Minggu, 18 November 2012

ATMOSPHERE dag i Arafah minder Doomsday


ATMOSPHERE dag i Arafah minder Doomsday

Ved
Abdurrazaq Shaykh ibn Abdul Muhsin al-Abbad



Blandt de vigtigste lektioner og fulde betydning af pilgrimsfærden til Mekka er perkumpulanbanyak velsignede mennesker i stedet som overværes af alle pilgrimme i dagene før opholder sig på Arafat Arafah.Mereka recitere Talbiyah og bønfaldt den Almægtige Allah, hans barmhjertighed og håb Hans frygt for pine, tigger om hans rigelige karnunia dag umatIslam bande største nogensinde i set.

Stående (Arafat) kaumMuslimin mindet om, at der er en enorm samling senere på dagen. På det tidspunkt vil alle mennesker fra den første til den sidste samles for at afvente afgørelsen fra Allah den Almægtige og så ville de gå imod hvert sted. Der var en gevinst evige velsignelser, og dem, der ramte en smertefuld undergang. Må Allah den Almægtige gøre os det første tilhørte.

Ibn al-Qayyim rahimahullah i sya'ir mimiyyahnya sagde:

Det var herlige dag samfundet
Som samfund i dag, men det var mere magtfulde dommedag

Virulens dommedag var uden tvivl af muslimerne. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

وعرضوا على ربك صفا

Og de vil blive bragt til din Herre, før marchen. [Al-Kahfi/18: 48]

Almægtige Allah siger også:

يومئذ تعرضون لا تخفى منكم خافية

Den dag du står overfor (til din Herre), ingen intet er skjult fra din situation (til Allah). [Al-Haqqah/69: 18]

På Dommedag, samledes Allah den Almægtige alle hans tjenere, som hans ord:

ليجمعنكم إلى يوم القيامة لا ريب فيه

Faktisk vil han samle dig sammen på Opstandelsesdagen, som uden tvivl. [An-Nisa '/ 4:87]

Og Allah den Almægtige siger:

يوم يجمعكم ليوم الجمع ذلك يوم التغابن

(Husk) dagen (som på daværende tidspunkt), Allah samle dig på dagen for indsamling (for at blive dømt), en dag (tid) afslørede fejl. [At-Taghâbun/64: 9]

Og Allah den Almægtige siger:

ذلك يوم مجموع له الناس وذلك يوم مشهود

Dommedag er en dag at alle mennesker er indsamlet til (mod) det, og denne dag er en dag, der var vidne til (alle væsener). [Huud/11: 103]

På dagen for konstruktionen var der ingen forskel mellem den førstnævnte og sidstnævnte menneskeheden. Alt samlet i et meget grand det:

قل إن الأولين والآخرين لمجموعون إلى ميقات يوم معلوم

Sig: "Sandelig de tidligere og de sidstnævnte, rent faktisk vil blive opsamlet på et bestemt tidspunkt på en kendt dag [Al-Waqi'a / 56:49-50].

Ingen, der deltog ikke i denne forsamling, selvom hans krop blev ødelagt i rummet, og tabte i den nøgne jord og fodring af fugle og dyr. Alt vil blive indsamlet og ingen måde at undslippe. Allah den Almægtige siger:

وحشرناهم فلم نغادر منهم أحدا

Og vi samle alle mennesker, og vi forlader ikke nogen af ​​dem. [Al-Kahfi/18: 47]

Allah siger også:

أين ما تكونوا يأت بكم الله جميعا إن الله على كل شيء قدير

Uanset hvor du er helt sikkert Allah vil samle jer alle (på dagen). Sandelig Allah har magt over alle ting. [Al-Baqarah / 2:148]

إن كل من في السماوات والأرض إلا آتي الرحمن عبد القد أحصاهم وعدهم عدا وكلهم آتيه يوم القيامة فردا

Ingen i himlene og på jorden, undtagen at komme til Lord allernådigste som en tjener. Sandelig Allah har bestemt antallet af dem og tælle dem med en omhyggelig optælling, og hver enkelt af dem vil komme til Allah om Opstandelsesdagen med deres egne. [Maryam/19 :93-95]

De vil blive samlet i en anden verden med deres jord i verden. Allah den Almægtige siger:

يوم تبدل الأرض غير الأرض والسماوات وبرزوا لله الواحد القهار

(Det er) dagen (når) jorden er erstattet af en anden, og jorden (samt) himlene, og de alle (i ryttergården mahsyar) får sammen kommer ind tilstedeværelsen af ​​Allah, den Almægtige, All-Mighty. [Ibrahim/14: 48]

Jorden som blev et samlingssted for folk senere i livet efter døden blev beskrevet af Rasûlullâhn. I Sahih Bukhari og Muslim fra Sahl ibn Saad Radi anhu, sagde han: "Jeg har hørt profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

يحشر الناس يوم القيامة على أرض بيضاء عفراء كقرصة النقي ليس فيها علم لأحد

På Dommedag fremtiden vil mennesker blive samlet i en meget hvid Jorden er rund og flad panel med ingen tegn (bygning) hører nogen på det. [HR. Bukhari, no. 6521 og muslim, nej. 2790]

Det er (de samledes) over jorden er flad, er der ingen høje terræn eller lav, ingen bjerge og klipper, og der er ingen tegn på beboelse eller bygning.

De samledes i kadaan ikke bære sandaler, nøgen intet tøj, i en tilstand ikke omskåret. I Sahih al-Bukhari og Muslim fra Ibn 'Abbaas anhu, fortæller han, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

إنكم محشورون حفاة عراة غرلا ثم قرأ: كما بدأنا أول خلق نعيده وعدا علينا إنا كنا فاعلين

Sikkert du vil blive samlet i en tilstand af barfodet, nøgne og ikke omskåret, og han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam læse ord Allah den Almægtige: Da vi begyndte den første skabelse, så vi vil gentage. Det er en sikker løfte holder vi det bare se, skal vi gøre det (al-anbīya '/ 21:104). [HR. Bukhari, no. 3349 og muslim, nej. 2860]

Nævnt i Sahih Bukhari og Muslim, Aisha Radi anhuma, da han lyttede til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

يحشر الناسيوم القيامة حفاة عراة غرلا قالت عائشة فقلت يا رسول الله الرجال والنساء ينظر بعضهم إلى بعض فقال الأمر أشد من أن يهمهم ذاك

Mennesker vil blive samlet i en tilstand af barfodet, nøgne og ikke omskåret. Jeg spurgte, 'O Allahs Sendebud, vil kvinder og mænd alle se hinanden? Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "O' Aisha betingelse besejrede deres ønske om at se hinanden." [HR. Bukhari, no. 6527 og muslim, no. 2859]

På denne dag, ligger solen tættere på folk, så det er bare en mile kursus, mens der ikke var læ undtagen skyggen af ​​tronen (Throne of Allah). Blandt mænd, får ingen skyggen Throne og dem, der terpangganng varme fra solen. Itumenyengat solvarme og tilføje til den elendighed og årsagen kegilasahannya. På det tidspunkt, mase folk hinanden og falder sammen med hinanden, hvilket resulterer i skubben og masen hinanden, træde på hinanden ben og hals tør af tørst. Det var på det tidspunkt, mennesker har tre meget hård samtidig varmen fra solen, en tør hals og krop proppet. Så ingen tvivl om, sveddryppende og breder til jorden, så at fugte fødder i overensstemmelse med den holdning, deres fødder og deres nærhed til deres Herre. Blandt mænd var der en sved op til skuldrene og talje, og blandt dem er nogle, der sveder op til øret, og der er helt fordybet i sit eget sved [1] maj den Almægtige Allah bevare og redde os..

Fra Abu Hurayrah Radi anhu, sagde han, at profeten Shallallahu'alaihi wa sallam sagde:

يعرق الناس يوم القيامة حتى يذهب عرقهم في الأرض سبعين ذراعا ويلجمهم حتى يبلغ آذانهم

På Dommedag, folk sved så sved hælde ned i jorden 70 alen, og druknede dem op ører [HR. Bukhari, no. 6532]

Fra Miqdad ibn al-Aswad, sagde han, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

تدنى الشمس يوم القيامة من الخلق حتى تكون منهم كمقدار ميل فيكون الناس على قدر أعمالهم في العرق فمنهم من يكون إلى كعبيه ومنهم من يكون إلى ركبتيه ومنهم من يكون إلى حقويه ومنهم من يلجمه العرق إلجاما قال وأشار رسول الله صلى الله عليه وسلم بيده إلى فيه

På Opstandelsesdagen. Solen tæt på mennesker i det omfang af ca en mile Så menneskelig sved passer til deres gerninger, blandt dem sweating op (sættetid) hæl, Blandt dem, var der sveder op (drukning) knæ, Blandt dem, var der sveder op (sættetid) talje, Og der er virkelig fastholdt af sin egen sved. (Al-Miqdad Radi anhu, de kammerater, der fortælles denne hadith) sagde, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gestikulerede med hånden til munden." [HR. Muslim, nej. 2864]

Den dag de står (i ryttergården mahsyar) lig 50 år verden.

Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

تعرج الملائكة والروح إليه في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة

Englene og Gabriel op (modstående) til Herren en dag, der måler 50 tusind år. [Al-Ma'arij / 70:4]

Det er nævnt i Sahih Muslim, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

ما من صاحب ذهب ولا فضة لا يؤدي منها حقها إلا إذا كان يوم القيامة صفحت له صفائح من نار فأحمي عليها في نار جهنم فيكوى بها جنبه وجبينه وظهره كلما بردت أعيدت له في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة حتى يقضى بين العباد فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار

Ingen var ejer af guld og sølv, som ikke giver zakat, men på Opstandelsens dag vil være på Gør bestyrelsen af ​​brand, som igen i helvede. Derefter disetrikakan maven, pande og ryg, hver gang bestyrelsen er cool derefter kogte for ham tilbage i dag, hvilket svarer til fem tusind år (i verden) til hans sag i beslutningen, da han så en vej ud, hvis gå til himlen eller helvede . [HR. Muslim, nej. 987]

Dog vil denne betingelse afhjælpes ved Allah den Almægtige for dem, der tror. Vi beder for den gave, den Almægtige Allah den Almægtige Pemurah.Dalam bog al-Mustadrak Hakim fra Abu Hurayrah Radi anhu sagde, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

يوم القيامة على المؤمنين كقدر ما بين الظهر والعصر

Ældre dommedag for de troende som tiden mellem Dhuhr og Asr. [Al-Mustadrak, 1/84] Og i shahihkan al-Albani i Sahîh al-Jaami «, nej. 8193

Almægtige Allah vil også overskygge de troende med Hans skygge på dagen er der ingen skygge undtagen Hans skygge. Allah siger i en Hadith Qudsi:

أين المتحابون بجلالي اليوم أظلهم في ظلي يوم لا ظل إلا ظلي

Når mennesker, der elsker hinanden på grund af min majestæt? På denne dag vil jeg ly dem, når der ikke er nogen skygge i dag, undtagen My skygge. [HR. Muslim, nej. 2566]

På denne dag, spørger alle de mennesker om hjælp til profeten. De bad om at blive tildelt forbøn på siden af ​​den Almægtige Allah til omgående at bestemme og afgøre sagen blandt tjenere. Men alle profeterne fortæller os, hvorfor kan ikke levere medmindre forbøn for vores profet Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Det er for mig." Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam go og næsegrus under tronen Rabbil Alamin, gjorde Allah den Almægtige det nemt for ham at sige tak og rose det gode, som ikke tidligere havde været i gjort det nemt for nogen, så Allah den Almægtige sagde til han sallâ »alaihi wa sallam," Løft dit hoved! Har du uden tvivl vil blive leveret! Og giv forbøn utvivlsomt syafa'atmu (at blive hørt)! Og i det øjeblik Allah den Almægtige til at komme til en beslutning om hans tjenere.

Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

وجاء ربك والملك صفا صفا وجيء يومئذ بجهنم يومئذ يتذكر الإنسان وأنى له الذكرى يقول يا ليتني قدمت لحياتي

Og din Herre kommer, mens englene i rækkerne, og den dag helvede er vist, og på den dag vil mennesket huske, men ikke længere hensigtsmæssigt at huske på, at for ham. Han (manden) sagde: "Jeg ville ønske, jeg vil først arbejde (gode gerninger) for mit liv." [Al-Fajr/89 :22-24]

I en strofe digt nævnt:

تذكر یوم تأتي الله فردا وقد نصبت موازین القضاء
وھتكت الستور عن المعاصي وجاءالذنبمنكشفالغطاء

Husk, når du kom til Allah alene
Mens vægte til praksis har håndhævet
Alt runde umoralsk cover er blevet ødelagt
Mens synd kommer uden cover [2]

Så lad os reflektere den dag, der er blevet beskrevet for os, Vi reflekterer over de betingelser, der er blevet rapporteret til os, lad os forberede alle nødvendige og hendaklahkita altid har frygt for Allah, for sandelig den bedste bestemmelse er fromhed. Allah den Almægtige siger i de sidste vers på hajj:

واتقوا الله واعلموا أنكم إليه تحشرون

Og frygt Allah, og vide, at I vil blive indsamlet til ham. [Al-Baqarah / 2:203]

Må Allah den Almægtige gøre os alle termasukpara tjener, der altid frygter Allah, og må Allah den Almægtige beskytte os fra ydmygelse Dommedagen, og vi bønfalder Allahs nåde og barmhjertighed, at vi er blandt dem, der overlevede.

[Kopieret fra Sunnah Edition Magazine 06/Tahun XV/1432H/2011M, forfatter Ustadz muslimske Al-Atsari. Penebit Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km 8 Selokaton Gondangrejo - Solo 5


Barsel Arafats folk, der arbejder Out Of Hell


Ved
Anas Ustadz Burhanuddin, MA


Den kraft af Day of Arafah
Day of Arafah der falder på den 9. Dhu al-Hijjah hvert år er en af ​​de vigtigste dage af året. Selv i Shafi'i madhhab sagde, at hvis der er folk, der siger: "Min kone faldt på de fleste større skilsmisse«, så skilsmisse falder på dagen for Arafah. [1] specialitet af denne dag baseret på generelle og specifikke argumenter.

General forslag om, at en hadîth fra Ibn Abbaas anhu, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ما من أيام العمل الصالح فيهن أحب إلى الله من هذه الأيام العشر ». فقالوا: يا رسول الله ولا الجهاد فى سبيل الله? قال: "ولا الجهاد فى سبيل الله إلا رجل خرج بنفسه وماله فلم يرجع من ذلك بشىء".

Der er ingen dage, hvor gode gerninger mere elsket deri Almægtige Allah end ti dage er ". De spurgte," Ikke engang jihad i vejen for Allah? Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam svarede: "Ikke engang jihad i vejen for Allah, undtagen for folk, der er ude at risikere liv og sin ejendom og vender ikke tilbage med noget." [Bukhari no. 969 og at-Tirmidhi no. 757, og det er lafazh lafazh historie at-Tirmidhi]

Det er de første ti dage af Dhu al-Hijjah, som er den vigtigste serie af året i dag. Denne hadith viser disyariatkannya formere gode gerninger i de første ti dage af Dhu al-Hijjah, og med dagen for Arafah. Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde: "I løbet af dagen de første ti dage af Dhu al-Hijjah vigtigere end de sidste ti nætter af Ramadanen, og de sidste ti nætter af Ramadan vigtigere end de første ti dage af Dhu al-Hijjah aften." [2]

Med hensyn til argumentet om, at særlige dag i Arafah skelne dem er som følger:

1. På denne dag Allah den Almægtige den mest frigørende menneskeheden fra helvede. Mor til troende, Aisha radi anhuma berettede, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ما من يوم أكثر من أن يعتق الله فيه عبدا من النار من يوم عرفة, وإنه ليدنو ثم يباهى بهم الملائكة فيقول: ما أراد هؤلاء?

Der er ingen dag, hvor Allah den Almægtige befriet slave af helvede mere end dagen Arafah, og faktisk kom han og prale dem før englene og sagde:? Hvad vil de "[.. HR muslimer nr. 1348]

Det er der ingen, der opfordrer dem til at forlade landet, deres familier og deres nydelse (til at udføre pilgrimsfærden-ed), medmindre lydighed til Allah den Almægtige og søger godkendelse. [3]

2. Bøn på dagen for Arafah er den bedste bønnen. Abdullah bin Amr radi anhu berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ord, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:

خير الدعاء دعاء يوم عرفة, وخير ما قلت أنا والنبيون من قبلي لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير

Den bedste bøn er bøn den dag Arafah, og den bedste tale, jeg og profeterne før mig sagde, var La ilaha illallah syarika wahdahu la lah, lahul mulku walahul hamdu wahuwa 'ala Kulli syaiin Qadir. "[HR. At-Tirmidhi nej. 3585, dømt autentisk al-Albani]

3. Stående på Arafat er de mest fundamentale søjler i hajj. Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev spurgt af en gruppe af mennesker fra Nejed om Hajj, så han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam svarede:

الحج عرفة

Hajj er Arafah. [HR. at-Tirmidhi no. 889, an-Nasa'i no. 3016 og Ibn Majah nej. 3015, dømt autentisk al-Albani]

Formålet med denne hadith er, at stangen før opholder sig på Arafat er den vigtigste pilgrimsfærd og rukunnya. Hvem forlader, så hans Hajj er ugyldig, og hvem gjorde det, det var sikkert Hajj. [4]

4. Fastende på dagen for Arafah har en stor dyd. Fastende en døgn fjerne synder to år, som beskrevet i Hadith af Abu Qatadah radi anhu, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

صيام يوم عرفة أحتسب على الله أن يكفر السنة التى قبله والسنة التى بعده

Faste dagen for Arafah Jeg håber Allah kan tage synder bort fra det foregående år og året efter. [HR. Muslimske no. 1162]

5. Imam Malik rahimahullah fortæller i al-Muwatha nej. 944 med en svag isnaad fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam følgende hadith:

ما رئي الشيطان يوما هو فيه أصغر ولا أدحر ولا أحقر ولا أغيظ منه في يوم عرفة وما ذاك إلا لما رأى من تنزل الرحمة وتجاوز الله عن الذنوب العظام إلا ما أري يوم بدر

Det er ikke djævelen aldrig set mere forkrøblet, berøvet, nederdrægtig og vred, end når den dag Arafah, og det var ikke fordi han så fald nåde og syndernes forladelse Allah er stor, men hvad han så som Slaget ved Badr.

Således er disse argumenter tilstrækkelige til at demonstrere funktionerne i dag Arafah. Ikke kun for de pilgrimme, der har en dagsorden, dagen før opholder sig på Arafat, også de andre muslimer har mulighed for at få merit og barmhjertighed fra Herren er tilgivende. Kan den Almægtige Allah giver Hans gave til os.

Tilbedelse på Hajj ordineret til menigheden ved Arafat
Hvert år er der folk, der er valgt til at udføre pilgrimsfærden. I dagens verden, samlet millioner af muslimer på Padang Arafah hvert år. En virkelig sublim fornøjelse. Som en handling af taknemmelighed til Allah al-Mannan, er det hensigtsmæssigt, at pilgrimme fyldte herlige dage så godt som muligt i overensstemmelse med den vejledning af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Her er en forklaring af den praksis dag Arafah og sine argumenter.

1. Efter at have kørt sunnah natten over i Mina på dagen Tarwiyyah (dateret 8 Hijjah) og udføre de fem daglige bønner der, pilgrimme til Arafat så disunnahkan for solopgang den 9. Dhu al-Hijjah. Den er baseret på forklaringen Jabir bin Abdillah radi anhu:

فلما كان يوم التروية توجهوا إلى منى فأهلوا بالحج وركب رسول الله - صلى الله عليه وسلم - فصلى بها الظهر والعصر والمغرب والعشاء والفجر ثم مكث قليلا حتى طلعت الشمس

Så på den dag, de gik til Mina Tarwiyyah bertalbiyah pilgrimsfærd, og profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam op bilen der og derefter bad Dhuhr, Asr, Maghrib, Isha og Shubuh, så vent et øjeblik, indtil solen står op. [HR. Muslimske no. 1218]

2. Hvornår skal Arafat disunnahkan reproducere Talbiyah og takbir. Ibn Umar berettede anhuma:

غدونا مع رسول الله - صلى الله عليه وسلم - من منى إلى عرفات منا الملبى ومنا المكبر.

Vi modregne i morgen med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fra Mina til Arafat, blandt os der var, og der er bertakbir bertalbiyah. [HR. Muslimske no. 1284]

3. Ankommer til Arafat, kan pilgrimme straks besætte deres plads. Det skal sikres, at stedet vil blive brugt før opholder sig en del af Arafah, for hvis før opholder sig uden for Arafat, vi wukuf ugyldig. Mens wukuf er en af ​​søjlerne i Hajj og kan ikke erstattes af dæmningen eller lignende. Jubair bin Mut'im radi anhu berettede fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ord, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:

كل عرفات موقف وارفعوا عن بطن عرنة

Hele Arafah er det sted før opholder sig, og afgår fra Central Valley 'Uranah [HR. Ahmad no. 16.797, bedømt autentisk ved al-Albani og al-Arnauth Shu'aib]

»Uranah er en dal (wadi), der ligger tæt på Masjid Namirah fra retningen af ​​Mekka og stedet var ikke en del af Arafat. [5]

Denne hadith indikerer, at pilgrimme bør sikre, at de omfatter områder, hvor wukuf Arafat. I øjeblikket markerede grænsen Arafat med store tavler og høje, der kan ses langvejs fra.

4. Tiden starter, når det er tid wukuf Dhuhr og færdig med daggry den 10 Dhu al-Hijjah. Så folk, der ikke har tilladelse til wukuf løbet af dagen, kan stadig gøre det i aften, og legitime wukufnya. [6]

For pilgrimme blev tvunget til at træde Arafat fra 8 Dhu al-Hijjah, ligesom de fleste indonesiske Hajj rørt, kan de simpelthen forberede wukuf før Dhuhr tid i hver telt.

5. Så når Dhuhr ankom til disunnahkan gøre udføre middag bøn og Asr som JAMA 'og qashar, hver af de to rekaat middag, bønnen ved begyndelsen af ​​tid, med en Adhan og to iqamah som i hadith af Jabir radi anhu følger:

ثم أذن ثم أقام فصلى الظهر ثم أقام فصلى العصر ولم يصل بينهما شيئا

Derefter (Bilal) og derefter iqamah adhan, den (profeten) udføre middag bøn. Derefter (Bilal) iqâmah brus, Allahs Budbringer Asr bønner og gøre noget i mellem. [HR. Muslimske no. 1284]

Læren er, at efter at vi kan have omfattende tid til bøn og dhikr, fordi det er det bedste tidspunkt at bede. [7]

6. Før middag, bønnen, imamen disunnahkan at levere taler om religion i almindelighed og en forklaring af skøder-gerninger resterende pilgrimme, som eksemplificeret af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hadith af Jabir radi denne anhu:

حتى إذا زاغت الشمس أمر بالقصواء فرحلت له فأتى بطن الوادى فخطب الناس

Så når solen glider, 'bestilt alaihi wa sallam, at den kamel al-Qashwa' Profeten sallâ forberedt, så han monteret sadlen, og han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til Central Valley (Wadi' Uranah) og prædiken. [HR. Muslimske no. 1284]

7. Hos Arafat, bør pilgrimme ikke hurtigt, som eksemplificeret ved profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Hadith af Umm al-Fadl radi anhuma følger:

عن أم الفضل بنت الحارث أن ناسا تماروا عندها يوم عرفة في صوم النبي صلى الله عليه وسلم فقال بعضهم هو صائم وقال بعضهم ليس بصائم فأرسلت إليه بقدح لبن وهو واقف على بعيره فشربه

Af Ummul Fadl bint al-Harith radi anhuma at folk er uenige om fastende nærheden Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Nogle af dem sagde, at han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, fastende, og nogle siger nej. Så Ummul Fadl radi anhuma sende en kop mælk, når han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på en kamel, og han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam drink. [HR. al-Bukhari nej. 1887 og muslimsk nej. 1123]

Ikke fastet i Arafat derfor mere ind for tilbedelse og praksis derovre.

Stående på Arafat er en storslået indsamling af muslimer i deres tilbedelse. Dette minder os om den dag samledes omkring væsen på tværs af aldre og generationer i Padang Mahsyar. På denne baggrund bør enhver muslim forberede sig til den kommende dag med fromme velgørenhed. [8]

8. Pilgrims bør anvende kostbar tid i Arafah, der er kun et par timer til mange bertalbiyah, dhikr og bede oprigtigt til gavn for verden og det hinsidige.

Som forklaret i diskussionen om forrang dag Arafah, dagen for bøn er den bedste af bøn, og de bedste bønner, der bliver sagt i dag er det:

لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير

Der er ingen gud undtagen Allah diibadahi med Haq, bare ham, ingen partner til Ham, kun hans magt og ros, og han er Sovereign over alle ting.

Da dette er den bedste bøn, pilgrimme er nødt til at huske det, og så så meget og sekhusyu 'kunne sige i løbet af wukuf.

Teladanilah alvor af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at bede som beskrevet Osama bin Zayd Umar radi da han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

كنت رديف النبي صلى الله عليه وسلم بعرفات, فرفع يديه يدعو, فمالت به ناقته, فسقط خطامها, فتناول الخطام بإحدى يديه وهو رافع يده الأخرى

Jeg dibonceng Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Arafah, så han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam løftede begge hænder, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at bede. Camels hans side, og faldt ned snor, og han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam overtog tøjlerne med den ene hånd, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, mens den anden hånd stadig kiggede op for at bede. [HR. en-Nasai no. 3011, dømt autentisk al-Albani]

Ovenstående hadith viser, at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at bede alene og ikke de venner samles for at bede sammen, så de mest hensigtsmæssige beliaulah instrukser følges. [9]

Der er ingen specifik bøn for dagen af ​​Arafah, og pilgrimme kan bede noget til gavn for det hinsidige og verden. Men det bør prioritere bønner al-Qur'an og Sunnah er autentiske, fordi sådanne bønner er jawâmi'ul Kalim (korte sætninger lafazh men bred betydning) og garanteret sikkert fra fejl. [10]

Mit råd, udarbejde et forslag fra de fjerne dage af dine bønner! Saml de bedste bønner bliver sagt på denne dyrebare tid, så du kan optimere de muligheder, som ikke nødvendigvis gentages, og ingen mangel på forsyninger bønner dér. Glem ikke forældrene, familie, afstamning, og de mennesker du elsker er den bedste bøn.

Spild ikke et eneste minut af denne korte tid for ting, der er mindre anvendelig! Hvis du er træt eller keder sig, kan du blive afbrudt med dhikr og læse al-Qur'an, eller tage en pause for at få frisk igen.

9. Pilgrims burde ikke komme ud af Arafat indtil efter solnedgang, da en hadith fra Jabir instruktioner om basal wukuf Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

فلم يزل واقفا حتى غربت الشمس وذهبت الصفرة قليلا حتى غاب القرص

Han fortsætter wukuf til solnedgang, en lille gul bold væk og solen var ikke set igen. [HR. Muslimske no. 1284]

10. Når solen faktisk indstiller, pilgrimmene forlader Arafat for bemalam være på Muzdalifah og finish gerninger-gerninger næste pilgrimsfærd.

Således kan en serie af praksis, der er ordineret til at blive udført af pilgrimme i løbet af Arafat. Hvis vi gør det med oprigtighed og følge anvisningerne i vores profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam her og i en anden serie af gerninger, Hajj, Allah vil, vil vi nå frem til en Mabrur Hajj, vore synder er tilgivet og vore bønner besvaret. Vi vil være den person, der bliver velsignet dag i Arafah at blive befriet fra helvedes ild.

Fejl under Hajj menigheden ved Arafat
Trods et kæmpe privilegium, er der mange muslimer, der ikke værdsætter dette privilegium. Ironisk nok, er der mange pilgrimme, der falder i fatale fejl under tilbede i Arafat. Disse fejl er forårsaget af mangel på viden, mangel på motivation til at gøre godt eller ligeglad attitude. Pilgrimmene brug for at vide disse fejl for at undgå det og være taknemmelige for de velsignelser af viden og kærlighed til Sunnah at Allah den Almægtige skænket.

Blandt de fejl, som ofte opstår under før opholder sig på Arafat er som følger:

1. Stående udenfor Arafat. Når du er på patrulje, de propagatorer fra ministeriet for religiøse anliggender Saudi-Arabien stadig har mange pilgrimme før opholder sig uden for Arafat. Og hvis det ikke rettes denne fejl resulterede i vores pilgrimsrejse er ikke gyldigt. [11]

2. Ud af Arafah før solnedgang. Stående er en søjle af Hajj, mens du gør før opholder sig indtil solnedgang er en af ​​forpligtelsen til Hajj. Hvis pilgrimme var ude af Arafah før solnedgang og ikke komme tilbage, efterlod han en af ​​de forpligtelser og betale pilgrimsfærd meyembelih dæmning med en ged. [12]

3. Puslede sig med rose Jabal Rahmat, en gåtur, eller skrive inskriptioner dér. Vores Profet Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam selv ikke bestige dette bjerg mens før opholder sig. Så hvem vandreture og tro det som tilbedelse, så er det en nyskabelse. Hvis du kører det så forfriskende, loven tilladt, men der er andre ting, der er bedre gjort denne mulighed ikke nødvendigvis gentages. [13] al-Haramain Imamul Juwayni sagde: »Og ingen religiøs værdi i klatring dette bjerg, men folk plejede at gøre. " [14]

4. Med udsigt over Jabal Rahmat som andagt og bøn, og støbt mekka. I overensstemmelse med Sunnah vender mod qibla under bønnen tid, som beskrevet i hadith af Jabir Radi anhu:

ثم ركب رسول الله - صلى الله عليه وسلم - حتى أتى الموقف فجعل بطن ناقته القصواء إلى الصخرات وجعل حبل المشاة بين يديه واستقبل القبلة

Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam indstillet til at ankomme før opholder sig, så han fik hans kameler mave al-Qashwa on the rocks (bag Jabal Rahmat), hvilket gør den fodgænger gruppe foran ham og vender bederetningen. [HR. Muslimske no. 1284]

Da wukuf, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vendt Jabal Rahmat, men samtidig blev han også overfor bederetningen. Han gør Jabal Rahmat og retningen af ​​Kabaen foran ham. Hvis de ikke kan kombineres, det vigtigste er at imødegå bederetningen, ikke bjerget.

5. Ikke optimere andagt og bøn, men i stedet en masse chatter og sjov. Dette er uheldigt, da det privilegium dagen Arafah, og det korte tid før opholder sig. Når du indtage en plads wukuf du huske, at der er millioner af muslimer, der ønsker plads, men de kunne ikke få det, fordi det ikke har nogen afgift, har ingen fysisk tilstand, der gør det muligt, eller andre årsager. Og du er den udvalgte af Allah, så du skal ikke spilde denne gyldne mulighed med snak og latter!

6. Mangesidighed sig med sjove billeder taget mens Arafat. Uanset de lærde bestridt de retlige spørgsmål animere væsen, kan disse billeder være Djævelen indgangen til at kaste dig ind i en pøl af Riya «(velgørenhed at blive set og rost andre), som gør din pilgrimsfærd forgæves. Så meget som muligt lukke denne herlige tilbedelse af det menneskelige perspektiv, således at kun Allah den Almægtige ved, fordi det kun er fra ham vi forventer belønning.

7. Rygning. Disse dårlige vaner desværre stadig undertiden gennemført pilgrimme, mens de udfører de vigtigste grundpiller i Hajj.

8. Underholde dig selv eller søge kekhusyu'an med musikken.

9. Primp. Vores religion forbyder kvinder primp når udendørs. Forbuddet er at være mere selvsikker, hvis det gøres under en pilgrimsrejse og var i det hellige land. I lighed med de to foregående fejl. Hvis vi gør det, forventer vi fortsat pilgrimsfærden Mabrur, mens tilstanden er overladt ondskab og umoral, under forløbet af denne service?

Det er nogle eksempler på fejl, der ofte opstår under Arafat. Der er mange flere fejltagelser at undgå andre pilgrimme, men hvad der er nævnt ovenfor, er et signal til andre fejltagelser. Endelig vi beder, må Allah menunjukkah sandheden som sandhed, og vi kan følge det. Og må Allah vise fejlen som en fejl, og vi kan forlade. Faktisk Han er den Althørende, Han er vores håb, og han er nok for os. Allah ved bedst.

Reference:
1. Ash-Syarhul Mumti «, Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, Dar Ibnil Jauzi.
2. Al-Mughni, Ibn Qudama, Dar 'Alamil Pole.
3. Nasik Tabshîrun bi Ahkâmil ritualer, Shaykh Abdul Muhsin al-'Abbad.
4. Sharh Sahih Muslim, en-Nawawi, Darul Khair.
5. Nihâyatul mathlab fi Dirâyatil skoler, al-Haramain Imamul Juwayni, Darul Minhaj.

[Kopieret fra Sunnah Edition Magazine 06/Tahun XV/1432H/2011M, forfatter Ustadz muslimske Al-Atsari. Penebit Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km 8 Selokaton Gondangrejo - Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]


Stigende og faldende perfekte mand?



Ved
Ustadz Kholid Syamhudi, Lc


Spørgsmål om tro er den mest vigtige spørgsmål om en muslim, fordi troen bestemmer skæbnen for en verden og det hinsides. Selv det gode i verden og det hinsides hælder til den sande tro. Med tro, vil man få et godt liv i denne verden og det hinsides og sikkerheden for alt ondt og Allah den Almægtige. Med tro, vil man få en belønning havde været grund til at komme i himlen og blive frelst fra helvede. Mere end det, får fornøjelsen af ​​Allah den Almægtige den Almægtige, så han vil ikke være vred på ham og kunne føle delikatesse se ansigtet på Allah den Almægtige i det hinsides. Således bør disse spørgsmål få mere opmærksomhed fra os alle. Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sagde: "Den indsats af de bedste sjæl og hjerte og forårsage en tjener gain højde (grader noble) i denne verden og det hinsides er videnskab og tro. Derfor, at Allah den Almægtige fusionere de to i hans ord

وقال الذين أوتوا العلم والإيمان لقد لبثتم في كتاب الله إلى يوم البعث

Og dem, der får viden og tro sige (til de vantro), 'I har dvælet (i graven) af Allahs dekret, indtil Dommedag. " [Ar-Rûm/30: 56]

Og Allah siger:

يرفع الله الذين آمنوا منكم والذين أوتوا العلم درجات

Allah vil ophøje dem, der tror blandt jer og dem, der får en vis grad af viden. [Al-Mujâdilah/58: 11]

De er kernen og optioner derfra, og de er de mennesker, der har ret til værdighed. Men de fleste mennesker fejle i (forståelse) arten af ​​videnskab og tro, således at hver gruppe anser sin viden og tro det eneste, der kan føre til lykke, men det er ikke tilfældet. De fleste af dem har ikke frelsende tro og videnskab er hævet (til graden elevation), selv de har lukket sig til videnskab og tro undervist af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og blev hans mission til folket. Selv om det er over tro og videnskab (hvilket er sandt) er han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans ledsagere, og dem, der følger dem på manhaj og vejlede dem .... "[Al-FAWAID p. 191]

Tilsvarende, hvis vi ser på forståelsen af ​​den muslimske tro, så vi får en masse af fejl og uregelmæssigheder. For eksempel slog mange blandt muslimer, da han syndede: "Det vigtigste er hjertet". Det hele kræver bestemt justering og oplysning hvor ægte begrebet sande tro.

Øge tro og faldt
Det er forståeligt, at mange argumenter fra teksterne til al-Qur `en og Sunnah, som forklarer stigningen og berkurangannya tro. Forklarer ejeren af ​​en tro, der er stratificeret, delvist semurna mere tro end andre, nogle af dem kaldte as-Sabiq mia Khairat al-Muqtashid og uretfærdighed linafsihi. Der er også al-Muhsin al-troende og al-muslimske. Alt dette viser, at de ikke er i værdighed og tro kan øges og mindskes.

Blandt de argumenter, der indikerer øget og berkurangan tro er:
1. Ord Allah den Almægtige.

الذين قال لهم الناس إن الناس قد جمعوا لكم فاخشوهم فزادهم إيمانا وقالوا حسبنا الله ونعم الوكيل

(De er) mennesker (der adlyder Allah og apostlen), som fortalte dem, at der var folk, der sagde: "Folket har samlet kræfter mod dig, så frygt dem", så det tilføjer ord deres tro, og de sagde: "Allah er tilstrækkelig som en hjælper vi og Gud er bedst af Protector". [Ali Imran / 3:173]

Den gejstlige Ahlussunnah gøre dette vers som et grundlag for en forøgelse og berkurangan tro, som det er blevet bedt om at Imam Sufyan bin 'Uyainah rahimahullah, "Hvad er tro stigninger eller fald? Han rahimahullah sagde: "Kan du ikke hører ordet Allahs som betyder," Og ord det bidrager til deres tro. '" (Ali Imran / 3:173), og ordet Allahs som betyder, "og vi har også tilføjet til deres anvisninger." (Al-Kahfi/19: 13) og i flere andre vers?. Nogen spurgte: "Hvordan kan reduceres? '. Han rahimahullah sagde: "Intet kan vokse medmindre den også kan reduceres". [1]

2. Ord Allah den Almægtige.

ويزيد الله الذين اهتدوا هدى والباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا وخير مردا

Og Gud vil tilføje vejledning til dem, der har fået tippet. Og fromme gerninger evig belønning i jo bedre din Herre og bedre ende. [Maryam/19: 76]

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah forklarer dette vers kommentar ved at erklære, "Der er en sætning, der viser stigninger og berkurangannya tro, da udtalelsen fra Salafush-Salih. Dette bekræftes også af Guds ord Almægtige.

ويزداد الذين آمنوا إيمانا

Og at troende dyrker deres tro [al-Mudatstsir/74: 31]

Og ord Allah den Almægtige.

إنما المؤمنون الذين إذا ذكر الله وجلت قلوبهم وإذا تليت عليهم آياته زادتهم إيمانا

Faktisk dem, der tror, ​​er dem, der når Allah nævnes deres hjerter bævede, og når reciterede sine Vers bertambahlah deres tro (og dermed). [Al-Anfal / 08:02]

Også styrket af den omstændighed, at tro er et hjerte og talte ord, gerninger, hjerte, orale og lemmer. Også de troende meget stratificeret i denne sag. [2]

3. Ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن ولا يشرب الخمر حين يشرب وهو مؤمن ولا يسرق حين يسرق وهو مؤمن

Det er ikke en ægteskabsbryder utroskab i staten troende og ikke drikke alkohol, når de drak i en tilstand af troende og ikke at stjæle, når stjæle i en tilstand af troende [muttafaq 'alaihi]

Ishaq bin Ibrahim an-Naisâburi rahimahullah sagde: "Abu` Abdillah (Imam Ahmad rahimahullah) blev spurgt om tro og tab af tro. Han rahimahullah sagde: "Der er det ord af tro Reduceret Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam," Det er ikke en ægteskabsbryder utroskab i staten af ​​troende og troende ikke stjæler staten. [3]

4. Ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

الإيمان بضع وسبعون أو بضع وستون شعبة فأفضلها قول لا إله إلا الله وأدناها إماطة الأذى عن الطريق والحياء شعبة من الإ يمان

Tro er mere end 70 eller 60 filialer. Det vigtigste er at sige, "la ilaha illallah" og det laveste er at rense interferens fra gaderne. Og skam det er en gren af ​​tro. [Muttafaq 'alaihi]

Denne ædle hadith forklarer, at tro har filialer, der er højdepunkter, og der er nedture. Filialer af denne tro er lagdelt og ikke inden for en grad af de dyder, endnu vigtigere end den anden side. Derfor Imam at-Tirmidhi indeholder kapitler i at spørge, "Kapitel Afslutning af Faith, vokse og berkurangannya".

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di raimahullah at forklare denne hadith siger: "Dette viser klart, at troen vokser og falder med stigende sharia regler og filialer af tro og praksis tjener eller ej praktiserer det. Det er forståeligt, at mennesker med stratificeret i denne henseende. Hvem fandt tro blev ikke øget og reduceret, så det har en reel virkelighed menyelisihi siden menyelisihi tekster kendt som Sharia. [4]

Mens udtalelser og atsar Salafush-Salih meget på alle i fastsættelsen af ​​troen på, at tro stigninger og fald, herunder:

a. Blandt de ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, blandt dem:
Når kalif Umar ibn al-Rashid al-Khathâb radi anhu engang sagde til sine ledsagere:

هلموا نزداد إيمانا

Lad os tilføje vores tro. [5]

Companion Abu Ad-Darda 'Uwaimir al-Ansari radi anhu sagde:

الإيمان يزداد و ينقص

Den tro stigninger og fald. [6]

b. Blandt Tabi'in, blandt dem:
Abu Mujahid al-Hajjaj bin Jabr al-Makki (d. 104 AH) hedder det:

الإيمان قول و عمل يزيد و ينقص

Tro er ord og handlinger, stigninger og fald. [7]

Abu Syibl 'Alqamah bin Qais et-Nakhâ'i (d. efter 60 timer) sagde til sine ledsagere:

امشوا بنا نزدد إيمانا

Afgående vi tilføje tro. [8]

c. Blandt tabi'ut Tabi'in, blandt dem:
»Abdurrahman ibn 'Amr al-' Auzâ'i (d. 157 AH) hedder det:

الإيمان قول و عمل يزيد و ينقص فمن زعم ​​أن الإيمان لا يزيد و لا ينقص فاحذروه فإنه مبتدع

Tro er et ord og gerning, stigninger og fald. Hvem ville tro, at tro ikke er stigende og ikke faldende, så vær forsigtig med ham, fordi han er ekspert i innovation. [9]

Han spurgte også om tro, om at vokse? Han svarede: "Ja, at være som et bjerg". Han spurgte igen: "Vil det reduceres?" Han rahimahullah svarede, "Ja for ikke at hvile noget af det." [10]

d. Imam Retslære der fire (Aimmah arba'ah), herunder:
Muhammad ibn Idris ash-Shafi'i rahimahullah udtalte:

الإيمان قول و عمل يزيد و ينقص

Tro er ord og handlinger, og afdrag [11]

Ahmad ibn Hanbal rahimahullah siger: "Tro er en del bedre end andre, stigninger og fald. Stiger med velgørenhed og den velgørende organisation reduceres ved at forlade, fordi ordene alle nægtes. [12]

Sådanne udtalelser og udtalelser fra Ulama Ahlussunnah helt, som Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah forklarede rahimahullah i sin erklæring, at "Salaf har berijmâ ', at tro er ord og handlinger, og afdrag".

Herfra er det klare fejltagelser af mennesker, der tror, ​​at problemet steg og faldt som et spørgsmål om tro blandt Ulama Ahlussunnah khilafiyah. Allah ved bedst.

ÅRSAGER stigning og TRO reduceret
Efter at finde ud af, at troen stigninger og fald, så de velkendte årsager stigende og faldende fordele og tro er blevet meget vigtigt. Muslimer rette vide, derefter anvende og praktisere det i hverdagen, for at perfektionere og vokse sig stærk i troen. Også, at holde sig væk fra sin modstander, at årsagen til tabet af troen for at holde sig selv og overleve i denne verden og det hinsides.

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah forklarede, at en ansat, der får Taufik af Allah den Almægtige altid forsøge at gøre to ting:

a. Realisere tro og dens filialer og anvende, både videnskab og velgørenhed sammen.

b. Forsøger at modstå al ​​den udfordring og fjerne eller reducere en sådan tro bagtaler de synlige og det skjulte, manglerne i den indledende behandling og derefter med nasuha omvendelse og til at kende sagen, før det er gået tabt. [13]

Bragt tro og befæstede dem gjort ved at kende årsagerne til øget tro derefter udføre det. Mens nægte at fjerne og modsætte sig det er gjort ved at kende årsagerne til tab af tro, og være på vagt over for ofre for den.

Blandt årsagerne til den givne øget tro de lærde er:
1. Studerede fordelene ved al-Qur `en og Sunnah. Dette er vigtigt, fordi øget tro og hjælpsomme, som videnskaben blev et middel til at tilbede Allah og indse Tawheed og passe ordentligt. Øget tro stammer fra almindeligt kendskab til forskelligartede, herunder:
a. Udledning side af forskerne i søgningen efter viden
b. Halaqah deres pladser inden for videnskab
c. Mudzâkarah (diskussioner) mellem dem i videnskabelige spørgsmål
d. Tilføjelsen af ​​viden om Gud den Almægtige og Hans Shari'a
e. Anvendelse af viden, de har lært
f. Yderligere belønning af dem, der lærer af dem

2. Reflektere over disse vers Allah den Almægtige kauniyah. Kontemplere og forske situationen og eksistensen af ​​de skabninger Allah den Almægtige forskelligartede og fantastiske er en meget stærk motiverende faktor for den tro og styrke troen.

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah siger: "Blandt de årsager og faktorer køre tro er reflekterende til universet i form af oprettelsen af ​​himlen og jorden, og indbyggerne i følende væsener, og menneskets egen self undersøge dets egenskaber ejet. Disse er alle stærkt motiverende faktor for troen ". [14]

3. Forsøger sunggug virkelig udføre retfærdige gerninger med oprigtighed, udbrede og implementere en regelmæssig basis. Dette skyldes, at alle de gode gerninger udført med oprigtighed sharia vil føje til troen, fordi troen stiger med stigende antal gerninger lydighed og tilbedelse. Shaykh Muhammad ibn Salih al-Uthaymeen rahimahullah sagde engang, at blandt grundene til, at stigningen i tro gør lydighed. Fordi tro vil stige med god gennemførelse, og mange slags praksis. Jo bedre praksis, jo større stigning i tro og en god gennemførelse opnås ved oprigtig og mutâba'ah (modelleret efter Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam). Selv om disse typer af handlinger, så der skal være større end den Sunnah og en del velgørenhed og lydighed fremhæves mere end nogen anden større. Jo mere større lydighed, jo større tilsætning af tro. Som mange (kvantitet) praksis, vil det tilføje til troen, fordi praksis, herunder troen, så at troen afgjort øger med praksis "[15]

Årsagerne til tab af tro kom fra manden selv (intern) og en form for eksterne faktorer (eksterne).
Blandt de interne faktorer i mennesket selv, der havde en stor indflydelse i at underminere troen er:

1. Dumhed. Det er det største fald siden tro, som videnskaben er den største årsag øget tro.

2. Uagtsomhed, attitude og glemte at vende sig bort fra sandheden. Tre tilfælde er en af ​​de vigtige årsager til tab af tro.

3. Umoralske gerninger og synder. Det er klart, ulydighed og synd er meget skadelig og har en dårlig indflydelse på tro. Da gennemførelsen af ​​ordrer fra Allah den Almægtige kan føje til troen, samt overtrædelser af forbuddet mod Allâh, kan reducere troen. Men selvfølgelig synd og ondskab rækkehuse grader, skader og tab, som anført af Ibn al-Qayyim rahimahullah i hans sætning: "Det er sikkert vantro, ondskab og ulydighed gradueret som enhver retskaffen tro og kærlighed af grad-grad". [16 ]

4. Lust er indbydende at det onde (et-lust ammarat bissu «). Dette er begær af mennesker og forkasteligt. Lust er inviteret til hæslighed og elendighed, som Allâh beskrevet kone fortæller al-Aziz.

وما أبرئ نفسي إن النفس لأمارة بالسوء إلا ما رحم ربي إن ربي غفور رحيم

Og jeg tror ikke fritager mig (af skylden), fordi det faktum, at begær til det onde, med undtagelse af dem, der fik nåde ved Rabbku. Faktisk Rabbku Tilgivende, Barmhjertig. [Yûsuf/13: 53]

Passion er at bringe folk til ulydighed og ødelæggelse af tro, så vi er nødt til at søge tilflugt hos Allah fra ham og forsøgte bermuhasabah før velgørenhed og derefter.

I mellemtiden blandt de eksterne faktorer er:
1. Satan, den evige fjende af mennesket er en vigtig ekstern årsager påvirker troen og reducerer kekokohannya.

2. Verden og fitnahnya. Syslede sig med verden og dens årsager smykker for at reducere troen, fordi jo større menneskeånden har keridhaannya verden og for verden, jo mere belastende selv laver lydighed og søge lykken i det følgende, som fortalt af Imam Ibn al-Qayyim raimahullah.

3. Venner hænge ud den grimme. Venner er grimme og onde til noget meget farligt at tro, moral og religion. Derfor Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har advaret os om dette i hans ord:

الرجل على دين خليله فلينظر أحدكم من يخالل

En religion der er over hans kæreste, så man bør du se hvem bliver hendes elsker. [17]

spørgsmål, der skal overvejes i troen, forhåbentlig kan bevæge os til yderligere at styrke og forfine tro.
Wabillâhi Taufiq.

[Kopieret fra Sunnah Edition Magazine 11/Tahun XIII/1431H/2010M, forfatter Ustadz muslimske Al-Atsari. Penebit Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km 8 Selokaton Gondangrejo - Solo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Prompter Rensning, dhikr, Charity, og Patience



Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne


عن أبي مالك الحارث بن عاصم الأشعري رضي الله عنه, قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «الطهور شطر الإيمان, والحمد لله تملأ الميزان, وسبحان الله والحمد لله تملأن أو تملأ ما بين السماء والأرض, والصلاة نور, والصدقة برهان, والصبر ضياء, والقرآن حجة لك أو عليك, كل الناس يغدو: فبائع نفسه فمعتقها أو موبقها ». رواه مسلم

Af Abu Malik al-Harith bin 'Asim al-Ash'ari Radi anhu, sagde han, "Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" Rensning er en del af troen, Alhamdulillah (Priset være Allah) mødes skalaer. Subhanallah (Most hellig Gud den Almægtige) og Alhamdulillah (Priset være Allah) begge mødes mellem himmel og jord, bøn er lys, næstekærlighed er en anelse, patient er lys, og al-Qur `en er et bevis for dig. Hver menneskelige handlinger:. Man sælger hende så memerdekakannya eller ødelægge det '"Fortalt af Muslim.

TAKHRIJ Hadith
Hadith er Saheeh, fortalt af:
1. Muslim (nr. 223).
2. Abu 'Awaanah (I/223).
3. Ahmad (V/342, 343-344).
4. Ad-Darimi (I/167).
5. At-Tirmidhi (nr. 3517).
6. An-Nasa-i (V/5-8) og i 'Amalul Yaum wal Lailah (nr. 168, 169).
7. Ibn Majah (nr. 280).
8. Ath-Mu'jamul Tabaraani i al-Kabir (nr. 3423, 3424).
9. Al-Bayhaqi i som-Sunanul Kubra (I/42) og i Syu'abul tro (nr. 2453, 2548).
10. Ibn Mandah i Kitab ul Iman (nr. 211).
11. Ibn Hibban (nr. 841-at-Ta'lîqâtul Hisan).
12. Ibn Nasr al-Marwazi i Ta'zhîm Qadrish Salah (nr. 435, 436).
13. Al-Lâlikâ i Sharh Usul-i I'tiqâd Ahlis Sunnah Wal jama'ah (nr. 1619).
14. Al-Baghawi i Syarhus Sunnah (nr. 148).
Denne hadith Nashiruddin klassificeret som Saheeh af Shaykh Muhammad al-Albani i Sahih al-Jâmi'ish Sagheer (nr. 925, 3957) og Takhrîj Musykilatil Faqr (nr. 59).

Sharh hadither
1.BERSUCI ER EN DEL AF TRO
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Purification er halvdelen af ​​tro."
De lærde afveg på betydningen af ​​ordene af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Purification er halvdelen af ​​tro," følgende detaljerne:

1. Nogle forskere fortolker ord af hans oprensning i Hadith, der forlader synder, som Allah den Almægtige siger: إنهم أناس يتطهرون "... det er dem, der mener sig ren." (Al-A'raf / 7:82 ), Hans Ord, وثيابك فطهر "Og rense tøjet." (al-Muddatstsir/74: 4), og Hans Ord, إن الله يحب التوابين ويحب المتطهرين "Sandelig, Allah elsker dem, der omvender sig og elsker dem, der renser sig selv. "(al-Baqarah / 2:222)

2. Meninger jumhur Ulama for rensning i det ovenstående hadith er oprensningen af ​​hadats med vand eller med tayammum. Derfor Imam Muslim start ved udstedelsen af ​​denne hadith i kapitlerne wudu ', som udføres af Imam an-Nasa-i, Ibn Majah, og foruden begge. Der er lærde, der siger, at betydningen af ​​denne hadith er tro på bøn, som nævnt Allah den Almægtige siger: وما كان الله ليضيع إيمانكم "Og Allah spilder ikke din tro ..." (al-Baqarah / 2:143). Definitionen af ​​tro er bøn i verset du står Baitul Maqdis. Hvis hvad der menes med tro er bøn, så bøn er ikke blevet accepteret, undtagen ved oprensning, og dermed være en renselse, at halvdelen af ​​tro i denne sammenhæng. Denne fortolkning er citeret fra Muhammad ibn Nasr al-Marwazi i Kitâbush Salah (. I/435, nej 442) fra Ishaq ibn Yahya ibn Rahawaih af Adam, at han sagde om betydningen af ​​deres ord, »Sandelig jeg ved, er videnskab, og jeg ved ikke; forkert en af ​​dem er halvt videnskab. "

Ibn Mas'ud Radi anhu sagde: "Tålmodighed er halvdelen af ​​tro og overbevisning er troen helt." I tro indebærer en holdning af arbejdsdage forpligtelser og lade de ting, der er forbudt, så det kan ikke nås, medmindre alle tålmodigt, derefter vente en halv tro. Det samme siges om wudu ', at han er halvdelen af ​​bønnen. [1]

3. I denne hadith nævnt wudu 'del af troen, som nævnt i historien om Imam Ahmad, Nasa-i, at-Tirmidhi, Abu' Awaanah, Ibn Majah og Ibn Nasr al-Marwazi med lafazh:

إسباغ الوضوء شطر الإيمان ...

"Perfektionere afvaskning 'er en del af troen."

Så wudu 'er en del af troen, og det siges også, at wudu' er en del af bøn, fordi bøn slette de synder og fejl på betingelse wudu 'er gjort udmærket. Derfor wudu 'er halvdelen af ​​bøn i denne sammenhæng [2], som nævnt i Sahîh Muslim fra' Uthman ibn 'Affan radi anhu fra profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
"Det er ikke en muslim, så forfine oprensning rensning nødvendig ham, så bede fem gange, men bønnerne bliver viskelæder (fejl) mellem bønner er." [3]

I historien han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også nævnt:
"Han perfektioneret wudu 'som Allah den Almægtige befalede Jallakepadanya, så bønner er obligatorisk viskelæder (fejl) mellem bønner er." [4]

Bøn er også en nøgle til himlen og wudu 'bøn er nøglen. Hver af bøn og wudu 'er fordi dibukakannya døre af himlen, [5], som nævnt i Sahîh Muslim fra' Uqbah ibn 'Amir Umar radi, der hørte profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: "Det er ikke en muslimsk wudoo 'og fastsætte wudu' Hendes derefter bede to raka'at med hjerter og hendes ansigt i den anden raka'at, men himlen bliver obligatorisk for ham. "[6]

Hvis wudu 'og to sætninger trosbekendelse kræver åbner dørene for himlen, så wudoo' er halvdelen af ​​troen på Allah den Almægtige Jalladan Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i denne sammenhæng.

Hertil kommer, at wudu ', herunder den skjulte karakter af den tro, som der ikke er beskyttet, men af ​​de troende, [7], som indeholdt i hadith Tsauban radi anhu fra profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde han:
"... Nej, der bevarer wudoo» bortset fra en troende. "[8]

2. FOR GUD til DOS dhikr Almægtige.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Alhamdulillah (Priset være Allah) mødes skalaer, Subhan Allah (Almægtige Allah hellig) og Alhamdulillah (Priset være Allah) begge mødes mellem himmel og jord .. . "

Disse er tøven fra lafazh hadith fortællere. I muslimsk historie, udtalte en-Nasa-i, og Ibn Majah:

«والتسبيح والتكبير ملء السموات والأرض».

"Tasbih og takbir himlen og jorden."

De hadith er fire sætninger opsummerer dyd, som er den bedste venlige ord, dvs Subhanallah, Alhamdulillah, la ilaha illallah, og Allahu akbar.

• Ros
Den ros så hele hadith eksperter er enige om, at sætningen opfylder skalaer. Nogle siger, at sætningen som permisalan, og dets betydning, hvis Alhamdulillah formede legemer, skal det opfylde skalaer. Der er en anden siger, at Allah den Almægtige legemliggør alle de ord og gerninger mennesket i kroppen, der kan ses og vejes på Dommedagen, som profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

اقرؤوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعا لأصحابه. اقرؤوا الزهراوين: البقرة وسورة آل عمران, فإنهما تأتيان يوم القيامة كأنهما غمامتان أو كأنهما غيايتان, أو كأنهما فرقان من طير صواف. تحاجان عن أصحابهما. اقرؤوا سورة البقرة فإن أخذ ها بركة, وتركها حسرة, ولا تستطيعها البطلة

Læs al-Qur `en som faktisk vil komme på Dommedag som giveren af ​​forbøn for sine læsere. Læs az-zahrawain (to blomster): [9] al-Baqarah og breve Ali 'Imran, fordi de kommer på Opstandelsesdagen som to skyer eller skygge eller to som to grupper af fugle sprede deres vinger for at forsvare sine læsere. Læs brevet al-Baqarah, fordi pick blev velsignet og forlader er et tab, og troldmænd kan ikke beat it. "[10]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "De to sætninger i en elsket (Allah) Mest Nådige, den vægt på skalaen, og lys i munden (dvs.) subhânallâhi wa bihamdihi, subhânallâhil' azhîm." [11]

• Subhanallah
The Subhanallah, så den rapport berettet af Muslim,

«سبحان الله والحمد لله تملآن أو تملأ ما بين السماء والأرض».

"Subhanallah og Alhamdulillah de opfylder eller opfylder de himlen og jorden ..."

Fortællere er i tvivl om, hvad fylder himlen og jorden: hvis to sætninger eller en af ​​dem? I historien om en-NASA-i og Ibn Majah nævnt,

«والتسبيح والتكبير ملء السموات والأرض».

Tasbih og takbir fyldte himlen og jorden

Historien ligner historien om muslimer, men hvad betyder det, at den anden sætning er himlen og jorden, eller om nogen af ​​dem? Det kunne ske. I hadeeth af Abu Hurayrah radi anhu og andre bemærkede, at forstørrelsen er mellem himmel og jord mødes.

Men det er klart, kugler uden forstørrelse det har fordele som anført i Hadith af 'Ali ibn Abi Talib radi Umar, Abu Hurayrah Radi anhu, Abdullah bin' Amr radi anhu, og en mand fra Bani Sulaym at rosenkransen er halvdelen af ​​vægten og Alhamdulillah mødes skalaer.

Hvorfor gudskelov Tahmid ord, der bekræfter al den ros tilhører Allah den Almægtige, herunder alle attributter perfektion bekræftelse for ham. Mens rosenkransen er at rense Allâh fra alle fejl og mangler, skændsel, og handicap. Påstanden var mere perfekt end ansvarsfraskrivelser. Derfor finder perlerne ikke kommer alene, men kombineret med noget, der viser sin perfektion. Sommetider perler kombineret med al-hamdu (ros), som sagde: "Subhânallâhi bihamdihi wa" eller sige, "Subhânallâhi wal Hamdulillâh." Nogle gange perlerne er kombineret med et af Asma Allah, der viser majestæt og storhed, for eksempel, "Subhânallâhil 'Azhîm. "Hvis en hadîth fra Abu Malik radi anhu viste, at mellem himmel og jord mødes er en samling af perler med takbir, så problemet er indlysende. Men hvis det betød, at hver af perlerne og takbir det opfylder himlen og jorden, så de satser bredere end himlen og jorden. Så hvad fylder skalaer større end hvad der møder himlen og jorden. [12]

• Takbeer (Allahu Akbar)
Den takbir, derefter anført i Hadith af Abu Hurayrah radi anhu og én fra Bani Sulaym at takbeer af himlen og jorden mødes. Bliver i Hadith af 'Ali ibn Abi Talib radi anhu udtalte, at takbir med tahlil (la ilaha illallah) fylde himlen og jorden og hvad der er imellem dem. [13

• tahlil (la ilaha illallah)
Den tahlil kursus derefter kom til Allah Azza wa Jallatanpa forhindringer. [14] Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde

ما قال عبد: لا إله إلا الله مخلصا إلا فتحت له أبواب السماء حتى تفضي إلى العرش ما اجتنبت الكبائر

En tjener er ikke til at sige La ilaha illallâ med oprigtighed, men dørene til himlen åben for ham, indtil straffen udløber i Throne som store synder undgået. "[15]

Der er en uenighed om, hvilken en er den vigtigste sætning: en sætning eller et udtryk Alhamdu tahlil? Uenighed om det spørgsmål, som Ibn 'Abd al-Barr rahimahullah og meget mere.

An-Nakha'i rahimahullah sagde: "De lærde fandt sætning Alhamdu er den mest fordoblet (belønning)."

Ats-Tsauri t sige, "Nej flere ord fordobles (belønning) end Alhamdulillah."

Alhamdu (ros) alle perfektion indebærer bekræftelse for Allâh, herunder monoteisme. [16]

3. Nødvendighed troende til AL-Mizan (Amal skæl på dagen)
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Meet the skalaer."
Ahlus Sunnah mener om håndhævelsen af ​​al-Mizan (skala) og åbningen af ​​velgørenhed poster. Ifølge Mizan sprog betyder en enhed, der bruges til at måle ting baseret på tunge og lette (balance). Selv om det er kendt, Mizan er noget, Gud den Almægtige sætte det på Opstandelsesdagen til vejning gerninger Hans tjenere, som det er blevet påpeget af al-Qur `en, Sunnah, og ijma 'Salaf. [17]

فمن ثقلت موازينه فأولئك هم المفلحون ومن خفت موازينه فأولئك الذين خسروا أنفسهم في جهنم خالدون

Enhver vægte (af gode gerninger) det, så det er dem, der er heldige. Hvem lette vægt (godhed) det, så det er dem, der gør ondt selv, vil de blive i Helvede. "[Al-Mukminûn/23 :102-103]

Mizan hovedsagelig har to blade skalaer. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
"Sandelig Allah Azza wa Jallapada dommedag vil spare nogen fra mit samfund til hele skabningen. Derefter lagde ham 99 noter (synder begået), hvor hver af de poster som afstanden øjet kan se. Så Allah den Almægtige siger: "Er der noget, du benægte fra denne post? Er skytsengle og optageren gøre uretfærdighed til dig? "Han svarede:" Nej, min Herre! "Allah den Almægtige siger:" Vil du have en grund? "Han svarede:" Nej, min Herre! "Allah Azza wa Jalla sagde: "Det er sandt, ja, du har godhed i os, og du vil ikke være dizhalimi i dag." derefter udstedt bithâqah (en knogle), lyder "أشهد أن لا إله إلا الله, وأشهد أن محمدا رسول الله" og Gud Almægtige siger: "Bring skalaer velgørenhed." svarede han, "Hvordan kan dette kort med noter vejede synd!" Allah den Almægtige siger: "Sandelig, vil du ikke dizhalimi." Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde "Så records (skøder) blev anbragt på den ene side af balancen og bithâqah blad (la ilaha illallah kort leje) på balancen forlader den anden, så tonerne gik tabt, og bithâqah tungere, så der er ikke noget mere alvorlig end Navn på Allah den Almægtige. "[18]

KONKLUSIONER From Above NASH-NASH er:
1. Mizan nødvendigheden af ​​tro, hvor hele velgørenhed ansatte vil blive vejet på Dommedag. Mizan er afgørende og har to blade skalaer. Og antallet af Mizan så meget hver person har deres egen Mizan. Tekster viser også, at manden selv ville blive vejet.

2. Ikke at være mentakwîl tekster om nødvendigheden af ​​tro på de Mizan urimelige grunde som nogle mentakwîlnya dem og blive retfærdighed og dom.

3. Mizan var efter alle menneskelige gerninger blive bedømt på dommedag. [19]

4. Bøn er let
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: Bøn er lyset
Lys er noget, der bruges som en fakkel i mørket, så vi kan skelne mellem de fordele og ulemper, og så får vi et fingerpeg om, hvad vi ønsker. Tilsvarende vil det, hvis bøn arbejdede som tjener af Allah den Almægtige befalede passere lyset af vejledning i hjertet og gøre det så al-Furqan (forskel) for at gøre den i stand til at skelne mellem rigtigt og falskhed [20] Allah den Almægtige siger.:

إن الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر

"... Sikkert bøn tilbageholder fra skamfulde og uretfærdige gerninger ..." [al-'Ankabût/29: 45]

Bøn er den absolutte lys. Derfor er bønnen betinget øjne retfærdige, [21] som modtages i disse citater af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "... Og luften gjorde mine øjne i bøn" [22]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
"O Bilal! Iqamatlah til bøn og trøste os med ham "[23]

5. Almisse er et klart bevis
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: Næstekærlighed er et bevis
Burhan er sollys. Fra dette, der kaldes en stærk bevis Burhan fordi deres argument er meget klar. Tilsvarende almisse, er det bevis på sandheden i tro og parathed, og er betegnende for den sødme og smag af tro.

Hvorfor, elskede skat er nærig med sin sjæl og ånd. Så hvis livet blev udelukket fordi Gud lad ejendom k, så det viser sandheden om hans tro på Allah den Almægtige, løfte, og hans trusler. Derfor er det araberne er tilbageholdende med at betale zakat efter Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og de kæmpede med Abu Bakr as-Siddiq Umar radi det. Bøn samt bevis for sandheden af ​​en persons Islam. [24]

6. Tålmodighed er en stråle
Som for patienten er det Dhiya '(lys). Dhiya ", der indeholder lys er varmt og brændende som solen. I modsætning til det rene måneskin skinnende lys, uden at brænde. Allah den Almægtige siger:

هو الذي جعل الشمس ضياء والقمر نورا

Han er den, der gør solen skinne og månen glød ... [Yûnus/10: 5]

Herfra forklarer Allâh, at karakteren af ​​sharia er Dhiya Alaihissallam Moses '(lys), som hans ord: "Og ja, har vi fået til Musa og Harun al-Furqan (Toraen) og belysning samt lektioner for den retfærdige. "[al-anbīya '/ 21:48]

Det er nævnt, at der i Toraen er der Nur (lys) som Allah den Almægtige har talet: "Se, vi sænke Toraen, i det (eventuelle) vejledning og lys ..." [al-Maida / 5:15]

Men de fleste af sharia Israels Børn er adh-Dhiya '(lys), fordi i det der er sjækler og tunge løft.

Og Allah mensifati Shari'a profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han var Nur (lys), fordi i det der er tilpasningen og lethed. Allah den Almægtige siger:

قد جاءكم من الله نور وكتاب مبين

... Faktisk er det kommet til Guds lys, og bogen beskriver. "[Al-Maida / 5:15]

Fordi patienten er meget tung for sjælen, en kamp mod lidenskaber, og afholdelse af alle ønsker, at patienten er Dhiya '(lys). Oprindeligt betydning af ordet tålmodighed er det sprog tilbageholdelse.

Tålmodighed er prisværdige mange typer og sorter, blandt dem:
1. Tålmodighed i at udføre lydighed til Allah den Almægtige.
2. Tålmodighed i væk fra synd og syndere til Gud, den Almægtige.
3. Patient med skæbnen Allah den Almægtige smertefuldt.

Tålmodighed i at udføre lydighed og tålmodighed fra forbudte ting bedre end en patient med en smertefuld skæbne. Dette bekræftes af Salaf generation, hvoriblandt Sa'id bin Jubair anhu Radi, radi anhu Maimun bin Mihran, og som supplement til dem. [25]

Den bedste form for patienten er fastende. Fordi fasten indsamle tre slags tålmodighed. Fasten er at være tålmodig i udførelsen af ​​lydighed mod Allâh og undgå umoralsk tålmodighed i Allah den Almægtige. Tjeneren forlod hele syahwatnya fordi Allah den Almægtige ønsker eller kan blive inviteret til umoralske handlinger. Derfor nævnes det i Hadith. "Sandelig, Allah den Almægtige sagde:" Alle de gerninger Adams efterkommere er hans børn undtagen fasten, fordi fasten er min, og jeg var tilbage. Han forlod begær, mad og drikke for mig. "[26]

Indenfor er der også en fastende patient med en smertefuld skæbne, fordi den fastende person til at føle sig tørstig og sulten. Derfor kaldte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Ramadhan måned tålmodighed, [27] sagde han, "Fasten i tålmodighed og tre dage i hver måned faster hele året." [28]

Mennesker, der er patient vil blive givet en enorm belønning. Allah den Almægtige siger: "... Kun dem, der er tålmodige en forbedret belønning uden begrænsninger." [Az-Zumar/39: 10]

7. Al-Koranen `en er beviset på Allah den Almægtige om hans tjenere
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: al-Qur `en er et bevis for dig eller imod dig

Allah den Almægtige siger:

وننزل من القرآن ما هو شفاء ورحمة للمؤمنين ولا يزيد الظالمين إلا خسارا

Og vi sender ned af al-Qur `en (noget), at en budgiver og en barmhjertighed til dem, der tror, ​​mens den for uretfærdighed (Al-Koranen` en det) kun vil bidrage til tabet. [Al-Isrâ/17: 82]

En af Salaf Ulema sagde: "Man kan ikke sidde ned med al-Qur` en og så stod hun op fra hende er sikker, men han skal være heldig eller tabere. "Så læste han afsnittet ovenfor. [29]

Hvem lærer lidt fra al-Qur `en og praktisere de forpligtelser, de indeholder, afstå fra, hvad han forbyder, og stop ved grænserne til al-Qur` en vil være en advokat og udbyder for hendes forbøn på Dommedag. [30 ]

Enhver, der ikke praktiserer al-Qur `en, men han læste det kun at søge efter en velsignelse, eller læse den for de døde, eller åbne visse begivenheder med ham, da al-Qur` en vil være en retsforfølgelse for ham på Dommens Dag foran Allah Azza wa Jalla [31] Ibn Mas'ud radi anhu sagde:. Al-Koranen `en er giveren af ​​forbøn fik ret til at levere en begrundet forbøn og debattør. Hvem satte al-Qur `en foran ham, så al-Qur` en lede ham til himlen. Hvem satte det bag hans ryg, så al-Qur `en trukket ned til helvede." [32]

Ibn Mas'ud radi anhu sagde også: "På Dommedag al-Qur` et importeret, så al-Qur `en giver forbøn for dem, der læser det og fører til himlen, eller at bevidne det. Derefter slæbt til helvede" [ 33]

8. Det er en bred vifte af menneskelig stræben
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: Hver menneskelig handling: Den ene er at sælge hendes daværende memerdekakannya eller destruere

Allah den Almægtige siger:

ونفس وما سواها فألهمها فجورها وتقواها قد أفلح من زكاها وقد خاب من دساها

Af sjælen og perfektion (skabelse) det, så Han inspirerer ham (gade) kriminalitet og fromhed, virkelig heldige mennesker, der mensucikannya (sjælen), og det tabte rodet. "[Asy-Syams/91 :7-10]

Dets betydning er meget heldige mennesker, der rense deres sjæle ved lydighed mod Allâh og faktisk tabere, der forurener sin sjæl ved at gøre umoralske gerninger. Så lydighed rense sjælen og rense det, så det bliver høj med ham, er syndige mennesker og bremse henkastning, så den bliver lav, indtil han være som noget dipendamkan i jorden.

Dette kapitel Hadith indikerer, at ethvert menneske er et forsøg på at ødelægge ham eller løslade ham. Hvem forsøgte at adlyde Allâh, så han sælger sig selv til Allah den Almægtige og Hans memerdekakannya af Allah, og hvem forsøgte at gøre umoralsk til Allâh, så han har solgt sig selv til ydmygelse og menjerumuskannya ind i synd, der forårsagede det bliver Allah den Almægtige vrede og straf [34] Allah den Almægtige siger:. (hvilket betyder): "Sandelig Allah købt fra de troende, både sig selv og deres ejendom ved at give et fristed for dem. De kæmper på Allahs vej, så de dræbe eller blive dræbt, (as) den sande Guds løfte i Toraen, Evangeliet og al-Qur `en. Hvem er bedre end Allah til at holde sit løfte? Så glæde i købet, som I gjorde det, og det er derfor, at den store sejr. "[At-Tawbah / 9:111]

Allah den Almægtige siger: "Og af menneskeheden der er mennesker, der køber (udgift) selv at søge fornøjelsen af ​​Allah ..." [al-Baqarah / 2:207]

I aske-Shahîhain fra Abu Hurayrah Radi anhu, der sagde: "Når Allah den Almægtige وأنذر عشيرتك الأقربين verset" Og advare pårørende-kin (Muhammad) den nærmeste. "(Ash-Syu'arâ / 26:14), Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

يا معشر قريش! اشتروا أنفسكم من الله, لا أغني عنكم من الله شيئا, يا بني عبد المطلب! اشتروا أنفسكم من الله, لا أغني عنكم من الله شيئا, يا عمة رسول الله! يا فاطمة بنت محمد! اشتريا أنفسكما من الله, لا أملك لكما من الله شيئا

Alle O Quraysh! Køb jer fra Allah den Almægtige, fordi jeg ikke er i det mindste i stand til at forsvare dig før Allah den Almægtige. O Banu 'Abdul Muttalib! Jeg er ikke det mindste i stand til at forsvare dig før Allah den Almægtige. Kære tante Rasullah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam! O Fatima bint Muhammad! Køb dig selv jer to af den almægtige Gud, jeg kan ikke forsvare dig både i nærværelse af den almægtige Gud. "[35]

I en rapport berettet af Muslim, at han kaldte Quraish, så de var samlet, nævner han dem i generel og specifik, og sagde: O Banu Ka'b bin Lu-ai! Frels dig selv fra helvede. O Banu Murrah! Frels dig selv fra helvede. O Banu 'Abdi Shams! Frels dig selv fra helvede. O Banu 'Abdi Manaf! Frels dig selv fra helvede. O Banu Hashim! Frels dig selv fra helvede. O Banu 'Abil Muttalib! Frels dig selv fra helvede. O Fatima! Frels dig selv fra helvede, fordi jeg ikke kan forsvare sig selv i nærværelse af den almægtige Gud. "[36]

Flere generationer af Salaf købe dem fra den Almægtige Allah med deres rigdom. Blandt dem er dem, der giver velgørenhed til hele ejendom, såsom Muhammad ibn Abi Habib. Blandt dem er der en velgørende organisation med et par stykker af sølv, der er en velgørende organisation med en dato. Blandt dem var der alvorlig i retfærdige gerninger og siger, "Faktisk jeg gøre for min befrielse."

Al-Hasan rahimahullah sagde: "De troende i verden er som en fange, der forsøgte at befri sig selv. Han føler sig ikke sikker fra noget op for at møde Gud den Almægtige. "[37]

Muhammad ibn al-Hanafiyyah rahimahullah sagde: "Sandelig, gjorde Allah den Almægtige himlen som prisen for dig selv. Så behøver du sælger dig selv med andet end himlen. "[38]

FAWAID Hadith
1. Tro er et ord og handling, der stiger med lydighed og falder med ulydighed.
2. Den kraft af renhed med wudu ', badning, eller tayammum.
3. Oprensning er halvdelen af ​​tro.
4. Den kraft af wudu 'i en tilstand af legitim islamisk bøn.
5. Beder om formere dhikr.
6. Velgørende ansatte vil blive vejet på Opstandelsesdagen, ingen vægte venlighed, og der er lys.
7. Tro på Mizan er obligatorisk og blade Mizan har to skalaer.
8. Dyd perler, Tahmid og tahlil.
9. Beder om formere bønner og holde bede fem gange om dagen ifølge eksemplet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
10. Bøn er et lys for folk, der gør det, lyset i verden og i det hinsides.

Marâji '
1. Al-Koranen `en og terjemahnya.
2. Abu al-Musnad Ya'la Mushili.
3. Sharh Sahih Muslim Nawawi lin.
4. Faith Kitab ul li Ibni Mandah og bøger nævnt i begyndelsen takhrîj hadith.
5. Jâmi'ish Sahîh al-Sagheer, arbejdet i Imam Shaykh al-Albani.
6. Takhrîj Musykilatil Faqr ved Imam Shaykh al-Albani.
7. Al-Wafi Arba'în en-Fi Syarhil Nawawiyyah, af Dr.. Mustafa al-Bugha og Muhyidin Mustha.
8. Syarhul Arba'în en-Nawawiyyah, af Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen.
9. Bahjatun Nâzhirîn Sharh Riyâdhish Retfærdige, ved Shaikh Salim bin 'Eid al-Hilali

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 03/Tahun XIII/1430H/2009M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]




kilde: http://almanhaj.or.id

Tidak ada komentar:

Posting Komentar