Kamis, 30 Agustus 2012

Imam Shafi'i Aqidah: Allah Subhanahu Wa Ta'ala Det er Above


Imam Shafi'i Aqidah: Allah Subhanahu Wa Ta'ala Det er Above


Av
Shaykh Muhammad ibn Musa Nasr Alu



Blant hovedpunktene i Aqeedah av Ahlus-Sunnah wal-Jama'ah, er å tro at Allah Subhanahu wa Ta'alaberada i himmelen (i himmelen), er Allah over Hans skapninger og air-istiwa ` (dvele) på tronen i henhold til hans perfeksjon og majestet, ikke som et menneske bersemayamnya. Men selv om Allah Subhanahu wa Ta'alabersemayam over tronen, Hans kunnskap på hvert sted, og han er nærmere enn ens vena jugularis. Heller er skjult for Ham alt som er i himmelen og på jorden, selv om han visste og opplevde de hemmelige forhandlingene.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

ما يكون من نجوى ثلاثة إلا هو رابعهم ولا خمسة إلا هو سادسهم ولا أدنى من ذلك ولا أكثر إلا هو معهم أين ما كانوا

... Det er ingen hemmelige samtaler mellom de tre, men han er den fjerde. Og ingen (samtaler mellom) fem, men er han den sjette. Og ikke (også) samtaler mellom det beløpet som er mindre enn det eller mer, men han er med dem uansett hvor de er .... [Al-Mujâdilah/58: 7].

Men samhold er togetherness hørsel, kunnskap, mestring og barmhjertighet, ikke sammen fysisk som nevnt jahmies [1] og Huluuliyah [2]. Høyeste Gud fra hva de sier.
Hvordan "Uluw (High) Allah Subhanahu wa Ta'ala, delt inn i generelle og spesifikke. Generelle vilkår for sin høyde over alle skapninger, og spesielt hvis sett ovenfra bersemayamnya Throne etter etableringen av himmel og jord.

Herfra Ahlus-Sunnah høyden Essensen av Gud, den Ene av hans herlighet. Han eksisterte før skapelsen av skapningen, før skapelsen av himmelen og jorden, og før den tid og sted.

Så, etter å skape tronen, dveler han på det. Her kan det konkluderes at høyden er en egenskap dzatiyah [3] Gud. Mens bersemayamnya Allah Subhanahu wa Ta'aladi tronen er naturen fi'liyah ikhtiyariyah [4] og Gud bor til enhver tid og på noen måte han vil.

Al-istiwa `(bolig), har al-'uluw (høy) og al-irtifa' (høyde) fire betydninger. Betyr 'stil (over), irtafa'a (høy), sha'ada (opp), og istaqarra (fast) uten å måtte bli spurt bagaimananya.

Som Imam Malik svar når de blir spurt om istiwa, sa han: "Al-istiwa` er kjent (dvs. forståelig) og hans form ikke gir mening (ikke i stand til å bli forstått forstand), mens mengimaninya obligatorisk, og spurte om det er en nyskapning, "så Han ble beordret til å fjerne spørsmålsstilleren fra moskeen.

Derfor er Ahlus-Sunnah høyden Essensen av Gud og natur "uluw (høy) generelt over hele greia før etableringen av natur 'uluw (høy) spesielt, høyden og hans bolig etter etableringen av tronen. Slik at natur 'uluw (høy) ofte knyttet til hans Essence, mens natur' uluw (høy) spesielt med hensyn til hans vilje og valg.

Mange grupper har menyelisihi Ahlus-Sunnah i fastsettelse av natur 'uluw, blant jahmies, Hulûliyah Ittihadiyah, Mu'tazilites og foruten dem. De tolker ord med istila istiwa `` (master, gripe). Dette er en ny tolkning som infiltrerte islam, som aldri ble anerkjent av folket i denne første generasjonen, generering av de beste folkene. Sa istiwa `, dersom laget aktiv ved konjunksjonen (على), så har ingen mening bortsett fra" uluw (høy) og fauqiyyah (høyde).

Allah Subhanahu wa Ta'alaberfirman:

الرحمن على العرش استوى

Den barmhjertige, som sitter på tronen. [Thaha/20: 5]

Egentlig, den andre betydningen av istiwa `fortsatt mye, men det er forskjellen mellom Ahlus-Sunnah med andre grupper, er i en aktiv form av samarbeid (على). Så Guds ord som har blitt nevnt ovenfor, er betydningen (على) på toppen. Her penyelisihan Ahl-ul-Bid'ah terghadap Ahlus Sunnah. De insisterte, som betyr istaulâ istiwa `er`. De berhujjah med en falsk strofe dikt som lyder:

استوى بشر على العراق من غير سيف ولا دم مهراق

(Bishr master / gripe Irak uten sverd og blod flyt).

Diktet er ikke kjent hvem som gjorde det. Noen sier dette verset tilhører Akhtal an-kristne kan (noen som er religiøse Nassara), men ikke funnet i diktsamling-hans vers. Selv om ordene er sanne, om vi vil si at de religiøse Akhtal kristne bedre kan forstå betydningen av Al-Koranen enn hans følgesvenner og den første generasjon av mennesker? Selv om disse ordene er veldig klar ketidakbenarannya. Hvordan kunne de avvise vers fra Koranen og hadithene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så ta en forfalsket bevis for poesi, er det ikke klart hvem som sa det? Ahlus-Sunnah dermed lett kunne bryte sine svake argumenter med Al-Koranen og Sunnah, selv om språket gjennom vurderinger.

Det har vært mange historier om ekspertkunnskap om dette rebuttal, som en historie om en språkforsker Imam Ibn al-'Arabi. Once upon a time spurte ham: "O Imam, hva Guds ord (الرحمن على العرش استوى)?"

Han svarte: "Dens betydning er isti'lâ` (høyt over) ".

Spørsmålsstilleren nektet: "Nei, det er dens mening istaula (master / seier)."

Han sa: "Hold kjeft arabere ikke fornuftig med den forståelse istaulâ istawa` `, bortsett fra når det er motstand og uenighet Hvem er i stand til å kjempe mot Guds kraft og Hans!.?"

Så når vi sier `meningsfylt istawa istaulâ`, da har vi etablert en svakhet for Allah Subhanahu wa Ta'ala. På grunn av hans trone means've mestret den andre en stund at Gud skal henge tilbake. Så det er veldig langt unna (usannsynlig) det skjer mot Gud den allmektige er perfekt.

Vers fra Al-Koranen som forklarer hvordan "uluw (høy) for Allah Subhanahu wa Ta'alasangatlah mye. Blant Guds ord allmektige:

أأمنتم من في السماء أن يخسف بكم الأرض فإذا هي تمور

Føler du deg trygg mot Gud i himmelen at han velter jorden med deg, slik at plutselig jorden begynte å riste. [Al-Mulk/67: 16].

Formålet med fis samme mann, er "den som er i himmelen" er den som er over himlene. Så Allah er over himmelen (ikke i det, Pent.). Fordi himmelen er nummer sju, så Allah er over den sjuende himmel. Sted Throne er over de syv himler. Så, var Allah Subhanahu wa Ta'ala over tronen er i samsvar med perfeksjon Hans, mens Hans kunnskap omfatter alle steder. Dette er på grunn av forbindelse (في, fii) i avsnittet ovenfor har betydningen "over" (fauqiyyah og 'uluw), ikke så zharfiyyah (beskrivelse av sted).

Når vi sier الماء في الكوز (vann i koppen), i disse ordene (في) en beskrivelse av stedet (zharfiyyah), så det betyr "inne". Akkurat som vi sier الطلاب في القاعة (elever i klasserommet). På grunn av deres omkringliggende klasse, da studentene tolkes "i"-klassen. Men dette er ikke mulig i Gud, hvor himmelen rundt ham. Da vi define (في) med "over", fordi dette er også en mening (في).

Blant argumentene som (في) betyr "over" også er Allahs ord Subhanahu wa Ta'alaketika fortelle Farao til heks ord:

قال آمنتم له قبل أن آذن لكم إنه لكبيركم الذي علمكم السحر فلأقطعن أيديكم وأرجلكم من خلاف ولأصلبنكم في جذوع النخل ولتعلمن أينا أشد عذابا وأبقى

Farao sa:.. "Har du tro på ham (Moses) før jeg gir deg tillatelse samt Sikkert han er din sjef som lærte deg magi samt Så sikkert jeg vil utrydde hender og ben krysset for deg som har både blyholdig og tilbake, og faktisk Jeg vil korsfeste deg alt i palmen, og dere skal vite hvem av oss er mer gripende og mer varig siksanya ". [Thâhâ/20: 71].

I dette verset spåmennene til Farao truet de troende med profet Moses. De truet med å bli korsfestet på palmen. Er det mulig at intelligente folk sier betydningen (في) i verset er "in"? Så hva er vitsen med det hvis trusselen om Faraos magikere palm kors i treet? Farao gjorde ikke disse truslene slik at andre frykter å grusomhet? Hvordan ellers ville frykte hvis du ikke kan se hva som skjer?

Et annet vers som forklarer (في) bermakana "over", at Guds ord:

قل سيروا في الأرض ثم انظروا كيف كان عاقبة المكذبين

Si: "Gå på jorden, så se hva som var i slutten av dem som benektet det." [Al-An `am / 06:11].

Er begrepet "walking jorden" som beskrevet i ovennevnte verset betyr søke grotter i de mørke tarmer av jorden? Gjør wading vannbad? Hva kan bli sett? (Nei, Pent.).

Dermed hensikten med "vandret på jorden", er å gå på den for å tenke etableringen av Allah, tegn på Allah i universet å levere til frykt for Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Tilsvarende Imam Shafi'i rahimahullah aqeedah som han oppsummert i følgende uttalelse: "Konseptet islam som jeg holder fast ved, og holdt de menneskene jeg kjenner, for eksempel Sufyan (ATS-Tsauri), (Imam) Malik og andre, ( er) anerkjennelse av vitnesbyrd om at det er ingen gud utenom Allah har rett diibadahi, og at Muhammed er Allahs sendebud. Sannelig Allah på tronen, nærmer hans skapninger etter hans vilje, og ned til jorden i samsvar med viljen til himmelen- Hans ". (Mukhtasar 'Uluw)

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 01/Tahun XII/1429/2008M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]


Uttalelse av Imam Shafi'i Problemer 'Aqidah



Vet aqidah en prest Ahlu Sunna er en viktig sak. Spesielt når presten verdenskjente og skoler. Det å vite oppstillingen av Imam Shafi'i madhhab madzhabnya mange muslimer i dette landet, blir det mer viktig og haster, så vi alle kan se klart aqidah Imam Shafi'i, og det kan være en lærepenge for muslimene i Indonesia.
For dette formål, presenterer vi her noen utsagn om saker han Aqeedah, Manhaj hentet fra boken av Imam Shafi'i al-Aqidah fi Itsbat, av Dr.. Muhammad ibn Abd al-Wahab al-'Aqil.

UTTALELSE av problemet med IMAM SYAFI'I GRAVE
1. Flat lov kirkegård.

و أحب أن لا يزاد في القبر من غيره وليس بأن يكون فيه تراب من غيره بأس إذا زيد فيه تراب من غيره ارتفع جدا و إنما أحب أن يشخص على وجه الأرض شبرا أو نحوه

"Jeg liker det når kirkegården ikke ble forhøyet i andre og ikke ta ham fra et annet land. Skal ikke da lagt til jord av en annen er svært høy, og det spiller ingen rolle om det legges litt om.

Jeg bare likte forhøyet (grav) over bakken en tomme eller så ". [1] (1/257)

2. Graves Building Law And Menemboknya.

و أحب أن لا يبنى ولا يجصص فإن ذلك يشبه الزينة و الخيلاء و ليس الموت موضع واحد منها زلم أر قبور المهاجرين و الأنصار مجصصة قال الراوي عن طاوس إن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى أن تبنى أو تجصص وقد رأيت من الولاة من يهدم بمكة ما يبنى فيها فلم أر الفقهاء يعيبون ذلك

"Jeg liker det når (graven) er bygget og vegger, fordi den ligner på terrassebord og forfengelighet, og døden er ikke stedet for en av dem., Og jeg ser ikke gravene til Companions Emigrants og hjelpere murt".

"En av de fortellerne sier Thawus at profeten hadde forbudt n konstruert eller vegger grav".

Jeg selv så noen myndigheter i Mekka rive alle bygningene på det (graven), og jeg ser ikke Jurist fordømte det [2]. (1/258)

3. Over Law Building moskeen kirkegård.

و أكره أن يبنى على القبر مسجد و أن يسوى أو يصلى عليه و هو غير مسوى أو يصلى إليه و إن صلى إليه أجزأه و قد أساء

"Jeg forbyr moské bygget over graven og blir sammenlignet eller brukes til å be om det i en ujevn eller be vendt graver. Når han ba vendt mot graven, så det er fortsatt gyldig, men syndet" [3]. (1/261).

UTTALELSE av problemet med IMAM SYAFI'I bakvaskelse GRAVE og fornøyelser

و أن عذاب القبر حق و مساءلة أهل ال} قبور حق

Faktisk Allah grav var riktig, og spørsmålet om engler til graven er sanne eksperter [4]. (2/420)

UTTALELSE av problemet med IMAM SYAFI'I OPPSTANDELSEN, regnskap, himmel og helvete

و البعث حق و الحساب حق و الجنة و النار وغير ذلك ما جاءت به السنن فظهرت على ألسنى العلماء و أتباعهم من بلاد المسلمين حق

Oppstandelsen er sant, er sant oppgjør, himmel og helvete, og i andre som har blitt beskrevet i Sunnah-Sunnah (hadith), så er det oral-oral geistlige og deres tilhengere i de muslimske landene er riktig [5]. (2/426)

IMAM SYAFI'I uttalelse i saken med navn enn GUD lovet

فكل من حلف بغير الله كرهت له و خشيت عليه أن تكون يمينه معصية و أكره الأيمان بالله على كل حال إلا فيما كان طاعة لله مثل البيعة في الجهاد و ما أشبه ذلك

Alle mennesker som sverger til andre enn Allah, falt jeg og bekymre skyldige, så sverget det var ulydighet. Jeg hater også sverger ved Allah under alle omstendigheter, med mindre det er lydighet mot Gud, som berbai'at for jihad og ligner på det [6]. (1/271)

UTTALELSE av Imam SYAFI'I forbønn

فكان صلى الله عليه وسلم خيرته المصطفى لوحيه المنتخب لرسالته المفضل على جميع خلقه بفتح رحمته و ختم نبوته و أعم ما أرسل به مرسل قبله

Han (profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam) er den beste mannen utvalgt av Gud for den åpenbaring igjen valgt som Hans sendebud, og som tar forrang over alle skapninger med hans nåde åpning, lukking profetisk, og mer grundig enn læren apostlene før. Han løftet hans navn i verden og bli den forbønn, som syafa'atnya gitt i neste [7]. (1/291).

Han uttrykte også om tilstanden til mottak av forbønn:

واستنبطت البارحة آيتين فما أشتهي باستنباطها الدنيا و ما قبلها (وهي قوله تعالى): يدبر الأمر ما من شفيع إلا من بعد إذنه وفي كتاب الله هذا كثير. (قال تعالى): من ذا الذي يشفع عنده إلا بإذنه فعطل الشفعاء إلا بإذن الله

I går kveld tok jeg faidah (istimbâth) av de to versene som gjorde meg interessert i verden og tidligere. Guds Ord: ... Han bor på tronen (Throne) til å organisere alt. Ingen vil gi noen forbønn unntatt etter hans tillatelse .... -Yunus/10 Paragraf 3.

Og i Allahs bok, så mye: ... Hvem kan gå i forbønn med Allah uten tillatelse Hans .... -Al-Baqarah / 2 vers 256.
Forbønn Alllah avvist med unntak av tillatelse [8]. (1/291).

UTTALELSE TIL NATUREN av Imam SYAFI'I istiwa 'FOR GUD

القول في السنة التي أنا عليها و رأيت عليها الذين رأيتهم مثل سفيان و مالك و غيرهما الإقرار بشهادة أن لا إله إلا الله و أن محمدا رسول الله و أن الله على عرشه في سمائه يقرب من خلقه كيف شاء و ينزل إلى السماء الدنيا كيف شاء .. .

Mine meninger om Sunnah (Aqeedah) at jeg var på det, og jeg ser det er eid av folk som jeg ser, som Sufyaan, Maalik og mye mer, er sverget på å syahadatain (La ilaha illa-Allah wa Anna Muhammador), (tro) som Allah er over tronen Ham i himmelen, kommer fra hans skapninger hvordan han liker, og ned til den laveste himmelen hvordan han elsker ... (2/354-355)

ART IMAM SYAFI'I uttalelse nuzul (reduksjon) FOR GUD

و أنه يهبط كل ليلة إلى سماء الدنيا بخبر رسول الله صلى الله عليه وسلم

Gud kom ned hver natt til laveste himmelen på grunnlag av nyheter profeten n. (2/358).

و أن الله على عرشه في سمائه يقرب من خلقه كيف شاء و ينزل إلى السماء الدنيا كيف شاء

Sannelig Allah er over tronen over hans himmelen, Hans skapninger nærmer seg fra hvordan han liker, og Gud l ned til det laveste himmelen hvordan han elsker. (2/358).

Imam statement SYAFI'I HANDS ON EGENSKAPER FOR GUD
Sannelig Allah har to hender på grunnlag av Guds ord, (som betyr): Jødene sier: "Allahs hånd bundet", faktisk de var lenket hånd, og de er forbannet på grunn av hva de har sagt det. (Ikke så), men begge er åpne Guds hånd, tilbringer han som han vil. Og Al-Koranen som åpenbart til deg fra Herren din vil faktisk legge synd og vantro for de fleste av dem. Og vi har forårsaket fiendskap og hat blant dem til dommens dag. Hver gang de tenne bålet krig, Allah slukket det og de gjør ugagn på jorden, og Allah ikke elsker dem som gjør ugagn. -Qs. al-Maida / 5 punkt 64.

Og faktisk Han har også sin høyre hånd på grunnlag av Guds ord, (som betyr): Og de ikke ære Gud ved glorifisere nødvendig saken helt i hendene på jorden på oppstandelsens dag, og himlene rullet opp i sin høyre hånd. Herliggjort være Han og opphøyet ham fra hva de forbinder. -Qs. az-Zumar/39 vers 67 år.

IMAM uttalelse SYAFI'I om Gud SE PÅ det hinsidige

عن الربيع بن سليمان قال كنت ذات يوم عند الشافعي رحمه الله ز جاءه كتاب من الصعيد يسألونه عن قول الله تعالى: كلا إنهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون فكتب فيه لما حجب الله قوما بالسخط دل على أن قوما يرونه بالرضا قال الربيع: أوتدين بهذا يا سيدي قأل : و الله لو لم يقن محمد بن إدريس أنه يرى ربه في المعاد لما عبده في الدنيا

Av ar-Rabi 'bin Sulaiman, sa han: «En dag jeg var i nærheten av Shafi'i og kom et brev fra asken-Sha'id De spurte ham om Guds ord, (som betyr):. En tid Nei, faktisk de var på den dagen var helt overskygget fra (se) deres Lord.-Qs. Muthaffifin/83 vers 15 - og han skriver (svar) inneholder (setning), når Gud blokkerer en av vrede årsaken, så det indikerer at folk ser ham med årsak glede ".
Ar-Rubayyi 'spurte: "Er du religiøs med dette, O min herre?"
Så sa han: "Ved Allah Hadde Muhammed ibn Idris har ikke trodd at han så sin Herre i det hinsidige, ville han ikke tilbe Ham i verden!". (2/286).

عن ابن هرم القرشي يقول سمعت الشافعي في قوله تعالى: كلا إنهم عن ربهم يومئذ لمحجوبون قال فلما حجبهم في السخط كان دليلا على أنهم يرونه في الرضا

Ibn al-Haram Qurasyi, sa han: «Jeg hørte Shafi'i sa i Guds ord l" Nei, sannelig de at dagen var helt overskygget fra (se) deres Herre. - Muthaffifin/83 vers 15 - "Dette er argumentet om at forvalterne av hans så ham på dommedagen [9] (2/387)..

Holdninger sjiamuslimske IMAM SYAFI'I

عن يونس بن عبد الأعلى يقول: سمعت الشافعي إذا ذكر الرافضة عابهم أشد العيب فيقول شر عصابة

Fra Yunus bin Abdila'la, sa han: Jeg har hørt Shafi'i, sjia Rafidhah når kalt navn, kritiserte han ham veldig hardt, og sa: "den styggeste gruppen" [10]. (2/486).

لم أر أحدا أشهد بالزور من الرافضة

Jeg har ikke sett en av de mest falske vitnesbyrd sjiamuslimske Rafidhah [11]. (2/486).

قال الشافعي في الرافضة يحضر الوقعة: لا يعطى من الفيء شيئا لأن الله تعالى ذكر آية الفيء ثم قال: جاءوا من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان فمن لم يقل بها لم يستحق

Ash-Shafi'i sa om Shia Rafidhah i krigen: "Ikke gitt noen av krigsbyttet, for Gud gir paragraf l fa'i (krigsbytte), og deretter sier: Og de som kom etter de (Emigrants og hjelperne), ba de: «Vår Herre, tilgi oss og våre brødre som har tro foran oss, ..."-Qs. al-Hasyr/59 vers 10 - da han som ikke gjør det. angitt så, selvfølgelig, ikke har rett til (få fa'i) [12]. (2/487).

ATTITUDE av Imam SYAFI'I SHUFIYAH (TASHAWWUF)

لو أن رجلا تصوف من أول النهار لم يأت عليه الظهر إلا وجدته أحمق

Hvis noen blir Sufi (bertasawwuf) i morgen, før du kommer utvilsomt Dhuhr tid, ville du finne det, men å være en dåre [13]. (2/503).

ما رأيت صوفيا عاقلا قط إلا مسلم الخواص

Jeg, på ingen måte få en Sufi fornuftig, bortsett muslimske al-Khawash [14]. (2/503).

أسس التصوف الكسل

Prinsippet om tasawwuf er latskap [15]. (2/504).

لا يكون الصوفي صوفيا حتى يكون فيه أربع خصال: كسول, أكول, شؤوم, كثير الفضول

Det er ikke å være en sufi mystiker, å ha fire egenskaper: lat, liker å spise, føler seg ofte uheldig, og mange har gjort forgjeves [16]. (2/504).

Tilsvarende noen av uttalelser og holdninger hans, for å vite hvordan de skal følge ham skikkelig. Forhåpentligvis nyttig.

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 01/Tahun XII/1429/2008M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]



Gjorde profeten Muhammad sallallaahu alaihi wa sallam Life In Nature Grave og høre Yours?



Redaksjonell Innledning
Institutt for Kongeriket Saudi-Arabia Fatwa "Lajnah Da'imah" gir svaret i sin fatwa no. 4383 [1], når de blir spurt om noen av de tingene som angår livet av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam i naturen BARZAKH, som nevnt i hadith av Abu Hurayrah Radi anhu fortalt av Imam Abu Dawud vol. Betydningen av hadith er: Ingen greets meg, bortsett fra Allah for å gjenopprette min ånd til meg, så jeg hilste.
Her er noen spørsmål og svar Da'imah Standing Committee, som ble deretter ledet av Sheikh Abdul Aziz bin Baz rahimahullah, nestleder: Sheikh Abdur Razaq rahimahullah Afifi og medlemmer: Sheikh Abdullah bin Ghudayyan. Oppnevnt med fri oversettelse.

HVA ER profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam GRAVE AS leve i verden

Problem:
I forbindelse med livet til profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam, er strålende i sin grav, profeten Muhammad sallallaahu' alaihi wa sallam lever som lever fysisk i verden, med retur av ånden og den fysiske kroppen inn i han han sallallaahu 'alaihi wa sallam? Eller han sallallaahu 'alaihi wa sallam barzakhiyah ukhrawiyah bor i' Illiyyun toppen uten last (taklif) i He sallallaahu 'alaihi wa sallam? Som ordet Han sallallaahu 'alaihi wa sallam da hun døde (betydning): "O Allah, ved ar-Rafiq al-A'la". Mens kroppen hans nå ligger i en grav fortsatt er uten ånd? Mens stemningen Han sallallaahu 'alaihi wa sallam var i' Illiyyun toppen? Mens foreningen av kropp og sjel med en duftende kroppen hennes skjer på dommens dag? Som Allah sier:

وإذا النفوس زوجت

Og når åndene gjenforent med kroppen. [At-Takwîr/81: 7]

Svar:
Faktisk, vår profet sallallaahu 'alaihi wa sallam levende i sin grav i den forstand av livet etter døden (barzakhiyah). I graven sallallaahu Han alaihi wa sallam få ulike keni'matan livet skjenket av Allah som svar til arbeidet med stor og god, som gjør at han sallallaahu 'alaihi wa sallam under hans liv på jorden. Hilsener og velsignelser av Allah mest Afdhal bør alltid viet til ham.

Men det betyr ikke at hans sjel er returnert til kroppen slik at han sallallaahu 'alaihi wa sallam kom til liv som levde. Det er heller ikke hans ånd med kroppen sin før han samlet sallallaahu 'alaihi wa sallam livet som livet i det hinsidige. Men dette livet er det naturlige liv BARZAKH, halvveis mellom den levende verden og etterlivet.
Dermed er det kjent at han var død (død) som profeter og andre mennesker har dødd tidligere. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

وما جعلنا لبشر من قبلك الخلد أفإن مت فهم الخالدون

Og vi gjorde ikke et menneske før du evig liv. Så hvis du dør, enten de er evig? [Al-Anbiya '/ 21:34]

كل من عليها فان ويبقى وجه ربك ذو الجلال والإكرام

Alt som er på jorden vil gå under. Men ansiktet av din Herre som har makten og æren er fortsatt evig. [Ar-Rahman/55: 26-27]

إنك ميت وإنهم ميتون

Sannelig er du (Muhammed) vil dø, og de vil dø uansett. [Az-Zumar/39: 30]

Og andre vers som beviser at Allah mewafatkan Han sallallaahu 'alaihi wa sallam. I tillegg har det (det er andre bevis, blant dem):

• At Sahabah Radi anhum vært bading liket han sallallaahu 'alaihi wa sallam, mengafaninya, menyalatkannya og begravet. Hvis profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam var i live som livet han sallallaahu' alaihi wa sallam i verden, selvfølgelig vil de ikke gjøre alt, de tingene de gjorde til alle de andre døde.

• Radi anhuma Fatima har også bedt om arven etter sin fars arv. For Fatima mener at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har dødd. Og denne troen ikke er avvist av noen blant følgesvennene. Men Abu Bakr Radi anhu forklarte at profeter ikke arve eiendom. [2]

• Radi anhum Følgesvennene har også blitt enige om å velge en kalif for muslimer etter døden han sallallaahu 'alaihi wa sallam som etterfølgeren lederskap. Og det skjedde med utnevnelsen av Abu Bakr som kalif Umar Radi. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var i live som bor i verden, selvfølgelig ikke de vil holde utnevnelsen av kalifen. Dermed er det ijma "av Sahaba Radi anhum at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har dødd.

• Tilsvarende når fitnah (splid personer) og vektproblemer plaget folk under regimet til Uthman og Ali Radi anhuma, også problemer før og etter. Når det skjer, gjorde Sahaba ikke gå til graven profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å søke råd eller å be om hjelp, slik at en vei ut, og tvisteløsning og disse problemene. Hvis profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var i live som bor i verden, selvfølgelig ikke de kommer til å kaste bort denne muligheten, mens de desperat trenger tilstedeværelsen av folk som kunne redde dem fra katastrofer som omgir dem.

Ånden av ham, den ånd som var i 'høyeste Illiyun fordi han sallallaahu' alaihi wa sallam var den beste mannen. Allah har gitt en høy posisjon i He sallallaahu 'alaihi wa sallam i himmelen.

HVA Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam høre noen SAMTALER eller bønn

Problem:
Gjorde profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam i en strålende grav kan høre hver bønn eller samtalen leve, eller lytte til spesielle bønner adressert til ham? Som hadith (betydningen): "Den som shalawat meg i min grav, jeg hører det ..." og så videre. til slutten av hadith? Er dette hadith saheeh, da'eef eller falsk i navnet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam?

Svar:
Hjemme, vil alle de døde hører samtalen av de levende etterkommere av Adam, og heller ikke hørt hans bønn. Som Allah sier:

وما أنت بمسمع من في القبور

Og du (Muhammed) kunne ikke gjøre folk som er i gravene kan høre. [Fathir/35: 22]

Det er ingen informasjon som er autentisk, både i Koranen og Sunnah Shahihah, som kan bevise at profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam i graven å høre hver bønn eller ringe en levende person, så det er ansett for å være det spesielle ved profeten sallallaahu' alaihi wa sallam.

Et klart historie profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er at velsignelser og hilsener fra folk som leser det vil være opp til han sallallaahu' alaihi wa sallam. Det var det. Begge leste bønner nær graven til profeten Muhammed eller bort fra det. Akkurat det samme, han fortsatt vil være opp til sallallaahu 'alaihi wa sallam. Basert på en klar historie Ali ibn Husayn ibn Ali Radi anhum (barnebarn av Ali ibn Abi Talib strålebehandling penn anhu), så han en mann som kom inn i et hull i graven profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, og folk får til det og be. Da Ali bin Hussein bin Ali Radi anhum forbud og sa:. "Skal jeg fortelle deg en hadith som jeg har hørt fra min far, fra min bestefar, av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam Han sa:

لا تتخذوا قبري عيدا, ولا بيوتكم قبورا, وصلوا علي فإن تسليمكم يبلغني أين كنتم. رواه أحمد وغيره

Ikke gjør min grav som en feiring av deg, og du ikke gjør dine hus som graver, lese bønner over meg, faktisk hilsen du kommer til meg uansett hvor du er. [3]

Som for hadith:

من صلى علي عند قبري سمعته ومن صلى علي بعيدا بلغته

Den som shalawat meg nær min grav, hører jeg ham, og den som meg shalawat fra langt borte, vil det være opp til ham.

Så dette hadith er en hadith da'eef henhold til Hadith lærde. Syaikhu Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sa:. "Dette hadith er en hadith maudhu '(falsk) på vegne av al-A'masy henhold til konsensus av lærde [4]

Mens hadith fortalt av Abu Dawood med en hasan isnaad, fra Abu Hurayrah Radi anhu at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ما من أحد يسلم علي إلا رد الله علي روحي حتى أرد عليه السلام

Ingen greets meg, bortsett fra Allah vil gjenopprette min ånd til meg, så jeg vil svare på hilsenen hans. [5]
Så dette hadith er ikke lyse (sharih) forklarer at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam hørt (til høyre) hilser på en muslim. Det er også mulighet for meningen er profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam ville svare hvis en muslim hilsen engel fortalte han sallallaahu' alaihi wa sallam muslimske hilsen ham.

Selv om vi antar at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam faktisk hørt hilsen til en muslim, men det er ikke nødvendigvis sikkert at han sallallaahu' alaihi wa sallam kan høre hver bønn og anrop til en levende person han sallallaahu 'alaihi wa sallam.

SYIRIKKAH be til profeten Muhammed sallallaahu alaihi wa sallam
Ringe profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam eller be til ham, slik at han sallallaahu' alaihi wa sallam møte behovene til søkeren, eller air-isti'anah (hjelp) i He sallallaahu 'alaihi wa sallam at han adressere katastrofe eller katastrofe, enten de skjer i nærheten av kirkegård Han er edel, eller eksternt, enten lovlig eller ikke skulke så ille?

Svar:
Bedende, ringer og ber om hjelp til ham etter at han døde, så han oppfyller behovene til innringere og at han sallallaahu 'alaihi wa sallam off nød, er loven skulke akbar, forårsaker gjerningsmannen ut av islam, godt utført nær graven, eller langt fra graven. For eksempel, hvis noen sa, "O Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam, gi meg forbønn!" . Eller sier "Tilbake dette ting mangler, eller andre ord basert generalitet Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا

Sikkert disse stedene tilhører Allah baugen ned, så ikke tigge (be) til noen i tillegg til Allah. [Al-Jin/72: 18]

ومن يدع مع الله إلها آخر لا برهان له به فإنما حسابه عند ربه إنه لا يفلح الكافرون

Og den som påkaller (tilbedelse) til de andre gudene i tillegg til Allah, når ingen buktipun ham om det, så beregningen bare på sin Herre. Virkelig de vantro ikke vil være heldig. [Al-Mu'minûn / 23:117]

يولج الليل في النهار ويولج النهار في الليل وسخر الشمس والقمر كل يجري لأجل مسمى ذلكم الله ربكم له الملك والذين تدعون من دونه ما يملكون من قطمير إن تدعوهم لا يسمعوا دعاءكم ولو سمعوا ما استجابوا لكم ويوم القيامة يكفرون بشرككم ولا ينبئك مثل خبير

Han satte natt til dag og innlemme dagslys inn i kveld og solen og månen, som hver kjører under en bestemt tid. Hvem (gjøre) slik at Allah, deres Herre, er hans alle riker. Og de som du ringe (bønn / tilbedelse) foruten Allah ikke har noe skjønt tynn epidermis. Hvis du klage til de, de ikke høre stemmen din, og hvis bare de hører, kan de ikke tillate forespørsel. Og på oppstandelsens dag vil de nekte kemusyrikanmu. Og ingen kan gi deg den informasjonen som gis av Allah den Allmektige nøye. [Fâthir/35 :13-14]

Slik fatwaer Lajnah Da'imah som forteller om i sin grav, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam hørt hilsener, bønner, forespørsler og lyd levende? Svaret er at det er ingen klare tekster beskrive det. Hvis det hadde profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam hørte hilsen av den levende rettet mot ham, men det betyr ikke at han hørte hvert ord, ringe og be ham. Selv anket til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam så han trenger søkeren er skulke Akbar. Spesielt hvis det ikke er profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, men høy hans posisjon som ordfører. Bør folk frykter Allah, og frykt for sine trusler. Ingen kan hjelpe ham hvis Allahs vrede og straff påført ham. Nas'aluLLaha al-'Afiyah.

[Transkribert fra magasiner Sunnah 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]
_______
Fotnote
[1]. Kan sees i Fataawa al-Lajnah ad-Dâ'imah, Verifikasjon og Tartib: Shaykh Ahmad ibn Abdul Razaq ad-Duwaisy, daar 'Ashimah, III/227-231
[2]. Som nevnt i Sahih al-Bukhari, no: 6725, Bari 6726/Fathul XII / 5, Sahih Muslim / Sharh en-Nawawi, verifisering Khalil Ma'mun XII/299 Syiha, nei. 4555 og Abu Dawud (Sahih Sunan Abi Dawud, Shaykh al-Albani II/239, nei. 2968, 2969, 2970, 2977 osv.
[3]. Listen hadith fortalt av Abu al-Mushili Ya'la i Musnadnya, nei. 469. Muhaqqiq Musnad Abi Ya'la: Hussain Salim Asad sagt ovenfor da'eef historie fordi munqathi '. Ali ibn Husayn ibn Ali har fortalt at hans bestefar mursal. Se Abi Musnan Ya'la, Verifikasjon: Salim Asad Husain I/361-362 no. 469, Maktabah ar-Rushd og daar al-Ma'mun opplyst Turats, cet. Jeg 1430 H/2009 M. Men det er en saheeh hadeeth matching, fortalt av Abu Dawood, fra Abu Hurayrah Radi anhu, sa han: Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا تجعلوا بيوتكم قبورا, و لا تجعلوا قبري عيدا, وصلوا علي فإن صلاتكم تبلغني حيث كنتم.

Du skal ikke gjøre husene som graver, og du skal ikke gjøre min grav som en feiring, og shalawatlah meg, faktisk shalawatmu kommer til meg uansett hvor du sier. (Se Saheeh Sunan Abi Dawud, Shaykh al-Albani I/571, nei. 2042
[4]. Konsultere Velkommen "i Majmoo 'Fataawa Ibni Taymiyyah XVII/241
[5]. Se Saheeh Sunan Abi Dawud, op.cit. I/570 Kitab al-Manasik, Bab al-Qubur Ziyarati, nei. 2041


Forstå Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah

A
Av
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


A. Definisjon av 'Aqeedah
'Aqidah (العقيدة) i henhold til det arabiske språket (etymologi) er avledet fra ordet al-' aqdu (العقد) som betyr obligasjonen, at-tautsiiqu (التوثيق) som betyr tro eller sterk tro, al-ihkaamu (الإحكام) som betyr bekrefter (sett ), og ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) bindes sterkt signifikant. [1]

I mellomtiden, i henhold til vilkårene (terminologi): 'aqidah er tro og visshet, som uten tvil for de som tror.

Dermed 'den islamske Aqeedah er urokkelig tro og er sikker på å Allah Subhanahu wa Ta'ala i hver kjøring forpliktelser, Tauhid [2] og adlyde ham, tror på Hans engler, Hans sendebud, bok- Hans bok, The slutten av dagen, gode og dårlige skjebne og tro på alt som ikke har noe ekte om prinsippene for religion (islamsk teologi), et overnaturlig saker, tro på hva ijma '(konsensus) av Salafush Salih, og Alle nyheter qath'i (definitivt), både vitenskapelig og i amaliyah definert i henhold til Al-Koranen og autentisk Sunnah og ijma 'Salafush Salih. [3]

B. Attraksjoner: Science Studies 'Aqeedah [4]
'Aqidah sett fra perspektivet til en science-fit konsept Ahlus Sunnah wal Jama'ah-dekker emner: Unity, Faith, islam, problemet ghaibiyyaat (usett ting), profeti, skjebne, nyheter (om fortid og fremtid), det rettslige grunnlaget qath'i (sikkert), alle av det grunnleggende av religion og tro, inkludert fornektelse av Ahl-ul-AHWA 'wal Bida' (tilhengere av lidenskaper og innovasjon ekspert) , alle skoler og sekter menyempal igjen misvisende og holdninger til dem.

Disipliner 'aqidah har et navn som i samsvar med, og navnene er forskjellige mellom Ahlus Sunnah med firqah-firqah (fraksjoner) mer.

• Navngi 'Aqeedah av Ahlus Sunnah av:
Blant navnene på 'Aqeedah av Ahlus Sunnah ifølge forskere er:

1. Al-Iman
'Aqeedah kalles også al-Iman som nevnt i Al-Koranen og hadithene av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, som 'Aqeedah diskutere de seks pilarer tro og forhold knyttet til dette. Som nevnt av al-Iman i en berømt hadith kjent som Hadith Jibril Alaihissallam. Og de lærde av Ahlus Sunnah ofte nevner begrepet "Aqeedah al-Iman i sine bøker. [5]

2. 'Aqidah (I'tiqaad og' Aqaa-id)
Lærde av Ahlus Sunnah kalles ofte vitenskapen om 'Aqeedah i form av "Aqeedah Salaf:. Aqidah Ahl al-I'tiqaad Atsar og i sine bøker [6]

3. Guds Enhet
'Aqeedah av Tawheed som navngitt av diskusjonen dreide seg Tawheed eller pengesaan til Gud i Rububiyyah, Uluhiyyah og Asma' wa Shifat. Dermed en studie av vitenskap Tawheed 'Aqeedah av de mest edle og hovedmålet. Det er derfor vitenskapen kalles vitenskapen om Tawheed generelt i henhold til Salaf lærde. [7]

4. As-Sunnah
Sunnah betyr veien. 'Aqeedah Salaf As-Sunnah kalt for sine tilhengere til å følge stien tatt av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, og hans følgesvenner i saken Radi anhum 'aqidah. Og dette begrepet er betegnelsen berømte (populær) i de første tre generasjoner. [8]

5. Islamsk teologi og Ushuluddiyanah
Usul betyr tro søyler, islams fem søyler og qath'i problemer og problemer som har blitt konsensus av de lærde. [9]

6. Akbar Al-Fiqhul
Dette er et annet navn for islamsk teologi og det motsatte av al-Fiqhul Ashghar, en samling av lover ijtihadi. [10]

7. Ash-Shariah
Poenget er at alt som har blitt satt av Allah og Hans sendebud gatene skjema guide, er spesielt og mest grunnleggende Ushuluddin (spørsmål om 'Aqeedah). [11]

Det er noen andre navn vitenskap "Aqeedah av de mest berømte, og noen ganger tillegg av Ahlus Sunnah kalt" Aqeedah dem med navnene som brukes av Ahlus Sunnah, som de fleste av strømmen Asyaa'irah (Asha'ira), spesielt eksperter av hadith blant dem.

• Naming 'aqidah henhold firqah (sekt) som:
Er det noen andre begreper som brukes av firqah (sekt) enn Ahlus Sunnah som vitenskapens navn 'aqidah, og den mest berømte av disse er:

1. Science Kalam
Navnsetting er kjent over hele teologiske stream mutakallimin (pengagung vitenskap Kalam), for eksempel flyt av Mu'tazilites, Asyaa'irah [12] og gruppen som går sammen med dem. Dette navnet bør ikke brukes, fordi vitenskapen selv Kalam merupa lengre en ny ting, og har diada-oppfinne prinsippet taqawwul (si noe) Guds navn ikke er basert på vitenskap.

Og forbud bolehnya navn i motsetning til metodene som er brukt Salaf lærde i å definere problemer "aqidah.

2. Filosofi
Dette begrepet brukes av filosofer og mennesker i tråd med dem. Dette er navnet som ikke bør brukes i "aqidah, fordi den grunnleggende filosofi som er innbilt, rasjonalitet, fiction og overtro synspunkter om ting usett.

3. Tashawwuf
Dette begrepet brukes av noen av Shufi, filosof, orientalist og folk i tråd med dem. Dette er navnet som ikke bør brukes i "aqidah, fordi det er navngiving av nye lengre oppfinne diada. Den inneholder Shufi delirium, krav og tilståelser av deres overtro brukes som referanse i 'aqidah.

Navngiving Tashawwuf og Shufi ikke kjent i begynnelsen av Islam. Naming er kjent (det) etter at eller få inn i islam fra religiøse lære og tro enn islam.

Dr. Shabir Tha'imah kommenterte i sin bok, wa ash-Shuufiyyah Mu'taqadan Maslakan: "Det er klart at Tashawwuf påvirket av livet for de kristne presteskapet, de liker å bruke klær av ull og bor i klostrene, og det er enorme. Islam besluttet denne vanen da han ga alle land til monoteisme. Islam gir en god innflytelse på livene og forbedre rutiner for tilbedelse av feil personer før islam ". [13]

Shaykh Dr. Ihsan Divine Zahir (. D. 1407 H) rahimahullah sa i sin at-Tashawwuful-Mansya 'wal Mashaadir: "Hvis vi ser nøye om læren til første og siste Shufi (senere) samt synspunkter er notert og anerkjent av deres i bøkene Shufi både gamle og nye, vil vi tydelig se at mye forskjell mellom Shufi læren Al-Koranen og Sunnah. Så også vi aldri har sett noen frø Shufi i veien for livet profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner Radi anhum, de er (som best) alternativ Allaah av sine tjenere (etter profetene og apostlene). I stedet kan vi se at læren Tashawwuf tatt fra kristne prester, Brahmin, hinduistiske, jødiske, buddhistiske og alle zuhudan, ask-Syu'ubi begrep i Zoroastrianisme i Iran som er den tidlige perioden av Shufi, Ghanusiyah, gresk, og tenkte Neo -platonismen, som ble gjort av folk Shufi senere. "[14]

Shaykh 'Abdurrahman al-Vice rahimahullah sa i sin bok, Mashra'ut Tashawwuf: "Sannelig, det er en bløff Tashawwuf (forræderi) mest avskyelig og forkastelig. Shaytan har gjort en tjener av Allah bedratt ham og kjempe mot Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. Faktisk Tashawwuf er (som) under dekke av at han ble sett på som en Zoroastrian en ekspert tilbedelse, selv dekke av alle fiender av denne religionen. Når undersøkt mer i dybden, vil bli funnet i læren om at det Shufi lære brahmanismen, buddhisme, Zoroasterisme, Platoisme, jødedom, kristendom og hedenskap. "[15]

4. Ilaahiyyat (teologi)
Illahiyat er studiet av "Aqeedah med metodikken i filosofi. Dette er navnet som brukes av mutakallimin, filosofer, orientalister og deres tilhengere. Dette er også navngiving er feil at disse navnene ikke bør brukes, fordi de mener de filosofer og filosofiske forklaringer på mutakallimin om AllahSubhanahu wa Ta'alal henhold til oppfatningen deres.

5. Bak kraften i naturen Metafysisk
Begrepet brukes av filosofer og vestlige forfattere så vel som de som er i tråd med dem. Dette navnet bør ikke brukes, fordi det er kun basert på menneskelige tanker alene og mot Al-Koranen og Sunnah.

Mange mennesker som kaller det de mener og de prinsipper eller ideer som de bekjenner en tro, selv om det er falsk (bathil) eller har ingen basis (argumenter) 'aqli og naqli. Faktisk 'aqidah som har en sann forståelse av "Aqeedah av Ahlus Sunnah wal Jama'ah er hentet fra Al-Koranen og hadithene av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam en saheeh og ijma 'Salafush Salih.

C. Definisjonen av Salaf (السلف)
I henhold til språket (etymologi), betyr Salaf (السلف) tidligere (forfedre), den eldre og mer viktig [16]. Salaf betyr forgjengeren. Hvis det er sagt (سلف الرجل) noen Salaf, som betyr både foreldre som hadde gått foran ham. [17]

I henhold til vilkårene (terminologi), betyr ordet Salaf den første generasjonen og det beste av Ummah (muslimske), som består av Sahaba, Tabi'in, tabi'ut Tabi'in og imamene carrier instruksjonene på de tre periode (generasjon / fremtid) først ble hedret av Allah Subhanahu wa Ta'ala, som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.

"Den beste mannen er på min tid (dvs. den tid av følgesvennene), deretter neste (Tabi'in periode), så neste (perioden tabi'ut Tabi'in)." [18]

Ifølge al-Qalsyani: "Salafush Salih var den første generasjon av denne Ummah en veldig dyp forståelse av vitenskap, som følger profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og holde Sunnah. Gud valgte dem til å følge Hans profet sallallaahu 'alaihi wa sallam og etablere Hans religion ... "[19]

Shaykh Mahmud Ahmad Khafaji sa i sin bok al-'Aqiidatul Islamiyyah Bainas Salafiyyah wal Mu'tazilah: "Fastsettelse av Salaf sikt er ikke nok å bare begrenset periode, bør selv tilsvare Al-Koranen og Sunnah henhold til forståelsen Salafush Salih (på 'aqidah, manhaj, moral og mystikk-pent.). Alle som tror ifølge Al-Koranen og Sunnah 'aqidah, i henhold til forståelse av lov og suluknya Salaf, da kalles det salafi selv fjernt sted og annen tid. I stedet bryter den som mener Al-Koranen og Sunnah, så han er ikke en salafi selv om han levde i de dager Venner, Ta-bi'in og tabi'ut Tabi'in. [20]

Penisbatan eller ord Salaf as-Salafiyyuun ikke inkluderer tilfeller av kjetteri, men det er penisbatan penisbatan den syar'i som person tilskriver seg til den første generasjonen av denne ummah, nemlig Sahaba, og tabi'ut Tabi'in Tabi'in.

Ahlus Sunnah wal Jama'ah sa også som-Salafiyyuun fordi de følger manhaj av Venn og Salih Salafush tabi'ut Tabi'in. Så alle som fulgte i deres fotspor og drives av sine manhaj-in på all-time, er de kalt Salafis, som tilskrives Salaf. Salaf er ikke en gruppe eller klasse som forstått av folk flest, men det er en manhaj (live-system i ber'aqidah, tilbedelse, megle, moralsk og ellers) som er obligatorisk for enhver muslim. Dermed forstå Salaf tilskrives folk som vedlikeholder sikkerhet 'aqeedah og manhaj gjort i henhold til hva profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, og hans følgesvenner Radi anhum før strid og splid. [21]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah rahimahullah (. D. 728 H) [22] sa: "Det er ikke en skam for folk som dukket opp manhaj Salaf og person tilskriver seg til Salaf, selv forpliktet til å akseptere det som sådan manhaj Salaf er ingenting annet enn sannheten." [23 ]

[Kopiert fra boken Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Skriver tredje 1427H/Juni 2006M]



Definisjon av Ahlus Sunnah wal Jama'ah. Historie fremveksten av Ahlus Sunnah wal Jama'ah sikt



Av
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


D. Definisjon av Ahlus Sunnah wal Jama'ah
Ahlus Sunnah wal Jama'ah er:
De som tar hva noensinne tatt av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, og hans følgesvenner Radi anhum. Kalt Ahlus Sunnah, på grunn av den sterke (de) hold og berittiba '(følg) Sunnah av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, og hans følgesvenner Radi anhum.

As-Sunnah i henhold til språket (etymologi) er en bane / vei, enten det er bra eller dårlig måte. [1]

I mellomtiden, i henhold til forskere 'Aqeedah (terminologi), er As-Sunnah en guide som har blitt gjort av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, og hans følgesvenner, både om vitenskap, i'tiqad (tro), ord og gjerning. Og dette er Sunnah som skal følges, vil de som følger ham bli rost og kritisert dem som ville menyalahinya. [2]

Forstå As-Sunnah av Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (d. 795 H): "As-Sunnah er veien tatt, inkluderer klamre seg til hva som er implementert Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans etterfølger som veiledet og rett form jeg 'tiqad (tro), ord og gjerninger. Det er den perfekte Sunnah. Derfor ble den forrige generasjonen ikke navngitt Salaf As-Sunnah, bortsett hva dekker tre aspekter. Det er fortalt fra Imam Hasan al-Basri (d.. 110 H), Imam al-Auza'i (d.. 157 H) og Imam Fudhail bin 'Iyadh (d.. 187 H). "[3]

Kalt al-Jama'ah, fordi de er forent i sannheten, ikke vil berpecah-sider i religiøse spørsmål, samlet under ledelse av imamene (følge) al-haqq (sannheten), ikke å komme ut av sin menighet og Følg det som har blitt en avtale Salaful Ummah. [4]

Jama'ah ifølge forskere 'Aqeedah (terminologi) er den første generasjon av denne Ummah, nemlig følgesvennene, tabi'ut Tabi'in samt de som følger i godhet til oppstandelsens dag, som samlet på sannheten. [5]

Imam Abu Samma rahimahullah Shafi'i (. D. 665 H) sa: "Ordren om å holde på til menigheten, er intensjonen å holde på sannheten og følge den. Selv om carry bit og Sunnah som menyalahinya mye. Fordi sannheten er det som blir gjort av menigheten til den første, som bar profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, og hans følgesvenner uten varsel til personer som avviker (forplikte løgn) etter dem. "

Som nevnt av Ibn Masud Radi anhu: [6]

الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.

"Al-Jama'ah følger sannheten, selv om du er alene." [7]

Så, Ahlus Sunnah wal Jama'ah er de som har en natur og karakter til å følge Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og styre klar av de nye saker og innovasjoner i religion.

Fordi de er de som ittiba '(følge) til Sunnah av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam og følg Atsar (spor Salaful Ummah), så de blir også kalt Ahlul hadith, Ahlul Atsar og Ahlul Ittiba '. I tillegg er de også sies å være ath-Thaa-ifatul Manshuurah (klasse får hjelp Allah), al-Firqatun Naajiyah (Sect), Ghurabaa '(utlending).

Om ath-Thaa-ifatul Manshuurah, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.

"Det hadde alltid vært et parti av min ummah som alltid opprettholde Guds bud, vil ikke skade dem som ikke kan hjelpe dem og de menneskene de menyelisihi opp kom Guds bud og de holder på toppen av veien." [8]

På al-Ghurabaa ', profeten sallallaahu sa alaihi wa sallam:

بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.

"Islam i utgangspunktet fremmed, og skal vende tilbake som fremmede først, deretter heldig for al-Ghurabaa" (utlendinger). "[9]

Mens betydningen av al-Ghurabaa 'er som fortalt av Abdullah ibn Amr ibn al-' Ash Radi anhuma når en dag profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forklarte betydningen av al-Ghurabaa ", sa han sallallaahu' alaihi wa sallam:

أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.

"Folk som tilber i sentrum av mange mennesker som er fattige, de som er ulydige mot dem mer enn å adlyde dem." [10]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa også om betydningen av al-Ghurabaa':

الذين يصلحون عند فساد الناس.

"Det er, er folk alltid forbedre (ummah) midt i ødeleggelsen av mennesker." [11]

I en annen beretning nevnt:

... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.

"Det folk som fester Sunnah (Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam) etter ødelagt av mannen". [12]

Ahlus Sunnah, heter ath-Tha-Ifah al-Mansurah og al-Firqatun Najiyah alle Ahlul hadith. Omtale av Ahlus Sunnah, ath-Thaifah al-Mansurah og al-Firqatun Najiyah den Ahlul hadith noe berømte og kjent siden Salaf generasjon, fordi omtale av det er et krav av tekster og i samsvar med de vilkår og realiteter. Det er fortalt med en saheeh isnaad fra imamene som: 'Abdullah Ibn al-Mubarak: Ali ibn Madini, Ahmad ibn Hanbal, al-Bukhari, Ahmad bin Sinan [13] og andre, رحمهم الله.

Imam Shafi'i [14] (. D. 204 H) rahimahullah sa: "Når jeg ser en hadith ekspert, som om jeg så en av følgesvennene til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, forhåpentligvis Allah belønne de beste til dem. De har vært å holde spesifikk av religion for oss, og obligatorisk for oss å takke dem for deres innsats. "[15]

Imam Ibn Hazm Azh-Zhahiri (. D. 456 H) rahimahullah forklarer Ahlus Sunnah: "Ahlus Sunnah som vi har nevnt det var Ahl-ul-haqq, mens i tillegg er de Ahlul Bid'ah. For faktisk er det Ahlus Sunnah av Sahaba Radi anhum og alle som fulgte dem fra Tabi'in manhaj valgt, aske-haabul hadith og fulgte dem fra jurister fra hver generasjon før vår tid, så vel som legfolk som følger dem både i øst og i vest. "[16]

E. Historie fremveksten av Ahlus Sunnah wal Jama'ah sikt
Navngi begrepet Ahlus Sunnah har eksistert siden den første generasjonen av islam i den perioden av opphøyet Gud, generering av følgesvennene, Tabi'in og Tabiut Tabi'in.

Abdullah ibn 'Abbaas anhuma [17] sa ved tolkningen av Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون

"På den dagen på den tiden det var hvite ansikter glød, og noen svart ansikt dystre. Som for folk som står overfor dystre svart (som sagt): «Hvorfor ikke tror du etter din tro? På grunn av at følte pine forårsaket vantro at "[Ali Imran: 106].

"De hvite mennesker ansikt er de Ahlus Sunnah wal Jama'ah, mens den svarte ansiktet de er Ahlul Bid'ah og villedet." [18]

Da begrepet Ahlus Sunnah er fulgt av de fleste forskere i Salaf رحمهم الله, blant dem:

1.Ayyub as-Sikhtiyani rahimahullah (. D. 131 H), sa han: «Da jeg ble varslet om dødsfallet til en av Ahlus Sunnah som om mangler en av mine lemmer."

2. ATS-Tsaury rahimahullah Sufyan (. D. 161 H) sa: "Jeg wasiatkan du holder deg til Ahlus Sunnah godt, fordi de er al-ghurabaa '. Hvordan Ahlus Sunnah wal Jama'ah minst. "[19]

3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. D. 187 H) sa: "... Sier Ahlus Sunnah:. Tro er tro, ord og gjerninger"

4. Abu 'Ubaid al-Qasim ibn Sallam rahimahullah (. Levende th 157-224 H) sa i sin bok Muqaddimah al-Iimaan [21]: "... Og ja hvis du spør meg om tro, bestrider folk perfeksjon av tro, vokser og tap av tro, og du sier som om du ønsker å vite troen ifølge Ahlus Sunnah av veien ... "

5. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. Levende th 164-241 AH), sa han i sin bok Muqaddimah, As-Sunnah: "Disse skolene Ahlul 'ilmi, ask-haabul atsar og Ahlus Sunnah, er de kjent som tilhengere av Sunnah sallallaahu 'alaihi wa sallam, og hans følgesvenner, siden den tiden av Sahaba Radi anhum til på det nåværende tidspunkt ... "

6. Imam Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. D. 310 H) sa: "... Som for retten av ordene i troen på at de troende vil se Allah på dommedagen, da det er det vår religiøse tro med ham, og vi vet at Ahlus Sunnah wal Jama'ah fant innbyggerne i himmelen vil se Gud i samsvar med hadith av profeten nyheter Shaallallahu 'alaihi wa sallam. "[23]

7. Imam Abu Jaffar Ahmad ibn Muhammad ath-Thahawi rahimahullah (live th. 239-321 H). Han sier i boken Muqaddimah 'aqidahnya den berømte (al-' Aqiidatuth Thahaawiyyah): "... Dette er forklaringen av" Aqeedah av Ahlus Sunnah wal Jama'ah. "

Med penukilan, så er det klart for oss at Ahlus Sunnah lafazh allerede kjent blant Salaf (tidlig generasjon av denne Ummah) og de lærde etterpå. Begrepet Ahlus Sunnah er en absolutt begrep i motsetning til ordet Ahlul Bid'ah. Lærde av Ahlus Sunnah skriftlig redegjørelse for 'Aqeedah av Ahlus Sunnah at Ummah ideologi' aqidah er rett og å skille mellom dem og Ahlul Bid'ah. Som har blitt gjort av Imam Ahmad bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi og andre.

Og også som et motsvar til de som hevder at begrepet Ahlus Sunnah ble først brukt av en gruppe Asha'ira, mens Asha'ira oppstår i det 3. århundre og 4. Hijriyyah. [24]

I hovedsak Asha'ira ikke tilskrives Ahlus Sunnah, på grunn av noen grunnleggende forskjeller i prinsipper, herunder:

1. Menta'-wil Asha'ira attributter av Allah Ta'ala, mens Ahlus Sunnah definere Guds egenskaper som definert av Allah og Hans sendebud, slik istiwa 'naturen', ansikt, hånd, Al-Koranen-en Kalamullah , og andre.

2. Asha'ira syslet med vitenskapen om Kalam, forskere av Ahlus Sunnah mens det fordømte vitenskapen Kalam, som en forklaring Imam Shafi'i rahimahullah når fordømte vitenskapen Kalam.

3. Asha'ira avvise den autentiske nyheter om Guds egenskaper, avviser de det med fornuft og qiyas (analogi) dem. [25]

[Kopiert fra boken Sharh Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jama'ah, forfatter Yazid bin Abdul Qadir Jawas, Publisher Reader Imam ash-Shafi'i, Po Box 7803/JACC 13340A Jakarta, Skriver tredje 1427H/Juni 2006M]


kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar