Sabtu, 22 September 2012

27 negativ innvirkning Handlinger utroskap (seksuell omgang uten ekteskap)


27 negativ innvirkning Handlinger utroskap (seksuell omgang uten ekteskap)




Utroskap er en handling som er svært dårlig og kritikkverdig. Allah sier:

ولا تقربوا الزنا إنه كان فاحشة وساء سبيلا

Og kommer ikke nær til hor, at utroskap var en avskyelig handling. Og en ond måte. [Al-Isra '/ 17: 32]

I et annet vers, Allah Azza wa jallaberfirman:

والذين لا يدعون مع الله إلها آخر ولا يقتلون النفس التي حرم الله إلا بالحق ولا يزنون ومن يفعل ذلك يلق أثاما يضاعف له العذاب يوم القيامة ويخلد فيه مهانا

Og de som ikke tilbe noen annen gud sammen med Allah og ikke drepe sjelen som Allah har forbudt (å drepe) unntatt med (grunn) er sann, og ingen utroskap, gjør den som så, sikkert han får (gjengjeldelse) sin (det) , (som) vil bli doblet for ham på dommedagen straff, og han vil evig straff, i en tilstand av ydmykelse, [al-Furqan / 25:68-69]

I dette verset nevner Allah hor etter skulke og etter drapet på sjelen som Allah har forbudt Allmektige. Det viser hvordan ekteskapsbrudd var svært dårlig.

I et annet vers, Allah Azza wa jallamenyebutkan sanksjoner for gjerningsmennene i denne foraktelige handling. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

الزانية والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مائة جلدة ولا تأخذكم بهما رأفة في دين الله إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين

Den utro kvinner og menn som begår ekteskapsbrudd, så deralah hver og en av dem hundre striper, og la ikke synd for deg å både hindre deg til (løpe) Allahs religion, hvis dere tror på Allah og den hinsidige dagen, og la (implementering) sin straff være bevitnet av en gruppe mennesker som tror. [An-Nûr/24: 2]

De lærde sa: "Denne straffen for menn og kvinner som begår ekteskapsbrudd når de ikke er gift mellomtiden, hvis allerede er gift eller aldri gift da de steinet (steinet) med steiner inntil døden..

I en autentisk hadith uttalt

لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن

utroskapet var trofast da han begikk hor [Bukhari og Muslim]

I en annen hadith uttalt:

من زنا أو شرب الخمر نزع الله منه الإيمان كما يخلع الإنسان القميص من رأسه

Hvem er utroskap eller drikke khamr Gud frata tro at personen som menneske av seg skjorta fra hodet. [HR al-Hakim i hadith av Abu Hurayrah Radi anhu og som-Suyuti gir gyldig symbol]

Utroskap er det verste menzinahi egen mor, datter, søster eller andre Mahram. I hadith uttalt:

من وقع على ذات محرم فاقتلوه

Hvem er menzinahi Mahram deretter drepe! [HR al-Hakim og hans shahihkan]

Zina inneholder all stygghet av dem:

1. Zina redusere ens religion

2. Zina eliminere egenskaper Wara '

3. Zina skader ære og verdighet

4. Zina redusere sjalu

5. Pezina få Guds vrede Allmektige.

6. Zina sverte ansiktet og gjøre det mørkt

7. Zina mørkere hjerter og lyset forsvant

8. Zina følge av kontinuerlig fattigdom.

9. Zina eliminere den skyldige og slippe verdien av kyskhet før sin Herre og for menneskene.

10. Zina dro av en prisverdig egenskap og kallenavn som "Iffah, god, rettferdig, forvalter av den skyldige og låsing egenskaper fajir bebreidelse, forræder, fasiq og ekteskapsbryter.

11. Pezina slå seg i pine i helvete brann en ovn smal øvre og nedre del. Et sted som hadde vært vitne til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å torturere horkarer. [Bukhari i shahihnya av venner Samurah bin Jundab Radi anhu].

12. Zina eliminere både og erstatte den med navnet al khabîts, feste en tittel for utuktige

13. Allah Subhanahu wa Ta'ala gi forsiktig angst for utuktige

14. Zina eliminere myndighet. Myndighet vil bli tilbakekalt fra hjertet av familie, venner og andre

15. Man så på ham som en forræder. Ingen kan tro på å ta vare på sin kone og barn

16 år. Allah Azza wa jallamemberikan følelse trangt og vanskelig hjerter ekteskapsbryter

17. Ekteskapsbryter har eliminert muligheten til å få glede med ham på en bolig vakker engel i himmelen

18 år. Oppmuntre hor skyldige våget opprør mot foreldrene, bestemmer slektskap, ulovlig virksomhet, andre mennesker og fordrevet menzhalimi kone og familie

19. Hor omgitt av andre umoralske handlinger. Så dette ydmykende handling ikke vil bli realisert med mindre forut, ledsaget og fulgt diverse andre syndere. Uanstendighet førte til stygghet av verden og det hinsidige

20. Utroskap skal sanksjoneres, ugifte horkarer pisket hundre ganger og sendt i eksil for et år fra regionen, mens aktører som aldri gift eller fortsatt gift steinet (steinet) steinet til døde

21. Zina skade nasab

22. Utroskap ødelegger ære og verdighet

23. Zina Waba føre til spredning av farlige sykdommer, tha'un (spedalskhet) og spredning av kjønnssykdommer som er generelt vanskelig å behandle, minimal sykdom syfilis

24. Hor muligheter for familier til å falle inn i en lignende gjerning. I ordtak sier:

كما تدين تدان

Du vil bli belønnet i henhold til de gjerninger

25. Zina svarer praksis shalihnya tapt sak så han brøt på den siste dagen.

26. Oppstandelsens dag vil bli møtt med utroskap kona dizinai å bli tatt på vil belønne hans godhet forlatt sin mann så ikke fortjener den minste

27. Medlemmer av kroppen som hender, føtter, hud, ører, øyne og muntlig vitnesbyrd vil gi smertefulle. Allah sier:

يوم تشهد عليهم ألسنتهم وأيديهم وأرجلهم بما كانوا يعملون

På dagen (når) tungen, hender og føtter til å være et vitne mot dem for hva de gjorde før. [An-Nur / 24:24].

Som er blant de mange negative effektene av hor. Alt dette gir en idé om hvor ille virkningen av denne foraktelige handling og hvor lav moral skyldige. De negative effektene av dette uredelighet vil ikke bare bli følt av gjerningsmennene, men også av barn som ikke vet noe. måtte Allah Azza wa jallamelindungi oss og alle muslimer av denne grufulle handlingen.

(Oversatt fra kutaib Khatarul jarimah al khuluqiyah ved Sheikh Abdullah bin Ibrahim bin al jârullâh Jârullah)

[Transkribert fra magasiner Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]



Mewasapadai Zina og årsaker





Allah har forbudt alle handlinger sjofel, synlige eller ikke synlige. Allah forbyr også grusomme gjerninger nærmet seg og beordret til å holde seg borte og dekke alt som kan dras mot tilgang forbudt. Alt det som en form for nåde (medfølelse) Allah til hans tjenere, og enheter ivaretar Allah gav til sine tjenere fra å bli eksponert for noe skadelig i sin verden og det hinsidige.

Blant de skammelige gjerninger som Allah har forbudt i sin bok og Hans sendebud er gjennom oral hor. Ulike metoder vedtatt i den forbudte handlingen er tabu. Noen ganger bruker uttrykket "Ikke approach" og stiplede og lukke alle tilgang til det, noen ganger med en pinne for den verste skjøtekontoret verdig dyr, noen ganger også med natur muslimer som ikke drive hor, nevner en trussel mot gjerningsmannen, og diverse andre metoder. Hovedsak foraktelige handlinger er forbudt i islam.

I tillegg til å forby og beskrive grusomheter og uheldige konsekvenser av umoral, forbyr den perfekte Shari'ah også noen tilgang til å bevege oss mot det som en form for forebyggende tiltak. Forbud mot all denne tilgangen, samt en barriere av denne grufulle handlingen. Blant Shari'ah-Shariah:

1. Håndheving hadde (sanksjoner) mot utroskap.
Det er, for aktører som ikke er gift da bli straffet vippene 100 ganger og sendt i eksil for ett helt år. Og de som allerede er gift, så sanksjoner steinet (steinet) steinet til døde. Allah beordret Hadd (sanksjoner) er håndhevet strengt, ikke synes synd på dem fordi vi kastet bort hans lov er. Allmektige Allah også bestilt utførelsen av denne Hadd deltok muslimer, slik at mer slående og gi en avskrekkende effekt på sjelen av gjerningsmannen og de som ser på.

2. Allah beordret fengslet øyne

قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم ذلك أزكى لهم إن الله خبير بما يصنعون وقل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن

Si til de troende menn: "La dem holde vederlaget, og opprettholder sin kuk, slik er renere for dem, Allah vet hva de gjør". Og si til de troende kvinner: "La dem holde sine synspunkter, og hans kuk" [An-Nûr/24: 30-31].

På grunn av visningen som startet hor, så Gud skapte "Påspenning view" som en midlertidig forføyning holde kjønnshår. Alt dette pinlig hendelse stammer fra øyet, som en flammende ild startet fra gnister blir undervurdert. startet fra visningen, og deretter ønsketenkning, og deretter gikk opp og til slutt falle. Så hvem spytte øyne til å se ting som er forbudt av Allah, betyr det at hun har dratt seg mot randen av ødeleggelse. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

يا علي فلا تتبع النظرة النظرة فإنما لك الأولى وليست لك الآخرة

O Ali, ikke du akkompagnere dine øyne (de tingene som er forbudt) med neste visning. [1]

tvert imot, folk som alltid holder øynene, så Allah vil gi ham nåde halawatul form for tilbedelse (i tilbedelse fred-rød) til slutten av verden kommer.

3. Allmektige Allah befalte også muslimske kvinner til full hijab.
Allah kommanderte kvinnene mukminah at han ble holdt for å holde seg selv og sine menn ikke å bli involvert i utspekulert av Satan. Allah sier:

وليضربن بخمرهن على جيوبهن ولا يبدين زينتهن إلا لبعولتهن

Og la dem sette sitt slør stoff til brystet, og ikke Vises smykker bortsett sine ektemenn. [An-Nûr/24: 31]

Allah sier også:

يا أيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن

O Prophet, fortell dine hustruer, døtre og koner av de troende: "La dem utvide sin skjerf til hele kroppen." [Al-Ahzâb/33: 59]

Allah sier også:

وإذا سألتموهن متاعا فاسألوهن من وراء حجاب ذلكم أطهر لقلوبكم وقلوبهن

Når du ber om noe (behov) til dem (konene til profeten), så spør fra bak sløret. En slik måte at det renere for deres hjerter og deres hjerter. [Al-Ahzâb/33: 53]

Dette er alt for å beskytte kvinner og menn ikke å være involvert i dette umoralsk handling. Men skaden i denne aldersgruppen av ringer, inviterer oss til å bryte ned den beskyttende mur og at kvinnen ut fritt uten å dekke aurat. De ønsker å se muslimer synker og oppløses i denne umoralsk handling. De utfall er ikke en merkelig ting, fordi de holder seg til de regler vertinnen deres som ikke tror på Allah og ikke ta reglene åpenbaringer Allah. Kvinnene smålig tersilaukan med slagord pengadobsi dette kufr regler og velkommen invitasjonen mente han måtte erstatte lydighet mot Allah ved ulydighet, har skiftet gleden av Allah er erstattet med Hans vrede, og belønningen i bytte straff. Hva en dårlig holdning til kvinner for seg selv og samfunnet. Han adlød skapningen i synderen til Gud den allmektige. iyadzan billah

4. Islam forbyr en mann Tilbaketrukkethet (alene) med en ikke-Mahram kvinne.
Tilbaketrukkethet (alene) med en ikke-Mahram kvinne meningsfylte muligheter for Satan å dra dem begge til å bli fast i uanstendighet. Men nivået på fromhet og tro er begge fortsatt roter seg muligheter som finnes. I boken Sahih Bukhaari og muslimske, Umar ibn Abbaas fortalt at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallambersabda:

لا يخلون رجل بامرأة إلا ومعها ذو محرم

Aldri en mann til en kvinne seclusion mindre ledsaget av en Mahram kvinne

Så hadde folk som seclusion (alene) med en ikke-Mahram kvinne begått en umoralsk måte å Allah og Hans sendebud, enten det er alene i huset, kontor, butikk, auto, rekreasjon, eller andre. N Profeten sa:

إياكم والدخول على النساء فقال رجل من الأنصار يا رسول الله أفرأيت الحمو قال الحمو الموت

Går du til å møte kvinner (som ikke er Mahram-pent)! En mann spurte: "Hva om mannens slektninger?" Profeten svarte: "Slektninger av mannen (hvis alene med en kvinne som forårsaker slike ødeleggelser) død". [HR. Bukhari og Muslim]

5. Islam forbyr en kvinne gjør Safar (ut av byen) uten Mahram.
Nevnt i hadith.

عن ابن عباس رضي الله عنهما قال قال النبي صلى الله عليه وسلم لا تسافر المرأة إلا مع ذي محرم ولا يدخل عليها رجل إلا ومعها محرم فقال رجل يا رسول الله إني أريد أن أخرج في جيش كذا وكذا وامرأتي تريد الحج فقال اخرج معها

Fra Ibn Abbaas anhuma, forteller han: n Profeten sa: ". En kvinne bør ikke være å gjøre safar unntatt med Mahram, og en mann skal ikke gå inn på henne, med mindre det er en Mahram å følge henne" Så en mann sa: "O Allahs sendebud, jeg faktisk ønsket i denne hæren, og at, mens min kone har til hensikt å utføre Hajj". Da sa profeten: «Kom du (pilegrimsferden) med din kone". [HR. Bukhari, nei. 1862, Muslim, no. 1341]

Så kvinner som reiser ut av byen alene uten Mahram har menyelisihi veiledning denne edle Profeten.

6. Islam forbyr tabarruj (primp) for kvinner.
Islam forbyr en muslimsk kvinne bertabarruj (opp menor) når utendørs. Fordi dette vil tiltrekke seg oppmerksomheten til menn som lider av hjertesykdommer og et middel mot uanstendighet. Allah sier:

ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

Og ikke tabarruj (ytre og oppfører) som folk i uvitenhet om antikken. [Al-Ahzâb/33: 33]

Dette er veiledning av Allah for kvinner. Dessverre, i dag mange muslimske kvinner melatahi denne edle vers. De bærer de flotteste og mest luksuriøse dufter kommer ut til markedet eller den andre. Hva de har ganske bjørn synd for dem. Hvis kvinnene ønsker å gå ut til moskeen for tilbedelse som kreves for å ikke bruke parfyme, så hva med de som er ute til kirker og synagoger?

Som er blant de Sharia-Shari'ah av Allah satt så tidlig forebygging av denne foraktelige handlingen.

Så la oss alle fromme til Allah og holde seg borte fra alle fasiliteter som driver mot denne grufulle forbrytelsen.

(Bearbeidet av Ismail Abu Muslim Al-Atsari av boken Khatarul jarimah al khuluqiyah ved Sheikh Abdullah bin Ibrahim bin al jârullâh Jârullah, s.. 9-17)

[Transkribert fra magasiner Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]
_______
Fotnote
[1]. Rapportert av Ahmad, Abu Dawud, Tirmidhi. Abu Isa t Tirmidhi sa Gharib hasan hadith.




Zina Child Status



Av
Ustadz Kholid Samhudi


Ingenting kunne være mer, har ekteskapet katastrofe begynt å spre seg i landet. Fordervelse og onde handlinger utroskap har blitt skjult av begrepet som connotes en annen. WIL (Kvinner Wanted Annet), PIL (Mr. Wonderful Annet), CSW (kommersielle sexarbeidere), og lignende eskorte jenter imponere denne saken tatt lett av noen. Videre islamsk lov generelt, og straffen for ekteskapsbrytere spesielt ikke implementert. Disse forholdene favoriserer spredningen av denne forferdelige pesten i midten av muslimer.

Utroskap er endemisk reiser mange smertefulle sosiale problemer. Ikke bare er den andre skyldige, men også hos barn født gjennom slike illegale relasjoner. Predikat "naturlig barnet" ble nok føre til at gutten led en dyp sorg. Spesielt hvis du ser på andre problemer som han må møte i fremtiden. Som penasaban, arv, vergemål og andre sosiale problemer han aldri kunne unngå.

A. Bastard avstamning
Naturlig barn på sin mors hjem dinasabkan mulâ'anah skjebne barn [1] som dinasabkan til sin mor, ikke faren. Derfor barnas slektslinje koblet fra faren. [2] Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam uttalt om naturlig barn:

لأهل أمه من كانوا

(Boy) for hans mors familie er der fortsatt ... [3]

Han wa sallam også menasabkan Shallallahu'alaihi mulâ'anah barnet til sin mor. Umar Ibn Omar hadde sagt:

أن النبي صلى الله عليه وسلم لاعن بين رجل وامرأته, فانتفى من ولدها, ففرق بينهما, والحق الولد بالمرأة

Shallallahu'alaihi wa sallam Profeten gikk mulâ'anah mellom en mann og hans kone. Da mannen og hans sønn benekter profeten Shallallahu'alaihi wa sallam menasabkan skille dem og barnet til sin mor. [4]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah når forklarer de juridiske konsekvensene av en mula'aanah mellom en mann til sin kone som sier: "Loven er en pause nasab sjette barn fra farens side Due profeten Shallallahu'alaihi wa Sallammenetapkan ikke å bli kalt far til barnet med avstamning Dette er.. korrigere og er flertallet av forskere ". [5]

Shaykh Mustafa al'Adawi Hafizhahullah sa: ".. Dette er av den oppfatning at flertallet av forskere, er nasab barnet avskåret fra sin fars side Fordi Allah wa Shallallahu'alaihi Sallammenetapkan unngå dinasabkan til sin far Dette er den riktige mening" [6]
.
I tråd med ovennevnte uttalelse, Shaykh Muhammad ibn Salih al-Uthaymeen rahimahullah sa:. ". Barnet av utroskap er opprettet sperm uten ekteskap da han dinasabkan til en, enten mannen eller kvinnen mann er menzinainya da hun giftet grunner, gjorde han ikke har en far som syar'i (gjennom en juridisk ekteskap, red) ". [7]

Nasab barn av fusk eller utroskap, dersom vilkårene i statusen hennes, kan kategoriseres i to:

1. Morens status som koner.
En gift kvinne som viste seg affære (les: utroskap) fødte barn utenfor ekteskap av forholdet, kan det ikke skilles fra to forhold:

en. Mannen hadde ikke benekte eller bekrefte barnet som sin sønn.
Nemlig, hvis en gift kvinne som fødte et barn, og mannen ikke nekte barnet, så barnet er hans, selv om det er de som hevder det er et resultat av saken hennes, sa Allahs Allah Shallallahu'alaihi i en hadith av Aa'isyah Radi anhuma:

الولد للفراش, وللعاهر الحجر

Barnet født tilhører eieren av sengen (mann) og pezinanya gevinst tap [8].

Hva menes med ordet al-firâsy her er en mann som har en kone eller en slave kvinne som hadde digaulinya. Bevisene er hadith berettet fra Abu Hurayrah Radi anhu, Messenger Allahs Shallallahu'alaihi sa en gang:

الولد لصاحب الفراش

Barnet født tilhører eieren av madrassen (mannen) [8]

Shaykh 'Abdurrahman ibn Nasir as-Sa'di rahimahullah uttalt: "Når en kvinne har blitt firâsy, enten som en kone eller kvinnelig slave, og hun fødte et barn, tilhører barnet til eieren firâsy [10] rahimahullah Han la til:". med eierskap av denne firâsy, er den fysiske likheten eller anerkjennelse av en person og andre ikke ansett som ". [11]

b. Mannen nekter
Hvis mannen nekter barnet, så kvinnen (kona) ikke kan skilles fra to forhold:

- Han innrømmet at det var faktisk et resultat av utroskap eller bevist av vitnesbyrdet om den tilsvarende Shari'ah. Hvis dette er tilfelle, så kvinnen dømt til steining, og status for barnet hennes er et barn av utroskap og nasabnya dinasabkan til sin mor.

- Hun benekter at barnet er født Som med resultatene av utroskap. Dermed løsningen av sharia, så paret på hver forbannelse (mulâ'anah prosess). Da de ble separert og den ekteskapet brytes for den andre mannen noensinne. Barn som bestrides mulâ'anah ikke et uekte barn. Selv ikke en naturlig barn, men likevel dinasabkan til sin mor.

2. Ikke status som koner
Hvis kvinnen ikke har en mann, enten enke eller hadde aldri vært lovlig gift i det hele tatt, så fødte barnet, så barnet er under to betingelser:

- Hvis ingen mann har noensinne menzinainya dinasabkan be barnet til seg selv, så barnet ikke dinasabkan til noe menneske. Nasab gutt koblet til sin mor.

- Det er en mann som hevder å ha menzinai kvinne og kreve henne barnet. I denne utgaven de lærde forskjellig:
Den første mening, er angivelse barnet ikke dinasabkan mannen som hevdet det.

Dette er skolene i al-`aimah al-arba'ah (fire madhhab Imam Imam Abu Hanifah, Imam Malik, Imam Shafi'i og Imam Ahmad rahimahumullah) [12] og Ibn Hazm rahimahullah [13]. Denne uttalelsen dirajihkan av Ibn Qudama i al-Mughni vol.
Dette er den grunnleggende ideen:

1. Ord av profeten Shallallahu'alaihi wa Sallam:

الولد للفراش, وللعاهر الحجر

Barnet født tilhører eieren av madrassen (mannen) og pezinanya gevinst tap [14]

I denne edle hadith, profeten Shallallahu'alaihi wa sallam menasabkan ikke til noe annet enn barnets mor ektemann. Dette betyr menasabkan naturlig barnet til mannen ekteskapsbryter menyelisihi innholdet i dette hadith.

2. Hadith av Abdullah ibn Amr som lyder:

قام رجل فقال يا رسول الله إن فلانا ابني عاهرت بأمه في الجاهلية فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا دعوة في الإسلام ذهب أمر الجاهلية الولد للفراش وللعاهر الحجر.

En stod og sa: "O Allahs sendebud! Det er så og så er min sønn, min mor menzinahi dizaman Ignorance "Da Allah wa Shallallahu'alaihi Sallammenjawab:". Det er ingen anerkjennelse av barnet i islam. Periode av uvitenhet er borte. Barn tilhører kvinnens ektemann (al-Firâsy) og ekteskapsbrudd få tapet. [15]

3. Shallallahu'alaihi wa Sallam profeten:

لا مساعاة فى الإسلام من ساعى فى الجاهلية فقد لحق بعصبته ومن ادعى ولدا من غير رشدة فلا يرث ولا يورث

Det er ingen utroskap i islam, som begikk utroskap i den tiden av uvitenhet så dinasabkan til familien arvinger (asabah) og som hevder at barnet uten bevis, er det ikke arvelig og ikke arvelig. [16]

4. Hadith Abdullah bin 'Amr Radi anhu som lyder:

إن النبى - صلى الله عليه وسلم - قضى أن كل مستلحق استلحق بعد أبيه الذى يدعى له ادعاه ورثته فقضى أن كل من كان من أمة يملكها يوم أصابها فقد لحق بمن استلحقه وليس له مما قسم قبله من الميراث شىء وما أدرك من ميراث لم يقسم فله نصيبه ولا يلحق إذا كان أبوه الذى يدعى له أنكره وإن كان من أمة لم يملكها أو من حرة عاهر بها فإنه لا يلحق به ولا يرث وإن كان الذى يدعى له هو ادعاه فهو ولد زنية من حرة كان أو أمة.

Sannelig Allah Profeten Shallallahu'alaihi ønsker alle barn å bestemme saker dinasabkan til noen etter (død) dinasabkan hennes far ble anerkjent av hans arvinger. Så han bestemte seg for at alle barn født av slave status av hans (arbeidsgiver) når klokket (samleie), så barnet dinasabkan på en forespørsel penasabannya og barnet ikke har den minste rett til arv fordelt før (dinasabkan) på den og ufordelt arv så han fikk sin del. Ikke dinasabkan (til faren) hvis far nekter dinasabkan. Hvis slavene ikke er eid eller dizinahinyanya uavhengig kvinne, så barnet ikke blir dinasabkan ham og selv de som ikke arver dinasabkan et krav, fordi han enten naturlig barn av den frie kvinne eller slave slave. [17]

Ibn al-Qayyim sa:. Denne hadith tilbakevist Ishaaq og som er enige med ham [18]

5. Shallallahu'alaihi wa Sallam profeten:

أيما رجل عاهر بحرة أو أمة فالولد ولد زنا, لا يرث ولا يورث

Alle som menzinahi gratis kvinner eller slaver slave da barnet er et barn av utroskap, ikke arve og testamentere. [19]

6. Ibn Qudama rahimahullah formidle grunnen til at ingen drittsekk dinasabkan til sin far når ikke spurt penasabannya. Dette viser at barnet ikke regnes barnet syar'i så kan ikke dinasabkan ham i det hele tatt. [20]

Den andre mening sier barnet dinasabkan Skjøgen hvis hun spør penasabannya.

Det mener Rahuyah rahimahullah Ishaq ibn 'Urwah ibn az-Zubeir rahimahullah, Sulaiman bin Yasar rahimahullah og Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah.

Ibn Taymiyyah rahimahullah uttalte: Det er to oppfatninger forskere på saken ekteskapsbryter som spurte ham om barnet zinanya dinasabkan dizinahinya kvinne som ikke er gift. Profeten Shallallahu'alaihi wa Sallam sa:

الولد للفراش, وللعاهر الحجر

Barnet født tilhører eieren av madrassen (mannen) og pezinanya straffet.

Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam gjør barnet tilhørte hennes ektemann (al-Firaasy) i stedet ekteskapsbryter. Hvis hun ikke var jomfru (al-Firâsy) så passer ikke i denne hadith. [21]

Ibn Taymiyyah rahimahullah argumentere med gjerninger kalif Omar ibn al-Khattab, som fortalt av Imam Malik i al-Muwatta 'med lafadz:

أن عمر بن الخطاب - رضي الله عنه - كان يليط أولاد الجاهلية بمن ادعاهم في الإسلام.

Omar ibn al-Khattab Radi anhu første menasabkan barn som innrømmer å uvitenhet (som barn) i islam. [22]

Tilsvarende hevdet han ved qiyas (analogi), fordi du er en av dem par fornicate. Hvis dinasabkan til sin mor og arve og avstamning mellom barnet med slektninger av sin mor da han begikk ekteskapsbrudd med en mann (hennes far) er. Gutten var ute av vannet andre par og assosiasjon til ham og begge enige om at det var hans sønn, så hva hindrer dinasabkan barnet til sin far, hvis ikke innrømme det i andre? Dette er ren qiyas. [23]

Det Rajih Allah vet best er de med keshahihan Jumhur andre og fjerde argumenter som styrker Jumhur mening.

Etter diskutere forskjeller i oppfatning om dette spørsmålet og uttrykte den oppfatning første fjerde hadith, Ibn al-Qayyim rahimahullahmenyatakan: Hvis hadith er saheeh da skal det bli funnet for innholdet i denne hadithen og plukke den opp. Hvis hadith ikke er Sahih den oppfatning (tatoveringen-pent) er av den oppfatning Ishaq rahimahullah og folk med ham. [24]

B. Sønn av Zina og kulturarv.
Naturlig barn arverett i alle omstendigheter med arv lover mulâ'anah barn fordi de delte den samme linjen koblet fra sin far. [25] Problemet for unge arvingen arving utroskap er en del av konsekvensene nasabnya.

1. Barn menzinahi hor med mannen hennes.
Heir arv forholdet mellom et barns far var i nærvær av en blant årsakene til arv (asab al-Irts) avstamning. Når et naturlig barn dinasabkan ikke være syar'i til mannen som hadde vært hennes mor menzinahi konsekvensen er ingen arving-arvet mellom begge. Dermed kan den naturlige barnet ikke får boet på personen og hans slektninger. Så er denne fyren, ikke kan få boet til barnet zinanya verk.

2. Zina barn med sin mor
Mens barnet i hor med sin mor arvet det fortsatt hverandre. Child of utroskap er den samme som de andre barna i mors. Fordi han var hans sønn, begynte han på generalitet Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

يوصيكم الله في أولادكم للذكر مثل حظ الأنثيين فإن كن نساء فوق اثنتين فلهن ثلثا ما ترك وإن كانت واحدة فلها النصف ولأبويه لكل واحد منهما السدس مما ترك إن كان له ولد فإن لم يكن له ولد وورثه أبواه فلأمه الثلث فإن كان له إخوة فلأمه السدس من بعد وصية يوصي بها أو دين آباؤكم وأبناؤكم لا تدرون أيهم أقرب لكم نفعا فريضة من الله إن الله كان عليما حكيما

Gud mensyari'atkan deg om (oppdelingen av arv for) dine barn. Nemlig: Courant en sønn sammen med en del av to voksne døtre, og hvis barna var alle kvinner mer enn to, så for dem to tredjedeler av eiendommen forlatt, og hvis hun var enebarn, så han er halv eiendeler. og for de to mor-far, for hver og en sjettedel av forlatte eiendom, hvis avdøde hadde barn, og hvis den avdøde har ingen barn, og han arvet sin fars mor (bare), da hun fikk en tredje, hvis det har flere søsken døde, da hans mor får en sjettedel. (Fordelingen av ovenfor) vil bli møtt etter at han gjorde eller (og) etter at gjelden er betalt. (Om) dine foreldre og barn, du vet ikke hvem av dem er nærmere (mange) fordel for deg. Dette er resolusjon av Allah. Allah er å vite, Wise. [An-Nisa `/ 4: 11]

Han har rett til å arve sin mor fordi han dinasabkan til sin mor og avstamning er en grunn blant årsakene til arv. I dette tilfellet, status for naturlig barnet med barnet mulâ'anah beskrevet i Hadith Sahl ibn Sa'd as-Sa'idi Radi anhu forteller at Allahs Allah Shallallahu'alaihi mulâ'anah dommer. Sahl ibn Sa'd Radi anhu sa:

فكانت سنة أن يفرق بين المتلاعنين وكانت حاملا, فأنكر حملها وكان ابنها يدعى إليها, ثم جرت السنة فى الميراث أن يرثها, وترث منه ما فرض الله لها.

Deretter et Sunnah skille to personer som gjør mulâ'anah når kvinnen er gravid. Mannen benekter graviditeten og hennes barn til kvinnen dinasabkan. Da skal gjelde Sunnah i at barnet har arvet arven av kvinnens eiendom og kvinnen hans arving eiendom i samsvar med resolusjon av Gud. [26]

Ibn Quddâmah rahimahullah sa: «En mann når du går mulâ'anah hans kone og sønn, og en dommer har nektet å skille de to, så barnet fra henne og arverett terputuslah arving av mannen som gjorde dette mulâ'anah. Han gjorde ikke arve det, og ingen arving ('residuary arving) den. Han bare arvet av sin mor og dzawu al-Furudh (arvinger får visse deler-rød) fra moren. Også arving arving mellom ektefeller er brutt og vi er ikke klar over noen forskjell i oppfatning i denne forbindelse. [27]

C. Mahramkah naturlig barnet med moren menzinai familie mann?
I det siste er beskrevet i den oppfatning av Rajih (sterkere) som skjærer drittsekk avstamning og arv fra hans mor menzinahi menn. På denne bakgrunn er det barn av utroskap ikke en Mahram for mannens familie, fordi Mahram status oppnås ved tre fordi linjen, meieri og ekteskap. For det tredje fordi det er ingen barn av utroskap. Derfor er han ikke en Mahram for menn, brødre og sønner født av legitim ekteskap. Følgelig alle lover som gjelder evnen til å se, utestengt tilbaketrukkethet og Safar dem.

La mannen gifte seg med sin handiwork zinanya?

Dette problemet ble aldri bedt om å Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah og han svarte:
Ifølge de fleste lærde muslimer, bør han ikke gifte seg med henne til poenget med å nekte Imam Ahmad rahimahullah dissens i dette tilfellet blant Salaf. Han rahimahullah sa: "Hvem ville gjøre det (gifte seg med sin handiwork zinanya-rød) den straffet selvmord. Presentert for ham rahimahullah en oppfatning av Imam Malik at han tillater det, deretter Imam Ahmad rahimahullah penukilan fornektere av Imam Malik rahimahullah. Forbud er det meningen fra Abu Haneefah rahimahullah og hans tilhengere, og tilhengere Ahmad rahimahullah, Malik og de fleste av hans tilhengere, og også den oppfatning av mange tilhengere av Shafi'i madhhab. Han rahimahullah også nekte nyheten om at Imam Shafi'i fant annerledes med dette. De lærde sa: "Imam Shafi'i sa eneste datter av feedings er ikke barnet i hor. [Majmu 'Fatawa 32/143]

Ibn Taymiyyah rahimahullah også bedt om en menzinahi en kvinne, og mannen døde. Er barn av en utro mann lov til å gifte seg med en kvinne som dizinai far?
Han svarte: Det er forbudt i skolene i Abu Haneefah, Ahmad og en av de to meninger i madhhab Malik og gi ham en ny mening. Og dette er også Shafi'i madhhab. [Majmu 'Fatawa 32/143]

Dermed er det klart status uekte avstamning, arv og Mahram. Forhåpentligvis denne korte forklaringen for oss alle.
Wabillahi Taufiq.

[Transkribert fra magasiner Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]



Anklagende Wife juks



Av
Ustadz Kholid Samhudi


Når muslimer er mindre opptatt av reglene i Shari'ah, vil den negative effekten en nødvendighet, før eller senere. For eksempel, om kvinnen ut av huset som ikke overholder Sharia utseende pluss ingen presserende behov. Som et resultat, er fiske ofte en forbrytelse. Spørsmålet om fri assosiasjon og likestilling er ofte omtalte massemedia, og legger til atmosfæren verre. Endelig, Big Dipper husholdning som har hjemsøkt mange kule ro fra stormen problemer og sladder. Fra juks anklager rettet mot en ektefelle, barn tvilsom født fra mors liv av kona som et barn han selv nådd det stadium av fornektelse av barn født kone. Det er anklaget mannen til kona for utroskap med en annen mann. Hvor lovlig og hva er løsningen?

Anklage en affære er store synder
I islam en muslimsk kvinne anklaget utroskap er en stor sak, og inkluderer en stor synd. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

اجتنبوا السبع الموبقات قالوا يا رسول اله l وما هن قال الشرك باله والسحر وقتل النفس التي حرم اله إلا بالحق وأكل الربا وأكل مال اليتيم والتولي يوم الزحف وقذف المحصنات المؤمنات الغافلات

"Unngå de syv tingene som ødelegger deg." Noen spurte: "Er det syv O Messenger of Allah?" Han svarte: "assosiere partnere med Allah, magi, drepe sjelen at Gud diharam k med unntak av de riktige grunnene, forbruk Riba, forbruker foreldreløs eiendom, på flukt fra slagmarken, hevder utroskap mot kyske kvinner som er gift og uforsiktig." [Avtalt alaihi]

Derfor setter Islam spesifikke straffer for en person som anklager andre for utroskap var ikke i stand til å bringe fire vitner som så hendelsen. Allah Subhanahu wa Ta'alaberfirman:

والذين يرمون المحصنات ثم لم يأتوا بأربعة شهداء فاجلدوهم ثمانين جلدة ولا تقبلوا لهم شهادة أبدا وأولئك هم الفاسقون إلا الذين تابوا من بعد ذلك وأصلحوا فإن الله غفور رحيم

Og de som beskylder kvinner for fremragende (hor) og de ikke bringe fire vitner, og deretter deralah de (tiltaltes) åtti striper, og ikke godta deres vitnesbyrd for alltid. Det, og de er onde mennesker.
Bortsett fra de som omvender seg etterpå og reparere (selv), og sikkert Allah er tilgivende, barmhjertig. [An-Nûr/24: 4-5]

LI'AAN SOLUTIONS
Problemet er når en mann får sin kones utroskap med en annen mann og har ikke et vitne i denne saken. Han kunne ikke ta det for gitt, men er hjelpeløs fordi de ikke har vitner. For å løse dette problemet ved å angi Li'an eller Mulâ'anah Shari'ah.

Forstå Li'an Eller Mulâ'anah.
Ordet Li'an (اللعان) og Mulâ'anah (الملاعنة) er base ordet (Mashdar) fra لاعن - يلاعن - ملاعنة و لعانا meningsfylt forbannelse. Li'an ord følger mønsteret (wazan) فعال som vanligvis indikerer handlingen kom fra to retninger. Så betydningen av det arabiske Li'an forbannelse er gjensidig mellom to personer. [1]

I mellomtiden, i henhold til de Shari'ah lærde, er Li'an vitnesbyrd vitnesbyrd bekreftet av ed Allahs navn, banneord og setninger ledsaget vrede. [2]

Prosessen kalles Li'an vitnesbyrd fordi mannen (mannen) sa: 'Gud la'nat meg, hvis jeg er blant dem som ligger ". Lafadz dette (forbannelse-ed) er tatt (som navnet-ed) uten å se lafazh al-Ghadhab (som brukes til å styrke kones pesaksiaan-rød), selv om de finnes i Allahs ord Subhanahu wa Ta'aladalam an-Nûr/24 ledd bokstav til 6-9, samt førstnevnte lafazh forbannelse enn lafazh al ghadhab og mannen (mann) er sterkere enn kvinnene, fordi mannen var i stand til å starte med en forbannelse.

Det er også om at det er en meningsfull ord bannlyst utvisning og penjauhan og siden hvert par ble borte fra sin partner og forbudt ekteskap mellom dem for alltid. [3]

For Li'an
Li'an holdt med påstandene fordi utroskap (juks) av en mann som er rettet mot sin kone, men han kunne ikke få fire vitner. Shaykh Salih al-Fawzaan sa: "Hvis en mann beskylder sin kone for utroskap da han må etablere bevis av vitner på påstandene. Hvis den ikke kan, så han vil bli straffet utroskap anklager. Denne straffen kan ikke falle fra det uten å vitne mot ham fire ganger med en ed ved Allah Subhanahu wa Ta'alabahwa det inkluderer folk som er ærlige og femte ulykke be for ham å forbanne (ham) når du ligger. Hvis han hadde gjort dette han ustraffet anklager om utroskap. [4]

Shari'a Li'an.
Li'an eller Mulâ'anah er foreskrevet i islam på grunnlag av al-Koranen, Sunnah og ijma '.

Al-Koranen er Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

والذين يرمون أزواجهم ولم يكن لهم شهداء إلا أنفسهم فشهادة أحدهم أربع شهادات بالله إنه لمن الصادقين والخامسة أن لعنت الله عليه إن كان من الكاذبين ويدرأ عنها العذاب أن تشهد أربع شهادات بالله إنه لمن الكاذبين والخامسة أن غضب الله عليها إن كان من الصادقين

Og de som beskylder sine koner (utroskap), faktisk har de ingen vitner unntatt seg selv, så vitnesbyrd om denne personen er fire ganger sverger ved Allah, for Han er inkludert riktige. Og (ed) den femte som la'nat Allah være med ham hvis han følger de som lyver. Hans kone ble spart straff vitner fire ganger, bærer Allah faktum at hennes mann faktisk inneholder folk som lyver. Og (ed) den femte som Allahs forbannelse være over henne hvis han følger de rette folkene. [An-Nûr/24: 6-9]

I mellomtiden, fra sunnah hadith som Sahl bin Sa'd strålebehandling Sâ'idi anhu som lyder:

أن عويمر أتى عاصم بن عدي وكان سيد بني عجلان فقال كيف تقولون في رجل وجد مع امرأته رجلا أيقتله فتقتلونه أم كيف يصنع سل لي رسول الله عن ذلك! فأتى عاصم النبي صلى الله عليه وسلم فقال: يا رسول الله - فكره رسول الله صلى الله عليه وسلم المسائل - فسأله عويمر فقال إن رسول الله كره المسائل و عابها. قال عويمر: و الله لا أنتهي حتى أسأل رسول الله صلى الله عليه وسلم عن ذلك. فجاء عويمر فقال: يا رسول الله! رجل وجد مع امرأته رجلا أيقتله فتقتلونه أم كيف يصنع? فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: قد أنزل الله القرآن فيك و في صاحبك. فأمرهما رسول الله صلى الله عليه وسلم بالملاعنة بما سمى الله في كتابه فلاعنها ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: إن حبستها فقد ظلمتها فطلقها فكانت سنة لمن كان بعدها في المتلاعنين ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: انظروا فإن جاءت به أسحم أدعج العينين عظيم الأليتين خدلج الساقين فلا أحسب عويمرا إلا وقد صدق عليها و إن جاءت به أحيمر كأنه وحرة فلا أحسب عويمرا إلا وقد كذب عليها. فجاءت به على النعت الذي نعت رسول الله صلى الله عليه وسلم من تصديق عويمر فكان بعد ينسب إلى أمه

Faktisk 'anhu kom Uwaimir Radi' Asim bin Umar AdiRadhiyallahu som han er leder av sønnene 'Ajlan og sa: Hva synes du om en mann som finner en mann med sin kone, om han kunne drepe henne og deretter (svar-ed) drept ham eller hvordan han skal opptre ? Spør det for meg å Allahs sendebud! Så Umar Radi Ashim kom til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og sa: "O Allahs sendebud - Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ikke liker spørsmål som det-så 'anhu spurte Uwaimir Radi Radi Ashim anhu og han sa at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam likte ikke spørsmålet og vanære 'Uwaimir Radi anhu sa Ved Allah, jeg vil ikke stoppe før jeg får spørsmål om profeten sallallaahu Uwaimir Radi anhu kom og sa. alaihi wa sallam om det da.': O Allahs sendebud! ? En mann får en annen mann med sin kone, om han kunne drepe henne og deretter (ville svare-ed) for å drepe ham eller hva han skulle gjøre Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: Faktisk Allah Subhanahu wa Ta'ala har redusert Al-Koranen om deg . og kone da profeten sallallaahu '.. alaihi wa sallam bestilte både bermulâ'anah (gjensidig forbannet) som Allah har nevnt i sin bok da de gjør mulâ'anah så profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa: "Hvis du anholde ham betyr at du . menzhaliminya "Da Uwaimir Radi Omar skilt seg fra sin kone og så bli det som en sunnah for generasjoner etter dem i mula'anah deretter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:.." Se! Da hun fødte en svart barn, storøyd og svart, og en annen stor ass store kalver, så jeg er sikker på at 'Uwaimir ærlig i denne forbindelse, og når man skal føde barn rødlig hvit, så jeg tror at "Uwaimir har løyet. Da hun fødte en baby som har egenskaper som nevnt profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam av ærlighet' Uwaimir. Etter det, fortalte barnet hennes mor dinasabkan. [5]

Tilsvarende leser Umar Radi Anas hadith som:

إن هلال بن أمية قذف امرأته بشريك ابن سحماء وكان أخا البراء بن مالك لأمه وكان أول رجل لاعن في الإسلام قال فلاعنها فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أبصروها فإن جاءت به أبيض سبطا قضيء العينين فهو لهلال بن أمية وإن جاءت به أكحل جعدا حمش الساقين فهو لشريك ابن سحماء قال فأنبئت أنها جاءت به أكحل جعدا حمش الساقين

Faktisk Hilal bin Umayyah Radi anhu anklaget hans kone for utroskap med Syarik Sahma bin Umar Radi. Hilal Radi Seibu anhu var bror av al-Bara 'ibn Malik Radi anhu og han var den første mannen som gjorde mulâ'anah i islam. Han sa: Så Hilal Radi mulâ'anah anhu gjorde til sin kone. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Pehatikanlah kvinnen da hun fødte hvite barn, rett hår og øynene var klare og han tilhører Hilal bin Umayyah og når man skal føde barn Black Eyed, krøllete og to små kalver, så han av Sarik! . Sahma bin `Anas Radi anhu sa:. jeg sa til kvinnen som fødte black eyed, krøllete og små begge bena [6]

Konsensus, så al-Haafiz Ibn Hajar har menukilkan enighet om pensyariatan Li'an. [7]

Visdom Pensyariatan Li'an.
Blant pensyariatan Li'an visdom er å holde linjen og skam for mannen nektet. [8]

Lovverk Li'aan
Li'an brukes hvis samsvar med følgende krav:

1. Betinget av at siktede mannen utro mot sin kone, kunne ikke bringe fire vitner til tiltalen. Fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala i Hans Ord krever at:

والذين يرمون أزواجهم ولم يكن لهم شهداء إلا أنفسهم فشهادة أحدهم أربع شهادات بالله إنه لمن الصادقين

Og de som beskylder sine koner (utroskap), faktisk har de ingen vitner unntatt seg selv, så vitnesbyrd om denne personen er fire ganger sverger ved Allah, for Han er inkludert riktige. [An-Nûr/24: 6]

2. Kvinnen som anklaget er ikke kjent som en ekteskapsbryter og benekter beskyldningene om utroskap. [9]

3. Kvinnen som anklaget saksøker kona er gift med syar'i ekteskap, har begge blitt klokket eller ikke. [10]

4. Kostnaden i form av utroskap eller benekter barn født til kvinnen som henne eller nekte henne graviditet. [11]

5. Li'aan oppstå myndig, gift og felles (mukallaf). Fordi vitnesbyrd ikke kan aksepteres fra de som ikke mukallaf. [12]

6. Starter fra mann og mengden persaksiannya fire ganger. [13]

7. Dette gjøres før Qadi (dommer eller hans representant), fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam bestilt Hilal bin Umayyah få kona og gjorde mulâ'anah før han sallallaahu' alaihi wa sallam. [14]

Li'an implementeringsprosessen. [15]
Det kan konkluderes fra tekstene al-Koranen og hadithene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam at Li'an prosesjon er som følger:

1. Gjennomføring mulâ'anah disunnahkan halayak før du ser.

2. Begge par ble stående da mulâ'anah så mange mennesker kan sees

3. Al-Qadi eller dommer begynte med å minne dem begge til å omvende seg før starten av arrangementet mulâ'anah.

4. Dommeren startet med ektemannen og fortalte ham til å stå opp og si: Si fire ord:

أشهد بالله إني لمن الصادقين فيما رميت به زوجتي هذه من الزنا

Jeg bærer vitnesbyrd om Guds navn, jeg er virkelig ærlig i alle anklager om utroskap som jeg peke til min kone dette!.

Hvis Li'an for å nekte barn født til Qadi (dommer) beordret ham til å erklære:

أشهد بالله لقد زنت وما هذا الولد بولدي

(Jeg vitner ved Allah at denne kvinnen har begått ekteskapsbrudd og barnet er ikke min sønn).

Shaykh Ibn Uthaymeen rahimahullah Li'an tillate merajihkan mening med andre enn arabisk. [16]

5. Tale uttales mann over fire ganger.

6. Dommeren beordret mannen stakk hånden i munnen sin og sa: Men frykt dere Allah Subhanahu wa Ta'aladan rådes til å referere heretter pine verre enn adzab verden og lignende.

7. Hvis ektemenn interessant li'ânnya han straffet med al-Qâdzif (anklager utroskap).

8. Hvis forble steinhard at han ytret den femte

وعلي لعنة الله إن كنت من الكاذبين

Måtte Allah forbannelse skje meg hvis jeg løy.

Med dette var han fri fra snarer straff.

9. Da dommeren fortalte henne: «Velg Ye fornekte eller straffet med horkarer Hvis han ikke nekte ekteskapsbrytere straffet med (Rajam)!..

10. Hvis insisterer på mulâ'anah så sa han:

أشهد بالله إنه لمن الكاذبين

(Jeg vitner ved Allah at han (mann, Ed) lie) fire ganger.

11. Da dommeren spurte ham om å slutte å gi deg råd og fortelle deg at dette kan føre til at vrede Allah Subhanahu wa Ta'alakepadanya.

12. Da han trakk persaksiannya hadde tilstått å utroskap og straffes med ekteskapsbryteren.

13. Hvis han fortsatte fornektelse deretter beordret til å erklære:

وعلي غضب الله إن كان من الصادقين

Kan Guds vrede faller på meg hvis det inkluderer folk som er ærlige.
Så begynte hun å være fri fra straffeforfølgelse og mulâ'anah blitt oppnådd. Dermed har alle de konsekvenser som følge av Li'an i kraft på et par mann og kone.

Konsekvenser av Li'aan.
Alle beslutninger og loven har konsekvenser, slik at også Li'an. Han har noen konsekvenser som følge av disse mulâ'anah. Blant disse konsekvensene:

1. Begge er gratis fra trelldom av loven, både som anklager for utroskap straff (Haddul Qâdzif) eller straff for utroskap. Den er basert på Allahs ord Subhanahu wa An-Nur Ta'aladalam brev vers 6-9.

2. Kvinner bør ikke bli anklaget for utroskap for andre gang, og det bør ikke sies å ha begått utroskap etter mulâ'anah. Likeledes bør barn ikke kalles et barn av utroskap. [17]

3. Begge par hadde skilt [18] Som beskrevet i hadith av Ibn Umar Umar.:

أن النبي صلى الله عليه وسلم لا عن بين رجل وامرأته, فانتفى من ولدها, ففرق بينهما, والحق الولد بالمرأة

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam mulâ'anah holde mellom en person med sin kone. Da mannen og hans sønn benekter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam menasabkan skille dem og barnet til sin mor. [19]

4. Deres separasjon er faskh (discomfiture ekteskapskontrakten) i stedet for skilsmisse (skilsmisse). [20] Dermed dirajihkan Ibn al-Qayyim rahimahullah i Zad al-Ma'ad.

5. Ektefellene er separert for alltid og kan ikke bli samlet igjen med Ruju 'eller et nytt ekteskap. [21]

6. Kvinnen har rett til medgift henne og mannen kan ikke ta det når de begge hadde seksuelle relasjoner. [22]

7. Kvinnen har ikke rett til et sted å bo og leve av sin mann.

8. Barn født etter mulâ'anah nasabnya koblet fra avstamning av sin far og sin mor dinasabkan [23].

9. Eksistensen av kvinnens arving arving med sønnen mulâ'anah.

Dermed presenterer vi en kort problem mulâ'anah. Forhåpentligvis denne oppsummeringen nyttige diskusjoner.

Wabillahi taufiq.

Referanser.
1. Bi-Ilmâm Tashîlul Fiqhil-hadither al-Maram Min Bulûgh, Shaykh Salih al Fawzaan bin Abdillah, først trykt i 1427 uten en utgiver.
2. ash-Syarhu al-Mumti'' Ala Zad al-Mustaqni ', Shaykh Muhammad ibn Saalih al-' Uthaymeen, komplett mold Muassasah Ibn 'Uthaymeen.
3. al-I'lân Bi Fawâ `id al-Ahkam Umdah, Ibn al-Mulaqqin, tahqiq Abdul'Aziz bin Ahmad al-Musyaiqih, først trykt i 1421 H, dar al-'Ashimah.
4. Al-Bayan fi madhhab al-Imam Shafi'i, Yahya al-Ya'mari, tahqiq Qaasim ibn Muhammad an-Nuuri, dar al-Minhaj
5. Sahih Fikhis-Sunnah, Abu Malik ibn As-Sayyid Kamal Salim al-Maktabah at-taufîqiyah.
6. Al-Majmoo 'Syarhu al-Muhadzdzab-delen disyarah Najieb Muhammad al-Muthi'i-, Dar Ihyaa "på-Turats al-' Arabi.
7. Fat-hu al-Bari Bi Syarhi Sahih al-Bukhari, al-Hafiz Ibn Hajar, Maktabah Salafiyah. Osv..

[Transkribert fra magasiner Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]




kilde: http://almanhaj.or.id/
_______

Tidak ada komentar:

Posting Komentar