Jumat, 05 Oktober 2012

Forstå Virtue navn og egenskaper Allah Azza Wa Jalla


Forstå Virtue navn og egenskaper Allah Azza Wa Jalla



Av
Ustadz Abdullah bin al-Taslim Buthoni



Forstå navnene Allah den vakreste og attributter sin drøfting av sublime perfeksjon er svært viktig i islam, selv inkludert den viktigste og største delen i å realisere full tro på Allah. På grunn av monoteisme er en av to typer monoteisme som ble grunnfjellet tro på Allah.

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sa: "store ledd (tast rektor) lykke, sikkerhet og flaks er å realisere to slags monoteisme som er grunnlaget for etableringen av tro på Gud den allmektige, vil den Allmektige Gud gjøre skje ved å sende sine apostler her. kjerne appell av apostlene fra første til siste side.

Den første: Tawheed al-'ilmi al-Khabari al-I'tiqâdi (monoteisme forbundet med kunnskap / forståelse, som er hentet fra nyheter / åpenbaringer av Allah alene, og om troen på leveren), som inneholder egenskaper besluttsomhet maha-perfekt natur Gud den allmektige, og helliggjørelse av Hans egenskaper likhetstrekk (med karakter av å være), og negasjonen av eiendommene viser svakhetene sine.

Den andre: trelldom til Allah bare og ingen partner til ham, rensende kjærlighet, oppriktighet, frykt, håp og selvtillit på Allah, samt holdningen til gleden av den allmektige Allah Rabb (skaperen), guder og beskytter bare, og ikke gjør kampen for ham med alt.

Allah har brakt sammen to typer Tawheed er i to brev av al-Ikhlash [1] (i al-Quran), som er bokstaven:

قل يا أيها الكافرون

Si: O vantro [al-Kâfirun/109: 1]

Dette brevet inneholder Tawheed al-'Amali al-irâdi (monoteisme om gjerninger og ønsker / intensjoner).

Og bokstaven:

قل هو الله أحد

Si: Han er Allah mektige [al-Ikhlâsh/112: 1]

Dette brevet inneholder Tawheed al-'ilmi al-Khabari.

Og hver av monoteisme ikke kan stå alene uten den andre (begge er perfeksjonert). Derfor profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam alltid lese to bokstaver i frivillig bønn før soloppgang og etter solnedgang bønn, og de to siste sykluser Witr bønn. Morgenbønn og aftenbønn er åpning og lukking gjerninger (bønn), som tar sikte på å gjøre monoteisme som forretter og desserter i løpet av dagen "[2].

Derfor Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen rahimahullah når forklarer betydningen av tro på Allah, sa han: «Tro på Gud den allmektige inneholder fire tilfeller:

• Først: tro / tror på eksistensen av Allah.
• Second: tro på enhet Allah i ar-Rubûbiyyah (skaperen, regulator og beskytter av universet).
• Tredje: tro på enhet Allah i al-Uluhiyyah (rett til å bli tilbedt og diibadahi).
• Fjerde: tro alle navn og egenskaper Allah i en måte som er forenlig med allvitenhet av perfeksjon og storhet hans allvitenhet, uten avlede mening, avvise, visualisere og likening (ham eiendommer med egenskapene til skapningen). Den som forvrenge betydningen av versene og hadithene om innholdet av Allah, betyr det at han er ennå å realisere full tro på Allah "[3].

Forstå betydningen av Tawhid Wa `astma egenskap
For å klargjøre de ovennevnte beskrivelse, følgende vil vi si noen viktige ting som viser omfanget av forrang forståelse Tawheed dette:

1. Forstå Tawheed Asma 'wa shifât er vitenskapen av de største og viktigste i absolutte termer, som de forholder seg direkte til Gud den allmektige, alt-perfekt stoff.
Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sa:... "Sannelig kraft av en vitenskap å følge dyd objekter studert Fordi tro på argumentene og bevis på sin eksistens Vel som stort behov og nytte for å forstå Da er det ingen tvil om at vitenskapen Allaah , navn, attributter og hans gjerninger er størst vitenskap og fremst. Sammenligning av denne vitenskapen med andre vitenskaper er som å sammenligne (kemahasempurnaan) Allah med alle objektene undersøkt (i) andre vitenskaper "[4].

2. Forstå Tawheed Asma 'wa shifât Allah er den viktigste grunnlaget for alle de andre vitenskaper.
Ibn al-Qayyim al-Jauziyyah rahimahullah sa: "The Science of navnet, er natur og handlinger Allaah grunnlaget for all vitenskap Alle andre vitenskaper følger denne vitenskapen; ble også nødvendig for å realisere eksistensen av andre vitenskaper Så vitenskapen er opphavet og fundament.. .. for noen annen vitenskap som kjenner Gud den allmektige han ville vite enn ham, og han som ikke kjenner ham så han ikke vil bli mer kjent enn hans Allah sier:

ولا تكونوا كالذين نسوا الله فأنساهم أنفسهم أولئك هم الفاسقون

Gjør og ikke være som de som har glemt (uaktsom) til Allah, gjør Allah dem glemme seg selv, de er overtredere "[al-Hasyr/59: 19]

Meditere på dette verset, så vil du finne i dem en følelse av en stor og strålende, er at: alle som har glemt å Allah, så Allah vil sørge for seg selv, så han visste ikke naturen og godhet til selv. Selv han glemte veien til godhet og formue for seg selv i denne verden og den hinsidige. Fordi han hadde blitt slått vekk fra naturen at Allah gjorde for ham, og han glemte å Gud den allmektige. Da Allah til deg selv og sørge for at deres egen atferd, også til perfeksjon, hellighet og lykke i denne verden og den hinsidige. Allah sier

ولا تطع من أغفلنا قلبه عن ذكرنا واتبع هواه وكان أمره فرطا

Og ikke adlyder noen som vi har forsømt ham fra å huske oss, og hengi (begjær) det, og situasjonen var utenfor grensen "[al-Kahfi/18: 28]

Fordi han unnlot å huske Allah, omstendighetene og hans hjerte var utenfor grensen (brytes), så han la ikke merke til den minste godhet, perfeksjon, og livets hellighet og hjerte, og selv tilstanden hans hjerte blir uberegnelig og ufokusert, omstendigheter utenfor grensen, føle seg forvirret, og fikk ikke en ledetråd til den sanne veien.

Dermed er kunnskap om Allah grunnlag av alle vitenskaper, samt et grunnlag for å forstå en slave til lykke, fullkommenhet og godhet (seg selv) i denne verden og den hinsidige. Mangelen på forståelse i vitenskapen vil føre til mangel på godhet, perfeksjon, hellighet og lykke selv. Så forstår denne vitenskapen er (key) lykke av en tjener, og mangel på det er kilden (primær) doom "[5].

3. Forstå Tawheed Asma 'wa shifât Allah er riktig den eneste døren for å komme til å kjenne Gud den allmektige (ma'rifatullah) med innføring av rett, som er grunnlaget for tilbedelse til Gud den allmektige. Siden en av de viktigste rullebanen er al-mahabbah tilbedelse (hengivenhet) til Gud den allmektige, og det er ikke mulig med unntak av ved å vite Allaah med innføringen av retten gjennom en forståelse av helheten i de navn og egenskaper Hans. Så folk som ikke har ma'rifatullah (kjenne Gud den allmektige) riktig, kan det ikke være i stand til å tilbe Ham på riktig måte. [6]

Ibn al-Qayyim rahimahullah sa: "Den som kjenner Gud den allmektige med navn, attributter og hans gjerninger, så han vil sikkert elske ham" [7]

Derfor beskriver Allah forholdet mellom tilbedelse Ham og forståelse av navn og egenskaper hans i to vers av al-Quran:

Den første vers:

وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون

Og jeg skapte ikke djinnene og menneskeheten bortsett fra at de kan tjene meg [adz-Dzâriyât/51: 56]

Andre vers:

الله الذي خلق سبع سماوات ومن الأرض مثلهن يتنزل الأمر بينهن لتعلموا أن الله على كل شيء قدير وأن الله قد أحاط بكل شيء علما

Allah er han som skapte syv himler og jorden som sådan. Bud bruke dem, at du vet (forstår) at Allah over alle ting, og at Allah, Hans kunnskap virkelig dekker alt. [Ath-Thalâq/65: 12]

Disse to versene indikerer at tilbedelse av Allah ikke vil trolig bli realisert ved en tjener riktig, men når han visste navnene og egenskaper Allah med sann forståelse. [8]

4. Frykt og ekte hengivenhet til Gud den allmektige kan bare nås med ma'rifatullah (Allah vet den riktige måten), gjennom forståelse av navn og egenskaper Hans.

Allah sier:

إنما يخشى الله من عباده العلماء

Sikkert frykt for Gud blant sine tjenere, bare folk kunnskap (vite Gud) "[Fâthir/35: 28]

I en saheeh hadith profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Jeg var den mest frykt for Allah og Hans mest kjente blant dere alle" [9].

Imam Ibn Kathir rahimahullah sa: "Betydningen av (avsnitt ovenfor): Det er bare folk som er kunnskapsrik og vet at Allah har en reell frykt for Allah, fordi jo mer perfekt forståelse og kunnskap (en tjener) av Allah Azza wa Jalla, et stoff som er mest noble, allmektig og allvitende, som har egenskaper den allmektige feilfri og navnene på de mange farger, frykten (tjener) til ham, desto større "[10].

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sa: "Den økte kunnskapen om tjener (navnene og attributter) av Allah, deretter øke frykt og pengagungannya ham, da denne kunnskapen vil arve skyhet, opphøyelse, pemuliaaan, er alltid blir overvåket, elsker, setter sin lit, alltid tilbake, så vel som fornøyelse og sende til kommandoer av Allah. "[11]

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah sa: "Jo mer kunnskap en person til (navn og egenskaper) av Allah, så hans frykt ham enda større, noe som gjør hennes frykt (alltid ) distanserte seg fra umoralske handlinger og (alltid) forberede seg til å møte den fryktede Stoff (Gud den allmektige). "[12]

5. Forstå Tawheed Asma 'wa shifât Allah er riktig den eneste måten å vinne gleden og æren av de høyeste i verden og den hinsidige.
I en saheeh hadith profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Hvis Host har inngått himmelen, sier Allah:" Har du (O innbyggerne i Paradise) ønsker noe i tillegg (av gledene i himmelen) "Og de svarte:" Du har ikke bleke ansiktene våre? Visste du ikke har satt oss inn i himmelen og redde oss fra (straff) helvete? "Da (på den tiden) Allah åpner hijab (som dekker ansiktet av Hans mektige edle), og himmelens hærskarer aldri få en (glede ) jo mer de likte utseendet (ansiktet) av Allah "så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam lese følgende vers.:

للذين أحسنوا الحسنى وزيادة

For folk som gjør bra, det er den beste belønningen (himmelen) og forbedringer (se ansiktet Allaah) "[Yûnus/10: 26] [13]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah i sin bok "Ighâtsatul lahafân" [14] forklarte at den høyeste glede i det hinsidige er (se ansiktet Allah) er belønningen at Allah ga til dem som føler det høyeste glede i verden, perfeksjon og sødme tro, perfekt kjærlighet og lengsel etter å møte Ham, og en følelse av ro og glad når lente seg over og minne ham [15], at alt dette er frukten av en korrekt forståelse av navn og egenskaper Allah Jalla.

Han forklarte dette med lafazh bønn Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en hadith saheeh: "Jeg spør deg (O Gud den allmektige) så på ansiktene til Thy glede (i det hinsidige), og jeg spurte deg lengsel etter møte din (som i verden) ... "[16].

Dekk
Noen av punktene som vi nevnte ovenfor beskrive oss sin store posisjon shifât Tawheed Asma 'wa Allah og omfanget av forrang læring og forståelse. Det er mange andre punkter som absolutt ikke nevne dem alle her.

Forhåpentligvis denne artikkelen nyttig og en motivasjon for oss å være mer aktiv og seriøs om å studere religion, spesielt vitenskapen om monoteisme som er grunnlaget for denne religionen.

O Allah, jeg ber Deg glede å se på ansiktet (i det hinsidige), og jeg ber ønsker Deg å møte med deg (som i verden), uten fare for skade og bakvaskelse er misvisende.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وأله و صحبه أجمعين, وأخر دعوانا أن الحمد لله رب العا لمين

City of profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, 7 Jumadal End 1430 H

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 04/Tahun XIII/1430H/2009M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]


Hudud rettsvitenskap


Av
Ustadz Kholid Syamhudi Lc


Allah Subhanahu wa Ta'ala al-Hakim (de mest Wise) bevarer menneskerettigheter og holde livet fra kezhaliman og skader. Islamsk lov ble satt opp for å opprettholde og bevare religion, liv, avstamning, intellekt og eiendom som er adh-Dharûriyât al-Khamsu (fem tilfeller insistere på menneskeliv). Slik at enhver person som bryter noen av disse problemene bør få straff satt sharia og tilpasset den straffbare handlingen.

En er håndhevelse hudud et privilegium å være en av islams lære og danne perfeksjon av nåde og barmhjertighet av Allah Subhanahu wa Ta'ala til skapninger.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah uttalte: hudud kommer fra nåde og godhet til skapninger. Derfor er det passende at straffer folk for deres synder, har som mål å gjøre for godhet og nåde for dem, som hensikten med foreldrene omsorg sine barn og leger i behandling av syke. [1]

1. DEFINISJONER hudud
Hudud er det arabiske vokabular som er en form for Jama '(flertall) hadde opprinnelsen til ordet betyr en barriere mellom de to objektene. Navnet fordi det hindrer union hadde noe til en annen. [2] Det er også en tilstand som hadde ordet betyr al-man'u (forebygging), så det er sagt hudud Allah Azza wa Jallaadalah saker som Allah Azza wa Jallalarang gjøre eller ødelegge [3 ].

Ifølge syar'i, hudud sikt strafferettslige sanksjoner er satt av Personality "for å forhindre at noen terjerumusnya samme kriminalitet og gjerningsmenn blotter. [4]

2. Lovbrudd STRAFF forbrytelser (jarimah al-hudud)
Koranen og Sunnah til Hans sendebud har satt spesifikke straffer for en rekke spesifikke forbrytelser kalt al-hudud jarâimu (kriminell straff lovbrudd), som omfatter tilfelle, hor, utroskap beskyldninger uten bevis er nøyaktige, tyveri, drukkenskap, muhârabah ( opprør i den islamske staten og vandaler sikkerhet), frafalne, og handling går utover andre [5]

Dermed Hudud dekker syv typer:
1. Hadde utroskap (Zina straff) er etablert for å opprettholde nedstigningen og avstamning.
2. Hadde al-Qadzf (avstraffelse av mennesker anklaget for utroskap uten bevis) for å opprettholde ære og verdighet.
3. Hadde al-vin av (straff khamer drikke (berusende drikke)) for å opprettholde rimelig.
4. Hadde som-Sariqah (straff tyv) for å holde skatten.
5. Hadde al-hirabah (straff av røverne) for å ivareta liv, eiendom og verdighet ære.
6. Hadde al-baghi ​​(straff av dissidenter) for å holde tro og ånd.
7. Hadde ar-riddah (avstraffelse av frafalne) for å holde troen.
8. Ta'zir. [6]

3. HIKMAH PENSYARIATAN hudud.
Hudud disyaria'tkan til fordel for tjener og har en edel hensikt. Blant disse er:

en. Straffen for de som begår tortur til dem som gjør det onde, og gjøre det til en avskrekkende. Da han følte smerten av denne straffen og dårlige konsekvenser som oppstår fra det, så vil det være en avskrekkende for gjentakelse og oppmuntret ham til istiqamah og alltid lydig mot Allah Subhanahu wa Ta'ala. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله والله عزيز حكيم

Mannen som stjeler og kvinnen som stjeler, kuttet av hendene på begge (a) belønning for det de gjør og som en straff fra Gud. og Allah er mektig, Wise. [Al-Maida / 05:38]

b. Hindre at andre ikke å falle i ulydighet. Derfor hadde Allah befalt å kunngjøre og gjøre det foran folk.

وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين

Og la (gjennomføring av) sin straff være bevitnet av en gruppe mennesker som tror. (An-Nûr/24: 2). Shaykh Ibn Uthaymeen rahimahullah uttalt at blant de lærdommer hudud er ikke en avskrekkende for gjentatt lovbryteren og forhindre andre fra å falle byttedyr til det, samt rensing og fjerning av synd. [7]

c. Hudud er en synd og sjelen pensuci gjerningsmennene. Dette indikeres av hadith av Ibn Samit Ubadah Radi anhu, sa han:

أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال وحوله عصابة من أصحابه بايعوني على أن لا تشركوا بالله شيئا ولا تسرقوا ولا تزنوا ولا تقتلوا أولادكم ولا تأتوا ببهتان تفترونه بين أيديكم وأرجلكم ولا تعصوا في معروف فمن وفى منكم فأجره على الله ومن أصاب من ذلك شيئا فعوقب في الدنيا فهو كفارة له ومن أصاب من ذلك شيئا ثم ستره الله فهو إلى الله إن شاء عفا عنه وإن شاء عاقبه فبايعناه على ذلك

Når alle rundt ham en gruppe av venner, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa, "lover deg være trofast mot meg, å ikke være til Allah med ingenting, ikke vil stjele, vil ikke drive hor, ikke drepe barn og lyver ikke i det hele tatt, og ikke engasjere seg i umoralske i å gjøre gode ting. Hvem av dere som holdt sitt løfte, Allah Azza wa Jallaakan gi belønning. Men enhver som bryter noe fra ham, og deretter gitt en straff i verden, så straffen er kafarah (viskelær synd). Og den som bryter noe og da er det dekket av Allah feil (ikke dømt), så er det opp til Allah: hvis han menghendak, tilgitt jeg sine feil, og hvis han vil, torturerte ham "[Agreed. 'alaih: Fat-hul Bari I / 64 no: 18, muslimske 3/1333 no: 1709 og an-Nasa'i 7/148]

d.. Skape en atmosfære i samfunnet og holde det trygt.

e. Motstå ondskap, synd og sykdom i samfunnet, fordi hvis ulydighet ble spredt i samfunnet da Allah vil erstatte den med skader og ulykker, samt opphevelse av glede og ro. For å holde dette den beste løsningen er å håndheve og iverksette hudud. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

ظهر الفساد في البر والبحر بما كسبت أيدي الناس ليذيقهم بعض الذي عملوا لعلهم يرجعون

Har sett skaden på land og til havs på grunn av handlingene til menneskehender, at Gud den allmektige føler dem dels fra (grunnet) sine handlinger, slik at de kommer tilbake (til høyre) [Ar-Rûm/30: 41].

Så sa profeten:

لحد يقام في الأرض أحب إلى أهلها من أن يمطروا ثلاثين صباحا

Fra Abu Hurayrah Radi anhu at Profeten sa: "En straff håndheves på jorden mer elsket av mennesker enn deres regn i tretti dager." [Hasan, Sahih Ibn Majah nei, 2057, Ibn Majah 2/848 no: 2538 , en-Nasa'i 8/76). [8]

4. Krav til søknaden AL-hudud. [9]
Anvendelsen av Hudud ikke gjøre uten fire betingelser:

1. Rovdyr er en mukallaf er av lovlig alder og forståelse.
2. Lovbrytere er ikke tvunget og tvunget.
3. Rovdyr vet forbudet.
4. Sine forbrytelser ble påvist, og at det gjør det uten tvilsomt. Dette kan bevises ved sin egen inngang eller bevis vitnesbyrd andre.

5. LOV OPPRETTELSE HAD
Krevde verge livet (hersker) for å opprettholde og gjelder for alle mennesker hadde skjegget av al-Koranen, Sunnah og ijma 'og qiyas krevde Sahih. [10]

Dalil al-Koranen, som er Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله والله عزيز حكيم

Mannen som stjeler og kvinnen som stjeler, kuttet av hendene på begge (a) belønning for det de gjør og som en straff fra Gud. og Allah er mektig, Wise. [Al-Maida / 05:38]

Forslag som er Hadith Sunnah Ubadah bin Samit sa at profeten sa:

أقيموا حدود الله في القريب والبعيد ولا تأخذكم في الله لومة لائم

"Tegakkanlah straffer (av) Allah Azza wa Jallakepada og andre slektninger, og heller ikke censorious kritikk påvirke deg (i håndheve lover) fordi Allah." [Hasan: Sahih Ibn Majah No. Og Ibn Majah No 2058. 2540]

Tilsvarende de muslimske lærde er enige om dette.

6.TIDAK begrunnet forbønn (ANBEFALT) FRASKRIVELSE straff, hvis ALLEREDE dimeja Greening
Hvis saken hadde blitt lagt inn i regjering eller har vært på bordet Greening, deretter utestengt forbønn (på) fritak eller reduksjon av straffen. Også regjeringen ikke kan akseptere forbønn i denne saken. Det er beskrevet i hadith av profeten 'Aisha Radi anhuma som lyder:

عن عائشة رضي الله عنها أن قريشا أهمهم شأن المرأة المخزومية التي سرقت فقالوا ومن يكلم فيها رسول الله صلى الله عليه وسلم فقالوا ومن يجترئ عليه إلا أسامة بن زيد حب رسول الله صلى الله عليه وسلم فكلمه أسامة فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أتشفع في حد من حدود الله ثم قام فاختطب ثم قال إنما أهلك الذين قبلكم أنهم كانوا إذا سرق فيهم الشريف تركوه وإذا سرق فيهم الضعيف أقاموا عليه الحد وايم الله لو أن فاطمة بنت محمد سرقت لقطعت يدها

Av Aisha Radi anhuma sier at qurayske svært urolige saker av en kvinne som begikk tyveri Makhzum stamme. De sa: "Hvem kan snakke til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam (dvs. uttrykkelig anmodning om at hun kunne bli løslatt)?" Ingen ønsker å snakke om det, bortsett fra Osama kjære profet sallallaahu' alaihi wa sallam. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa, "Vil du bidra til å gjøre folk fri fra straff av Allah?" Da profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sto opp og levere preken, "Hei alle mennesker, er folk før du har gått på villspor forårsaket når en adelsmann stjal, la de (ikke henrette ham), og når de fattige stjeler, de hadde opprettholdt ham. For ordens skyld Allaah, med mindre saken Fatima bint Muhammad stjal, sikkert Muhammed [11] kuttet av ham hånden. "[Avtalt alaih] [12],

I denne edle hadith profeten nekte forbønn folk i straffefeltet hadde de kom i regjering. Som om det ikke er til da det er tillatt.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sa: Ikke for å være forpurret (straff hadde) med forbønn, premier og mye mer. Som blåste det fordi det er-men han var i stand til å bruke den, så kan vrede Allah, engler og alle menn som skjedde [13].

7. IMPLEMENTERINGSTILTAK MYNDIGHETER hudud
Det er ingen myndighet til å håndheve hudud, bortsett prester, statsledere, eller deres representanter (kommune er ansvarlig for det). Fordi i apostolatet, hun som bærer det ut. . Tilsvarende kalifen etter at hans Shallalahu alalaihi wa sallam. Profet hadde også sendt Unais Radi anhu å gjennomføre steiningen, som i sin sa:

واغد يا أنيس إلى امرأة هذا فإن اعترفت فارجمها

O Unais, satt ut for å se denne mannens kone, hvis hun tilstått (hor), deretter rajamlah! "[Bukhari no. 2147]. Så han sallallaahu 'alaihi wa sallam også beordret sine følgesvenner til stein Mâ'iz, sier:

اذهبوا به فارجموه

"Ta det og rajamlah!" [Bukhari no. 6815].

Tilsvarende, fordi straffen ikke hadde behov ijtihad og trygt fra kezhaliman, må det utføres av presten eller hans representant. [14]

8. MENN OG KVINNER sammen i hudud
I anvendelsen av sanksjoner hadde de samme kvinner som menn, siden opprinnelsen av alt som sharia definert for menn også gjelde kvinner før det er bevis på at scenene. Det er generelt sant i tilbedelse, eller i mu'amalah straff. Imidlertid ga de lærde tre unntak, nemlig:

en. Kvinne dømt til å sitte med ham mens du står.
b. Bundet kvinners klær mens menn ikke gjør det.
c. Hold hendene (bundet) å ikke åpne hans private deler, mens menn ikke gjør det. [15]

Shaykh Ibn Uthaymeen rahimahullah uttalte: Dette er det som skiller kvinner med menn i hatt av nødvendighet krevde. Hvis ikke, så de innfødte kvinner som med menn. [16]

Dermed kort hudud problemer i islam. Kan forhåpentligvis gi opplysning til muslimene om skjønnhet og fullstendigheten av islamsk lov. Wabillâhi Taufiq.

Kopiert fra magasiner Sunnah XIII/1430H/2009M 01/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]


Givende med hensikt


Av
Ustadz Kholid Syamhudi, Lc



عن أبي عبد الله جابر قال كنا مع النبي صلى الله عليه وسلم في غزاة فقال إن بالمدينة لرجالا ما سرتم مسيرا ولا قطعتم واديا إلا كانوا معكم حبسهم المرض وفي رواية إلا شركوكم في الأجر (رواه مسلم (ورواه البخاري عن أنس رضي الله عنه قال رجعنا من غزوة تبوك مع النبي صلى الله عليه وسلم فقال إن أقواما خلفنا بالمدينة ما سلكنا شعبا ولا واديا إلا وهم معنا فيه حبسهم العذر

Fra Abu Abdillah Jabir, sa han: vi delte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en enkelt kamp, ​​og så sa han: "Ja noen mennesker i Medina er du ikke med på en reise og du ikke passere gjennom et elveleie (dal) med mindre de er med deg, de anholdt av sykdom.

(Og i et annet fortellerstemme): med mindre de er med deg i belønning. [Rapportert av Muslim]

Og Imam al-Bukhari fortalt Anas Radi anhu, sa han, "Vi kom hjem fra slaget ved Tabuk med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og han sallallaahu' alaihi wa sallam sa," Sesunggunya få mennesker igjen i Madinah ikke vi passerer en gate og heller dalen med mindre de er med oss, de var tilbakeholdne med udzur ".

TAKHRIJ hadither
Den første Hadith fortalt av Imam Muslim i Shahîhnya no. 1911 og den andre hadith fortalt av Imam al-Bukhari i Shahîhnya no. 2838, 2839 og 4423.

Sharh vokabular.
في غزاة: I en kamp. I historien til al-Bukhari uttalt klart at slaget om Tabuk.

واديا: strømmen av vann. Og en dal mellom to fjell eller åser som stedet ble kalt Wadi inn en strøm av vann. [Se al-Mufradaat arbeid al-Ashfahani, s.. 862]

حبسهم المرض: fanget av sykdommen, slik at de ikke kan gå jihad. Det er ikke hensikten med hadith er udzur typen restriksjoner bare på smerte, om ikke for smertene så belønningen er ikke der. Dette er feil fordi sunn fornuft i denne hadith dekker alle andre syar'i udzur, som beskrevet i historien Imam al-Bukhari med lafazh حبسهم العذر.

Sharh GENERELT
Når forklarer dette hadith, sa Shaykh Muhammad ibn Saalih al-Uthaymeen at denne edle hadith forteller at en hvis det hadde tenkt å gjøre rettferdige gjerninger, så blokkert av noe, så han fortsatt får belønning for gjerninger.

Likeledes, hvis en bestemt religiøs praksis som brukes til å gjøre når ingen udzur, da på grunn av sykdom eller visse udzur han ikke kan gjøre det, så han får belønning av gode gjerninger forblir perfekt. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إذا مرض العبد أو سافر كتب له مثل ما كان يعمل مقيما صحيحا

Hvis en tjener syk eller på reise da skrevet sin belønning som hva diamalkannya når sunt og Mukim (ikke reise) [1]

For eksempel, noen som pleide å be med menigheten i moskeen, og en når det blir hindringer som å sovne eller syk eller noe sånt han holder får belønnet be sammen i moskeen perfekt uten noen feil.

Likeledes, hvis han pleide å være, men en sunnah bønn da han blokkerte det og var ikke i stand til å gjennomføre gitt belønning han forble perfekt men ikke praktiserer det.

Som om det ikke er en vane han belønnet hans intensjoner, og er ikke belønnet gjerninger. Bevisene er hadith som lyder: ubemidlede folk følgesvennene sa:

يارسول الله سبقنا أهل الدثور بالأجور والنعيم المقيم - يعني إن أهل الأموال سبقهم بالصدقة والعتق - فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم ألا أخبركم بشيىء إذا فعلتموه أدركتم من سبقكم ولم يدرككم أحد إلا من عمل مثل ما عملتم! فقال تسبحون وتكبرون وتحمدون دبر كل صلاة ثلاثا ففعلوا فعلم الأغنياء ففعلوا مثل ما فعلوا فجاء الفقراء إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم وقالوا: يارسول الله سمع إخواننا أهل الأموال بما فعلنا ففعلوا مثله فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم ذلك فضل الله يؤته من يشاء

O Allahs sendebud! Ahlu dutsur (rike mennesker) foran oss i evig belønning og nytelse-som gikk forut dem i bershadaqah og frigjør slaver og Rasûlulullâh sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Vil du fortelle meg noe om du så kan du følge har gått før deg og vil følge deg ingen unntatt dem som gjør godt som du innpode det! " Da han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa igjen, "salme, og bertahmidlah bertakbîr etter hver bønn trettitre ganger." Da de mangamalkannya og rike mennesker vet om det og praktisere det som hva de gjenopptar øve! Kemnudian urfolk kom tilbake til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og sa: «O Allahs sendebud våre brødre rike folk hadde hørt hva vi innpode og de praktiserte som oss,' Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa," Dermed kraft av Allah gitt til dem som favoriserte ham ". [2] [ihat, Sharh Riyâdhush Righteous, Ibn Uthaymeen, 1 /]

I denne hadith profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke fortelle dem at folk som ikke deltok hadde belønnet deres gjerninger (som tok del i krigen), men ingen tvil om at de har gjort seg fortjent til belønning av gode hensikter. Derfor profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam beskrev Allah Subhanahu wa Ta'ala gi skatten og menginfaqkannya på veien til god, og det var en fakir sa, "Hvis jeg egen eiendom (som det er) så og så, jeg virkelig ville fortsette å praktisere alle Fulan praksis, i hans sa:

فهو بنيته فهما في الأجر سواء

Så han med hans intensjoner og begge er like i fortjeneste. [3]

I denne hadith er det også et tegn på at folk er ute i veien for Allah i jihad krigen og da han får belønning av reisen tatt. Derfor profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ما سرتم مسيرا ولا قطعتم واديا إلا وهم معكم

Det er ikke du gå på gaten og du ikke passere gjennom wadi med mindre de er med deg

og vist også av Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

ما كان لأهل المدينة ومن حولهم من الأعراب أن يتخلفوا عن رسول الله ولا يرغبوا بأنفسهم عن نفسه ذلك بأنهم لا يصيبهم ظمأ ولا نصب ولا مخمصة في سبيل الله ولا يطئون موطئا يغيظ الكفار ولا ينالون من عدو نيلا إلا كتب لهم به عمل صالح إن الله لا يضيع أجر المحسنين ولا ينفقون نفقة صغيرة ولا كبيرة ولا يقطعون واديا إلا كتب لهم ليجزيهم الله أحسن ما كانوا يعملون

Det er ikke passende for folket i Medina og de Badwi som bor rundt dem, ikke følge profeten (gå til krig) og upassende (også) for deres kjærlighet seg mer enn de elsker seg selv apostler. Det er fordi de ikke er overskrevet tørste, utmattelse og sult i veien for Allah. Og ikke (også) å tråkke på et sted som heve ire av de vantro, og ikke tillegger en katastrofe til fienden, men dituliskanlah for de med en slik fromme veldedighet. Sikkert Allah ikke kaste bort belønning av dem som gjør godt, og de bruker ikke en liten stue og ikke (for) stor og ikke krysse en dal, men er skrevet for dem (gode gjerninger uansett), fordi Allah vil belønne til dem (barna) er bedre enn hva de har gjort. [At-Tawbah 9:120-121]

Tilsvarende, hvis en renselse i huset hans og perfeksjonere wudhunya deretter gå til moskeen, han han kom ut bare for å be, da (hvis dette er tilfelle), er han ikke ett skritt, men Allah hevet én grad og eliminerer feil. Dette er den dyd som gjør wasilah Allah (mellomliggende en praksis) få belønning som beskrevet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. wallahul muwaffiq.

Ledig hadither
1. Hans lidenskap for jihad og hans kompanjonger prøvde ikke å gå glipp av hvis de ikke har udzur

2. Gode ​​intensjoner kan oppnå belønning praksis

3. Det haster for den muslimske tro som forventer gleden av Allah

4. Predikanter bør benytte anledningen til å forkynne, fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner mendakwahi motivere forbedringer hensikt når hjem fra krigen til Madinah Tabuk

5. Religion Islam er den religionen som er enkel og ikke tyngende, fordi det gir folk som ikke kan jihad fordi det udzur.

6. Folk som har udzur men har rett intensjon kan vinne premier Mujahideen

7. Omfanget av nåde Allah til hans tjenere.

Wabillahittaufiq.

Kopiert fra magasiner Sunnah XVI/1427/2006M 01/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]




Feil oppstår når man ser bort fra veiledning Åpenbaringen



ياأيها الذين ءامنوا إن جآءكم فاسق بنبإ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على مافعلتم نادمين {6} واعلموا أن فيكم رسول الله لو يطيعكم في كثير من الأمر لعنتم ولكن الله حبب إليكم الإيمان وزينه في قلوبكم وكره إليكم الكفر والفسوق والعصيان أولئك هم الراشدون {7} فضلا من الله ونعمة والله عليم حكيم {8}


Dere som tror, ​​hvis en ond person kommer til deg å bringe et budskap, så sjekk nøye, slik at du ikke pålegge en ulykke til huset uten å vite omstendighetene som fikk deg lei seg for det du gjorde det. Og vet dere at det kalanganmu profeten. Hvis han adlød (vil) være med dere alle i noen saker, er det sant at du kommer til å få problemer, men Gud gjorde du elsker tro tro og gjøre det vakkert i deres hjerter og gjøre deg hater å vantro, ondskap og urettferdighet. De er de som følger den rette veien. Som gaver og tjenester fra Gud. Og Allah er kjenneren, Wise. [Al Hujurat/49: 6-8]

Årsaken til første ledd nedgang
Imam Ahmad fortalt i hadith så lenge, mellom innholdet: profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sendte al-Walid bin' Uqbah Radi anhu å møte al-Harith (ibn Abi al Khuza'i Dhirar av Bani Musthaliq) til å ta en veldedig organisasjon som er samlet inn. Da al-Walid har kommet noen vei, var han redd og gikk hjem, og møtte profeten og sa: "O Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam, al Harith min måte å ta zakat og prøvde å drepe meg," profeten sallallaahu' alaihi wa sallam forberede tropper inn al Harith. Al-Harith kom med sine venner (til Medina). Delegater (profeten) møtte ham og vet: "Det var al-Harith". Da al-Harith nærmet delegasjonen, spurte han: «Du er beordret til å gå der" De sa: «Hva for" "Til deg (O al-Harith)," spurte han, De sa: "Sannelig Allah har sendt al-Walid bin ' Uqbah deg. Ifølge ham, stoppe deg ham å ta veldedighet og ønsket å drepe ham, "han (al-Harith) avviste:" Nei, ved ham som har sendt Muhammed med al Haq, jeg har aldri sett det, han kom aldri ". Da al-Harith deretter Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han: «Du nektet å betale zakat og ønsker å drepe messenger" Han svarte: "Nei, ved ham som har sendt Muhammed med al Haq, jeg har aldri sett det, han kom aldri . Heller ikke jeg kommer (i dag), men fordi messenger profeten ikke skru opp. Jeg er bekymret for at det er (hans utsending fravær å ta zakat, Pen) på grunn av vrede Allah Subhanahu wa Ta'ala og Hans sendebud ", da dette verset kom ned. [1]

FORKLARING AV VERS
Som en forklaring på det første verset, konkluderer vi med en forklaring på Shaykh Sa'di som sier:

"Det er også (a) noen oppførsel som må oppfylles og brukes av folk som har forstand. Det vil si, hvis det er en ond mann som kom for å bringe nyheter til dem (muslimene), bør de gjøre tatsabbut (avklaring) på nyhetene, ikke nødvendigvis tar for gitt. På grunn av disse handlingene kan føre til betydelig skade og falle i synd. Hvis meldingen er regnet som den nyheten brakt rettferdig ærlig mann igjen, og bar henne livmoren, da blir det tap av liv og eiendom uten saklig grunn, fordi innholdet i nyhetene (som ikke er sant), som til slutt fører til å angre.

Som må gjøres til nyheten om den onde er tatsabbut og tabayyun (avklaring og bekreftelse). Hvis det er tegn som viser ærlighet og forhold, kan det settes i verk og begrunnes. Men når indikerer en ren løgn, så det må bli utfordret og trenger ikke følges ". [2]

Dette verset, selv om ned med hensyn til visse grunner, innebærer bare vanlige og viktige underliggende prinsippene. Plikten en person, fellesskap, land, bør ikke motta nyheter som kom til dem og ikke utføre stoffet, bortsett fra etter tatsabbut og tabayyun rett. Fordi det er fryktet vil bringe vanry til den personen eller personene uten grunn. (So) hold og tabayyun tatsabbut prinsipp i valg av nyheten om en person er nødvendig, noe som er nyttig for å opprettholde æren av enkeltpersoner og vedlikehold av deres liv og eiendom. [3]

واعلموا أن فيكم رسول الله

(Og vet dere at det kalanganmu Profeten)

Ord Allmektige Gud ovenfor, sa sin mening, for eksempel Imam Ibn Kathir rahimahullah: "Vit at blant dere det er Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. Forherlige og gi ham ære. Være en full-time etikk med ham. Du legger inn kommandoen. Fordi han er den personen mest kunnskapsrike om de alvorlige fordeler for deg og mer kjært for deg enn deg selv. Strømforbruk om gutta han er mer perfekt enn du trodde, som betydningen av Guds ord Allmektige:

النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم

Profetens (bør være) mer viktig for de troende i seg selv. [Al-Ahzab: 6]

Shaykh Abu Bakr al Jazairi i kommentaren sier, Gud ønsker å omdirigere visningen av muslimer (følgesvennene, Pen) på et viktig stoff som de forsømmer. Nemlig ned eksistensen av profeten i sin midte, med åpenbaring på ham. Disse forholdene krever dem til å alltid være ærlig og handle-spoken eleganse. Hvis ikke, vil åpenbaring utvilsomt avdekke (feil) dem direkte, hvis de ligger. [4]

لو يطيعكم في كثير من الأمر لعنتم (Hvis han adlød (vil) være med dere alle i noen saker, er det sant at du kommer til å få problemer).

På vers, forteller Imam Tirmidhi rahimahullah på isnaad fra Abu Nadhrah rahimahullah, fra Abu Sa'eed al-Khudri følgesvenner Radi anhu. Når denne edle venn leser avsnittet ovenfor, kommenterte han:

هذا نبيكم صلى الله عليه وسلم يوحى إليه وخيار أئمتكم لو أطاعهم في كثير من الأمر لعنتوا فكيف بكم اليوم

Dette er din profet, avslørte åpenbaring til ham. Og de (følgesvenner) var de (som) ble valgt (blant) du. Hadde han fulgt dem i mange saker, vil de falle i trøbbel. Hva om dere nå? [5]

Det vil si, hvis de adlyder ham i hvert fall de ser (gode) og de foreslår, ville de falle i en rekke saker for å dra de forskjellige problemer som ikke er liv lå, eller selv utelukker ikke på de store synder. [6]

Det er som livmor Guds Ord Allmektige: [7]

ولو اتبع الحق أهوآءهم لفسدت السماوات والأرض ومن فيهن بل أتيناهم بذكرهم فهم عن ذكرهم معرضون

Hvis sannheten er deres lyster, sikkert himmelen og jorden skal forgå, og alt som er i den. Egentlig har vi brakt dem deres stolthet, men de vender seg bort fra stolthet. [Al Mukminun: 71].

Man, til tross for hans natur rett, trengte han veiledning al Boken og Sunnah å vite det gode. Derfor er det bare ikke er kjent for ham, så noe godt regnes som onde og vice versa. Endelig dom var galt.

I Shahihain, fra hans Huzhaifah Radi anhu, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortelle fremtidige tilstand:

فيصبح الناس يتبايعون فلا يكاد أحد يؤدي الأمانة فيقال إن في بني فلان رجلا أمينا ويقال للرجل ما أعقله وما أظرفه وما أجلده وما في قلبه مثقال حبة خردل من إيمان

Folk vil være gjensidig gjennomføre transaksjoner. Nesten ingen er troverdig. Så det ville være ekko "blant Bani Fulan stole på noen," han er rost:. "Det ville være smart, heldig og sterk selv," men han har ikke vekten av et sennepsfrø troens innhold om [8]

Men høyden av vitenskap og keshalihan noen, er det bare godhet hun ikke visste. Uvitenhet om denne typen forekommer også i den beste generasjonen, generasjon beste venn. Hva med de andre generasjoner? Selvfølgelig er det meget mulig. Derfor, med henvisning til boken og Sunnah al et must for enhver muslim.

Shaykh Abdul Malik Ramdhani sier [9]: "Guds ord (den andre) ovenfor, fører ordlyden til den beste slags mennesker å tilbe Gud og å forstå Sharia (den følgesvenner, Pen). Hvis de blir stående alene uten å bli gitt en forklaring på al Boken og Sunnah, vil sikkert deres valg i mange tilfeller faktisk inneholde trøbbel for seg selv. Hva om kvaliteten på personer under dem? "

For eksempel er det noen venner som trodde, som forlot henne helt som beskriver hvordan "Iffah og dyktighet i tilbedelse. Så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble forbudt, fordi det er elementer av vanskelighetene, bortsett fra å være i strid med naturen.

Sa'd ibn Abi Waqqas fra Radi anhu, sa han:

رد رسول الله صلى الله عليه وسلم على عثمان بن مظعون التبتل ولو أذن له لاختصينا

Profeten nektet tabattul [10] av Uthman bin Mazh'un. Hvis han tillater det, sikkert vi vil kastrere oss selv. [Avtalt alaih]

Eller en historie med andre Radi Mu'adh anhu forteller at når returnerte fra Sham, falt han ned for ham. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ما هذا يا معاذ قال أتيت الشام فوافقتهم يسجدون لأساقفتهم وبطارقتهم فوددت في نفسي أن نفعل ذلك بك فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا تفعلوا فإني لو كنت آمرا أحدا أن يسجد لغير الله لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها
"Hva er dette, O Mu'adh?" Han svarte: «Jeg kom fra Sham. Holde dem kommer (folk der) var nedbrutt for biskoper og prester. Så jeg ønsker å gjøre med deg, "han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:" Har dere gjør. Hvis jeg bestilte en til å knele, så vil jeg befaler kona til nedbrutt til sin mann. "[11]

I de ovennevnte hadith, Umar Radi Mu'adh ønsker å bøye seg for profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som en form for respekt. Men forbød profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ham og forklare handlingene han mener både motsetning til det viktigste prinsippet i Islam er monoteisme. Så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble avbrutt.

Så kastet ingen tvil, en hyllest til folket ved et element av stor vanskelighetsgrad. Pluss mer uregelmessigheter i sharia som endrer rekkefølgen verdi. Reality, blanding av menn og kvinner er ikke ansett som et problem, noe som begrenser barnet er referert til som en form for økonomisk bevissthet, skjelvende hender med hverandre etter de obligatoriske bønner og andre praksiser som er i konflikt med religiøse regler feilaktig som en del av religionen. Så eksistensen av en absolutt åpenbaring er nødvendig for ethvert menneske.

ولكن الله حبب إليكم الإيمان وزينه في قلوبكم وكره إليكم الكفر والفسوق والعصيان (Men Gud gjorde du elsker tro tro og gjøre det vakkert i deres hjerter og gjøre deg hater å vantro, ugudelighet og urettferdighet)

Men fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam veilede deg og allmektige Gud har gjort deg glad i tro og gjøre det vakkert i din omsorg, fordi Guds kjærlighet satte al Haq og mengutamakannya hjerte-tankene. Og også på grunn av håndhevingen av bevis og instruksjonene for al Haq som viser sannheten, være lett å akseptere, og taufikNya for deg å berinabah (tilbake) til ham.

Han gjør du hater å al kufru og fusuq, dvs. store synder, og 'ishyan, dvs. under nivået for synd gjennom Gud satte hat i hjertene deg og mangler viljen til å gjøre det, samt gjennom etablering av argumentene og bevis stygghet, og fordi den menneskelige natur ikke godtar det. [12]

أولئك هم الراشدون (Det er de som følger den rette veien)
De (følgesvennene til Profeten, Pen) var på rett vei, får ledetråder til god moral, ikke bortkommen igjen fikk ikke tapt. [13]

فضلا من الله ونعمة والله عليم حكيم (For gaver og tjenester fra Allah. Allah er allvitende, All-Wise)

Gaven som ble gitt til deg er en dyd og glede for deg. Allah vet de som har rett til hensiktsmessig veiledning og mennesker på villspor. Tilsvarende All-Wise Gud i hvert ord, handling og regler sharia, og skjebne. [14]

Veiledning innhentet venner er en dyd og Guds nåde for dem. Allah kjenner intensjon og vilje som er i dem. Allah er Wise i forskrift sin, ved å gjøre de vennene som mennesker som fortjener godhet og gjøre dem de beste folkene i absolutte [15]

Noen leksjoner av vers
Fra ovennevnte versene, kan det ta noen viktige erfaringer, som følger: [16]

Først: Vi forstår at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har en høy posisjon.

Second: Det er obligatorisk for oss å gjøre tatsabbut i møte den viktige nyheter som kan resultere i avbrudd eller fare for en person knyttet til nyheter vi hører.

Tredje: Forbudt å handle i all hast kan resultere i en person med en grunnleggende forutsetning menghukumi noe ren, slik at gjerningsmennene vil bli lei i verden og det hinsidige.

Fjerde: Blant de store gledene fått en troende, at Gud elsker med tro på ham, og gjør (tro) er vakker i sitt hjerte.

Femte: Gud hater det å opprette kufr, ondskap og umoral. Med det blir en troende rett mann etter hans følgesvenner Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Washallahu 'ala Muhammad wa nabiyina' wa ala aalihi shahbihi ajma'in.

Kopiert fra magasiner Sunnah X/1427/2006M 01/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]


For å bli Air Heart Baby



Av
Ustadz Abdullah bin al-Taslim Buthoni


Tilstedeværelsen av barnet i en husholdning kan beskrives som tilstedeværelsen av stjerner i natt som er ornament av himmelen. Tilsvarende betydningen av å være et barn til et ektepar, som et ornament i livet av verden. Dette betyr, innenriks liv uten barn, vil føle tom og dyster.

Allah sier:

المال والبنون زينة الحياة الدنيا والباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا وخير أملا

Rikdom og barn er livet av verden av smykker, men gjerninger-gjerninger og fromme evig belønning er bedre i hånden og din Herre er bedre å være håpefull "[Al-Kahfi/18: 46]..

Samtidig, favoriserer eksistensen av dette barnet samt en test som kunne stupe en tjener i ødeleggelse. Gud den allmektige varslet om dette i Hans Ord:

يا أيها الذين آمنوا إن من أزواجكم وأولادكم عدوا لكم فاحذروهم

Dere som tror virkelig blant dine hustruer og barn er det en fiende for deg, så vær forsiktig du er med dem ... [at-Taghâbun/64: 14]!

Betydningen av "å være en fiende av deg" er avlede deg fra å gjøre gode gjerninger, og kan menjerumuskanmu inn umoralske gjerninger til Allah. [1]

Når tolke vers, sa Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah: "... fordi den menneskelige sjel har en naturlig tendens til å elske sin kone og barn, deretter (i dette verset) Allah advarer sine tjenere for ikke å elske er å gjøre dem i samsvar med alle ønsker sin kone og sine barn i ting som er forbudt i sharia. Allah motivere sine tjenere å alltid bære ut hans bud og i favør av hans gode vilje ... ". [2]

Ansvar utdanne barn
Religion Islam understreker sterkt plikt til å utdanne barn med en utdanning som kommer fra veiledning av Allah og Hans profet. Allah sier:

يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة

Dere som tror, ​​beskytte dere selv og deres familier fra Brann som drivstoff er menn og steiner. [At-Tahrîm/66: 6]

Ali ibn Abi Talib Radi anhu ved tolkning verset over sier: "(Det betyr): Lær godhet mot deg selv og din familie" [3].

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di sa: "Keeping bort fra brannen i helvete er å kreve for selv å utføre kommandoer av Allah og bort fra sin forbudet, og omvende deg fra alle de handlingene som førte til vrede og straff mellomtiden vedlikeholde. hans kone og barn fra brannen i helvete er å utdanne og lære dem islamsk lov, samt tvinge dem til å utføre kommandoer av Allah. så tjener ikke ville ha overlevd pinsler helvete med mindre han oppriktig utføre ordre fra Allah (i dette avsnittet) til seg selv og folket under myndighet og ansvar ". [4]

I en saheeh hadith, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri utestengt Hasan ibn Ali Radi anhuma ta almisse datoer i den tiden Hasan Radi anhuma fortsatt liten, sa profeten sallallaahu' alaihi wa sallam: "Hekh ... hekh" som Hasan kasseringsdatoen , så han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Vet dere ikke at vi (profeten sallallaahu' alaihi wa sallam og hans avkom) ikke å ta veldedighet?" [5] Imam Ibn Hajar rahimahullah nevner at blant innholdet i disse er. bolehnya bringe små barn til moskeen og utdanne dem med etikette som vil gagne dem, og forbyr dem å gjøre noe som setter sine egne, som gjør ting som er forbudt (i religion), selv om barnet ikke har blitt belastet med forpliktelser sharia, trent slik at de gjør godhet. [6]

Sanne barns utdanning Metoder
Islam den perfekte religion har lært Adab-Adab strålende for barnepass formål Satan som ønsker memalingkannya innsats fra den rette vei siden han ble født inn i denne verden.

I en Hadith Qudsi Allah sier: "Sannelig, jeg opprettet mine tjenere er alle i en tilstand av Hanif (ren og tilbøyelig til sannheten), så djevelen kom til dem og slå dem bort fra deres religion (Islam)" [7].

I en annen hadith sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Tears of a baby når (ny) ble født punktering (fristelsen til å villede) fra djevelen" [8].

Vurdere denne store hadith, hvordan Satan arbeider for å snu menn fra veien for Allah siden de ble født inn i verden, da nyfødte ikke ville vite lidenskap, skjønnhet verden og andre verdslige fristelser, så hvordan det er hvis han hadde kjent alle disse fristelsene? [9]

Så her pins den viktigste funksjonen av islamsk lov og Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i tråd nyfødte fra Satans fristelser, gjennom siviliserte oppførsel undervist i Sunnah av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam forbundet med fødselen av et barn. [10 ]

For eksempel, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, talsmann for en mann å bli skrudd kona til å lese bønnen:

بسم الله اللهم جنبنا الشيطان وجنب الشيطان ما رزقتنا

"Med (kall) Allahs navn, O Gud, ta bort vår av (forstyrrelser), og legge bort onde demoner til livsopphold [11] som du skjenket oss".

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Hvis en mann ønsker hans kone skrudd til å lese bønnen, da Allah ordinert (fødselen av) et barn av forholdet, så djevelen ikke vil være i stand til å skade barnet er evig" [12].

Dermed er det klart at islamsk lov er den eneste riktige metoden i opplæring av barn, noe som betyr at bare ved å implementere sharia Islam utdanning og coaching barn vil gi gode resultater.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen sa: "Hva avgjør suksessen coaching barn, vanskelig eller lett, er det lett (Taufik) av Allah Hvis en tjener frykt Allah og (prøver) å ta den riktige metoden til. islamsk lov, så Allah vil lette sine saker (i utdanning av barn), sier Allah:

ومن يتق الله يجعل له من أمره يسرا

De som frykter Allah Han vil gjøre det enkelt for ham i (alle) saker "[ath-Thalâq/65: 4]. [13]

Åndelig og fysisk utvikling
Sann kjærlighet til barn kan ikke bare kunne realiseres med tilstrekkelige timelige behov bare. Men enda viktigere enn alle som møter behovene til deres åndelige og religiøse veiledning til undervisningen som er basert på instruksjoner fra al-Koranen og Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Dette er beviset på kjærlighet og hengivenhet som faktisk, siden realisert med noe nyttig og varig i denne verden og i det hinsidige.

Allah roste hans profet Yakub Alaihissallam svært prioriterer tro formasjon for sine barn. Inntil de siste øyeblikk av livet sitt, etter råd er hva han understreket for dem. Allah sier:

أم كنتم شهداء إذ حضر يعقوب الموت إذ قال لبنيه ما تعبدون من بعدي قالوا نعبد إلهك وإله آبائك إبراهيم وإسماعيل وإسحاق إلها واحدا ونحن له مسلمون

Presentere deg er når Yakub ankomst (tegn på) død, da han sa til sine sønner: «Hva tilber dere etter meg?" De svarte: «Vi vil tilbe din Herre og Lord av dine forfedre, Ibrahim, Ismail og Ishaq, (at) Herren, Allhærs Gud, og vi sender til ham [al-Baqarah / 2:133]

Tenk på ypperste eksempel på dette edle Profeten av Gud, hvordan han leverte sist formaning til sine barn til å følge religionen Allah [14], som er grunnlaget for tilbedelse til Allah utelukkende (Tawhid) og bort fra handlingen skulke (tillegge partnere til Ham med skapningen). Der de fleste mennesker i dag bare gi primær oppmerksomhet til behovene bare verdslig. Hva spiser du etter meg senere? Hvordan har du for ditt liv? Hvor vil du ha nok inntekt? og så videre.

I et annet vers Allah sier:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Og (husk) da Luqman sa til sin sønn, ga han råd til ham: «Min sønn, ikke være Allah, er sannelig tilskrive (Allah) virkelig flott kezhaliman" [Luqmân/31: 13]

Se på hvordan tjener Allah at dette fromme rådgivning babyen mest elsket og elsket. Derfor ble rådet først presentert til hennes baby er en kommando for å tilbe (Allah mentauhidkan) utelukkende og skulke unna. [15]

Fordeler og viktigheten av barns utdanning
Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah - kan Allah velsigne ham - sa: "En prest sa:" Sannelig, Allah på dommedagen vil kreve ansvarlighet fra foreldre om deres barn før ber om ansvarliggjøring av barn på foreldrenes Due. som foreldre har rett til (å være oppfylt) barn, (så vel som) barnet har rett (å bli oppfylt) foreldre da, som Allah sier.:

ووصينا الإنسان بوالديه حسنا

Og vi har pålagt mann (gjøre) god til foreldrene [al-'Ankabût/29: 8]

Allah sier også:

يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة

Hold deg selv og din familie fra brann som drivstoff er menn og steiner "[at-Tahrîm/66: 6]

Så hvis noen ikke utdanne sine barn med en utdanning som nytte ham og la uten veiledning, så faktisk han har gjort store onde til sønnen. Flertallet av moralsk forfall hos barn oppstår nettopp på grunn av feil sine egne foreldre, det er fordi de ikke gir veiledning og instruksjon til sine barn om de forpliktelser samt forslag i religion. Dermed grunn av dem ikke betaler oppmerksomhet til sine barns utdanning som et barn, så barnet ikke kan gjøre godt for seg selv. Til slutt barna var ikke i stand til å gjøre godt mot sine foreldre når de eldre. Det er hva som skjer, når en av hennes far anga henne ugudelige, så gutten sa: "O min far, sannelig du har adlød meg (ikke utdanne meg) når jeg var barn, så vil jeg være ulydig foreldrene etter deg fordi du kastet bort. nyiakanku i et barn, så vil jeg i bortkastet tid nyiakanmu gamle deg ". [16]

Nok ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam viser fordelene og dyder utdanne barn:

إن الرجل لترفع درجته في الجنة فيقول: أنى هذا? فيقال: باستغفار ولدك لك

Faktisk en mann skal være opphøyet rang i himmelen (senere), så han spurte: "Hvordan kan jeg få til dette?" Så si til ham: "(Det er alt) på grunn istigfâr (forespørsel tilgivelse av Allah som alltid har snakket med) din du ". [17]

Noen forskere forklarer betydningen av denne hadithen er at hvis et barn har en høyere posisjon enn posisjonen sin far i himmelen (senere), så ville han spørre (be) til Allah om at hans opphøyde posisjon (for eksempel nummer), så Gud Azza wa Jallapun raise (stående) sin far. [18]

I en annen hadith profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Hvis en mann dør, terputuslah (belønning av) gjerninger unntatt fra tre tilfeller veldedighet fortsetter å strømme (belønning for diwakafkan), som fortsetter å bli utnyttet av vitenskap (praktiseres etter ham), og barn fromme be alltid ". [19]

Dette hadith viser at belønningen alle de gode gjerninger utført av en from sønn vil være opp til foreldrene automatisk og uten hensikt å, for barn, inkludert en del av innsatsen deres foreldre. [20] Henvisningen til "bønn" i hadith betyr ikke begrenset slik at bare bønn vil være opp til foreldrene [21], men målet er å motivere barn til å alltid be for fromme foreldre. [22]

Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin - kan Allah velsigne ham - sa: "(All belønning) gode gjerninger som en from barn, vil også imøtekomme for foreldrene, uten at det berører den minste belønning barnet, fordi barnet er en del av innsats og innsatsen til sine foreldre. "

Allah sier:

وأن ليس للإنسان إلا ما سع

Og at mennesket ingen gevinst enn hva som har tjent "[an-Najm/53: 39]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Det er det beste av begge (næring) blir spist av et menneske er av sine egne, og det følger med sin sønn (del) av virksomheten" [23].

Innholdet av de ovennevnte vers og hadith er også nevnt i hadith-hadith (den andre) som spesifikt viser ankomsten av fordelen (belønning) gode gjerninger (gjort) ved den fromme sønn til hans foreldre, som almisser, faste, frigjør slaver og andre forhold ... " . [24]

Dekk
Skriver dette sammendraget kan være en motivasjon for oss til å betale mer oppmerksomhet til våre barns utdannelse, spesielt deres religiøse utdanning, fordi i sin tur fordeler det alt for godt av oss selv i verden og det hinsidige.

Vår Herre, gi til oss koner og våre avkom luften (sight) øyne (oss), og gjøre oss ledere for dem som frykter Allah.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين, وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 08/Tahun XIII/1430/2009M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]



Avvise villfarelse og bid'ah



Av
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawas


عن أم المؤمنين أم عبد الله عائشة رضي الله عنها قالت: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد. (رواه البخاري ومسلم) و في رواية لمسلم: من عمل عملا ليس عليه أمرنا فهو رد.

Fortalt Ummul-Mu'mineen, Umm 'Abdillah,' Aisha x sa han: The Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt: "Han har skapt en ny sak (tilbedelse) som har noe rettslig grunnlag, så er det forkastet". (Rapportert av al-Bukhari og Muslim). I en hadith fortalt av Muslim: profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Den som gjør gode gjerninger, som ikke er basert på våre bestillinger, avviste han".

BIOGRAFI fortellere
Han var Ummul-Mu'mineen 'Aishah bint Abu Bakr as-Siddiq Radi anhuma, kona til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam som giftet seg i Mekka i en alder av seks år. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam levd med henne i Medina da hun var ni år gammel, noe som er i det andre året Hijriyyah og han ikke gifte seg med noen andre jenta.

Hun var kona til den mest elskede blant sine koner den andre. Hun er en kvinne som ble frigjort av Gud fra den falske nyheter som har skjedd med åpenbaringen til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Han var mye pugging hadith, og inneholder de mest intelligente kvinnen. En dag profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam rapporterte til ham, at engelen Gabriel Alaihissallam sendte henne hilsener til ham.

På den tiden av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam døde hun var atten år gammel. Ryktene sier at han var den edleste kvinne og hustru ville være profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i himmelen. 'Aisha døde i 58 Hijriyyah fylte 67, og ble begravet på kirkegården i Baqi'. [1]

TAKHRIJUL-hadither
1. Sahih al-Bukhari, al-Shulhi bok, kapittel Idzas Tholahu 'ala Shulhi Jaurin, nei. 2550.
2. Sahih Muslim, Book of al Aqhdiyah, kapittel-Ahkamil Naqdhil Bathilah Raddi Muhdatsatil wa-Age (nr. 1718 (17, 18).
3. Sunan Abi Dawud, bok as-Sunnah, kapittel Fi Luzumis-Sunnah, nei. 4606.
4. Ibni Majah i Sunan al Muqaddimah, nei. 14.
5. Musnad Imam Ahmad (VI/73, 146, 180, 240, 256, 270).
6. Ibni Hibban Sahih, nei. 26 og 27.

AHAMMIYATUL hadither (haster hadither)
Imam en-Nawawi (d. 676 H) t sier: "Dette hadith bør huskes og brukes som argumenter for å avvise enhver villfarelse."

Daqiqil Ibn-'Id (d. 702 H) rahimahullah sa: "Dette hadith er en av de viktigste retningslinjene i islam, som er den jawami'ul Kalim (korte setninger og meningsfulle) ble gitt til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. Dette hadith bestemt avvist ethvert tilfelle av kjetteri, og hvert tilfelle (i religiøse spørsmål) ble konstruert. Usul fiqh Noen eksperter gjør dette Hadith som grunnlag for regelen, at illegale uttrykt som en destruktiv ting. "[2]

Ibn Rajab al-Hanbali (d. 795 H) rahimahullah sa: "Dette hadith er en av de store fundamentale prinsipper i de grunnleggende prinsippene i Islam, og et barometer på noen veldedige gjerninger Zahir (synlig). Som hadith, 'Innamal-a 'skam binniyat ... (faktisk alt avhenger av hensikten gjerninger ...). "er et barometer på en hvilken som helst handling i form av tankene (hensikt)".

Faktisk er hver veldedig handling ikke ment å søke gleden av Allah, så veldedighet er ikke givende. Tilsvarende er alle de gode gjerninger som ikke er basert på kommandoer av Allah og Hans sendebud også fabrikkert fra gjerningspersonene. Alle som skaper nye ting i religion som ikke er tillatt av Allah og Hans sendebud, så er det ikke inkludert noen religiøs sak. [3]

Al Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah sa: "Denne hadith inkluderer en del av de grunnleggende prinsippene i islam og er en regel fra reglene i islam". [4]

FIQHUL hadither (hadithene CONTENT)
1. Gjennomføringen av islamske Shari'ah å gjøre med hvordan Ittiba '(Etter), Ikke Ibtida' (banal Ngada).
Gjennom denne hadith profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam opprettholde renheten av islam fra hendene til dem som overskrider grenseverdien. Dette hadith er jawami'ul Kalim (korte, men meningsfulle setninger), som refererer til en rekke tekster al-Koranen, som stater, som vil frelse bare oppnås ved å følge profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, uten å legge til eller trekke fra, som nevnt Guds ord:

قل إن كنتم تحبون الله فاتبعوني يحببكم الله ويغفر لكم ذنوبكم والله غفور رحيم

Si (O Muhammed):. "Hvis dere alle elsker Allah, følg meg, sikkert Allah vil elske deg og tilgi deg dine synder, er Allah tilgivende, nåderik" [Ali Imran / 03:31].

Også Hans sier:

ومن يبتغ غير الإسلام دينا فلن يقبل منه وهو في الآخرة من الخاسرين

Alle som leter etter en annen religion enn islam, vil det aldri bli akseptert (religion) derav, og i det hinsidige er han blant dem som taper. [Ali Imran / 3:85]

Også i hans ord,

وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله

Og sannelig dette er min rette vei, så følg den, og følger du veier (misguided) fordi det kan spre dere fra min sti. [Al An'am / 6:153].

Imam Muslim fortalt i boken Shahihnya at i sin preken, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

فإن أصدق الحديث كتاب الله وخيرالهدي هدي محمد صلى الله عليه وسلم وشر الأمور محدثاتها وكل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة.

Det beste av talen er Book of Allah (al-Koranen) og den beste veiledning er veiledning av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam. Verste tilfeller er gjort opp, og alle som har gjort opp er en nyskapning, hver innovasjon er villfarelse stund.

I historien til al Bayhaqi og en-Nasa-i er lagt inn:

وكل ضلالة في النار.

Og hele frafall i helvete.

2. Forskjellige handlinger avviser.
Dette hadith er en klar basis, at alle handlinger ikke er basert på Shari'ah kommando blir avvist. Dette hadith viser også at alle de gode gjerninger knyttet til kommando og forbud-bundet av sharia loven. Derfor er det svært misforståtte gjerninger ut av bestemmelsene i Shari'ah, som om menghukumi perbuatanlah Shari'ah, og ikke Shari'ah som menghukumi gjerninger. Derfor skal enhver muslim erklærer handlinger som er utenfor bestemmelsene i Shari'ah er bathil og avvist.

Handlinger som er utenfor bestemmelsene i Shari'ah er delt i to. Først i løpet av tilbedelse. Sekund, problemet mu'amalah.

Først: I løpet av tilbedelse.
Juridisk opprinnelse for tilbedelse, er opprinnelsen forbudt, med unntak eksemplifisert ved Shari'ah. Enhver person nærmere Allah Ta'ala med en bønn, så må det være autentiske argumenter som viser disyari'atkannya tilbedelse. Hvis tilbedelse av en person ut av Shari'ah loven, er loven avvist. Denne posten i Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

أم لهم شركاء شرعوا لهم من الدين ما لم يأذن به الله

Har de noen allierte andre enn Allah som satte reglene for religion for dem som ikke er tillatt (velsignet) Gud? [Asy-Syura/42: 21].

For eksempel komme nærmere Gud og høre sang, dans, å se en kvinne, eller andre handlinger som ikke er basert på sharia. Dette er folk som er forblindet ham av Gud, så kan ikke se sannheten, og selv da alltid følge trinnene Satan. De hevder at de kan komme nærmere Gud gjennom bedrag de smi.

De er ikke mye forskjellig fra araberne av uvitenhet som skaper en form for tilbedelse og tilnærming til Gud, men Gud ikke lavere ikke bevis (science) den. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

وما كان صلاتهم عند البيت إلا مكاء وتصدية فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون

Og deres bønner rundt Baitullah det, er ikke annet enn plystring og klapping. Deretter smake pine forårsaket av vantro at. [Al-Anfal / 08:35].

Noen ganger kan en handling disyari'atkan i en tilbedelse, men det er ikke en ekte tilbedelse på en annen tid og sted.

For eksempel står i bønn er en veldedig (gjerninger) disyari'atkan lydighet. Men bevisst stående i den varme solen svir når fasten er ikke disyari'atkan. Gang, på den tiden av profeten Muhammed fastet noen står under stekende Søn brodd. Han sitter ikke og husly. Da profeten ba ham sitte ned og ta ly mens du fortsetter å avgrense hans raskt. [5]

De lærde er enige om, en bønn er ikke gyldig med mindre to vilkår er samlet inn. Det er fordi Allah oppriktig og mutaba'ah (feks av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam). Det bør være kjent at mutaba'ah (ittiba) ikke vil skje, men hvis det er i samsvar med veldedighet islamsk lov i seks tilfeller: (a) hvorfor, (b) sex, (c) nivåer (antall / størrelse) det, ( d) kaifiyat (vei) det, (e) tid, og (f) sted.

en. Hvorfor.
Hvis noen gjør en tilbedelse til Gud fordi det ikke er foreskrevet, så tilbedelse er bid'ah og ble ikke akseptert. For eksempel er det folk som tahajud bønner på natten av 27. Rajab, med den begrunnelsen at den kvelden var natt til Mi'raj Profeten (hevet mot himmelen). Tahajud Bønn er tilbedelse, men fordi det er forbundet med en sak, så blir det vranglære. Fordi tilbedelse var basert på grunner som ikke er definert i Shari'ah. Denne bestemmelsen er svært viktig, fordi det ville bli kjent for noen form for veldedighet som vurderes omfatter Sunnah, men sannheten er vranglære.

b. Kind.
Det er, må tilbedelsen være i samsvar med Shari'ah av sitt slag. Hvis ikke, så er det ikke akseptabelt. For eksempel, en hest slakting for offer. Da slakting er ikke gyldig, fordi bestemmelsen er i strid med Shari'ah i sitt slag. Det kan være et offer av kameler, kyr og geiter.

c. Nivåer (antall / størrelse) den.
Hvis det er noen som legger tallene raka'at bønn, som han sa legge det ble bestilt, så bønnen er kjetteri og er ikke akseptabelt, fordi det ikke samsvarer med bestemmelsene i Shari'ah i form av tall raka'atnya. Så hvis det er fem raka'at utføre middag bønn, for eksempel, er hans bønn ikke gyldig.

d.. Kaifiyat (hvordan) det.
Hvis det er folk som ber, bøyde han før bukker, er hans bønn ugyldig og forkastet, fordi det ikke er i samsvar med Shari'ah foreskrevet måte.

e. Tid.
Hvis det er folk som slakter et dyr offer eller hadyu på den første dagen av Dhu al-Hijjah, slakting (offer) er ulovlig, fordi tidsrommet utover bestemmelsene i islams lære. Et annet eksempel som ber før vi går i gang, er hans bønn ikke akseptert.

f. Sted.
Hvis det er folk som beri'tikaf på et annet sted enn i moskeen, så i'tikafnya. ikke gyldig. Derfor, den eneste I'tikaf i moskeen. [6]

Second: I mu'amalah problem.
Juridisk opprinnelse i mu'amalah er tillatt, bortsett fra at diada mu'amalah oppfinne, som er ingen beskrivelse av Shari'ah som viser Forbud mu'amalah.

Resultatregnskapet som følger:
en. Visse lånebetingelser laget av mennesker i stedet for en gyldig kontrakt Shari'ah.
For eksempel hendelsene i profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. En gang noen spurte profeten og ønsker straffen for utroskap endret ved straffer, nektet profeten. Flere detaljer, se på hendelsen fortalt av Imam al-Bukhari og Imam Muslim i en hadith som sier at profeten Muhammad sallallaahu 'alaihi wa sallam nærmet noen. Mannen sa: "Min sønn fungerer på så og så, og han drev hor med sin kone. . Jeg har betalt en bot på hundre geiter og en hushjelp "Høring penuturannya, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:" Hundre geiter og maid returnert til deg, og straffen for sønnen hundre piskeslag og eksil for ett år ".

b. AKAD forbudt i henhold Shari'ah, for eksempel:
- Bryllup er forbudt av Gud til å føre slektninger eller avstamning, eller kombinere de to søstrene. Så akadnya er bathil (ikke gyldig).
- Tapet av en av betingelsene i kontrakten, slik som ekteskap uten en verge, både jenter og enker, er det ulovlig kontrakt ugyldig.
- Avtale som er forbudt av Allah Ta'ala, som kjøp og salg khamr (brennevin), skrotter, svinekjøtt, skulptur, hunder, utbytting og alt salg som er forbudt av Shari'ah, så akadnya bathil og avvist.
- Avtale der det kezhaliman eller bedrageri, deretter returnert til dizhalimi, og mer.

Tilsvarende alle kontrakten (transaksjon) som er forbudt etter islamske regler ', eller to personer som vender kontrakt ikke en av pilarene eller kontraktsvilkårene, kan kontrakten sies opp og avvist. Problemet er, om legitimiteten og tilstedeværelse og fravær av fabrikkert, og i mer detalj kan leses i bøkene av fiqh.

3. Mottatt gjerninger.
I livet, det er saker som er nye og ikke i strid med sharia, hensiktsmessig eller sannsynligvis vil bli støttet med det grunnleggende sharia. Så saker blir mottatt. Det kalles maslahat mursalah. Følgesvennene eksemplifiserer mye dette. Som Koranen al akkumuleres i løpet av Abu Bakr, ensartethet (lesing) al Koranen i Uthman ibn Affan ved å sende kopier av manuskripter til ulike deler langs reciters '.

Et annet eksempel på vitenskap skriving Nahwu, kommentarer, Sanad hadith og diverse andre vitenskaper, både teoretisk og empirisk svært gunstig for mennesker, og kan fremme etablering av gjennomføringen av Guds lov på denne jord.

Av ovenstående kan det konkluderes at de saker som er nye og i motsetning til Shari'ah, ble saken klassifisert som en beklagelig kjetteri og kjettere. Imidlertid saker som er nye og ikke i strid med Shari'ah, men selv hensiktsmessig og støttes av Shari'ah, så tilfelle er god og akseptabel.

Derfra det teller sunnah, det er også obligatorisk natur kifayah. Perverse kjetteri var variert: det er makruh og haram der, avhengig av faren og inkompatibilitet med islamske verdier. Selv om du begår kjetteri, kan noen falle i vantro og frafall. For eksempel er folk som blir med i sekten, som benekter åpenbaring og Shari'ah av Gud, kalt til å pålegge menneskeskapte lover, og anklager anvendelsen av Guds lov tilbakestående. Eller folk som sluttet seg til menigheten-Sufi tilbedere nedsettende ulike forpliktelser, eller har forstått wihdatul form eller Hulul (manunggaling kawulo gusti) og diverse andre avvikende atferd, så handlingen er klart kufr, og kan fjerne gjerningsmennene av islam , selvfølgelig, å ha oppfylt vilkårene, og det er ingen barriere som holder ham ut av islam.

Som også inkluderer sayyi'ah kjetteri eller kjettere, nemlig forherligelse av et objekt og be om velsignelser til objektet med den tro at det han elsket å dra. For eksempel forherlige trær, steiner eller andre. En gang passerte en venn når neste lote herliggjort avgudsdyrkere.

Det ble fortalt at Abu Waqid al Laitsi Radi anhu, sa han:

Vi gikk ut med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å Hunain, og vi er de som er nye til islam. Når det avgudsdyrkere har lote tre som heter dzatu anwath. De alltid komme og henge opp sine krigsvåpen på treet. Vi sa: 'O Allahs sendebud. . Bli gjort en dzatu anwath oss som de har dzatu anwath polyteister "Profeten sa:

سبحان الله هذا كما قال قوم موسى اجعل لنا إلها كما لهم آلهة والذي نفسي بيده لتركبن سنة من كان قبلكم.

[Subhanallaah, det er som ordene av profeten Moses (Barn av Israel til Moses), 'gjøres en gud for oss, som de har en gud. Surah al-A'raf / 7, paragraf 138 - For Herren at jeg var i hans hender, du faktisk følge tradisjonen med dem før du]. [HR at-Tirmidhi no. 2181. Han sa: "Dette hadith er hasan saheeh."].

I dette tilfellet de ikke tror, ​​fordi de er nye til islam. Og disse ordene, de snakker ut av uvitenhet.

Den andre hadith: "Den som gjør gode gjerninger, som ikke er basert på våre bestillinger, så han (praksis) er denied", som noen eksperter hevder kjetteri første hadith "Den som skaper nye ting i tilfelle (tilbedelse) som ikke har noen juridisk basis, Han nektet ". De hevdet vi aldri skape noe nytt. Hva vi gjør, har vi fått fra folk før oss.

Så med denne andre hadith nevner, er de ikke verdt argument.
1. Fra ovennevnte hadith kan vi forstå, uansett hvem de er de en praksis, da hans synd, bærer han selv og praksis blir avvist.

2. Enhver person som holdt noe nytt i tilbedelse, som bønn og dhikr sikker på at ingen Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så han har syndet fra de fire vilkår.
en. Leaving disyari'atkan bønn og dhikr.
b. Utbrodere islamsk lov.
c. Mensunnahkan noe disyari'atkan.
d.. Lure vanlige folk, som ifølge dem, at det bør gjøres. [7]

KONKLUSJON
Obligatorisk for alle rettsforfølgelse av vitenskap å være forsiktig, og ikke rush inn en veldedig menghukumi avvist (ikke akseptert) postulerte av denne hadith. Obligatorisk det å se og søke den oppfatning av jurister i et problem. Han må forstå reglene og prinsippene som brukes av forskere i å avgjøre om en veldedig er akseptert eller avvist. [8] Allah vet best.

FAWAIDUL hadither (fordel hadither)
1. Dette hadith som et barometer (vekter) Zahir veldedighet.
2. Loven av kjetteri er forbudt i religionen.
3. Deeds er bygget på innovasjon, ble det avvist.
4. At forbudet mot noe, sannsynligvis på grunn av virkningen av slike skader.
5. Alle handlinger er diada-smidd i islam er det ingen veiledning fra Shari'ah, ble loven avvist, selv om gjort med gode intensjoner.
6. Gode ​​gjerninger er gjort ikke overholder sharia, som de seks tilfellene ovenfor (dvs. årsaken, type, grad, kaifiyat, tid og sted), den veldedige bathil og ugyldige.
7. At islam er en perfekt religion, og det er ingen mangel på det.
8. Forpliktelser muslimer er oppriktig i tilbedelse til Gud og ittiba 'til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam.
9. Vilkår mottak av veldedighet er oppriktige og mutaba'ah (feks av profeten).

MARAJI '
1. Ibni li Sharh al Arba'in Daqiqil 'Id, Ed. Th. 1427 H, Dar Ibni Hazm.
2. Jami'ul-'Uloom wal-Hikam, tahqiq Shoaib Shaikh og Ibrahim al-Arnauth Baajis.
3. Al Wafi fi Syarhil-an-Nawawiyyah Arba'in, av Dr.. Mustafa al Bugha og Muhyiddin Mostu, Ed. VIII, Th. 1413 H, Maktabah Dar på-Turats.
4. Qawa-id wa terminalen Fawa-id-en-Nawawiyyah Arba'in, arbeider Nazhim Muhammad Sultan Ed. Jeg, Th. 1408 H, Dar as-Salafiyyah.
5. Sharh al Arba'in ved Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, Ed. III, Th. 1425 H, Dar Tsurayya lin-Nasyr.
6. Fat-hul Qowiyyil Matin fi Sharh wa al Arba'in Tatimmatul-Khamsin, av Shaykh Abdul Muhsin bin Hamd al-'Abbad al-Badr, Ed. Jeg, Th. 1424 H, Dar Ibni 'Affan.
7. Tash-hihud-Du'a `, av Shaykh Bakr Abu Zaid.

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 01/Tahun XI/1428/2007M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]




kilde: http://almanhaj.or.id/
_______

Tidak ada komentar:

Posting Komentar