Sabtu, 20 Oktober 2012

Sharh Al-Fattah navn Allah, og Allah har smukke navne, så bede til ham med navne på hans er. Og holde sig væk fra dem, der afviger i (forståelse) hans navne. De vil blive belønnet for hvad de gør. [Al-A'raf / 07:180]


Sharh Al-Fattah navn Allah, og Allah har smukke navne, så bede til ham med navne på hans er. Og holde sig væk fra dem, der afviger i (forståelse) hans navne. De vil blive belønnet for hvad de gør. [Al-A'raf / 07:180]


Ved
DR Ustadz Ali Musri Semjan Son


SWT GUD har en vidunderlig NAVNE
Allah Subhanahu wa Ta'ala har navne, der er meget dyrebart og smukt. Den herlighed og skønhed, er revideret fra to aspekter, nemlig lafazh vilkår og med hensyn til betydning. Betydningen af ​​navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala viste karakteren af ​​Allah, mest perfekte. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

ولله الأسماء الحسنى فادعوه بها وذروا الذين يلحدون في أسمائه سيجزون ما كانوا يعملون

Og Allah har smukke navne, så bede til ham med navne på hans er. Og holde sig væk fra dem, der afviger i (forståelse) hans navne. De vil blive belønnet for hvad de gør. [Al-A'raf / 07:180]

Navne på Allah Subhanahu wa Ta'ala, der er nogle ting, som vi skal forstå, som er indeholdt i afsnittet ovenfor.

Først: At tro, at Allah Subhanahu wa Ta'ala har navnene på de meget ædel smuk. De, som ikke tror navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala, så denne person ikke tror på Allah Subhanahu wa Ta'ala fuldt ud og korrekt. Når vi ser på, så mange vers i Koranen `en er dækket med navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala. Og betydningen af ​​navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala er meget tæt knyttet til som led i verset selv.

For det andet: Navne på Allah Subhanahu wa Ta'ala er meningen med en perfekt menggandung kaldes natur. Folk, der ikke tror om karakteren af ​​den terkandumg navnene på Gud betyder, at han havde begået uregelmæssigheder i troen på Gud.

Tredje: bede og tilbede Allah Subhanahu wa Ta'ala med ædle navne. For at opnå topkvalitet i tilbedelse til Allah Subhanahu wa Ta'ala, er at forstå betydningen af ​​det navn, som Gud. Så det giver en følelse af ydmyghed i tilbedelse, fordi tilbedelse, som hvis vi ser Allah Subhanahu wa Ta'ala eller vi bliver set af ham.

Virtue huske 99 NAMA-NAMA GOD subhanahu wa ta'ala BEAUTIFUL
Under henvisning til ovennævnte emne, jo mere blev det klart for os, hvor vigtigt det er at lære betydningen af ​​navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala. Vores Profet Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har også slået til lyd for i sin sagde:

إن لله تسعة وتسعين اسما مائة إلا واحدا من أحصاها دخل الجنة (متفق عليه).

Sandelig Allah har 99 navne, hundrede undtagen én, han, der huskes dem vil komme i Paradiset. [Bukhari, Muslim]

Ordet الإحصاء (lær) forklares med lærde, har flere niveauer. Først huske den mundtlige forhandling. For det andet, forstår betydningen indeholdt i Guds navn er overalt. For det tredje gælder betydningen af ​​navnene på Gud i bøn og tilbedelse, eller med andre ord gemt i form af praksis. [1]

Ovenstående hadith angiver ikke det samlede antal restriktioner på navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala. Men at begrænse antallet af navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala, der skal gemmes for prioriteten som anført i hadith, dvs komme i himlen. Derfor er det blevet beskrevet i en anden hadith, det samlede antal af Allahs navn Subhanahu wa Ta'ala ingen kender undtagen Gud alene. Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vidste ikke med sikkerhed, som anført i bøn af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:

أسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو علمته أحدا من خلقك أو أنزلته في كتابك أو استأثرت به في علم الغيب عندك رواه أحمد وغيره.

Jeg beder Dig ved hvert navn, du har, at du giver dig selv til sit navn, eller fortælle dig en af ​​Thy skabninger, eller Du har åbenbaret i din bog, eller du holder det i realm af Thy usete . [Berettet af Ahmad og andre, der er klassificeret som Saheeh af Ibn al-Qayyim og Shaykh al-Albani]. [2]

I denne hadith nævnt tre dele af navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala.
1. Den første del, Guds navn fortælle ham dels skabninger, både fra englene eller den anden, men ingen omtale i Bibelen Guds.

2. Det andet afsnit, i Guds navn afsløret, og nævner det i hans hellige bog.

3. Den tredje del, Guds navn skjult i hans side i det overnaturlige realm.

Fra denne beskrivelse, vi navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala kan kun kende gennem bogen Al-Koranen `en og hadithene er saheeh. I dette tilfælde, i udtalelsen fra forskere, der har gjort forskning erklærede de, at Guds navne, der er indeholdt i Koranen `en og en hadîth Saheeh af mere end 99 navne. [3]

Så hvordan man kan forstå både ovennævnte hadith? De to er ikke indbyrdes modstridende hadith. Det kan forstås af det følgende eksempel.

For eksempel, hvis nogen siger: "Jeg har penge på 99.000 dollars for min infakkan". Selvfølgelig vil disse ord ikke blive forstået, at han ikke havde penge til en anden. Måske har han 200.000 dollars, men det diinfakkan kun 99.000 rupiah. Således andet hadith er meget let at finde. Hvad er vigtigt, er at huske de 99 navne på Allah Subhanahu wa Ta'ala som løsesum for at få himlen. De kan være anderledes lafazhnya lagret, men tallene er ens. Fordi navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala mere end 99.

BESKRIVELSE AF BETYDNING af mening AL-Fattah
Etymologi (sprog) ord, der betyder (الفتاح) på arabisk betyder "al-Hakim" (som afgøre sagen med rette), som er indeholdt i Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

ربنا افتح بيننا وبين قومنا بالحق وأنت خير الفاتحين

Vor Herre, giv en afgørelse mellem os og vores folk med den rette (fair) [4], og Du er Giveren af ​​de bedst mulige beslutninger. [Al-A'raf / 07: 89].

Ordet "al-Fath" (الفتح), betyder også sejr eller hjælp. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

إن تستفتحوا فقد جاءكم الفتح

Hvis du beder om en sejr, den sejr, som er kommet til dig. [Al-Anfâl/08: 19]

Imam Tabari rahimahullah sagde: "Oprindelsen af ​​ordet al-Fattah på arabisk betyder النصر (sejr, relief), القضاء (afgørelse) og الحكم (lov) Når nogen siger." O Gud, åbent for mellem mig og sådan og sådan, " Det betyder "at give en afgørelse mellem mig og ham" [5].

Betydningen af ​​al-Fattah (الفتاح) i syar'i, er i overensstemmelse med de betingelser, der er indeholdt i Koranen `en og Hadith er ledsaget af en forklaring af de lærde. Navnet er indeholdt i et brev Saba vers 26:

وهو الفتاح العليم

Og han er Giveren beslutning Knower.

Allah Subhanahu wa Ta'ala Setting afgørelse
De lærde forklarede, at Allahs navn Al-Fattah har mening, der er perfekt på enhver måde. Sandelig Allah er Giveren afgørelser retfærdigt i alle spørgsmål, der opstår mellem medskabninger, både i denne verden og i det hinsides. Allah Subhanahu wa Ta'ala kræver ikke vidner til at etablere en retlig afgørelse. Fordi Allah er klar over alle ting, både født (ser) og skjult. Derfor navnet "Al-Fattah" i afsnittet ovenfor kombineret med Allahs navn "al-'Alim' (den alvidende).

Imam Tabari rahimahullah sagde at forklare verset ovenover: "Sig til dem:.. Herren ville samle os på Dommens Dag for ham Så Allah Subhanahu wa Ta'ala vil udstede en retfærdig beslutning mellem os, så vil det være indlysende, når det der har fået en clue og hvem blandt os på afveje. Giveren Hun beslutninger og All-Knowing, den alvidende med en beslutning blandt hans skabninger, som ikke er skjult for ham det mindste., og han Jeg har ikke brug vidner til at fortælle hvem der har ret og hvem der er forkert ". [6]

Det er Allah, der giver en afgørelse mellem Ahl-ul-Haq og Ahl-ul-forfængelighed, mellem apostlene og deres fjender blandt dem, der tror, ​​og de, der ikke tror, ​​både i denne verden og i det hinsides.

Blandt Guds dom over Ahl-ul-Haq og Ahl-ul-forfængelighed, mellem apostlene og deres fjender, de mennesker, der er troende og vantro, når i verden, er at forsvare og hjælpe Ahl-ul-Haq, apostlene og de De troende i lyset af udfordringer og modstand fra deres fjender. Allah Subhanahu wa Ta'ala har åbnet beretter den sejr, som Allah Subhanahu wa Ta'ala for profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og de troende, når Badr. [7]

إن تستفتحوا فقد جاءكم الفتح

Hvis du beder om en sejr, den sejr, som er kommet til dig. [Al-Anfâl/08: 19].

Allah Subhanahu wa Ta'ala hjælpe de troende, der kæmpede Conquer Kuffar Udenrigsanliggender
Forståelse al-Fattah andre, at Allah Subhanahu wa Ta'ala at hjælpe de troende i bekæmpelsen åbne (erobre) landene i kuffar. Da åbningen af ​​landet Khaibar gennem Kalif 'Ali ibn Abi Talib Radi anhu. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

عن سهل بن سعد رضي الله عنه سمع النبي صلى الله عليه وسلم يقول يوم خيبر لأعطين الراية رجلا يفتح الله على يديه (متفق عليه)

af Sahl ibn Saad Radi anhu, hørte han profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde på tidspunktet for slaget ved Khaibar: ". Jeg vil give flaget til nogen krig Allah Subhanahu wa Ta'ala vil åbne en sejr gennem hans hænder" [Bukhari og Muslim].

Ligeledes har Allah Subhanahu wa Ta'ala lovet de troende med erobringen af ​​Makkah i nogle af hans ord:

لقد رضي الله عن المؤمنين إذ يبايعونك تحت الشجرة فعلم ما في قلوبهم فأنزل السكينة عليهم وأثابهم فتحا قريبا

Allah har fornøjelse at de troende, da de lovede troskab til dig under træet, så Gud ved, hvad der er i deres hjerter og sendt ned ro over dem og belønnede dem med en nær sejr (tid). [Al-Fath / 48: 18]

Så Allah Subhanahu wa Ta'ala beviser, at løftet om sejr i afsnittet ovenfor med åbningen af ​​Makkah. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

إنا فتحنا لك فتحا مبينا

Sandelig Vi har givet dig en klar sejr. [Al-Fath/48: 1].

I udtalelsen af ​​nogle lærde fortolkning, fortæller dette vers historien om erobringen af ​​Mekka [8], efter Quraish vantro uddrive profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og de troende i Mekka. Derfor profeterne og apostlene bad om, at Allah Subhanahu wa Ta'ala at hjælpe dem og give dom over dem, der modsætter. Profeten Shoaib Alaiissallam følgende bøn:

ربنا افتح بيننا وبين قومنا بالحق وأنت خير الفاتحين

Vor Herre, giv en afgørelse mellem os og vores folk med den rette (fair) og Du er Giveren af ​​de bedst mulige beslutninger. [Al-A'raf / 07: 89]

Tilsvarende Alaihissallam Noah bad:

قال رب إن قومي كذبون فافتح بيني وبينهم فتحا ونجني ومن معي من المؤمنين

Han sagde: "Ja Rabbku, virkelig mit folk har afvist mig dengang Du en beslutning mellem mig og dem, og gemme mig og de troende er med mig [Ash-Syu'arâ` / 26: 116-118]..

Afgørelser truffet Allâh mod profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallamuh Alaihissallam, er ved at åbne dørene til deres pine fra himlen som indeholdt i Guds ord:

ففتحنا أبواب السماء بماء منهمر

Så vi åbnede himlens porte med (sænkning) af brusende vand. [Al-Qamar/54: 11].

Tilsvarende beslutning om Allah Subhanahu wa Ta'ala for enhver gruppe, der er imod sandheden og glemme de advarsler om Allah Subhanahu wa Ta'ala, er at bringe en smertefuld pinsel for dem. Straks, de fortvivlede. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

فلما نسوا ما ذكروا به فتحنا عليهم أبواب كل شيء حتى إذا فرحوا بما أوتوا أخذناهم بغتة فإذا هم مبلسون

Så når de har glemt advarslen er givet til dem, vi havde til at åbne alle døre af glæde for dem, så hvis de er meget tilfredse med, hvad der er blevet givet til dem, vi greb dem pludseligt, da de tav fortvivlelse. [al-An'am / 06: 44].

Blandt de beslutninger og ved hjælp af Allah Subhanahu wa Ta'ala for n Messenger og de troende, er Allah Subhanahu wa Ta'ala at låse op for hemmelighederne af de dybe hykleri hyklere. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

فترى الذين في قلوبهم مرض يسارعون فيهم يقولون نخشى أن تصيبنا دائرة فعسى الله أن يأتي بالفتح أو أمر من عنده فيصبحوا على ما أسروا في أنفسهم نادمين

Derefter vil du se folk i deres hjerter er en sygdom (hyklere) ile mod dem (jøder og kristne), siger: "Vi frygter en ulykke". Måske Allah kan indbringe en sejr (Hans Budbringer), eller en afgørelse fra hans side. Derefter vil de omvende sig af de tanker, som de hemmeligt nærede i deres hjerter. [Al-Ma `idah/05: 52].

I Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala som andre har nævnt (det betyder): (Det er) de folk venter (begivenhed) vil ske for dig (O troende). Så hvis det sker for dig sejr fra Allah, siger de: "Har vi ikke (kæmpede) med dig?" Og hvis de vantro få heldige (sejr) de sagde: "Har vi ikke vinde dig deltage og forsvare dig fra de troende?" Allah vil dømme mellem dig på Dommedag, og Allah vil aldrig vige for hedningene at ødelægge dem, som tror. [An-Nisa '/ 04:141]
.
Tilsvarende vil Allah Subhanahu wa Ta'ala giver den mest retfærdige dom over hans tjenere argumenterede for ham i det hinsides. Nævnt i Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

قل يجمع بيننا ربنا ثم يفتح بيننا بالحق وهو الفتاح العليم

Sig: "Vorherre vil samle os alle, og han gav os den rigtige beslutning mellem (fair), og han er Giveren beslutning Knower.." [Saba/34: 26].

I Allahs ord subhanahu wa Ta'ala anførte andre, betyder at: Så, på Opstandelsesdagen I blive argumentere foran din Herre. [Az-Zumar/39: 31].

Ibn Kathir rahimahullah sagde: "Formålet med dette stykke faktisk du ville være at flytte fra denne verden Guys ville samle foran Allâh på Dommens Dag Så du argumenterer foran Allah Subhanahu wa Ta'ala på dragten monoteistiske.. og shirk den tid i verden. da Allah Subhanahu wa Ta'ala vil gøre en beslutning truffet af Haq (fair). Giver han vidende beslutning. Så Allah Subhanahu wa Ta'ala redde de troende, dem der tauhid og de mennesker, der er oprigtige., og mengadzab vantro, dem, der benægter (vers af Allah), og afgudsdyrkerne, og dem, der benægtede (sandheden) "[9].

Allah Subhanahu wa Ta'ala almægtige Key Opener af al godhed
Al Fattah (الفتاح), også betyder Supreme Portåbneren nøgler godhed over alle hans tjenere. Enten i form af tro, viden og vejledning. De, der åbnede for ham venlighed, så ingen kan stoppe ham. Tilsvarende enhver, der er lukket og låst bag ham ved Allah Subhanahu wa Ta'ala, så ingen kan åbne og menunjukinya. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

ما يفتح الله للناس من رحمة فلا ممسك لها وما يمسك فلا مرسل له من بعده وهو العزيز الحكيم

Hvad udfolder sig i form af nåde Gud til mennesket, så ingen kan hjælpe det, og hvad ejes af Gud så ingen er i stand til at frigive det efter at. Og Han er den Mægtige, den Vise. [Fâthir/35: 2].

Sheikh Hafiz al-Hakami rahimahullah sagde: "Al-Fattah, er den, der Åbner for hvem Han vil, for at få hans gaver som ønsket bred ham alligevel Nogen åbnede hendes formue Mens andre åbnede magt.. . Og en mere viden og visdom åbnede. Således er gave Allah Subhanahu wa Ta'ala givet til hvem Han vil. Allah Subhanahu wa Ta'ala har en stor gave. (Allah siger, hvilket betyder), 'hvad udfolder Gud til mennesket af barmhjertighed, så ingen kan hjælpe det, og hvad ejes af Gud så ingen er i stand til at frigive det efter at., og Han er den Mægtige, den Vise. " [10]

Derfor lærte profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam os en bøn, når den træder moskeen:

اللهم افتح لي أبواب رحمتك (رواه مسلم)

O Allah, åbne for mig dørene til din barmhjertighed [Berettet af Muslim].

Allah Subhanahu wa Ta'ala almægtige Dør-døråbner formue og barmhjertighed for hans tjenere, der frygter Allah
Al-Fattah (الفتاح), også betyder Supreme åbner dørene for lykke og velsignelse til sine tjenere, der frygter Allah. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

ولو أن أهل القرى آمنوا واتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء والأرض ولكن كذبوا فأخذناهم بما كانوا يكسبون

Hvis det være de mennesker i landet ønsker at tro og frygter Allah, sikkert vi ville åbne for dem velsignelser fra himlen og jorden, men de modsiges (vers af os), så vi greb dem på grund af hans handlinger [al-A'raf / 07:96 ].

Alle taster er usete kun med Allah Subhanahu wa Ta'ala. Ingen kan åbne og kender undtagen Allah Subhanahu wa Ta'ala. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

وعنده مفاتح الغيب لا يعلمها إلا هو

Og i Ham er nøglerne til Unseen, ingen ved dog selv ... [Al-An `am / 6:59].

Allah Subhanahu wa Ta'ala at åbne nogle af de ting usynlige for slaver Han vil blandt apostlene. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger, hvilket betyder: Og Allah vil ikke vise dig ting, som er usynlige, men Allah vælger hvem Han vil blandt hans apostle. [Ali 'Imrân/03: 179].

Allah Subhanahu wa Ta'ala Teach Ros-ros til Allah for at prise Ham
I feltet mahsyar vil Allah Subhanahu wa Ta'ala åbne (undervise) dommene over ros til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at prise Ham. Indtil åbne døren forbøn for hele menneskeheden, mens de gennemgår regnskab (beregning velgørenhed). Sætninger har aldrig været kendt for at rose profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam før når i verden. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde som betyder: ". Når dommedag er opstået, (daværende) mennesker skubbet hinanden Alaihissallam De gik til Adam og sagde:'. Mintakanlah forbøn for os at din Herre" Adam svarede: »Jeg gør ikke berettiget til det Prøv Gå til Ibraahiim Faktisk var han Khaliilullah, 'så de gik Ibraahiim (Dan) Ibraahiim svarede:'... jeg ikke er berettiget til det Prøv Gå til Moses, helt sikkert han er Kaliimullah, 'så han sagde:'. Jeg gør ikke . berettiget til det Prøv at gå Isa, sikkert han Ruhullah, 'så, Jesus svarede: »Jeg er ikke berettiget til det Prøv Gå til Muhammad,.' og så de kommer til mig, at jeg svarede: '. jeg har ret til det,' så jeg tiggede tilladelse til Rabbku, så jeg fik idzin. Allah inspirerer mig prise som min ros til ham, at jeg ikke kender nu. da jeg prise Ham med sådan roser. " [Bukhari og Muslim].

Nogle lektioner kan tages fra Guds navn "AL Fattah"
Faktisk, det er det egentlige formål for en muslim at kende navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala er. Indførelsen af ​​Allahs navn Al-Fattah og deres betydninger, positiv indflydelse på tro og moral af en muslimsk tilbedelse og i dagligdagen.
Ved at forstå betydningen af ​​navnet Allah al-Fattah, dyrke vil ædle kvaliteter i sig selv en muslim. dem som følger.

1. Voksende fratræden karakter inden for troende, især for en prædikant at møde udfordringerne på området da'wah. Som den første af de profeter og apostle sætter deres lid til deres propaganda. Med troen på, at Gud er giveren beslutninger fair at hans tjenere. Ibn al-Qayyim t forklare, holdningen hos resignation er tæt forbundet med navnene på Allah Subhanahu wa Ta'ala er ædelt, hvoraf navnet "Al-Fattah". [11]

2. Fremme åbenhed i beder om retninger og lykke til Gud. Fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala Almægtige åbning ens hjerte til at modtage instruktioner. Gud er også den regerende åbnede døren for held og lykke for en ansat. Hvis dette kan indpodet i os, ville vi helt sikkert ikke bede selv til præsten eller vogter de døde. Vi beder ikke om undtagen til Gud alene.

3. Dyrke en holdning konge '(håb-håb om nåde og Guds hjælp) inden sig selv en muslim. Fordi nøgler barmhjertighed og venlighed med Allah Subhanahu wa Ta'ala. Ingen var i stand til at åbne dørene til nåde undtagen Allah Subhanahu wa Ta'ala. Dørene til nåde Allah Subhanahu wa Ta'ala åbner i denne verden for de retfærdige tjenere. Grace her i bred forstand, dvs kan være tro, viden, vejledning, held og lykke, sundhed, succes og så videre. Nåde Allah Subhanahu wa Ta'ala i det Hinsidige, er helt sikkert meget bredere og større, når man sammenligner med dem i verden.

4. Dyrke taknemmelighed til Allah Subhanahu wa Ta'ala. Fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala har åbnet vores hjerter til tro, tauhid og tilbede Ham. Ligeledes har Allah Subhanahu wa Ta'ala åbnede andre døre for vores favoriserer. Startende fra fordel, når vi er i moders liv, blev født sikkert og uden handicap, så døren åbnet en tjeneste og Guds nåde altid foran os. Skal vi ikke bør give tak til Gud?! Vi er aldrig adskilt fra Gud favoriserer endda et sekund.

5. Dyrk en følelse af lydighed og hengivenhed til Allah Subhanahu wa Ta'ala. Da døren til nåde Allah Subhanahu wa Ta'ala altid vil være åbent for dem, der frygter Allah. Problemer med at få et job, at prisen på varer, der altid skyder op, katastrofe vedholdende, alt at ingen kunne få os ud af døren mod de store vanskeligheder med lykke og ro, undtagen Allah al-Fattîh (Essence de Overordnede Portåbneren strabadser ). Lad os henvise til Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala nedenfor.

Allah Subhanahu wa Ta'ala siger, hvilket betyder: "Hvis lande, hvis eneste folk ville tro og frygter Allah, sikkert vi ville åbne for dem velsignelser fra himlen og jorden, men de modsiges (vers af os), så vi greb dem på grund af hans gerninger ". [Al-A'rîf / 07:96].

Allah Subhanahu wa Ta'ala siger, hvilket betyder: "Den, der frygter Allah, vil Han holde for ham en vej ud, og gav ham held og lykke naturligvis ikke uventet-men troede.". [Ath-Thalâq/65: 2-3].

Allah Subhanahu wa Ta'ala siger, hvilket betyder: ". Og dem, der frygter Allah, vil Allah gøre let for ham i hans virksomhed" [Ath-Thalâq/65: 4].

Således er vores diskussion vedrører Allahs navn, al-Fattah. Må Gud fortsætte med at åbne døren til vores hjerte ved troen, videnskab og næstekærlighed, og åbnede dørene til lykke for os, vores børn og vores brødre og søstre. Allah ved bedst.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 02/Tahun XI/1429H/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Al-Jamil, den smukkeste


Ustadz Abdullah bin al-Buthoni taslim, MA

Al-Jamil, den Almægtige BEAUTIFUL

BASIC SETTING
Navn på Allah den Almægtige er nævnt i en hadith, der er autentisk, fra 'Abdullah ibn Mas'ud radi anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

لا يدخل الجنة من كان في قلبه مثقال ذرة من كبر قال رجل: إن الرجل يحب أن يكون ثوبه حسنا ونعله حسنة. قال: إن الله جميل يحب الجمال, الكبر بطر الحق وغمط الناس

Det vil ikke komme i himlen, i hvis hjerter der er forfængelighed vejer frø støv. Der var en mand, som spurgte: "Sandelig, alle kan lide (slid) tøj var smuk, og godt fodtøj, (betyder dette inkluderer arrogant?). Profeten sagde: "Allah er smuk og elsker skønhed, arrogance afviser sandheden og foragtede andre [1].

AL-Jamil mening i SPROG
Ibn Faris siger rahimahullah forklarede, at oprindelsen af ​​dette navn antyder to betydninger, hvoraf den ene er en smuk / god [2]. Som for al-Fairuz Abadi rahimahullah, forklarede han, at oprindelsen af ​​ordet er navnet antyder skønhed i adfærd og udseende. [3] I mellemtiden, en anden sprogforsker ved navn Ibn al-Athir rahimahullah yderligere forklaret, at al-Jamil betyder de smukkeste gerninger Hans handlinger og perfekt Hans egenskaber [4].

NAVN BETYDNING OVERSÆTTELSE GOD AL-Jamil
Allahs navn Azza wa-Jamil Jallaal viser æstetisk perfektion af Allah den Almægtige på alle mærker, ejendomme, Essence og gerninger. [5] Imam Nawawi rahimahullah forklarer betydningen af ​​ovennævnte hadith ved at sige, "Alle anliggender Allah den Almægtige er smuk og det gode, og han Almægtige har navnene på de smukkeste og egenskaberne af All Good and Perfect ". [6]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah forklarer dette nærmere i den følgende beskrivelse: "Det smukke ved Allah den Almægtige, der er fire niveauer: For det første: Essence of skønhed, både: naturens skønhed, disse tre: den skønhed af retsakten og den fjerde: skønheden i navnet. På dette grundlag. Alle navnene på Allah den Almægtige Smukkeste, hele karakteren af ​​hans mest perfekte, og alle hans handlinger visdom, fordelen (god) og retfærdighed og barmhjertighed (medfølelse) The Essence of skønhed og hvad er det, så det er et spørgsmål, der ikke kan opnås og kendt af andre end Allah den Almægtige. Alle skabninger har ingen viden om det undtagen den (lille) viden om, at den Almægtige, at han introducerede sig selv til de ærværdige ansatte i hans. Faktisk Hans skønhed var vågen fra (helst form) ændring, beskyttet af gardinairbags tørklæder og handsker (herlighed), som n hadith af profeten af ​​Allah den Almægtige (Hadith Qudsi): "Storhed er mit sjal og storhed er kappe- Me ... "[7]. Så hvordan hvad du synes om den skønhed, der var omviklet med egenskaberne af perfektion, storhed og herlighed?

Fra dette kan vi forstå betydningen af ​​nogle af den følelse af skønhed af hans væsen, som en tjener, vil fortsætte med at øge sin viden om Allâh, der spænder fra at kende hans handlinger stige til kende hans natur, og af de velkendte egenskaber Hans anledning til kende Hans Essens. Hvis han så noget (som er en god indflydelse) af skønheden i hans gerninger, vil han gøre det som (argument), der viser skønheden i hans natur, og naturens skønhed maketh den (fundament), der viser skønheden i sin essens.
Herfra er det klart for os, at al lovprisning tilhører kun Allah den Almægtige. Ingen skabning er i stand til at begrænse / tælle til hans ære. Han k er tænkt som prise Ham for sig selv. Han har ret til diibadahi, elsket og taknemmelig for Hans Essens, og han er kærlighed, ros og fladere selv. Faktisk, kærlighed, ros, smiger og hans pengesaan mod sig selv, var i virkeligheden en kompliment, ros, kærlighed og monoteisme (den ægte vare). Så Allah er tænkt som en kompliment til ham selv og over komplimenter af de skabninger i ham, og elsker ham Almægtige Essence, attributter og hans gerninger. Alle hans værker er dejlige og elskelige, men blandt de genstande af hans handlinger blev hadet og ikke lide ham. Men intet om hans handlinger en vederstyggelighed og vrede. Ingen i denne verden, der elskede, rost for dzatnya undtagen Gud den Almægtige. Alle af en elsket en, men Gud den Almægtige, hvis kærlighed er at følge sin kærlighed til den Almægtige, der kærlighed til Gud den Almægtige, så er denne kærlighed er ægte kærlighed. Som for andre end det er en kærlighed til forfængelighed (forkert).

Dette er essensen ilâhiyyah (trældom til ham). Derfor Ham der diibadahi med faktiske, er han elsket og roste sin essens. Desuden, hvis alle, der er forbundet med (huske og tro) godhed, overflod af lækre, mildhed, tilgivelse, tilgivelse, nåde og barmhjertighed.

For at bør det være en tjener til at tro, at der ikke er sand gud undtagen Allah den Almægtige, og at elske og prise Ham for Hans Essens og perfektion. Desuden bør han mener, at der ikke er noget reelt en fordel i form af forskellige former for nydelse, og de fysisk og åndeligt, men den almægtige Gud. På grund af det, elsker hun ham og og prise Ham for alt det. Med det, elsker han Allah den Almægtige, både samtidigt.

Da der ikke er noget der ligner Allah, så elske ham som ingen anden end kærlighed til Ham. Indsendelse, der ledsagede den kærlighed (natur) trældom til ham, der er hans formålet med skabelsen. Fordi ubudiyyah (self trældom) er en form for kærlighed er intakt, med perfekt indsendelse, hvilket ikke er hensigtsmæssigt med mindre at Gud den Almægtige. Således er der forbinder partnere med Allah Azza wa Jallatermasuk shirk ikke tilgivet af Allah den Almægtige og ikke acceptable gerninger synder "[8].

Andetsteds, sagde t han, "Den kærlighed, der har to årsager, der genererer det, skønhed og forherligelse, og Allah Azza wa Jallamemiliki absolut perfektion på alle, fordi han er smuk og elsker skønhed, selv al den skønhed er hans, og al ærbødighed (fremskaffede) fra ham, at intet har en ret til at blive elsket fra alle sider, fordi dzatnya undtagen Allah "[9].

Positiv indflydelse OG GODER NAME tro GUD AL-Jamil
Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah forklarede: "Blandt de mest noble form for viden er at kende karakteren af ​​Allah Azza wa Jallaal-Jamal (Most Beautiful). Dette er en særlig viden besad tjenere Allah den Almægtige. Alle mennesker kan genkende ham ved karakter af alle hans egenskaber, men den mest perfekte viden (Allah) er bekendt med karakteren af ​​hans fuldkommenhed, hans majestæt og skønhed. Der er intet der ligner ham i alle hans egenskaber. Hvis alle skabninger har den smukkeste måde, så deres indre og ydre skønhed blev sammenlignet med skønhed Allah, så er det (sammenligningen) er lavere end den sammenligning lampe med svagt lys (lys) kredser om solen. tilstrækkeligt (hvilket indikerer perfektion ) Hans skønhed, at alle indre og ydre skønhed i denne verden og det hinsides er inkluderet spor af hans skabninger, så hvordan gjorde One, der kommer fra Ham (alle) denne skønhed? "[10].

Derefter den positive indflydelse af tro på navnet Almægtige Allah den Almægtige vi rent faktisk kan komme igennem en forklaring på betydningen af ​​hadith ovenfor.

Ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Allah er smuk og elsker skønhed" indeholder to elementer i den store islamiske fundament, dvs viden om karakteren af ​​Allah Azza wa Jalladan praksis konsekvens træk. Den første, vi kender Allah den Almægtige Smukkeste Jalladengan egenskaber, der ikke diserupai af et væsen-one, så den anden, vi tilbeder Allah Azza wa Jalladengan den vidunderlige natur på sin kærlighed, i ord, gerning og karakter.

Allah den Almægtige elsker en slave, der prydede hans ord med ærlighed, pryder hende med oprigtighed, kærlighed, altid gå tilbage og eneste tillid til ham, prydet lemmer med lydighed til Ham, og udsmykke sin krop ved at vise fordel skænket ham, som i tøj,. urene og befri kroppen af ​​urenheder, skåret negle, og så videre Således en elsket tjener af Allah den Almægtige er tjener af Allah den Almægtige kender karakteren af ​​hans smukkeste, så tjene ham med en skønhed, der er på hans religion og sharia.

Forståelse af ovenstående hadith, som ud over at skønheden i tøj og sko spurgt af Friends of the ovenfor, i almindelighed, også om det smukke i alt. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن الله يحب أن يرى أثر نعمته على عبده

Sandelig, Allah kan lide at se (tilsyneladende) anvender den første (som han elskede) til sin tjener. [11]

Almægtige Allah kan lide at se den tidligere usynlighed skænket hans velsignelser til sine slaver, fordi den omfatter skønheden i sin elskede, og det omfatter også en form for taknemmelighed til ham. Thankful er en form for indre skønhed. Derfor Allah den Almægtige elsker at se skønheden i fødsel i form af tilsyneladende favoriserer hans tidligere selv i sin tjener.

Derfor, at Allah den Almægtige lavere tøj og smykker til sine tjenere forskønne udseendet af deres fødsel, og han Almægtige beordrede dem til at være forsigtige, fordi det vil forskønne deres sind. Allah den Almægtige siger:

يا بني آدم قد أنزلنا عليكم لباسا يواري سوآتكم وريشا ولباس التقوى ذلك خير

O søn af Adam, ja Vi har sendt ned tøj til at dække 'auratmu og smukke tøj til smykker, og tøj, der er bedre fromhed [al-A'raf / 7:26]

Almægtige Allah siger også om status for folket i Paradiset, som Allah den Almægtige anugerahi lahiriyah skønhed og Baatinites:

ولقاهم نضرة وسرورا وجزاهم بما صبروا جنة وحريرا

Og han skænker dem lysstyrke (ansigt) og spænding (hjerte). Og han vil belønne dem for deres tålmodighed (med) en have og (klæder) silke [al-Insân/76 :11-12]

Allah Azza wa Jallamenghiasi deres ansigter lysstyrken, den indre dekorere dem med glæde, og dekorere deres krop med silke tøj. [12]

Cover
Vi afslutter dette papir ved at bede til Allah den Almægtige med navnene på hans smukkeste og Hans egenskaber er uendelig fuldkommen, så glad for at overdrage os alle skønheden i den fysiske og åndelige, i denne verden og det hinsides, og giver os at forstå og praktisere hans instruktioner ordentligt. Sandelig Han er de smukkeste og mest give bøn.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 10/Tahun XIII/1431H/2010M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]




Regel-Rule sande tilbedelse


Ved
Muslimsk gejstlig Abu Ismail Atsari



Se, herlighed af en tjener, er at tilbede Allah alene, uden menyekutukanNya med noget. Hvis en ansat gradvis udvidet og peribadahannya underkastelse til Gud, og den stigende grad af perfektion alligevel.

Tilbedelse er den rigtige for Guds tjener, som bliver en belastning. Venlighed vil komme tilbage til slaven selv. Gud har ikke brug for tjenere.

ومن جاهد فإنما يجاهد لنفسه إن الله لغني عن العالمين

Og hvem jihad, jihad sandelig er det for sig selv. Sandelig Allah er Rich virkelig (kræver ikke noget) af universet (det hele). [Al «Ankabut/29: 6].

Imam Ibn Kathir rahimahullah sagde i sin kommentar til dette vers: "Det er, han, som gjorde gode gerninger, så sandelig shalihnya velgørenhed fordel vil være tilbage til sig selv, fordi Allah den Ophøjede Højeste Selv (dvs. det kræver ikke) af slave virker . Selvom de alle er kernen af ​​de mest retfærdige tjenere, betyder det ikke tilføje noget i karajaanNya "[1].

Selvom menneskelige sind kan forstå forpligtelsen til at tilbede sin Herre, men han kunne ikke vide, hvordan man tilbede Gud kun korrekt med funderet på fornuft og følelser. Så Gud sendte sine apostle og lavere bog-at give Hans bog Hans retning.

Allah siger:

فإما يأتينكم مني هدى فمن اتبع هداي فلا يضل ولا يشقى

Så ... hvis det kommer til dig (human) vejledning fra mig, så hvem følger petunjukKu, vil han ikke gå på afveje og vil ikke komme til skade. [Thaha/20: 123].

Den præ-sendt budbringere og uden vejledning apostle, var manden i en tilstand af uvidenhed. Allah den Almægtige siger:

هو الذي بعث في الأميين رسولا منهم يتلو عليهم آياته ويزكيهم ويعلمهم الكتاب والحكمة وإن كانوا من قبل لفي ضلال مبين

Han var den, der sendes til et analfabeter en messenger blandt dem, der reciterede sine Vers til dem, rense dem og lære dem Bogen og Visdommen (som Sunnah). Og de virkelig før en klar fejl. [Al-Jumu'ah / 62: 2].

REGLER-regler for gudsdyrkelse
Tilbed den sande Gud er bygget på basics eller faste regler. Dette er alle forklaret af Gud i Hans bog, og af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Sunnah, og af de lærde i Ahlus Sunnah wal jama'ah.

1. Tilbedelse er tauqifiyah.
Betydning, er tilbedelse ikke gjort undtagelse af, hvad der befalet eller dituntunkan åbenbaring af Allah Ta'ala. Fordi den virkelige årsag simpelthen ikke kan nå detaljerne i problemet for tilbedelse, er halal-Haram spørgsmål, og problemer hadet eller elsket af Allah Ta'ala.

Allah siger:

فاستقم كما أمرت ومن تاب معك ولا تطغوا إنه بما تعملون بصير

Så hold dig på den rette vej, som befalet, og (også) dem, der omvender sig med dig og ikke overtræde grænser. Sandelig, Han er All-seer, hvad I gør. [Hud/11: 112].

Dette vers klart fastslår, skal tilbedelse følge Guds befalinger og bør ikke være over grænsen. Når afgudsdyrkerne forbyder de fleste kvæg og andre berettiger, Gud nægtede dem efter Hans ord:

أم كنتم شهداء إذ وصاكم الله بهذا فمن أظلم ممن افترى على الله كذبا ليضل الناس بغير علم إن الله لا يهدي القوم الظالمين

"Var du tilstede da Gud bestemt for dig? Men hvem mere uretfærdighed, end dem, der opfinder en løgn mod Allah at lede folk på afveje uden viden? Sandelig Allah ikke styrer de mennesker, uretfærdighed. [Al An'am / 6:144]

Imam Ibn Kathir rahimahullah sagde i sin kommentar: "(Guds Ord: Kan du til stede, da Gud bestemt for dig?") Gud spottende vantro om den sag, de make-up og de sætter en løgn på (vegne af) Allah , forbud, de gør (Guds Ord:? men hvem mere uretfærdighed, end dem, der opfinder en løgn mod Allah at lede folk på afveje uden viden)., dvs ingen har gjort mere uretfærdighed, end de er "[2].

Efter at have forklaret de vers om påstand batilnya afgudsdyrkere, som forbyder de fleste kvæg og andre retfærdiggør uden bevis, sagde Sheikh Abdurrahman bin Nasir som Sa'di rahimahullah: "Det er overladt til dig undtagen de afgifter alene, er der ingen måde for dig at finde frem til sandheden og gyldighed. Anklageskriftet er, at du siger: 'Allah har villet os om det, og Gud har åbenbaret til os, som Han har åbenbaret til sine apostle. Det er endda blevet åbenbaret til os en åbenbaring om, at anderledes end hvad blev krævet af apostlene og overleveret hvilke bøger «. Men disse løgne skal være kendt af enhver person. Det er derfor Allah siger: "Og hvem er mere uretfærdighed end dem, der opfinder en løgn mod Allah at lede folk på afveje uden viden" Det, sammen kedustaannya og løgn (i Allahs navn), som skal han til at bedrage tjenere Allah fra Allahs vej, uden tegn på Gud, ingen forklaring, ingen grund og uden en historie (af profeten) ". [3]

Efter at nævne vers 59 og 60 breve Yunus, også præmis 116 og 117 af en Nahl brev, sagde Shaykh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymeen rahimahullah: Sandelig, herunder større forbrydelser, nemlig:

1. Nogen sagde noget om det halal, men han vidste ikke Guds lov af ting, han nævnte det.

2. Eller nogen siger noget er haram, men han vidste ikke Guds lov af ting, han nævnte det.

3. Eller nogen siger om noget er obligatorisk, men han vidste ikke Guds lov af ting, han nævnte det.

4. Eller nogen sagde om noget, der ikke er obligatorisk, men han vidste ikke Guds lov af ting, han nævnte det.

Så dette er en forbrydelse og dårlige manerer mod Allah den Almægtige. O slaver af Allah, du ved, det er Guds lov, men hvordan så du forud det? Du siger om noget du ved om religion og syari'atNya? Allah har weave (forbud) talte om Allah uden viden med Shirk [Sura al A'raf / 7, præmis 33]. [4]

2. Tilbedelse bør ske med oprigtighed, fri for pletter shirk.
Ikhlas betyder at rense sproget. Det ved Personality ', som henviste til rense hensigten er oprigtig i tilbedelse til Gud, blot for fornøjelsen af ​​Allah, som ønsker Guds ansigt, og forventer barmhjertighed, frygt for siksaNya, og søger belønning (fortjeneste) Hereafter. Samt rengøring hensigten af ​​Shirk intentioner, Riya ', sum'ah, der søger ros, svar, og tak for mennesket og andre jordiske hensigter.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن الله لا يقبل من العمل إلا ما كان له خالصا وابتغي به وجهه

Sandelig Allah vil ikke acceptere fra enhver form for praksis, undtagen ren for ham og søge hans ansigt. [HR NASAA-i, nej. 3140]. [5]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også:

قال الله تبارك وتعالى أنا أغنى الشركاء عن الشرك من عمل عملا أشرك فيه معي غيري تركته وشركه

Tabaraka Allah den Almægtige siger: "Det sidste, jeg har brug for allierede. Enhver med en velgørende gerning, han associere partnere med mig i praksis, end jeg var, jeg forlod ham og hans allierede. [Berettet af Muslim nej. 2985].

Hvis tilbedelse blandet med polyteisme, tilbedelse er shirk abort det, uanset hvor mange gudstjenester er blevet gjort. Allah siger:

ولقد أوحي إليك وإلى الذين من قبلك لئن أشركت ليحبطن عملك ولتكونن من الخاسرين

Og faktisk er det blevet åbenbaret for dig og til de (profeterne), før du: Hvis I tilskriver (Allah), vil han fjerne amalmu og sikkert du tabere. [Az Zumar/39: 65].

Shaykh 'Abdurrahman ibn Nasir som Sa'di rahimahullah, i sin kommentar til dette vers, sagde han:. "I nubuwah alle profeterne, at det fjerner shirk gerninger, som Allah har sagt i Surat al An'am" [6]

Shaykh Abdul 'Aziz bin' Abdullah bin Baz rahimahullah sagde: "Det er blevet rådgivet af de argumenter, al syar'i som Bogen og Sunnah, at alle gerninger og ordsprog er legitimt og acceptabelt, hvis det fremgik af Aqeedah shahihah (til højre). Hvis aqidah ikke shahihah, at alle gerninger og ordsprog, der vises også blive annulleret. "[7]

3. Worship bør mutaba'ah, der emulere profeten Muhammad sallâ alaihi wa sallam.
Folk, der har bersyahadat at Muhammad er Allahs Sendebud n, så trosbekendelse indeholder indhold: nyheder tro ham, adlyde ham, forbyde ham væk, og tilbede Gud kun af hans Shari'ah.

Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة لمن كان يرجو الله واليوم الآخر وذكر الله كثيرا

Faktisk har der været (selv) at Allahs Sendebud en fremragende rollemodel for dig (muslimer, der er) for dem, der forventer (nåde) af Gud og (belønningen for) Opstandelsesdagen, og Allah meget. [Al Ahzab/33: 21].

Således alle, der ikke følger tilbedelse Sunnah (læren) af profeten Muhammed Shallallahu'alaihi wa sallam, så hans tilbedelse afvises. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من أحدث في أمرنا هذا ما ليس فيه فهو رد

Hvem gør en ny sag i vores anliggender (religion), noget, der er ikke ham, så sagen blev afvist. [Bukhari no. 2697, muslimsk nej. 1718]

4. Tilbedelse er blevet etableret, dækker hvorfor, venlige, niveauer, trin, tid og sted, må det gøres som et dituntunkan. Må ikke overtræde disse bestemmelser. Så uanset hvem tilbede Gud, men tilbedelse er ikke i overensstemmelse med fastlagt af Shari'ah, blev tilbedelse afvist.
Eksempel:

a). Årsag. Folk, der bertahajjud om natten den 27 Rajab med den antagelse, at fordi denne aften var natten til Isra 'Mi'raj.
Som det allerede er kendt, herunder Tahajjud Sunnah tilbedelse, men når han forbinder med en sag, der ikke er sandt ifølge Shari'ah, så tilbedelse bliver kætteri.

b). Typer. Worship Qurban etablerede sin art med dyr, kamel, ko eller ged. Hvis nogen berqurban med heste, kaniner eller høns, så Qurban blev afvist.

c). Niveauer / størrelse. Morgenbøn indstille to raka'at. Så hvem forsætligt tilføje, hans bøn er ugyldig, fordi menyelisihi fastsat grænseværdier Shari'ah.

d). Way. Enhver ændring rækkefølge eller måder wudu 'eller bøn, så hans tilbedelse er ikke gyldig, fordi den har et etableret menyelisihi Shari'ah.

f). Tid. Hvis nogen slagtning Qurban i den måned Rajab, eller fastende Ramadan i Shawwal, eller før opholder sig på 'Arafat den 9. Dhul Qa'dah, så er det alt ulovligt, fordi menyelisihi tilbedelse tiden er inde.

d). Place. Folk, der I'tikaf derhjemme, eller før opholder Mudzalifah, så er det ikke gyldigt, fordi menyelisihi bedesteder der er blevet oprettet. [8]

5. Tilbedelse bør ske på grundlag af kærlighed, håb Guds nåde, og med frygt siksaNya og pengangungan underkastelse til Gud.

Når profeten Zakarias priste Guds familie, sagde han:

إنهم كانوا يسارعون في الخيرات ويدعوننا رغبا ورهبا وكانوا لنا خاشعين

Ja de (Profeten Zachariah familie) er dem, der altid skynde sig at (gøre) gode gerninger, og de beder til os med håb og frygt. Og det er dem, som ydmyghed til os. [Al-anbīya '/ 21: 90].

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde: "Worship, der kombinerer ekspertise (apex) kærlighed og perfektion af underkastelse. Guy at tilbedelse er en kærlig og underdanig. (Det er) den samme person han elsker nogen, han ikke bøje sig for ham, men han elskede hende, fordi gøre det som en formidler til andre sager, som han elskede., og (også) den samme person er genstand for en person, som han ikke elsker hende, ligesom en person, der er genstand for en uretfærdighed. så de er ikke den rene tilbedelse. " [9]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde også: Worship, oprindelige betydning er ydmyghed (indsendelse) samt (såsom betydningen af ​​larmen). Men tilbedelse er bestilt (af Allah) indebærer ydmyghed (underkastelse) og betydningen af ​​kærlighed. Så tilbedelse bestilles (af Allah), der indeholder toppe karakteristiske beskedenhed (underkastelse) til Gud med kærlighed til Ham top.

Enhver person, der er omfattet af en mand med hans had til ham, vil han ikke være en tilbedelse ham. Og hvis nogen elsker noget, og han ikke underkaste sig ham, vil han ikke være en tilbedelse ham. Som en person elsker sin søn, og hans venner.

Derfor, i tilbedelsen af ​​Gud er ikke nok med en af ​​disse to funktioner alene. Men en tjener, (han), finder sted fra den mest elskede af Gud end noget, og gøre Allah den mest ophøjede end noget andet. Der er ikke engang ret til kærlighed og lydighed er perfekt, bortset fra Gud. Så hvad er elsket ikke for Gud, var hans kærlighed brudt. Og hvad er indvarslet ikke ved Guds befaling, så pengagungannya var forfængelighed. [10]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sagde i sya'irnya, beskriver han de religiøse milepæle, som følger:

Og tilbedelse (Allah) Mest Nådige,
er kulminationen elsker ham med overholdelse
af dem, der tilbeder ham.
Denne polær bane tilbede udestående på begge.
Orbit vil ikke cirkulere indtil begge poler oprejst.
Og cirkulation af kommandoen. Det er Hans Budbringer kommando.
Ikke med de (kommando) lidenskaber. Viljen selv, og en dæmon [11]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde:. "Blandt Salaf sagde, 'Han, som tilbeder Allah kun af kærlighed, så er han en zindeeq (hykler) Den, der tilbeder Allah alene med håb, da han er en Murji'ah [12] De, der tjener. Gud kun med frygt, så er han en Haruri. [13] Og den, tilbede Gud med kærlighed, frygt og håb, at han var en troende, tauhid ". [14]

6. Ansvar ikke falder fra slaven tilbedelse, da den lovlige alder til døden.

Allah Ta'ala siger:

يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتن إلا وأنتم مسلمون

O, I som tror, ​​Gud bertaqwalah faktisk virkelig fromme til Ham, og du aldrig dø, men i den muslimske stat. [Ali 'Imran / 3:102].

Man den højeste rang i Allahs øjne er profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og han er forpligtet til at tjene indtil sin død. Så de mennesker, der rangerer under ham, helt sikkert mere forpligtet til at tilbede Gud indtil døden.

Allah Ta'ala siger:

واعبد ربك حتى يأتيك اليقين

Og Worship til din Herre (herre) til al yaqin (død) kommer til dig. [Al Hijr/15: 99]

De lærde kommentatorer enige, hvilket betyder al yaqin i dette stykke er døden. Det er, som nævnt i Guds ord i et andet vers, som proklamerer spørgsmålet folket i Paradiset til helvede:

ما سلككم في سقر قالوا لم نك من المصلين ولم نك نطعم المسكين وكنا نخوض مع الخائضين وكنا نكذب بيوم الدين حتى أتانا اليقين

"Hvad sætte dig ind i Saqar (helvede)?" De (helvede) sagde: "Vi var ikke af dem, der beder, og vi ikke (også) brødføde de fattige, og vi plejede at tale en falsk, sammen med folk, der taler om det, og vi plejede at dementere dagen repressalier, til at komme til os al yaqin (død) ". [Al Muddatstsir/74: 42-47].

Når vi kender reglerne for tilbedelse, så vide, nogen der har den opfattelse, at "forpligtelsen til at tilbede Allah med sharia af Profeten Muhammad døde på en person, der har opnået karakteren eller ma'rifat", er det i strid med formodningen al Qur `et, al Hadith og konsensus af muslimer, siden den første indtil nu.

Således seks vigtige regler vedrørende udstedelse af tilbedelse, kan være nyttige.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 10/Tahun X/1427H/2006M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Al 'Uluw, Hvad Er Gud den Allerhøjeste?



Ved
Ustadz Ahmas Faiz Asifuddin


En af de smukke navne Gud er al 'Aliyy. Betydningen af ​​dette navn er indeholdt i hans karakter, at den Højeste. Arten af ​​den Højestes Gud er en af ​​hans fuldkomne natur nummer på ubestemt tid. Men hvad er Gud kaldte al 'Aliyy og er Allerhøjeste?

Inden udsættelse svarene på ovenstående spørgsmål, bør du først indeholder argumenter på vegne af Allah al 'Aliyy og arten af ​​hans ophøjede.

Definitionen af ​​Guds Bog
Her er nogle af de argumenter, er:

Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

وسع كرسيه السماوات والأرض ولا يئوده حفظهما وهو العلي العظيم

Hans Throne fortærer strække sig over himlen og jorden. Og Allah ikke føles tung at vedligeholde dem, og Allah er den Højeste, den Great. [Al-Baqarah / 2:255]

فالحكم لله العلي الكبير

Beslutningen (i dag) er at Allah den Højeste, den mest Great. [Ghafir/40: 12).

Dette vers tydeligt forklarer navnet Allah 'Aliyy,' Azhim og Kabir, hvis betydning er den Højeste, den Store og Almægtige. Meningen er igen viser hans natur.

سبح اسم ربك الأعلى

Glorificere navnet på din Herre, den Højeste. [Al A'la / 87:1]

ولله المثل الأعلى

Og Gud har en karakter af den Højeste. [An-Nahl/16: 60]

Fra uddrag af fire afsnit ovenfor, viser to af disse karakteren af ​​den Højestes Gud gennem tadhammun al ISMI laha (redegørelse for arten, der er indeholdt i hans navn). Og de næste to gennem tashrih bish-shifah (direkte bekræftelse af naturen). Det vil sige, kan karakteren af ​​den Højestes Gud i de to første vers fragment ses gennem betydning er indeholdt i hans navn. Og i de næste to vers fragment kan bestemmes ved en direkte lafazh viser hans natur.

Så et par vers ovenfor beskriver to metoder mellem de tre metoder til al-Qur `en og Sunnah i fastsættelsen af ​​Guds natur.

Ifølge Shaykh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymeen rahimahullah, er der tre måder al-Qur `en og Sunnah at levere bevis for fastsættelsen af ​​karakteren af ​​den almægtige Gud, [1] som følger:

Først tashrih bish sfifah (direkte bekræftelse lafazh angiver arten af ​​Gud). For eksempel karakteren af ​​al-'Izzah (mægtige), al Quwwah (stærk), ar-Rahmah (medfølelse), al-Syu Bath (arten af ​​tortur), al Wajhu (ansigt), al Yadain (to hænder) og andre egenskaber .

For det andet, tadhammun al ISMI laha (Guds natur er indeholdt i hans navn). For eksempel indeholder Allahs navn al-Ghafur egenskaber Barmhjertige, as-Sami 'har egenskaber hører og så videre.

For det tredje, tashrih mia fi'li aw al washfi Dallin 'alaihima (bekræftelse af naturen gennem verber eller ord, der angiver naturen). For eksempel bor Gud i tronen. Karakteren af ​​denne bolig, der er nævnt i stk formular ficil (verbum). For eksempel ordet istawa ordet Allah Subhanahu wa Ta'ala:

الرحمن على العرش استوى

Allah den barmhjertige var over Tronen. [Thaha/20: 5]

Som et andet eksempel. Arten af ​​belønning hårde straffe Disse egenskaber er i Al Koranen `en til at danne ord, der angiver arten, formen isim fa'il. For eksempel ordet i Allahs ord Ta'ala muntaqimun:

إنا من المجرمين منتقمون

Sikkert Vi vil give straf hævn til dem, der har syndet. [As-Sajdah/32: 22]

Disse har været nogle argumenter, der udviser høj Almægtige Allah Subhanahu wa Ta'ala på hans skabninger.

Som anført af Shaykh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymeen rahimahullah, [2] argumentet om karakteren af ​​den Højestes Gud meget, fra al Qur'an, Sunnah, ijma', fornuft og natur er. I mellemtiden Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah rahimahullah i al 'aqeedah al Wasithiyah [3] klassificere Dalal' argumenter om, at særskilt argumenter al-Qur `en selv og de argumenter Sunnah Nabawiyah egen.

Med hensyn til argumentet om al Koranen `en og Sunnah, kan næppe være begrænset. Udover de vers, som er blevet beskrevet ovenfor, såvel som nogle af de følgende vers:

وهو القاهر فوق عباده

Og han er stærk, er over alle hans tjenere. [Al An'am / 6:18]

Said fauqa viser, Allah den Mest Ophøjede er over alle skabninger.

أأمنتم من في السماء أن يخسف بكم الأرض فإذا هي تمور أم أمنتم من في السماء أن يرسل عليكم حاصبا

Føler du dig sikker imod Ham Hvem er i himlen, at han vælte jorden med dig, så pludseligt jorden begyndte at ryste. Eller føler du dig sikker imod Ham Hvem er i himlen, at han ville sende en stenet storm. [Al Mulk/67 :16-17].

Ordet mand fi-sama 'i ovenstående afsnit har den betydning af Gud i himlen. Fis-sama «, der betyder» det samme «årsager (på himlen), er det det samme, når` (sky) er himlen i form af en fysisk bygning. Men hvis der er den samme 'er alt, der er over, så fi, det vil sige at vise stedet. At Allah er over. [4]

Tilsvarende Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

إليه يصعد الكلم الطيب والعمل الصالح يرفعه

For ham bestige de gode citater og gerninger er rejst et venligt ord til ham. [Fathir/35: 10].

Shaykh Saalih bin Fawzaan al Fawzaan forklarer i dette vers er der en bestemmelse af arten af ​​den Højestes Gud i hans skabninger, eftersom titlen op og fjernet, og viser opad. [5]

Også Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

وقال فرعون يا هامان ابن لي صرحا لعلي أبلغ الأسبابأسباب السماوات فأطلع إلى إله موسى وإني لأظنه كاذبا

Og Farao sagde: "O Haman, ske for mig en høj bygning, så jeg fik til dørene, (dvs.) himlens porte, som jeg kan se gud Moses, og faktisk jeg kiggede på ham en løgner". [Al-Mu'min / 40:36-37].

Shaykh Saalih bin Fawzaan al Fawzaan forklarer i dette vers er der en bestemmelse af arten af ​​den Højestes Gud over alle skabninger, fordi profeten Moses til Farao Alaihissallam har mengkhabarkan om det, men Farao forsøgt afvist ham. [6] og er stadig meget argumenter al Koranen `en, der viser Allerhøjeste Gud, enten direkte eller indirekte.

I det væsentlige, `argumenter al-Qur en har en række beviser. Undertiden kendt som 'uluw, fauqiyah, istiwa''' ala al Arsh eller betegnelse fi-sama «, viser Gud den Allerhøjeste, den Almægtige ovenfor, var over Tronen, og Maha på himlen.

Eller undertiden som shu'ud al aske-ya ',' uruj al aske-ya `og raf'uha Ilaihi, hvilket betyder en stigning i de forskellige sager eller væsner til Gud. For eksempel Guds ord:

إليه يصعد الكلم الطيب

For ham bestige de gode ordsprog. -Fathir/35 Vers 10 - som shu'ud (op) hans gode Guds Ord.

Også Guds ord:

تعرج الملائكة والروح إليه

Englene og Gabriel op (modstående) til Herren. -Al Ma'arij / 70 Afsnit 4 - med titlen 'uruj (op) sine engle til Gud.

Tilsvarende ord:

إذ قال الله يا عيسى إني متوفيك ورافعك إلي

(Husk), når Allah sagde: "O 'Isa, se, da vil jeg menidurkanmu og trække dig til me.-Ali Imran / 3 vers 55 - som raf'u (elevator) Jesus steg op til Gud.

Og nogle gange som den nuzul al aske-ya `minhu (drop forskellige ting af Gud) eller betegnelser lide. Ting at vise, at Gud er over, fordi ordet kom ud af hans side bare ske fra oven. For eksempel Allahs ord Ta'ala:

قل نزله روح القدس من ربك

Sig: "reneste Spirit (Gabriel) nedbryde al Koranen` en er fra jeres Herre. " -an-Nahl/16 præmis 102 - som faldet al Koranen fra Allah.

Ligeledes hans ord:

يدبر الأمر من السماء إلى الأرض

Han leder hele sagen fra himlen til jorden. [As-Sajdah/32: 5] [7].

Definitionen af ​​Sunnah NABAWIYAH
Med hensyn til de argumenter Sunnah Nabawiyah, jumlahnyapun meget og nåede niveauer mutawatir, er sammen med pendalilan også forskelligartede [8] Blandt de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.:

ألا تأمنوني وأنا أمين من في السماء. متفق عليه

Har du ikke give mig selvtillid, og jeg var troen på Gud, den ene der er på himlen? [9]

Så er hadith:

عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من تصدق بعدل تمرة من كسب طيب ولا يصعد إلى الله إلا الطيب فإن الله يتقبلها بيمينه ثم يربيها لصاحبه كما يربي أحدكم فلوه حتى تكون مثل الجبل. رواه البخاري

Fra Abu Hurairah, sagde han: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Enhver bersodaqoh værd en palme frø fra de gode forretningsmæssige resultater (halal)-mens ingen nogensinde vil stige op til Gud undtagen den fine, vil Allah acceptere det med sin højre hånd, Gud derefter tage omsorg for sin ejer som nogen af ​​jer opretholde en ung hingst. sodaqoh Så det ville være stor som et bjerg ". [10]

Også besvare en slave kvinde ejet af Mu'awiya ibn al-Hakam as-Sulami begrundet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam da han blev spurgt om, hvor slave af Gud. Han sagde:

أين الله قالت في السماء قال من أنا قالت أنت رسول الله قال أعتقها فإنها مؤمنة. رواه مسلم

"Hvor er Gud?" Slave kvinde svarede: "I himlen," spurgte han igen: "Hvem er jeg" Han svarede: "Du er Guds budbringer," så Beliaupun sagde: "Merdekakan det, fordi hun er en kvinde mu'minah" [11]

I denne hadith sagde slave kvinde Mu'awiya ibn al-Hakam at Allah er over himlene. Og svaret er begrundet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam med sin erklæring, at han er en kvinde mu'minah.

En anden Hadith er de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam knæfald i bøn:

سبحان ربي الأعلى. رواه مسلم

Rabbku Glory den Højestes. [12]

Tilsvarende hadith forklarer, at når Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam prædike foran sine venner på dagen for Arafat, da han bad vidne til dem, og om han var kommunikere budskabet om Gud? Og de svarede: "Vi bærer vidnesbyrd om, at du har afleveret, opfyldt, og har givet råd," så han løftede hånden vinkede mod toppen, og derefter rækker den herlige skalerede peger mod hans ledsagere, som han sagde:

اللهم اشهد! اللهم اشهد! ثلاث مرات. رواه مسلم

O Allah vidner (dem), ur (dem)! Han sagde det tre gange. [13]

Denne hadith bekræfter, at Allah er over Sine skabninger, da profeten løftede hænderne opad, når beder deres vidneudsagn afhandling, som den stræber. Og der er mange andre traditioner, som alle viser, at Gud er over og Allerhøjeste.

REASON proposition
Almindelig sund fornuft tyder på, at sikkerhed, at Gud har karakter af Gud kan være perfekt, og ikke har de egenskaber mindre. Arten af ​​den Højestes og de fleste af ovenstående er en perfekt karakter, hvorimod den lavere natur er natur og natur er mindre. Således grunden, helt sikkert Allah er Ophøjede og Glorified være Han er det modsatte af naturen.

Proposition fithrah
Af natur, er der ingen at bede til Gud eller henvende sig til ham om alt det skræmmende, men absolut hende opad. Det er umuligt, da han bønfaldt Gud, hans hjerte fastgjort på højre side eller venstre, men til toppen.

Argumenter ijma '
Shaykh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymeen rahimahullah sagde, sandelig de lærde har nævnt ijma' (aftale) af ledsagerne, og Præsterne Tabi'in Islam, at Allah er over himlene tilhører ham, han sidder på tronen. Hvad de sagde om dette allerede meget berømt.

Imam al Auza'i sagde: "Vi var, da antallet af Tabi'in meget at sige, at Allah den Mest Ophøjede er over Sin Trone Vi tror på Guds ord om karakteren af, hvad der er at komme i Sunnah." [14. ]

Imam adh-Dzahabi (673-748 H) selv arrangere en speciel bog om karakteren af ​​den Højeste High Gud med titlen al 'Uluwwu lil' Aliyyi al Ghaffar, som derefter i-Mukhtasar (sammenfattet) af Shaykh al-Albani rahimahullah. Det indeholdt alle de eksponering bekræfter ovenstående, herunder nævner en masse historie af Salaf om det.

I det væsentlige, er det sikkert, at der i Allahs navn er al 'Aliyy, og blandt hans natur er den Højeste er over Sine skabninger. At benægte disse egenskaber er kufr.

Men hvad betyder Guds Navn, Al 'Aliyy Og Højeste Personlighed høj?
Hver Guds navn skal vise sin betydning. Betydningen af ​​hver Allahs navn er Hans natur. Således navnene på Gud er ikke blot tomme navne uden betydning som den opfattelse, der jahmies. Deraf navnet al-'Aliyy er navnet for Essence of Allah den Almægtige, og det er også pensifatan for ham. For alle hans navn er a'lam wa aushaf (navne og pensifatan for Hans Essens). [15]

I modsætning til mennesker, kalder ethvert menneske undtagen profetens navn, ligesom en simpel navn for ham og indikerer ikke dens natur. Således navnet al-'Aliyy virkelig viser karakteren af ​​den Højestes Allah Subhanahu wa Ta'ala er den absolutte og væsentlige. Og arten af ​​den højeste Guds omfatter:

1. Essensen af ​​hans Allerhøjeste, fordi han er over alle hans skabninger.
2. Hans øverste position, fordi det kun tilhører Ham alene alle de egenskaber perfekt.
3. Og den Højeste, hans magt, sesab Han har magt over alle ting. [16]

Så skal det også forstås, at den Højeste og den Almægtige over dette ikke strider med nærliggende Almægtige Gud, som altid ledsager Hans skabninger. Gud er nær, men han forblev på den øverste tronen. Sejre over sine skabninger, men han er nær. [17] Og det er ikke svært at forstå ved sund fornuft.

Således at forstå den sande natur af Gud som det er i al-Qur `en og Sunnah baseret på den forståelse Salafush-Salih, vil helt sikkert flere mennesker herliggøre Gud, kærlighed til ham, jo ​​mere ivrig efter at tilbede kun Ham og frygt pine. For han ved, at Gud er perfekt i al hans navn og natur. Allah den Mest Ophøjede er absolut, og han sidder på tronen, men han er nær og altid ledsager hver skabning med tilsyn, viden, hørelse, syn, magt, og nogle gange med hjælp fra sin elskede tjener. Allâh waliyyu at-Taufiq.

Maraji ':
1. Al Qowa'idul Mutsla wa fi Shifatillah Asma'ihil-Husna, arbejdet i Shaykh Muhammad ibn Salih al-Uthaymeen, Verifikation & Takhrij: Asyraf bin Abdul Maqshud bin Abdur-Rahim, Udskriver I - 1411 H/1990 M, Maktabah as-Sunnah.
2. Fat-hul Bari Sharh Sahih al-Bukhari, Muhammad Fu'ad Tarqim wa tabwib Abdul Baqi. Tash var stadig tahqiq wa wa wa isyraf muqobalah Sheikh Abdul Aziz bin Abdillah bin Baz, Jami'atul Imam Muhammad bin Saud al-Islamiyah, Riyadh
3. Mukhtashor al 'Uluw li al' Aliyyi al Ghoffar, Imam adh-Dzahabi, sammenfattet og ditahqiq af Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin, Prints II (kopi), Year 1412 H/1991 M, al-Maktab al-Islami,
4. Sharh Sahîh muslim, Nawawi, Verifikation Khalil Ma'mun Syiha, Dar al ma'rifah.
5. Sharh al-'Aqidah al Wasithiyah, Shaykh Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan, VI Plakater, Årgang 1413 H/1993 M, Maktabah al Ma'arif, Riyadh.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 01/Tahun XI/1428H/2007M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



kilde: http://almanhaj.or.id/c

Tidak ada komentar:

Posting Komentar