Sabtu, 22 September 2012

27 Negativ Impact Actions utroskab (seksuelle relationer uden ægteskab)


27 Negativ Impact Actions utroskab (seksuelle relationer uden ægteskab)




Utroskab er en handling, der er meget dårlig og kritisabel. Allah den Almægtige siger:

ولا تقربوا الزنا إنه كان فاحشة وساء سبيلا

Og kom ikke nær til hor, at utroskab var en afskyelig handling. Og en ond måde. [Al-Isra '/ 17: 32]

I et andet vers, Allah Azza wa jallaberfirman:

والذين لا يدعون مع الله إلها آخر ولا يقتلون النفس التي حرم الله إلا بالحق ولا يزنون ومن يفعل ذلك يلق أثاما يضاعف له العذاب يوم القيامة ويخلد فيه مهانا

Og dem, der ikke tilbede nogen anden gud sammen med Allah og ikke slå sjælen ihjel, som Allah har forbudt (at dræbe), undtagen med (grund) er sandt, og ingen utroskab, gør hvem så, sikkert han får (gengældelse) sin (det) , (der) vil blive fordoblet for ham på Opstandelsesdagen straf og han vil evig straf, i en tilstand af ydmygelse, [al-Furqan / 25:68-69]

I dette vers nævner Allah den Almægtige utugt efter shirk og efter mordet på den sjæl, som Allah har forbudt Almægtige. Den viser, hvordan begå utroskab var meget dårlig.

I et andet vers. Allah Azza wa jallamenyebutkan sanktioner for gerningsmændene til denne foragtelige handling Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

الزانية والزاني فاجلدوا كل واحد منهما مائة جلدة ولا تأخذكم بهما رأفة في دين الله إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين

Den utro kvinder og mænd, der begår utroskab, så deralah hver enkelt af dem hundrede striber, og lad ikke medlidenhed med dig både forhindre dig til (løbe) Allahs religion, hvis I tror på Allah og det Hinsides dag, og lad (gennemførelse) deres straf blive overværet af en gruppe mennesker, der tror. [An-Nûr/24: 2]

De lærde sagde: "Denne straf for mænd og kvinder, der begår utroskab, når de ikke er gift mellemtiden, hvis allerede gift eller aldrig gift så de stenede (stenet) med sten indtil døden..

I en autentisk hadith angivne

لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن

det utroskab var trofast, da han begået ægteskabsbrud [Bukhari og Muslim]

I en anden hadith udtalte:

من زنا أو شرب الخمر نزع الله منه الإيمان كما يخلع الإنسان القميص من رأسه

Hvem er utroskab eller drikke khamr Gud fratage tro på den pågældende person et menneske fra hans skjorte fra hovedet. [HR al-Hakim i hadîth af Abu Hurayrah radi anhu og as-Suyuti giver gyldig symbol]

Utroskab er den værste menzinahi egen mor, datter, søster eller anden mahram. I hadith udtalte:

من وقع على ذات محرم فاقتلوه

Hvem er menzinahi mahram derefter dræbe! [HR al-Hakim og hans shahihkan]

Zina indeholder alle grimhed af dem:

1. Zina reducere sin religion

2. Zina eliminerende egenskaber Wara '

3. Zina skade den ære og værdighed

4. Zina reducere jaloux

5. Pezina få Guds vrede Almægtige.

6. Zina sværte i ansigtet og gøre det mørkt

7. Zina mørkere hjerter og lyset forsvandt

8. Zina følge af kontinuerlig fattigdom.

9. Zina eliminere den skyldige og den faldende værdi af kyskhed før hans Herre og før mænd.

10. Zina trækkes en prisværdig træk og øgenavne som 'Iffah, god, retfærdig, administrator af den skyldige og pinning egenskaber såsom fajir bebrejdelse, forræder, fasiq og ægteskabsbryder.

11. Pezina vende sig i pine i helvedes ild en ovn smal øvre og nedre område. Et sted, der havde været vidne til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at torturere de utugtige. [Bukhari i shahihnya med venner Samurah bin Jundab radi anhu].

12. Zina fjerne både og erstatte det med navnet al khabîts, vedhæfte en titel på de utugtige

13. Allah Subhanahu wa Ta'ala give nøje angst for utugtige

14. Zina fjerne myndighed. Myndigheden vil blive tilbagekaldt fra hjertet af familien, venner og andre

15. Man kiggede på ham som en forræder. Ingen kan tro på at tage sig af hans kone og børn

16. Allah Azza wa jallamemberikan følelse trange og hårde hjerter ægteskabsbryder

17. Horkarlen har fjernet muligheden for at få glæde med ham på en bolig smuk engel i himlen

18. Fremme utugt synder turde gøre oprør mod forældrene, beslutte slægtskab, ulovlig virksomhed, andre mennesker og fordrevne menzhalimi kone og familie

19. Utugt omgivet af andre umoralske handlinger. Så denne ydmygende handling ikke vil blive realiseret, hvis forud, ledsaget og fulgte forskellige andre syndere. Uanstændighed førte til hæslighed af verden og det hinsides

20. Utroskab skal straffes, ugifte utugtige piskede hundrede gange og landsforvist i et år fra regionen, mens aktører, der aldrig gift eller stadig gift stenet (stenet) stenet til døde

21. Zina skade Nasab

22. Utroskab ødelægger ære og værdighed

23. Zina Waba forårsage spredning af farlige sygdomme, tha'un (spedalskhed) og udbredelsen af ​​kønssygdom, som generelt er vanskelige at behandle, minimal sygdom syfilis

24. Hor muligheder for familier at falde i en lignende gerning. I ordsprog siger:

كما تدين تدان

Du vil blive belønnet efter de handlinger,

25. Zina svarer praksis shalihnya tabt sag, så han brød på den sidste dag.

26. Opstandelsens dag vil blive konfronteret med utroskab hustru dizinai træffes på vil belønne hans venlighed forlod sin mand, så ikke fortjener den mindste

27. Medlemmer af kroppen, såsom hænder, fødder, hud, ører, øjne og mundtlige vidneudsagn vil give smertefuld. Allah den Almægtige siger:

يوم تشهد عليهم ألسنتهم وأيديهم وأرجلهم بما كانوا يعملون

På dagen (når) tungen, hænder og fødder til at være et vidne imod dem for, hvad de gjorde før. [An-Nur / 24:24].

Det er blandt de mange negative virkninger af utugt. Alt dette giver en idé om, hvor slemt virkningerne af denne foragtelige handling, og hvor lav moral synderen. De negative virkninger af denne forseelse vil ikke alene kunne mærkes af gerningsmændene, men også af et barn, der ikke kender noget som helst. må Allah Azza wa jallamelindungi os og alle muslimer i denne afskyelige handling.

(Oversat fra kutaib Khatarul jarimah al khuluqiyah, af Sheikh Abdullah bin Ibrahim bin al jârullâh Jârullah)

[Transskriberet fra blade Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Mewasapadai Zina og årsager





Allâh har forbudt alle handlinger modbydelige, synlige eller ikke synlige. Allâh forbyder også grusomme gerninger nærmede sig og beordret til at holde sig væk og dække alt, hvad der kan trækkes i retning af adgang forbudt. Alt det som en form for barmhjertighed (medfølelse) Allah til sine tjenere, og enheder sikkerhedsforanstaltninger Allah den Almægtige gav til sine tjenere fra at blive udsat for noget skadeligt i deres verden og det hinsides.

Blandt de modbydelige gerninger, Allâh har forbudt i Hans Bog og Hans Sendebud er gennem oral utugt. Forskellige metoder er vedtaget i den forbudte handling er tabu. Nogle gange bruger udtrykket "Gør ikke approach" og stiplede og lukke al adgang til det, nogle gange med en nål for den værste titel gerninger værdig dyr, undertiden også med karakteren af ​​de muslimer, der ikke begå ægteskabsbrud, nævner en trussel mod gerningsmanden, og forskellige andre metoder. Hovedsagelig foragtelige handlinger er forbudt i islam.

Ud over at forbyde og beskrive grusomheder og dårlige konsekvenser af umoral, også den perfekte Shari'ah forbyder enhver adgang til hen imod det som en form for forebyggende indsats. Forbud mod al denne adgang samt en barriere for denne afskyelige handling. Blandt de Shari'ah-sharia:

1. Håndhævelse havde (sanktioner) mod utroskab.
Det vil sige, for aktører, der ikke er gift så blive sanktioneret vipper 100 gange og landsforvist i et helt år. Og dem, der allerede gift, så sanktionerne stenes (stenet) stenet til døde. Allah den Almægtige beordrede Hadd (sanktioner) håndhæves strengt, ikke at medlidenhed for dem forårsager vi spildt hans lov er. Almægtige Allah beordrede også udførelsen af ​​denne hadd deltog muslimerne, så meget mere slående og giver en afskrækkende virkning på sjælen af ​​gerningsmanden og dem, der ser.

2. Allah den Almægtige bestilt tilbageholdt øjne

قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم ذلك أزكى لهم إن الله خبير بما يصنعون وقل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن ويحفظن فروجهن

Sig til de troende mænd: "Lad dem holde overvejelse, og fastholder hans pik, så er renere for dem, Allah ved, hvad de gør". Og sig til de troende kvinder: "Lad dem holde hans synspunkter, og hans pik" [An-Nûr/24: 30-31].

På grund af den opfattelse, at startede utroskab, Gud derefter gjort det "Fastholdelsesudstyr view" som en foreløbig kendelse holde pubic. Alt dette pinlige episode stammer fra øjet, som et flammende bål startede fra gnister er undervurderet. startede fra det synspunkt, så ønsketænkning, og derefter intensiveres og til sidst falde. Så hvem spytte øjne til at se ting, der er forbudt af Allah den Almægtige, betyder det, at hun har trukket sig mod randen af ​​ødelæggelse. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

يا علي فلا تتبع النظرة النظرة فإنما لك الأولى وليست لك الآخرة

O Ali, du ikke ledsage dine øjne (de ting, der er forbudt) med den næste visning. [1]

Tværtimod, de mennesker, der altid holder øjnene så Allah den Almægtige vil give ham nåde halawatul form for tilbedelse (i tilbedelse fred-rød) indtil udgangen af ​​verden ankommer.

3. Almægtige Allah befalede også muslimske kvinder til fuld hijab.
Allâh befalede kvinder mukminah, at han blev holdt for at holde sig selv og deres mænd ikke at blive involveret i den snedige Satan. Allah den Almægtige siger:

وليضربن بخمرهن على جيوبهن ولا يبدين زينتهن إلا لبعولتهن

Og lad dem sætte sit slør stof til hendes bryst, og har Vises smykker undtagen til deres ægtemænd. [An-Nûr/24: 31]

Allah den Almægtige siger også:

يا أيها النبي قل لأزواجك وبناتك ونساء المؤمنين يدنين عليهن من جلابيبهن

O Profet, fortæl dine koner, døtre og hustruer for de troende: "Lad dem udvide deres tørklæde til hele kroppen." [Al-Ahzâb/33: 59]

Allah den Almægtige siger også:

وإذا سألتموهن متاعا فاسألوهن من وراء حجاب ذلكم أطهر لقلوبكم وقلوبهن

Når du beder om noget (behov) til dem (Profetens koner), så spørg fra bag sløret. Sådan måde, at den renere for jeres hjerter og deres hjerter. [Al-Ahzâb/33: 53]

Det er alt sammen med henblik på at beskytte kvinder og mænd ikke at blive involveret i denne umoralsk handling. Men skaden i denne alder af ringer, inviterer os til at bryde ned beskyttende mur, og at kvinden ud frit uden at dække aurat. De ønsker at se muslimerne synker og opløses i denne umoralsk handling. De udfald er ikke en mærkelig ting, fordi de er ved at vedtage reglerne for deres værtinde, der ikke tror på Allah og ikke tager reglerne i de åbenbaringer Allah den Almægtige. Kvinderne smålige tersilaukan med slogans pengadobsi dette kufr regler og hilste invitationen betød, at han måtte udskifte lydighed til Allâh ved ulydighed, har flyttet fornøjelsen af ​​Allah den Almægtige er erstattet med Hans vrede, og belønningen til gengæld straf. Hvad en dårlig holdning over for kvinder for sig selv og samfundet. Han adlød skabning i synderen til Gud den Almægtige. iyadzan billah

4. Islam forbyder en mand afsondrethed (alene) med en ikke-mahram kvinde.
Afsondrethed (alene) med en ikke-mahram kvinde meningsfulde muligheder for Satan at trække dem begge at blive nedsunket i uanstændighed. Men niveauet for fromhed og tro er begge stadig nedsunket muligheder der findes. I bogen af ​​Sahih Bukhaari og Muslim berettede Umar ibn Abbaas at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallambersabda:

لا يخلون رجل بامرأة إلا ومعها ذو محرم

Aldrig en mand til en kvinde afsondrethed medmindre de er ledsaget af en mahram kvinde

Så havde folk, der afsondrethed (alene) med en ikke-mahram kvinde har begået en umoralsk middel til Allah og Hans Sendebud, uanset om det er alene i huset, kontor, butik, auto, fritid eller andet. N Profeten sagde:

إياكم والدخول على النساء فقال رجل من الأنصار يا رسول الله أفرأيت الحمو قال الحمو الموت

Går du at møde kvinder (som ikke er mahram-pent)! En mand spurgte: "Hvad med mandens pårørende?" Profeten svarede: "Pårørende til manden (hvis alene med en kvinde at forårsage en sådan ødelæggelse) død". [HR. Bukhari og Muslim]

5. Islam forbyder en kvinde laver Safar (ud af byen) uden en mahram.
Nævnt i hadith.

عن ابن عباس رضي الله عنهما قال قال النبي صلى الله عليه وسلم لا تسافر المرأة إلا مع ذي محرم ولا يدخل عليها رجل إلا ومعها محرم فقال رجل يا رسول الله إني أريد أن أخرج في جيش كذا وكذا وامرأتي تريد الحج فقال اخرج معها

Fra Ibn Abbaas anhuma, fortæller han: n Profeten sagde: ". En kvinde ikke bør gøre Safar undtagen med mahram, og en mand må ikke komme ind på hende, medmindre der er en mahram til at ledsage hende" Så en mand sagde: "O Allahs Sendebud, jeg faktisk har ønsket i denne hær, og at, mens min kone har til hensigt at udføre Hajj". Så Profeten sagde: "Kom du (pilgrimsrejse) med din kone". [HR. Bukhari, no. 1862, muslim, nej. 1341]

Så kvinder, der rejser ud af byen alene uden mahram har menyelisihi vejledning denne ædle profet.

6. Islam forbyder tabarruj (primp) for kvinder.
Islam forbyder en muslimsk kvinde bertabarruj (op Menor), når udendørs. Da dette vil tiltrække sig opmærksomhed fra mænd, der lider af hjertesygdomme og et middel mod uanstændighed. Allah den Almægtige siger:

ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

Og ikke tabarruj (udsmykkede og opføre sig) ligesom befolkningen i uvidenhed om de gamle. [Al-Ahzâb/33: 33]

Dette er vejledning af Allah den Almægtige for kvinder. Desværre, i dag mange muslimske kvinder melatahi denne ædle vers. De bærer den fornemste og mest luksuriøse dufte, der kommer ud til markedet eller det andet. Hvad de har en ganske bjørn synd for dem. Hvis kvinderne ønsker at gå ud til moskeen til gudstjeneste nødvendige for ikke at bære parfume, så hvad med dem der er ude på at kirker og synagoger?

Det er blandt Shari'ah-Shari'ah fra Allah den Almægtige fastsat som tidlig forebyggelse af denne foragtelige handling.

Så lad os alle fromme til Allah og holde sig væk fra alle faciliteter, der udfører mod denne afskyelige forbrydelse.

(Tilpasset ved Isma'il Abu Muslim Al-Atsari af bogen Khatarul jarimah al khuluqiyah, af Sheikh Abdullah bin Ibrahim bin al jârullâh Jârullah, s.. 9-17)

[Transskriberet fra blade Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______
Fodnote
[1]. Rapporteret af Ahmad, Abu Dawud, Tirmidhi. Abu Isa t Tirmidhi sagde Gharib hasan hadith.




Zina Child status



Ved
Ustadz Kholid Samhudi


Intet kunne være mere, har utroskab katastrofe begyndt at sprede sig i landet. Fordærvelse og onde handlinger utroskab er blevet overstreget af udtrykket, som konnoterer en anden. WIL (Kvinder Wanted Andet), PIL (Mr. Wonderful Andet), CSW (prostituerede), og lignende escortpiger imponere denne sag tages let af nogle. Desuden islamisk lov i almindelighed og straffen for ægteskabsbrydere især ikke implementeret. Disse betingelser fremme udbredelsen af ​​denne frygtelige pest i midten af ​​muslimer.

Utroskab er endemisk rejser mange smertefulde sociale problemer. Ikke alene er den anden synder, men også hos børn født gennem disse ulovlige forhold. Prædikatet "naturlige barn" blev nok få drengen ramt af en dyb sorg. Især hvis du ser på andre spørgsmål, som han skal stå over for i fremtiden. Som penasaban, arv, værgemål og andre sociale problemer, han aldrig kunne undgå.

A. Bastard afstamning
Naturlig barn ved hans mors hjem dinasabkan mulâ'anah skæbne af børn [1], som dinasabkan til sin mor, ikke faderen. Derfor børnenes slægt afbrudt fra faderen. [2] Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam erklærede om naturlig barn:

لأهل أمه من كانوا

(Boy) for hans mors familie er der stadig ... [3]

Han wa sallam også menasabkan Shallallahu'alaihi mulâ'anah barn til sin mor. Umar Ibn Umar havde sagt:

أن النبي صلى الله عليه وسلم لاعن بين رجل وامرأته, فانتفى من ولدها, ففرق بينهما, والحق الولد بالمرأة

Shallallahu'alaihi wa sallam Profeten trådte mulâ'anah mellem en mand og hans kone. Manden og hans søn benægte profeten Shallallahu'alaihi wa sallam menasabkan adskille dem og barnet til sin mor. [4]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah når du forklarer de retlige konsekvenser af en mula'aanah mellem en mand til sin kone angivelse: »Loven er en pause Nasab sjette barn fra hans fars side Due Prophet Shallallahu'alaihi wa Sallammenetapkan ikke at blive kaldt faderen til barnet med afstamning Dette er.. korrigere og er de fleste lærde ". [5]

Shaykh Mustafa al'Adawi Hafizhahullah sagde: ".. Det mener flertallet af lærde, er Nasab barn afskåret fra sin fars side, fordi Allah wa Shallallahu'alaihi Sallammenetapkan undgå dinasabkan til sin far Dette er den korrekte opfattelse" [6]
.
I overensstemmelse med ovennævnte udtalelse, sagde Shaykh Muhammad ibn Salih al-Uthaymeen rahimahullah:.. "Barnet af utroskab er skabt sperm uden ægteskab Han dinasabkan til en, enten manden eller kvinden mand er menzinainya, da hun giftede Grunde, han gjorde ikke have en far, der syar'i (gennem en juridisk ægteskab, rød) ". [7]

Nasab barn af snyd eller ægteskabsbrud, hvis vilkårene for hendes status, kan opdeles i to:

1. Moderens status som koner.
En gift kvinde, der viste sig affære (læs: utroskab) fødte uægte børn af forholdet, kan det ikke adskilles fra to forhold:

a. Manden havde ikke benægte eller bekræfte barnet som hans søn.
Nemlig, hvis en gift kvinde, der fødte et barn og manden ikke har bestridt barnet, så barnet er hans, selv om der er dem, der hævder det er resultatet af hendes affære, Budbringer Allaah Shallallahu'alaihi sagde i en hadith af Aa'isyah Radi anhuma:

الولد للفراش, وللعاهر الحجر

Det født barn tilhører ejeren af ​​sengen (mand) og pezinanya gevinst tab [8].

Hvad menes der med ordet al-firâsy her er en mand, der har en kone eller en slave kvinde, der havde digaulinya. Beviserne er hadith berettet fra Abu Hurayrah Radi anhu, Messenger af Allah Shallallahu'alaihi sagde engang:

الولد لصاحب الفراش

Den født barn tilhører ejeren af ​​madrassen (manden) [8]

Shaykh 'Abdurrahman ibn Nasir as-Sa'di rahimahullah udtalte: "Når en kvinde er blevet firâsy, enten som en kone eller kvindelig slave, og hun fødte et barn, barnet tilhører ejeren firâsy [10] rahimahullah Han tilføjede:". Med ejerskabet af denne firâsy er den fysiske lighed eller anerkendelse af en person og andre ikke betragtet som ". [11]

b. Manden benægte
Hvis manden nægter barnet, så er kvinden (hans kone) ikke kan adskilles fra to forhold:

- Han indrømmede, at det faktisk var et resultat af utroskab eller bevises ved vidnesbyrdet om den tilsvarende Shari'ah. Hvis dette er tilfældet, så er kvinden idømt stening og status for hendes barn er et barn af utroskab og nasabnya dinasabkan til sin mor.

- Hun benægter, at barnet er født som med resultaterne af utroskab. Således opløsningen af ​​shari'a, parret så på hver forbandelse (mulâ'anah processen). Derefter blev de separeret og ægteskabet er brudt for den anden mand nogensinde. Børn, der bestridt mulâ'anah ikke et uægte barn. Selvom det ikke er en naturlig barn, men stadig dinasabkan til sin mor.

2. Ikke status som hustruer
Hvis kvinden ikke har en mand, enten enker eller aldrig var blevet lovligt gift på alle, så fødte barnet, så barnet er under to betingelser:

- Hvis der ingen mand har nogensinde menzinainya dinasabkan bede barnet til sig selv, så barnet ikke dinasabkan til enhver mand. Nasab dreng sammen med hans mor.

- Der er en mand, der hævder at have menzinai kvinde og hævder hendes barn. I dette nummer, adskiller de lærde:
Den første udtalelse, der angiver barnet ikke dinasabkan den mand, der hævdede det.

Det er de skoler al-`aimah al-arba'ah (de fire madhhab Imam Imam Abu Hanifah, Imam Malik, Imam Shafi'i og Imam Ahmad rahimahumullah) [12] og Ibn Hazm rahimahullah [13]. Denne udtalelse dirajihkan af Ibn Qudama i al-Mughni vol.
Dette er den grundlæggende idé:

1. Ord af profeten Shallallahu'alaihi wa sallam:

الولد للفراش, وللعاهر الحجر

Det født barn tilhører ejeren af ​​madrassen (manden) og pezinanya gevinst tab [14]

I denne ædle hadith, profeten Shallallahu'alaihi wa sallam menasabkan ikke til andre end barnets mors mand. Det betyder menasabkan naturlige barn til manden ægteskabsbryder menyelisihi indhold af denne hadith.

2. Hadeeth af Abdullah ibn 'Amr, der lyder:

قام رجل فقال يا رسول الله إن فلانا ابني عاهرت بأمه في الجاهلية فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا دعوة في الإسلام ذهب أمر الجاهلية الولد للفراش وللعاهر الحجر.

Den ene stod og sagde: "O Allahs Sendebud! Det er så og så er min søn, min mor havde menzinahi dizaman Uvidenhed "Så Allah wa Shallallahu'alaihi Sallammenjawab:". Der er ingen anerkendelse af barnet i islam. Periode uvidenhed er væk. Børn hører til kvindens ægtemand (al-Firâsy) og ægteskabsbryder få tab. [15]

3. Shallallahu'alaihi wa sallam Prophet:

لا مساعاة فى الإسلام من ساعى فى الجاهلية فقد لحق بعصبته ومن ادعى ولدا من غير رشدة فلا يرث ولا يورث

Der er ingen utroskab i Islam, der begik utroskab i den tid af uvidenhed så dinasabkan til familiens arvinger (asabah), og som hævder, at barnet uden beviser, er det ikke arvet, og ikke arvelig. [16]

4. Hadith Abdullah bin 'Amr radi anhu som lyder:

إن النبى - صلى الله عليه وسلم - قضى أن كل مستلحق استلحق بعد أبيه الذى يدعى له ادعاه ورثته فقضى أن كل من كان من أمة يملكها يوم أصابها فقد لحق بمن استلحقه وليس له مما قسم قبله من الميراث شىء وما أدرك من ميراث لم يقسم فله نصيبه ولا يلحق إذا كان أبوه الذى يدعى له أنكره وإن كان من أمة لم يملكها أو من حرة عاهر بها فإنه لا يلحق به ولا يرث وإن كان الذى يدعى له هو ادعاه فهو ولد زنية من حرة كان أو أمة.

Sandelig Allah Profeten Shallallahu'alaihi ønsker ethvert barn til at beslutte spørgsmål dinasabkan til en person efter (død) dinasabkan hendes far blev genkendt af hans arvinger. Så han besluttede, at alle børn født af slave status af hans (arbejdsgiveren), når clocket (samleje), så barnet dinasabkan på en anmodning penasabannya og barnet ikke har den ringeste arveret fordelt før (dinasabkan) på og ufordelt arv, så han fik sin andel. Ikke dinasabkan (til faderen), hvis faderen nægter dinasabkan. Hvis slaverne ikke er ejet eller dizinahinyanya uafhængig kvinde, så barnet ikke dinasabkan ham, og selv dem, der ikke arve dinasabkan et krav, fordi han enten naturlig barn af den frie kvinde eller en slave slave. [17]

Ibn al-Qayyim sagde:. Denne Hadith tilbagevist Ishaaq og der er enige med ham [18]

5. Shallallahu'alaihi wa sallam Prophet:

أيما رجل عاهر بحرة أو أمة فالولد ولد زنا, لا يرث ولا يورث

Enhver, der menzinahi gratis kvinder eller slaver slave så barnet er et barn af utroskab, ikke arve og testamentere. [19]

6. Ibn Qudama rahimahullah overbringe årsagen til, at ingen svin dinasabkan til hans far ikke når du bliver spurgt penasabannya. Dette viser, at barnet ikke betragtes som barn syar'i så kan ikke dinasabkan ham overhovedet. [20]

Den anden udtalelse hedder barnet dinasabkan den ægteskabsbryder, hvis hun beder penasabannya.

Det er den opfattelse Rahuyah rahimahullah Ishaq ibn 'Urwah ibn az-Zubeir rahimahullah, Sulaiman bin Yasar rahimahullah og Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah.

Ibn Taymiyyah rahimahullah udtalte: Der er to meninger fra forskere om emnet ægteskabsbryder der spurgte ham, om barnet zinanya dinasabkan dizinahinya kvinde ikke er gift. Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam sagde:

الولد للفراش, وللعاهر الحجر

Det født barn tilhører ejeren af ​​madrassen (manden) straffet og pezinanya.

Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam gør barnet tilhørte hendes mand (al-Firaasy) i stedet ægteskabsbryder. Hvis hun ikke var jomfru (al-Firâsy) så ikke passer ind i denne hadith. [21]

Ibn Taymiyyah rahimahullah argumentere med gerninger Kalif Umar ibn al-Khattab, som berettet af Imam Malik i al-Muwatta 'med lafadz:

أن عمر بن الخطاب - رضي الله عنه - كان يليط أولاد الجاهلية بمن ادعاهم في الإسلام.

Umar ibn al-Khattab radi anhu 1:a menasabkan børn, der indrømmer at uvidenhed (som barn) i Islam. [22]

Tilsvarende argumenterede han ved qiyas (analogi), fordi du er en af ​​dem par fornicate. Hvis dinasabkan til sin mor og arve, og slægtskabet mellem barnet med pårørende til sin mor, da han begået ægteskabsbrud med en mand (hendes far) er. Drengen var ude af vandet andet par og association til ham og begge enige om det var hans søn, så hvad forhindrer dinasabkan barn til sin far, hvis ikke indrømme det i andre? Det er rene qiyas. [23]

At râjih Allah ved bedst, er dem med keshahihan Jumhur andet og fjerde argument, som styrker Jumhur udtalelse.

Efter at have drøftet de meningsforskelle om dette emne og udtryk for den opfattelse første fjerdegenerations hadith, Ibn al-Qayyim rahimahullahmenyatakan: Hvis hadith er saheeh så skal findes på indholdet af denne hadith, og samle den op. Hvis Hadith ikke er Sahîh udtalelsen (den tattoo-pent) er en udtalelse fra Ishaq rahimahullah og folket med sig. [24]

B. Søn af Zina og arv.
Naturlig barn arveret under alle omstændigheder med arv love mulâ'anah barn, fordi de delte samme linje adskilt fra sin far. [25] Problemet for unge arving arving utroskab er en del af konsekvenserne nasabnya.

1. Børn menzinahi ægteskabsbrud med hende mand.
Heir arv forholdet mellem et barns far var i nærværelse af en blandt årsagerne til arv (asbab al-Irts) slægten. Når en fysisk barn dinasabkan ikke være syar'i til den mand, der havde været hendes mor menzinahi konsekvensen er ingen arving-arvet mellem begge. Således kan det naturlige barn ikke få arven efter den person, og hans slægtninge. Så er den her fyr, ikke kan få arven efter barnets zinanya værk.

2. Zina barn med sin mor
Mens barn af utugt med sin mor arvede det stadig hinanden. Barn af utroskab er den samme som de andre børn af moderens. Fordi han var hans søn, han trådte almindeligheden af ​​Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

يوصيكم الله في أولادكم للذكر مثل حظ الأنثيين فإن كن نساء فوق اثنتين فلهن ثلثا ما ترك وإن كانت واحدة فلها النصف ولأبويه لكل واحد منهما السدس مما ترك إن كان له ولد فإن لم يكن له ولد وورثه أبواه فلأمه الثلث فإن كان له إخوة فلأمه السدس من بعد وصية يوصي بها أو دين آباؤكم وأبناؤكم لا تدرون أيهم أقرب لكم نفعا فريضة من الله إن الله كان عليما حكيما

Gud mensyari'atkan dig om (fordelingen af ​​arv for) dine børn. Nemlig: Courant en søn sammen med en del af to voksne døtre, og hvis børnene var alle kvinder mere end to, så for dem to tredjedele af ejendommen forladte, og hvis hun var enebarn, så han er de halve besiddelser. og for de to mor-far, for hver en sjettedel af den forladte ejendom, hvis afdøde havde børn, og hvis afdøde ikke har nogen børn, og han arvede sin fars mor (kun), så hun fik en tredje, hvis det det har flere døde søskende, da hans mor får en sjettedel. (Fordelingen af ​​ovenstående) vil blive opfyldt, efter at han gjorde eller (og) efter gælden er betalt. (Om) jeres forældre og jeres børn, behøver du ikke vide, hvilke af dem er tættere (mange) giver dig flere fordele. Dette er dekretet af Allah. Sandelig Allah er at vide, Wise. [An-Nisa `/ 4: 11]

Han har ret til at arve fra sin mor, fordi han dinasabkan til sin mor og slægt er en af ​​grundene blandt årsagerne til arv. I dette tilfælde beskrev status af naturlige barn med barnet mulâ'anah i Hadith Sahl ibn Saad as-Sa'idi radi anhu fortæller, at Budbringer Allaah Shallallahu'alaihi mulâ'anah dommer. Sahl ibn Saad radi anhu sagde:

فكانت سنة أن يفرق بين المتلاعنين وكانت حاملا, فأنكر حملها وكان ابنها يدعى إليها, ثم جرت السنة فى الميراث أن يرثها, وترث منه ما فرض الله لها.

Derefter en Sunnah adskille to folk, der gør mulâ'anah når kvinden er gravid. Manden benægter hendes graviditet og hendes barn til kvinden dinasabkan. Derefter gælder det Sunnah i at barnet har arvet arven fra kvindens ejendom og kvinden hans arving ejendom i overensstemmelse med bekendtgørelsen af ​​Gud. [26]

Ibn Quddâmah rahimahullah sagde: "En mand, når du går mulâ'anah hans kone og søn, og en dommer har nægtet at adskille de to, så barnet fra hende og arveret terputuslah arving af den mand, der gjorde det mulâ'anah. Han har ikke arve det, og ingen arving (»restkompetence arving) det. Han har kun arvet af sin mor og dzawu al-Furudh (arvinger får visse dele-rød) fra moderen. Også arving arving mellem ægtefæller er brudt, og vi er ikke bekendt med nogen uenighed i denne henseende. [27]

C. Mahramkah naturlige barn med sin mor menzinai familie mand?
I fortiden beskrevet i udtalelsen fra rajih (stærkere), der skar svin afstamning og arv fra sin mor menzinahi mænd. På dette grundlag er barn af utroskab ikke en mahram for mandens familie, fordi mahram status opnået ved tre, fordi den afstamning, mejeri og ægteskab. For det tredje fordi der ikke er barn af utroskab. Derfor er han ikke en mahram for mænd, der er brødre og sønner født af lovlig ægteskab. Derfor alle love vedrørende evnen til at se, afsondrethed og Safar forbudt dem.

Lad manden gifte sig med hans skaberværk zinanya?

Dette problem blev aldrig bedt om at Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah, og han svarede:
Ifølge flertallet af lærde muslimer, bør han ikke gifte sig med hende til det punkt at nægte Imam Ahmad rahimahullah uenighed i dette tilfælde blandt Salaf. Han rahimahullah sagde: "Hvem ville gøre det (giftes med sin værk zinanya-rød) det straffes selvmord. Præsenteret for ham rahimahullah en udtalelse fra Imam Malik, at han tillader det, så Imam Ahmad rahimahullah penukilan benægtere af Imam Malik rahimahullah. Forbud er det en udtalelse fra Abu Hanifah rahimahullah og hans tilhængere, og tilhængere Ahmad rahimahullah, Malik og størstedelen af ​​hans tilhængere og også udtalelsen fra mange tilhængere af den Shafi'i madhhab. Han rahimahullah også benægte nyheden om, at Imam Shafi'i fandt anderledes med dette. De lærde sagde: "Imam Shafi'i sagde eneste datter af fodringer er ikke et barn af utugt. [Majmu 'Fatawa 32/143]

Ibn Taymiyyah rahimahullah også spurgt om en menzinahi en kvinde, og manden døde. Er barn af en utro mand får lov til at gifte sig med en kvinde, der dizinai far?
Han svarede: Det er forbudt i skolerne i Abu Hanifah, Ahmad og en af ​​de to udtalelser i madhhab Malik og give ham en second opinion. Og det er også Shafi'i madhhab. [Majmu 'Fatawa 32/143]

Det er således klart, at status uægte afstamning, arv og mahram. Forhåbentlig vil denne korte forklaring for os alle.
Wabillahi Taufiq.

[Transskriberet fra blade Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Beskylder Wife snyd



Ved
Ustadz Kholid Samhudi


Når muslimer er mindre optaget med reglerne for Shari'ah, den negative effekt bliver en nødvendighed, før eller senere. F.eks. Vedrørende kvinden ud af huset, der ikke overholder sharia udseende plus noget presserende behov Som et resultat heraf er fiskeriet ofte en forbrydelse. Spørgsmålet om fri association og spørgsmålet om ligestilling mellem kønnene er ofte varslede massemedier, tilføjer til atmosfæren værre. Endelig Karlsvognen husholdning, der har hjemsøgt mange kølig ro from the storm problemer og bagvaskelse. Startende fra snyd beskyldninger rettet mod en ægtefælle, barn tvivlsom født fra livmoderen af ​​konen som et barn, han selv nået til det stadium benægtelse af børn født kone. Det vil sige, manden anklagede sin kone for utroskab med en anden mand. Hvor lovligt, og hvad er løsningen?

Beskylder en affære er store synder
I islam en muslimsk kvinde anklaget utroskab er en stor sag og omfatter en stor synd. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

اجتنبوا السبع الموبقات قالوا يا رسول اله l وما هن قال الشرك باله والسحر وقتل النفس التي حرم اله إلا بالحق وأكل الربا وأكل مال اليتيم والتولي يوم الزحف وقذف المحصنات المؤمنات الغافلات

"Undgå de syv ting, der ødelægger dig." Nogen spurgte: "Er det syv O Allahs Sendebud?" Han svarede: "associere partnere med Allah, magi, dræbe sjælen, at Gud diharam k undtagen for de rigtige grunde, forbrugende RIBA, indtager den forældreløse ejendom, flygter fra slagmarken, om utroskab mod ærbare kvinder, der er gift og skødesløs." [Godkendt alaihi]

Derfor Islam fastsætter specifikke straffe for en person, der beskylder andre for utroskab var ikke i stand til at bringe fire vidner, der så begivenhederne. Allah Subhanahu wa Ta'alaberfirman:

والذين يرمون المحصنات ثم لم يأتوا بأربعة شهداء فاجلدوهم ثمانين جلدة ولا تقبلوا لهم شهادة أبدا وأولئك هم الفاسقون إلا الذين تابوا من بعد ذلك وأصلحوا فإن الله غفور رحيم

Og dem, der beskylder kvinder of excellence (begå ægteskabsbrud), og at de ikke bringer fire vidner, så deralah de (tiltaltes) 80 striber, og accepterer ikke deres vidnesbyrd for evigt. Det og de er onde mennesker.
Undtagen dem, der omvender sig derefter og reparere (selv), sikkert da Allah er Tilgivende, Barmhjertig. [An-Nûr/24: 4-5]

LI'AAN SOLUTIONS
Problemet er, når en mand får sin kones utroskab med en anden mand og havde ikke et vidnesbyrd i denne sag. Han kunne ikke tage det for givet, men er hjælpeløse, fordi de ikke har vidner. For at løse dette problem, skal du angive Li'an eller Mulâ'anah Shari'ah.

Forståelse Li'an Or Mulâ'anah.
Ordet Li'an (اللعان) og Mulâ'anah (الملاعنة) er basen ord (Mashdar) fra لاعن - يلاعن - ملاعنة و لعانا meningsfuld forbandelse. Li'an ord følger det mønster (wazan) فعال der indikerer generelt aktionen kom fra to retninger. Så betydningen af ​​det arabiske Li'an forbandelse er gensidig mellem to mennesker. [1]

I mellemtiden, ifølge de islamiske lærde, der Li'an vidnesbyrd-vidnesbyrd bekræftet ved ed Allahs navn, bandeord og sætninger ledsaget vrede. [2]

Processen kaldes Li'an vidnesbyrd, fordi manden (manden) sagde: »at Gud la'nat mig, hvis jeg er blandt dem, der lyver". Lafadz dette (forbandelse-ed) tages (som navnet-ed) uden at se lafazh al-Ghadhab (som bruges til at styrke kones pesaksiaan-red), selv om de findes i Allahs ord Subhanahu wa Ta'aladalam an-Nûr/24 afsnit brev til 6-9, samt førstnævnte lafazh forbandelse end lafazh al ghadhab og mand (mand) er stærkere end kvinder, fordi manden var i stand til at starte med en forbandelse.

Der er også er om, at det er en meningsfuld ord bandlyst udvisning og penjauhan og da hvert par blev væk fra sin partner og forbød ægteskab mellem dem for evigt. [3]

For Li'an
Li'an afholdt med de påstande fordi utroskab (snyd) af en mand, der er rettet mod hans kone, men han kunne ikke få fire vidner. Shaykh Salih al-Fawzaan sagde: 'Hvis en mand beskylder sin kone for utroskab da han skal etablere vidneudsagn om påstandene. Hvis det ikke kan, så vil han blive straffet utroskab anklager. Denne straf kan ikke falde fra, undtagen ved at vidne for ham fire gange med en ed ved Allah Subhanahu wa Ta'alabahwa det omfatter mennesker, der er ærlige og femte ulykke bede for ham at forbande (ham), når liggende. Hvis han havde gjort det han ustraffede anklager for utroskab. [4]

Shari'a Li'an.
Li'an eller Mulâ'anah er foreskrevet i Islam på basis af al-Qur'an, Sunnah og ijma '.

Af Al-Koranen `en er Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

والذين يرمون أزواجهم ولم يكن لهم شهداء إلا أنفسهم فشهادة أحدهم أربع شهادات بالله إنه لمن الصادقين والخامسة أن لعنت الله عليه إن كان من الكاذبين ويدرأ عنها العذاب أن تشهد أربع شهادات بالله إنه لمن الكاذبين والخامسة أن غضب الله عليها إن كان من الصادقين

Og dem, der beskylder deres koner (utroskab), I virkeligheden har de ingen vidner undtagen sig selv, så det vidnesbyrd om denne person er fire gange sværger ved Allah, for Han er inklusiv de rigtige. Og (ed) femte at la'nat Allah være med ham, hvis han inkluderede dem, der lyver. Hans kone blev skånet straf vidne fire gange, idet Allah faktum, at hendes mand faktisk omfatter mennesker, der lyver. Og (ed) femte, at Allahs forbandelse være over hende, hvis han inkluderede de rigtige mennesker. [An-Nûr/24: 6-9]

I mellemtiden fra sunnah hadith, såsom Sahl bin Saad radi-Sa'idi anhu som lyder:

أن عويمر أتى عاصم بن عدي وكان سيد بني عجلان فقال كيف تقولون في رجل وجد مع امرأته رجلا أيقتله فتقتلونه أم كيف يصنع سل لي رسول الله عن ذلك! فأتى عاصم النبي صلى الله عليه وسلم فقال: يا رسول الله - فكره رسول الله صلى الله عليه وسلم المسائل - فسأله عويمر فقال إن رسول الله كره المسائل و عابها. قال عويمر: و الله لا أنتهي حتى أسأل رسول الله صلى الله عليه وسلم عن ذلك. فجاء عويمر فقال: يا رسول الله! رجل وجد مع امرأته رجلا أيقتله فتقتلونه أم كيف يصنع? فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: قد أنزل الله القرآن فيك و في صاحبك. فأمرهما رسول الله صلى الله عليه وسلم بالملاعنة بما سمى الله في كتابه فلاعنها ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: إن حبستها فقد ظلمتها فطلقها فكانت سنة لمن كان بعدها في المتلاعنين ثم قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: انظروا فإن جاءت به أسحم أدعج العينين عظيم الأليتين خدلج الساقين فلا أحسب عويمرا إلا وقد صدق عليها و إن جاءت به أحيمر كأنه وحرة فلا أحسب عويمرا إلا وقد كذب عليها. فجاءت به على النعت الذي نعت رسول الله صلى الله عليه وسلم من تصديق عويمر فكان بعد ينسب إلى أمه

Faktisk 'anhu kom Uwaimir radi' Asim bin 'Umar AdiRadhiyallahu som han er leder af sønnernes Ajlan og sagde: Hvad synes du om en mand, der finder en mand med sin kone, hvis han kunne dræbe hende og derefter du (svar-ed) slog ham ihjel, eller hvordan han skal handle ? Spørg det for mig at Allahs Sendebud! Så 'Umar radi Ashim kom til Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam og sagde: "O Allahs Sendebud - Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ikke kunne lide spørgsmål som det-så' anhu spurgte Uwaimir radi radi Ashim anhu, og han sagde, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kunne ikke lide spørgsmålet og bebrejdelse 'Uwaimir Radi anhu sagde: "Ved Allah, jeg vil ikke stoppe indtil jeg får stillet profeten sallâ Uwaimir radi anhu kom og sagde.' alaihi wa sallam om det dengang. ': O Allahs Sendebud! ? En mand får en anden mand med sin kone, hvis han kunne dræbe hende og derefter du (ville svare-ed) at dræbe ham, eller hvad han skulle gøre Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: Ja Allah Subhanahu wa Ta'ala har reduceret Al-Koranen `en om dig . og hustru så profeten sallâ Allâhu '.. alaihi wa sallam beordrede både bermulâ'anah (gensidig forbandet), som Allah har nævnt i hans bog så de gør mulâ'anah så profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: "Hvis du tilbageholde ham betyder, at du . menzhaliminya "Så Uwaimir radi Umar skilt fra sin kone så er det som en sunnah for generationerne efter dem i mula'anah så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:..» Se! Da hun fødte en sort barn, store øjne og sort, og en anden stor røv store kalve, så jeg er sikker på, at »Uwaimir ærlige i denne henseende, og når at føde børn rødlig hvid, så mener jeg, at den» Uwaimir har løjet. Så hun fødte et barn, der har de egenskaber, som nævnt profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam af ærlighed' Uwaimir. Derefter fortalte barnet hendes mor dinasabkan. [5]

Tilsvarende Umar radi Anas hadith som lyder:

إن هلال بن أمية قذف امرأته بشريك ابن سحماء وكان أخا البراء بن مالك لأمه وكان أول رجل لاعن في الإسلام قال فلاعنها فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أبصروها فإن جاءت به أبيض سبطا قضيء العينين فهو لهلال بن أمية وإن جاءت به أكحل جعدا حمش الساقين فهو لشريك ابن سحماء قال فأنبئت أنها جاءت به أكحل جعدا حمش الساقين

Faktisk Hilal bin Umayyah radi anhu anklagede sin kone for utroskab med Syarik Sahma bin Umar radi. Hilal radi Seibu anhu var bror til al-Bara 'ibn Malik radi anhu og han var den første mand, der gjorde mulâ'anah i islam. Han sagde: Så Hilal radi mulâ'anah anhu gjorde til sin kone. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Pehatikanlah kvinde Da hun fødte hvide børn, glat hår og hendes øjne var klare og han tilhører Hilal bin Umayyah og når at føde børn sort eyed, krøllet og to små kalve, så han af Sarik! . Sahma bin `Anas radi anhu sagde:. Jeg fortalte kvinden, der fødte Black Eyed, krøllet og små begge ben [6]

Den enighed, så al-Haafiz Ibn Hajar har menukilkan konsensus om pensyariatan Li'an. [7]

Wisdom Pensyariatan Li'an.
Blandt pensyariatan Li'an visdom er at holde afstamning og skændsel for manden nægtede. [8]

Juridiske vilkår Li'aan
Li'an anvendt, hvis overensstemmelse med følgende krav:

1. Betinget af, at tiltalte mand snyd på hans kone, ikke kunne bringe fire vidner til anklagen. Fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala i Hans Ord kræver at:

والذين يرمون أزواجهم ولم يكن لهم شهداء إلا أنفسهم فشهادة أحدهم أربع شهادات بالله إنه لمن الصادقين

Og dem, der beskylder deres koner (utroskab), I virkeligheden har de ingen vidner undtagen sig selv, så det vidnesbyrd om denne person er fire gange sværger ved Allah, for Han er inklusiv de rigtige. [An-Nûr/24: 6]

2. Den kvinde, der beskyldte er ikke kendt som en ægteskabsbryder og nægtet anklagerne om utroskab. [9]

3. Den kvinde, der beskyldte sagsøgers kone er gift med syar'i ægteskab, er begge blevet clocket eller ej. [10]

4. Afgiften i form af utroskab eller benægter børn født til kvinden som hendes eller benægte hendes graviditet. [11]

5. Li'aan forekomme myndig, gift og almindelig (mukallaf). Fordi vidneudsagn ikke kan accepteres af dem, der ikke mukallaf. [12]

6. Startende fra mand og det beløb persaksiannya fire gange. [13]

7. Dette gøres før Qadhi (dommer eller dennes repræsentant), fordi Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordrede Hilal bin Umayyah bringe sin kone og gjorde mulâ'anah før han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. [14]

Li'an implementeringsprocessen. [15]
Det kan konkluderes ud fra teksterne til al-Qur `en og hadith af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at Li'an procession er som følger:

1. Implementering mulâ'anah disunnahkan halayak før du ser.

2. Begge par blev stående, da mulâ'anah så mange mennesker kan ses

3. Al-Qadi eller dommer begyndte med at minde dem begge til at omvende sig, før starten af ​​begivenheden mulâ'anah.

4. Dommeren startede sammen med sin mand og fortalte ham at stå op og sige: Sig fire ord:

أشهد بالله إني لمن الصادقين فيما رميت به زوجتي هذه من الزنا

Jeg bærer vidnesbyrd om Guds navn, jeg er virkelig ærlig i alle beskyldninger om utroskab, som jeg peger på min kone dette!.

Hvis Li'an til at nægte børn født til Qadhi (dommeren) beordrede ham til at erklære:

أشهد بالله لقد زنت وما هذا الولد بولدي

(Jeg vidner ved Allah, at denne kvinde har været utro, og barnet er ikke min søn).

Shaykh Ibn Uthaymeen rahimahullah Li'an tillader merajihkan udtalelse med andet end arabisk. [16]

5. Tale udtales mand over fire gange.

6. Dommeren beordrede manden stak hånden i munden og sagde så: Men frygt I Allah Subhanahu wa Ta'aladan rådes til at henvise herefter pine værre end adzab verden og lignende.

7. Hvis ægtemænd interessant li'ânnya han straffet med al-Qâdzif (anklager utroskab).

8. Hvis forblev stejlt at han ytrede det femte

وعلي لعنة الله إن كنت من الكاذبين

Må Allah forbandelse tilstøde mig, hvis jeg løj.

Med denne han var fri fra snarer straf.

9. Så dommeren fortalte hende: "Vælg Ye du fornægter eller straffet med utugtige Hvis han ikke bestridt de ægteskabsbrydere straffes med (Rajam)!..

10. Hvis insisterer på mulâ'anah så sagde han:

أشهد بالله إنه لمن الكاذبين

(Jeg vidner ved Allah, at han (mand, red) ligger) fire gange.

11. Så dommeren bad ham om at holde op med at give dig råd og fortælle dig, at dette kan medføre Allahs vrede Subhanahu wa Ta'alakepadanya.

12. Da han trak persaksiannya havde tilstået utroskab og straffes med ægteskabsbryder.

13. Hvis han fortsatte benægtelse derefter beordret til at erklære:

وعلي غضب الله إن كان من الصادقين

Må Guds vrede falder på mig, hvis det omfatter mennesker, der er ærlige.
Så begyndte hun at være fri for retsforfølgelse og mulâ'anah blevet gennemført. Således er alle de konsekvenser som følge af Li'an i kraft på et par af mand og kone.

Konsekvenser af Li'aan.
Enhver beslutning, og loven har konsekvenser, så også Li'an. Han har nogle konsekvenser som følge af disse mulâ'anah. Blandt disse konsekvenser:

1. Begge er fri fra trældom af loven, både som en anklager utroskab straf (Haddul Qâdzif) eller straf for utroskab. Den er baseret på Allahs ord Subhanahu wa An-Nur Ta'aladalam brev vers 6-9.

2. Kvinder bør ikke blive anklaget for utroskab for anden gang, og det bør ikke siges at have begået ægteskabsbrud efter mulâ'anah. Ligeledes bør børn ikke kaldes et barn af utroskab. [17]

3. Begge par havde skilt [18] Som beskrevet i Hadith af Ibn Umar Umar.:

أن النبي صلى الله عليه وسلم لا عن بين رجل وامرأته, فانتفى من ولدها, ففرق بينهما, والحق الولد بالمرأة

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam mulâ'anah hold mellem en person med sin kone. Manden og hans søn benægte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam menasabkan adskille dem og barnet til sin mor. [19]

4. Deres adskillelse er faskh (nederlag ægtepagt) i stedet for skilsmisse (skilsmisse). [20] Således dirajihkan Ibn al-Qayyim rahimahullah i Zad al-Ma'ad.

5. Ægtefæller er adskilt for evigt og ikke kan indsamles igen med Ruju 'eller et nyt ægteskab. [21]

6. Kvinden har ret til hendes medgift, og manden kan ikke tage det, når de begge havde seksuelle relationer. [22]

7. Kvinden har ikke ret til et sted at bo og leve af sin mand.

8. Børn født efter mulâ'anah nasabnya koblet fra afstamning af hans far og hans mor dinasabkan [23].

9. Eksistensen af ​​kvindens arving arving med sønnen mulâ'anah.

Således præsenterer vi et kort problem mulâ'anah. Forhåbentlig vil denne oversigt nyttige diskussioner.

Wabillahi taufiq.

Henvisninger.
1. Bi-Ilmâm Tashîlul Fiqhil-ahadith al-Maram Min Bulûgh, Shaykh Salih al Fawzaan bin Abdillah, først trykt i 1427 uden en udgiver.
2. ash-Syarhu al-Mumti'' Ala Zad al-Mustaqni «, Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, komplet skimmel Muassasah Ibn' Uthaymeen.
3. al-I'lân Bi Fawâ `id al-Ahkam Umdah, Ibn al-Mulaqqin, tahqiq Abdul'Aziz bin Ahmad al-Musyaiqih, først trykt i 1421 H, dar al-'Ashimah.
4. Al-Bayan fi madhhab al-Imam Shafi'i, Yahya al-Ya'mari, tahqiq Qaasim ibn Muhammad et-Nuuri, dar al-Minhaj
5. Sahîh Fikhis-Sunnah, Abu Malik ibn As-Sayyid Kamal Salim, al-Maktabah at-taufîqiyah.
6. Al-Majmoo 'Syarhu al-Muhadzdzab-del disyarah Najieb Muhammad al-Muthi'i-, Dar Ihyaa' at-Turats al-'Arabi.
7. Fat-hu al-Bari Bi Syarhi Sahih al-Bukhari, al-Hafiz Ibn Hajar, Maktabah Salafiyah. Osv.

[Transskriberet fra blade Sunnah 09/Tahun Edition XII / Dzulhijjah 1429/2008M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]




kilde: http://almanhaj.or.id/
_______

Tidak ada komentar:

Posting Komentar