Senin, 20 Agustus 2012

Zakat Az iszlám az állapot és célkitűzések Syar'inya ((iszlám jog)


Zakat Az iszlám az állapot és célkitűzések Syar'inya ((iszlám jog)




Zakat egyik pillére az iszlám. Zakat Kötelezően meg minden muszlim, aki képzett. Amellett, hogy a parancs végrehajtása Allah Subhanahu wa Ta'ala, Zakat pensyariatan cél az, hogy segítsen a muszlimok rászorulók és a megkönnyebbülés. Ezért, az iszlám jog biztosítja nagy figyelmet és szállít a magas pozícióban az istentisztelet Zakat. Helyzete Zakat az iszlám jól ismert a muszlimok körvonalai, de hangsúlyozni annak fontosságát, hogy szeretet van szüksége részletes újbóli kiállítás világosabb és élénkebb.

Zakat POSITION az iszlámban
Az állapot és jelentősége Zakat látható a következő:

1. Zakat a harmadik pillér az iszlám és az egyik nagy pillére az épület alapul hadeeth elbeszélt származó Ibn 'Umar, hogy a Próféta anhuma sallallaahu "alaihi wa sallambersabda:

بني الإسلام على خمس: شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله وإقام الصلاة وإيتاء الزكاة وصوم رمضان وحج البيت لمن استطاع إليه سبيلأ

Iszlám épül öt ügy: a hit, hogy nincs Ura igazság mellett Allah, és hogy Mohamed ki a Messenger Allah létrehozza ima, fizet Zakat, Ramadan böjt és zarándoklat a ház azok számára, akik képesek [egyeztetett]

2. Mindenható Allah ad jótékonysági összeegyeztetni megbízások megrendelések imádkozni a 28. helyet al-Qur `an. [1] Ez azt mutatja, mennyire sürgős és magas pozíciót az iszlámban. Aztán említése ima sok verseket al-Qur `egy néha egymás mellé a hit és a szeretet néha. Néha mind a három tetteket mellé egy logikus. A hit olyan cselekmény, a szív az alapja, míg a jó cselekedetek vannak tetteit szervezetre vonatkozó bizonyítékokat az igazság a hit. Az első tettei megkövetelt hívő imádság ez badaniyah istentiszteleti (imádat a test mozgása), akkor Zakat amely kincse istentisztelet. Ezért, miután a felhívás hit imák és alamizsnát megszólítás elsőbbséget, mielőtt a másik pillére az iszlám. Ez alapján a hadeeth Ibn 'Abbaas anhuma a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallamsaat ő sallallaahu" alaihi wa sallam radi anhu küldött Mu'adh Jemen, azt mondta neki:

إنك تأتي قوما من أهل الكتاب فادعهم إلى شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله فإن هم أطاعوك لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم خمس صلوات في كل يوم وليلة فإن هم أطاعوك لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم صدقة تؤخذ من أغنيائهم فترد على فقرائهم

Bizonyára akkor jön egy ember a könyvet, kérd meg őket, hogy a hitvallás, hogy nincs Isten az igazság mellett Allah, és hogy én vagyok az Allah Küldötte, amennyiben azok tiszteletben tartják a meghívást, akkor mondd meg nekik, hogy Allah megköveteli fel imáikat ötször egy nap és éjszaka , ha betartják a meghívást, akkor mondd meg nekik, hogy Allah megköveteli alamizsnát venni a gazdag tőlük, és adott a szegényeknek őket [2]

A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallamhanya megemlíti ima és Zakat (a Hadith fent), mert az összeg a figyelmet a mind és mindkét elsőbbséget élvez minden más sbelumnya a da'wah az iszlám hitre. Továbbá annak érdekében, hogy kövesse az elvét at-szolgáló egyes (fokozatos fázis fázis) tisztázása kötelezettségei iszlám. [3]

És még sok más érv a Korán és az al-hadíszt jelzi pozícióját Zakat az iszlámban.

CÉL MÖGÖTT FELELŐSSÉGŰ syar'i Zakat [4]
Iszlám létre Zakat kötelezni, és így egy rukunnya és helyezze őket egy dicsőséges trónjára újra. Mivel a végrehajtás és érvényesítés tartalmaz gólok syar'i (maqasid Shari'ah), hogy hozza a jó nagy a világ és a túlvilágon, mind a gazdagok és a szegények között. Ezek közül a célok a következők:

1. Proving magukat szolgaságot, hogy Allah Almighty hogy végezze el a parancsokat.
Sok érv elrendelte, hogy a muszlimok végre ez a nagy adó, mint Allah Mindenható mondja sok verset, mint például:

وأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واركعوا مع الراكعين

És a rendszeres ima, a fizetés Zakat és ruku'lah emberekkel meghajolva. "[Al-Baqarah / 2:43]

Mindenható Allah azt is kifejtette, hogy a rendszeres szeretet a természete a hívők, akik engedelmeskednek. Mindenható Allah azt mondja:

إنما يعمر مساجد الله من آمن بالله واليوم الآخر وأقام الصلاة وآتى الزكاة ولم يخش إلا الله فعسى أولئك أن يكونوا من المهتدين

Csak a jólét a mecsetek Allah azok, akik hisznek Allah és az utolsó nap, és még mindig imák, a gyakorlat rendszeres jótékonysági, és ne félj (bárki) mellett Allah, akkor ők azok, akik a tervek szerint a azok között, akik kap egy nyom. [At-Tawbah / 9:18]

A hívő szentelik magukat, hogy Allah mindenható futtatásával őt végrehajtása révén Zakat kötelezettségek összhangban meghatározott feltételek Shari'ah.

Zakat nem adókat. Zakat az engedelmesség és a Mindenható Allah imádata által végzett hívő, hogy megnyerjük a jutalom és ellenszolgáltatás a Mindenható Allah. Allah Subhanahu wa Ta'ala szerint:

إن الذين آمنوا وعملوا الصالحات وأقاموا الصلاة وآتوا الزكاة لهم أجرهم عند ربهم ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون

Bizonyára azok, akik azt hiszik, nem jó cselekedetek, imák és gyakorlatok rendszeres szeretet, kapnak jutalmat az Úrtól. nem kell félni jön rájuk, és nem (is), hogy gyászolni. [Al-Baqarah / 2:277].

Szintén a szavát a Korán, An-Nisa levél "vers 162, ami azt jelenti," De azok, akik szilárdan megalapozni a tudás között, és a hívők, hisznek abban, amit küldtünk meg Önnek ( Al-Korán), és mi derült ki előtt és azok, akik létrehozzák az ima, gyakorolják a rendszeres szeretet, és aki hisz Allah és a nap majd. A nép, amely Adtunk nekik egy nagy jutalom. "[An-Nisa '/ 4:162]

2. Hálátlanság Allah felé, hogy jótékonysági kincs Mindenható Allah ajándékozott, mint egy ajándék az emberiség számára. Mindenható Allah azt mondja:

وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد

És (emlékszem is), amikor az Úr kijelentette: "Kivéve, legyetek hálásak, én hozzá (kedvezmények) nektek, és ha megtagadja (My mellette), bizony én büntetés nagyon fájdalmas." [Ibrâhim/14: 7 ]

Hálátlanság a kötelessége egy muzulmán kívánatosnak tartaná őt tartó és növekszik. Imám as-Subki rahimahullah mondta, "Az egyik belső jelentését Zakat a hálátlanság iránt Allah Subhanahu wa Ta'ala. Ez vonatkozik általában az összes taklief (ráfordítás) vallás, akár kapcsolatban tulajdon vagy veszteség, mert a Mindenható Allah adott, öröm, hogy férfi test és a tulajdon. Kell lenniük hálás ilyen szívességet, hálás szívességet és kedvezmények tulajdon elvesztése miatt. Azonban, bár már tudjuk, hogy egy jogi aktus a hála szívességet vagy szívesség vagyonvesztés, de néha még mindig bizonytalan. Zakat ebben a kategóriában. "[5]

Kifizető Zakat az elismerése a kegyelem Allah, háláját és használja őket, a finom öröm és engedelmesség Allah Mindenható.

3.Menyucikan emberek adnak jótékonysági bűneitől. Mindenható Allah azt mondja:

خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم إن صلاتك سكن لهم والله سميع عليم

Vedd alamizsna vagyonuk a szeretet, hogy megtisztítsa és megtisztítja őket, és imádkozzunk értük. Valóban ima, hogy (a) a béke lelkük. És Allah hallgat és tudva. [At-Tawbah / 9:103].

Imam Nawawi rahimahullah azt mondta: "Íme, a kötelezettséget Zakat a fenti vers tárgya a bölcsesség tisztogatás a bűnök". [6]

Van is egy hadíszt amely megerősíti értelmében a fent említett, mint a hadíszt a Muadh bin Jabal radi anhu, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallambersabda:

الصدقة تطفئ الخطيئة كما يطفئ الماء النار

Dole sikerült eloltani hibák, mint a víz eloltja a tüzet. "[HR. Ahmad 5/231 és AT-Tirmidhi nincs. 2616 és dishahihkan al-Albani in Saheeh Sunan at-Tirmidhi]

A fenti vers összegyűjtött egy csomó célok és syar'i bölcsesség szereplő kötelezettsége Zakat. Célok és bölcsesség-bölcsesség össze a két szó muhkam nevezetesen: "A szeretet, hogy megtisztítsa és megtisztítsa őket."

4. Tisztítása beteljesül a curmudgeonly természet. al-Kasani rahimahullah azt mondta: "Bizony jótékonysági teljesítette megtisztítja a lelket a bűntől és a piszok díszíti a züllött természet és nagylelkű emberbarát. Szintén dobja kapzsiság és a fösvénység, mert a lélek nagyon hasonló jellegű ingatlan. Zakat is megismertessék az embereket, hogy legyen nagylelkű, képzett feladatának ellátásához és szállít a jogot, hogy a tulajdonosok. Minden, ami tartalmazza a szó Allah mindenható:

خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم

Vedd alamizsna vagyonuk a szeretet, hogy megtisztítsa és megtisztítja őket, és mendoalah nekik. [7]

Miser a gyűlölt és aljas betegség. Ezek a tulajdonságok teszik az ember mindig igyekszik megvalósítani az ambíció, az önzés, a szeretet az élet a világban, és szeretné, hogy felhalmozódnak vagyon. Ezek a tulajdonságok elősegíti a monopólium hozzáállása minden. Körülbelül a jellege, Mindenható Allah azt mondja:

وكان الإنسان قتورا

És az ember nagyon fukar. [Al-Isra '/ 17:100]

Mindenható Allah azt mondja:

وأحضرت الأنفس الشح

Bár a férfi az ő fukar temperamentum. [An-Nisa '/ 4:128]

Ez fukar jellege legnagyobb vezető tényezők emberre függ a világot, és elfordulnak a túlvilágon. Ez a tulajdonság az oka a nyomor. A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallambersabda:

تعس عبد الديناروعبد الدرهم وعبد الخميصة إن أعطي رضي وإن لم يعط سخط تعس وانتكس وإذا شيك فلا انتقش

Nyomorult rabszolga dinár, dirham szolga nyomorult, nyomorult szolga khamishah! Ha ő volt, akkor volt hajlandó, ha nem, akkor ő dühös, nyomorult és elesett hanyatt-homlok, amikor átszúrta tövis, hogy nem fog kihúzni. [8]

Szeresd a világot, és ingatlan egyik forrása a bűn és a hiba. Ha valaki megmentette, és védve a fukar természet akkor lesz sikeres, mivel a szó a Mindenható Allah, ami azt jelenti: "És ki marad ki a fösvénység rá, ők azok, akik szerencsések." [Al-Hasyr/59: 9]

Mindenható Allah azt mondja, az emberek már siránkozni zsugori,

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة

És hadd ne azok, akik fukar, amit Allah adott vagyon őket kegyelem úgy gondolja, hogy ez jó a fösvénység. fösvénység valójában rossz nekik. bakhilkan kincs fognak viselni később a nyakán a Feltámadás Napján. [Ali Imran / 3:180]

al-Fakhrurrazi rahimahullah mondta, "mély szeretet tulajdon hagyhatja figyelmen kívül a lélek odaadással Allah, és felkészülés a túlvilágon. Bölcsesség Allah mindenható igényel agr ingatlantulajdonosok eltölteni néhány kincsek úgy ítélte meg, Mert mi ez megjelent egy faltörő kapzsiság a tulajdon, amely megakadályozza, hogy a lélek nem fordulnak kincs összesen és emlékeztet arra, hogy az emberi lélek tudatában van annak, hogy a boldogság nem érhető el egy forgalmas felhalmozódnak vagyon. De a boldogság, hogy jön a menginfakkan kincs kedvéért Allah Mindenható. A kötelezettség Zakat megfelelő terápia és elengedhetetlen, hogy megszüntesse szeretet a világot a szív. Mindenható Allah a bölcsesség megköveteli ezt a nemes szeretet. Ez mit jelent a szavát, ami azt jelenti, "Vedd alamizsna való gazdagság a szeretet, hogy megtisztítsa és megtisztítja őket, és mendoalah őket." Ez tisztítható és megtisztítja őket a túlzott hozzáállás igényes világban. "[9 ]

5. Tisztítás dizakati kincs. Mivel az ingatlan még mindig nincs kapcsolat a mások jogait azt jelenti, hogy még mindig piszkos és homályos. Ha az emberek jogait, hogy végre jelentős kincset törölték. Ezt a problémát utalt a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallamsaat n megmagyarázza, hogy miért nem kellene adni jótékonysági családi ő sallallaahu" alaihi wa sallam? Ez azért van, mert Zakat egy kincs az emberi ürülék.

6. Tisztítsd a szívét a szegények irigység és féltékenység felé gazdag. Amikor az emberek látni a szegény emberek körülötte boldog életét bőséges gazdagság, miközben ő maga is el kellett viselnie a fájdalmat a szegénység, ez lehet az oka a kezdete az állapot egyfajta irigység, a féltékenység, ellenségeskedés és a gyűlölet a szívét a szegények a gazdagok. Ezek az ízek gyengítené közötti kapcsolatot más muszlimok, sőt potenciálisan Megtörni a nyakkendők, a testvériség.

Irigység, féltékenység és a gyűlölet veszélyes betegségek fenyegetik az embereket, és megrázta az alapokat. Az iszlám célja, hogy felszámolja elmagyarázza a veszélyeket és a pensyariatan Zakat kötelezettséget. Ez egy hatékony gyakorlati módszert leküzdeni ezeket a betegségeket, és elterjedt a szeretet és az együttérzés között a közösség tagjai. [10]

Emberek, akik teljesítették volna szorozni kedvességet és magasztos rangot. Ez magában foglalja a fontos cél shar'i. Allah azt mondja, ami azt jelenti, "a példázat (jövedelem felmerült), akik töltik jólét, ahogy Allah olyan, mint egy mag, amely növekszik 7 füle, minden fül száz szemek. Allah megsokszorozza (a jutalom) azok számára, akik Nem fogja. Allah mindenható és széles (His ajándékok), All-tudva ". [al-Baqarah / 2:261]

7. Szórakozás és segíti a szegényeket.
Al-Kasani rahimahullah mondta, "beleértve a kifizetését Zakat támogatás a gyenge és a támogatás a rászorulóknak. Zakat teszi az embereket a gyenge és az erős, hogy képes legyen végrehajtani monoteizmus és imádják Allah felszólította, mint olyan eszközt végrehajtása felé kötelezettség kötelező ". [11]

8. Növekedési dizakati kincs.
Már ismert, hogy az a szerinti Zakat arab növekszik. Aztán saría állított ez a jelentés, és meghatározza a kötelezettségeket Zakat. Mindenható Allah azt mondja:

يمحق الله الربا ويربي الصدقات والله لا يحب كل كفار أثيم

Allah elpusztít uzsora és táplálja a szeretet, és Allah nem szereti mindenki, aki továbbra is a hitetlenség és a bűn mindig. "(Al-Baqarah / 2:276). Nevezetesen nőnek és szaporodnak. [12]

Továbbá a szavát, ami azt jelenti, "És bármit dolgokat töltesz, akkor Allah fogja helyettesíteni őket, és ő ad a lehető legjobb szerencse." (Saba `/ 34:39). Ugyanis Allah helyébe egy hasonló a világban és a túlvilágon a jutalom és a jutalom. [13]

A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallambersabda:

ما من يوم يصبح العباد إلا وملكان ينزلان فيقول أحدهما اللهم أعط منفقا خلفا ويقول الآخر اللهم أعط ممسكا تلفا

Nincs egy nap, amikor az emberek az időt reggel, kivéve ha két angyal esett, az egyik azt mondta: "Ó Allah, hogy ez helyettesíti a berinfak." Míg a másik azt mondja: "Ó Allah, add megsemmisítése azoknak, akik ellenállnak." [ egyeztetett]

A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallamjuga mondta:

ما نقصت صدقة من مال

Charity nem csökken vagyon. [Készült a muszlim]

9. Felismerve a szolidaritás és a társadalmi szolidaritás. Zakat fontos részét képezi egy sor olyan társadalmi szolidaritás nyugszik biztosító alapvető szükségleti élet. Az alapvető szükségletek az élet, mint az élelmiszer, ruházat, lakás (karton), kifizetetlen tartozások hazatelepíthetik azok, akik nem térhetnek vissza hazájukba, rabszolgák felszabadítása és egyéb szolidaritás meghatározott iszlámban. A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallambersabda:

مثل المؤمنين في توادهم وتراحمهم وتعاطفهم كمثل الجسد الواحد إذا اشتكى منه عضو تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى

A példázat, akik hisznek a kölcsönös szeretet, szerelem és védelme olyan, mint egy test, ha az egyik tagja, a test a beteg, a többi tagot is érezni nélküli alvás és a láz. [Készült a muszlim]

10. Növekvő iszlám gazdaságban. Zakat jelentős pozitív hatással ösztönzése mozgásának iszlám gazdaság és fejlesztésére. Miatt a növekedés az egyes vagyon Zakat adófizetők biztosítják a szilárdságot és a gazdasági fejlődés az emberek. Mivel is blokkolja a vagyonosodás Zakat kezében a gazdagok csak. Mindenható Allah azt mondja, ami azt jelenti, "A kincs, hogy ne juttassa között gazdag köztetek. Mit adatik apostol, majd fogadja el, és mit tilt meg, majd hagyjuk. És a félelem Allah. Bizony Allah nagyon kemény ítéletek ". [al-Hasyr/59: 7]

Megléte pénz a kezében a legtöbb tagja a társadalom ösztönzése a tulajdonos, hogy megvásárolja a szükségletek az élet, növelve ezáltal a vásárlóerő az áruk. Ez a helyzet növeli a termelését a foglalkoztatás és munkanélküliség gyilkos. [14]

11. Da'wah Allah Mindenható. Között az alapvető célját Zakat van prédikál, hogy elterjedt a vallás Allah és a rászorulók és kikapcsolás szegények megélhetését. Mindez arra ösztönzi őket, hogy több kecsesen, hogy elfogadja a vallás Allah és engedelmeskedünk a Mindenható.

Sok előnyöket és áldásokat pensyariatan másik jótékonysági amely nem nyilvánított, de minden, hogy már fent bemutatott elegendő annak bizonyítása, hogy mennyire fontos és hasznos szeretet az élet az egyének és a társadalom számára.

Remélhetőleg ez még inkább motivál minket, hogy betöltsem. Különösen, ha úgy látja, az előnyöket, amelyek akkor adódnak ebből jótékonysági pensyariatan.

[Másolt a Sunnah Edition magazin 04-05/Tahun XV/1432/2011M. Kiadók Alapítvány Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 fax 0271-858196]


Fekvés Zakat Az iszlám



Által
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



Zakat egyik pillére az iszlám és az egyik kötelezettségeket. Kezdőár Ibn 'Umar anhuma, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة, وحج البيت, وصيام رمضان.

"Az iszlám épül öt alapelv, amelyek tanúskodnak, hogy nincs istenség, hogy joga van a diibadahi helyesen csak Allah, és Mohamed az Allah Küldötte, megállapítja az imádság, ki alamizsnát, zarándoklatot a Házhoz, és böjt a ramadán." [1]

És ez már említettük párhuzamosan az ima a 82 vers.

Felszólítások eltávolítása Zakat
Allah Ta'ala mondja:

خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم إن صلاتك سكن لهم والله سميع عليم

"Végy alamizsnát a saját vagyon annak érdekében, hogy megtisztítsák és megtisztítsa őket, és azok berdo'alah. Valóban do'amu azt (nő) a béke lelkük. Allah Halló, ismerője ". [At-Tawbah: 103]

És azt is a szavát Ta'ala:

وما آتيتم من ربا ليربو في أموال الناس فلا يربو عند الله وما آتيتم من زكاة تريدون وجه الله فأولئك هم المضعفون

"És valami Riba (további) megadja, hogy az emberi jólét növekszik, így nem növeli az Isten szemében. És mit adsz formájában Zakat érted keresni az örömben, hogy Allah, akkor ez az emberek, akik kettős (jutalom) ". [Ar-Rum: 39]

Ez volt narrátora Abu Hurayrah radi anhu, azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

من تصدق بعدل تمرة من كسب طيب ولا يقبل الله إلا الطيب, فإن الله يتقبلها بيمينه ثم يربيها لصاحبها كما يربى أحدكم فلوه حتى تكون مثل الجبل.

"Azok, akik alamizsnát adni, hogy a méret a pálma vetőmagok halal forrásokból és Allah nem érkezett kivéve egy jó forrás, akkor Allah fogadja alamizsna jobb kezével, majd bontsa ki a szeretet az Isten, mint az egyik ka-ian fejlődő colt , míg végül (jutalom), hogy olyan, mint egy hegy. "[2]

Threat azoknak, akik nem akarnak eltávolítása Zakat
Allah Ta'ala mondja:

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير

"És ne engedd, hogy azok, akik fukar a kincset, amit Isten adott nekik az Ő bounty úgy gondolja, hogy ez jó a fösvénység. Valójában fukarság ez rossz nekik. Bakhilkan kincs fognak viselni később nyakában az Ítélet Napján. És Allah tartozik valamennyi legacy (létező) a mennyben és a földön. És Allah tudja, mit csinál ". [Ali Imran: 180]

Ez volt narrátora Abu Hurayrah radi anhu, hogy a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

من آتاه الله مالا فلم يؤد زكاته, مثل له يوم القيامة شجاعا أقرع له زبيبتان يطوقه يوم القيامة, ثم يأخذ بلهزمتيه - يعنى شدقيه - ثم يقول: أنا كنزك, أنا مالك, ثم تلا هذه الآية: ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله

"Aki adja jólét Isten kegyelme által, és ő nem ad jótékonysági kincset, majd később a Feltámadás Napján vagyonának valósul formájában egy kígyó, amely a két aztán viselt a nyakában, és a kígyó harap két alsó állkapocs csont, mondván: "Én simpananmu kincs." Akkor a Messenger olvassa el a verset: "És ne engedd, hogy azok, akik fukar a kincsek, amit Isten adott nekik az Ő bounty hiszem ..." [3]

És az Isten szavát:

والذين يكنزون الذهب والفضة ولا ينفقونها في سبيل الله فبشرهم بعذاب أليم يوم يحمى عليها في نار جهنم فتكوى بها جباههم وجنوبهم وظهورهم هذا ما كنزتم لأنفسكم فذوقوا ما كنتم تكنزون

"... És azok, akik betartják az arany és ezüst, és nem menafkahkannya, ahogy Allah, majd hirdesse nekik egy fájdalmas gyötrelem. Azon a napon, fűtött arany pe-polc a pokolban Jahannam, és égett homlok őket, gyomor-és vissza (és azt mondta), hogy nekik: "Ez egy olyan kincs bendamu tartod magad, akkor most íz (mivel ), amit tartani. "[At-Tawbah: 34-35]

Ez volt narrátora Abu Hurayrah radi Anhua, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

ما من صاحب ذهب ولا فضة لا يؤدى منها حقها إلا إذا
كان يوم القيامة, صفحت له صفائح من نار فأحمي عليها في نار جهنم فيكوى بها جنبه وجبينه وظهره, كلما بردت أعيدت له, في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة, حتى يقضى بين العباد, فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار. قيل: يا رسول الله! فالإبل? قال: ولا صاحب إبل لايؤدى منها حقها, ومن حقها حلبها يوم وردها إلا إذا كان يوم القيامة بطح لها بقاع قرقر أوفر ماكانت لا يفقد منها فصيلا واحدا تطؤه بأخفافها وتعضه بأفواهها, كلما مرعليه أولاها رد عليه أخراها في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة, حتى يقضى بين العباد فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار.

"Ez egy olyan kincs, amely betétei arany és ezüst, és ő nem teljesítette Zakat, majd az ítélet napján fog hozni neki a fémlemezek, hogy már melegítjük a pokolban Jahannam Hell, majd a lemezt disetrikakan a gyomorban, a homlok és vissza. Mikor volt a hideg, a lemezt ismét melegítjük. Ez történt azon a napon, ugyanolyan hosszú, mint ötvenezer év, amíg az ítélet napján, az Ő szolgái között, ami után látni fogja útját, hogy a mennybe vagy a pokolba. Valaki azt kérdezte: "Ó Allah Küldötte, mi van azokkal, akik tevéket?" Ő így válaszolt: "Így van ez, akik egy teve, és nem teljesítette kötelezettségeit, beleértve a kötelezettségeket ki a tejet fejt a fejési időszakban, akkor a Ítélet napján azok meghatározott későbbi gyűjtött terep neki, hogy ő volt az állat, ami elválasztott, és minden állatot taposás és harap, amikor az első letette folytatta a következő. Ez történt azon a napon, ugyanolyan hosszú, mint 50000 év, amíg az idő, amikor az ítélet napján, az Ő szolgái között, ami után látni fogja útját, hogy a mennybe vagy a pokolba ". [4]

Jogi személy, Eject Zakat
Zakat egyike a kötelezettségeket, amelyeket már elfogadott a tudósok, és már az egész nép, így ő volt az egyik az alapokat a vallás, amely ha az egyik a muzulmánok, akik tagadják azon kötelezettségét, akkor van, hogy jöjjön ki az iszlám és leölt Egy hitetlen, kivéve, ha új, az iszlám, akkor ő bocsánatot miatt nem ismeri a törvényt.

Mivel azok számára, akik nem akarnak eltávolítani a továbbra is hitt a kötelességét, akkor bűnös, mert az ő magatartása, de nem távolítsa el a muszlimok és a bíró (vonalzó) hozhatnak ilyen jótékonysági erővel [5], és fele vagyonát a büntetés tetteiért. Ez alapján a Hadith Bahz bin Hakim, az apja, nagyapja, azt mondta: "Úgy hallottam, Ra-sulullah sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

في كل إبل سائمة, في كل أربعين ابنة لبون, لا يفرق إبل عن حسابها, من أعطاها مؤتجرا فله أجرها, ومن منعها فإنا آخذوها وشطر ماله عزمة من عزمات ربنا تبارك وتعالى, ولا يحل لآل محمد منها شئ.

"A minden 40 tevék eltávolítjuk a maga számára, a bintu labun Zakat (egy olyan korban, gyerek teve a harmadik év). Nem szabad elválasztani a teve csorda hogy csökkentse a kiszámítására Zakat. Aki ki abban a reményben, a jutalom, akkor ő lesz a jutalom, és bárki, aki nem hajlandó eltávolítani, akkor mi, hogy magunkkal vigyük a fele vagyonát, mert ez az egyik kötelezettségek Allah. És a szeretet nem jogszerű, hogy megeszik a család Muhammad egyáltalán ". [6]

Ha egy nemzet nem hajlandó eltávolítani noha továbbra is úgy vélik, hogy az adó és a hatalom, hogy tiltsák az embereket felvette tőlük, akkor küzdeni kell, amíg el nem engedjük el, amely a szavak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:

أمرت أن اقاتل الناس حتى يشهدوا أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, ويقيموا الصلاة ويؤتوا الزكاة, فإذا فعلوا ذلك عصموا منى دماءهم وأموالهم إلا بحق الإسلام وحسابهم على الله.

"Én parancsoltam elleni küzdelem az emberek, amíg nem bizonyítják, hogy nincs Isten, mint a jobb diibadahi helyesen, csak Allah, és Mohamed az Allah Küldötte létrehozza az imát, és fizetős Zakat. Ha megtette, hogy akkor kellett, hogy megvédje a tulajdonhoz tőlem, kivéve a vér és mert van egy jog (törvény) az iszlám, a számvetés vissza Istenhez. "[7]

És Abu Hurayrah radi anhu, azt mondta: "Amikor a próféta meghalt, majd a kalifátus Abu Bakr, van néhány pogány arabok voltak (abban az időben az Abu Bakr akart harcolni őket), majd a 'Umar így szólt hozzá:" Hogy fogsz harcolni ember? Tény, hogy a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:" Én parancsoltam elleni küzdelem, amíg az emberek azt mondják, nincs Isten, jogosult diibadahi helyesen, kivéve Allah. És aki azt mondta, akkor is, hogy megvédje az élet-és vagyonbiztonságot tőlem, kivéve az iszlám jog és a számvetés vissza fog térni Istenhez. "Aztán Abu Bakr azt mondta:" Az Allah fogok harcolni, aki különbséget az ima és a szeretet, az igazi szeretet származó jogok az ingatlan. Azáltal, Allah, ha megállítani abban, hogy egy fiatal nőstény kecske, amikor először átadta a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, biztosan fogok harcolni ellenük, mert a hozzáállás." Után "Umar azt mondta," By Allah, miután Allah megnöveli a szíve Abu Bakr az ellenük való védekezés, akkor úgy vélem, az igazságot is. "[8]

Eltávolítása Kötelező Zakat Who?
Zakat Kötelezően meg minden muzulmán függetlenségét, amely már fel nisabnya kincset és továbbadta egy év (táv), kivéve, ha a szeretet termés, úgyhogy el a betakarítás idején, ha kell nishabnya, mint Allah mondja:

أفغير الله أبتغي حكما وهو الذي أنزل إليكم الكتاب مفصلا والذين آتيناهم الكتاب يعلمون أنه منزل من ربك بالحق فلا تكونن من الممترين

"És Ő az, aki tette kertek és trellises nincsenek rácsok, pálmafák, növények a különböző gyümölcsök, olajbogyó és gránátalma hasonló (forma és szín), és nem ugyanazt a (nagy). Egyél a gyümölcs (a különböző meg), amikor ő volt eredményes, és az ő jobb naikanlah nap arat az eredményeket (a kiutasított Zakat), és ne vidd túlzásba. Az az igazság, Isten nem szereti az embereket túlzó ". [Al-An'am: 141]

[Másolt a könyvből Al-Sunna Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Fordítási Csapat Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Library Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]



A kötelező Kizárt Assets Zakat




Által
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



Treasure Zakat kötelező kibocsátott arany és ezüst, növények, gyümölcsök, állatok, és a kincseket.

Először: Zakat Arany és Ezüst
Nishab és kötelező életbe léptetett intézkedéseket
Nisab arany, 20 dinár, míg az ezüst 200 dirham, Zakat mind 40., mint volt, narrátora az "Ali ibn Abi Talib radi anhu, a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, azt mondta:

إذا كانت لك مائتا درهم وحال عليها الحول ففيها خمسة دراهم وليس عليك شئ - يعنى في الذهب - حتى يكون لك عشرون دينارا, فإذا كانت لك عشرون دينار وحال
عليها الحول ففيها نصف دينار.

"Ha 200 dirham, és egy év eltelt, akkor a Zakat 5-dirhams. Nem kötelező upon Zakat (arany), kivéve, ha már 20 dinár, ha van 20 dinár, és egy év eltelt, akkor a Zakat fél dinár. "[1]

Másodszor: Zakat ékszer
Zakat kötelező ékszerek alapján általánossága a vers és a hadíszt jelzi kötelezettség Zakat, és nincs indok azok számára, akik mentesülnek a általánossága verseket, és hadiths vannak. Különben is, van néhány speciális feltételezi, hogy a show lesz kötelezettsége Zakat ékszerek, többek között:

Narrátor Umm Salamah radi anhuma, azt mondta: "Én viseljen ékszereket, ezüst, aztán megkérdeztem a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam: "Ó Allah Küldötte, függetlenül attól, hogy tartalmaz egy kincs stash?" Azt válaszolta:

ما بلغ أن تؤدي زكاته فزكي فليس بكنز.

"A kincs már kiadott, abban a mértékben, Zakat, Zakat majd megjelent, már nem szerepel kincset rejtjük." [2]

Szintén "Aisha radi anhuma, azt mondta:" Egy nap a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam jött, és látta, hogy a gyűrűt a kezem szem nélkül ezüstből, aztán azt mondta:" Mi ez, O 'Aa'ishah? Feleltem "Én szándékosan tette, így tudom, hogy fel, Ó Allah Küldötte." Ő sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:" Te fejtik Zakat? feleltem, "Nem vagy maasya Isten." Aztán azt mondta: "Nem elég, hogy téged a pokolban ". [3]

Harmadszor: Zakat növények és gyümölcsök
Allah Ta'ala mondja:

وهو الذي أنشأ جنات معروشات وغير معروشات والنخل والزرع مختلفا أكله والزيتون والرمان متشابها وغير متشابه كلوا من ثمره إذا أثمر وآتوا حقه يوم حصاده ولا تسرفوا إنه لا يحب المسرفين

"És Ő az, aki tette kertek és trellises nincsenek rácsok, pálmafák, növények a különböző gyümölcsök, olajbogyó és gránátalma hasonló (forma és szín), és nem ugyanazt a (nagy). Egyél a gyümölcs (a különböző meg), amikor ő volt eredményes, és teljesítik jogaikat ma kihasználják az eredményeket (kiadandó Zakat), és ne vidd túlzásba. Allah szereti azokat, akik nem eltúlozni. "[Al-An'am: 141]

Típusai növények és gyümölcsök Kiadás kötelező Zakat:
Nincs Zakat kell kiadnia, kivéve négy növényfaj szerepel a következő hadíszt. Kezdőár Abi Burdah, Abu Musa és Mu'adh radi anhuma: "Íme, a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam elküldte őket, hogy Jemen tanítani jemeni vallási tudás, és megparancsolta mindkettőt nem vette alamizsnát, kivéve négy növényfaj, azaz hinthah (búza), sya'ir (búza), dátumok és szárított szőlő ". [4]

Nishabnya:
Szerződési kötelező Zakat növények és gyümölcsök, ha azt a nishabnya, amint azt az alábbi hadíszt.

Akár Abu Sa'id al-Khudri radi anhu, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

ليس فيما دون خمس ذود من الإبل صدقة, وليس فيما دون خمس أواق صدقة, وليس فيما دون خمسة أوسق صدقة.

"Nincs Zakat a teve és kevesebb, mint 5 farok, szintén ezüst kevesebb, mint 5 awaq [5], sem pedig a dátumok kevesebb, mint 5 ausuq." [6] [7]

Kötelező intézkedések Kiadva:
Ez volt narrátora származó Jaabir, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, azt mondta:

فيما سقت الأنهار والغيم العشور, وفيما سقي بالسانية نصف العشور.

"A (olaj) öntöztük a folyó és az eső nem kötelezettség Zakat 10., és megitatta a XX." [8]

Szintén elbeszélt származó Ibn 'Umar, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:

فيما سقت السماء والعيون أو كان عثريا العشر, وفيما سقي بالنضح نصف العشر.

"Növényeket locsolni esővíz vagy vízzel vagy szívó vizet a talajból, Zakat 10. és növényeket locsolni emberi munka, Zakat 20.". [9]

Becslése (Khirshu egy-Nakhiil) * Időpontok és Bor
Ez volt narrátora Abu Humaid as-Sa'di, aki emlékeztetett: "Elmentünk a háborúba a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam a csata Tabuk, amikor megérkeztünk a völgyben Qura, volt egy nő, aki a kertjében, és a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta társainak: "Becsüld meg mennyiségű gyümölcs kultúrák." És a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam menaksirkannya ausaq 10, aztán mondta a nő," Számolja meg, hányszor növények tudsz. "Mikor érünk vissza a völgyben Qura ( A Tabuk), megkérdezte a hölgy tulajdonosa a kertben, "Hogyan lehet betakarítani, saját kertben?" felelte, "Tíz ausuq által felmért a próféta". [10]

És "Aisha radi anhuma, azt mondta:" Ha a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam elküldött" Abdullah bin Rawahah megbecsülni egy időpontot, amikor elkezdett érett előtt elfogy, és akkor adta előnyben a zsidó nép az a becsült összeg kerül sor a amil Zakat, vagy a későbbiekben át kell adni közvetlenül a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, hogy Zakat kiszámítani időpontja előtt venni és válogatni ki". [11]

Negyedik: Animal Zakat
Állatállománya dizakati háromféle, nevezetesen a tevék, tehenek és kecskék.

1. Zakat Camel
Nishabnya:
Akár Abu Sa'id al-Khudri radi anhu, narrátora, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

ليس فيما دون خمس ذود من الإبل صدقة.

"Nincs Zakat a teve akik száma kevesebb, mint öt személyt". [12]

A kötelező Zakat Mennyiség Kiadás:
Kezdőár Anas Radi anhu, hogy Abu Bakr radi anhu írta neki, hogy mikor küldték al-Bahrain között annak tartalmát: "Bismillaahir Rahmaanir Raheem (a neve Allah, Most Irgalmas, Most Könyörületes.) Ez a kötelezettség Zakat által igényelt a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és a muzulmánok is parancsolta Allah az Ő Messenger, akkor aki a muzulmánok, akik arra kérték, hogy távolítsa el azt a helyes utat, akkor hadd vegye ki. És aki felkérést több, mint amit kellett volna, így nem adja meg neki, hogy minden 24 tevék le kell adniuk egy kecske, hogy minden többszöröse öt tevék zakatnya egy kecske. Ha eléri 25-35 tevék, Zakat forma bintu makhad (a gyermek korban teve lépett a második évre). Amikor elérte a 36-45 tevék, Zakat forma bintu labun (a gyermek korban teve belépő harmadik év). Amikor elérte a 46-60 tevék, Zakat forma hiqqah tharuqatul Jamal (teve a gyermek, akinek életkora belépett a negyedik éve, és feleségül egy férfi teve). Amikor elérte a 61-75 tevék, Zakat formában jaza'ah (a nőstény teve, amely belépett az ötödik éves kor). Amikor elérte a 76-90 tevét, a két farkú bintu labun Zakat. Ha eléri 91-120 tevék, kétfarkú Zakat hiqqah tharuqatul Jamal. Ha több, mint 120 teve, majd minden 40 teve, teve zakatnya egy gyermek, aki belépett a harmadik éve az ő korában. És minden 50 farkat, Zakat nőstény teve lépett a negyedik évben. Azok számára, akik nem rendelkeznek egy teve, kivéve a négy személy, akkor nem kötelező, ha Zakat tulajdonosok akarják, ha elérte a 5 tevék, meg kell kiadnia Zakat formában kecske ". [13]

Eltávolítása Kötelező Zakat Form BarangsiapaYyang állati Age egyedi Ő azonban nincs
Kezdőár Anas hogy Abu Bakr radi radi anhu anhu írt neki egy levelet, amely tartalmazza a kötelezettség Zakat volt szükség Allah és az Ő Messenger, többek között a levél így szólt: "Aki a számát tevék kell kiállítani egy nőstény teve, amely belépett az ötödik életévét ( jaza'ah), de ő nem, és ez egy régi teve belépő a negyedik évben (hiqqah), akkor meg kell szüntetni, hogy plusz két kecskét, ha lehetséges, vagy 20 dirhams. Azok, akik ki kell adniuk egy teve fiú, aki belépett a negyedik évben kora, de nem volt, és volt egy régi teve lépett ötödik évben meg kell kivonat plusz 20 dirhams vagy két kecske. Azok, akik ki kell adniuk egy teve fiú, aki belépett a negyedik évben kora, de nem volt, és volt egy régi teve lépett a harmadik évben (bintu labun), akkor meg kell szüntetni, hogy plusz két kecske vagy 20 dirhams. Azok, akik ki kell adniuk egy teve fiú, aki belépett a harmadik évben kora, de nem volt, és van egy nőstény teve lépett a negyedik évben kora, akkor fel kell eltávolítani plusz 20 dirhams vagy két kecske. Azok, akik ki kell adniuk egy teve fiú, aki belépett a harmadik évben kora, de nem volt, és ő egy teve adja meg a második életévét (bintu makhad), akkor meg kell szüntetni, hogy plusz 20 dirhams vagy két kecske ". [14]

2. Zakat Cow
Nishab And Méret (szám) A Payer Kiadás
Narrátor Mu'adh ibn Jabal radi anhu, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa sallam küldött Jemenbe, és megparancsolta, hogy vigyem alamizsnát minden 40 szarvasmarha, tehén két éves és idősebb (musinnah), és az egyes 30 tehén, a borjú több mint egy éves (Tabi) egy férfi vagy egy nő ". [15]

3. Zakat Kecske
Nishab és összege Payer Kiadás
Kezdőár Anas hogy Abu Bakr írt neki egy levelet, amely tartalmazza a kötelezettség Zakat volt szükség Allah és az Ő Messenger, többek között a tartalom "Zakat megjelent kecske takarmány is, ha elérte a száma 40 és 120 fős, a kecske Zakat. Ha több, mint 120-200 farok, Zakat két kecskét. Ha több, mint 200-300 balra, Zakat három kecske. Ha több, mint 300 kecske, majd minden 100 személy zakatnya a kecskéket. Ha a szám a kecskék eltávolítjuk magáértvaló kisebb, mint 40 fej, akkor ez nem kötelező Zakat kivéve, ha a tulajdonos akarja. "[16]

Szerződési kötelező Zakat Állattenyésztés
1. Ez elérte nishabnya. És ez kifejtésre került egyértelműen a hadiths hogy átkerült.

2. Letette távú (egy év), amelynek alapja a szavak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:

لا زكاة في مال حتى يحول عليه الحول.

"Nem kötelező Zakat a telken, hogy nem érte el haulnya (egy év)". [17]

3. Legyen az állatok gyakrabban legeltetett évre megállapította a füvet is, amely a szavak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam" Zakat kecske eltávolítjuk magának, ha elérte a száma 40 és 120 fős, a kecske Zakat ... "[ 18]

És azt is, ő azt mondja:

في كل إبل سائمة في كل أربعين ابنة لبون.

"A minden 40 tevék eltávolítjuk magának, zakatnya egy fiatal nőstény teve a harmadik év alatti". [19]

The Treasure Type nem kell figyelembe venni Zakat
Kezdőár Ibn 'Abbaas anhuma, hogy a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam amikor elküldött Mu'adh Jemen, azt mondta:

وإياك وكرائم أموالهم.

"És végy kincseiket értékes (mint Zakat) ..." [20]

Kezdőár Anas hogy Abu Bakr radi radi anhu anhu írt neki egy levelet, amely tartalmazza a kötelezettség Zakat volt szükség Allah és az Ő Messenger, mely így szól: "Nem kell kiadni állati szeretet, az állatok idősek és a fogyatékkal élők, és nem bo-leh kibocsátott férfiak kivéve, ha a tulajdonos úgy dönt ". [21]

Treasure of The Collected Laws neki két jobb
Ha a vegyes tulajdon két vagy több személy kell fizetni, és nem tudja megkülönböztetni az eszközei egyikük egymással, aztán mindketten elővett egy jótékonysági szervezet, ha már ki kell rájuk mindkét Zakat.

Kezdőár Anas hogy Abu Bakr radi radi anhu anhu írt neki egy levelet, amely tartalmazza a kötelezettség Zakat volt szükség Allah és az Ő Messenger, amely így szól: "Nem kell gyűjteni állatok közötti külön nem kell elkülöníteni az állatokat állatállomány felvett félelem kiadásának szeretet. Farm állatok gyűjtése két ember idején Zakat vissza kell egyenlően elosztva egymás között ". [22]

Ötödik: Treasure Zakat (Rikaz)
Ar-Rikaz egy rejtett kincs napjai óta Jahiliyyah később megjelent nélküli költséges és munkaigényes.

Köteles azonnal kiadják a Zakat feltétel nélkül meg kell kezdeni, és húzás nishab. Ez alapján az általánosság a szavak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:

و في الركاز الخمس.

"Zakat az egyötöd rikaz". [23]

[Másolt a könyvből Al-Sunna Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Fordítási Csapat Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Library Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]



A jogosult nevében fogadása Alms



Által
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Allah azt mondja:

إنما الصدقات للفقراء والمساكين والعاملين عليها والمؤلفة قلوبهم وفي الرقاب والغارمين وفي سبيل الله وابن السبيل فريضة من الله والله عليم حكيم

"Bizony, alamizsna-szeretet, csak a szegény emberek, a szegények, a menedzsment-board Zakat, a muszlim convert aki rábeszélte, a (felszabadulás) rabszolgák, az eladósodott, az oka Allah és azok, akik a Utazás, amint azt a rendelet Isten. És Allah az All-Knowing, minden bölcs. "[At-Tawbah: 60]

Ibn Kathir rahimahullah mondta értelmezése során ez a vers (II/364), "Amikor Allah megemlíti elutasítás képmutatók és a próféta j pencelaannya a jótékonysági részlege problémát. Ő kifejti, hogy a szétválás a készlet, ami megmagyarázza a törvény, és hogy ezzel a kérdéssel az Isten maga. Nem képviseli a megosztottság az egyik, aztán aki osztja Sadaqah a frakciók említett fenti bekezdésben. "

Van elosztva átlagos eszközarányos Zakat Kötelező To All GolonganTersebut?
Ibn Kathir rahimahullah azt mondta: "A tudósok nem ért egyet vonatkozó 8 csoportok jogosultak Zakat, Zakat köteles benyújtani minden olyan osztály vagy osztályok lehet benyújtani bármely részét, amely lehetővé teszi az adott kepadannya? Ebben a számban két véleményt:

Először: Kötelező benyújtja azt a csoportok, és ez a véleménye Imam Shafi'i tudósok és zarándokok.

Második: Nem szükséges, hogy benyújtja az összes osztályt, sőt megoszthatja őket egy párt lehet és ad Zakat őket annak ellenére, hogy vannak más csoportok. És ez a véleménye Imam Malik és néhány Salaf és Khalaf, köztük Omár, Hudzaifah, Ibn 'Abbas, Abul "Aliyah, Sa'id bin Zubair és Maimun ibn Mihran. Ibn Jarir mondta: "Ez a véleménye a legtöbb tudós." Alapul véve ezt a véleményt, a célja idéző ​​ezen frakciók e bekezdésben, hogy ismertesse a csoport nem jogosult Zakat kötelezettség megmagyarázni valamennyi befektetésijegy-osztályok ".

Ibn Kathir rahimahullah vissza, mondván, "Mi lesz megemlíteni néhány hadiths kapcsolatban a nyolc csoportok a következők:

Első: Emberek Fakir
Ez volt narrátora honnan Ibn 'Amr radi anhuma, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:

لا تحل الصدقة لغني ولا لذى مرة سوي.

"Zakat nem kóser adni a gazdag és azok, akik a hatalom a munkához." [1]

A 'Ubaidullah bin "Adi bin al-Khiyar, hogy van két ember, aki azt mondta neki, hogy lettek volna szembe a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam kérjen alamizsnát neki. Aztán nézte őket, és látta, hogy még mindig erős, és azt mondta:

إن شئتما أعطيتكما ولا حظ فيها لغني و لا لقوي مكتسب.

"Ha azt szeretnénk, adok jótékonyság, de nem szeretet a gazdagok, és még mindig elég erősek a munkához." [2]

Másodszor: a szegények
Akár Abu Hurayrah radi anhu, hogy a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:

ليس المسكين بهذا الطواف الذي يطوف على الناس, فترده اللقمة واللقمتان, والتمرة والتمرتان, قالوا فما المسكين يا رسول الله? قال: الذي لايجد غنى يغنيه, ولا يفطن له فيتصدق عليه, ولا يسأل الناس.

"Nem azok, akik szegény vándor koldulás az emberre, akkor csak egy falat, vagy két falat étel és egy vagy két dátum hazatért." A Társak azt kérdezte: "Akkor ki lehet tekinteni, mint a szegények, ó, Allah Küldötte! "Ő így válaszolt:" A szegény emberek, akiknek nincs semmi, ami megfelel az igényeiknek. De senki sem tudja, hogy a helyzet úgy, hogy senki sem ad neki alamizsnát, és ő nem könyörög ember ". [3]

Harmadik: Amil Zakat
Ezek a tisztek, akik gyűjtenek Zakat és vonzó, ők jogosultak Zakat mint a jutalom a munkájukat, és nem kell a családok próféta sallallaahu "alaihi wa sallam megtiltotta nekik, hogy enni egy dekah, mint elbeszélt muszlim Shahiih" Abdul ibn Muttalib Rabi'a ibn al-Harith, hogy ő és az al-Fadl ibn al-'Abbas elment a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kérni, hogy mindketten szolgálnak amil Zakat, a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

إن الصدقة لاتحل لمحمد ولا لآل محمد, إنما هي أوساخ الناس.

"Bizonyára nem jogszerű Zakat Muhammad és a család Muhammad, mert valójában az emberi ürülék." [4]

Negyedszer: Mu-allaf (Emberek, akik meglágyult a szíve)
Ők valami. Ehhez adjuk Zakat ahhoz, hogy iszlámra, mint a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam adta Szafwán ibn Umayya kincset hadizsákmányként a Hunain, és harcolt az állam még bálványimádó, eszébe jutott:" a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam nem állt adta-stop zsákmány, míg végül lett a férfi, akit szeretek, de még mielőtt, hogy ő volt az a férfi utálom legjobban. "[5]

És köztük olyanok, akik szándékosan mivel Zakat hogy azok a jobb és az erősebb ő iszlám hit az iszlámban, mivel megtörtént a Próféta sallallaahu "alaihi wa Salla, amikor a háború Hunain, odaadta 100 tevék, hogy egy csoport vezetőinek ath-Thulaqa" (Quraish emberek, akik nem harcolni idején meghódításában Makkah), akkor azt mondta:

إني لأعطي الرجل, وغيره أحب إلي منه, خشية أن يكبه الله على وجهه في نار جهنم.

"Íme, adok (ingatlan) valaki, de én szeretem a másik több, ez csak attól tartok, hogy Allah lépnek őt a pokolba". [6]

A hamu-Shahiihain elbeszélt honnan Abu Sa'eed, hogy "a Ali benyújtja a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam nyers nemesfémpiacon jemeni, és ő terjesztett őket, hogy négy embert, al-Aqra "bin Out" Uyainah bin Badr "Alqamah bin "Ulatsah és Zaid al-Khair, aztán azt mondta:" Azt akarom, hogy tompítsa a szívüket ". [7]

Közülük kaptak Zakat azzal a szándékkal, hogy az emberek, mint ők jönnek az iszlám hitre. Emellett ott van megadva Zakat hogy később gyűjthetünk Zakat az emberek, akik később, vagy a veszély elhárítására az egyes országok ellen muzulmánok.

Allahu tudja a legjobban.

Van Zakat adják, akiknek a szíve meglágyult után a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam meghalt?

Ibn Kathir rahimahullah mondta: "Ebben a számban fordul elő elégedetlenség:

Ez volt narrátora a "Omár," Amir, sya'bi és számos más tudósok, hogy ők nem kaptak Zakat után a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam halt meg, mert az iszlám és a muszlimok voltak győztes, és elsajátították számos ország, és vált figyelemmel e sok ember.

És véleménye, mások azt mondják, hogy azok továbbra is jogosultak Zakat, mert a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mindig adják Zakat meghódítása után Mekka és a Hawazin. És a helyzet néha szükséges, hogy Zakat a számukra. "

Ötödik: Slaves
Ez volt narrátora al-Hasan al-Basri, Ibn Hayyan Muqatil 'Umar ibn' Abd al-'Aziz, Sa'id bin Jubair, egy-Nakha'i, az-Zuhri és Ibn Zayd azt hiszik, az a rabszolga al-Mukatab (rabszolga, aki szerződést kötött az ő ura, hogy fizet a pénz váltságul rá). Azt is narrátora Abu Musa al-'Asyari. És ez a véleménye Imam Shafi'i is al-Laitsi. Said Ibn 'Abbas és az al-Hasan "Nincs miért Zakat használják váltságdíjat, hogy kiszabadítsa egy rabszolga." És ez a madhhab Ahmad, Malik és Ishaq. Ez azt jelenti, hogy alamizsnát a slave általánosabb, mint felszabadítani al-Mukatab vagy vásárolni egy rabszolga, majd memerdekakannya. Olyan sok hadiths hogy magyarázni jutalmazzák azokat, akik felszabadítására rabszolgák. És bizony, Allah mentesíti őket a tűz a pokol végtagok felszabadítását egy rabszolga, mint a jutalom az ő végtagjai merdekakan rabszolgák, amíg a nemi szervek és ágyéki [8]. Mindez azért, mert a válasz olyan gyakorlat illő típusú gyakorlat:

وما تجزون إلا ما كنتم تعملون.

"És te jutalmazták nemcsak megfelelően tettek, amit csinál."

Hatodik: Emberek Owe
Ők valami, ott vannak a tartozások mások, és jön az idő, amikor ő használt vagyonát kifizetések fizeti ki úgy, hogy a vagyon, akik ott nem tudja visszafizetni az adósságait, vannak vesztesek, mint engedetlenség kész aztán megbánta, ők azok, akik jogosultak Zakat .

Tétel e probléma a hadeeth Qabishah Mukhariq bin al-Hilali, azt mondta: "Én vagyok az adósságok egy másik személy, aztán jött a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam kérni a segítségét, azt mondta: "Várj, ha gyűjtünk Zakat mi fog biztosítani neked. "Aztán azt mondta:

يا قبيصة, إن المسألة لاتحل إلا لأحد ثلاثة: رجل تحمل حمالة فحلت له المسألة حتى يصيبها ثم يمسك, ورجل أصابته جائحة اجتاحت ماله فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, ورجل أصابته فاقة حتى يقوم ثلاثة من ذوى الحجا من قومه: لقد أصابت فلانا فاقة, فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, فما سواهن من المسألة يا قبيصة! سحتا يأكلها صاحبها سحتا.

"Ó Qabishah, valójában koldulás nem megengedett, kivéve az egyik a három ember, az emberek, akik maguk viselik a tartozások mások, akkor lehet, kérem, amíg nem fizeti ki, aztán megállt, hogy koldulni, szerencsétlenség befalls személy tölti jólét , lehet, kérem, hogy újra élve vagy azt mondta, valami, ami megfelelnek az igényeiknek, és azok, akik élnek, három felülírja nyomorúságát népe tájékozott (jámbor) azt mondta: "Az így és így már felülírt megpróbáltatásai élet." Talán könyörög, hogy újra élve vagy azt mondta: Bármi, ami megfelel az igényeiknek. Az Amellett, hogy a három csoport, O Qabishah, hogy jogellenes, enni, és azok, akik esznek élelmiszerek, tilos ". [9]

Hetedik: Emberek küzd Isten útja (FII Sabilillaah)
Ők a hadsereg, aki nem volt joga a kincstár. Ami Imam Ahmad, al-Hasan és Ishaq azt mondják, hogy a zarándoklat szereplő FII sabilillaah alapuló hadíszt.

I (a szerző) azt mondta: "Mit jelent a hadeeth a hadeeth Ibn 'Abbas, azt mondta:" Allah Küldötte sallallaahu "alaihi wa sallam akart menni Hajj, és ott volt egy felesége, aki azt mondja a férjének:" Beleértve engem a zarándoklat, a próféta. "Férje válaszolta: "Én nem egy tulajdonság, hogy én is használni membiayaimu a Hajj." Aztán a felesége azt mondta: "Én vagyok a teve Hajikanlah rá." Azt mondta, "Ez egy teve, amit használni harcolni Allah útját." Aztán jött Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, és azt mondta:" Ó Allah Küldötte, után üdvözölte az igazi felesége, és ő megkért, hogy menghajikannya veled, azt mondta: "Én Hajikanlah a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam. "Akkor azt mondtam:" Bizony nekem nincs Szeretném használni a kincset membia-yaimu a Hajj. "azt mondta:" Akkor én teve hajikanlah meg. "Azt mondtam neki," Ez egy teve, amit használ a harcot az utat Allah.'' Aztán a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta: "Bizony, ha menghajikan azt tevéket is szerepel sabilillaah FII". [10]

Nyolcadik: Ibnus Sabil
Ő egy utazó, aki volt az országban, és nincs semmi, ami segít neki útban, akkor kap honnan Zakat lehet használni, hogy ízlés őt haza, bár talán van egy kis kincs. És ez a törvény azokra, akik utaznak el az ország, és semmi sincs vele, akkor kap egy kincs Zakat lehet elégtelen rendelkezésre hazautazási szabadság. És az érv egy bekezdés arról az osztály jogosult a Zakat is mi magától wayatkan Imám Abu Dawud, Ibn Majah származó hadíszt Ma'mar a Yazid ibn Aslam, a "atha" ibn Yasar, Abu Sa'eed radi anhu, ő azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:

لا تحل الصدقة لغني إلا خمسة: العامل عليها أو رجل اشتراها بماله أو غارم او غاز في سبيل الله أو مسكين تصدق عليه فأهدى منها لغني.

"Zakat nem megengedett adni a gazdag, de ötféle, vagyis amil Zakat, vagy az emberek, akik vásárolni az ingatlant, vagy olyan személy, aki járó pénzt, vagy azok, akik harcolni Allah módon, vagy a szegény kapott alamizsnát, aztán bemutatta őt a gazdagok". [11 ]

Words of Ibn Kathir befejeződött. "-Pent.

[Másolt a könyvből Al-Sunna Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Fordítási Csapat Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Library Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
_______
Lábjegyzet
[1]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (No. 7251)], Sunan at-Tirmidhi (II/81, no. 647), Sunan Abi Dawood (V/42, no. 1617), és a narrátora Abu Hurairah z : Sunan Ibni Majah (I/589, no. 1839), Sunan egy-Nasa-i (V/99).
[2]. Saheeh: [Sunan Abi Dawud Shahiih (No. 1438)], Sunan Abi Dawood (V/41, no. 1617), Sunan egy-Nasa-i (V/99).
[3]. Muttafaq upon: [Shahiih II/719 muszlim, nem. 1039), és ez lafazhnya, Shahiih al-Bukhari (Fat-hul Baari III/341, no. 1479), Sunan egy-Nasa-i (V/75) Sunan Abi Dawood (V/39, no. 1615) .
[4]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (No. 1664)], Shahiih muszlim (II/752, no. 1072), Sunan Abi Dawood (VII/205, no. 2969), Sunan egy-Nasa-i (V / 105). Azt mondja, egy-Nawawi "meghatározása ausaakhun szerencsétlen, hogy az ilyen jótékonysági például a tisztább és pensuci való élet és a tulajdon, mint Allah azt mondja:" Vedd alamizsna való gazdagság, a szeretet, hogy megtisztítsa és megtisztítsa őket. "Szóval, Zakat A fejlesztő olyan, mint a kosz. "(muzulmán Shahiih Sharh egy-Nawawi (VII/251), közép-európai idő. Qurthubah).
[5]. Saheeh: [Shahiih Mukhtasar muszlim (No. 1588)], Shahiih muszlim (II/754, no. 1 072 (168)), Sunan Abi Dawood (VIII/205-208, no. 2969), Sunan egy-Nasa-i ( V / 105-106)
[6]. Muttafaq függ: Shahiih al-Bukhari (Fat-hul Baari) (I/79, no. 27), muszlim Shahiih (I/132, no. 150), Sunan Abi Dawood (XII/440, no. 4659), Sunan egy-Nasa-i (VIII/103).
[7]. Muttafaq függ: Shahiih al-Bukhari (Fat-hul Baari) (VIII/67, no. 4351), Sha-muszlim hiih (II/741, no. 1064), Sunan Abi Dawood (XIII/109, no. 4738) .
[8]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (No. 6051)]. Készült az at-Tir-midzi a hadeeth Abu Hurayrah radi anhu azt mondta: "Hallottam a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:

من اعتق رقبة مؤمنة أعتق الله منه بكل عضو منه عضوا من النار حتى يعتق فرجه بفرجه.

"Aki megszabadítja a hívő szolga Allah fogja szabadítani őt (slave végtagok) minden tagjának a szervezet, aki memerdekakannya a tűz a pokol, hogy a kakas az ő kakas." (III/49, no. 1541).

[9]. Saheeh: [Shahiih Mukhtasar muszlim (No. 568)], Shahiih muszlim (II/722, no. 1044), Sunan Abi Dawood (V/49, no. 1624), Sunan egy-Nasa-i (V/96). És köztük zawil hija intelligens és okos emberek.
[10]. Hasan Saheeh: [Saheeh Sunan Abi Dawood (No. 1753)], Sunan Abi Dawood (V/465, no. 19740), Mustadrak al-Hakim (I/183), al-Bayhaqi (VI/164).
[11]. Saheeh: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (No. 725)], Sunan Abi Dawood (V/44, no. 1619), Sunan Ibni Majah (I/590, no. 1841).



Zakat fithrah




Által
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


A törvény
Eltávolítása Zakat fitrah, kötelező meg minden muzulmán, hadeeth Ibn 'Umar radi anhuma, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa sallam szükségessé tizedet egyik STM dátumok vagy egy Saa "A búza a szabad és szolga, férfi- a férfiak és nők, nagy és kis a muzulmánok. És megparancsolta nekik, hogy el kell távolítani, mielőtt az emberek imádkoztak ki (Eid al-Fitr) ". [1]

Tanulságok Zakat Fitrah
Kezdőár Ibn 'Abbaas anhuma, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa sallam igényelnek tizedet, mint egy tisztább a böjt személy beszél haszontalan és piszkos, és az élelmiszer-a szegény. Aki ki előtt imát ("Id) kapott Zakat. És aki azt kiállító után az imát, aztán rendszeressé vált ekah ". [2]

Kinek Zakat Fitrah Ez kötelező?
Tized kötelező upon muszlim független, amelynek előnyeit vágott élelmiszer magukat és családjukat a nap folyamán és este, akkor kiadja Zakat őt magát és az emberek az ő felelőssége, mint a feleségek, a gyermekek és rabszolgák. Amint elbeszélt származó Ibn 'Umar anhuma, azt mondta: "Allah Küldötte sallallaahu" alaihi wa sallam elrendelte, hogy kiadja a tizedet a gyermekek és a felnőttek, a szabad férfiak és a rabszolgák kapsz egy élő ". [3]

Méret Zakat Fitrah
Minden személy kell kiadni fél sha "a qamh (búza) vagy egy Saa" a dátumok vagy mazsola vagy sya'ir (búza), sajt vagy más élelmiszer-összetevők, mint például a fent említett, mint például a rizs, kukorica és mások, amelyek magukban foglalják az élelmiszer- fő.

Ami a szükségességét kibocsátó fél Saa "a qamh, akkor a hadeeth a" Urwah bin Zubair radi anhu, hogy Asma "bula Abi Bakr Radhiyalahu Zakat anhu során kiállított próféta sallallaahu" alaihi wa sallam a családi-, hogy rabszolga vagy szabad, mint két sár hinthah (búza) vagy egy STM időpontok a méret sha "és sár amarról használni abban az időben. [4]

Ami szükségességét kiadásának sha "qamh eltekintve élelmiszerek (búza), amelynek alapja a hadeeth Abu Sa'eed al-Khudri radi anhu, azt mondta:" Mi mindig távolítsa el annyi a tizedet sha "az élelmiszer-, illetve egy STM sya'ir vagy 1 Saa "dátumok vagy egy Saa" sajt vagy egy Saa "mazsola". [5]

És a legtöbb tudós megtiltják a kibocsátási ár a Zakat fitrah, míg az Abu Hanifah ezt megengedi. Ezt a problémát említi egy-Nawawi a könyv Sharh muzulmán Shahiih (VII/60).

I (a szerző) azt mondta: "Abu Hanifa véleménye nem fogadható el, mert Isten soha nem fogja elfelejteni, ha az érték az ár a tizedet lesz elegendő, Allah és az Ő Messenger fogja magyarázni azt. És a kötelező után minden muszlim megérteni az érveket szerint zhahirnya, változatlan és ta'wil. "

Költési idő
Ez volt narrátora honnan Ibn 'Umar azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam elrendelte (Zakat fitrah) előtt kiadott exit imádkozni (Eid al-Fitr) ". [6]

Május benyújtja Amil Zakat gyorsabb, mint egy nap vagy két nap Eid ul-Fitr. Narrátor Nafi mondta: "Ibn 'Umar hozott Zakat tizedet a bizottság, akkor megoszthatja egy nap vagy két nap előtti napon" Eid al-Fitr ". [7]

És tilos mengakhirkan kiadások időben látható ok nélkül. Ez volt narrátora Ibn 'Abbaas anhuma, azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam igényelnek tizedet, mint egy tisztább a böjt személy beszél haszontalan és piszkos, valamint élelmiszer a szegények számára. Tehát akárki is, mielőtt az imát ("Id) kapott Zakat. És aki az eltávolítás után az ima lett közönséges szeretet ". [8]

Emberek, akik Jogosult Embrace
Tized nem adható, kivéve a szegényeknek alapján a szavak a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam a hadeeth Ibn 'Abbaas anhuma" És (Zakat fitrah) élelmiszer-a szegény. "[9]

[Másolt a könyvből Al-Sunna Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonézia Tour Fiqh Complete Edition, Fordítási Csapat Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Library Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]




forrás: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar