

Allah den Almægtige ved bedst.

Maraji `:
A. Al Majmu 'Sharh Al-dzab Muhadz, Imam An Nawawi. CET. Maktabah Al Ershad, Jeddah.
2. Al Mughni, Imam Ibn Qudama, CET. Maktabah Ar Riyadh Al Haditsah, Riyadh, år 1402 H.
3. Ash Sihah Mukhtar, Imam Muhammad Ar Razi, CET. Maktabah Lubnan, i 1989.
4. ASY Syarhul Mumti ', Shaykh Muhammad bin Saalih Al' Uthaymeen. CET. Maktabah Asaam, Riyadh, år 1416 H.
5. Nailul Authar, Imam Ash Syaukani, CET. Dar Al Kalim Ath Thayyib, Beirut, Tahun1419 H.
6. Nailul Maram, Allamah Siddiq Hasan Khan, CET. Ramadi, Dammam, H. År 1418
7. Irwa'ul Ghalil, Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin, CET. Både Al Maktab al-Islami, Tahun1405 H.
8. Fat-Hul Bari, Al Hafiz Ibn Hajar. CET. Dar Al ma'rifah, Beirut.
9. Fatawa Islamiyah, Jama ': Muhammad Al Musnid. Cet Dar Al Wathan, og andre bøger.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426/2005M 07-08/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]
_______



kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar